
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
11 Ocak 2019 Cuma
FUNDA OCAK: “DHMİ CİDDİ BİR MARKA HALİNE GELDİ”

FUNDA OCAK: “DHMİ CİDDİ BİR MARKA HALİNE GELDİ” DHMİ 2019 yılı koordinasyon toplantısı, Esenboğa Havalimanı DHMİ Kongre Merkezinde başladı. Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel müdür Funda Ocak‘ın açılış konuşmasıyla başlayan toplantıya, Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları ve Havalimanı Başmüdürleri ile Havalimanları Müdürleri katılıyor. Devam eden ve planlanan projelerin ele alındığı toplantının açılış konuşmasında DHMİ’nin ciddi bir marka haline geldiğini belirten Ocak : “2018 ciddi bir performans yılı oldu, bu başarı için tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” dedi. Genel Müdür Ocak’ın konuşmasından satır başları şu şekilde: Hatırlarsanız 2018 yılının başında yine bir araya gelmiştik. Ve o toplantıda ben bir değerlendirmede bulunmuş, 2018 yılı kuruluşumuz yönünden performans yılı olacak demiştim. Nitekim böyle oldu arkadaşlar. Bunu trafikler, gerçekleşen sayılar net olarak ortaya koyuyor. 2016 yılında Türkiye genelinde gerçekleşen yolcu trafiğimiz 174 milyonken 2017 yılında bu sayı 181 milyona çıktı. 2018’de ulaştığımız toplam yolcu sayısı 210 milyon. Bu tabii ki çok ciddi bir artış. Çok memnuniyet verici bir artış. Uçak trafiğine gelince üstgeçişlerle birlikte iki milyonu aştı. Bunların neticesinde finansman yapımız ciddi ölçüde güçlendi. Bu müthiş bir başarı. “BU BAŞARI HEPİMİZİN BAŞARISI” 2018 yılı ciddi bir performans yılı oldu. Güzel trafikler yakaladık. En önemlisi kazasız belasız yılı geride bıraktık, Allah’a şükürler olsun. Gerçekten rakamlarıyla, finansman yapısıyla çok iyi bir yıl yakaladık. Bu başarı arkadaşlarım, hepimizin başarısı. Çünkü burada iki milyon trafiği kazasız belasız emniyetle idare eden hava trafik kontrolörlerimiz, AIM memurlarımız, yerde 210 milyon yolcuya konforlu, kusursuz bir hizmet veren Başmüdürlük/Müdürlük personelimiz, işletme, itfaiye, güvenlik personelimiz, teknisyenimiz, mühendisimiz, elektrik, elektronik personelimiz, memurumuz, hizmetlimiz, hizmet alım personelimiz herkesin bu başarıda payı var. Bu başarı için hepinize gerçekten teşekkür ediyorum. Yine 2015-2016 yılları hesaplarımızın görüşülüp ibra edildiği TBMM Kit Komisyonu toplantısında tüm komisyon üyelerinin teşekkür ve takdirini kazanmamız artık ekonomi zirvelerinde de kurumumuzun ne kadar değerli olduğunun göstergesidir. “DHMİ EKOMİYE, İSTİHDAMA ÇOK CİDDİ KATKI SAĞLAYAN BİR KURUM” Başarılarımız bununla da sınırlı kalmıyor. 2018 yılında 1 milyar liralık yatırım yaptık. 17 bin kişiye direkt ya da dolaylı istihdam sağladık. Biz artık ekonomiye çok ciddi katkı sağlayan, havacılık sektöründe marka haline gelmiş olan, binlerce kişiye aileleriyle birlikte istihdam imkanı sağlayan ve artık Türkiye’de gıpta ile bakılan, her üniversite mezunu gencin hayallerini süsleyen bir kurum haline geldik. Bu gerçekten bu kurumda görev yapan her kademedeki arkadaşımın özverisiyle olmuştur. Artık DHMİ ciddi bir marka haline geldi. “2018 YILINDA 39 PROJEYİ BAŞARIYLA YÖNETTİK” Değerli arkadaşlarım 1 milyar 256 milyon liralık 2018 yılı bir yatırım tabanımız vardı. Bunun içinde havacılık sektörüne yönelik 39 projeyi, bunun altında da 100’ün üzerinde alt kalemleri yönettik. Bu işlerin ihale süreçleri, öncesindeki hazırlıkları, ihale sonrasındaki yer teslimleri, kabuller bunların her biri çok büyük emekler. Tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
DHMİ 2019 yılı koordinasyon toplantısı, Esenboğa Havalimanı DHMİ Kongre Merkezinde başladı.
Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel müdür Funda Ocak‘ın açılış konuşmasıyla başlayan toplantıya, Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları ve Havalimanı Başmüdürleri ile Havalimanları Müdürleri katılıyor.
Devam eden ve planlanan projelerin ele alındığı toplantının açılış konuşmasında DHMİ’nin ciddi bir marka haline geldiğini belirten Ocak : “2018 ciddi bir performans yılı oldu, bu başarı için tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” dedi.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2M4XbLN
via IFTTT
Air France Türkiye’ye geri dönüyor

Air France Türkiye’ye geri dönüyor Air France Türkiye’ye geri dönüyor 2018 yılında aralarında İstanbul da olan birçok Avrupa başkentinden Joon markası ile uçuşlar gerçekleştirmeye başlayan Air France, bundan sonra uçuşlarına yeniden Air France markası ile devam etme kararı aldığını duyurdu. Air France; çalışanları, müşterileri ve sendikalarla yaptığı görüşmeler neticesinde Joon markasının geleceği ve çalışanlarla birlikte uçakların Air France’a entegrasyonu için bir proje başlatma kararı aldığını duyurdu. Joon’un birçok olumlu etkisine ve özellikle Joon ekiplerinin tutku ve özveriyle firmaya yaptığı katkılara rağmen, yeni bir markanın müşteriler, çalışanlar, pazar ve yatırımcılar gözünde doğru anlaşılması zordu. Sektörde birçok markanın bulunması ne yazık ki karışıklık yarattı ve neticesinde Air France markasının zayıflamasına neden oldu. Joon’un entegrasyonu sayesinde Air France; filo, marka gücü ve ürün uyumu açısından birçok fayda görecektir. Operasyonlar ortak bir uçak filosu tarafından başarı ile yönetilecektir. Air France ayrıca hali hazırda siparişi verilen Airbus A350’nin kendi filosuna daha ekonomik bir kabin konfigürasyonuyla sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlayacaktır. Şu ana kadar biletleri satılan veya satılmakta olan İstanbul dahil tüm Joon uçuşları, proje tamamlanana kadar Joon tarafından gerçekleştirilecek ardından Air France tarafından devralınarak devam ettirilecektir. Marka portföyünün sadeleştirilmesi, Air France markasına yatırım yaparken, çalışanlarımız, müşterilerimiz ve tüm hisse sahipleri için yadsınamaz önemde bir varlıktır. Air France-KLM Grubu’nun verimliliği etkilenmeden, Air France bu entegrasyonun tamamlanmasını sağlayacaktır.
Air France Türkiye’ye geri dönüyor
2018 yılında aralarında İstanbul da olan birçok Avrupa başkentinden Joon markası ile uçuşlar gerçekleştirmeye başlayan Air France, bundan sonra uçuşlarına yeniden Air France markası ile devam etme kararı aldığını duyurdu.
Air France; çalışanları, müşterileri ve sendikalarla yaptığı görüşmeler neticesinde Joon markasının geleceği ve çalışanlarla birlikte uçakların Air France’a entegrasyonu için bir proje başlatma kararı aldığını duyurdu.
Joon’un birçok olumlu etkisine ve özellikle Joon ekiplerinin tutku ve özveriyle firmaya yaptığı katkılara rağmen, yeni bir markanın müşteriler, çalışanlar, pazar ve yatırımcılar gözünde doğru anlaşılması zordu.
Sektörde birçok markanın bulunması ne yazık ki karışıklık yarattı ve neticesinde Air France markasının zayıflamasına neden oldu.
Joon’un entegrasyonu sayesinde Air France; filo, marka gücü ve ürün uyumu açısından birçok fayda görecektir. Operasyonlar ortak bir uçak filosu tarafından başarı ile yönetilecektir. Air France ayrıca hali hazırda siparişi verilen Airbus A350’nin kendi filosuna daha ekonomik bir kabin konfigürasyonuyla sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlayacaktır.
Şu ana kadar biletleri satılan veya satılmakta olan İstanbul dahil tüm Joon uçuşları, proje tamamlanana kadar Joon tarafından gerçekleştirilecek ardından Air France tarafından devralınarak devam ettirilecektir.
Marka portföyünün sadeleştirilmesi, Air France markasına yatırım yaparken, çalışanlarımız, müşterilerimiz ve tüm hisse sahipleri için yadsınamaz önemde bir varlıktır. Air France-KLM Grubu’nun verimliliği etkilenmeden, Air France bu entegrasyonun tamamlanmasını sağlayacaktır.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2D4Uh6Z
via IFTTT
10 Ocak 2019 Perşembe
Savunma ve Havacılık Sanayi Sektöründe Endüstri 4.0 Dönemi Başlıyor TEZMAKSAN TÜM SANAYİCİLERİ SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİ SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNİ KONUŞMAYA DAVET EDİYOR Yeni sanayi devrimi Endüstri 4.0 “Yapay zeka, nesnelerin interneti, dijital dönüşüm” konularıyla çağımıza damga vuruyor. Tezmaksan, ülkelerin kaderini belirleyen Savunma ve Havacılık sanayi sektörünün Endüstri 4.0 ile yaşayacağı değişimini konuşmak üzere tüm sanayicileri “Savunma ve Havacılık Sanayisinde, İleri Teknolojilerin Kullanımı ve Endüstri 4.0 Çözümleri” paneline davet ediyor. Panel, 24 Ocak 2019 Salı günü, saat 09:30-13:30 arasında OSSA’da gerçekleşecek. Dünyanın konuştuğu 4. Sanayi Devrimi ‘Endüstri 4.0’, üretime yeni bir yön verirken üretim biçimlerini kökten değiştirmeye hazırlanıyor. Sanayiciler ise ‘Endüstri 4.0’ı yakından takip ederek, üretimlerine entegre etmeyi sürdürüyor. Tezmaksan, Endüstri 4.0 ile boyut değiştirecek sektörlerin başında gelen Savunma ve Havacılık sanayisinin geleceğini konuşmak için tüm sanayicileri “Savunma ve Havacılık Sanayisinde İleri Teknolojilerin Kullanımı ve Endüstri 4.0 Çözümleri” panelinde biraraya getiriyor.
TEZMAKSAN TÜM SANAYİCİLERİ SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİ SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNİ KONUŞMAYA DAVET EDİYOR
Yeni sanayi devrimi Endüstri 4.0 “Yapay zeka, nesnelerin interneti, dijital dönüşüm” konularıyla çağımıza damga vuruyor. Tezmaksan, ülkelerin kaderini belirleyen Savunma ve Havacılık sanayi sektörünün Endüstri 4.0 ile yaşayacağı değişimini konuşmak üzere tüm sanayicileri “Savunma ve Havacılık Sanayisinde, İleri Teknolojilerin Kullanımı ve Endüstri 4.0 Çözümleri” paneline davet ediyor. Panel, 24 Ocak 2019 Salı günü, saat 09:30-13:30 arasında OSSA’da gerçekleşecek.
Dünyanın konuştuğu 4. Sanayi Devrimi ‘Endüstri 4.0’, üretime yeni bir yön verirken üretim biçimlerini kökten değiştirmeye hazırlanıyor. Sanayiciler ise ‘Endüstri 4.0’ı yakından takip ederek, üretimlerine entegre etmeyi sürdürüyor. Tezmaksan, Endüstri 4.0 ile boyut değiştirecek sektörlerin başında gelen Savunma ve Havacılık sanayisinin geleceğini konuşmak için tüm sanayicileri “Savunma ve Havacılık Sanayisinde İleri Teknolojilerin Kullanımı ve Endüstri 4.0 Çözümleri” panelinde biraraya getiriyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2AEwgly
via IFTTT
Savunma ve Havacılık Sanayi Sektöründe Endüstri 4.0 Dönemi Başlıyor

Türk Hava Yolları, geçtiğimiz Aralık ayında %80,2 doluluk oranına ulaştı Türk Hava Yolları, geçtiğimiz Aralık ayında %80,2 doluluk oranına ulaştı. 2018 Aralık ayı yolcu ve kargo trafik sonuçlarını açıklayan Türk Hava Yolları, bu ayda %80,2’lik doluluk oranına ulaştı. Yolcu sayısı, ücretli yolcu kilometre ve doluluklardaki artış, Türkiye’ye ve Türk Hava Yolları’na olan talep artışının yıl sonunda da devam ettiğinin önemli bir göstergesi oldu. Aralık 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre; * Taşınan yolcu sayısı geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık %1’lik artış göstererek 5,5 milyona, toplam doluluk oranı ise %80,2’ye ulaştı. * Aralık ayında, toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 0,5 puan arttı. Dış Hat doluluk 0,5 puanlık artışla %80 olarak gerçekleşirken, İç Hat uçuşlarda ise %84 doluluk oranına ulaşıldı. * Dıştan dışa transfer yolcu sayısında yaklaşık %3’lük bir artış yaşandı. Dıştan dışa transfer yolcu hariç yurt dışı yolcu sayısında ise %8’lik bir artış yaşandı. * Kargo ve Posta hacmi, geçtiğimiz aylardaki çift haneli büyüme trendine devam ederek, geçen yılın aynı dönemine göre %20 arttı. Kargodaki bu büyümeye %33 ile K. Amerika, %33 ile Afrika, %17 ile Uzak Doğu ve %17 ile Avrupa katkı sağladı. * Aralık ayında geçen yılın aynı dönemine göre yolcu doluluk oranında Afrika’da yaklaşık 2,5 puan, K. Amerika, Uzak Doğu ve Orta Doğu’da ise 1’er puanlık artış gerçekleşti. Ocak-Aralık 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre ise; * 2018 yılında 2017’ye göre talepte ve yolcu sayısında yaklaşık %10 artış sağlandı ve yolcu sayısı 75,2 milyona ulaştı. * Toplam yolcu doluluk oranı, Ocak-Aralık döneminde 3 puanlık artış ile %82 olarak gerçekleşti. Yurt dışı yolcu doluluğu 3 puan artarak %81 seviyesine ulaşırken, yurt içi yolcu doluluğu ise yaklaşık 1 puan artarak %85 seviyesine ulaştı. * Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurt dışı yolcu sayısında yaklaşık %12’lik önemli bir artış yaşandı. * 2018 yılında toplam taşınan Kargo ve Posta, geçen seneye göre %25 artarak 1,4 milyon tona ulaştı. Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook,Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.
Türk Hava Yolları, geçtiğimiz Aralık ayında %80,2 doluluk oranına ulaştı.
2018 Aralık ayı yolcu ve kargo trafik sonuçlarını açıklayan Türk Hava Yolları, bu ayda %80,2’lik doluluk oranına ulaştı. Yolcu sayısı, ücretli yolcu kilometre ve doluluklardaki artış, Türkiye’ye ve Türk Hava Yolları’na olan talep artışının yıl sonunda da devam ettiğinin önemli bir göstergesi oldu.
Aralık 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre;
* Taşınan yolcu sayısı geçen yılın aynı ayına göre yaklaşık %1’lik artış göstererek 5,5 milyona, toplam doluluk oranı ise %80,2’ye ulaştı.
* Aralık ayında, toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 0,5 puan arttı. Dış Hat doluluk 0,5 puanlık artışla %80 olarak gerçekleşirken, İç Hat uçuşlarda ise %84 doluluk oranına ulaşıldı.
* Dıştan dışa transfer yolcu sayısında yaklaşık %3’lük bir artış yaşandı. Dıştan dışa transfer yolcu hariç yurt dışı yolcu sayısında ise %8’lik bir artış yaşandı.
* Kargo ve Posta hacmi, geçtiğimiz aylardaki çift haneli büyüme trendine devam ederek, geçen yılın aynı dönemine göre %20 arttı. Kargodaki bu büyümeye %33 ile K. Amerika, %33 ile Afrika, %17 ile Uzak Doğu ve %17 ile Avrupa katkı sağladı.
* Aralık ayında geçen yılın aynı dönemine göre yolcu doluluk oranında Afrika’da yaklaşık 2,5 puan, K. Amerika, Uzak Doğu ve Orta Doğu’da ise 1’er puanlık artış gerçekleşti.
Ocak-Aralık 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre ise;
* 2018 yılında 2017’ye göre talepte ve yolcu sayısında yaklaşık %10 artış sağlandı ve yolcu sayısı 75,2 milyona ulaştı.
* Toplam yolcu doluluk oranı, Ocak-Aralık döneminde 3 puanlık artış ile %82 olarak gerçekleşti. Yurt dışı yolcu doluluğu 3 puan artarak %81 seviyesine ulaşırken, yurt içi yolcu doluluğu ise yaklaşık 1 puan artarak %85 seviyesine ulaştı.
* Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurt dışı yolcu sayısında yaklaşık %12’lik önemli bir artış yaşandı.
* 2018 yılında toplam taşınan Kargo ve Posta, geçen seneye göre %25 artarak 1,4 milyon tona ulaştı.
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 257 uluslararası olmak üzere dünyanın 124 ülkesindeki 306 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook,Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2TFrNWy
via IFTTT