19 Ocak 2019 Cumartesi

SunExpress, TÜROFED işbirliği ile Türkiye turizmini geliştirmeyi hedefliyor SunExpress, TÜROFED işbirliği ile Türkiye turizmini geliştirmeyi hedefliyor SunExpress, 2013 yılında Türkiye turizmine katkı sağlamak amacıyla Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile başlattığı işbirliğini bu yıl da sürdürüyor. Türk turizmini büyütmek ve geliştirmeyi misyon edinen iki kurum, SunExpress ve TÜROFED tarafından imzalanan anlaşmaya göre SunExpress, TÜROFED’e ulaşım sponsorluğunu sürdürürken TÜROFED de SunExpress’e konaklama sponsorluğunu devam ettiriyor. Ayrıca iki kurum, Türkiye turizmine katkı sağlamak için ortak reklam ve tanıtım çalışmaları düzenliyor. Antalya’yı dış hatlarda direkt ve tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya tarihinin en yüksek koltuk arzını gerçekleştirerek Antalya turizmini desteklemeye devam ediyor.  Ayrıca, 2012 yılından beri İzmir’i aktarma merkezi olarak kullanan SunExpress, İzmir operasyonuna başladığı günden bu yana büyümeye ve kent turizmine katkıda bulunmayı sürdürüyor. Antalya ve İzmir’in yanı sıra Anadolu kentleri ile Avrupa arasında en fazla sayıda direkt tarifeli uçuş düzenleyen havayolu SunExpress, güçlü işbirlikleri ve ortaklıkları ile Türk turizmini desteklemeye ve daha ileriye taşımaya devam ediyor.

SunExpress, TÜROFED işbirliği ile Türkiye turizmini geliştirmeyi hedefliyor

SunExpress, 2013 yılında Türkiye turizmine katkı sağlamak amacıyla Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile başlattığı işbirliğini bu yıl da sürdürüyor.

Türk turizmini büyütmek ve geliştirmeyi misyon edinen iki kurum, SunExpress ve TÜROFED tarafından imzalanan anlaşmaya göre SunExpress, TÜROFED’e ulaşım sponsorluğunu sürdürürken TÜROFED de SunExpress’e konaklama sponsorluğunu devam ettiriyor. Ayrıca iki kurum, Türkiye turizmine katkı sağlamak için ortak reklam ve tanıtım çalışmaları düzenliyor.

Antalya’yı dış hatlarda direkt ve tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya tarihinin en yüksek koltuk arzını gerçekleştirerek Antalya turizmini desteklemeye devam ediyor.  Ayrıca, 2012 yılından beri İzmir’i aktarma merkezi olarak kullanan SunExpress, İzmir operasyonuna başladığı günden bu yana büyümeye ve kent turizmine katkıda bulunmayı sürdürüyor.

Antalya ve İzmir’in yanı sıra Anadolu kentleri ile Avrupa arasında en fazla sayıda direkt tarifeli uçuş düzenleyen havayolu SunExpress, güçlü işbirlikleri ve ortaklıkları ile Türk turizmini desteklemeye ve daha ileriye taşımaya devam ediyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2CAeEXV
via IFTTT

Emirates ve flydubai, ortaklarını daha da pekiştirdi Emirates ve flydubai, ortaklarını daha da pekiştirdi İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, flydubai ile olan ortaklığını geliştirerek, yolcuların global bağlantı imkanlarını daha da genişlettiler. Dubai’nin iki havayolu şirketi Emirates ve flydubai arasındaki stratejik ortaklık, 14 ay önceki lansmandan beri, yolculara dünyayı keşfetme şansı sunmaya devam ediyor ve 2019’da da, eklenecek olan yeni ortak uçuşlu noktalarla birlikte, bu ortaklığın daha da geliştirilmesi planlanıyor. 2017 Ekim ayı sonunda yürürlüğe giren ortaklık, şu ana kadar, her iki havayolu şirketinin de yolcularına, daha fazla destinasyon seçimi ile daha fazla global bağlantı imkânı sağlanması, seyahatlerin planlanması aşamasında uçuş opsiyonları konusunda esneklik imkânı, tek bir birleştirilmiş sadakat programı olması ve bagaj işlemlerinin bir noktadan diğer noktaya geçerken, kusursuz bir şekilde yerine getirilerek, tek biletle seyahat etmenin rahatlığı gibi, birtakım faydalar sağladı. 2018 Ocak ve Aralık ayları arasında, iki havayolu şirketi; aralarında, Bükreş, Katmandu ve Zanzibar gibi popüler turizm ve macera noktalarını da içeren 84 noktaya yapılan ortak uçuşlarla, 3,29 milyon yolcuyu taşıdı. Ortak uçuşlarla, Emirates yolcuları, flydubai’nin ağındaki 67 noktaya daha ulaşabilirken, flydubai yolcuları ise, Emirates ağı üzerinden 115 noktaya daha seyahat edebiliyor. Emirates Havayolu ve Grubu Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Şeyh Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates ve flydubai arasındaki ortaklık, gerçek anlamda uçuşa geçti ve sağlanan başarılardan dolayı oldukça memnuniyet duyuyoruz. Ortak yolcularımıza, gözle görülür faydalar sağlamakla kalmadı, bir arada yakın işbirliği içerisinde hareket etmelerinden doğan sinerjiler konusunda her iki şirkete de bariz yararları oldu; örneğin; ortak destinasyonlara olan tarifeler, yeniden belirlendi. Ayrıca, yapılan ortaklık, trafik akışındaki, iki havayolu şirketinin ortak uçuş ağından kaynaklanan artış ve yolcularına, şehrin modern ve rahat uluslararası havaalanı üzerinden kolay ve kusursuz bağlantı imkanları sunması sayesinde, Dubai’nin sahip olduğu önde gelen global havacılık merkezi olan pozisyonunun daha da güçlendirilmesine yardımcı oldu” dedi. Global bağlantı imkânı genişledi Ortaklık, sadece 29 şehre olan ortak uçuşlarla başlamıştı ve şu ana kadar, Catania, Krakow, Dubrovnik ve Helsinki gibi yeni flydubai destinasyonları ile birlikte, 84 noktayı içerecek şekilde genişletildi. 2019 yılı boyunca, ortak uçuşlar, flydubai’nin Naples ve Budapeşte gibi yeni noktalara olan uçuşlarının yanı sıra, uygun zamanda duyurulacak olan bazı diğer uçuşlarla birlikte, daha da genişletilecek. flydubai’nin Chittagong uçuşları, 20 Ocak’tan, Kozhikode, Kerala uçuşları ise 1 Şubat’tan itibaren başlayacak. Daha iyi bağlantı hizmetleri sağlanıyor Geçtiğimiz yıl, 2 Aralık tarihinden beri, Emirates ve flydubai arasındaki bağlantıları geliştirmeye yardımcı olması için, Dubai Uluslararası Havaalanı Terminal 3’ten, Belgrad, Bişkek, Bükreş, Katanya, Helsinki, Krakov, Mineralnye Vody, Prag, Rostov-on-Don, Salalah ve Zagreb olmak üzere 11 flydubai uçuşu başlatıldı. Bu yıl içerisinde, Terminal 3’ten, Naples ve Budapeşte de dahil, daha fazla uçuş gerçekleştirilerek, bağlantı sayısı daha da arttırılmış olacak. Bu uygulama, bu noktalara seyahat etmek üzere rezervasyon yaptırmış olan yolcuların, check-in işlemlerini, Terminal 3 çıkış bölgesindeki Emirates Business Class ve Economy Class check-in masalarında gerçekleştirmelerine imkân tanıyor. Business Class yolcuları ayrıca, hızlandırılmış yer hizmetlerinden yararlanarak, diğer Business Class hizmetlerinin keyfini sürerken, aktarmalı seyahat eden yolcular da daha rahat ve hızlı transfer imkanlarına sahip oluyor. Tek bir sadakat programı flydubai, geçen yıl Ağustos ayında, yolcularına, Millerini biriktirerek kullanma konusunda kolay bir yöntem sağlamak üzere, Emirates Skywards’ı, sadakat programı olarak uygulamaya koydu. Sadakat programı, Emirates Skywards üyelerinin Skywards Milleri ve Statü Milleri kazanmasına ve birleştirilmiş ağlarda uçarken ortak seyahat avantajlarını elde etmesine imkân tanıyor. 2018 Ağustos ayından beri, flydubai’de, 125,000 Skywards üyesi uçarak 300 milyon Skywards Mili kazandı. Skywards üyeleri ayrıca, 10,000’den fazla flydubai biletinin tam olarak ya da kısmen ödenmesinde, Millerini aktif olarak kullandılar. Üyeler, her iki havayolu şirketinde, aynı kur değeri üzerinden Mil kazanabiliyor ve böylece, programın çeşitli kademelerinde, daha kolay yükselerek, çeşitli ödüller elde edebiliyor. Üyeler ayrıca, üyelik kademelerinde yükseldikçe, daha da fazla öncelik elde edip bonus Miller kazanabiliyorlar, Economy Class’ta uçarken, Business Class check-in masalarını kullanabiliyorlar ve bagajlarının tesliminde öncelik ve fazladan bagaj taşıma imkanından yararlanabiliyorlar. Şu anda, Emirates ve flydubai’nin ortak ağlarındaki destinasyon sayısı 216 ve 2022 itibarı ile 240 destinasyona ulaşılarak, dünyanın her yerindeki yolcularına, Dubai üzerinden, geniş bir bağlantı imkânı sağlanması bekleniyor. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 157 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.

Emirates ve flydubai, ortaklarını daha da pekiştirdi

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, flydubai ile olan ortaklığını geliştirerek, yolcuların global bağlantı imkanlarını daha da genişlettiler.

Dubai’nin iki havayolu şirketi Emirates ve flydubai arasındaki stratejik ortaklık, 14 ay önceki lansmandan beri, yolculara dünyayı keşfetme şansı sunmaya devam ediyor ve 2019’da da, eklenecek olan yeni ortak uçuşlu noktalarla birlikte, bu ortaklığın daha da geliştirilmesi planlanıyor.

2017 Ekim ayı sonunda yürürlüğe giren ortaklık, şu ana kadar, her iki havayolu şirketinin de yolcularına, daha fazla destinasyon seçimi ile daha fazla global bağlantı imkânı sağlanması, seyahatlerin planlanması aşamasında uçuş opsiyonları konusunda esneklik imkânı, tek bir birleştirilmiş sadakat programı olması ve bagaj işlemlerinin bir noktadan diğer noktaya geçerken, kusursuz bir şekilde yerine getirilerek, tek biletle seyahat etmenin rahatlığı gibi, birtakım faydalar sağladı.

2018 Ocak ve Aralık ayları arasında, iki havayolu şirketi; aralarında, Bükreş, Katmandu ve Zanzibar gibi popüler turizm ve macera noktalarını da içeren 84 noktaya yapılan ortak uçuşlarla, 3,29 milyon yolcuyu taşıdı. Ortak uçuşlarla, Emirates yolcuları, flydubai’nin ağındaki 67 noktaya daha ulaşabilirken, flydubai yolcuları ise, Emirates ağı üzerinden 115 noktaya daha seyahat edebiliyor.

Emirates Havayolu ve Grubu Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Şeyh Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates ve flydubai arasındaki ortaklık, gerçek anlamda uçuşa geçti ve sağlanan başarılardan dolayı oldukça memnuniyet duyuyoruz. Ortak yolcularımıza, gözle görülür faydalar sağlamakla kalmadı, bir arada yakın işbirliği içerisinde hareket etmelerinden doğan sinerjiler konusunda her iki şirkete de bariz yararları oldu; örneğin; ortak destinasyonlara olan tarifeler, yeniden belirlendiAyrıca, yapılan ortaklık, trafik akışındaki, iki havayolu şirketinin ortak uçuş ağından kaynaklanan artış ve yolcularına, şehrin modern ve rahat uluslararası havaalanı üzerinden kolay ve kusursuz bağlantı imkanları sunması sayesinde, Dubai’nin sahip olduğu önde gelen global havacılık merkezi olan pozisyonunun daha da güçlendirilmesine yardımcı oldu” dedi.

Global bağlantı imkânı genişledi

Ortaklık, sadece 29 şehre olan ortak uçuşlarla başlamıştı ve şu ana kadar, Catania, Krakow, Dubrovnik ve Helsinki gibi yeni flydubai destinasyonları ile birlikte, 84 noktayı içerecek şekilde genişletildi.

2019 yılı boyunca, ortak uçuşlar, flydubai’nin Naples ve Budapeşte gibi yeni noktalara olan uçuşlarının yanı sıra, uygun zamanda duyurulacak olan bazı diğer uçuşlarla birlikte, daha da genişletilecek. flydubai’nin Chittagong uçuşları, 20 Ocak’tan, Kozhikode, Kerala uçuşları ise 1 Şubat’tan itibaren başlayacak.

Daha iyi bağlantı hizmetleri sağlanıyor

Geçtiğimiz yıl, 2 Aralık tarihinden beri, Emirates ve flydubai arasındaki bağlantıları geliştirmeye yardımcı olması için, Dubai Uluslararası Havaalanı Terminal 3’ten, Belgrad, Bişkek, Bükreş, Katanya, Helsinki, Krakov, Mineralnye Vody, Prag, Rostov-on-Don, Salalah ve Zagreb olmak üzere 11 flydubai uçuşu başlatıldı. Bu yıl içerisinde, Terminal 3’ten, Naples ve Budapeşte de dahil, daha fazla uçuş gerçekleştirilerek, bağlantı sayısı daha da arttırılmış olacak.

Bu uygulama, bu noktalara seyahat etmek üzere rezervasyon yaptırmış olan yolcuların, check-in işlemlerini, Terminal 3 çıkış bölgesindeki Emirates Business Class ve Economy Class check-in masalarında gerçekleştirmelerine imkân tanıyor. Business Class yolcuları ayrıca, hızlandırılmış yer hizmetlerinden yararlanarak, diğer Business Class hizmetlerinin keyfini sürerken, aktarmalı seyahat eden yolcular da daha rahat ve hızlı transfer imkanlarına sahip oluyor.

Tek bir sadakat programı

flydubai, geçen yıl Ağustos ayında, yolcularına, Millerini biriktirerek kullanma konusunda kolay bir yöntem sağlamak üzere, Emirates Skywards’ı, sadakat programı olarak uygulamaya koydu. Sadakat programı, Emirates Skywards üyelerinin Skywards Milleri ve Statü Milleri kazanmasına ve birleştirilmiş ağlarda uçarken ortak seyahat avantajlarını elde etmesine imkân tanıyor.

2018 Ağustos ayından beri, flydubai’de, 125,000 Skywards üyesi uçarak 300 milyon Skywards Mili kazandı. Skywards üyeleri ayrıca, 10,000’den fazla flydubai biletinin tam olarak ya da kısmen ödenmesinde, Millerini aktif olarak kullandılar.

Üyeler, her iki havayolu şirketinde, aynı kur değeri üzerinden Mil kazanabiliyor ve böylece, programın çeşitli kademelerinde, daha kolay yükselerek, çeşitli ödüller elde edebiliyor. Üyeler ayrıca, üyelik kademelerinde yükseldikçe, daha da fazla öncelik elde edip bonus Miller kazanabiliyorlar, Economy Class’ta uçarken, Business Class check-in masalarını kullanabiliyorlar ve bagajlarının tesliminde öncelik ve fazladan bagaj taşıma imkanından yararlanabiliyorlar.

Şu anda, Emirates ve flydubai’nin ortak ağlarındaki destinasyon sayısı 216 ve 2022 itibarı ile 240 destinasyona ulaşılarak, dünyanın her yerindeki yolcularına, Dubai üzerinden, geniş bir bağlantı imkânı sağlanması bekleniyor.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 157 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2U1DYx7
via IFTTT

17 Ocak 2019 Perşembe

Uçak içerisinde temizliğe ne kadar dikkat ediyoruz?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QVVzF0

Uçak içerisinde temizliğe ne kadar dikkat ediyoruz? Vücudumuzun hemen her yerini kaplayan derimiz mikropların iç organlarımıza nüfuz etmesine engel olan mükemmel bir örtüdür. Dost olarak nitelendirdiği ve bağışıklık sistemimizi koruyacak sayısız mikrobu da içerisinde barındırır. Buna karşılık çeşitli hastalıklara sebep olan kötü mikroplar temas ettiğimiz ortamlara ve hijyen kurallarına ne ölçüde uyduğumuza bağlı olarak derimizde, özellikle ellerimizde yer edinirler. Gün içerisinde onlarca kez dokunduğumuz birçok yüzeyde bulunan mikropların elimize geçmesi maalesef kaçınılmazdır. Ellerimizi düzenli aralıklarla yıkayıp dezenfekte etmezsek hem kendimize hem de çevremizdeki insanların hastalanmasına zemin hazırlamış oluruz. Uçak seyahatlerinizde koltuğunuzu, masanızı ve uçak içerisindeki birçok malzemeyi sizden önceki sayısız insanla paylaşıyorsunuz. Havayolunu kullanan yolcuların taşıdığı bakteriler havayolu ve yer hizmetleri şirketleri açısından temizlik konusunda en önemli sorunlardan biridir. Herkes cildinde, giysisinde ve vücudunun içinde mikrop taşır. Bu mikropların bir kısmı başkalarına bulaşır ve temiz olmayan yerlerde bakteriler çoğalır. Peki, gelelim asıl sorularımıza, uçakların içi nasıl temizlenir? Uçakta temizlik konusunda nelere dikkat etmeliyiz? Geçtiğimiz yıllarda yayınlanan bir rapora göre MRSA, koli basili ve Streptokok piyojenlerin koltuk yüzeyleri, tepsiler, güneşlikler ve tuvaletteki yüzeylerde günlerce yaşayabildiğini gösteriyor. Örneğin MRSA mikrobunun koltuk arkasında dergilerin konduğu ceplerde 168 saat yaşadığı tespit edilmiş.. Gelin uçak içerisindeki temizlik uygulamasına bir göz atalım, Uçağın gelişi akabinde söz konusu meydandaki ground time sürelerine göre bir temizlik planı yapılır. Uçak dış hat seferinden geldiyse veya bir dış hat seferi gerçekleştirecekse ground time süresi biraz daha fazla olduğundan detaylı temizlik alınıyor. Uçak gelişi akabinde, deboarding tamamlandıktan sonra temizlik ekibi uçağa giriş yapar.  Yolcu sağlığı ve uçuş güvenliğinin öneminin farkında olan, alanında uzman görevliler maskelerini takıp, özel kıyafetlerini giyerek, temizlik donanım el kitabında belirtilen kurallara ve standartlara uygun şekilde uçakları temizler. Kullanılan kimyasallardan tutun da bezlerin cinsi ve kaç kişiyle çalışılacağı bu kural kitabında yazar. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü’nden herhangi bir salgın hastalık bilgisi geldiğinde ise havayolu şirketleri periyodik temizlik ve dezenfekte çalışmalarının dışında ekstra önlemler alıyor. ( Hangara çekilen uçakların çok detaylı temizlikten geçirilmesi gibi ) Ekip her ne kadar gerekli özeni gösterse dahi bazı noktalara detaylı bakımı ground time’dan ötürü gösterememekte. “Bunca senedir metrobüs’ten sağ çıkmışız, uçak yolculuğu bize bal kaymak gelir” demeyin J Gelin dikkat etmemiz gereken unsurlara değinelim, Tuvaletler; Uçaklardaki tuvaletler sayısız farklı milletlerden yolcuların kullanımına açık olduğu için birer mikrop yuvası haline gelmektedir. Tuvaletlerdeki bölümlere temas etmekten özellikle kaçınınız, özellikle elinize alacağınız bir parça kağıt mendille kapı kollarını, tuvaleti tutabilirsiniz. Yanınızda dezenfektan sıvılar taşımanızı ( Havalimanı güvenliklerince belirtilmiş kurallar dahilinde ) şiddetle öneririm. Dipnot: Güvenlik sorunu teşkil eden durumlara karşı uçak tuvaletleri’nin kapısı ekiplerce dış taraftan açılabilir bir sisteme sahiptir.. Masalar, Yukarıda da değindiğim gibi yemek yediğimiz masalar, sizden önce seyahat gerçekleştiren sayısız yolcu tarafından kullanılmaktadır. Yemeğinize başlamadan önce steril bir mendille gerekli özeni göstermenizi tavsiye ederim. Battaniye ve Yastıklar, Kabin ekiplerinden talep ettiğiniz battaniye ve yastıklar daha önceki seferde bulunan yolcular tarafından kullanılmış olabilir. Talep edeceğiniz yastık ve battaniyelerin poşetinden açılmamış olduğundan emin olun. Önceden kullanılmış battaniye ve yastıklar ciddi mikroplar barındırıyor olabilir. Kendinize ait battaniye ve yastığın kullanmanızı tavsiye ederim, Koltuklar ve Kol dayanakları, Özellikle kol dayanaklarının bakteri yuvası olabileceğini söyleyen uzmanlar, bağırsak bakterisi E.coli’nin bu bölgelerde 96 saat yaşayabildiğinin kanıtlandığına dikkati çekiyorlar. Mümkün olduğunca kol dayanaklarına dokunmamaya çalışın. Ayrıca uçak içerisinde tuvalete doğru giderken, genelde koridordaki koltukların başlıklarına dokunarak yürürüz. Burada her tuvalete giden kişinin elini yıkamadığı malumdur, birçok bulaşıcı hastalığın da koltuk başları kanalıyla insanlara bulaştığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle bu koltuk başlıklarına da dokunmaktan kaçının ve mümkünse yerinize döndüğünüzde ellerinizi bir dezenfektan ile iyice silin.. Koltuk Arka cepleri, Sanırım en tehlikeli bölümlerden biri de magazin, tanıtım ve güvenlik talimatnamesinin bulunduğu ön koltuğun arka cepleridir. Bu ceplerde bazı yolcular tarafından gerek duyulacak kusmuk torbaları ve kağıt mendillerle de bulunur. Bu cepler ayrıntılı bir temizlik olmadıkça pek dezenfekte edilmez. Bu nedenle mümkünse bu ceplere pek fazla temas etmeyin.. Bagajlar; Bagajlarınızı check-in bankosuna teslim ettikten sonra, şut altı diye bilinen bölgeye bantlar aracılığıyla sevk edilir ve bagaj arabalarına yerleştirilir. Ardından uçak altına yönlendirilerek, uçak altındaki personelin uçağa yüklemesi sağlanır. ( Bulk olarak yüklenen uçaklarda ) Burada personel eldiven takmaktadır ve gün içerisinde sayısız bagaja temas ettiğinden dolayı mikroplar burada da yakanızı bırakmaz. Ardından varış noktasındaki yükleme personelinin teması ve son olarak da bantlarda biriken mikroplar ile beraber bagajınızı elinize aldığınızda buyurun senaryoyu siz belirleyin. Steril bir mendille silmeden hareket etmemenizi tavsiye ederim.. “Tertemiz olmaya çalışın, çünkü dünyaya bakacak oIan pencere sizlersiniz.”  G. B. Shaw

Vücudumuzun hemen her yerini kaplayan derimiz mikropların iç organlarımıza nüfuz etmesine engel olan mükemmel bir örtüdür. Dost olarak nitelendirdiği ve bağışıklık sistemimizi koruyacak sayısız mikrobu da içerisinde barındırır. Buna karşılık çeşitli hastalıklara sebep olan kötü mikroplar temas ettiğimiz ortamlara ve hijyen kurallarına ne ölçüde uyduğumuza bağlı olarak derimizde, özellikle ellerimizde yer edinirler.

Gün içerisinde onlarca kez dokunduğumuz birçok yüzeyde bulunan mikropların elimize geçmesi maalesef kaçınılmazdır. Ellerimizi düzenli aralıklarla yıkayıp dezenfekte etmezsek hem kendimize hem de çevremizdeki insanların hastalanmasına zemin hazırlamış oluruz.

Uçak seyahatlerinizde koltuğunuzu, masanızı ve uçak içerisindeki birçok malzemeyi sizden önceki sayısız insanla paylaşıyorsunuz. Havayolunu kullanan yolcuların taşıdığı bakteriler havayolu ve yer hizmetleri şirketleri açısından temizlik konusunda en önemli sorunlardan biridir.

Herkes cildinde, giysisinde ve vücudunun içinde mikrop taşır. Bu mikropların bir kısmı başkalarına bulaşır ve temiz olmayan yerlerde bakteriler çoğalır. Peki, gelelim asıl sorularımıza, uçakların içi nasıl temizlenir? Uçakta temizlik konusunda nelere dikkat etmeliyiz?

Geçtiğimiz yıllarda yayınlanan bir rapora göre MRSA, koli basili ve Streptokok piyojenlerin koltuk yüzeyleri, tepsiler, güneşlikler ve tuvaletteki yüzeylerde günlerce yaşayabildiğini gösteriyor. Örneğin MRSA mikrobunun koltuk arkasında dergilerin konduğu ceplerde 168 saat yaşadığı tespit edilmiş..

Gelin uçak içerisindeki temizlik uygulamasına bir göz atalım,

Uçağın gelişi akabinde söz konusu meydandaki ground time sürelerine göre bir temizlik planı yapılır. Uçak dış hat seferinden geldiyse veya bir dış hat seferi gerçekleştirecekse ground time süresi biraz daha fazla olduğundan detaylı temizlik alınıyor. Uçak gelişi akabinde, deboarding tamamlandıktan sonra temizlik ekibi uçağa giriş yapar.  Yolcu sağlığı ve uçuş güvenliğinin öneminin farkında olan, alanında uzman görevliler maskelerini takıp, özel kıyafetlerini giyerek, temizlik donanım el kitabında belirtilen kurallara ve standartlara uygun şekilde uçakları temizler. Kullanılan kimyasallardan tutun da bezlerin cinsi ve kaç kişiyle çalışılacağı bu kural kitabında yazar. Ayrıca Dünya Sağlık Örgütü’nden herhangi bir salgın hastalık bilgisi geldiğinde ise havayolu şirketleri periyodik temizlik ve dezenfekte çalışmalarının dışında ekstra önlemler alıyor. ( Hangara çekilen uçakların çok detaylı temizlikten geçirilmesi gibi )

Ekip her ne kadar gerekli özeni gösterse dahi bazı noktalara detaylı bakımı ground time’dan ötürü gösterememekte.

“Bunca senedir metrobüs’ten sağ çıkmışız, uçak yolculuğu bize bal kaymak gelir” demeyin J Gelin dikkat etmemiz gereken unsurlara değinelim,

Tuvaletler;

Uçaklardaki tuvaletler sayısız farklı milletlerden yolcuların kullanımına açık olduğu için birer mikrop yuvası haline gelmektedir. Tuvaletlerdeki bölümlere temas etmekten özellikle kaçınınız, özellikle elinize alacağınız bir parça kağıt mendille kapı kollarını, tuvaleti tutabilirsiniz. Yanınızda dezenfektan sıvılar taşımanızı ( Havalimanı güvenliklerince belirtilmiş kurallar dahilinde ) şiddetle öneririm.

Dipnot: Güvenlik sorunu teşkil eden durumlara karşı uçak tuvaletleri’nin kapısı ekiplerce dış taraftan açılabilir bir sisteme sahiptir..

Masalar,

Yukarıda da değindiğim gibi yemek yediğimiz masalar, sizden önce seyahat gerçekleştiren sayısız yolcu tarafından kullanılmaktadır. Yemeğinize başlamadan önce steril bir mendille gerekli özeni göstermenizi tavsiye ederim.

Battaniye ve Yastıklar,

Kabin ekiplerinden talep ettiğiniz battaniye ve yastıklar daha önceki seferde bulunan yolcular tarafından kullanılmış olabilir. Talep edeceğiniz yastık ve battaniyelerin poşetinden açılmamış olduğundan emin olun. Önceden kullanılmış battaniye ve yastıklar ciddi mikroplar barındırıyor olabilir. Kendinize ait battaniye ve yastığın kullanmanızı tavsiye ederim,

Koltuklar ve Kol dayanakları,

Özellikle kol dayanaklarının bakteri yuvası olabileceğini söyleyen uzmanlar, bağırsak bakterisi E.coli’nin bu bölgelerde 96 saat yaşayabildiğinin kanıtlandığına dikkati çekiyorlar. Mümkün olduğunca kol dayanaklarına dokunmamaya çalışın. Ayrıca uçak içerisinde tuvalete doğru giderken, genelde koridordaki koltukların başlıklarına dokunarak yürürüz. Burada her tuvalete giden kişinin elini yıkamadığı malumdur, birçok bulaşıcı hastalığın da koltuk başları kanalıyla insanlara bulaştığı bilinen bir gerçektir. Bu nedenle bu koltuk başlıklarına da dokunmaktan kaçının ve mümkünse yerinize döndüğünüzde ellerinizi bir dezenfektan ile iyice silin..

Koltuk Arka cepleri,

Sanırım en tehlikeli bölümlerden biri de magazin, tanıtım ve güvenlik talimatnamesinin bulunduğu ön koltuğun arka cepleridir. Bu ceplerde bazı yolcular tarafından gerek duyulacak kusmuk torbaları ve kağıt mendillerle de bulunur. Bu cepler ayrıntılı bir temizlik olmadıkça pek dezenfekte edilmez. Bu nedenle mümkünse bu ceplere pek fazla temas etmeyin..

Bagajlar;

Bagajlarınızı check-in bankosuna teslim ettikten sonra, şut altı diye bilinen bölgeye bantlar aracılığıyla sevk edilir ve bagaj arabalarına yerleştirilir. Ardından uçak altına yönlendirilerek, uçak altındaki personelin uçağa yüklemesi sağlanır. ( Bulk olarak yüklenen uçaklarda ) Burada personel eldiven takmaktadır ve gün içerisinde sayısız bagaja temas ettiğinden dolayı mikroplar burada da yakanızı bırakmaz. Ardından varış noktasındaki yükleme personelinin teması ve son olarak da bantlarda biriken mikroplar ile beraber bagajınızı elinize aldığınızda buyurun senaryoyu siz belirleyin. Steril bir mendille silmeden hareket etmemenizi tavsiye ederim..

“Tertemiz olmaya çalışın, çünkü dünyaya bakacak oIan pencere sizlersiniz.”  G. B. Shaw



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QVVzF0
via IFTTT

Geleceğin mühendisleri Boeing’in destek olduğu Merak Makinesi programında geliştirdikleri tasarımları sergiledi Boeing ve Bilim Kahramanları Derneği işbirliğiyle yürütülen Merak Makinesi programı kapsamında Ankara Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) ev sahipliğinde özel bir etkinlik düzenlendi. Beş hafta boyunca süren bu programa katılan ve mühendislik tasarımlarını sergileyen 100’den fazla öğrenciye sertifikaları verildi. Bu uygulama, Merak Makinesi programının Ankara’da bir Bilim ve Sanat Merkezindeki ilk uygulaması oldu.   Bilim Kahramanları Derneği gönüllüleri rehberliğinde uygulanan Merak Makinesi atölyelerinde öğrencilere beş hafta boyunca havacılık ve uzay alanında uygulamalı mühendislik tasarım görevleri verildi. Her bir tasarım görevinde çocuklara bilim ve mühendislikteki temel kavramlar ve ilkeler tanıtılarak, onlardan basit malzemeler kullanarak mühendislik çözümleri üretmeleri istendi. Öğrenciler, beş haftalık eğitim boyunca gönüllülerin rehberliğinde ortaya koydukları mühendislik tasarımlarını dönem sonu şenliğinde sergiledi.   Merak Makinesi, öğrencilerin merak edip sorgulayarak araştırma becerilerini geliştirmeyi ve kendilerini geleceğin mucitleri, bilim insanları ve mühendisleri olarak hayal edebilmelerini hedeflemektedir.   Ankara’ya ek olarak, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin katkılarıyla son iki yıldır İstanbul ve İzmir’deki okullarda ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi Havacılık Parkı’nda uygulanan Merak Makinesi programı, şimdiye kadar 3368’e öğrenciye ulaşmış oldu.   Merak Makinesi programı, Boeing’in Türkiye’deki ortaklarıyla birlikte 2017 yılında başlattığı Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı’nın Nitelikli İnsan Gücü ayağının da tohumlarını ekti. Milli Havacılık Planı’nın Nitelikli İnsan Gücü ayağıyla Boeing, Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda havacılık alanında stratejik becerilere yönelik eğitim programları uygulamakta ve Türkiye’nin uzun vadede havacılıkta sürdürülebilir büyümesini teminen bu alandaki nitelikli insan kaynağı kapasitesini geliştirmektedir.   Boeing Hakkında Dünyanın en büyük havacılık şirketi olan Boeing, Türkiye’de 70 yıla dayanan köklü bir geçmişe sahiptir. Türkiye’deki işbirlikleri ve ortaklıklarıyla büyüyen Boeing, Türkiye’nin hızla gelişen havacılık sektörünü geçmişten bugüne desteklemiştir. Boeing, Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda, Türk havacılık sektörünü küresel bir oyuncu haline getirme amacıyla, 2017 yılında Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı’nı hayata geçirmiştir. Sanayi, Teknoloji, Servis-Bakım ve Nitelikli İnsan Gücü olmak üzere dört ayaktan oluşan Milli Havacılık Planı, Boeing ile Türkiye arasındaki ilişkiyi stratejik bir ortaklığa taşımış ve Boeing’in Türkiye’de, Türkiye ile birlikte büyümesi için işbirliği çerçevesini oluşturmuştur. Boeing, Türkiye’de eğitim, bilim-teknoloji, mühendislik ve girişimcilik alanında bugüne dek 40’tan fazla şehirde 200’den fazla kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atmıştır. Boeing’in bu projelerdeki ana hedefi, Türkiye’ye farklı sosyal alanlarda katkıda bulunmanın ötesinde, ülkemizin hızla büyüyen havacılık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının yetişmesine destek olmaktır.   Bilim Kahramanları Derneği Hakkında Bilim, bilimsel düşünce ve bilimsel farkındalığın toplumun her kesiminde yayılması ve teşvik edilmesi için çalışmalar yapmak, çocuk ve gençlerin erken yaşta bilimle buluşmalarını sağlamak amacıyla gönüllü bir ekip ile yola çıkan ‘Bilim Kahramanları Derneği’ bu amaca yönelik olarak dünyada özgüven sahibi, sorgulayan, takım olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilen bir gençlik yetişmesi niyetiyle 98 ülkede yapılan FIRST® LEGO® League etkinliğini Bilim Kahramanları Buluşuyor adıyla 15 yıldır Türkiye’de düzenlemektedir. Bilim Kahramanları Buluşuyor’a katılım; gençlerin hem bilim, sanat, teknoloji konularında, hem de ifade, dinleme, sunum, paylaşım, takım çalışması konularında eğlenceli, süreç odaklı bir deneyim yaşamalarına imkân tanımaktadır. Bu deneyimler, çocukların kendilerini geleceğin bilim insanı, mühendisi, etkin girişimcisi ve duyarlı dünya vatandaşı olarak hayal etmelerine teşvik eder. Bilim Kahramanları Derneği, ülkemizdeki bilim insanlarını onurlandırmak amacıyla her yıl 3 farklı üniversite rektörünün ev sahipliğinde “Genç Bilim İnsanı Ödülleri’ programını gerçekleştirmektedir. Bu program kapsamında, ülkemizde temel bilimler ve mühendislik alanlarına katkıda bulunmuş, bu alanların gelişmesinde öncü olmuş, bilim ve mühendisliğin toplum yararına kullanılmasında etkin olmuş bilim insanları seçilir ve ödüllendirilir. Bilim Kahramanları Derneği ayrıca, dünyada 48 ülkede düzenlenen 6-10 yaş arası çocukların bilim ve mühendislik alanlarında ilgilerini çekmek amacıyla gerçekleştirilen FIRST® LEGO® League Jr. etkinliğini ve amacı gençlerin robot ve bilime karşı ilgilerini arttırmak olan, 55 ülkede 7-21 yaş arası çocuk ve gençler için yapılan WRO (World Robot Olympiad)/Dünya Robot Olimpiyatı’nın Türkiye ayağını düzenlemektedir. Daha fazla bilgi için www.bilimkahramanlari.org adresini ziyaret ediniz.

Boeing ve Bilim Kahramanları Derneği işbirliğiyle yürütülen Merak Makinesi programı kapsamında Ankara Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) ev sahipliğinde özel bir etkinlik düzenlendi. Beş hafta boyunca süren bu programa katılan ve mühendislik tasarımlarını sergileyen 100’den fazla öğrenciye sertifikaları verildi. Bu uygulama, Merak Makinesi programının Ankara’da bir Bilim ve Sanat Merkezindeki ilk uygulaması oldu.

 

Bilim Kahramanları Derneği gönüllüleri rehberliğinde uygulanan Merak Makinesi atölyelerinde öğrencilere beş hafta boyunca havacılık ve uzay alanında uygulamalı mühendislik tasarım görevleri verildi. Her bir tasarım görevinde çocuklara bilim ve mühendislikteki temel kavramlar ve ilkeler tanıtılarak, onlardan basit malzemeler kullanarak mühendislik çözümleri üretmeleri istendi. Öğrenciler, beş haftalık eğitim boyunca gönüllülerin rehberliğinde ortaya koydukları mühendislik tasarımlarını dönem sonu şenliğinde sergiledi.

 

Merak Makinesi, öğrencilerin merak edip sorgulayarak araştırma becerilerini geliştirmeyi ve kendilerini geleceğin mucitleri, bilim insanları ve mühendisleri olarak hayal edebilmelerini hedeflemektedir.

 

Ankara’ya ek olarak, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin katkılarıyla son iki yıldır İstanbul ve İzmir’deki okullarda ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi Havacılık Parkı’nda uygulanan Merak Makinesi programı, şimdiye kadar 3368’e öğrenciye ulaşmış oldu.

 

Merak Makinesi programı, Boeing’in Türkiye’deki ortaklarıyla birlikte 2017 yılında başlattığı Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı’nın Nitelikli İnsan Gücü ayağının da tohumlarını ekti. Milli Havacılık Planı’nın Nitelikli İnsan Gücü ayağıyla Boeing, Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda havacılık alanında stratejik becerilere yönelik eğitim programları uygulamakta ve Türkiye’nin uzun vadede havacılıkta sürdürülebilir büyümesini teminen bu alandaki nitelikli insan kaynağı kapasitesini geliştirmektedir.

 

Boeing Hakkında

Dünyanın en büyük havacılık şirketi olan Boeing, Türkiye’de 70 yıla dayanan köklü bir geçmişe sahiptir. Türkiye’deki işbirlikleri ve ortaklıklarıyla büyüyen Boeing, Türkiye’nin hızla gelişen havacılık sektörünü geçmişten bugüne desteklemiştir. Boeing, Türkiye’nin 2023 hedefleri doğrultusunda, Türk havacılık sektörünü küresel bir oyuncu haline getirme amacıyla, 2017 yılında Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı’nı hayata geçirmiştir. Sanayi, Teknoloji, Servis-Bakım ve Nitelikli İnsan Gücü olmak üzere dört ayaktan oluşan Milli Havacılık Planı, Boeing ile Türkiye arasındaki ilişkiyi stratejik bir ortaklığa taşımış ve Boeing’in Türkiye’de, Türkiye ile birlikte büyümesi için işbirliği çerçevesini oluşturmuştur. Boeing, Türkiye’de eğitim, bilim-teknoloji, mühendislik ve girişimcilik alanında bugüne dek 40’tan fazla şehirde 200’den fazla kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atmıştır. Boeing’in bu projelerdeki ana hedefi, Türkiye’ye farklı sosyal alanlarda katkıda bulunmanın ötesinde, ülkemizin hızla büyüyen havacılık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının yetişmesine destek olmaktır.

 

Bilim Kahramanları Derneği Hakkında

Bilim, bilimsel düşünce ve bilimsel farkındalığın toplumun her kesiminde yayılması ve teşvik edilmesi için çalışmalar yapmak, çocuk ve gençlerin erken yaşta bilimle buluşmalarını sağlamak amacıyla gönüllü bir ekip ile yola çıkan ‘Bilim Kahramanları Derneği’ bu amaca yönelik olarak dünyada özgüven sahibi, sorgulayan, takım olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilen bir gençlik yetişmesi niyetiyle 98 ülkede yapılan FIRST® LEGO® League etkinliğini Bilim Kahramanları Buluşuyor adıyla 15 yıldır Türkiye’de düzenlemektedir. Bilim Kahramanları Buluşuyor’a katılım; gençlerin hem bilim, sanat, teknoloji konularında, hem de ifade, dinleme, sunum, paylaşım, takım çalışması konularında eğlenceli, süreç odaklı bir deneyim yaşamalarına imkân tanımaktadır. Bu deneyimler, çocukların kendilerini geleceğin bilim insanı, mühendisi, etkin girişimcisi ve duyarlı dünya vatandaşı olarak hayal etmelerine teşvik eder. Bilim Kahramanları Derneği, ülkemizdeki bilim insanlarını onurlandırmak amacıyla her yıl 3 farklı üniversite rektörünün ev sahipliğinde “Genç Bilim İnsanı Ödülleri’ programını gerçekleştirmektedir. Bu program kapsamında, ülkemizde temel bilimler ve mühendislik alanlarına katkıda bulunmuş, bu alanların gelişmesinde öncü olmuş, bilim ve mühendisliğin toplum yararına kullanılmasında etkin olmuş bilim insanları seçilir ve ödüllendirilir. Bilim Kahramanları Derneği ayrıca, dünyada 48 ülkede düzenlenen 6-10 yaş arası çocukların bilim ve mühendislik alanlarında ilgilerini çekmek amacıyla gerçekleştirilen FIRST® LEGO® League Jr. etkinliğini ve amacı gençlerin robot ve bilime karşı ilgilerini arttırmak olan, 55 ülkede 7-21 yaş arası çocuk ve gençler için yapılan WRO (World Robot Olympiad™)/Dünya Robot Olimpiyatı’nın Türkiye ayağını düzenlemektedir. Daha fazla bilgi için www.bilimkahramanlari.org adresini ziyaret ediniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QXBRsq
via IFTTT

Geleceğin mühendisleri Boeing’in destek olduğu Merak Makinesi programında geliştirdikleri tasarımları sergiledi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QXBRsq

TÖSHİD’in Yeni Başkanı Mehmet T. Nane Oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2FwNq8F