14 Ocak 2019 Pazartesi

İHA pilotu sayısı rekor büyüme ile 35 bini geçti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RMCVDU

İHA pilotu sayısı rekor büyüme ile 35 bini geçti İnsansız Hava Aracı(İHA) pilot sayısı 2018 yılsonu itibariyle 35 bine, İHA sayısı ise 27 bine yükseldi. Bir yıl içinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) kayıtlarına 7 bin İHA daha eklenirken, İHA pilotu sayısı ise 13 bin artarak rekor bir büyüme gösterdi. SHGM verilerine göre 2016 yılında 11 bin 839 olan İHA pilotu sayısı 2017 yılsonunda 22 bin 195’e, 2018 yılsonu itibariyle de 35 bin 660’a yükseldi.  2016 yılında 8 bin 349 olan İHA sayısı ise 2017 yılsonunda 20 bin 813’e, 2018 sonunda ise 27 bin 560’a ulaştı. SHGM tarafından İHA eğitimleri vermek üzere yetki alan eğitim kuruluşlarının sayısı 2018 yılında gereklilikleri yerine getiren 15 kuruma verilen izinle yılsonu itibariyle 29’a ulaştı. İHA Eğitimleri vermek üzere yetkilendirilen Ankara’da 11 ve İstanbul’da 5 kuruluşun yanı sıra, Eskişehir, Nevşehir, Samsun, Kayseri, Konya, Burdur, Elazığ, Kocaeli, Tokat ve Antalya’da da eğitim veren kuruluşlar bulunuyor. 2018 yılında ayrıca SHGM İHA Koordinatörlüğü tarafından üniversiteler ve yetkili kuruluşlarla işbirliği içinde 10’un üzerinde seminer ve panel düzenlendi. D-8, Teknofest, Euroasia, ODTU, Tokat, Samsun UZAYTEM, Yıldız Teknik Üniversiteleri bünyelerinde düzenlenen panel ve seminerlerin yanı sıra Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı(ICAO) ve Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı(EASA) tarafından düzenlenen İHA ile ilgili paneller de de SHGM İHA mevzuatı ve uygulamalarını içeren sunumlar gerçekleştirildi. Askerlik, güvenlik, istihbarat, gümrük ve orman yangınları ile mücadele hizmetlerinde kullanılan TSK, Emniyet Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, İstihbarat Birimleri, Gümrük Muhafaza Genel Müdürlüğü gibi kurumların sahip olduğu devlet insansız hava araçları hariç azami kalkış ağırlığı 500 gr. ve üzeri tüm insansız hava aracı sahiplerinin İHA’larını kayıt ettirmeleri gerekiyor. Ayrıca 500 gr ve üzeri İHA uçurmak isteyen pilotların da SHGM sistemine kayıt olmaları ve İHA uçuşları öncesinde uçuş izni almaları gerekiyor. Geçtiğimiz yıl izinsiz veya kayıtsız, tescil olmadan uçuş yapan şahıslara ve İHA pilotlarına 6 bin 868 TL, uçuş izni almadan yapılan İHA uçuşlarına 11 bin 447 TL olarak kesilen cezalarının, 2019 yılı idari para cezaları kapsamında yapılacak yeniden değerlenme ile artması bekleniyor. Gündelik hayatta sağladığı kolaylıklar nedeniyle dünya genelinde hızla yaygınlaşan İHA’ların emniyet ve güvenlik riskleri ile ilgili olarak uluslararası havacılık kuruluşları tarafından standartların düzenlenmesine yönelik çalışmalar devam ediyor. SHGM ise bu riskleri en aza indirmek amacıyla İHA Sistemi’nde risk değerlendirme uygulamasını hayata geçirdi. Pilotların planladıkları uçuşların kabul edilebilir emniyet seviyesinde olup olmadığını belirlemek üzere risk analizi yapmaları gerekiyor.  Risk değerlendirme modülü ile, pilotların emniyet olaylarını ve emniyet bariyerlerini içeren bazı sorulara cevap vererek planlanan ilgili uçuşa ait riski değerlendirmeleri sağlanıyor. İlgili uçuşa ait riskin boyutu “kabul edilemez” çıkması halinde, sistem tarafından uçuş izin talebi kabul edilmiyor. İHA ile ilgili düzenlemelere ve mevzuat çalışmasına dünyadaki pek çok ülkeden daha önce başlayarak bu alanda önemli bir yol kat eden SHGM, bir sonraki mevzuat güncellemesiyle beraber İHA yetkili kuruluşlarının diğer sivil havacılık işletmelerinde olduğu gibi İHA Operatörleri olarak faaliyetlerini sürdürmesini hedefliyor. Kaynak:SHGM

İnsansız Hava Aracı(İHA) pilot sayısı 2018 yılsonu itibariyle 35 bine, İHA sayısı ise 27 bine yükseldi. Bir yıl içinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) kayıtlarına 7 bin İHA daha eklenirken, İHA pilotu sayısı ise 13 bin artarak rekor bir büyüme gösterdi.
SHGM verilerine göre 2016 yılında 11 bin 839 olan İHA pilotu sayısı 2017 yılsonunda 22 bin 195’e, 2018 yılsonu itibariyle de 35 bin 660’a yükseldi.  2016 yılında 8 bin 349 olan İHA sayısı ise 2017 yılsonunda 20 bin 813’e, 2018 sonunda ise 27 bin 560’a ulaştı.
SHGM tarafından İHA eğitimleri vermek üzere yetki alan eğitim kuruluşlarının sayısı 2018 yılında gereklilikleri yerine getiren 15 kuruma verilen izinle yılsonu itibariyle 29’a ulaştı. İHA Eğitimleri vermek üzere yetkilendirilen Ankara’da 11 ve İstanbul’da 5 kuruluşun yanı sıra, Eskişehir, Nevşehir, Samsun, Kayseri, Konya, Burdur, Elazığ, Kocaeli, Tokat ve Antalya’da da eğitim veren kuruluşlar bulunuyor.
2018 yılında ayrıca SHGM İHA Koordinatörlüğü tarafından üniversiteler ve yetkili kuruluşlarla işbirliği içinde 10’un üzerinde seminer ve panel düzenlendi. D-8, Teknofest, Euroasia, ODTU, Tokat, Samsun UZAYTEM, Yıldız Teknik Üniversiteleri bünyelerinde düzenlenen panel ve seminerlerin yanı sıra Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı(ICAO) ve Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı(EASA) tarafından düzenlenen İHA ile ilgili paneller de de SHGM İHA mevzuatı ve uygulamalarını içeren sunumlar gerçekleştirildi.
Askerlik, güvenlik, istihbarat, gümrük ve orman yangınları ile mücadele hizmetlerinde kullanılan TSK, Emniyet Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, İstihbarat Birimleri, Gümrük Muhafaza Genel Müdürlüğü gibi kurumların sahip olduğu devlet insansız hava araçları hariç azami kalkış ağırlığı 500 gr. ve üzeri tüm insansız hava aracı sahiplerinin İHA’larını kayıt ettirmeleri gerekiyor. Ayrıca 500 gr ve üzeri İHA uçurmak isteyen pilotların da SHGM sistemine kayıt olmaları ve İHA uçuşları öncesinde uçuş izni almaları gerekiyor. Geçtiğimiz yıl izinsiz veya kayıtsız, tescil olmadan uçuş yapan şahıslara ve İHA pilotlarına 6 bin 868 TL, uçuş izni almadan yapılan İHA uçuşlarına 11 bin 447 TL olarak kesilen cezalarının, 2019 yılı idari para cezaları kapsamında yapılacak yeniden değerlenme ile artması bekleniyor.
Gündelik hayatta sağladığı kolaylıklar nedeniyle dünya genelinde hızla yaygınlaşan İHA’ların emniyet ve güvenlik riskleri ile ilgili olarak uluslararası havacılık kuruluşları tarafından standartların düzenlenmesine yönelik çalışmalar devam ediyor. SHGM ise bu riskleri en aza indirmek amacıyla İHA Sistemi’nde risk değerlendirme uygulamasını hayata geçirdi. Pilotların planladıkları uçuşların kabul edilebilir emniyet seviyesinde olup olmadığını belirlemek üzere risk analizi yapmaları gerekiyor.  Risk değerlendirme modülü ile, pilotların emniyet olaylarını ve emniyet bariyerlerini içeren bazı sorulara cevap vererek planlanan ilgili uçuşa ait riski değerlendirmeleri sağlanıyor. İlgili uçuşa ait riskin boyutu “kabul edilemez” çıkması halinde, sistem tarafından uçuş izin talebi kabul edilmiyor.
İHA ile ilgili düzenlemelere ve mevzuat çalışmasına dünyadaki pek çok ülkeden daha önce başlayarak bu alanda önemli bir yol kat eden SHGM, bir sonraki mevzuat güncellemesiyle beraber İHA yetkili kuruluşlarının diğer sivil havacılık işletmelerinde olduğu gibi İHA Operatörleri olarak faaliyetlerini sürdürmesini hedefliyor.
Kaynak:SHGM


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2RMCVDU
via IFTTT

SHGM yeni düzenleme kapsamında Alkol Tarama Testlerine başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2M7h9FP

SHGM yeni düzenleme kapsamında Alkol Tarama Testlerine başladı Havacılık Personeli Alkol ve Psikoaktif Madde Kontrollerine İlişkin 2018 yılı sonunda yayımlanan SHGM iç prosedürü kapsamında, ilk test Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirildi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) denetçileri tarafından 9 Ocak tarihinde ilk olarak Atatürk Havalimanı’nda yapılan Alkol Tarama Testleri, bundan sonraki süreçte tüm havalimanlarında yapılmaya başlanacak.    2018 yılı sonunda yayımlanan Havacılık Personeli Alkol ve Psikoaktif Madde Kontrollerine İlişkin Prosedür ile sadece pilotlara değil aynı zamanda diğer uçucu ekip üyeleri ve teknisyenlere de uygulanabilecek. Bu prosedür kapsamında 2 Ocak 2019 tarihinde yayımlanan Alkol Tarama Testi Prosedürü çerçevesinde de ilk tarama testleri SHGM SAFA Ramp Denetçileri tarafından Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirdi. Alkol Tarama Testleri,  ticari hava taşımacılığı yapmak üzere ruhsatlandırılmış işletmelerde görev yapan uçuş ve kabin ekiplerinin alkol taramasının yapılmasını içeriyor. Denetimler uçuş görev süresi öncesi, uçuş görev süresince veya uçuş görev süresi sonundan itibaren en geç bir saat içinde yapılacak. Uluslararası ve ulusal mevzuata göre ticari taşıma işletmelerinde görev yapan personelin kandaki alkol düzeyi 0,20 promil ile kısıtlanmış olup, bu limitin üzerinde test sonucu tespit edilen uçucu personelin görevine devam etmesi durdurularak, lisansına bağlı hakların kullanımı askıya alınıyor. Mevzuata göre, pozitif test sonuçları ile ilgili belirlenen sürede kan numunesinin verilerek doğrulanması ve yolcu mağduriyeti oluşmaması için en kısa sürede ekip değişimi işlemlerinin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Kaynak:SHGM

Havacılık Personeli Alkol ve Psikoaktif Madde Kontrollerine İlişkin 2018 yılı sonunda yayımlanan SHGM iç prosedürü kapsamında, ilk test Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirildi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) denetçileri tarafından 9 Ocak tarihinde ilk olarak Atatürk Havalimanı’nda yapılan Alkol Tarama Testleri, bundan sonraki süreçte tüm havalimanlarında yapılmaya başlanacak. 
 
2018 yılı sonunda yayımlanan Havacılık Personeli Alkol ve Psikoaktif Madde Kontrollerine İlişkin Prosedür ile sadece pilotlara değil aynı zamanda diğer uçucu ekip üyeleri ve teknisyenlere de uygulanabilecek. Bu prosedür kapsamında 2 Ocak 2019 tarihinde yayımlanan Alkol Tarama Testi Prosedürü çerçevesinde de ilk tarama testleri SHGM SAFA Ramp Denetçileri tarafından Atatürk Havalimanı’nda gerçekleştirdi.

Alkol Tarama Testleri,  ticari hava taşımacılığı yapmak üzere ruhsatlandırılmış işletmelerde görev yapan uçuş ve kabin ekiplerinin alkol taramasının yapılmasını içeriyor. Denetimler uçuş görev süresi öncesi, uçuş görev süresince veya uçuş görev süresi sonundan itibaren en geç bir saat içinde yapılacak. Uluslararası ve ulusal mevzuata göre ticari taşıma işletmelerinde görev yapan personelin kandaki alkol düzeyi 0,20 promil ile kısıtlanmış olup, bu limitin üzerinde test sonucu tespit edilen uçucu personelin görevine devam etmesi durdurularak, lisansına bağlı hakların kullanımı askıya alınıyor.

Mevzuata göre, pozitif test sonuçları ile ilgili belirlenen sürede kan numunesinin verilerek doğrulanması ve yolcu mağduriyeti oluşmaması için en kısa sürede ekip değişimi işlemlerinin gerçekleştirilmesi gerekiyor.
Kaynak:SHGM


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2M7h9FP
via IFTTT

THY 2019 yılı hedef ve beklentilerini KAP’ta açıkladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2Da8XSd

THY 2019 yılı hedef ve beklentilerini KAP’ta açıkladı Ortaklığımız Yönetim Kurulunca kabul edilen 2019 yılı bütçesi çerçevesinde Ortaklığımızın 2019 yılı hedef ve beklentileri aşağıdaki gibidir: Trafik Gelişimi 2019 yılında iç hatlarda 33 milyon, dış hatlarda 47 milyon olmak üzere toplam 80 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir. Türkiye’de %3, Orta Doğu’da %11, Avrupa’da %6, Asya-Uzak Doğu’da %8, Amerika’da %7, Afrika’da %15 kapasite artışı gerçekleştirerek toplamda %7-%8 artışla yaklaşık 195 Milyar AKK seviyelerine ulaşılması planlanırken, yolcu doluluk oranının %81-%82 aralığında olması beklenmektedir. 2019 yılında %3 – %4 artış ile yaklaşık 1,45 milyon ton kargo taşınması hedeflenmektedir. Finansal Gelişim (Konsolide) 2019 yılında toplam akaryakıt tüketiminde %8 – %9 artış öngörülmektedir. 2019 yılı hedge dahil ortalama jet yakıtı maliyetinin ton başına 715 USD civarında olması beklenmektedir. Yaklaşık 14,1 Milyar USD tutarında satış geliri elde edilmesi hedeflenmektedir. Yakıt hariç birim giderlerde %3-%5 arasında artış beklenmektedir. Konsolide EBITDAR marjının %22 – %24 arasında olması hedeflenmektedir. Kaynak:kap.org.tr

Ortaklığımız Yönetim Kurulunca kabul edilen 2019 yılı bütçesi çerçevesinde Ortaklığımızın 2019 yılı hedef ve beklentileri aşağıdaki gibidir:

Trafik Gelişimi

  • 2019 yılında iç hatlarda 33 milyon, dış hatlarda 47 milyon olmak üzere toplam 80 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir.
  • Türkiye’de %3, Orta Doğu’da %11, Avrupa’da %6, Asya-Uzak Doğu’da %8, Amerika’da %7, Afrika’da %15 kapasite artışı gerçekleştirerek toplamda %7-%8 artışla yaklaşık 195 Milyar AKK seviyelerine ulaşılması planlanırken, yolcu doluluk oranının %81-%82 aralığında olması beklenmektedir.
  • 2019 yılında %3 – %4 artış ile yaklaşık 1,45 milyon ton kargo taşınması hedeflenmektedir.

Finansal Gelişim (Konsolide)

  • 2019 yılında toplam akaryakıt tüketiminde %8 – %9 artış öngörülmektedir.
  • 2019 yılı hedge dahil ortalama jet yakıtı maliyetinin ton başına 715 USD civarında olması beklenmektedir.
  • Yaklaşık 14,1 Milyar USD tutarında satış geliri elde edilmesi hedeflenmektedir.
  • Yakıt hariç birim giderlerde %3-%5 arasında artış beklenmektedir.
  • Konsolide EBITDAR marjının %22 – %24 arasında olması hedeflenmektedir.

Kaynak:kap.org.tr



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2Da8XSd
via IFTTT