9 Ekim 2018 Salı

Hitit, yerli yazılımla Afrika’da büyümeye devam ediyor Gana’lı Havayolu Passion Air de Hitit ile uçuyor   Havacılık yazılımları alanında tamamı yerli yenilikçi yazılım çözümleri ile dünyaya hizmet ihraç eden Hitit, Afrika’daki iş ortaklarına bir yenisini daha ekledi. Ganalı havayolu şirketi Passion Air, yolcu taşıma sistemlerinin teknolojik alt yapısı için Türk bilişim şirketi Hitit’i tercih etti. Passion Air, Afrika pazarında hızlı bir büyüme gösteren Hitit’in bu coğrafyadaki sekizinci iş ortağı oldu.  Dünya havayolu yolcu servis sistemi endüstrisinde, her yıl 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknolojik altyapıyı sunan Türk bilişim şirketi Hitit; hızla büyüdüğü Afrika’daki iş ortakları arasına yeni bir marka daha ekledi. Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan bir coğrafyada, 16 ülkeden 23 havayoluna hizmet ihraç eden Hitit’in Afrika’daki sekizinci iş ortağı ise Ganalı Passion Air oldu. Türkiye ile ticari ve kültürel iş birliği alanları her geçen gün genişleyen Afrika’da; aralarında Angola, Gana, Namibya, Nijerya, Tanzanya ve Tunus’un bulunduğu altı ülkedeki sekiz havayolu Hitit teknolojisi ile uçuyor. 30 günden kısa bir sürede uçuşa hazır Batı Afrika bölgesinde iç hat uçuşlarla 2018 yılı içinde hizmet vermeye başlayan Passion Air, teknolojik altyapı transferini tamamlayarak, Hitit’in %100 yerli, yeni nesil yolcu hizmetleri çözümlerini kullanmaya başladı. Bir aydan daha kısa süren sistem geçişi sonrasında Passion Air, Hitit’in Crane PAX (Rezervasyon ve Yolcu Hizmetleri Sistemi) Crane IBE (Internet Rezervasyon Motoru) Crane DCS (Kalkış Kontrol Sistemi) Crane LL (Sadakat Katmanı), Crane CCL (Müşteri Hizmetleri Katmanı) çözümleri ile hizmet vermeye başladı. Start-up havayolu çok kısa zaman sonrasında Hitit’in geliştirdiği mobil uygulama ile yolcularına mobil cihazlarından da rezervasyon, biletleme, check-in hizmetleri vermeye başlayacak. Hedef pazarları arasında bulunan Gana’ya giriş yapmaktan ve bilgi teknolojileri ihracına yeni bir kapı açmaktan dolayı mutlu olduklarını ifade eden Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç şunları söyledi: “Afrika genelinde birçok ülkede çok sayıda farklı havayolu firması ile çalışıyoruz. Verdiğimiz hizmetin kalitesi, Hitit isminin Afrika havacılık sektöründe tanınan ve tercih edilen bir marka haline gelmesine ön ayak oldu. Bayrak taşıyıcı havayollarının yanı sıra startup firmalara da hizmet vermek, onlarla birlikte büyümek ve onların globalleşmesine sunduğumuz katkıyı görmek büyük bir mutluluk. Passion Air’ın da bu bağlamda Hitit’in havacılık teknolojileri ile Afrika ve dünya pazarlarında büyümesini büyük bir gururla izleyeceğiz.” Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında 1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri dünyanın beşinci havacılık bilişim teknolojileri firmasıdır. Hitit, başta havayolu şirketleri olmak üzere, havayolu ve seyahat sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara yeni nesil havayolu ve seyahat yazılım çözümleri üretmektedir. Sektördeki firmaların rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama,sadakat yönetimi, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü/charter yönetimi, geniş kapsamlı performans ölçümü gibi ihtiyaçlarına Crane markalı yazılım ürünleri ile 360 derece çözüm sunan Hitit, aynı zamanda hosting ve danışmanlık hizmeti de vermektedir. Türk mühendislerinin elinden çıkan %100 yerli havacılık çözümleriyle her yıl milyonlarca insanın seyahat etmesini sağlayan teknolojiyi üreten Hitit, Doğu Avrupa’nın En İyi Havacılık Yazılım firması, En İyi Havayolu Raporlama Sistemi, Yılın En Niş Teknoloji Firması gibi birçok ödüle layık görülmüştür.

Gana’lı Havayolu Passion Air de Hitit ile uçuyor

 

Havacılık yazılımları alanında tamamı yerli yenilikçi yazılım çözümleri ile dünyaya hizmet ihraç eden Hitit, Afrika’daki iş ortaklarına bir yenisini daha ekledi. Ganalı havayolu şirketi Passion Air, yolcu taşıma sistemlerinin teknolojik alt yapısı için Türk bilişim şirketi Hitit’i tercih etti. Passion Air, Afrika pazarında hızlı bir büyüme gösteren Hitit’in bu coğrafyadaki sekizinci iş ortağı oldu. 

Dünya havayolu yolcu servis sistemi endüstrisinde, her yıl 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknolojik altyapıyı sunan Türk bilişim şirketi Hitit; hızla büyüdüğü Afrika’daki iş ortakları arasına yeni bir marka daha ekledi. Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan bir coğrafyada, 16 ülkeden 23 havayoluna hizmet ihraç eden Hitit’in Afrika’daki sekizinci iş ortağı ise Ganalı Passion Air oldu. Türkiye ile ticari ve kültürel iş birliği alanları her geçen gün genişleyen Afrika’da; aralarında Angola, Gana, Namibya, Nijerya, Tanzanya ve Tunus’un bulunduğu altı ülkedeki sekiz havayolu Hitit teknolojisi ile uçuyor.

30 günden kısa bir sürede uçuşa hazır

Batı Afrika bölgesinde iç hat uçuşlarla 2018 yılı içinde hizmet vermeye başlayan Passion Air, teknolojik altyapı transferini tamamlayarak, Hitit’in %100 yerli, yeni nesil yolcu hizmetleri çözümlerini kullanmaya başladı. Bir aydan daha kısa süren sistem geçişi sonrasında Passion Air, Hitit’in Crane PAX (Rezervasyon ve Yolcu Hizmetleri Sistemi) Crane IBE (Internet Rezervasyon Motoru) Crane DCS (Kalkış Kontrol Sistemi) Crane LL (Sadakat Katmanı), Crane CCL (Müşteri Hizmetleri Katmanı) çözümleri ile hizmet vermeye başladı. Start-up havayolu çok kısa zaman sonrasında Hitit’in geliştirdiği mobil uygulama ile yolcularına mobil cihazlarından da rezervasyon, biletleme, check-in hizmetleri vermeye başlayacak.

Hedef pazarları arasında bulunan Gana’ya giriş yapmaktan ve bilgi teknolojileri ihracına yeni bir kapı açmaktan dolayı mutlu olduklarını ifade eden Hitit Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç şunları söyledi: “Afrika genelinde birçok ülkede çok sayıda farklı havayolu firması ile çalışıyoruz. Verdiğimiz hizmetin kalitesi, Hitit isminin Afrika havacılık sektöründe tanınan ve tercih edilen bir marka haline gelmesine ön ayak oldu. Bayrak taşıyıcı havayollarının yanı sıra startup firmalara da hizmet vermek, onlarla birlikte büyümek ve onların globalleşmesine sunduğumuz katkıyı görmek büyük bir mutluluk. Passion Air’ın da bu bağlamda Hitit’in havacılık teknolojileri ile Afrika ve dünya pazarlarında büyümesini büyük bir gururla izleyeceğiz.

Hitit Bilgisayar Hizmetleri Hakkında

1994 yılında kurulan Hitit Bilgisayar Hizmetleri dünyanın beşinci havacılık bilişim teknolojileri firmasıdır. Hitit, başta havayolu şirketleri olmak üzere, havayolu ve seyahat sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara yeni nesil havayolu ve seyahat yazılım çözümleri üretmektedir. Sektördeki firmaların rezervasyon, biletleme, check-in, yolcu kalkış kontrolü, ekip planlama,sadakat yönetimi, gelir muhasebesi, gider muhasebesi, tarife planlama, operasyon kontrolü, ekip planlama, tur operatörü/charter yönetimi, geniş kapsamlı performans ölçümü gibi ihtiyaçlarına Crane markalı yazılım ürünleri ile 360 derece çözüm sunan Hitit, aynı zamanda hosting ve danışmanlık hizmeti de vermektedir. Türk mühendislerinin elinden çıkan %100 yerli havacılık çözümleriyle her yıl milyonlarca insanın seyahat etmesini sağlayan teknolojiyi üreten Hitit, Doğu Avrupa’nın En İyi Havacılık Yazılım firması, En İyi Havayolu Raporlama Sistemi, Yılın En Niş Teknoloji Firması gibi birçok ödüle layık görülmüştür.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ObObJ4
via IFTTT

Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri 


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NtZE1v

Türk Hava Yolları seferlerinde TRT World canlı izlenebilecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OIDehH

Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri  DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, twitter hesabından yaptığı paylaşımda Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri hakkında bilgi verdi. İşte o tweetler: Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri açıklandı. Buna göre, Türkiye’de eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %7.2, kalkan uçak sayısında %7.3, transit üst geçişlerde %10.9 artış görüldü. Genel artış oranı ise %4.9 oldu. * Eylül ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde tarifeli uçuşlarda Frankfurt Havalimanı günlük ortalama 646.9 kalkışla ilk sırada yer alırken İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 572.1 kalkışla üçüncü sırada yer aldı. * ‪Charter uçuşların eylül şampiyonu yine Antalya Havalimanı oldu. Bu havalimanımız charter uçuşlarda günlük ortalama 144.7 kalkışla ilk sırada yer aldı. Ayrıca bu havalimanımızda charter uçuşlarda eylül sonu itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre %20.7 artış gerçekleşti. * Antalya Havalimanı’nda, eylül ayında charter uçuşlarda ikinci sırada yer alan Tel Aviv Ben Gurion Havalimanı’nın 4 katının üzerinde charter uçuş gerçekleşti.

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, twitter hesabından yaptığı paylaşımda Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri hakkında bilgi verdi.

İşte o tweetler:

Eylül ayı 2018 Eurocontrol Türkiye verileri açıklandı. Buna göre, Türkiye’de eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %7.2, kalkan uçak sayısında %7.3, transit üst geçişlerde %10.9 artış görüldü. Genel artış oranı ise %4.9 oldu.

*

Eylül ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde tarifeli uçuşlarda Frankfurt Havalimanı günlük ortalama 646.9 kalkışla ilk sırada yer alırken İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 572.1 kalkışla üçüncü sırada yer aldı.

*

Charter uçuşların eylül şampiyonu yine Antalya Havalimanı oldu. Bu havalimanımız charter uçuşlarda günlük ortalama 144.7 kalkışla ilk sırada yer aldı. Ayrıca bu havalimanımızda charter uçuşlarda eylül sonu itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre %20.7 artış gerçekleşti.

*

Antalya Havalimanı’nda, eylül ayında charter uçuşlarda ikinci sırada yer alan Tel Aviv Ben Gurion Havalimanı’nın 4 katının üzerinde charter uçuş gerçekleşti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NtZE1v
via IFTTT

Türk Hava Yolları seferlerinde TRT World canlı izlenebilecek Türk Hava Yolları seferlerinde TRT World canlı izlenebilecek. Türk Hava Yolları, filosunda bulunan geniş gövde uçaklarda sunduğu canlı televizyon kanalları arasına Türkiye’nin ilk İngilizce yayın yapan uluslararası haber platformu TRT World’ü dahil etti. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker AYCI konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Batı’nın Doğu’su, Doğu’nun Batı’sı olarak nitelendirilen medeniyetlerin kesiştiği bu köklü ülkenin bayrak taşıyıcı havayolu olarak dünyaya Türk misafirperverliği ile ulaşım hizmeti veriyoruz. Sefer yaptığımız 122 ülkeyi TRT World’ün objektif, bağımsız ve taassuptan arınmış alternatif bakış açısıyla buluşturmaktan gurur duyuyoruz” dedi. TRT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İbrahim Eren, “Dünyadaki gelişmelere ulaşmak ve bu konularda güncel kalmak önemlidir. Bu güncel gelişmelerin yolcuya ulaştırılması noktasında sunulan kaynakların çeşitliliği, farklı bakış açılarını kapsayan bir erişim için büyük önem arz ediyor. Dünyadaki gelişmelerin TRT World’ün farklı bakış açısıyla yolculara ulaştırılmasına sağladığı imkandan dolayı Türk Hava Yolları’na teşekkür ederiz” dedi. 2015 yılında kurulan ve merkezi İstanbul’da bulunan uluslararası haber platformu TRT World, küresel ve yurt içi etkinliklere alternatif bir bakış açısı getiriyor. Algılanan anlatılara meydan okuyor ve tarafsız habere ihtiyaç duyulan yeni bir bakış açısı sunuyor. Türk Hava Yolları’nın uçak içi eğlence sistemi, yolculara uydu üzerinden canlı yayın yapan TRT World dahil 8 kanalı izleme imkanı sunuyor.

Türk Hava Yolları seferlerinde TRT World canlı izlenebilecek.

Türk Hava Yolları, filosunda bulunan geniş gövde uçaklarda sunduğu canlı televizyon kanalları arasına Türkiye’nin ilk İngilizce yayın yapan uluslararası haber platformu TRT World’ü dahil etti.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker AYCI konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Batı’nın Doğu’su, Doğu’nun Batı’sı olarak nitelendirilen medeniyetlerin kesiştiği bu köklü ülkenin bayrak taşıyıcı havayolu olarak dünyaya Türk misafirperverliği ile ulaşım hizmeti veriyoruz.

Sefer yaptığımız 122 ülkeyi TRT World’ün objektif, bağımsız ve taassuptan arınmış alternatif bakış açısıyla buluşturmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

TRT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İbrahim Eren, “Dünyadaki gelişmelere ulaşmak ve bu konularda güncel kalmak önemlidir. Bu güncel gelişmelerin yolcuya ulaştırılması noktasında sunulan kaynakların çeşitliliği, farklı bakış açılarını kapsayan bir erişim için büyük önem arz ediyor. Dünyadaki gelişmelerin TRT World’ün farklı bakış açısıyla yolculara ulaştırılmasına sağladığı imkandan dolayı Türk Hava Yolları’na teşekkür ederiz” dedi.

2015 yılında kurulan ve merkezi İstanbul’da bulunan uluslararası haber platformu TRT World, küresel ve yurt içi etkinliklere alternatif bir bakış açısı getiriyor. Algılanan anlatılara meydan okuyor ve tarafsız habere ihtiyaç duyulan yeni bir bakış açısı sunuyor.

Türk Hava Yolları’nın uçak içi eğlence sistemi, yolculara uydu üzerinden canlı yayın yapan TRT World dahil 8 kanalı izleme imkanı sunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OIDehH
via IFTTT

8 Ekim 2018 Pazartesi

Pegasus’tan Sabiha Gökçen’de bir ilk: Express Bagaj


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2C2OSx6

Pegasus’tan Sabiha Gökçen’de bir ilk: Express Bagaj Pegasus’tan Sabiha Gökçen’de bir ilk: Express Bagaj Türkiye’nin diital havayolu Pegasus, online check-in işlemi yapmış misafirlerinin sıra beklemeden bagaj bırakma hizmetini self-servis olarak yapabilecekleri bir hizmet sunmaya başladı. Misafirlerinin hızlı, pratik ve dijital bir yolculuğu bilet satın alımından bagajlarını teslim aldıkları süre boyunca deneyimlemesi amacıyla bu hizmeti başlatan Pegasus Hava Yolları, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bu hizmeti ilk kuran ve Türkiye’de iç hatlarda ilk sunan havayolu oldu. Express Bagaj adı verilen hizmet kapsamında misafirler bilet alırken satın aldıkları bagaj ağırlık limitleri içerisinde ve kişi başı 2 bagaja kadar sistemin yönlendirdiği şekilde bagajlarını etiketleyip uçağa gönderimini sağlayabiliyor. Başladığı ilk günden itibaren yoğun ilgi gören yeni uygulama hakkında açıklamada bulunan Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, “Pegasus Hava Yolları olarak, misafirlerimizin seyahat deneyimlerini iyileştirmek ve kolaylaştırmak her zaman önceliğimiz oldu. Çağın giderek daha fazla dijitalleşmeye doğru ilerlemesiyle, biz de A’dan Z’ye bütün süreçlerimizde dijital teknolojiler aracılığıyla misafirlerimize seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak benzersiz yenilikler sunuyoruz. Bunlardan bir tanesi de online check-in işlemi yapmış misafirlerimizin sıra beklemeden bagaj bırakma hizmetini self-servis alabildikleri Express Bagaj hizmetimiz… Bu projemizi, yerli havacılık sanayimizin gelişimine katkı sağlamak için yerli bir firmayla birlikte gerçekleştirdik. Bu alanda tecrübesi ve hazır çözümleri bulunan EMSE firmasının kiosk çözümlerini tercih ettik. ‘Yerli, milli ve global’ sloganına biz de Pegasus Hava Yolları olarak gururla katkıda bulunuyoruz. Misafirlerimize ve ülkemize hayırlı olmasını dileriz.” dedi. Pegasus Hava Yolları Hakkında: 1990 yılında charter uçuşlarla havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005 yılında ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsemiştir. Pegasus, uygun ücretle ulaşım imkânı sunan, Türkiye’nin lider düşük maliyetli havayoludur. Hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus, uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeli ile misafirlerine uygun fiyatlı, zamanında kalkan ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlamaktadır. Pegasus, misafirlerini 37’si yurt içinde, 70’i yurt dışında olmak üzere toplam 42 ülkede 107 noktaya ulaştırmakta ve İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştirmektedir.

Pegasus’tan Sabiha Gökçen’de bir ilk: Express Bagaj

Türkiye’nin diital havayolu Pegasus, online check-in işlemi yapmış misafirlerinin sıra beklemeden bagaj bırakma hizmetini self-servis olarak yapabilecekleri bir hizmet sunmaya başladı. Misafirlerinin hızlı, pratik ve dijital bir yolculuğu bilet satın alımından bagajlarını teslim aldıkları süre boyunca deneyimlemesi amacıyla bu hizmeti başlatan Pegasus Hava Yolları, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bu hizmeti ilk kuran ve Türkiye’de iç hatlarda ilk sunan havayolu oldu. Express Bagaj adı verilen hizmet kapsamında misafirler bilet alırken satın aldıkları bagaj ağırlık limitleri içerisinde ve kişi başı 2 bagaja kadar sistemin yönlendirdiği şekilde bagajlarını etiketleyip uçağa gönderimini sağlayabiliyor.

Başladığı ilk günden itibaren yoğun ilgi gören yeni uygulama hakkında açıklamada bulunan Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, “Pegasus Hava Yolları olarak, misafirlerimizin seyahat deneyimlerini iyileştirmek ve kolaylaştırmak her zaman önceliğimiz oldu. Çağın giderek daha fazla dijitalleşmeye doğru ilerlemesiyle, biz de A’dan Z’ye bütün süreçlerimizde dijital teknolojiler aracılığıyla misafirlerimize seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak benzersiz yenilikler sunuyoruz. Bunlardan bir tanesi de online check-in işlemi yapmış misafirlerimizin sıra beklemeden bagaj bırakma hizmetini self-servis alabildikleri Express Bagaj hizmetimiz… Bu projemizi, yerli havacılık sanayimizin gelişimine katkı sağlamak için yerli bir firmayla birlikte gerçekleştirdik. Bu alanda tecrübesi ve hazır çözümleri bulunan EMSE firmasının kiosk çözümlerini tercih ettik. ‘Yerli, milli ve global’ sloganına biz de Pegasus Hava Yolları olarak gururla katkıda bulunuyoruz. Misafirlerimize ve ülkemize hayırlı olmasını dileriz.” dedi.

Pegasus Hava Yolları Hakkında:

1990 yılında charter uçuşlarla havacılık sektörüne giriş yapan Pegasus, 2005 yılında ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsemiştir. Pegasus, uygun ücretle ulaşım imkânı sunan, Türkiye’nin lider düşük maliyetli havayoludur. Hava yolu ile yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus, uyguladığı “low cost (düşük maliyetli hava yolu)” modeli ile misafirlerine uygun fiyatlı, zamanında kalkan ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlamaktadır. Pegasus, misafirlerini 37’si yurt içinde, 70’i yurt dışında olmak üzere toplam 42 ülkede 107 noktaya ulaştırmakta ve İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştirmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2C2OSx6
via IFTTT