4 Şubat 2019 Pazartesi

Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’na Yolculuğu Ridley Scott’ın Kısa Filmi ile Super Bowl’da Başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2S7v98C

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS – 38


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2G74tP7

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS – 38 HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS   Havaalanı işletmecileri, terminal işletmecileri , havayolları, yer hizmetleri, ikram servis hizmeti veren kuruluşları ile havaalanlarında uçaklara tesis veya tankerle yakıt ikmal hizmeti veren kuruluşlarda emniyet yönetim sistemi talimatlarına göre esasları düzenler ve uygular. Gerek Havayolları gerekse havaalanları havacılık emniyeti  bir çok konularda beraberinde  aynı uyguladıkları gibi  bir şekilde de kafa karışıklığı yaratmaktadır. Belki neye  dayanarak bunu söylediğimi düşünüyorsunuz. Peki hangi açıdan? Bazı  SMS uzmanları ikisini tamamen farklı olarak elde aldığı gibi bazılarıda farklı olarak almaz. Emniyet yönetiminin, tüm havacılık SMS programlarında geleneksel olarak ve bürokratik olarak yukarıdan aşağıya doğru bir prosesdir. Bunun yanısıra şirketinizin ihtiyaçlarına  göre özel politikalar ve prosedürler oluşturma gibi aşağıdan yukarıya proses olduğunuda asla unutmayın. Bu hatırlanılması gereken önemli bir noktadır.   Aslında hem havayolları hem de havaalanı emniyeti programlarını farklı işledikleri gibi bir kısmınıda aynı şekilde paylaşmaktalar. Dolasıyla çevre güvencelerini etkileyen temel durumlarını ele alarak, SMS sürecini aynı şekilde uygulayıp ve yürütmesi gerekir. Havaalanı ve havayolu emniyet yönetim sistemlerinin farklı gereksinimlerini ve bunların nasıl ele alındığını görelim….   Yolcular, havaalanları ve havayolları arasında bir arabulucu  olduğundan SMS programlarında havaalanları, havayolları ile yolcular arasında ilk savunma hattıdır. Havaalanlarının bazılarının bazı sebeplerden muhtemelen zaafiyet olması nedeniyle Havayolu risk yönetimi programları kullanılır. Havaalanı işleticileri risk yönetimini her türlü açıdan nasıl kullanılabileceğinin farkında olmalıdır. Bununla birlikte havaalanı emniyet yönetiminin emniyet ihtiyaçları doğal olarak havayollarından farklı olarak; *İlkeler ve prosedürler *Uygunluk gereklilikleri ve denetim /denetim hazırlığı ve uygulaması *SMS araçlarının kullanımı *Havaalanı SMS de, emniyet yönetiminin müşteri davranışlarının etrafında dönmesidir *Havaalanı Emniyet-Güvenlik programı *Yönlendirme levhası, yolcuların havaalanına gidiş ve geliş akışı *Havaalanın kendisini denetlemesi Örneğin; *Emniyet-Güvenlik kalitesi *Kaldırım alanı işaretlenmesi, tabela- inşaat *Aydınlatma, pist bakımı *Havaalanın  yakınında vahşi yaşam  tehlikelerle nasıl başa çıkacağı… Yukarıda listelenen öğeleri nasıl başa çıkacak şekilde hazırlamalıdır.   Havayolu emniyet programları havacılık SMS politika ve prosedürleri ve insan hata ve mekanik arızayı  sınırlandırmak için planlanmış denetimlere odaklanacaktır. Havacılıkta tüm olayların hemen hemen insan yanılgısından kaynaklanır( uçuş operasyonları, yer hizmetleri  vb). Bu nedenle Havayolu emniyet programlarının aşağıdakileri dikkate alması gerekir. *Havayollarının yer operasyonları için denetimleri, ISAGO denetimleri, *Uçuş riski değerlendirmesi, uçuş ile ilgili araç ve gereçler, *Uçakların teknik elemanları, *Havayollarının genellikle risk analizinde havaalanlarında meydana gelen olaylardan daha önem vermesi… Havayolları  emniyet programları için tehlike ve risklerin çeşitli belirtilerini ele almak birincil amaçtır.   Sonuç olarak havayollarının ve havaalanlarının  SMS ‘i nasıl kullandıklarını istinaden temel farkı özetlemem gerekirse; * Havaalanı SMS’i öncelikle lojistiğinin emniyeti ile ilgilidir. * Havayolu SMS’i öncelikle insanlarda mekanik arıza ile nasıl başa çıktıklarını da içeren insan hatası etrafındaki riske odaklanır.   Farklılıklar bir tarafa, hem havayolu hem de havaalanı emniyet programları aynı SMS işlemi ile bu ihtiyaçları karşılar; ‘ Tanımlama-Raporlama-Yönetme-Uygulama ve İnceleme’     Mehmet Ali Ataman 01.Şubat.2019

HAVAALANLARINDA ve HAVAYOLLARINDA SMS

 

Havaalanı işletmecileri, terminal işletmecileri , havayolları, yer hizmetleri, ikram servis hizmeti veren kuruluşları ile havaalanlarında uçaklara tesis veya tankerle yakıt ikmal hizmeti veren kuruluşlarda emniyet yönetim sistemi talimatlarına göre esasları düzenler ve uygular.

Gerek Havayolları gerekse havaalanları havacılık emniyeti  bir çok konularda beraberinde  aynı uyguladıkları gibi  bir şekilde de kafa karışıklığı yaratmaktadır.

Belki neye  dayanarak bunu söylediğimi düşünüyorsunuz.

Peki hangi açıdan?

Bazı  SMS uzmanları ikisini tamamen farklı olarak elde aldığı gibi bazılarıda farklı olarak almaz. Emniyet yönetiminin, tüm havacılık SMS programlarında geleneksel olarak ve bürokratik olarak yukarıdan aşağıya doğru bir prosesdir. Bunun yanısıra şirketinizin ihtiyaçlarına  göre özel politikalar ve prosedürler oluşturma gibi aşağıdan yukarıya proses olduğunuda asla unutmayın. Bu hatırlanılması gereken önemli bir noktadır.

 

Aslında hem havayolları hem de havaalanı emniyeti programlarını farklı işledikleri gibi bir kısmınıda aynı şekilde paylaşmaktalar. Dolasıyla çevre güvencelerini etkileyen temel durumlarını ele alarak, SMS sürecini aynı şekilde uygulayıp ve yürütmesi gerekir. Havaalanı ve havayolu emniyet yönetim sistemlerinin farklı gereksinimlerini ve bunların nasıl ele alındığını görelim….

 

Yolcular, havaalanları ve havayolları arasında bir arabulucu  olduğundan

SMS programlarında havaalanları, havayolları ile yolcular arasında ilk savunma hattıdır. Havaalanlarının bazılarının bazı sebeplerden muhtemelen zaafiyet olması nedeniyle Havayolu risk yönetimi programları kullanılır.

Havaalanı işleticileri risk yönetimini her türlü açıdan nasıl kullanılabileceğinin farkında olmalıdır. Bununla birlikte havaalanı emniyet yönetiminin emniyet ihtiyaçları doğal olarak havayollarından farklı olarak;

*İlkeler ve prosedürler

*Uygunluk gereklilikleri ve denetim /denetim hazırlığı ve uygulaması

*SMS araçlarının kullanımı

*Havaalanı SMS de, emniyet yönetiminin müşteri davranışlarının etrafında dönmesidir

*Havaalanı Emniyet-Güvenlik programı

*Yönlendirme levhası, yolcuların havaalanına gidiş ve geliş akışı

*Havaalanın kendisini denetlemesi

Örneğin;

*Emniyet-Güvenlik kalitesi

*Kaldırım alanı işaretlenmesi, tabela- inşaat

*Aydınlatma, pist bakımı

*Havaalanın  yakınında vahşi yaşam  tehlikelerle nasıl başa çıkacağı…

Yukarıda listelenen öğeleri nasıl başa çıkacak şekilde hazırlamalıdır.

 

Havayolu emniyet programları havacılık SMS politika ve prosedürleri ve insan hata ve mekanik arızayı  sınırlandırmak için planlanmış denetimlere odaklanacaktır. Havacılıkta tüm olayların hemen hemen insan yanılgısından kaynaklanır( uçuş operasyonları, yer hizmetleri  vb).

Bu nedenle Havayolu emniyet programlarının aşağıdakileri dikkate alması gerekir.

*Havayollarının yer operasyonları için denetimleri, ISAGO denetimleri,

*Uçuş riski değerlendirmesi, uçuş ile ilgili araç ve gereçler,

*Uçakların teknik elemanları,

*Havayollarının genellikle risk analizinde havaalanlarında meydana gelen olaylardan daha önem vermesi…

Havayolları  emniyet programları için tehlike ve risklerin çeşitli belirtilerini ele almak birincil amaçtır.

 

Sonuç olarak havayollarının ve havaalanlarının  SMS ‘i nasıl kullandıklarını istinaden temel farkı özetlemem gerekirse;

* Havaalanı SMS’i öncelikle lojistiğinin emniyeti ile ilgilidir.

* Havayolu SMS’i öncelikle insanlarda mekanik arıza ile nasıl başa çıktıklarını da içeren insan hatası etrafındaki riske odaklanır.

 

Farklılıklar bir tarafa, hem havayolu hem de havaalanı emniyet programları aynı SMS işlemi ile bu ihtiyaçları karşılar;

‘ Tanımlama-Raporlama-Yönetme-Uygulama ve İnceleme’

 

 

Mehmet Ali Ataman

01.Şubat.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2G74tP7
via IFTTT

31 Ocak 2019 Perşembe

AMAC Aerospace Türkiye’deki ilk C bakımını gerçekleştirdi Dünyanın en büyük uçak hat bakım ve modifikasyon firması AMAC Aerospace, başarılı çalışmalarına bir yenisini daha ekleyerek Türkiye’deki ilk C bakımını gerçekleştirdi. Falcon 2000 model jetin C bakımını İstanbul’da tamamlayan AMAC Aerospace, uçağın başarılı bir şekilde teslim edildiğini duyurdu. İstanbul’daki hangarında özel jetlere Bodrum’daki yeni hangarında ise hem özel jet hem de büyük gövdeli uçaklara hizmet verme kapasitesine sahip AMAC Aerospace, Türkiye’yi özel jet bakımlarında merkez üs yapmak için çalışmalarına devam ediyor. İstanbul’daki hangarında Falcon 2000 model jetin C bakımını gerçekleştiren firma, uçağın başarılı bir şekilde teslim edildiğini duyurdu. AMAC Aerospace, C bakımdan geçirilen Falcon 2000 model uçağın eşzamanlı olarak kokpit ve kabininde de kapsamlı bir yenileme gerçekleştirdi. ADS-B OUT modifikasyonu yapılan uçağın iki motorunda da revizyon yapıldığını açıklayan firma, dış yüzeydeki boya yenileme çalışmasıyla bakımı tamamladı. Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (EASA) ve ABD Federal Sivil Havacılık Kuruluşu (FAA) denetimlerinden başarıyla geçen AMAC Aerospace, Dassault Aviation tarafından ‘Yetkili Hizmet Merkezi’ olarak yetkilendirilmesinin ardından İstanbul’da bin 320 bakım projesini gerçekleştirdi. Türkiye’deki ilk C bakımın tamamlanması ile ilgili olarak AMAC Aerospace Mühendislik ve Planlama Müdürü Fikret Yazıcıoğlu; “AMAC Aerospace olarak, C bakım için gelen uçakta birçok yapısal bulgu tespit etmiş olsak da ilk C bakımını gerçekleştirmiş olmaktan dolayı gurur duyuyoruz. AMAC Aerospace’in profesyonel mühendisleri ve lisanslı teknisyenleri, uçak yapısındaki tespit edilen bulguları giderme sürecindeki iş yoğunluğunun üstesinden gelmeyi başardılar. Müşterilerimizin bize olan güveni ve ekiplerimizin sahip olduğu deneyim, AMAC Aerospace İstanbul’un daha da ilerlemesini, yeni taleplere ve bakım isteklerine yanıt vermesini sağlamaktadır” dedi.

Dünyanın en büyük uçak hat bakım ve modifikasyon firması AMAC Aerospace, başarılı çalışmalarına bir yenisini daha ekleyerek Türkiye’deki ilk C bakımını gerçekleştirdi. Falcon 2000 model jetin C bakımını İstanbul’da tamamlayan AMAC Aerospace, uçağın başarılı bir şekilde teslim edildiğini duyurdu.

İstanbul’daki hangarında özel jetlere Bodrum’daki yeni hangarında ise hem özel jet hem de büyük gövdeli uçaklara hizmet verme kapasitesine sahip AMAC Aerospace, Türkiye’yi özel jet bakımlarında merkez üs yapmak için çalışmalarına devam ediyor. İstanbul’daki hangarında Falcon 2000 model jetin C bakımını gerçekleştiren firma, uçağın başarılı bir şekilde teslim edildiğini duyurdu.

AMAC Aerospace, C bakımdan geçirilen Falcon 2000 model uçağın eşzamanlı olarak kokpit ve kabininde de kapsamlı bir yenileme gerçekleştirdi. ADS-B OUT modifikasyonu yapılan uçağın iki motorunda da revizyon yapıldığını açıklayan firma, dış yüzeydeki boya yenileme çalışmasıyla bakımı tamamladı.

Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (EASA) ve ABD Federal Sivil Havacılık Kuruluşu (FAA) denetimlerinden başarıyla geçen AMAC Aerospace, Dassault Aviation tarafından ‘Yetkili Hizmet Merkezi’ olarak yetkilendirilmesinin ardından İstanbul’da bin 320 bakım projesini gerçekleştirdi.

Türkiye’deki ilk C bakımın tamamlanması ile ilgili olarak AMAC Aerospace Mühendislik ve Planlama Müdürü Fikret Yazıcıoğlu; “AMAC Aerospace olarak, C bakım için gelen uçakta birçok yapısal bulgu tespit etmiş olsak da ilk C bakımını gerçekleştirmiş olmaktan dolayı gurur duyuyoruz. AMAC Aerospace’in profesyonel mühendisleri ve lisanslı teknisyenleri, uçak yapısındaki tespit edilen bulguları giderme sürecindeki iş yoğunluğunun üstesinden gelmeyi başardılar. Müşterilerimizin bize olan güveni ve ekiplerimizin sahip olduğu deneyim, AMAC Aerospace İstanbul’un daha da ilerlemesini, yeni taleplere ve bakım isteklerine yanıt vermesini sağlamaktadır” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2BbL6Am
via IFTTT

AMAC Aerospace Türkiye’deki ilk C bakımını gerçekleştirdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2BbL6Am

27 Ocak 2019 Pazar

Indigo Havayolları, İstanbul’a Uçacak Hindistan’ın özel havayolu şirketi Indigo Havayolları, İstanbul’a direk uçuşlara başlayacağını duyurdu. Havayolunun paylaşımlarında 20 Mart 2019’da Delhi-İstanbul arasında hergün sefer yapılacağı belirtiliyor. Promosyon çalışmalarını başlanan İstanbul hattında Airbus A321 tipi uçakla seferler gerçekleştirileceği öğrenildi.   No more guessing lets make way to Turkey y’all! Enjoy the comfort of flying non-stop from Delhi as we have a daily flight to take you there. Lets see Turkey, shall we? https://t.co/WNK8WmZ4b3 #New6EDestination #LetsSeeTurkey #BigBeginnings #TravelGoals pic.twitter.com/uqmVRfuSes — IndiGo (@IndiGo6E) January 25, 2019

Hindistan’ın özel havayolu şirketi Indigo Havayolları, İstanbul’a direk uçuşlara başlayacağını duyurdu.

Havayolunun paylaşımlarında 20 Mart 2019’da Delhi-İstanbul arasında hergün sefer yapılacağı belirtiliyor.

Promosyon çalışmalarını başlanan İstanbul hattında Airbus A321 tipi uçakla seferler gerçekleştirileceği öğrenildi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2DAKm9d
via IFTTT

Indigo Havayolları, İstanbul’a Uçacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2DAKm9d