14 Ekim 2018 Pazar

İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılışı için son hazırlıklar devam ediyor İstanbul Yeni Havalimanı’nın resmi açılışı 29 Ekim’de gerçekleştirilecek. Yeni mega-hub’ın ilk aşaması iki pist, bir terminal ve yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Teknolojik açıdan gelişmiş, mimari açıdan nefes kesici ve üç buçuk yıl içinde inşa edilen İstanbul Yeni Havalimanı, yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile Avrupa’nın en büyük hava seyahat merkezi olacak. Türkiye Cumhuriyeti’nin 95. yıldönümünü kutlayan 29 Ekim’de, dünyanın en büyük havalimanı sıfırdan inşa edilecek olan şeyin muhteşem bir törenle açılacağı açıklandı. ORAT (Operasyonel Hazırlık ve Havaalanı Transferi) sürecinin bir parçası olarak eğitim çalışmaları devam etmektedir. İstanbul Yeni Havalimanı’ndaki ORAT süreci, 2016 yılında, tesislerin, sistemlerin, prosedürlerin, ekipmanın ve eğitimli personelin genel hazırlığını değerlendirmek amacıyla, Incheon Uluslararası Havaalanı Şirketi ve Kopenhag Havalimanları ile danışmanlık yaparak başladı. Bu çalışmalar, İstanbul Yeni Havalimanı’nın son kullanıcıları olan katılımcıların, lansman öncesi gerçek operasyonel şartlar altında süreçlerini simüle etmelerine de izin verdi. İGA Genel Müdürü ve Genel Müdürü H. Kadri Samsunlu, “Türkiye’nin gücünü ve potansiyelini yansıtacak bir havalimanına ile havacılık tarihinde yeni bir sayfa açacağız” dedi. “İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer için tüm hazırlıkları bitirdik. ORAT’ın ilk aşaması olan operasyonel hazırlık bölümünde özellikle önemli ilerlemeler kaydettik. Önümüzdeki ay üç büyük deneme yapacağız. 105 farklı konu ve olaya dayanan senaryolar üzerinde çalışıyoruz. ” ORAT iş akışı, sınıf ve saha eğitimini üç deneme dönemi takip edecek: 1. Deneme Operasyonu (Eylül ayının son haftası): 1.000 sahte yolcu, 2.000 sahte bagaj, operasyonel paydaş ve kamu kurumlarından 800 personel, iki gerçek uçak (Türk Hava Yolları) ve 50 adet yer hizmet ekipmanı. 2. Deneme Operasyonu (Ekim ayının ilk haftası): 3.000 sahte yolcu, 6.000 sahte bagaj, operasyonel paydaş ve kamu kurumlarından yaklaşık 1000 personel, üç gerçek uçak (Türk Hava Yolları) ve 150 adet yer hizmet ekipmanı. 3. Deneme Operasyonu (Ekim ayının ikinci haftası): 5.000 sahte yolcu, 10.000 sahte bagaj, yaklaşık 1000 kadro İGA personeli, operasyonel paydaşlar ve kamu kurumları, beş gerçek uçak ve 200 adet yer hizmeti donanımı. “İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer, dünyanın en büyük havaalanı transferi olacak. Dünyada 45 kilometreden uzağa havaalanı transfer edilmemiş, ”diye ekliyor Samsunlu. “2016’dan beri, İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer ile ilgili çalışmalarımızı titizlikle yürütüyoruz. Bu noktada havayollarının, özellikle de Türk Hava Yolları, yer hizmetleri ve diğer paydaşların eğitimini, operasyon hazırlık sürecinde havalimanına yönelmelerini sağlamak için tamamladık ”dedi. 29 Ekim 2018 tarihinde gerçekleşecek tören ile İstanbul Yeni Havalimanı’nın resmi açılışı yapılacak. Türk Havayolları, 29 Aralık 2018 tarihine kadar İstanbul Yeni Havalimanı’ndan kısıtlı sayıda yurt içi ve yurt dışı uçuşlara başlayacak olup , ana faaliyetini ve mevcut tarifesinde herhangi bir değişiklik olmadan İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan sürdürmeye devam edecek. İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan , İstanbul Yeni Havalimanı’na taşınma operasyonu 31 Aralık 2018 tarihinde gerceklestirilecektir. Turkish Cargo, 1 Ocak 2019 itibariyle İstanbul Yeni Havalimanı’ndan yolcu uçakları ile kargo taşımaya başlayacaktır. Kargo uçağı operasyonları İstanbul Havalimanı’ndan yapılmasına bir süre daha devam edecek.

İstanbul Yeni Havalimanı’nın resmi açılışı 29 Ekim’de gerçekleştirilecek. Yeni mega-hub’ın ilk aşaması iki pist, bir terminal ve yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak.

Teknolojik açıdan gelişmiş, mimari açıdan nefes kesici ve üç buçuk yıl içinde inşa edilen İstanbul Yeni Havalimanı, yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile Avrupa’nın en büyük hava seyahat merkezi olacak.

Türkiye Cumhuriyeti’nin 95. yıldönümünü kutlayan 29 Ekim’de, dünyanın en büyük havalimanı sıfırdan inşa edilecek olan şeyin muhteşem bir törenle açılacağı açıklandı.

ORAT (Operasyonel Hazırlık ve Havaalanı Transferi) sürecinin bir parçası olarak eğitim çalışmaları devam etmektedir. İstanbul Yeni Havalimanı’ndaki ORAT süreci, 2016 yılında, tesislerin, sistemlerin, prosedürlerin, ekipmanın ve eğitimli personelin genel hazırlığını değerlendirmek amacıyla, Incheon Uluslararası Havaalanı Şirketi ve Kopenhag Havalimanları ile danışmanlık yaparak başladı. Bu çalışmalar, İstanbul Yeni Havalimanı’nın son kullanıcıları olan katılımcıların, lansman öncesi gerçek operasyonel şartlar altında süreçlerini simüle etmelerine de izin verdi.

İGA Genel Müdürü ve Genel Müdürü H. Kadri Samsunlu, “Türkiye’nin gücünü ve potansiyelini yansıtacak bir havalimanına ile havacılık tarihinde yeni bir sayfa açacağız” dedi. “İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer için tüm hazırlıkları bitirdik. ORAT’ın ilk aşaması olan operasyonel hazırlık bölümünde özellikle önemli ilerlemeler kaydettik. Önümüzdeki ay üç büyük deneme yapacağız. 105 farklı konu ve olaya dayanan senaryolar üzerinde çalışıyoruz. ”

ORAT iş akışı, sınıf ve saha eğitimini üç deneme dönemi takip edecek:

1. Deneme Operasyonu (Eylül ayının son haftası): 1.000 sahte yolcu, 2.000 sahte bagaj, operasyonel paydaş ve kamu kurumlarından 800 personel, iki gerçek uçak (Türk Hava Yolları) ve 50 adet yer hizmet ekipmanı.
2. Deneme Operasyonu (Ekim ayının ilk haftası): 3.000 sahte yolcu, 6.000 sahte bagaj, operasyonel paydaş ve kamu kurumlarından yaklaşık 1000 personel, üç gerçek uçak (Türk Hava Yolları) ve 150 adet yer hizmet ekipmanı.
3. Deneme Operasyonu (Ekim ayının ikinci haftası): 5.000 sahte yolcu, 10.000 sahte bagaj, yaklaşık 1000 kadro İGA personeli, operasyonel paydaşlar ve kamu kurumları, beş gerçek uçak ve 200 adet yer hizmeti donanımı.

“İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer, dünyanın en büyük havaalanı transferi olacak. Dünyada 45 kilometreden uzağa havaalanı transfer edilmemiş, ”diye ekliyor Samsunlu. “2016’dan beri, İstanbul Yeni Havalimanı’na transfer ile ilgili çalışmalarımızı titizlikle yürütüyoruz. Bu noktada havayollarının, özellikle de Türk Hava Yolları, yer hizmetleri ve diğer paydaşların eğitimini, operasyon hazırlık sürecinde havalimanına yönelmelerini sağlamak için tamamladık ”dedi.

29 Ekim 2018 tarihinde gerçekleşecek tören ile İstanbul Yeni Havalimanı’nın resmi açılışı yapılacak. Türk Havayolları, 29 Aralık 2018 tarihine kadar İstanbul Yeni Havalimanı’ndan kısıtlı sayıda yurt içi ve yurt dışı uçuşlara başlayacak olup , ana faaliyetini ve mevcut tarifesinde herhangi bir değişiklik olmadan İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan sürdürmeye devam edecek.

İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan , İstanbul Yeni Havalimanı’na taşınma operasyonu 31 Aralık 2018 tarihinde gerceklestirilecektir.

Turkish Cargo, 1 Ocak 2019 itibariyle İstanbul Yeni Havalimanı’ndan yolcu uçakları ile kargo taşımaya başlayacaktır. Kargo uçağı operasyonları İstanbul Havalimanı’ndan yapılmasına bir süre daha devam edecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2RMFeE5
via IFTTT

ISAF 2018 REKOR KATILIM İLE SONA ERDİ! Güvenlik, Bilgi Güvenliği, Akıllı Binalar, Yangın ve İş Sağlığı Güvenliği sektörlerini tek çatı altında toplayan ISAF, 4 gün boyunca yoğun ilgi gördü. Toplam ziyaretçi sayısı 18.372’ye ulaşan ISAF’ ta; drone savar, fuarın her alanını gezen ve şarkı söyleyen sevimli robot, hediye edilen fidanlar, büyük itfaiye araçları ile ziyaretçiler fuardan çok memnun ayrıldılar. Aynı zamanda katılımcı memnuniyetinin de yüksek olduğu fuarda şimdiden gelecek senenin yerleri ayrıldı. Fuara katılan yabancı ziyaretçi sayısı da beklenen fazla olup, 30’un üzerinde ülkeden binlerce ziyaretçi fuara akın etti. Başarılı geçen fuar sektörün motivasyonunu oldukça yükseltirken gelecek seneye büyümenin daha fazla olacağı tahmin ediliyor. Katılımcılar şimdiden sektörün özel buluşması olan 3. ISAF Exclusive ile 13-15 Mart’ta Ankara’da buluşmayı sabırsızlıkla bekliyor. ISAF Exclusive, fuar bölümünde sergilenen en üst kalitedeki ürünlerin yanı sıra konferans bölümünde sektörün en güncel bilgilerinin paylaşıldığı konuları kapsayacaktır. Katılımcıların en konforlu şekilde katıldığı etkinlik olan ISAF Exclusive’de, bu konfora paralel olarak, katılımcılar sektörün en önemli kullanıcıları/alıcıları ile bir araya gelecektir. Büyük oranda en önemli son kullanıcıların (B2C) ziyaretçi olduğu etkinlikte, sektör temsilcileri de işbirliği amaçlı (bayiler, uygulayıcılar, entegratörler, profesyoneller) yer alacaktır.

Güvenlik, Bilgi Güvenliği, Akıllı Binalar, Yangın ve İş Sağlığı Güvenliği sektörlerini tek çatı altında toplayan ISAF, 4 gün boyunca yoğun ilgi gördü.

Toplam ziyaretçi sayısı 18.372’ye ulaşan ISAF’ ta; drone savar, fuarın her alanını gezen ve şarkı söyleyen sevimli robot, hediye edilen fidanlar, büyük itfaiye araçları ile ziyaretçiler fuardan çok memnun ayrıldılar. Aynı zamanda katılımcı memnuniyetinin de yüksek olduğu fuarda şimdiden gelecek senenin yerleri ayrıldı.

Fuara katılan yabancı ziyaretçi sayısı da beklenen fazla olup, 30’un üzerinde ülkeden binlerce ziyaretçi fuara akın etti. Başarılı geçen fuar sektörün motivasyonunu oldukça yükseltirken gelecek seneye büyümenin daha fazla olacağı tahmin ediliyor.

Katılımcılar şimdiden sektörün özel buluşması olan 3. ISAF Exclusive ile 13-15 Mart’ta Ankara’da buluşmayı sabırsızlıkla bekliyor. ISAF Exclusive, fuar bölümünde sergilenen en üst kalitedeki ürünlerin yanı sıra konferans bölümünde sektörün en güncel bilgilerinin paylaşıldığı konuları kapsayacaktır.

Katılımcıların en konforlu şekilde katıldığı etkinlik olan ISAF Exclusive’de, bu konfora paralel olarak, katılımcılar sektörün en önemli kullanıcıları/alıcıları ile bir araya gelecektir. Büyük oranda en önemli son kullanıcıların (B2C) ziyaretçi olduğu etkinlikte, sektör temsilcileri de işbirliği amaçlı (bayiler, uygulayıcılar, entegratörler, profesyoneller) yer alacaktır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2QRJr8u
via IFTTT

ISAF 2018 REKOR KATILIM İLE SONA ERDİ!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2QRJr8u

Atlasglobal Havayolları, bilet fiyatlarını yüzde 20 düşürerek enflasyonla mücadeleye katkı sunacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ettm7g

Atlasglobal Havayolları, bilet fiyatlarını yüzde 20 düşürerek enflasyonla mücadeleye katkı sunacak Havacılık sektöründen enflasyonla mücadeleye rekor destek Atlasglobal Havayolları, bilet fiyatlarını yüzde 20 düşürerek enflasyonla mücadeleye katkı sunacak Skytrax tarafından 4 yıldızla ödüllendirilen Türk havacılık sektörünün gururu Atlasglobal Havayolları, hükümetin açıkladığı “Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı”na destek kararı aldı. Hükümetin yüzde 10 indirim çağrısının arkasından harekete geçen Atlasglobal Havayolları, tüm iç hat uçuşu biletlerinde 27 Aralık tarihine kadar yüzde 20 indirim yapma kararı aldı.   Türkiye ekonomisinin hak ettiği seviyeye ulaşması, Türk bayrağının dünyanın her yerinde dalgalanması vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren Atlasglobal Havayolları, hükümetin “Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı”na destek verme kararı aldı.   Hükümetin iş dünyasına “fiyatlarınızda yüzde 10 indirim yapın” çağrısına katılma kararı alan Atlasglobal Havayolları, tüm iç hat seferlerinde geçerli olmak üzere bilet fiyatlarını yüzde 20 oranında düşürdü. Yüzde 20 indirimli biletler, 27 Aralık 2018 tarihine kadar geçerli olacak.   Konuyla ilgili bir açıklama yapan Atlasglobal Havayolları Ticaret Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevzat Arşan, “Ekonomileri güçlü olan ülkelerin şirketleri de güçlü olur. Bu bakış açısıyla ülkemizde son aylarda artan enflasyonu düşürme kampanyasına önemli bir destek verme kararı aldık. Hükümetimizin yaptığı yüzde 10 indirim çağrısının üstüne çıkarak tüm iç hat uçuşlarımızda 27 Aralık tarihine kadar yüzde 20 indirim yaptık. Bu kararımızla hem yıllardır bizi tercih eden misafirlerimizin bütçelerine yardımcı olmak hem de ülkemizin hak ettiği seviyeye gelmesine destek vermek istiyoruz” dedi.

Havacılık sektöründen enflasyonla mücadeleye rekor destek

Atlasglobal Havayolları, bilet fiyatlarını yüzde 20 düşürerek enflasyonla mücadeleye katkı sunacak

Skytrax tarafından 4 yıldızla ödüllendirilen Türk havacılık sektörünün gururu Atlasglobal Havayolları, hükümetin açıkladığı “Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı”na destek kararı aldı. Hükümetin yüzde 10 indirim çağrısının arkasından harekete geçen Atlasglobal Havayolları, tüm iç hat uçuşu biletlerinde 27 Aralık tarihine kadar yüzde 20 indirim yapma kararı aldı.

 

Türkiye ekonomisinin hak ettiği seviyeye ulaşması, Türk bayrağının dünyanın her yerinde dalgalanması vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren Atlasglobal Havayolları, hükümetin “Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı”na destek verme kararı aldı.

 

Hükümetin iş dünyasına “fiyatlarınızda yüzde 10 indirim yapın” çağrısına katılma kararı alan Atlasglobal Havayolları, tüm iç hat seferlerinde geçerli olmak üzere bilet fiyatlarını yüzde 20 oranında düşürdü. Yüzde 20 indirimli biletler, 27 Aralık 2018 tarihine kadar geçerli olacak.

 

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Atlasglobal Havayolları Ticaret Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevzat Arşan, “Ekonomileri güçlü olan ülkelerin şirketleri de güçlü olur. Bu bakış açısıyla ülkemizde son aylarda artan enflasyonu düşürme kampanyasına önemli bir destek verme kararı aldık. Hükümetimizin yaptığı yüzde 10 indirim çağrısının üstüne çıkarak tüm iç hat uçuşlarımızda 27 Aralık tarihine kadar yüzde 20 indirim yaptık. Bu kararımızla hem yıllardır bizi tercih eden misafirlerimizin bütçelerine yardımcı olmak hem de ülkemizin hak ettiği seviyeye gelmesine destek vermek istiyoruz” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ettm7g
via IFTTT

12 Ekim 2018 Cuma

Atık Yağlar Yakıt Oluyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OXqbZy

Atık Yağlar Yakıt Oluyor Atık Yağlar Yakıt Oluyor Çevreye büyük zararlar veren ve yavaş yavaş azalmaya başlayan fosil yakıtlar tüm dünyayı alternatif enerji arayışına iterken, bitkisel, hayvansal atık yağlar ve yağlı tohumlardan elde edilebilen biyodizel ön plana çıkıyor. Geçtiğimiz yıl toplanan 38 bin ton atık yağın biyodizel üretiminde kullanıldığını belirten IFAT Eurasia Proje Müdürü Namık Sarıgöl, “Yakıt olarak kullanılan biyodizel; diğer fosil yakıtlara göre yüzde 45 oranında daha az sera gazı salımı yaparken tarımsal kalkınmaya da katkı sağlıyor. Tarımsal üretime ek olarak, atık yağları kanalizasyona karışmaktan kurtarıp değerlendirerek hem ekonomik kalkınma hem de çevre koruması açısından avantajlı duruma geçebiliriz. Atıktan enerji eldesi de dahil olmak üzere, çevre teknolojileri konusunda yeni açılımlar sağlayacak ‘IFAT Eurasia Çevre Teknolojileri Fuarı’ 28 – 30 Mart 2109 tarihleri arasında düzenlenecek” dedi. Artan nüfus artışıyla beraber gelişen şehirleşme, sanayileşme ve tüketim tercihlerindeki değişim enerjiye olan talebi daha da arttırdı. İthalat giderlerinin başında gelen enerji konusunda yenilebilir enerji kaynaklarına ilgi her geçen gün artıyor. Petrolden elde edilen ve dizel yakıtlara alternatif olan biyodizel, organik yağların (Ayçiçek, Soya, Kolza, Aspir, Pamuk, Palm) baz ve alkol ile belirli oranlarda karıştırılmasıyla dizel yakıta dönüştürülmesi sonucunda elde ediliyor. Atık birkisel ve hayvansal yağlar da biyodizel hammaddesi olarak kullanılabiliyor. Atık Yağlar Çevre Kirliliğine Sebebiyet Veriyor Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayınlanan, “Bitkisel ve Hayvansal Atık Yağlardan Biyodizel Üretimi” verilerine göre; Türkiye’de yılda 1 milyon 500 bin ton bitkisel yağ gıda amacı ile kullanılıyor. Bu yağlardan yaklaşık 150 bin ton atık yağ oluşuyor. Türkiye’de her yıl binlerce ton bitkisel yağ kullanıldıktan sonra lavabolara döküldüğünü dile getiren IFAT Eurasia Proje Müdürü Namık Sarıgöl, “Geri kazanılmayan yağlar geri dönülmez çevre sorunlarına yol açabiliyor. Atık yağlar su kirliliğinin yüzde 25’ ini oluşturuyor. Bir litre atık yağın lavaboya dökülmesiyle bir milyon litre içme suyu kullanılmaz hale geliyor. Birleşmiş Milletler Raporu’nda 2025 yılında dünya nüfusunun üçte birinin temiz içme suyu sıkıntısı çekeceği belirtiyor” diye konuştu. Biyodizel Üretimi için İdeal Ülke: Türkiye Sarıgöl sözlerini söyle sürdürdü: “Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) yayınladığı tebliğ ile 1 Ocak 2018’den itibaren motorine zorunlu olarak binde 5 biyodizel harmanlama düzenlemesini getirdi. Bu karar sektörde hareketliliğe neden oldu. Biyodizel üretiminin yaygınlaşması ülkemiz açısından çok önemli. Biyodizel üretimin artması için hammadde üretimin de artması gerekiyor. Türkiye biyodizel için çok uygun. İklim koşulları, kolza, soya, ayçiçeği, aspir, yerfıstığı vb. hammaddelerin hasat edilmesi için elverişli. Bir diğer hesapla geri kazanamadığımız atık yağ miktarı 100 bin tonun üzerinde. Yerli ve milli kaynaklardan ihtiyacımız olan enerjinin bir kısmını elde edebiliriz. ”

Atık Yağlar Yakıt Oluyor

Çevreye büyük zararlar veren ve yavaş yavaş azalmaya başlayan fosil yakıtlar tüm dünyayı alternatif enerji arayışına iterken, bitkisel, hayvansal atık yağlar ve yağlı tohumlardan elde edilebilen biyodizel ön plana çıkıyor. Geçtiğimiz yıl toplanan 38 bin ton atık yağın biyodizel üretiminde kullanıldığını belirten IFAT Eurasia Proje Müdürü Namık Sarıgöl, “Yakıt olarak kullanılan biyodizel; diğer fosil yakıtlara göre yüzde 45 oranında daha az sera gazı salımı yaparken tarımsal kalkınmaya da katkı sağlıyor. Tarımsal üretime ek olarak, atık yağları kanalizasyona karışmaktan kurtarıp değerlendirerek hem ekonomik kalkınma hem de çevre koruması açısından avantajlı duruma geçebiliriz. Atıktan enerji eldesi de dahil olmak üzere, çevre teknolojileri konusunda yeni açılımlar sağlayacak ‘IFAT Eurasia Çevre Teknolojileri Fuarı’ 28 – 30 Mart 2109 tarihleri arasında düzenlenecek” dedi.

Artan nüfus artışıyla beraber gelişen şehirleşme, sanayileşme ve tüketim tercihlerindeki değişim enerjiye olan talebi daha da arttırdı. İthalat giderlerinin başında gelen enerji konusunda yenilebilir enerji kaynaklarına ilgi her geçen gün artıyor. Petrolden elde edilen ve dizel yakıtlara alternatif olan biyodizel, organik yağların (Ayçiçek, Soya, Kolza, Aspir, Pamuk, Palm) baz ve alkol ile belirli oranlarda karıştırılmasıyla dizel yakıta dönüştürülmesi sonucunda elde ediliyor. Atık birkisel ve hayvansal yağlar da biyodizel hammaddesi olarak kullanılabiliyor.

Atık Yağlar Çevre Kirliliğine Sebebiyet Veriyor

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayınlanan, “Bitkisel ve Hayvansal Atık Yağlardan Biyodizel Üretimi” verilerine göre; Türkiye’de yılda 1 milyon 500 bin ton bitkisel yağ gıda amacı ile kullanılıyor. Bu yağlardan yaklaşık 150 bin ton atık yağ oluşuyor. Türkiye’de her yıl binlerce ton bitkisel yağ kullanıldıktan sonra lavabolara döküldüğünü dile getiren IFAT Eurasia Proje Müdürü Namık Sarıgöl, “Geri kazanılmayan yağlar geri dönülmez çevre sorunlarına yol açabiliyor. Atık yağlar su kirliliğinin yüzde 25’ ini oluşturuyor. Bir litre atık yağın lavaboya dökülmesiyle bir milyon litre içme suyu kullanılmaz hale geliyor. Birleşmiş Milletler Raporu’nda 2025 yılında dünya nüfusunun üçte birinin temiz içme suyu sıkıntısı çekeceği belirtiyor” diye konuştu.

Biyodizel Üretimi için İdeal Ülke: Türkiye

Sarıgöl sözlerini söyle sürdürdü: “Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) yayınladığı tebliğ ile 1 Ocak 2018’den itibaren motorine zorunlu olarak binde 5 biyodizel harmanlama düzenlemesini getirdi. Bu karar sektörde hareketliliğe neden oldu. Biyodizel üretiminin yaygınlaşması ülkemiz açısından çok önemli. Biyodizel üretimin artması için hammadde üretimin de artması gerekiyor. Türkiye biyodizel için çok uygun. İklim koşulları, kolza, soya, ayçiçeği, aspir, yerfıstığı vb. hammaddelerin hasat edilmesi için elverişli. Bir diğer hesapla geri kazanamadığımız atık yağ miktarı 100 bin tonun üzerinde. Yerli ve milli kaynaklardan ihtiyacımız olan enerjinin bir kısmını elde edebiliriz. ”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OXqbZy
via IFTTT