12 Aralık 2018 Çarşamba

İSTANBUL’UN EN KALORİLİ EVİ!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BaJt4U

İSTANBUL’UN EN KALORİLİ EVİ! YENİ YILA ÖZEL 2 BİN 500 KURABİYEDEN EV TASARLANDI ! Yolunuz Gümüşsuyu’na düşerse mutlaka CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’a uğrayın. Eşsiz Boğaz manzarasına, keyifli 5 çaylarına ve şehrin en iyi teras restoranı Izaka’ya sahip olan CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul, 2019’u sevdikleriyle birlikte ‘en tatlı’ şekilde karşılamak isteyen misafirleri için çok özel bir sürpriz hazırladı! ‘Yeni yıl ruhunu yansıtan lezzetlerden biri olan zencefilli kurabiyeleri kullanarak muhteşem bir ev yaptı! 2 bin 500 parça kurabiye kullanılarak yapılan 3.3 metre yüksekliğindeki evin yapımında 32 kg bal, 32 kg toz şeker, 80 kg un, 20 litre süt, 270 yumurta, 8 kg arap sakızı, 10 kg bitter çikolata, 30 kg renkli draje, 100 adet baston şeker kullanıldı. Yaklaşık 1,211,181 kaloriyle aynı zamanda İstanbul’un en kalorili evi olan gingerhouse Aralık ayı sonuna kadar CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’da sergilenecek.

YENİ YILA ÖZEL 2 BİN 500 KURABİYEDEN EV TASARLANDI !

Yolunuz Gümüşsuyu’na düşerse mutlaka CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’a uğrayın. Eşsiz Boğaz manzarasına, keyifli 5 çaylarına ve şehrin en iyi teras restoranı Izaka’ya sahip olan CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul, 2019’u sevdikleriyle birlikte ‘en tatlı’ şekilde karşılamak isteyen misafirleri için çok özel bir sürpriz hazırladı! ‘Yeni yıl ruhunu yansıtan lezzetlerden biri olan zencefilli kurabiyeleri kullanarak muhteşem bir ev yaptı!

2 bin 500 parça kurabiye kullanılarak yapılan 3.3 metre yüksekliğindeki evin yapımında 32 kg bal, 32 kg toz şeker, 80 kg un, 20 litre süt, 270 yumurta, 8 kg arap sakızı, 10 kg bitter çikolata, 30 kg renkli draje, 100 adet baston şeker kullanıldı. Yaklaşık 1,211,181 kaloriyle aynı zamanda İstanbul’un en kalorili evi olan gingerhouse Aralık ayı sonuna kadar CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’da sergilenecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BaJt4U
via IFTTT

Yılbaşında Gidebilecek En Ucuz Ülkeler


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BdQvpL

Yılbaşında Gidebilecek En Ucuz Ülkeler Yılbaşında Gidebilecek En Ucuz Ülkeler Acısıyla tatlısıyla bir yılı daha geride bırakıyoruz.Şimdi ise sıra 2018 yılının son günlerinde umutlu, mutlu bir yıla kendimizi hazırlamak için planlamaya geldi. Peki siz bu özel geceyi nasıl ve nerede kutlayacağınıza karar verdiniz mi? Bu önemli geceyi nerede ve nasıl kutlayacağına karar veremeyenler ve artan kur artışına inat yurtdışında geçirmek isteyenler için online seyahat markası biletall.com son blog yazısında ‘Yılbaşında Gidilebilecek En Ucuz Ülkeleri’ derledi. Ukrayna Listemizin ilk sırasında Ukrayna yer alıyor. Seyahat etmeniz için vize gereksinimi duymayan ülkelerden biri olan Ukrayna, coğrafi konumu nedeniyle ülkemize de gayet yakın. Para birimi Grivna ve dili Ukraynaca olan Ukrayna 44.5 milyon nüfusa sahip. Fiyat ve pahalılık konusuna gelirsek, diğer Avrupa ülkelerine kıyasla burada daha ekonomik bir tatil geçirebilirsiniz. Arnavutluk Listemizin ikinci sırasında ise Arnavutluk yer alıyor. Güney Avrupa’da bulunan Arnavutluk’un dili Arnavutça’dır ve nüfusu 2.8 milyon civarındadır. Para birimi ise Leki’dir. Nüfusunun az olması nedeniyle kalabalık tatil yerlerini sevmeyenler için iyi bir opsiyon olan Arnavutluk aynı zamanda diğer Avrupa ülkelerine kıyasla daha az bir bütçeyle tatil yapmanıza olanak sağlıyor. Gürcistan Listemizin üçüncü sırasında ise Gürcistan yer almakta. Yaklaşık 70 bin kilometrekare yüz ölçümüne sahip olan Gürcistan, Karadeniz’in doğu kıyısında yer alır. Dili Gürcüce’dir ve nüfusu da 3.7 milyondur. Para birimi ise Lari’dir. Sırbistan Listemizin 4. sırasında ise Balkanlar’da yer alan Sırbistan bulunuyor. Resmi dili Sırpça olan Sırbistan’da İngilizce de yaygın bir şekilde konuşulmaktadır. Eğer İngilizce biliyorsanız bu ülkede insanlarla kolayca iletişime geçebilirsiniz. Para birimi Sırp Dinarı olan ülkenin nüfusu da 7 milyon civarındadır. Eğer tatilinizi kalabalık olmayan yerlerde geçirmeyi seviyorsanız Sırbistan tam size göre! Makedonya Listemizin son sırasında ise Makedonya var. Güneydoğu Avrupa’da bulunan bir Balkan ülkesi olan Makedonya, resmi adıyla ‘’Makedonya Cumhuriyeti’’, 25.173 kilometrekarelik bir yüzölçümüne sahiptir. Nüfusu ise sadece 2 milyondur. Listedeki ülkelerin çoğu gibi Makedonya da kalabalığı sevmeyen insanlar için oldukça uygun bir ülkedir. Para birimi ise Makedon Dinarı’dır.

Yılbaşında Gidebilecek En Ucuz Ülkeler

Acısıyla tatlısıyla bir yılı daha geride bırakıyoruz.Şimdi ise sıra 2018 yılının son günlerinde umutlu, mutlu bir yıla kendimizi hazırlamak için planlamaya geldi. Peki siz bu özel geceyi nasıl ve nerede kutlayacağınıza karar verdiniz mi? Bu önemli geceyi nerede ve nasıl kutlayacağına karar veremeyenler ve artan kur artışına inat yurtdışında geçirmek isteyenler için online seyahat markası biletall.com son blog yazısında ‘Yılbaşında Gidilebilecek En Ucuz Ülkeleri’ derledi.

Ukrayna

Listemizin ilk sırasında Ukrayna yer alıyor. Seyahat etmeniz için vize gereksinimi duymayan ülkelerden biri olan Ukrayna, coğrafi konumu nedeniyle ülkemize de gayet yakın. Para birimi Grivna ve dili Ukraynaca olan Ukrayna 44.5 milyon nüfusa sahip. Fiyat ve pahalılık konusuna gelirsek, diğer Avrupa ülkelerine kıyasla burada daha ekonomik bir tatil geçirebilirsiniz.

Arnavutluk

Listemizin ikinci sırasında ise Arnavutluk yer alıyor. Güney Avrupa’da bulunan Arnavutluk’un dili Arnavutça’dır ve nüfusu 2.8 milyon civarındadır. Para birimi ise Leki’dir. Nüfusunun az olması nedeniyle kalabalık tatil yerlerini sevmeyenler için iyi bir opsiyon olan Arnavutluk aynı zamanda diğer Avrupa ülkelerine kıyasla daha az bir bütçeyle tatil yapmanıza olanak sağlıyor.

Gürcistan

Listemizin üçüncü sırasında ise Gürcistan yer almakta. Yaklaşık 70 bin kilometrekare yüz ölçümüne sahip olan Gürcistan, Karadeniz’in doğu kıyısında yer alır. Dili Gürcüce’dir ve nüfusu da 3.7 milyondur. Para birimi ise Lari’dir.

Sırbistan

Listemizin 4. sırasında ise Balkanlar’da yer alan Sırbistan bulunuyor. Resmi dili Sırpça olan Sırbistan’da İngilizce de yaygın bir şekilde konuşulmaktadır. Eğer İngilizce biliyorsanız bu ülkede insanlarla kolayca iletişime geçebilirsiniz. Para birimi Sırp Dinarı olan ülkenin nüfusu da 7 milyon civarındadır. Eğer tatilinizi kalabalık olmayan yerlerde geçirmeyi seviyorsanız Sırbistan tam size göre!

Makedonya

Listemizin son sırasında ise Makedonya var. Güneydoğu Avrupa’da bulunan bir Balkan ülkesi olan Makedonya, resmi adıyla ‘’Makedonya Cumhuriyeti’’, 25.173 kilometrekarelik bir yüzölçümüne sahiptir. Nüfusu ise sadece 2 milyondur. Listedeki ülkelerin çoğu gibi Makedonya da kalabalığı sevmeyen insanlar için oldukça uygun bir ülkedir. Para birimi ise Makedon Dinarı’dır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BdQvpL
via IFTTT

SMS – PROBLEMLERİN KAYNAĞI İNSAN MI? 36


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zVTD9U

SMS – PROBLEMLERİN KAYNAĞI İNSAN MI? 36 SMS –     Problemlerin  Kaynağı İnsan mı?  36   Havacılıkta  uçak kazalarında  %90 insan hatasının payı büyüktür. Ancak bu durum sadece havacılığa özgü değildir. Bunu diğer kazalarda da insan faktörü %90 civarındadır.  Bunun yanısıra hava taşımacılığı diğer ulaştırma çeşitliliklerine göre daha karmaşıktır. Bu yüzden havacılıkta SAFETY MANAGEMENT SYSTEM’e çok büyük  önem verilir.   Bir Amerikan basın kaynağına göre; 1960-1985 yılları arasında meydan gelen 476 uçak kaza sebebi olarak belirlenen etkenler ve oranları şunlardır; Kaza sebebi                                      Hata oranı Kokpit ekibi                                      %73 Uçak ve sistemlerinin dizaynı     %10 Hava koşulları                                  %5 Hava Trafik kontrol sistemleri    %4 Bakım                                                  %3 Diğer                                                    %4   1987-1996 yılları arasındaki toplam uçak kazasının sebebi olarak belirlenen etkenlerin oranları; Kaza sebebi                                      Hata oranı Kokpit ekibi                                      %72 Uçak ve sistemlerinin dizaynı     %9 Bakım                                                 %6 Hava koşulları                                  %4 Hava Trafik kontrol sistemleri    %3 Diğer                                                   %6   Yukarıdaki veriler karşılaştırıldığında bakım hatalarından kaynaklanan kaza oranının %3’den  %6’ya tırmandığı görülüyor. Dolasıyla uçak bakımları  ile ilgili yazılı prosedürlere titizlikle uyulması gerektiği anlaşılıyor.     1982-1991 Airbus tarafından yapılan araştırmalarda ise gerçekleşen uçak kazalarında bakım kaynaklı hatalara;   Kazanın nedeni                                     Ölü sayısı Kontrollü uçuşta yere çarpma          2169 Bakım                                                       1481 Kontrolün kaybedilmesi                     1387 Kontrol kulesi ve haberleşme           1000 Yaklaşma ve iniş                                      910 Kaza mesajı yönetimi                             644 Uçuşta Yangın /Duman                         610 Diğer                                                         1341   Yukarıdaki kazalara baktığımızda, bunlardan birincisi teknisyenin neden olduğu hata  modelidir.  Uçak bakıma girmeden önce herhangi bir arızası olmamasına rağmen bakım esnasında hatalı uygulamalar yapılması  ve sonucunda istenmeyen bir arıza meydana gelmesi.   İngiliz Sivil Havacılık kuruluşuna(UK CAA) göre uçak bakımda karşılaşılan hataları şöyle sıralamıştır; *Bazı mekanik parçaların hatalı montajı *Yanlış parçaların takılması *Elektrik kablolarında yapılan hatalar *Uçakta bazı malzemlerin unutulması *Yetersiz yağlama yapılması *Uçak gövdedeki bazı panellerin iyi tespit edilmemesi *İniş takımı kilitleme pimlerinin (lock pin) kalktıktan önce sökülmemiş olması.   Gerek uçak kazalarında gerekse yerde olan kazalarda insan faktörünü daha iyi anlayabilmek için SHELL modeli kullanılır(SMS-SHELL MODEL 16  www.aeroportist.com). Uçak bakımlarını ve çalışanlarını performansını olumsuz yönde etkileyen ve hatalara sebep olanları şu şekilde sıralayabiliriz. *Aşırı iş yükü *Personel yetersizliği *Çalışana mobbing uygulanması *Vardiya değişimlerimlerinde iletişim kopukluğu *Aile problemlerin performansı etkilemesi *Zaman baskısı *Gece vardiyasına çalışanların dinlenmeden işe gelmesi *Havaalanı emniyet zafiyeti *Ekipler arasında uyumsuzluk *İşe ara verilmesi *Donanım eksikliği *Prosedürlerin eksikliği *Yönetim  zafiyeti *Düşük ücret……..   Örneğin 1997 yılında Tenerife /Kanarya Adaları’nda iki B747 uçağının pist üzerinde çarpışması ve 783 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın sebebi;  aslında  bir insan hatasıdır. Bir daha ki yazımda buna yer vereceğim.   Unutmamak gerekir ki; hiçbir şey insan hayatı kadar değerli değildir. Mümkün olduğu kadar insana dayalı hata nedenlerini ortadan kaldırmaktır. Burada görev tüm havacılık kuruluşların  ciddi anlamda İNSAN FAKTÖRÜ’nü ele almalıdırlar. Önlemlerini show yaparak ve kağıt üzerinde değil!   Mehmet Ali Ataman 1.Aralık.2018

SMS –     Problemlerin  Kaynağı İnsan mı?  36

 

Havacılıkta  uçak kazalarında  %90 insan hatasının payı büyüktür. Ancak bu durum sadece havacılığa özgü değildir. Bunu diğer kazalarda da insan faktörü %90 civarındadır.  Bunun yanısıra hava taşımacılığı diğer ulaştırma çeşitliliklerine göre daha karmaşıktır. Bu yüzden havacılıkta SAFETY MANAGEMENT SYSTEM’e çok büyük  önem verilir.

 

Bir Amerikan basın kaynağına göre; 1960-1985 yılları arasında meydan gelen 476 uçak kaza sebebi olarak belirlenen etkenler ve oranları şunlardır;

Kaza sebebi                                      Hata oranı

Kokpit ekibi                                      %73

Uçak ve sistemlerinin dizaynı     %10

Hava koşulları                                  %5

Hava Trafik kontrol sistemleri    %4

Bakım                                                  %3

Diğer                                                    %4

 

1987-1996 yılları arasındaki toplam uçak kazasının sebebi olarak belirlenen etkenlerin oranları;

Kaza sebebi                                      Hata oranı

Kokpit ekibi                                      %72

Uçak ve sistemlerinin dizaynı     %9

Bakım                                                 %6

Hava koşulları                                  %4

Hava Trafik kontrol sistemleri    %3

Diğer                                                   %6

 

Yukarıdaki veriler karşılaştırıldığında bakım hatalarından kaynaklanan kaza oranının %3’den  %6’ya tırmandığı görülüyor. Dolasıyla uçak bakımları  ile ilgili yazılı prosedürlere titizlikle uyulması gerektiği anlaşılıyor.

 

 

1982-1991 Airbus tarafından yapılan araştırmalarda ise gerçekleşen uçak kazalarında bakım kaynaklı hatalara;

 

Kazanın nedeni                                     Ölü sayısı

Kontrollü uçuşta yere çarpma          2169

Bakım                                                       1481

Kontrolün kaybedilmesi                     1387

Kontrol kulesi ve haberleşme           1000

Yaklaşma ve iniş                                      910

Kaza mesajı yönetimi                             644

Uçuşta Yangın /Duman                         610

Diğer                                                         1341

 

Yukarıdaki kazalara baktığımızda, bunlardan birincisi teknisyenin neden olduğu hata  modelidir.  Uçak bakıma girmeden önce herhangi bir arızası olmamasına rağmen bakım esnasında hatalı uygulamalar yapılması  ve sonucunda istenmeyen bir arıza meydana gelmesi.

 

İngiliz Sivil Havacılık kuruluşuna(UK CAA) göre uçak bakımda karşılaşılan hataları şöyle sıralamıştır;

*Bazı mekanik parçaların hatalı montajı

*Yanlış parçaların takılması

*Elektrik kablolarında yapılan hatalar

*Uçakta bazı malzemlerin unutulması

*Yetersiz yağlama yapılması

*Uçak gövdedeki bazı panellerin iyi tespit edilmemesi

*İniş takımı kilitleme pimlerinin (lock pin) kalktıktan önce sökülmemiş olması.

 

Gerek uçak kazalarında gerekse yerde olan kazalarda insan faktörünü daha iyi anlayabilmek için SHELL modeli kullanılır(SMS-SHELL MODEL 16  www.aeroportist.com).

Uçak bakımlarını ve çalışanlarını performansını olumsuz yönde etkileyen ve hatalara sebep olanları şu şekilde sıralayabiliriz.

*Aşırı iş yükü

*Personel yetersizliği

*Çalışana mobbing uygulanması

*Vardiya değişimlerimlerinde iletişim kopukluğu

*Aile problemlerin performansı etkilemesi

*Zaman baskısı

*Gece vardiyasına çalışanların dinlenmeden işe gelmesi

*Havaalanı emniyet zafiyeti

*Ekipler arasında uyumsuzluk

*İşe ara verilmesi

*Donanım eksikliği

*Prosedürlerin eksikliği

*Yönetim  zafiyeti

*Düşük ücret……..

 

Örneğin 1997 yılında Tenerife /Kanarya Adaları’nda iki B747 uçağının pist üzerinde çarpışması ve 783 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazanın sebebi;  aslında  bir insan hatasıdır. Bir daha ki yazımda buna yer vereceğim.

 

Unutmamak gerekir ki; hiçbir şey insan hayatı kadar değerli değildir. Mümkün olduğu kadar insana dayalı hata nedenlerini ortadan kaldırmaktır. Burada görev tüm havacılık kuruluşların  ciddi anlamda İNSAN FAKTÖRÜ’nü ele almalıdırlar.

Önlemlerini show yaparak ve kağıt üzerinde değil!

 

Mehmet Ali Ataman

1.Aralık.2018



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zVTD9U
via IFTTT