16 Eylül 2018 Pazar

Yeni Destinasyon Mexico City Turkish Cargo, Meksika’nın başkenti Mexico City’yi kargo uçuş ağına ekledi Dünyanın 122 ülkesine hizmet sağlayan ve en hızlı büyüyen hava kargo markalarından biri olan Turkish Cargo, 3 Ekim tarihi itibarıyla Meksika’nın başkenti Mexico City’ye hava kargo seferleri başlatıyor. Mexico City, Turkish Cargo’nun kargo uçuşu yaptığı 85. uçuş noktası olacak. Turkish Cargo’nun Latin Amerika’da sekizinci, Amerika Kıtası’nda ise on dokuzuncu uçuş noktası olacak olan Mexico City, bayrak taşıyıcı kargo şirketinin 5 farklı kıtadaki 300’den fazla noktayı kapsayan geniş uçuş ağı ile dünyaya bağlanacak. Boeing 777F tipi geniş gövde kargo uçakları ile icra edilecek seferler iki ayrı rotada gerçekleştirilecek. İlk rotada İstanbul’dan havalanacak kargo uçakları Madrid aktarmalı olarak Mexico City’ye ulaşacak. Mexico City sonrası uçaklar; Bogota, Curaçao ve Maastricht rotasını takip ederek İstanbul’a dönecek. İkinci rotada ise Madrid aktarmalı olarak Mexico City’ye ulaşacak uçaklar Houston üzerinden İstanbul’a dönecek. Dünyanın en kalabalık nüfusa sahip onuncu ülkesi Meksika’nın en büyük şehri olan Mexico City ihraç ettiği; taze çiçekler, bozulabilir meyve ve sebzeler, teknolojik ürünler, otomobiller ile öne çıkıyor. Mexico City’nin başlıca ithalat kalemleri arasında ise; otomobil, kimyasallar, petrokimya ürünleri, tekstil ürünleri, balık, ilaç, çiçek ve diğer bozulabilir ürünler bulunuyor. Uçuş ağına eklediği yeni destinasyonlar, mevcut altyapısı ve gerçekleştirdiği yatırımlarla sürdürülebilir bir büyüme sağlayan Turkish Cargo; ticaret ağıyla Latin Amerika ülkeleri arasında önemli bir ticari köprü vazifesi gören Mexico City ile birlikte; hem Latin Amerika’da hem de Amerika Kıtası’ndaki arzını artırmayı hedefliyor.         TK6433-TK6434 IST-MAD-MEX-BOG-CUR-MST-IST rotalı kargo seferi tarife detayı aşağıdaki gibidir; Uçuş no Başlagıç Tarihi Haftanın Günü Kalkış Yeri Kalkış Zamanı Varış Zamanı Varış Yeri Uçak Tipi TK 6433 02.Eki.2018 Salı IST 16:20 19:10   MAD B777F TK 6433 02.Eki.2018 Salı MAD 21:40 2:50 +1 MEX B777F TK 6433 03.Eki.2018 Çarşamba MEX 05:50 10:25   BOG B777F TK 6434 03.Eki.2018 Çarşamba BOG 13:25 16:10   CUR B777F TK 6434 03.Eki.2018 Çarşamba CUR 18:10 9:50 +1 MST B777F TK 6434 04.Eki.2018 Perşembe MST 11:50 16:00   IST B777F                       TK6435-TK6436 IST-MAD-MEX-IAH-IST rotalı kargo seferi tarife detayı aşağıdaki gibidir; Uçuş no Başlagıç Tarihi Haftanın Günü Kalkış Yeri Kalkış Zamanı Varış Zamanı Varış Yeri Uçak Tipi TK 6435 07.Eki.2018 Pazar IST 15:45 18:35   MAD B777F TK 6435 07.Eki.2018 Pazar MAD 21:15 2:15 +1 MEX B777F TK 6435 08.Eki.2018 Pazartesi MEX 05:15 7:00   IAH B777F TK 6436 08.Eki.2018 Pazartesi IAH 09:00 4:45 +1 IST B777F *LMT’ye göredir. (Yerel zamana göredir)

Turkish Cargo, Meksika’nın başkenti Mexico City’yi kargo uçuş ağına ekledi

Dünyanın 122 ülkesine hizmet sağlayan ve en hızlı büyüyen hava kargo markalarından biri olan Turkish Cargo, 3 Ekim tarihi itibarıyla Meksika’nın başkenti Mexico City’ye hava kargo seferleri başlatıyor. Mexico City, Turkish Cargo’nun kargo uçuşu yaptığı 85. uçuş noktası olacak.

Turkish Cargo’nun Latin Amerika’da sekizinci, Amerika Kıtası’nda ise on dokuzuncu uçuş noktası olacak olan Mexico City, bayrak taşıyıcı kargo şirketinin 5 farklı kıtadaki 300’den fazla noktayı kapsayan geniş uçuş ağı ile dünyaya bağlanacak.

Boeing 777F tipi geniş gövde kargo uçakları ile icra edilecek seferler iki ayrı rotada gerçekleştirilecek. İlk rotada İstanbul’dan havalanacak kargo uçakları Madrid aktarmalı olarak Mexico City’ye ulaşacak. Mexico City sonrası uçaklar; Bogota, Curaçao ve Maastricht rotasını takip ederek İstanbul’a dönecek. İkinci rotada ise Madrid aktarmalı olarak Mexico City’ye ulaşacak uçaklar Houston üzerinden İstanbul’a dönecek.

Dünyanın en kalabalık nüfusa sahip onuncu ülkesi Meksika’nın en büyük şehri olan Mexico City ihraç ettiği; taze çiçekler, bozulabilir meyve ve sebzeler, teknolojik ürünler, otomobiller ile öne çıkıyor. Mexico City’nin başlıca ithalat kalemleri arasında ise; otomobil, kimyasallar, petrokimya ürünleri, tekstil ürünleri, balık, ilaç, çiçek ve diğer bozulabilir ürünler bulunuyor.

Uçuş ağına eklediği yeni destinasyonlar, mevcut altyapısı ve gerçekleştirdiği yatırımlarla sürdürülebilir bir büyüme sağlayan Turkish Cargo; ticaret ağıyla Latin Amerika ülkeleri arasında önemli bir ticari köprü vazifesi gören Mexico City ile birlikte; hem Latin Amerika’da hem de Amerika Kıtası’ndaki arzını artırmayı hedefliyor.

 

 

 

 

TK6433-TK6434 IST-MAD-MEX-BOG-CUR-MST-IST rotalı kargo seferi tarife detayı aşağıdaki gibidir;

Uçuş no Başlagıç Tarihi Haftanın Günü Kalkış Yeri Kalkış Zamanı Varış Zamanı Varış Yeri Uçak Tipi
TK 6433 02.Eki.2018 Salı IST 16:20 19:10   MAD B777F
TK 6433 02.Eki.2018 Salı MAD 21:40 2:50 +1 MEX B777F
TK 6433 03.Eki.2018 Çarşamba MEX 05:50 10:25   BOG B777F
TK 6434 03.Eki.2018 Çarşamba BOG 13:25 16:10   CUR B777F
TK 6434 03.Eki.2018 Çarşamba CUR 18:10 9:50 +1 MST B777F
TK 6434 04.Eki.2018 Perşembe MST 11:50 16:00   IST B777F
                   

 

TK6435-TK6436 IST-MAD-MEX-IAH-IST rotalı kargo seferi tarife detayı aşağıdaki gibidir;

Uçuş no Başlagıç Tarihi Haftanın Günü Kalkış Yeri Kalkış Zamanı Varış Zamanı Varış Yeri Uçak Tipi
TK 6435 07.Eki.2018 Pazar IST 15:45 18:35   MAD B777F
TK 6435 07.Eki.2018 Pazar MAD 21:15 2:15 +1 MEX B777F
TK 6435 08.Eki.2018 Pazartesi MEX 05:15 7:00   IAH B777F
TK 6436 08.Eki.2018 Pazartesi IAH 09:00 4:45 +1 IST B777F

*LMT’ye göredir. (Yerel zamana göredir)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MzcMBL
via IFTTT

Yeni Destinasyon Mexico City


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MzcMBL

15 Eylül 2018 Cumartesi

İlk uçuşunu İstanbul’a gerçekleştirdi Arnavutluk’un ilk havayolu şirketi Air Albania Türk Hava Yolları ortaklığında kurulan ilk havayolu şirketi Air Albania hizmete girdi. Arnavutluk’un Türk Hava Yolları (THY) ortaklığında kurulan ilk ulusal havayolu şirketi Air Albania, ilk sembolik uçuşunu İstanbul’a gerçekleştirdi. Başkent Tiran’daki Rahibe Teresa Havalimanı’ndan 80 başarılı öğrenciyle havalanan uçak İstanbul’a hareket etti. Uçak, Başbakan Edi Rama, Türkiye’nin Tiran Büyükelçisi Murat Ahmet Yörük, bakanlar ve diğer yetkililer tarafından uğurlandı. Başbakan Rama burada yaptığı konuşmada, test ayının ilk uçuşunun başarılı öğrencilerle gerçekleştirilmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Sembolik bir uçuş. Tüm ay boyunca benzer uçuşlar da olacak.” dedi. Şirket dün Rahibe Teresa Havalimanı’nda üst düzey yetkililerin katılımıyla düzenlenen törenle hizmete açılmıştı. THY, 12 Eylül’de yolcu ve kargo taşımacılığı alanlarında faaliyet göstermek üzere Arnavutluk Cumhuriyeti merkezli ortak girişim şirketi kurulmasına karar verildiğini duyurmuştu. Arnavutluk'un ilk havayolu şirketi Air Albania Türk Hava Yolları ortaklığında kurulan ilk havayolu şirketi Air Albania hizmete girdi. Rahibe Teresa Havalimanı'ndaki törene Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, Türkiye'nin Tiran Büyükelçisi ve THY yetkilileri ve davetliler katıldı. pic.twitter.com/mE6vOX9XXh — TRT World Türkçe (@TRTWorldTR) September 15, 2018

Arnavutluk’un ilk havayolu şirketi Air Albania Türk Hava Yolları ortaklığında kurulan ilk havayolu şirketi Air Albania hizmete girdi.

Arnavutluk’un Türk Hava Yolları (THY) ortaklığında kurulan ilk ulusal havayolu şirketi Air Albania, ilk sembolik uçuşunu İstanbul’a gerçekleştirdi.

Başkent Tiran’daki Rahibe Teresa Havalimanı’ndan 80 başarılı öğrenciyle havalanan uçak İstanbul’a hareket etti. Uçak, Başbakan Edi Rama, Türkiye’nin Tiran Büyükelçisi Murat Ahmet Yörük, bakanlar ve diğer yetkililer tarafından uğurlandı.

Başbakan Rama burada yaptığı konuşmada, test ayının ilk uçuşunun başarılı öğrencilerle gerçekleştirilmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Sembolik bir uçuş. Tüm ay boyunca benzer uçuşlar da olacak.” dedi.

Şirket dün Rahibe Teresa Havalimanı’nda üst düzey yetkililerin katılımıyla düzenlenen törenle hizmete açılmıştı.

THY, 12 Eylül’de yolcu ve kargo taşımacılığı alanlarında faaliyet göstermek üzere Arnavutluk Cumhuriyeti merkezli ortak girişim şirketi kurulmasına karar verildiğini duyurmuştu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xi7Fk4
via IFTTT

İlk uçuşunu İstanbul’a gerçekleştirdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xi7Fk4

Türk Hava Yolları Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları açıklandı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Om3L0J

Türk Hava Yolları Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları açıklandı THY  Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: • Ağustos 2017 döneminde 7,4 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %2,4 artışla 7,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %2,5, dış hatlarda %2,3 oranındadır. • Yolcu doluluk oranı Ağustos 2018 döneminde 1,3 puanlık artış ile %85,6 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde dış hat seferlerde doluluk oranı 1,1 puanlık artış göstermiştir. • Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ağustos 2017 döneminde 14,4 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %2,0 artarak 14,7 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %3,3 dış hat uçuşlarda ise %1,8 oranındadır. • Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ağustos 2017 dönemine kıyasla %1,2 oranında bir artış gerçekleşmiştir. • Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ağustos 2017 dönemine kıyasla %3,4 artış gerçekleşmiştir. • Taşınan Kargo-Posta, Ağustos 2017 döneminde 97.417 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %20,8 artışla 117.655 tona yükselmiştir. • Ağustos 2018 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında; o Ücretli Yolcu Km (ÜYK) Avrupa’da %7,3, Afrika’da %4,9, Uzak Doğu’da %3,2 ve K. Amerika’da %3,1, o Yolcu doluluk oranı Afrika’da 3,1 puan, Uzak Doğu’da 2,3 puan, İç Hatlar’da 2,2 puan ve K. Amerika’da 2,1 puan, o Yolcu Sayısı ise, Avrupa’da %7,2, Afrika’da %5,2, K. Amerika’da %2,7 ve Orta Doğu’da %2,5 artış göstermiştir. THY Ocak- Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: • Ocak- Ağustos 2017 döneminde 44,9 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %13,1 artışla 50,7 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %14,7, dış hatlarda %11,9 oranındadır. • Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak- Ağustos 2017 dönemine kıyasla %9,0 artış gerçekleşmiştir. • Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Ağustos 2017 dönemine kıyasla %15,5 artış gerçekleşmiştir. • Yolcu doluluk oranı 3,4 puanlık artış ile %81,8 olarak gerçekleşmiştir. • Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak- Ağustos 2017 döneminde 114,3 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %6,9 artarak 122,3 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %12,1 artmış, dış hat uçuşlarda %6,2 artmıştır. • Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak- Ağustos 2017 döneminde 89,6 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %11,6 artarak 100,0 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %14,4, dış hat uçuşlarda ise %11,1 oranındadır. • Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak- Ağustos 2017 döneminde 310.285 iken, 2018 yılının aynı döneminde %7,5 artışla 333.670 olarak gerçekleşmiştir. • Taşınan Kargo-Posta, Ocak- Ağustos 2017 döneminde 714.875 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %25,5 artışla 897.521 tona yükselmiştir. • 2017 Ağustos ayı sonunda uçak sayısı 329 iken 2018 Ağustos ayı sonunda 326 olmuştur. Geniş gövde yolcu uçak sayısı 90’dan 92’ye artarken, dar gövde yolcu uçak sayısı ise 224’ten 216’ya gerilemiş, kargo uçak sayısı ise 15’ten 18’e yükselmiştir.

THY  Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:

• Ağustos 2017 döneminde 7,4 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %2,4 artışla 7,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %2,5, dış hatlarda %2,3 oranındadır.
• Yolcu doluluk oranı Ağustos 2018 döneminde 1,3 puanlık artış ile %85,6 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde dış hat seferlerde doluluk oranı 1,1 puanlık artış göstermiştir.
• Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ağustos 2017 döneminde 14,4 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %2,0 artarak 14,7 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %3,3 dış hat uçuşlarda ise %1,8 oranındadır.
• Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ağustos 2017 dönemine kıyasla %1,2 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
• Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ağustos 2017 dönemine kıyasla %3,4 artış gerçekleşmiştir.
• Taşınan Kargo-Posta, Ağustos 2017 döneminde 97.417 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %20,8 artışla 117.655 tona yükselmiştir.
• Ağustos 2018 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında;
o Ücretli Yolcu Km (ÜYK) Avrupa’da %7,3, Afrika’da %4,9, Uzak Doğu’da %3,2 ve K. Amerika’da %3,1,
o Yolcu doluluk oranı Afrika’da 3,1 puan, Uzak Doğu’da 2,3 puan, İç Hatlar’da 2,2 puan ve K. Amerika’da 2,1 puan,
o Yolcu Sayısı ise, Avrupa’da %7,2, Afrika’da %5,2, K. Amerika’da %2,7 ve Orta Doğu’da %2,5 artış göstermiştir.

THY Ocak- Ağustos 2018 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:

• Ocak- Ağustos 2017 döneminde 44,9 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %13,1 artışla 50,7 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %14,7, dış hatlarda %11,9 oranındadır.
• Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak- Ağustos 2017 dönemine kıyasla %9,0 artış gerçekleşmiştir.
• Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Ağustos 2017 dönemine kıyasla %15,5 artış gerçekleşmiştir.
• Yolcu doluluk oranı 3,4 puanlık artış ile %81,8 olarak gerçekleşmiştir.
• Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak- Ağustos 2017 döneminde 114,3 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %6,9 artarak 122,3 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %12,1 artmış, dış hat uçuşlarda %6,2 artmıştır.
• Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak- Ağustos 2017 döneminde 89,6 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %11,6 artarak 100,0 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %14,4, dış hat uçuşlarda ise %11,1 oranındadır.
• Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak- Ağustos 2017 döneminde 310.285 iken, 2018 yılının aynı döneminde %7,5 artışla 333.670 olarak gerçekleşmiştir.
• Taşınan Kargo-Posta, Ocak- Ağustos 2017 döneminde 714.875 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %25,5 artışla 897.521 tona yükselmiştir.
• 2017 Ağustos ayı sonunda uçak sayısı 329 iken 2018 Ağustos ayı sonunda 326 olmuştur. Geniş gövde yolcu uçak sayısı 90’dan 92’ye artarken, dar gövde yolcu uçak sayısı ise 224’ten 216’ya gerilemiş, kargo uçak sayısı ise 15’ten 18’e yükselmiştir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Om3L0J
via IFTTT

İlkokulda kara tahtaya çizdiği hayali, üniversite sınavıyla gerçek oldu Bayburt’un Aydıntepe İlçesi’nde yaşayan ve liseden bu yıl mezun olan Oğuz Eren Güneş, çocukluk yıllarında abisiyle birlikte yaptığı oyuncak helikopterle hava araçlarına ilgi duymaya başladı. Öyle ki, henüz ilkokul yılarında akranları resim dersinde manzara resimleri çizerken o uçak, helikopter ve jet çiziyordu. Havacılığa olan ilgisi epeyce artan Güneş, daha sonra atık malzemelerden maket uçaklar yapmaya başladı. Güneş, Bayburt Fen Lisesi’ni kazandıktan sonra atık yalıtım malzemelerinden bir uçak yaparak buna motor takıp kumandayla havalandırmayı da başardı. Bir yandan ilçedeki evlerinin garajında atık malzemeler kullanarak kendi tasarladığı ve kumanda kontrolüyle uçabilen mini uçaklar yapan Güneş, diğer yandan da tek hayali olan uçak mühendisliği bölümünü kazanmak için gece gündüz derslerine çalıştı. Bunun sonucunda, bu sene girdiği üniversite sınavında 514 puan alarak milyonlarca öğrenci arasından ilk 2 bin 900’üncü sırada yer alarak önemli başarı sağlayan ve İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak Mühendisliği Bölümü’nü tercih eden Güneş, hayallerini süsleyen bölüme ilk sıralarda yerleşti. Güneş’in şimdiki hayali ise, üniversiteden başarılı bir şekilde mezun olup Türkiye’nin yerli ve milli uçak projelerinde yer almak. “Kendimi bildim bileli uçak mühendisi olmayı istiyordum ”Hava araçlarına olan merakının çocukluğunda başladığını dile getiren Güneş, hayalini gerçekleştirmek için çok çalışması gerektiğinin farkında olduğunu belirterek şunları kaydetti: “Bir gün abimle birlikte oyuncak bir helikopter yaptık. o günden sonra benim uçan araçlara merakım başladı. Daha sonra kendi kendime maketler yapmaya başladım. İnternetten uçakların nasıl yapıldığına dair videolar izledim. Kendimi bildim bileli uçak mühendisi olmayı istiyordum. Tabi bu hayalimi gerçekleştirmem oldukça zor oldu. Özellikle üniversite sınavı çok zor oldu. Uçak yapmayı seviyorum bunu yapmam içinde çok çalışmam gerekliydi. O yüzden bunun için çok çalıştım ve İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak Mühendisliği Bölümü’nü kazandım. Zaten Türkiye’de çok az üniversitede bu bölüm var o yüzden benim için en iyisi oldu. ”“Bir çok uçak mühendisi yurt dışında çalışıyor ben Türkiye’de çalışmak istiyorum ”Türkiye’nin hava araçları üretimine ihtiyacının olduğunu bildiğini, kendisinin de ülkesinin yerli ve milli havacılık projelerine katkı sağlamak istediğini vurgulayan Güneş, “İnşallah bende elimden geleni yaparım. İmkanım olursa Türkiye’de çalışmak ve bu projelerin içerisinde bulunmak istiyorum. Bir çok uçak mühendisi yurt dışında çalışıyor ben Türkiye’de çalışmak istiyorum. Ülkem için bir şeyler yapmak istiyorum” ifadelerini kullandı. Önümüzdeki yıl Üniversite sınavına girecek gençler için tavsiyelerde de bulunan Güneş, “Çalışsınlar vaz geçmesinler. Bıkkınlık oluyor arada o zamanlarda hayallerini düşünsünler. O zaman başarı kendiliğinden gelecektir” dedi. “Çocukların geleceklerini kendileri çizsin istiyoruz” Oğuz Eren Güneş’in bu süreçteki en büyük destekçisi babası Hamit Güneş ise oğlunun hayaline katkı sağlamak için elinden geleni yaptığını belirterek, “Oğuz çocukluğundan beri uçak mühendisi olmayı istiyordu. Bunun içinde ilk okuldan beri resim ve maketlere büyük ilgisi vardı. Bizde buna katkı sağlamak için elimizden geleni yaptık. aileler olarak çocukların geleceklerini kendileri çizsin istiyoruz. Bizim onlara verebileceğimiz en güzel şey ülkeleri için, kendileri için en iyi şekilde kendilerini hazırlamasıydı. Biz bunu yapmaya çalıştık inşallah başarılı olmuşuzdur” dedi. “Aldığı puana göre tıp okuması gerektiğini önerenler oldu ”Oğuz’un aldığı puana göre bir çok tıp fakültesine rahatlıkla girebileceğini farklı çevrelerden de bu şekilde öneriler geldiğini aktaran baba Güneş, Bayburt’tan ilk kez bir uçak mühendisi çıkacağını anımsatarak şunları kaydetti: “Bölgemiz açısından çoğu gencimizin önünü açar ailelerimiz ailelerin belki düşüncelerini değiştirir. Farklı çevrelerden aldığı puana göre tıp okuması gerektiğini önerenler oldu. Tabi ki, tıp çok önemli bir meslek ama ülkemizin tıptan ziyade teknik konularda, milli sanayide, savunma sanayinde ciddi anlamda gençlere çok ihtiyaç var. Başarılı öğrencilerin buralar içinde girişimde bulunması lazım. İnşallah bunun önü açılır. Sayın Cumhurbaşkanımızın dediği gibi ‘milli ve yerli sanayimiz’ inşallah buna katkı sağlar. Ülkesi için hayırlı olur. Zaten Bayburtlu olarak her şeyden önce vatan diyoruz. Hakkımızda hayırlı olur inşallah.” Kaynak:http://www.karar.com/ ATIK MALZEMELERDEN MİNİ UÇAKLAR YAPARAK UÇURMAYI BAŞARAN GENCİN MÜHENDİSLİK HAYALİ GERÇEKLEŞTİ (BEŞİR KELLECİ/BAYBURT-İHA) ATIK MALZEMELERDEN YAPARAK HAVALANDIRMAYI BAŞARDIĞI UÇAK İÇİN AZMEDİP ÇALIŞAN VE ÜNİVERSİTE SINAVINDA İLK 3 BİNE GİRMEYİ BAŞARAN GENÇ, BİR ÇOK ÜNİVERSİTENİN TIP FAKÜLTESİNE RAHATLIKLA GİREBİLECEKKEN HAYALİ OLAN UÇAK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNÜ TERCİH ETTİ VE İLK SIRALARDA BU BÖLÜME YERLEŞTİ (BEŞİR KELLECİ/BAYBURT-İHA)