17 Ekim 2018 Çarşamba

ROLLS-ROYCE MOTOR TESTLERİNDE ÜÇBOYUTLU BASKI PARÇALARI VE YENİ MALZEMELERLE BAŞARIYA ULAŞTI ROLLS-ROYCE MOTOR TESTLERİNDE ÜÇBOYUTLU BASKI PARÇALARI VE YENİ MALZEMELERLE BAŞARIYA ULAŞTI Rolls-Royce’un Advance3 motoru, üçboyutlu baskı ile üretilmiş parçalar ve yeni malzemelerin kullanımıyla sivil havacılıkta geleceğin öncülüğünü yapıyor. Teknoloji tanıtımı amacıyla üretilen model, kullanılan teknolojilerin yanı sıra 2025’te piyasaya çıkacak Rolls-Royce UltraFan® motor tasarımının da kanıtlanması işlevini görmekte. Yaklaşık 20 bin parçadan oluşan Advance3, testlerin yüzüncü saatini geride bıraktı. İlk sonuçlara göre, katman eklemeli üretim (daha yaygın adıyla üçboyutlu baskı) yöntemiyle üretilen parçalar ve seramik matris kompozitten üretilmiş bileşenler büyük başarı sağladı. Üçboyutlu baskı yöntemi mühendislerin parçalara yeni tasarımlar getirmesine ve bu parçaların daha hızlı üretilip, tasarımlarının değiştirilmesine olanak sağlıyor. Seramik matris kompozitler (SMK) ise yüksek sıcaklıklara daha dayanıklı ve metal alternatiflerine göre daha hafif. Mühendislerin milyonlarca veri noktası indirdiği testler kasım ayında başladı ve motor ilk kez temmuz ayında tam güçte çalıştırıldı. Öncü teknolojiler ve dijital olanaklara dayanarak müşterilere önemli faydalar sağlamayı hedefleyen Advance3, Rolls-Royce’un gelecek vizyonu olan IntelligentEngine anlayışının geliştirilmesinde önemli rol oynamakta. Rolls-Royce Sivil Havacılık Tanıtım Programları Baş Mühendisi Ash Owen, şunları kaydetti: “Testlerin bugüne kadar herhangi bir aksaklık olmadan ilerlemesi, bu motorun bir dizi yeni teknoloji ve yepyeni bir motor çekirdeği kullandığı düşünülürse muazzam bir başarıdır. Testin ilk aşamasını tamamladık ve sonuçları analiz ediyoruz. Seramik ve 3B parçalardan aldığımız sonuçlardan çok memnunuz. ” SMK parçalar daha yüksek çalışma sıcaklıklarına dayanırken soğutma amacıyla çok daha az havaya ihtiyaç duyuyor, aynı zamanda önemli bir hafifleme de sağladığı için verimliliği arttırmaya yardımcı oluyor. 3B baskı yöntemi ise, birçok parçadan oluşan karmaşık motor elemanlarının daha az parçayla, kimi zaman tek bir parça olarak üretilmesine imkan veriyor ve üretim sürelerini düşürüp bileşenlerin geliştirme aşamasında hızla ve kolayca tasarım değişikliğinden geçebilmesini sağlıyor. Bu süreçte yeniliğin öncüleri arasında olan Rolls-Royce, dünyanın 3B baskı ile üretilmiş en büyük havacılık parçasını 2015 yılında test edilen Trent XWB-97 motorlarda kullandı. Üçboyutlu baskı yöntemi, üretim verimliliğini arttırıp parça ağırlığını düşürürken, konvansiyonel yöntemlerle mümkün olmayan tasarımlar geliştirilmesine de olanak sağlıyor. Advance3 tanıtım ünitesinde test edilen yeni motor çekirdeği, yakıt verimliliğini arttırırken emisyonları düşürmek amacıyla tasarlandı. Rolls-Royce’un gelecek teknoloji stratejisinde önemli yer tutan Advance çekirdek, 2025’te piyasaya sürülerek birinci nesil Trent motorlara göre %25’e kadar yakıt verimliliği artışı sağlayacak UltraFan® motor tasarımında kullanılacak. Test halindeki yeni çekirdek, Trent XWB fan sistemi ile Trent 1000 alçak basınç türbini arasında çalışarak kompresörü sayesinde UltraFan genel basınç oranını 70:1 düzeyine kadar çıkarıyor. Advance3 test programı, Innovate UK ve Clean Sky 2 işbirliğinde olan Havacılık Teknolojisi Enstitüsü aracılığıyla kurulmuştur.

ROLLS-ROYCE MOTOR TESTLERİNDE ÜÇBOYUTLU BASKI PARÇALARI VE YENİ MALZEMELERLE BAŞARIYA ULAŞTI

Rolls-Royce’un Advance3 motoru, üçboyutlu baskı ile üretilmiş parçalar ve yeni malzemelerin kullanımıyla sivil havacılıkta geleceğin öncülüğünü yapıyor.

Teknoloji tanıtımı amacıyla üretilen model, kullanılan teknolojilerin yanı sıra 2025’te piyasaya çıkacak Rolls-Royce UltraFan® motor tasarımının da kanıtlanması işlevini görmekte. Yaklaşık 20 bin parçadan oluşan Advance3, testlerin yüzüncü saatini geride bıraktı. İlk sonuçlara göre, katman eklemeli üretim (daha yaygın adıyla üçboyutlu baskı) yöntemiyle üretilen parçalar ve seramik matris kompozitten üretilmiş bileşenler büyük başarı sağladı.

Üçboyutlu baskı yöntemi mühendislerin parçalara yeni tasarımlar getirmesine ve bu parçaların daha hızlı üretilip, tasarımlarının değiştirilmesine olanak sağlıyor. Seramik matris kompozitler (SMK) ise yüksek sıcaklıklara daha dayanıklı ve metal alternatiflerine göre daha hafif.

Mühendislerin milyonlarca veri noktası indirdiği testler kasım ayında başladı ve motor ilk kez temmuz ayında tam güçte çalıştırıldı. Öncü teknolojiler ve dijital olanaklara dayanarak müşterilere önemli faydalar sağlamayı hedefleyen Advance3, Rolls-Royce’un gelecek vizyonu olan IntelligentEngine anlayışının geliştirilmesinde önemli rol oynamakta.

Rolls-Royce Sivil Havacılık Tanıtım Programları Baş Mühendisi Ash Owen, şunları kaydetti: “Testlerin bugüne kadar herhangi bir aksaklık olmadan ilerlemesi, bu motorun bir dizi yeni teknoloji ve yepyeni bir motor çekirdeği kullandığı düşünülürse muazzam bir başarıdır. Testin ilk aşamasını tamamladık ve sonuçları analiz ediyoruz. Seramik ve 3B parçalardan aldığımız sonuçlardan çok memnunuz. ”

SMK parçalar daha yüksek çalışma sıcaklıklarına dayanırken soğutma amacıyla çok daha az havaya ihtiyaç duyuyor, aynı zamanda önemli bir hafifleme de sağladığı için verimliliği arttırmaya yardımcı oluyor.

3B baskı yöntemi ise, birçok parçadan oluşan karmaşık motor elemanlarının daha az parçayla, kimi zaman tek bir parça olarak üretilmesine imkan veriyor ve üretim sürelerini düşürüp bileşenlerin geliştirme aşamasında hızla ve kolayca tasarım değişikliğinden geçebilmesini sağlıyor. Bu süreçte yeniliğin öncüleri arasında olan Rolls-Royce, dünyanın 3B baskı ile üretilmiş en büyük havacılık parçasını 2015 yılında test edilen Trent XWB-97 motorlarda kullandı. Üçboyutlu baskı yöntemi, üretim verimliliğini arttırıp parça ağırlığını düşürürken, konvansiyonel yöntemlerle mümkün olmayan tasarımlar geliştirilmesine de olanak sağlıyor.

Advance3 tanıtım ünitesinde test edilen yeni motor çekirdeği, yakıt verimliliğini arttırırken emisyonları düşürmek amacıyla tasarlandı. Rolls-Royce’un gelecek teknoloji stratejisinde önemli yer tutan Advance çekirdek, 2025’te piyasaya sürülerek birinci nesil Trent motorlara göre %25’e kadar yakıt verimliliği artışı sağlayacak UltraFan® motor tasarımında kullanılacak.

Test halindeki yeni çekirdek, Trent XWB fan sistemi ile Trent 1000 alçak basınç türbini arasında çalışarak kompresörü sayesinde UltraFan genel basınç oranını 70:1 düzeyine kadar çıkarıyor.

Advance3 test programı, Innovate UK ve Clean Sky 2 işbirliğinde olan Havacılık Teknolojisi Enstitüsü aracılığıyla kurulmuştur.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2RWzQhS
via IFTTT

ROLLS-ROYCE MOTOR TESTLERİNDE ÜÇBOYUTLU BASKI PARÇALARI VE YENİ MALZEMELERLE BAŞARIYA ULAŞTI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2RWzQhS

Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan uçuş sayısını artırıyor Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan uçuş sayısını artırıyor İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasında gerçekleşen servislerine haftalık iki uçuşun daha eklenmesi ile birlikte bu iki destinasyon arasında her gün hizmet vermeye başlıyor. Havayolu, artık Dubai’den, İstanbul’un iki noktasına, haftalık 18 uçuş gerçekleştirecek. Emirates Havayolu, 2 Aralık 2018 tarihinden itibaren, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki haftalık uçuş sayısını beşten yediye çıkaracağını duyurdu. Böylece, İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftalık 11 uçuşa ek olarak, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları her gün hizmet veren bir servis haline gelecek. İstanbul’a gelen ve İstanbul’dan giden yolcular, iki uluslararası havaalanına yönelik, haftalık 18 Emirates uçuşu arasında seçim yapma imkanına sahip olacak. Emirates Türkiye, Bulgaristan ve Romanya Bölge Müdürü Bahar Birinci konuya ilişkin yaptığı açıklamada: “Zengin tarihi, canlı kültürü ve etkin iş dünyası ile, İstanbul’un, küresel ağda, önemli ve popüler bir destinasyon olmaya devam etmesi şaşırtıcı değil. Sabiha Gökçen’e olan ek uçuşlarımız hem iş için seyahat eden hem de turistlerden oluşan yoğun yolcu talebine fayda ve Türkiye’den uçan yolculara da Dubai merkezimizden, Şanghay, Ho Chi Minh City, Bangkok ve Bali gibi popüler destinasyonlara yönelik, daha fazla bağlantı imkânı sağlamış olacak” dedi. İki yeni uçuş, mevcut beş uçuşla aynı tarifede gerçekleştirilecek. EK119 sefer sayılı Emirates uçuşu, Dubai Uluslararası Havalimanı’ndan 09:55’te ayrılarak, 14:00’da İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, varacak. Dönüş uçuşu olan EK120 sefer sayılı uçuş ise İstanbul’dan saat 15:35’te ayrılarak, saat 21:00’da Dubai’ye varacak. Dubai-İstanbul Sabiha Gökçen servisleri, Emirates Boeing 777-300ER uçağı ile First Class’ta sekiz özel süit, Business Class’ta 42 tamamen yatağa dönüşebilen koltuk ve Economy Class’ta ise 310 geniş koltukla gerçekleştirilecek. Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, geniş gövdeli bir uçakla tarifeli sefer gerçekleştiren tek havayolu şirketi konumunda… Bu yeni kapasite artışı; BAE, Kore, Çin ve Malezya gibi pazarlardan gelen ziyaretçilerin taleplerini de karşılayacak. Yolcu koltuklarında olan artışın yanı sıra, günlük uçuşlar, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen arasındaki kargo kapasitesini, haftalık 200 tonun üzerine çıkaracak. Ek kapasite; tekstil ürünleri ve meyve ya da balık gibi bozulabilir gıdalar da dahil başlıca ürünlerin ihracatı, otomobil ve imalat sektörlerinin yedek parçaları ve diğer genel kargo ürünlerinin taşınması yolu ile bölgeye ve bölgeden olan ticaretin kolaylaşmasına da yardımcı olacak. Emirates Misafirperverliği Emirates yolcuları, Türk kabin ekibi üyeleri de dahil, çokuluslu kabin ekibinin ünlü misafirperverliğinin yanı sıra, gurme mutfağı ve Emirates’in, 3,500’e varan sesli ve görsel eğlence yayını yapan, ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice’ın da keyfini çıkarabilecek. Emirates ayrıca küçük çocukları olan ailelere, rahat ve eğlenceli bir uçuş sağlamak üzere, ücretsiz oyuncaklar ve çocuk yemeklerinden, öncelikli uçağa biniş hakkına kadar değişen, özel hizmet ve ürünlerle, oldukça özen gösteriyor. Tüm Emirates uçuşlarında olduğu gibi, yolculara, Economy Class’ta 35kg, Business Class’ta 40kg ve First Class’ta 50kg’a kadar olmak üzere, cömert bir bagaj hakkı da tanınıyor. Emirates’in Dubai-İstanbul Sabiha Gökçen rotası ile ilgili daha fazla bilgi almak ya da bilet rezervasyonu için, www.emirates.com/tr adresini ziyaret edebilirsiniz. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 86 ülkede 162 noktaya taşıyor. Emirates, 2 Aralık 2018 tarihinden itibaren İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştirecek.

Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan uçuş sayısını artırıyor

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasında gerçekleşen servislerine haftalık iki uçuşun daha eklenmesi ile birlikte bu iki destinasyon arasında her gün hizmet vermeye başlıyor. Havayolu, artık Dubai’den, İstanbul’un iki noktasına, haftalık 18 uçuş gerçekleştirecek.

Emirates Havayolu, 2 Aralık 2018 tarihinden itibaren, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki haftalık uçuş sayısını beşten yediye çıkaracağını duyurdu. Böylece, İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftalık 11 uçuşa ek olarak, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları her gün hizmet veren bir servis haline gelecek. İstanbul’a gelen ve İstanbul’dan giden yolcular, iki uluslararası havaalanına yönelik, haftalık 18 Emirates uçuşu arasında seçim yapma imkanına sahip olacak.

Emirates Türkiye, Bulgaristan ve Romanya Bölge Müdürü Bahar Birinci konuya ilişkin yaptığı açıklamada: “Zengin tarihi, canlı kültürü ve etkin iş dünyası ile, İstanbul’un, küresel ağda, önemli ve popüler bir destinasyon olmaya devam etmesi şaşırtıcı değil. Sabiha Gökçen’e olan ek uçuşlarımız hem iş için seyahat eden hem de turistlerden oluşan yoğun yolcu talebine fayda ve Türkiye’den uçan yolculara da Dubai merkezimizden, Şanghay, Ho Chi Minh City, Bangkok ve Bali gibi popüler destinasyonlara yönelik, daha fazla bağlantı imkânı sağlamış olacak” dedi.

İki yeni uçuş, mevcut beş uçuşla aynı tarifede gerçekleştirilecek. EK119 sefer sayılı Emirates uçuşu, Dubai Uluslararası Havalimanı’ndan 09:55’te ayrılarak, 14:00’da İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, varacak. Dönüş uçuşu olan EK120 sefer sayılı uçuş ise İstanbul’dan saat 15:35’te ayrılarak, saat 21:00’da Dubai’ye varacak.

Dubai-İstanbul Sabiha Gökçen servisleri, Emirates Boeing 777-300ER uçağı ile First Class’ta sekiz özel süit, Business Class’ta 42 tamamen yatağa dönüşebilen koltuk ve Economy Class’ta ise 310 geniş koltukla gerçekleştirilecek. Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, geniş gövdeli bir uçakla tarifeli sefer gerçekleştiren tek havayolu şirketi konumunda… Bu yeni kapasite artışı; BAE, Kore, Çin ve Malezya gibi pazarlardan gelen ziyaretçilerin taleplerini de karşılayacak.

Yolcu koltuklarında olan artışın yanı sıra, günlük uçuşlar, Dubai ve İstanbul Sabiha Gökçen arasındaki kargo kapasitesini, haftalık 200 tonun üzerine çıkaracak. Ek kapasite; tekstil ürünleri ve meyve ya da balık gibi bozulabilir gıdalar da dahil başlıca ürünlerin ihracatı, otomobil ve imalat sektörlerinin yedek parçaları ve diğer genel kargo ürünlerinin taşınması yolu ile bölgeye ve bölgeden olan ticaretin kolaylaşmasına da yardımcı olacak.

Emirates Misafirperverliği

Emirates yolcuları, Türk kabin ekibi üyeleri de dahil, çokuluslu kabin ekibinin ünlü misafirperverliğinin yanı sıra, gurme mutfağı ve Emirates’in, 3,500’e varan sesli ve görsel eğlence yayını yapan, ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice’ın da keyfini çıkarabilecek.

Emirates ayrıca küçük çocukları olan ailelere, rahat ve eğlenceli bir uçuş sağlamak üzere, ücretsiz oyuncaklar ve çocuk yemeklerinden, öncelikli uçağa biniş hakkına kadar değişen, özel hizmet ve ürünlerle, oldukça özen gösteriyor. Tüm Emirates uçuşlarında olduğu gibi, yolculara, Economy Class’ta 35kg, Business Class’ta 40kg ve First Class’ta 50kg’a kadar olmak üzere, cömert bir bagaj hakkı da tanınıyor.

Emirates’in Dubai-İstanbul Sabiha Gökçen rotası ile ilgili daha fazla bilgi almak ya da bilet rezervasyonu için, www.emirates.com/tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 86 ülkede 162 noktaya taşıyor. Emirates, 2 Aralık 2018 tarihinden itibaren İstanbul Atatürk ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştirecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Afomz4
via IFTTT

Uçaklardan önce konut fiyatları uçuşa geçti İstanbul Yeni Havalimanı rotasındaki konut fiyatları uçuşa geçti Gayrimenkul piyasasının nabzını tutan Hürriyet Emlak, 29 Ekim’de resmi açılışı yapılacak olan Yeni Havalimanı rotasında yer alan ilçe ve mahallelerdeki konut fiyatlarını masaya yatırdı. Dünyanın tek çatı altındaki en büyük havalimanı terminali olan İstanbul Yeni Havalimanı güzergahında yer alan Büyükdere, Göktürk, Mimar Sinan, Mithatpaşa, Bahçeköy, Çayırbaşı gibi lokasyonlarda satılık konutlarda yüzde 116’lara varan artış gözlemlendi. Hürriyet Emlak, dünya’da en fazla noktaya uçuş yapılacak ve İstanbul’u küresel havacılık pazarının en önemli merkezlerinden biri haline getirecek İstanbul Yeni Havalimanı güzergahındaki emlak fiyatlarını* inceledi. Özellikle Sarıyer, Eyüp ve Arnavutköy ilçelerindeki mahallelerde satılık ve kiralık konutlardaki fiyat artışlarında 2 yıllık süreçte dikkat çekici bir hareketlenme görüldü. 7 Haziran 2014’te temelleri atılan İstanbul Yeni Havalimanı, yapım sürecinde çevresinde yer alan ilçe ve mahallelerde hem satılık hem de kiralık konut fiyatlarını katladı. Eyüp’te yer alan satılık konutların metrekare birim fiyatı 2016 Eylül ayında 3.971 TL’yken, Eylül 2018’de bu rakam 4.502 TL’ye çıktı. Eyüp’te bu süreçte mahalle bazında en çok değer kazanan lokasyonlar ise Göktürk Merkez (%84), Mithat Paşa (%40) ve Mimar Sinan (%30) oldu. Sarıyer’de en çok değer kazanan satılık konutlarda ise Büyükdere ilk sırada yer aldı. Yüzde 60 değerlenen Büyükdere’yi Bahçeköy Merkez (%46) ve Kazım Karabekir Paşa (%55) izledi. Arnavutköy, Mavigöl Mahallesi ise bu süreçte satılık konut fiyatlarında yüzde 150’ye varan artış yaşanan tek mahalle olarak en çok değerlenen lokasyonların başında yer aldı. Piyango Sarıyer’e çıktı İstanbul’un kuzeyinde 76,5 milyon metrekarelik bir alana inşa edilen İstanbul Yeni Havalimanı, 100’e yakın havayolu şirketine ev sahipliği yapıp, 300’den fazla noktaya ulaşım imkanı sunmaya hazır. Ocak-Temmuz 2018 verilerini karşılaştıran Hürriyet Emlak, havalimanına yakın mahallelerde yaşanan hareketlenmeyi gözler önüne serdi. Hürriyet Emlak ilanları üzerinden oluşturulan verilere göre Yeni Havalimanı güzergahındaki Sarıyer Çayırbaşı Mahallesi, Ocak 2018’den Temmuz 2018’e satılık konut fiyatlarında gerçekleşen yüzde 116’lık artışla liste başında yer aldı. Büyükdere, satılık konut fiyatlarında metrekare bazında yüzde 65’lik artışla listede ikinci sırada yer aldı. Göktürk yüzde 42, Mithatpaşa yüzde 39, Mimar Sinan ise yüzde 33’lük artışla listede dikkat çeken mahalleler arasında yer aldı. Rota üzerindeki satılık konut fiyatlarında yükselişin yaşandığı diğer mahalleler ise Kireçburnu (%14), Bahçeköy Merkez (%10) ve Uskumruköy (%9) oldu. Satılık konut fiyatı en çok artan mahalleler Ocak 2018 Ort. m2 Fiyat Temmuz 2018 Ort. m2 Fiyat 7 Aylık Değişim 1. Sarıyer, Çayırbaşı 7.454 16.174 TL %116 2. Sarıyer, Büyükdere 12.651 TL 20.980 TL %65 3. Eyüp, Göktürk 9.131 TL 12.927 TL %42 4. Eyüp, Mithatpaşa 9.619 TL 13.442 TL %39 5. Eyüp, Mimar Sinan 6.175 TL 8.228 TL %33 6. Sarıyer, Kireçburnu 17.150 TL 19.585 TL %14 7. Sarıyer, Bahçeköy Merkez 4.453 TL 4. 924 TL %10 8. Sarıyer, Uskumruköy 6.963 TL 7.646 TL %9 Kiralık konut fiyatları da yükselişte Ilk aşamada 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak yeni havalimanı rotasındaki kiralık konut fiyatlarındaki artış da gözlerden kaçmadı. Ocak-Temmuz 2018 verilerini karşılaştıran Hürriyet Emlak, havalimanı güzargahındaki kiralık konut fiyatlarının en çok arttığı mahalleleri Mimar Sinan, Mithat Paşa, Ömerli, Zekerikayköy ve Uskumruköy olarak açıkladı. Kiraların en çok arttığı mahallelerin başında yüzde 30 ile Mimar Sinan gelirken, bu mahalleyi Mithatpaşa (%28), Ömerli (%27), Zekeriyaköy (%11) ve Uskumruköy (%10) izledi. Kiralık konut fiyatı en çok artan mahalleler Ocak 2018 Ort. m2 Fiyat Temmuz 2018 Ort. m2 Fiyat 7 Aylık Değişim 1. Eyüp, Mimar Sinan 22.19 TL 28.93 TL %30 2. Eyüp, Mithatpaşa 26.59 TL 34.82 TL %28 3. Çekmeköy,Ömerli 7.95 TL 9.76 TL %27 4. Sarıyer, Zekeriyaköy 20.40 TL 22.46 TL %11 5. Sarıyer, Uskumruköy 20.38 TL 22.02 TL %10 İstanbul Yeni Havalimanı güzergahında yer alan ilçe ve mahallelerdeki konut fiyatlarındaki yukarı yönlü ivmelenmeyi yorumlayan Hürriyet Emlak Satış Direktörü Çağrı Bozay,“ Çağdaş ve işlevsel yapısı ile eşsiz bir yerel niteliğe sahip olan Yeni Havalimanı’nın İstanbul’u küresel havacılık pazarının en önemli merkezlerinden biri haline getireceğini düşünüyorum, bu yapıyı ülkemize kazandıran herkesi en içten şekilde kutlarım. Yeni Havalimanı güzergahında yer alan konutlarda yaşanan hareketliliği uzun bir süredir gözlemliyoruz, özellikle Sarıyer, Eyüp ve Arnavutköy’deki hem kiralık hem de satılık konut fiyatlarında dikkat çekici bir artış yaşanmakta” dedi. İstanbul Yeni Havalimanı rotasındaki ilçe ve mahallelerdeki satılık konutlarda yüzde 150’lere varan artışın ilgili lokasyonlardaki emlak piyasasını ciddi şekilde hareketlendirdiğini belirten Çağrı Bozay, “2018 yılı birçok siyasi ve ekonomik konjönktür değişikliğini içinde barındıran bir sene olmaya devam ediyor. Bu gelişmeler doğal olarak içinde bulunduğumuz emlak sektörünü de derinden etkiledi, bu ve bu gibi dönemlerde alımı yapılacak gayrimenkullerin uzun dönemde çok daha büyük kazançlar sağlayacağını düşünüyorum. İstanbul Yeni Havalimanı güzergahındaki konutlar hala ciddi yatırım fırsatları sunmaya devam ediyor. Hüriyet Emlak olarak amacımız her zaman olduğu gibi emlak sektörünün nabzını tutmak ve kullanıcıların emlak seçme konusundaki soru işaretlerine cevaplar bulmak” şeklinde sözlerine devam etti. Hürriyet Emlak hakkında: Hürriyet Emlak, emlak sektörünü tek bir çatı altında buluşturmayı hedefleyen, yüksek kalitede hizmet veren, güncel ve detaylı ilanları ile emlak sektörünün nabzını tutan bir platformdur. 2006 yılında kurularak profesyonel ekibi ile çalışmalarına başlayan Hürriyet Emlak web sitesi hurriyetemlak.com kurulduğu yıldan bu yana bireysel kullanıcılara ve kurumsal iş ortaklarına yüksek kalitede hizmet vererek emin adımlarla ilerlemektedir. Emlak ofislerinin, bireysel üyelerin ve kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak birçok ürünü “Türkiye’de ilk” olarak hizmete sunan Hürriyet Emlak, kullanıcıların aradıkları gayrimenkulü sadece bulmayı değil, o gayrimenkulü edinmeye giden yolculuğu kolaylaştırmaktadır.

İstanbul Yeni Havalimanı rotasındaki konut fiyatları uçuşa geçti

Gayrimenkul piyasasının nabzını tutan Hürriyet Emlak, 29 Ekim’de resmi açılışı yapılacak olan Yeni Havalimanı rotasında yer alan ilçe ve mahallelerdeki konut fiyatlarını masaya yatırdı. Dünyanın tek çatı altındaki en büyük havalimanı terminali olan İstanbul Yeni Havalimanı güzergahında yer alan Büyükdere, Göktürk, Mimar Sinan, Mithatpaşa, Bahçeköy, Çayırbaşı gibi lokasyonlarda satılık konutlarda yüzde 116’lara varan artış gözlemlendi.

Hürriyet Emlak, dünya’da en fazla noktaya uçuş yapılacak ve İstanbul’u küresel havacılık pazarının en önemli merkezlerinden biri haline getirecek İstanbul Yeni Havalimanı güzergahındaki emlak fiyatlarını* inceledi. Özellikle Sarıyer, Eyüp ve Arnavutköy ilçelerindeki mahallelerde satılık ve kiralık konutlardaki fiyat artışlarında 2 yıllık süreçte dikkat çekici bir hareketlenme görüldü.

7 Haziran 2014’te temelleri atılan İstanbul Yeni Havalimanı, yapım sürecinde çevresinde yer alan ilçe ve mahallelerde hem satılık hem de kiralık konut fiyatlarını katladı. Eyüp’te yer alan satılık konutların metrekare birim fiyatı 2016 Eylül ayında 3.971 TL’yken, Eylül 2018’de bu rakam 4.502 TL’ye çıktı. Eyüp’te bu süreçte mahalle bazında en çok değer kazanan lokasyonlar ise Göktürk Merkez (%84), Mithat Paşa (%40) ve Mimar Sinan (%30) oldu.

Sarıyer’de en çok değer kazanan satılık konutlarda ise Büyükdere ilk sırada yer aldı. Yüzde 60 değerlenen Büyükdere’yi Bahçeköy Merkez (%46) ve Kazım Karabekir Paşa (%55) izledi. Arnavutköy, Mavigöl Mahallesi ise bu süreçte satılık konut fiyatlarında yüzde 150’ye varan artış yaşanan tek mahalle olarak en çok değerlenen lokasyonların başında yer aldı.

Piyango Sarıyer’e çıktı

İstanbul’un kuzeyinde 76,5 milyon metrekarelik bir alana inşa edilen İstanbul Yeni Havalimanı, 100’e yakın havayolu şirketine ev sahipliği yapıp, 300’den fazla noktaya ulaşım imkanı sunmaya hazır. Ocak-Temmuz 2018 verilerini karşılaştıran Hürriyet Emlak, havalimanına yakın mahallelerde yaşanan hareketlenmeyi gözler önüne serdi.

Hürriyet Emlak ilanları üzerinden oluşturulan verilere göre Yeni Havalimanı güzergahındaki Sarıyer Çayırbaşı Mahallesi, Ocak 2018’den Temmuz 2018’e satılık konut fiyatlarında gerçekleşen yüzde 116’lık artışla liste başında yer aldı.

Büyükdere, satılık konut fiyatlarında metrekare bazında yüzde 65’lik artışla listede ikinci sırada yer aldı. Göktürk yüzde 42, Mithatpaşa yüzde 39, Mimar Sinan ise yüzde 33’lük artışla listede dikkat çeken mahalleler arasında yer aldı. Rota üzerindeki satılık konut fiyatlarında yükselişin yaşandığı diğer mahalleler ise Kireçburnu (%14), Bahçeköy Merkez (%10) ve Uskumruköy (%9) oldu.

Satılık konut fiyatı en çok artan mahalleler

Ocak

2018

Ort. m2 Fiyat

Temmuz

2018

Ort. m2 Fiyat

7 Aylık Değişim
1. Sarıyer, Çayırbaşı 7.454 16.174 TL %116
2. Sarıyer, Büyükdere 12.651 TL 20.980 TL %65
3. Eyüp, Göktürk 9.131 TL 12.927 TL %42
4. Eyüp, Mithatpaşa 9.619 TL 13.442 TL %39
5. Eyüp, Mimar Sinan 6.175 TL 8.228 TL %33
6. Sarıyer, Kireçburnu 17.150 TL 19.585 TL %14
7. Sarıyer, Bahçeköy Merkez 4.453 TL 4. 924 TL %10
8. Sarıyer, Uskumruköy 6.963 TL 7.646 TL %9

Kiralık konut fiyatları da yükselişte

Ilk aşamada 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak yeni havalimanı rotasındaki kiralık konut fiyatlarındaki artış da gözlerden kaçmadı. Ocak-Temmuz 2018 verilerini karşılaştıran Hürriyet Emlak, havalimanı güzargahındaki kiralık konut fiyatlarının en çok arttığı mahalleleri Mimar Sinan, Mithat Paşa, Ömerli, Zekerikayköy ve Uskumruköy olarak açıkladı.

Kiraların en çok arttığı mahallelerin başında yüzde 30 ile Mimar Sinan gelirken, bu mahalleyi Mithatpaşa (%28), Ömerli (%27), Zekeriyaköy (%11) ve Uskumruköy (%10) izledi.

Kiralık konut fiyatı en çok artan mahalleler

Ocak

2018

Ort. m2 Fiyat

Temmuz

2018

Ort. m2 Fiyat

7 Aylık Değişim
1. Eyüp, Mimar Sinan 22.19 TL 28.93 TL %30
2. Eyüp, Mithatpaşa 26.59 TL 34.82 TL %28
3. Çekmeköy,Ömerli 7.95 TL 9.76 TL %27
4. Sarıyer, Zekeriyaköy 20.40 TL 22.46 TL %11
5. Sarıyer, Uskumruköy 20.38 TL 22.02 TL %10

İstanbul Yeni Havalimanı güzergahında yer alan ilçe ve mahallelerdeki konut fiyatlarındaki yukarı yönlü ivmelenmeyi yorumlayan Hürriyet Emlak Satış Direktörü Çağrı Bozay,“ Çağdaş ve işlevsel yapısı ile eşsiz bir yerel niteliğe sahip olan Yeni Havalimanı’nın İstanbul’u küresel havacılık pazarının en önemli merkezlerinden biri haline getireceğini düşünüyorum, bu yapıyı ülkemize kazandıran herkesi en içten şekilde kutlarım. Yeni Havalimanı güzergahında yer alan konutlarda yaşanan hareketliliği uzun bir süredir gözlemliyoruz, özellikle Sarıyer, Eyüp ve Arnavutköy’deki hem kiralık hem de satılık konut fiyatlarında dikkat çekici bir artış yaşanmakta” dedi.

İstanbul Yeni Havalimanı rotasındaki ilçe ve mahallelerdeki satılık konutlarda yüzde 150’lere varan artışın ilgili lokasyonlardaki emlak piyasasını ciddi şekilde hareketlendirdiğini belirten Çağrı Bozay, “2018 yılı birçok siyasi ve ekonomik konjönktür değişikliğini içinde barındıran bir sene olmaya devam ediyor. Bu gelişmeler doğal olarak içinde bulunduğumuz emlak sektörünü de derinden etkiledi, bu ve bu gibi dönemlerde alımı yapılacak gayrimenkullerin uzun dönemde çok daha büyük kazançlar sağlayacağını düşünüyorum. İstanbul Yeni Havalimanı güzergahındaki konutlar hala ciddi yatırım fırsatları sunmaya devam ediyor. Hüriyet Emlak olarak amacımız her zaman olduğu gibi emlak sektörünün nabzını tutmak ve kullanıcıların emlak seçme konusundaki soru işaretlerine cevaplar bulmak” şeklinde sözlerine devam etti.

Hürriyet Emlak hakkında:

Hürriyet Emlak, emlak sektörünü tek bir çatı altında buluşturmayı hedefleyen, yüksek kalitede hizmet veren, güncel ve detaylı ilanları ile emlak sektörünün nabzını tutan bir platformdur. 2006 yılında kurularak profesyonel ekibi ile çalışmalarına başlayan Hürriyet Emlak web sitesi hurriyetemlak.com kurulduğu yıldan bu yana bireysel kullanıcılara ve kurumsal iş ortaklarına yüksek kalitede hizmet vererek emin adımlarla ilerlemektedir. Emlak ofislerinin, bireysel üyelerin ve kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak birçok ürünü “Türkiye’de ilk” olarak hizmete sunan Hürriyet Emlak, kullanıcıların aradıkları gayrimenkulü sadece bulmayı değil, o gayrimenkulü edinmeye giden yolculuğu kolaylaştırmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Agb7OV
via IFTTT

Emirates, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan uçuş sayısını artırıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Afomz4

Uçaklardan önce konut fiyatları uçuşa geçti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Agb7OV

Yeni havalimanında 3 bin kişilik ORAT denemesi tamamlandı Açılış öncesindeki son deneme yapıldı! Havalimanında 3 bin kişilik ORAT denemesi tamamlandı 29 Ekim 2018’de açılacak dünyanın tek çatı altındaki en büyük havalimanı, İstanbul Yeni Havalimanı’nda 29 Ekim’deki açılış öncesi ORAT denemelerinin sonuncusu yapıldı. Kusursuz bir operasyon süreci için 3 bin kişiyle yapılan deneme operasyonunda üç THY uçağı kullanıldı. Bir havalimanının operasyona başlamadan önceki en önemli unsurlarından sayılan “Operasyonel Hazırlık ve Havalimanı Taşınması” (ORAT) süreci, İstanbul Yeni Havalimanı’nda tüm hızıyla devam ediyor. Mart 2018’den başlayarak 7 ay devam eden ve Eylül sonunda tamamlanan eğitimler sonrasında ORAT’ın geniş kapsamlı deneme operasyonuna başlandı. İlk denemede 1000 kişi, ikinci denemede ise 3 bin kişi, İstanbul’a inen ya da İstanbul dışına gidecek yolcu rolü yaptı ve havalimanının operasyon akışı denendi. 16 Ekim’de gerçekleşen 3 bin kişilik ikinci deneme için Türk Havayolları’na ait bir geniş gövde (A330) ve 2 adet 738 olmak üzere toplam 3 adet uçak İstanbul Yeni Havalimanı’na iniş yaptı. Deneme, havalimanındaki operasyon sürecinde yer alacak paydaşlar ve kamu kurumlarına ait yaklaşık 2 bine yakın personelin katılımı ve 9 bin bagajla başarı ile gerçekleştirildi. Bu deneme 29 Ekim’deki açılış öncesindeki son deneme oldu. Kopenhag ve Incheon Havalimanlarından uzmanla birlikte iki yılı aşkın süredir devam eden ORAT çalışmaları kapsamında Eylül ayındaki ilk denemede 1000 sahte yolcu, 2 bin bagaj, 2 adet gerçek uçak (THY), 50 Yer Hizmet Ekipmanı kullanılmıştı.

Açılış öncesindeki son deneme yapıldı!

Havalimanında 3 bin kişilik ORAT denemesi tamamlandı

29 Ekim 2018’de açılacak dünyanın tek çatı altındaki en büyük havalimanı, İstanbul Yeni Havalimanı’nda 29 Ekim’deki açılış öncesi ORAT denemelerinin sonuncusu yapıldı. Kusursuz bir operasyon süreci için 3 bin kişiyle yapılan deneme operasyonunda üç THY uçağı kullanıldı.

Bir havalimanının operasyona başlamadan önceki en önemli unsurlarından sayılan “Operasyonel Hazırlık ve Havalimanı Taşınması” (ORAT) süreci, İstanbul Yeni Havalimanı’nda tüm hızıyla devam ediyor. Mart 2018’den başlayarak 7 ay devam eden ve Eylül sonunda tamamlanan eğitimler sonrasında ORAT’ın geniş kapsamlı deneme operasyonuna başlandı. İlk denemede 1000 kişi, ikinci denemede ise 3 bin kişi, İstanbul’a inen ya da İstanbul dışına gidecek yolcu rolü yaptı ve havalimanının operasyon akışı denendi.

16 Ekim’de gerçekleşen 3 bin kişilik ikinci deneme için Türk Havayolları’na ait bir geniş gövde (A330) ve 2 adet 738 olmak üzere toplam 3 adet uçak İstanbul Yeni Havalimanı’na iniş yaptı. Deneme, havalimanındaki operasyon sürecinde yer alacak paydaşlar ve kamu kurumlarına ait yaklaşık 2 bine yakın personelin katılımı ve 9 bin bagajla başarı ile gerçekleştirildi. Bu deneme 29 Ekim’deki açılış öncesindeki son deneme oldu.

Kopenhag ve Incheon Havalimanlarından uzmanla birlikte iki yılı aşkın süredir devam eden ORAT çalışmaları kapsamında Eylül ayındaki ilk denemede 1000 sahte yolcu, 2 bin bagaj, 2 adet gerçek uçak (THY), 50 Yer Hizmet Ekipmanı kullanılmıştı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PDvPgL
via IFTTT