15 Ocak 2019 Salı

İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın 5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı! İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı! İstanbul Havalimanı’nın 53 bin m²’lik kısmına yayılan Duty Free alanında Faz 2 açılışı 15 Ocak 2019 tarihinde yapıldı.Havalimanındaki tüm Duty Free alanlarının işletmesini 25 yıllığına üstlenen Unifree Dutyfree, 1.000’den fazla yerli ve yabancı lüks markayı tek çatı altında toplayarak Türkiye’nin ve dünyanın en büyük seyahat perakende alanlarından birini İstanbul Havalimanı’nda hayata geçiriyor. Türkiye seyahat perakendeciliğindeki 35 yıllık tecrübesi ve ortağı Gebr. Heinemann’nın 135 yıllık uluslararası deneyimi ile Unifree Dutyfree İşletmeciliği Anonim Şirketi, İstanbul Havalimanı’ndaki Duty Free mağazalarının Faz 2 açılışını yaptı. İlk mağazanın 29 Ekim’de Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılmasının ardından dünyanın en büyük ticari mahallerinden birini de içinde barındıran 8 bin m²’lik 5 yeni mağaza daha devreye alındı. Yarısı öz sermaye ile karşılanmak üzere toplamda 1.2 milyar TL’lik yatırımla hayata geçen ve yaklaşık 3 bin kişiye istihdam yaratan Duty Free, 100.000 m²’lik kiralanabilir alana sahip havalimanında 53 bin m²’lik bir alanda yer alıyor. Unifree Dutyfree sorumluluğundaki mağazaların büyük kısmı Unifree Dutyfree İşletmeciliği A.Ş. tarafından, kalan kısmı ise kiralama yapılan alt işletme firmaları tarafından işletiliyor. 4.200 m2 ile 28 m2 ile arası farklı konseptlerde mağazalardan oluşan Duty Free alanında, en büyük alana sahip amiral gemisi 2 mağazadan biri, 15 Ocak 2019 tarihinde 2. faz kapsamında hizmete açıldı. Bu mağazalar; ziyaret eden herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği, her yolcu grubuna hitap eden geniş ürün yelpazesi, İstanbul Havalimanı için özel üretilen ürünleri ve mimari tasarımıyla baş döndürüyor. Tasarımında İstanbul Boğazı’ndan esinlenilen Duty Free alanı, yan yana 9 futbol sahası büyüklüğünde, “Moda Bahçesi”, “Aile Sarayı”, “Lüks Tepesi: Moda”, “Lüks Tepesi: Mücevher ve Saat”, “Lüks Tepesi: Moda ve Aksesuar”, “Stil Sahili” ve “İkon Körfezi” gibi 7 farklı bölüme ayrılıyor. Her bölümde o konseptle uyumlu yerli ve yabancı markalar, zengin ve farklı ürün seçenekleri ile yolcularını karşılıyor. Ayrıca yerli ve milli markaların bu projede ayrı bir yeri ve önemi bulunuyor. Dünyaca ünlü markalar sadece İstanbul Havalimanı için üretecek… Dış hatlar pasaport kontrolünden geçer geçmez yolcuları dünyada lüksün sembolü olmuş Bottega Veneta, Bulgari, Celine, Christian Dior, Emporio Armani, Fendi, Ferragamo, Gucci, Hermes, Loro Piana, Louis Vuitton, Prada ve Saint Laurent Paris markaları karşılayacak. Aynı zamanda Türkiye’nin gururu olmuş D&R, Desa, Vakko, Mavi, Atasay, Ze Pırlanta, Yargıcı, Saat&Saat, Rue, Damat&Tween, D’s Damat, Luzdemia, Tamer Tanca ve TNC Butik, Emnana, Guard Leather, İpekyol, Machka, US Polo, Pierre Cardin, Cacharel, Dogo, Lambend, Brandy’s ve Penti markaları da bu büyük projede yerlerini alacak. Dünyaca ünlü markaların sadece İstanbul Havalimanı’na özel olarak üreteceği ürünlerin yanı sıra, teknoloji alanında da birçok ilk yaşanacak. Klasik Duty Free anlayışının sınırlarını zorlayan Unifree, İstanbul Havalimanı geliş katında 4 farklı teknoloji mağazasında sergileyeceği inovatif ürünlerle, yolculara teknolojideki en son yenilikleri herkesten önce deneyimleme fırsatı sunarken, tasarım ürünlere de ulaşma imkanı sağlayacak. Teknoloji alanında dünyanın en önde gelen ve trendleri yaratan markalarının ürünleri, özel tasarlanan konsept mağazalarda sergilenirken yolcular, bu ürünleri en uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına sahip olacak. Unifree, Duty Free alışverişi tanımını yeniden yazacak… Kısa bir süre içerisinde devreye alınacak ön sipariş sistemi ile yolcuların seyahat öncesi internet üzerinden vereceği sipariş, İstanbul Havalimanı’ndaki mağazaya geldiğinde hazır olacak. Ayrıca bazı lounge alanlarına yerleştirilecek tabletler ile yolcuların ön-sipariş sistemi üzerinden siparişlerini vermeleri ve kişisel VİP satış danışmanlarına ulaşma imkanı da sırasıyla hayata geçirilecek. Mağaza içindeki dijital uygulamaların sunulacağı interaktif alanda yolcuların makyaj ve kozmetik ürünlerini, hem fiziksel hem de farklı AR (artırılmış gerçeklik) uygulamaları ile deneyimleyip, stüdyo fotoğraf kalitesi ve estetiğinde özçekim yababilecekleri ve sosyal ağlarında paylaşabilecekleri özel bir selfie noktası, ayna ekranlar gibi farklı uygulamalar havalimanındaki alışverişi farklılaştıracak. Geleneksel Duty Free mağazası anlayışından uzak, müşterilerine unutulmaz ve sıra dışı bir alışveriş ortamı sunan Unifree Dutyfree, açılışta olduğu gibi dünyada da ilk olacak özel lansmanları mağazalarında gerçekleştirecek. İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolcular, Unifree Dutyfree mağazalarından üzerine isimleri yazılı parfüm ve içecekler ile dünyaca ünlü çikolata markalarının kişiye özel isim yazılı versiyonlarına kolayca ulaşırken hologram anlatımlar, dijital asistanlar ile yeni nesil bir alışverişin de adresi olacak. Yerli üretici Unifree Dutyfree ile dünyaya açılıyor 100’den fazla yerli ve milli üreticinin ürünleri ile yer aldığı, 3.000 m² büyüklüğünde olan, dünyanın en büyük Bazaar mağazası da İstanbul Havalimanı’nda yer alacak. Bazaar alanları, ATU Duty Free tarafından işletilecek olup, günde 1 kamyon lokum ve Türkiye’nin yıllık baklava ihracatının %60’ına denk gelen 365 ton’luk baklava satışıyla yerli ürünleri dünyayla buluşturacak ve ihracata katkı sağlayacak. Unifree CEO’su Ali Şenher açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “29 Ekim 2018 tarihinde havalimanı ile birlikte yapılan ilk açılışın ardından bugün Duty Free alanlarının FAZ 2 açılışını gerçekleştirmekten dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Alanın büyüklüğü, yurt içi ve yurtdışından bir çok önemli marka ve geliştirdiğimiz konseptler ile dünya çapında ses getirecek bir projeye imza attık ve gurur duyduğumuz İstanbul Havalimanı’na yakışan bir Duty Free alanı yarattık. Zengin ürün çeşidinin yanı sıra, hizmet bizim ana değerlerimizden biri. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımızda unutulmaz anılar bırakmak için güler yüzlü ve yolcu ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş uzman satış ekibimiz 7/24 hizmet verecek.” Açılışta konuşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu ise şunları söyledi: “İstanbul’u dünyanın havacılık merkezi yapma hedefiyle çıktığımız bu yolda çok önemli bir adımı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. İstanbul Havalimanı’nın ruhu olarak tanımladığımız Duty Free alanının 2. etabı bugün devreye alınıyor. Amacımız İstanbul Havalimanı’nı kullanan yolcularımıza sıra dışı ve son derece keyifli bir seyahat deneyimi sunmak… Bunun ilk adımını da Unifree ile gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz. Biz İstanbul Havalimanı’nda sadece hizmet vermeyecek aynı zamanda ülkemizi ve en önemlisi İstanbul’u tanıtacağız. Dünyadan ve ülkemizden çıkan güçlü markaları, ticari alanlarımızda dünya insanları ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz.”

İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı!

İstanbul Havalimanı’nın 53 bin m²’lik kısmına yayılan Duty Free alanında Faz 2 açılışı 15 Ocak 2019 tarihinde yapıldı.Havalimanındaki tüm Duty Free alanlarının işletmesini 25 yıllığına üstlenen Unifree Dutyfree, 1.000’den fazla yerli ve yabancı lüks markayı tek çatı altında toplayarak Türkiye’nin ve dünyanın en büyük seyahat perakende alanlarından birini İstanbul Havalimanı’nda hayata geçiriyor.

Türkiye seyahat perakendeciliğindeki 35 yıllık tecrübesi ve ortağı Gebr. Heinemann’nın 135 yıllık uluslararası deneyimi ile Unifree Dutyfree İşletmeciliği Anonim Şirketi, İstanbul Havalimanı’ndaki Duty Free mağazalarının Faz 2 açılışını yaptı. İlk mağazanın 29 Ekim’de Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılmasının ardından dünyanın en büyük ticari mahallerinden birini de içinde barındıran 8 bin m²’lik 5 yeni mağaza daha devreye alındı.

Yarısı öz sermaye ile karşılanmak üzere toplamda 1.2 milyar TL’lik yatırımla hayata geçen ve yaklaşık 3 bin kişiye istihdam yaratan Duty Free, 100.000 m²’lik kiralanabilir alana sahip havalimanında 53 bin m²’lik bir alanda yer alıyor. Unifree Dutyfree sorumluluğundaki mağazaların büyük kısmı Unifree Dutyfree İşletmeciliği A.Ş. tarafından, kalan kısmı ise kiralama yapılan alt işletme firmaları tarafından işletiliyor. 4.200 m2 ile 28 m2 ile arası farklı konseptlerde mağazalardan oluşan Duty Free alanında, en büyük alana sahip amiral gemisi 2 mağazadan biri, 15 Ocak 2019 tarihinde 2. faz kapsamında hizmete açıldı. Bu mağazalar; ziyaret eden herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği, her yolcu grubuna hitap eden geniş ürün yelpazesi, İstanbul Havalimanı için özel üretilen ürünleri ve mimari tasarımıyla baş döndürüyor.

Tasarımında İstanbul Boğazı’ndan esinlenilen Duty Free alanı, yan yana 9 futbol sahası büyüklüğünde, “Moda Bahçesi”, “Aile Sarayı”, “Lüks Tepesi: Moda”, “Lüks Tepesi: Mücevher ve Saat”, “Lüks Tepesi: Moda ve Aksesuar”, “Stil Sahili” ve “İkon Körfezi” gibi 7 farklı bölüme ayrılıyor. Her bölümde o konseptle uyumlu yerli ve yabancı markalar, zengin ve farklı ürün seçenekleri ile yolcularını karşılıyor. Ayrıca yerli ve milli markaların bu projede ayrı bir yeri ve önemi bulunuyor.

Dünyaca ünlü markalar sadece İstanbul Havalimanı için üretecek…

Dış hatlar pasaport kontrolünden geçer geçmez yolcuları dünyada lüksün sembolü olmuş Bottega Veneta, Bulgari, Celine, Christian Dior, Emporio Armani, Fendi, Ferragamo, Gucci, Hermes, Loro Piana, Louis Vuitton, Prada ve Saint Laurent Paris markaları karşılayacak.

Aynı zamanda Türkiye’nin gururu olmuş D&R, Desa, Vakko, Mavi, Atasay, Ze Pırlanta, Yargıcı, Saat&Saat, Rue, Damat&Tween, D’s Damat, Luzdemia, Tamer Tanca ve TNC Butik, Emnana, Guard Leather, İpekyol, Machka, US Polo, Pierre Cardin, Cacharel, Dogo, Lambend, Brandy’s ve Penti markaları da bu büyük projede yerlerini alacak.

Dünyaca ünlü markaların sadece İstanbul Havalimanı’na özel olarak üreteceği ürünlerin yanı sıra, teknoloji alanında da birçok ilk yaşanacak. Klasik Duty Free anlayışının sınırlarını zorlayan Unifree, İstanbul Havalimanı geliş katında 4 farklı teknoloji mağazasında sergileyeceği inovatif ürünlerle, yolculara teknolojideki en son yenilikleri herkesten önce deneyimleme fırsatı sunarken, tasarım ürünlere de ulaşma imkanı sağlayacak. Teknoloji alanında dünyanın en önde gelen ve trendleri yaratan markalarının ürünleri, özel tasarlanan konsept mağazalarda sergilenirken yolcular, bu ürünleri en uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına sahip olacak.

Unifree, Duty Free alışverişi tanımını yeniden yazacak…

Kısa bir süre içerisinde devreye alınacak ön sipariş sistemi ile yolcuların seyahat öncesi internet üzerinden vereceği sipariş, İstanbul Havalimanı’ndaki mağazaya geldiğinde hazır olacak. Ayrıca bazı lounge alanlarına yerleştirilecek tabletler ile yolcuların ön-sipariş sistemi üzerinden siparişlerini vermeleri ve kişisel VİP satış danışmanlarına ulaşma imkanı da sırasıyla hayata geçirilecek. Mağaza içindeki dijital uygulamaların sunulacağı interaktif alanda yolcuların makyaj ve kozmetik ürünlerini, hem fiziksel hem de farklı AR (artırılmış gerçeklik) uygulamaları ile deneyimleyip, stüdyo fotoğraf kalitesi ve estetiğinde özçekim yababilecekleri ve sosyal ağlarında paylaşabilecekleri özel bir selfie noktası, ayna ekranlar gibi farklı uygulamalar havalimanındaki alışverişi farklılaştıracak. Geleneksel Duty Free mağazası anlayışından uzak, müşterilerine unutulmaz ve sıra dışı bir alışveriş ortamı sunan Unifree Dutyfree, açılışta olduğu gibi dünyada da ilk olacak özel lansmanları mağazalarında gerçekleştirecek.

İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolcular, Unifree Dutyfree mağazalarından üzerine isimleri yazılı parfüm ve içecekler ile dünyaca ünlü çikolata markalarının kişiye özel isim yazılı versiyonlarına kolayca ulaşırken hologram anlatımlar, dijital asistanlar ile yeni nesil bir alışverişin de adresi olacak.

Yerli üretici Unifree Dutyfree ile dünyaya açılıyor

100’den fazla yerli ve milli üreticinin ürünleri ile yer aldığı, 3.000 m² büyüklüğünde olan, dünyanın en büyük Bazaar mağazası da İstanbul Havalimanı’nda yer alacak. Bazaar alanları, ATU Duty Free tarafından işletilecek olup, günde 1 kamyon lokum ve Türkiye’nin yıllık baklava ihracatının %60’ına denk gelen 365 ton’luk baklava satışıyla yerli ürünleri dünyayla buluşturacak ve ihracata katkı sağlayacak.

Unifree CEO’su Ali Şenher açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “29 Ekim 2018 tarihinde havalimanı ile birlikte yapılan ilk açılışın ardından bugün Duty Free alanlarının FAZ 2 açılışını gerçekleştirmekten dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Alanın büyüklüğü, yurt içi ve yurtdışından bir çok önemli marka ve geliştirdiğimiz konseptler ile dünya çapında ses getirecek bir projeye imza attık ve gurur duyduğumuz İstanbul Havalimanı’na yakışan bir Duty Free alanı yarattık. Zengin ürün çeşidinin yanı sıra, hizmet bizim ana değerlerimizden biri. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımızda unutulmaz anılar bırakmak için güler yüzlü ve yolcu ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş uzman satış ekibimiz 7/24 hizmet verecek.”

Açılışta konuşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu ise şunları söyledi: “İstanbul’u dünyanın havacılık merkezi yapma hedefiyle çıktığımız bu yolda çok önemli bir adımı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. İstanbul Havalimanı’nın ruhu olarak tanımladığımız Duty Free alanının 2. etabı bugün devreye alınıyor. Amacımız İstanbul Havalimanı’nı kullanan yolcularımıza sıra dışı ve son derece keyifli bir seyahat deneyimi sunmak… Bunun ilk adımını da Unifree ile gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz. Biz İstanbul Havalimanı’nda sadece hizmet vermeyecek aynı zamanda ülkemizi ve en önemlisi İstanbul’u tanıtacağız. Dünyadan ve ülkemizden çıkan güçlü markaları, ticari alanlarımızda dünya insanları ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2suALuw
via IFTTT

İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın 5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2suALuw

Tüketiciler havayolu şirketlerinden ne kadar memnun?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HgfVcn

Türk Hava Yolları, Amerika Kıtası’nın önemli şehirleri Mexico City ve Cancun’u uçuş ağına ekliyor.


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RyuJIk

Tüketiciler havayolu şirketlerinden ne kadar memnun? Global CX Araştırması 2018: Tüketiciler havayolu şirketlerinden ne kadar memnun? Teleperformance CX Lab tarafından gerçekleştirilen 2018 Global CX Araştırması, havacılık sektöründeki dönüşümü ve değişen müşteri algısının güncel bir resmini çiziyor. Teleperformance’ın Müşteri Deneyimi Araştırma Merkezi (CX Lab), 14 ülkeyi ve 18 sektörü kapsayan, yaklaşık 200 bin görüşle oluşturulan araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Hazırlanan kapsamlı rapor, müşteri algısının bütünsel bir görünümünü oluşturmak için iki farklı perspektiften konuya yaklaşıyor. Bu bağlamda sunulan ürünler/hizmetler, çeşitlilik, kalite, fiyatlar ve iletişim gibi belirleyici kriterler üzerinden müşteri memnuniyeti, elçiliği ve sadakati ile marka performansı analiz edilirken; Müşteri Hizmet Deneyimi başlığı altında etkileşim nedenleri, müşterilerin kullandığı ve tercih ettiği iletişim kanalları ve son kurulan temas sonrası çözüm, memnuniyet ve çaba değerlendirildi. Havacılık sektörü özelinde hazırlanan özel çalışmada ise bu 14 ülkede, son 12 ayda şahsen uçak bileti almış ve uçmuş yaklaşık 11 bin müşteriyle birebir kendi dillerinde online görüşmeler yapıldı. Araştırma kapsamındaki ülkeler ise ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Fransa, Hollanda, İngiltere, İtalya, Japonya, Kolombiya, Meksika ve Rusya olarak sıralandı. Yolcuların yaş dağılımlarına bakıldığında 1981 – 1999 arasını temsil eden milenyum kuşağı yüzde 44’le ilk sırayı alırken, 1965 – 1980 arası doğmuş X Kuşağı temsilcileri ise yüzde 33’lük oranla temsil edildi. Müşterilerin %49’u kullandıkları havayolu şirketini ve markasını tavsiye ediyor Araştırmaya katılan müşterilerin neredeyse yarısı kullandıkları havayolu şirketini ailelerine ve arkadaşlarına tavsiye ederken, yüzde 16’sı kesinlikle tavsiye etmiyor. Tavsiye edenlerden etmeyenlerin oranını çıkardığımızda havacılık sektörünün müdafaa skoru %33 olarak belirlendi. Bu skorun yükselebilmesi için havayolu şirketlerinin müşteri deneyiminin hangi yönlerinin tavsiye etme skorunu etkilediğini anlamaları gerekiyor. Marka savunuculuğu ve sadakati konusunda müşteri hizmetlerinin etkisi CX Lab, kullandığı özel bir modelleme aracılığıyla müşteri hizmetlerinin marka savunuculuğu ve sadakat yaratma üzerindeki etkisini belirliyor. Havacılık sektörü sonuçlarını belirleyen ana değerlendirme kriterlerinin yaklaşık %40’ı müşteri hizmetlerinden geliyor. Bu modelleme yöntemi ile hangi özelliklerin sonuçlar üzerinde daha fazla olumlu ya da olumsuz etkiler yarattığını belirlemek mümkün. Örneğin, marka savunuculuğu oluşturulmasında müşteri hizmetlerinin hızlı çözüm sunması %10 ağırlığa sahip.   Havayollarının rekabetçi fiyat politikaları, düşük müşteri sadakatinin en önemli nedeni Teleperformance CX araştırmasının sonuçlarına göre, katılımcıların %14’ü aynı havayolu şirketlerini tercih etmekte çekingen kalırken, sebepler incelendiğinde önceliğin rekabetçi teklifler olduğu ortaya çıktı. Bu kesimin yüzde 35’i, diğer havayolu şirketlerinin daha uygun fiyatlar sunması sebebiyle tekrar aynı şirketten bilet alma isteklerinin düşük olduğunu belirtti. Bunu, %29 ile sunulan hizmet ve ürünün düşük kalitesi; %26 ile ihtiyaç ve beklentilerin karşılanamaması; %23 ile düşük kalitede müşteri hizmetleri takip etti. Sosyal medyada müşteri hizmetleri deneyimi Araştırmaya göre müşteriler kullandıkları markaların müşteri hizmetleri ile ilgili sosyal medyada paylaşım yapıyor. Elde edilen sonuçlara göre her 10 müşteriden 3’ü müşteri hizmetlerinden aldığı deneyime dair yorumlarını paylaşmaktan çekinmiyor. Paylaşımda bulunanların %69’u yorumlarını kişisel hesap ve sayfalarından yaparken, %34’ü markaların sosyal medya sayfalarını kullanıyor. Forumlar, blog ya da haber sayfaları gibi farklı sosyal medya kanallarında paylaşım yapanların oranı ise %13’e ulaşıyor. En fazla yorum yapanların oranı %57 ile Çinli müşteriler olurken bu ülkeyi %47 ile Meksika ve %44 ile ABD izliyor. En az yorum yapanlar ise %11 ile Japon müşteriler, %18 ile Almanlar ve %19 ile Hollandalılar ve Avustralyalılar. Müşteriler tercih ettikleri havayolu şirketlerinin mobil uygulamalarından habersiz Rapor, havacılık sektöründeki markaların mobil uygulamalarının tanıtımı konusunda daha fazla çaba sarf etmeleri gerektiğini de ortaya koyuyor. Katılımcıların %47’si, tercih ettikleri şirketin bir mobil uygulaması olduğundan haberleri olmadığını ifade ederken, %20’lik bir kesim ise haberdar olmakla birlikte kullanmadığını belirtiyor. İlgili markanın mobil uygulamasını kullandığını açıklayanların oranı ise %28’de kalıyor. Bu da gösteriyor ki, sektörde mobil uygulamaları duyurmak havayolları şirketleri için bir fırsat. Markalar kişisel bilgi hırsızlığına karşı önlem almalı CX Lab Araştırması, aynı zamanda sektörde sahtekarlık ve kişisel bilgi hırsızlığının sıklığını ve etkisini sorguluyor. Buna göre katılımcıların yüzde 67’si, kullandıkları şirketlerle ilgili bu konularda bir haber görürse o markadan vazgeçeceğini belirtiyor. Bununla birlikte son 12 ayda bu tür bir olay yaşadığını ifade edenlerin oranı ise %7 seviyesinde bulunuyor. ABD, %21 ile böyle bir olay yaşadığını en fazla dile getiren katılımcıların olduğu ülke olarak dikkat çekiyor. Japonya’da bu oran yalnızca %2 iken diğer ülkelerde de %10 barajının altında değerlere ulaşılıyor. Her 10 yolcudan 6’dan fazlası müşteri hizmetleriyle iletişim kuruyor Araştırma, havayolu şirketlerinde müşteri hizmetleri departmanının önemini ortaya koyan veriler sunuyor. Katılımcıların %63’ü son 12 ayda müşteri hizmetleriyle iletişim kurduğunu ifade ediyor. Sesli görüşme ve e-posta/web sayfası formu kanallarını kullananların oranı (çoklu cevap) eşit: %46. Canlı destek hatlarını kullananlar %15, mobil uygulamayı kullananlar %13, sosyal medyadan bağlantı kuranlar ise %9 ile bu iki kanalı takip ediyor. Yüz yüze iletişim kuranların oranı ise sadece %1 seviyesinde bulunuyor. İletişim kurma sıklığı da raporda kendine yer buluyor. Buna göre katılımcıların %57’si son bir yılda sadece bir kez iletişime geçtiğini aktarırken, 4’ten fazla görüşme yapma durumunda kalanların oranı ise %5 seviyesinde. Genç müşteriler sanal asistanları eski nesillere nazaran daha çok tercih ediyor CX Labs Araştırması, müşteri hizmetleri alanında yükselen bir trend olan sanal asistanların havacılık sektöründeki konumunu da ortaya koyuyor. Buna göre 2000 sonrası doğumlular sanal bir asistan ile iletişim kurmayı gerçek müşteri temsilcisine, önceki kuşaklara göre daha fazla tercih ediyor. Bu oran milenyum kuşağı üyelerinde %9, Z kuşağında ise %13 seviyesinde. Sanal asistanların tercih edilmesinde ise iki temel faktör öne çıkıyor: Daha hızlı bir şekilde iletişime geçilebilmesi ve her zaman çevrimiçi olması sayesinde 7/24 hizmet alınabilmesi. Bununla birlikte gerçek bir müşteri temsilcisiyle iletişim kurmayı tercih etme sebepleri incelendiğinde sanal asistanların ‘kişiliksiz’ bulunması, alınan yanıtların yetersiz olduğunun düşünülmesi ve sorulacak sorunun karmaşık olması öne çıkıyor. Müşteri hizmetleri en çok bilet alımı ve rezervasyonda devreye giriyor Katılımcıların %44’ü, en son iletişim kurma nedenlerini bilet alımı ya da rezervasyon olarak açıklıyor. Genel bilgi alımı ise %32 ile bu seçeneği takip ederken, kişisel hesapları ile ilgili müşteri hizmetlerine ulaşanların oranı %7, bagaj ya da rötar sebebiyle iletişim kuranların oranı ise %6 seviyesinde bulunuyor. Müşteri hizmetleri marka sadakatini yükseltiyor Teleperformance CX Lab Araştırması, marka sadakatiyle müşteri hizmetleri deneyimi arasındaki güçlü bağlantıyı da ortaya koyuyor. Buna göre son 12 ay içinde markaların müşteri hizmetleriyle iletişim kurmayan müşterilerin ortalama sadakat puanı 8,05 seviyesinde. Etkileşim kurup da olumlu bir deneyimle iletişimi sonlandıranlarda bu puan %16’lık bir artışlar 9,31’e yükseliyor. Yine etkileşim kurup memnun kalmayanlar ise 5,90 puanla hiç etkileşime girmeyenlerle karşılaştırıldığında %27 daha düşük bir değerlendirme yapıyor. Global CX Araştırması hakkında daha fazla bilgi için info@tr.teleperformance.com üzerinden Teleperformance ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.   TELEPERFORMANCE GRUBU HAKKINDA Dünyanın lider dış kaynak CRM ve çağrı merkezi hizmeti servis sağlayıcısı Teleperformance; müşteri kazanımı, müşteri memnuniyeti, teknik destek ve borç yönetimi programları ile dünyanın dört bir yanındaki uluslararası şirketlere hizmet veriyor. 2017 yılında şirket, konsolide cirosunu 4,18 milyar Euro olarak bildirdi. Teleperformance Grup, 40 yıllık deneyimi, 171.000 iş istasyonu ve 300 bin çalışanı ile 80’e yakın ülkeden 160’ın üzerinde pazara hizmet sağlıyor. Şirket, 350 çağrı merkeziyle dünyanın önde gelen uluslararası firmalarının birbirinden çok farklı olan müşteri kitlelerine 265 dil ve lehçede hizmet sunan programlar yürütüyor.  

Global CX Araştırması 2018: Tüketiciler havayolu şirketlerinden ne kadar memnun?

Teleperformance CX Lab tarafından gerçekleştirilen 2018 Global CX Araştırması, havacılık sektöründeki dönüşümü ve değişen müşteri algısının güncel bir resmini çiziyor.

Teleperformance’ın Müşteri Deneyimi Araştırma Merkezi (CX Lab), 14 ülkeyi ve 18 sektörü kapsayan, yaklaşık 200 bin görüşle oluşturulan araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Hazırlanan kapsamlı rapor, müşteri algısının bütünsel bir görünümünü oluşturmak için iki farklı perspektiften konuya yaklaşıyor. Bu bağlamda sunulan ürünler/hizmetler, çeşitlilik, kalite, fiyatlar ve iletişim gibi belirleyici kriterler üzerinden müşteri memnuniyeti, elçiliği ve sadakati ile marka performansı analiz edilirken; Müşteri Hizmet Deneyimi başlığı altında etkileşim nedenleri, müşterilerin kullandığı ve tercih ettiği iletişim kanalları ve son kurulan temas sonrası çözüm, memnuniyet ve çaba değerlendirildi.

Havacılık sektörü özelinde hazırlanan özel çalışmada ise bu 14 ülkede, son 12 ayda şahsen uçak bileti almış ve uçmuş yaklaşık 11 bin müşteriyle birebir kendi dillerinde online görüşmeler yapıldı. Araştırma kapsamındaki ülkeler ise ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Fransa, Hollanda, İngiltere, İtalya, Japonya, Kolombiya, Meksika ve Rusya olarak sıralandı. Yolcuların yaş dağılımlarına bakıldığında 1981 – 1999 arasını temsil eden milenyum kuşağı yüzde 44’le ilk sırayı alırken, 1965 – 1980 arası doğmuş X Kuşağı temsilcileri ise yüzde 33’lük oranla temsil edildi.

Müşterilerin %49’u kullandıkları havayolu şirketini ve markasını tavsiye ediyor

Araştırmaya katılan müşterilerin neredeyse yarısı kullandıkları havayolu şirketini ailelerine ve arkadaşlarına tavsiye ederken, yüzde 16’sı kesinlikle tavsiye etmiyor. Tavsiye edenlerden etmeyenlerin oranını çıkardığımızda havacılık sektörünün müdafaa skoru %33 olarak belirlendi. Bu skorun yükselebilmesi için havayolu şirketlerinin müşteri deneyiminin hangi yönlerinin tavsiye etme skorunu etkilediğini anlamaları gerekiyor.

Marka savunuculuğu ve sadakati konusunda müşteri hizmetlerinin etkisi

CX Lab, kullandığı özel bir modelleme aracılığıyla müşteri hizmetlerinin marka savunuculuğu ve sadakat yaratma üzerindeki etkisini belirliyor. Havacılık sektörü sonuçlarını belirleyen ana değerlendirme kriterlerinin yaklaşık %40’ı müşteri hizmetlerinden geliyor. Bu modelleme yöntemi ile hangi özelliklerin sonuçlar üzerinde daha fazla olumlu ya da olumsuz etkiler yarattığını belirlemek mümkün. Örneğin, marka savunuculuğu oluşturulmasında müşteri hizmetlerinin hızlı çözüm sunması %10 ağırlığa sahip.

 

Havayollarının rekabetçi fiyat politikaları, düşük müşteri sadakatinin en önemli nedeni

Teleperformance CX araştırmasının sonuçlarına göre, katılımcıların %14’ü aynı havayolu şirketlerini tercih etmekte çekingen kalırken, sebepler incelendiğinde önceliğin rekabetçi teklifler olduğu ortaya çıktı. Bu kesimin yüzde 35’i, diğer havayolu şirketlerinin daha uygun fiyatlar sunması sebebiyle tekrar aynı şirketten bilet alma isteklerinin düşük olduğunu belirtti. Bunu, %29 ile sunulan hizmet ve ürünün düşük kalitesi; %26 ile ihtiyaç ve beklentilerin karşılanamaması; %23 ile düşük kalitede müşteri hizmetleri takip etti.

Sosyal medyada müşteri hizmetleri deneyimi

Araştırmaya göre müşteriler kullandıkları markaların müşteri hizmetleri ile ilgili sosyal medyada paylaşım yapıyor. Elde edilen sonuçlara göre her 10 müşteriden 3’ü müşteri hizmetlerinden aldığı deneyime dair yorumlarını paylaşmaktan çekinmiyor. Paylaşımda bulunanların %69’u yorumlarını kişisel hesap ve sayfalarından yaparken, %34’ü markaların sosyal medya sayfalarını kullanıyor. Forumlar, blog ya da haber sayfaları gibi farklı sosyal medya kanallarında paylaşım yapanların oranı ise %13’e ulaşıyor.

En fazla yorum yapanların oranı %57 ile Çinli müşteriler olurken bu ülkeyi %47 ile Meksika ve %44 ile ABD izliyor. En az yorum yapanlar ise %11 ile Japon müşteriler, %18 ile Almanlar ve %19 ile Hollandalılar ve Avustralyalılar.

Müşteriler tercih ettikleri havayolu şirketlerinin mobil uygulamalarından habersiz

Rapor, havacılık sektöründeki markaların mobil uygulamalarının tanıtımı konusunda daha fazla çaba sarf etmeleri gerektiğini de ortaya koyuyor. Katılımcıların %47’si, tercih ettikleri şirketin bir mobil uygulaması olduğundan haberleri olmadığını ifade ederken, %20’lik bir kesim ise haberdar olmakla birlikte kullanmadığını belirtiyor. İlgili markanın mobil uygulamasını kullandığını açıklayanların oranı ise %28’de kalıyor. Bu da gösteriyor ki, sektörde mobil uygulamaları duyurmak havayolları şirketleri için bir fırsat.

Markalar kişisel bilgi hırsızlığına karşı önlem almalı

CX Lab Araştırması, aynı zamanda sektörde sahtekarlık ve kişisel bilgi hırsızlığının sıklığını ve etkisini sorguluyor. Buna göre katılımcıların yüzde 67’si, kullandıkları şirketlerle ilgili bu konularda bir haber görürse o markadan vazgeçeceğini belirtiyor. Bununla birlikte son 12 ayda bu tür bir olay yaşadığını ifade edenlerin oranı ise %7 seviyesinde bulunuyor. ABD, %21 ile böyle bir olay yaşadığını en fazla dile getiren katılımcıların olduğu ülke olarak dikkat çekiyor. Japonya’da bu oran yalnızca %2 iken diğer ülkelerde de %10 barajının altında değerlere ulaşılıyor.

Her 10 yolcudan 6’dan fazlası müşteri hizmetleriyle iletişim kuruyor

Araştırma, havayolu şirketlerinde müşteri hizmetleri departmanının önemini ortaya koyan veriler sunuyor. Katılımcıların %63’ü son 12 ayda müşteri hizmetleriyle iletişim kurduğunu ifade ediyor. Sesli görüşme ve e-posta/web sayfası formu kanallarını kullananların oranı (çoklu cevap) eşit: %46. Canlı destek hatlarını kullananlar %15, mobil uygulamayı kullananlar %13, sosyal medyadan bağlantı kuranlar ise %9 ile bu iki kanalı takip ediyor. Yüz yüze iletişim kuranların oranı ise sadece %1 seviyesinde bulunuyor. İletişim kurma sıklığı da raporda kendine yer buluyor. Buna göre katılımcıların %57’si son bir yılda sadece bir kez iletişime geçtiğini aktarırken, 4’ten fazla görüşme yapma durumunda kalanların oranı ise %5 seviyesinde.

Genç müşteriler sanal asistanları eski nesillere nazaran daha çok tercih ediyor

CX Labs Araştırması, müşteri hizmetleri alanında yükselen bir trend olan sanal asistanların havacılık sektöründeki konumunu da ortaya koyuyor. Buna göre 2000 sonrası doğumlular sanal bir asistan ile iletişim kurmayı gerçek müşteri temsilcisine, önceki kuşaklara göre daha fazla tercih ediyor. Bu oran milenyum kuşağı üyelerinde %9, Z kuşağında ise %13 seviyesinde.

Sanal asistanların tercih edilmesinde ise iki temel faktör öne çıkıyor: Daha hızlı bir şekilde iletişime geçilebilmesi ve her zaman çevrimiçi olması sayesinde 7/24 hizmet alınabilmesi. Bununla birlikte gerçek bir müşteri temsilcisiyle iletişim kurmayı tercih etme sebepleri incelendiğinde sanal asistanların ‘kişiliksiz’ bulunması, alınan yanıtların yetersiz olduğunun düşünülmesi ve sorulacak sorunun karmaşık olması öne çıkıyor.

Müşteri hizmetleri en çok bilet alımı ve rezervasyonda devreye giriyor

Katılımcıların %44’ü, en son iletişim kurma nedenlerini bilet alımı ya da rezervasyon olarak açıklıyor. Genel bilgi alımı ise %32 ile bu seçeneği takip ederken, kişisel hesapları ile ilgili müşteri hizmetlerine ulaşanların oranı %7, bagaj ya da rötar sebebiyle iletişim kuranların oranı ise %6 seviyesinde bulunuyor.

Müşteri hizmetleri marka sadakatini yükseltiyor

Teleperformance CX Lab Araştırması, marka sadakatiyle müşteri hizmetleri deneyimi arasındaki güçlü bağlantıyı da ortaya koyuyor. Buna göre son 12 ay içinde markaların müşteri hizmetleriyle iletişim kurmayan müşterilerin ortalama sadakat puanı 8,05 seviyesinde. Etkileşim kurup da olumlu bir deneyimle iletişimi sonlandıranlarda bu puan %16’lık bir artışlar 9,31’e yükseliyor. Yine etkileşim kurup memnun kalmayanlar ise 5,90 puanla hiç etkileşime girmeyenlerle karşılaştırıldığında %27 daha düşük bir değerlendirme yapıyor.

Global CX Araştırması hakkında daha fazla bilgi için info@tr.teleperformance.com üzerinden Teleperformance ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.

 

TELEPERFORMANCE GRUBU HAKKINDA

Dünyanın lider dış kaynak CRM ve çağrı merkezi hizmeti servis sağlayıcısı Teleperformance; müşteri kazanımı, müşteri memnuniyeti, teknik destek ve borç yönetimi programları ile dünyanın dört bir yanındaki uluslararası şirketlere hizmet veriyor. 2017 yılında şirket, konsolide cirosunu 4,18 milyar Euro olarak bildirdi. Teleperformance Grup, 40 yıllık deneyimi, 171.000 iş istasyonu ve 300 bin çalışanı ile 80’e yakın ülkeden 160’ın üzerinde pazara hizmet sağlıyor. Şirket, 350 çağrı merkeziyle dünyanın önde gelen uluslararası firmalarının birbirinden çok farklı olan müşteri kitlelerine 265 dil ve lehçede hizmet sunan programlar yürütüyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2HgfVcn
via IFTTT

Türk Hava Yolları, Amerika Kıtası’nın önemli şehirleri Mexico City ve Cancun’u uçuş ağına ekliyor. Türk Hava Yolları, Amerika Kıtası’nın önemli şehirleri Mexico City ve Cancun’u uçuş ağına ekliyor.   Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları uçuş ağını genişletmeye devam ediyor. Bayrak taşıyıcı, Latin Amerika’nın ikinci büyük şehri ve Meksika’nın başkenti Mexico City ile Orta Amerika’nın en çok tercih edilen turizm merkezlerinden Cancun’a tarifeli sefer başlatıyor. Türk Hava Yolları’nın Amerika Kıtası’ndaki 18. ve 19. uçuş noktaları Mexico City ve Cancun’a düzenleyeceği seferler, 21 Ağustos 2019 tarihi itibarıyla başlayarak İstanbul-Mexico City-Cancun-İstanbul parkurunda, haftada 3 gün icra edilecek. Yeni açılacak hatlar ile birlikte Türk Hava Yolları Orta Amerika’nın en büyük ülkesi Meksika’yı uçuş ağına ekleyerek İstanbul Havalimanı’ndan daha geniş bir coğrafyaya bağlantı imkânı sunacak. Uçuşların Türkiye ve Meksika arasındaki ilişkileri her alanda daha da güçlendirmesi bekleniyor. Türk Hava Yolları yolcuları Mexico City ve Cancun’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 999 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edebilecek. Bayrak taşıyıcının özel yolcu programı Miles&Smiles üyeleri ise bu iki noktaya ilk 6 ay boyunca %25 mil indirimli ödül biletle seyahat edebilecek ve uçuş sınıflarını yükseltebilecek.     Tarifeli uçuş saatleri; Uçuş No. Başlangıç; Günler Kalkış Varış TK181 21.08.2019 Çarşamba, Cuma, Pazar IST 20:55 MEX 04:10 (+1) TK181 22.08.2019 Pazartesi, Perşembe, Cumartesi MEX 05:30 CUN 07:50 TK181 22.08.2019 Pazartesi, Perşembe, Cumartesi CUN 09:20 IST 05:25 (+1) *Tüm saatler lokaldir   Tarihin ve ticaretin buluşma noktası, Mexico City;   Amerika Kıtası’nda kurulan ilk medeniyetler Maya ve Aztekler’in anavatanı olan ve ilk yerleşimin izleri M.Ö. 2000’li yıllara uzanan Mexico City sahip olduğu tarihi mirasın yanında Amerika Kıtası’nın önemli ticaret merkezlerinden biri olmasıyla da öne çıkıyor. Paris’ten sonra 150’den fazla müze ile dünyada en çok müzeye ev sahipliği yapan şehir olan Mexico City’nin kültürel varlıkları dünyanın farklı ülkelerinden turistlerin ilgisini çekiyor. Mexico City’nin yakınlarında bulunan Teotihuacan Antik Şehri ve piramitleri görülmeye değer diğer turistik noktaları oluşturuyor. Şehir; kolonyal dönem mimarisi, lezzetli Meksika mutfağı, güzel meydanları ve birçok eğlenceli aktivitesiyle de beklentileri tam anlamıyla karşılıyor.   Her yıl 4 milyon turist Cancun’u tercih ediyor   Mayalar’ın yaşadığı dönemde balıkçılık ve tarımın temel geçim kaynağı olduğu aynı zamanda astroloji, fizik ve matematik alanlarında önemli gelişmelerin yaşandığı Cancun şehri ise bugün Orta Amerika’nın en önemli turizm merkezlerinden biri konumunda. Meksika için önemli bir turizm geliri sağlayan şehir, 150’yi aşkın oteliyle yılda yaklaşık 4 milyon turisti ağırlıyor. Cancun; yüzme, dalış ve eğlence aktivitelerinin yanında tarihi, yemekleri ve “Su altı heykel müzesi” ile unutulmaz bir tatil geçirmek isteyenlerin tercihi oluyor.   Türk Hava Yolları ve uçuş tarifesi ile ilgili daha ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web sitesinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir.    Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook, Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.   Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

Türk Hava Yolları, Amerika Kıtası’nın önemli şehirleri Mexico City ve Cancun’u uçuş ağına ekliyor.

 

Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları uçuş ağını genişletmeye devam ediyor. Bayrak taşıyıcı, Latin Amerika’nın ikinci büyük şehri ve Meksika’nın başkenti Mexico City ile Orta Amerika’nın en çok tercih edilen turizm merkezlerinden Cancun’a tarifeli sefer başlatıyor.

Türk Hava Yolları’nın Amerika Kıtası’ndaki 18. ve 19. uçuş noktaları Mexico City ve Cancun’a düzenleyeceği seferler, 21 Ağustos 2019 tarihi itibarıyla başlayarak İstanbul-Mexico City-Cancun-İstanbul parkurunda, haftada 3 gün icra edilecek. Yeni açılacak hatlar ile birlikte Türk Hava Yolları Orta Amerika’nın en büyük ülkesi Meksika’yı uçuş ağına ekleyerek İstanbul Havalimanı’ndan daha geniş bir coğrafyaya bağlantı imkânı sunacak. Uçuşların Türkiye ve Meksika arasındaki ilişkileri her alanda daha da güçlendirmesi bekleniyor.

Türk Hava Yolları yolcuları Mexico City ve Cancun’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 999 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edebilecek. Bayrak taşıyıcının özel yolcu programı Miles&Smiles üyeleri ise bu iki noktaya ilk 6 ay boyunca %25 mil indirimli ödül biletle seyahat edebilecek ve uçuş sınıflarını yükseltebilecek.

 

 

Tarifeli uçuş saatleri;

Uçuş No. Başlangıç; Günler Kalkış Varış
TK181 21.08.2019 Çarşamba, Cuma, Pazar IST 20:55 MEX 04:10 (+1)
TK181 22.08.2019 Pazartesi, Perşembe, Cumartesi MEX 05:30 CUN 07:50
TK181 22.08.2019 Pazartesi, Perşembe, Cumartesi CUN 09:20 IST 05:25 (+1)

*Tüm saatler lokaldir

 

Tarihin ve ticaretin buluşma noktası, Mexico City;

 

Amerika Kıtası’nda kurulan ilk medeniyetler Maya ve Aztekler’in anavatanı olan ve ilk yerleşimin izleri M.Ö. 2000’li yıllara uzanan Mexico City sahip olduğu tarihi mirasın yanında Amerika Kıtası’nın önemli ticaret merkezlerinden biri olmasıyla da öne çıkıyor. Paris’ten sonra 150’den fazla müze ile dünyada en çok müzeye ev sahipliği yapan şehir olan Mexico City’nin kültürel varlıkları dünyanın farklı ülkelerinden turistlerin ilgisini çekiyor. Mexico City’nin yakınlarında bulunan Teotihuacan Antik Şehri ve piramitleri görülmeye değer diğer turistik noktaları oluşturuyor. Şehir; kolonyal dönem mimarisi, lezzetli Meksika mutfağı, güzel meydanları ve birçok eğlenceli aktivitesiyle de beklentileri tam anlamıyla karşılıyor.

 

Her yıl 4 milyon turist Cancun’u tercih ediyor

 

Mayalar’ın yaşadığı dönemde balıkçılık ve tarımın temel geçim kaynağı olduğu aynı zamanda astroloji, fizik ve matematik alanlarında önemli gelişmelerin yaşandığı Cancun şehri ise bugün Orta Amerika’nın en önemli turizm merkezlerinden biri konumunda. Meksika için önemli bir turizm geliri sağlayan şehir, 150’yi aşkın oteliyle yılda yaklaşık 4 milyon turisti ağırlıyor. Cancun; yüzme, dalış ve eğlence aktivitelerinin yanında tarihi, yemekleri ve “Su altı heykel müzesi” ile unutulmaz bir tatil geçirmek isteyenlerin tercihi oluyor.

 

Türk Hava Yolları ve uçuş tarifesi ile ilgili daha ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web sitesinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir.

  

Türk Hava Yolları Hakkında:

1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook, Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

 

Star İttifakı Hakkında:

Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RyuJIk
via IFTTT

SunExpress, bu yıl da Türkiye’nin en emniyetli hava yolu oldu SunExpress, bu yıl da Türkiye’nin en emniyetli hava yolu oldu Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen ‘SAFA – Yabancı Uçak Emniyet Ramp Değerlendirmesi’nde Avrupa’ya uçan Türk şirketleri arasında emniyet kriterlerine göre en emniyetli hava yolu seçildi. Uçuş emniyetini her zaman önceliği olarak benimseyen SunExpress, en iyi oranın ‘0.00’ kabul edildiği SAFA Veri Tabanı’nda ‘0.00 SAFA oranı’ ile yolcu taşımacılığında en iyi hava yolu olarak da ödüllendirildi. 2017 yılında da aynı kategoride ödüllendirilen SunExpress, bununla beraber ikinci kez Türkiye’nin en emniyetli hava yolu seçilmiş oldu. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici tarafından takdim edilen ödülü SunExpress adına alan SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çalışkan, “Kuruluşundan bu yana emniyet, her zaman SunExpress’in önceliği olmuştur ve böyle olmaya da devam edecektir. Emniyet konusundaki bu yaklaşımımız, ana ortaklarımız Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın know-how’ı ile inşa ettiğimiz kurumsal kültürümüzün bir parçasıdır” dedi. Değerlendirme hakkında bilgi veren Çalışkan, “SAFA Ramp değerlendirmeleri, kokpit, kabin, uçak dışı ve kargo başlıkları altında 4 ana kategoride sürekli yapılan bir değerlendirmedir. SunExpress, bütün yıl boyunca yapılan bu değerlendirmede, ‘0.00’ SAFA oranı ile Türkiye’nin en emniyetli hava yolu seçildi. Bu çerçevede, SunExpress operasyonlarında görev alan ekip arkadaşlarımız başta olmak üzere bütün SunExpress ailesine teşekkür ediyorum.”

SunExpress, bu yıl da Türkiye’nin en emniyetli hava yolu oldu

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen ‘SAFA – Yabancı Uçak Emniyet Ramp Değerlendirmesi’nde Avrupa’ya uçan Türk şirketleri arasında emniyet kriterlerine göre en emniyetli hava yolu seçildi.

Uçuş emniyetini her zaman önceliği olarak benimseyen SunExpress, en iyi oranın ‘0.00’ kabul edildiği SAFA Veri Tabanı’nda ‘0.00 SAFA oranı’ ile yolcu taşımacılığında en iyi hava yolu olarak da ödüllendirildi. 2017 yılında da aynı kategoride ödüllendirilen SunExpress, bununla beraber ikinci kez Türkiye’nin en emniyetli hava yolu seçilmiş oldu.

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici tarafından takdim edilen ödülü SunExpress adına alan SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çalışkan, “Kuruluşundan bu yana emniyet, her zaman SunExpress’in önceliği olmuştur ve böyle olmaya da devam edecektir. Emniyet konusundaki bu yaklaşımımız, ana ortaklarımız Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın know-how’ı ile inşa ettiğimiz kurumsal kültürümüzün bir parçasıdır” dedi.

Değerlendirme hakkında bilgi veren Çalışkan, “SAFA Ramp değerlendirmeleri, kokpit, kabin, uçak dışı ve kargo başlıkları altında 4 ana kategoride sürekli yapılan bir değerlendirmedir. SunExpress, bütün yıl boyunca yapılan bu değerlendirmede, ‘0.00’ SAFA oranı ile Türkiye’nin en emniyetli hava yolu seçildi. Bu çerçevede, SunExpress operasyonlarında görev alan ekip arkadaşlarımız başta olmak üzere bütün SunExpress ailesine teşekkür ediyorum.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2FtaJ3d
via IFTTT