9 Kasım 2018 Cuma

THY Ekim’de 6,5 milyon yolcu taşıdı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2qCXwvb

THY, HAVELSAN’dan simülatör satın alacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2qFchOa

THY Ekim’de 6,5 milyon yolcu taşıdı THY Ekim 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: • Ekim 2017 döneminde 6,2 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %5,1 artışla 6,5 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %2,5, dış hatlarda %7,2 oranındadır. • Yolcu doluluk oranı Ekim 2018 döneminde 2,4 puanlık artış ile %83,4 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde dış hat seferlerdeki doluluk oranı da 2,9 puanlık artış göstermiştir. • Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ekim 2017 döneminde 12,3 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,5 artarak 13,0 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %2,1 dış hat uçuşlarda ise %6,0 oranındadır. • Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ekim 2017 dönemine kıyasla %6,7 oranında bir artış gerçekleşmiştir. • Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ekim 2017 dönemine kıyasla %8,0 oranında bir artış gerçekleşmiştir. • Taşınan Kargo-Posta, Ekim 2017 döneminde 105.487 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %24,3 artışla 131.126 tona yükselmiştir. • Ekim 2018 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında;  o Ücretli Yolcu Km (ÜYK) Afrika’da %13,9, Avrupa’da %9,6, Orta Doğu’da %8,5, K. Amerika’da %6,6 ve İç Hatlar’da %5,0,  o Yolcu doluluk oranı Afrika’da 6,8 puan, K. Amerika’da 4,2 puan, Avrupa’da 3,3 puan, ve Uzak Doğu’da 2,5 puan,  o Yolcu Sayısı ise, Afrika’da %16,3, Orta Doğu’da %10,4, Avrupa’da %10,2 ve K. Amerika’da %6,1 artış göstermiştir. THY Ocak- Ekim 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: • Ocak- Ekim 2017 döneminde 57,8 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %10,9 artışla 64,2 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %11,9, dış hatlarda %10,2 oranındadır. • Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak- Ekim 2017 dönemine kıyasla %8,2 artış gerçekleşmiştir. • Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Ekim 2017 dönemine kıyasla %12,6 artış gerçekleşmiştir. • Yolcu doluluk oranı 3,1 puanlık artış ile %82,2 olarak gerçekleşmiştir. • Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak- Ekim 2017 döneminde 145,6 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,6 artarak 153,8 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %9,6 artmış, dış hat uçuşlarda %5,0 artmıştır. • Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak- Ekim 2017 döneminde 115,1 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %9,8 artarak 126,4 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %11,6, dış hat uçuşlarda ise %9,5 oranındadır. • Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak- Ekim 2017 döneminde 395.797 iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,9 artışla 419.239 olarak gerçekleşmiştir. • Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Ekim 2017 döneminde 919.359 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %25,1 artışla 1.149.830 tona yükselmiştir. • 2017 Ekim ayı sonunda uçak sayısı 329 iken 2018 Ekim ayı sonunda da değişmeyerek 329 olmuştur. Geniş gövde yolcu uçak sayısı 90’dan 92’ye artarken, dar gövde yolcu uçak sayısı ise 223’ten 217’ye gerilemiş, kargo uçak sayısı ise 16’dan 20’ye yükselmiştir.

THY Ekim 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
• Ekim 2017 döneminde 6,2 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %5,1 artışla 6,5 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %2,5, dış hatlarda %7,2 oranındadır.
• Yolcu doluluk oranı Ekim 2018 döneminde 2,4 puanlık artış ile %83,4 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde dış hat seferlerdeki doluluk oranı da 2,9 puanlık artış göstermiştir.
• Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ekim 2017 döneminde 12,3 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,5 artarak 13,0 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %2,1 dış hat uçuşlarda ise %6,0 oranındadır.
• Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ekim 2017 dönemine kıyasla %6,7 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
• Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ekim 2017 dönemine kıyasla %8,0 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
• Taşınan Kargo-Posta, Ekim 2017 döneminde 105.487 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %24,3 artışla 131.126 tona yükselmiştir.
• Ekim 2018 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında;
 o Ücretli Yolcu Km (ÜYK) Afrika’da %13,9, Avrupa’da %9,6, Orta Doğu’da %8,5, K. Amerika’da %6,6 ve İç Hatlar’da %5,0,
 o Yolcu doluluk oranı Afrika’da 6,8 puan, K. Amerika’da 4,2 puan, Avrupa’da 3,3 puan, ve Uzak Doğu’da 2,5 puan,
 o Yolcu Sayısı ise, Afrika’da %16,3, Orta Doğu’da %10,4, Avrupa’da %10,2 ve K. Amerika’da %6,1 artış göstermiştir.
THY Ocak- Ekim 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
• Ocak- Ekim 2017 döneminde 57,8 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %10,9 artışla 64,2 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %11,9, dış hatlarda %10,2 oranındadır.
• Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak- Ekim 2017 dönemine kıyasla %8,2 artış gerçekleşmiştir.
• Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Ekim 2017 dönemine kıyasla %12,6 artış gerçekleşmiştir.
• Yolcu doluluk oranı 3,1 puanlık artış ile %82,2 olarak gerçekleşmiştir.
• Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak- Ekim 2017 döneminde 145,6 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,6 artarak 153,8 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %9,6 artmış, dış hat uçuşlarda %5,0 artmıştır.
• Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak- Ekim 2017 döneminde 115,1 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %9,8 artarak 126,4 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %11,6, dış hat uçuşlarda ise %9,5 oranındadır.
• Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak- Ekim 2017 döneminde 395.797 iken, 2018 yılının aynı döneminde %5,9 artışla 419.239 olarak gerçekleşmiştir.
• Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Ekim 2017 döneminde 919.359 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %25,1 artışla 1.149.830 tona yükselmiştir.
• 2017 Ekim ayı sonunda uçak sayısı 329 iken 2018 Ekim ayı sonunda da değişmeyerek 329 olmuştur. Geniş gövde yolcu uçak sayısı 90’dan 92’ye artarken, dar gövde yolcu uçak sayısı ise 223’ten 217’ye gerilemiş, kargo uçak sayısı ise 16’dan 20’ye yükselmiştir.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2qCXwvb
via IFTTT

THY, HAVELSAN’dan simülatör satın alacak Türk Hava Yolları (AO) yönetim kurulu HAVELSAN firmasından toplam 5 adet simülatör satın alınmasına karar verdiğini duyurdu. THY’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda yer alan açıklamasında, “Ortaklığımız Yönetim Kurulu, HAVELSAN firmasından iki adet B737MAX ve üç adet A320CEO/NEO tipinde olmak üzere toplam 5 adet simülatörün satın alınmasına karar vermiştir. ” ifadesi kullanıldı.

Türk Hava Yolları (AO) yönetim kurulu HAVELSAN firmasından toplam 5 adet simülatör satın alınmasına karar verdiğini duyurdu.

THY’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda yer alan açıklamasında, “Ortaklığımız Yönetim Kurulu, HAVELSAN firmasından iki adet B737MAX ve üç adet A320CEO/NEO tipinde olmak üzere toplam 5 adet simülatörün satın alınmasına karar vermiştir. ” ifadesi kullanıldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2qFchOa
via IFTTT

Air Astana, düşük maliyetli bir havayolu şirketi FlyArystan’ı piyasaya sürecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zCB7SU

Air Astana, düşük maliyetli bir havayolu şirketi FlyArystan’ı piyasaya sürecek Air Astana, düşük maliyetli bir havayolu şirketi FlyArystan’ı piyasaya sürecek Air Astana, 2019’un ilk yarısında düşük maliyetli havayolu şirketinin operasyonlarına başlayacağını duyurmaktan mutluluk duyuyor. Havayolu FlyArystan olarak anılacak. Tamamı 180 koltuktan oluşan ekonomi sınıfıyla Airbus A320 tipi uçaklarla işletecek. Easyjet, Indigo, Cebu Pacific ve Air Asia gibi çok başarılı havayollarının örneklerini izleyerek klasik bir LCC modelini çalıştıracak. Düşük ücretler sunacak – Air Astana’nın günümüzde sunduğunun yaklaşık yarısı – çoğunlukla iç hatlar – ancak orta vadede bölgesel uluslararası rotalara yayılması bekleniyor. Başlangıçta 4 uçağı işletecek ve filosu 2022’ye kadar en az 15 uçağa yükselecek. FlyArystan, gelecek aylarda duyurulacak olan Kazakistan’daki çeşitli rota ve uçak üsleri ile faaliyet gösterecek. FlyArystan’ın yönetim ekibi, Air Astana’nın son 16 yıldır havayolunun gelişimine katkı sağlayan üst düzey yerel yöneticilerinden oluşturuldu. Ekip, Cebu Pacific ve Virgin Blue’da 15 yıldan fazla kıdemli LCC yönetim deneyimi bulunan İngiliz-Avustralyalı Tim Jordan tarafından yönetilecek. FlyArystan, Air Astana’nın hizmetlerinden çok farklı servis prosedürleri ile düşük maliyetli bir havayolu olmasına rağmen, Air Astana’nın bir bölümü olarak havayolu güvenliğinin veya güvenilirlik standartlarının bozulmayacağının altını çizmekte. Air Astana’nın tabi olduğu tüm güvenlik standartları ve düzenleyici süreçler FlyArystan’a otomatik olarak uygulanacaktır. Son olarak, Air Astana ile aynı şekilde her zamanki gibi, proje tamamen kendi kendini finanse edecektir. FlyArystan, hissedarlardan sermaye, herhangi bir devlet sübvansiyonu veya herhangi bir dış mali destek gerektirmeyecektir. Air Astana’nın Başkan ve CEO’su Peter Foster “FlyArystan çok ciddi düşünce ve iç iş planlamasının bir sonucudur ve hızla değişen yerel ve bölgesel havayolu iş ortamının bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Air Astana’nın orta ve uzun vadeli beklentileri için iyi olacak ve umuyoruz ki, Kazakistan’a seyahat eden herkese ,iç ve bölgesel hatlarda önemli ölçüde daha ucuz olan uçaklardan yararlanmak çok hoş gelecek ”dedi.  

Air Astana, düşük maliyetli bir havayolu şirketi FlyArystan’ı piyasaya sürecek

Air Astana, 2019’un ilk yarısında düşük maliyetli havayolu şirketinin operasyonlarına başlayacağını duyurmaktan mutluluk duyuyor. Havayolu FlyArystan olarak anılacak. Tamamı 180 koltuktan oluşan ekonomi sınıfıyla Airbus A320 tipi uçaklarla işletecek. Easyjet, Indigo, Cebu Pacific ve Air Asia gibi çok başarılı havayollarının örneklerini izleyerek klasik bir LCC modelini çalıştıracak. Düşük ücretler sunacak – Air Astana’nın günümüzde sunduğunun yaklaşık yarısı – çoğunlukla iç hatlar – ancak orta vadede bölgesel uluslararası rotalara yayılması bekleniyor.

Başlangıçta 4 uçağı işletecek ve filosu 2022’ye kadar en az 15 uçağa yükselecek. FlyArystan, gelecek aylarda duyurulacak olan Kazakistan’daki çeşitli rota ve uçak üsleri ile faaliyet gösterecek.

FlyArystan’ın yönetim ekibi, Air Astana’nın son 16 yıldır havayolunun gelişimine katkı sağlayan üst düzey yerel yöneticilerinden oluşturuldu. Ekip, Cebu Pacific ve Virgin Blue’da 15 yıldan fazla kıdemli LCC yönetim deneyimi bulunan İngiliz-Avustralyalı Tim Jordan tarafından yönetilecek.

FlyArystan, Air Astana’nın hizmetlerinden çok farklı servis prosedürleri ile düşük maliyetli bir havayolu olmasına rağmen, Air Astana’nın bir bölümü olarak havayolu güvenliğinin veya güvenilirlik standartlarının bozulmayacağının altını çizmekte. Air Astana’nın tabi olduğu tüm güvenlik standartları ve düzenleyici süreçler FlyArystan’a otomatik olarak uygulanacaktır. Son olarak, Air Astana ile aynı şekilde her zamanki gibi, proje tamamen kendi kendini finanse edecektir. FlyArystan, hissedarlardan sermaye, herhangi bir devlet sübvansiyonu veya herhangi bir dış mali destek gerektirmeyecektir.

Air Astana’nın Başkan ve CEO’su Peter Foster “FlyArystan çok ciddi düşünce ve iç iş planlamasının bir sonucudur ve hızla değişen yerel ve bölgesel havayolu iş ortamının bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Air Astana’nın orta ve uzun vadeli beklentileri için iyi olacak ve umuyoruz ki, Kazakistan’a seyahat eden herkese ,iç ve bölgesel hatlarda önemli ölçüde daha ucuz olan uçaklardan yararlanmak çok hoş gelecek ”dedi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zCB7SU
via IFTTT