
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
9 Eylül 2018 Pazar
LODER LOJİSTİK EĞİTİMİ STANDARTLARI DÖRDÜNCÜ ÇALIŞTAYI DÜZCE’DE YAPILACAK

LODER LOJİSTİK EĞİTİMİ STANDARTLARI DÖRDÜNCÜ ÇALIŞTAYI DÜZCE’DE YAPILACAK LODER LOJİSTİK EĞİTİMİ STANDARTLARI DÖRDÜNCÜ ÇALIŞTAYI DÜZCE’DE YAPILACAK Ülkemizde bulunan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında lojistik ve taşımacılık ile ilgili bölüm/program sayısı 150’yi aşmış durumdadır. Lojistik, Lojistik Yönetimi, Uluslararası Lojistik, Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık, Ulaştırma ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi gibi farklı isimlere sahip bu programların amacı, lojistik sektörünün gereksinmeleri doğrultusunda eğitim ve öğretimi gerçekleştirmekte olup bu programlarda okutulan dersler oldukça farklı olabilmektedir. Her programın kendi vizyonu doğrultusunda farklı ders planlarına sahip olması doğal ve doğrudur. Ancak lojistik sektöründe çalışacak mezunların temel bilgi ve becerilerinin ortak olması da diğer önemli bir konudur. İşte bu nedenlerle belirtilen program ve bölümler arasında asgari ortak noktaları ve buna bağlı temel meslek dersleri ve içeriklerini lojistik sektörünün gereksinmeleri doğrultusunda belirlemek üzere Lojistik Derneği (LODER) tarafından çok sayıda üniversitenin öğretim elemanları ve sektör temsilcilerinin katılımı ile bir çalışma grubu oluşturulmuş ve öncelikle Fakülte ve Meslek Yüksekokulu bölüm ve program adlarının değerlendirilmesi yapılmış tüm programlar şu 3 referans program adı altında gruplandırılmıştır: 1) Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi (Fakülte), 2) Lojistik Yönetimi (Fakülte) ve ) Lojistik (Meslek Yüksekokulu). Öncelikle söz konusu program mezunlarına yönelik sektör beklentileri belirlenmiş ve program çıktılarına dönüştürülmüştür. Program çıktıları doğrultusunda ders planları, ders kredi ve AKTS saatleri ile seçmeli ders oranları grup üyeleri tarafından belirlenmiştir. İlki 9-10 Eylül 2017 tarihlerinde Dumlupınar Üniversitesi / Kütahya’da yapılan çalıştayların ikincisi 27-28 Ocak 2018 tarihlerinde Necmettin Erbakan Üniversitesi / Konya’da ve 3. Çalıştay ise 7-8 Nisan 2018 tarihlerinde Mersin’de gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışmalar sırasında Mesleki Yeterlik Kurumu tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan sektörümüz ile ilgili Ulusal Meslek Standartları da dikkate alınmakta, böylece sektör temsilcileri tarafından hazırlanan meslek standartları ile yükseköğretim arasında sağlıklı bir bağ kurulmaya çalışılmakta ve tüm çalışmaların dokümantasyonunda Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’ne uygun hareket edilmektedir. Tüm çalıştaylarda sektör ve öğrenci temsilcilerinin görüşlerine yer verilmekte; gereğinde programlar revize edilmektedir. Halen oluşturulan ders planlarına göre ders izleklerinin (içeriklerinin) yazımı çalışmaları sürmektedir. Dersleri verecek öğretim elemanlarına yönelik “Eğitimcilerin Eğitimi” çalışmaları yapılması da planlanmaktadır. Ders izleklerinin tamamlanmasının ardından gerçekleştirilecek faaliyetler şu şekildedir: Eğitimci Niteliklerinin Belirlenmesi ve Eğitimci Eğitimi Yaparak Eğitime Ortamı Koşullarının Belirlenmesi (Laboratuvar, vd.) Referans Ders Kitaplarının Ortaklaşa Yazılması Program Kritik Başarı Etmenlerinin Belirlenmesi ve Program Performans Ölçüm Sisteminin Oluşturulması Denetim ve Raporlama Sisteminin Oluşturulması Akreditasyon Çalışması Dördüncü çalıştay 15-16 Eylül 2018 tarihlerinde Düzce Üniversitesi’nin ev sahipliğinde Düzce Pelemir Otel’de gerçekleştirilecek olup Çalıştaya YÖK Kalite Kurulu Başkanı Prof.Dr.Muzaffer Elmas katılacaktır. Çalıştay Programı aşağıda verilmiştir. LOJİSTİK EĞİTİM STANDARTLARI (LES-4) ÇALIŞTAYI POGRAMI 15 – 16 EYLÜL 2018 PELEMİR OTEL – DÜZCE 1.GÜN ( 15 Eylül 2018 Cumartesi ) ORKİDE Konferans ve Balo Salonu 08:30 – 09:00 Kayıt 09:00 – 10:30 Açılış Konuşmaları · DÜ Kaynaşlı MYO Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BAYRAKTAR · LODER Başkanı Prof. Dr. Mehmet TANYAŞ · LES Komitesi Üyesi Dr. Kayıhan Ö. TURAN – LES Komite Çalışmaları · Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Tuncay ŞAHİN* · Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Başkanı Adem CEYLAN* · Düzce Üniversitesi Rektör Yrd. Prof. Dr. İlhan GENÇ · YÖK Kalite Kurulu Başkanı Prof. Dr. Muzaffer ELMAS *Teyit Bekleniyor 10:30 – 11:00 Ara 11:00 – 12:00 Paydaş Görüşleri · Kosta SANDALCI / UTİKAD Temsilcisi · Çetin NUHOĞLU / UND Yönetim Kurulu Başkanı* · Hediye MAZLUM / Confetti Halı San. A.Ş. · Yavuz YAZGAN / Erciyas Boru A.Ş.* · Tuncay ATABAŞ / Standard Profil A.Ş. · Orhan YILMAZ / Düzce Taşıyıcılar Kooperatifi Temsilcisi · Mürvet DÜLGER / ZEY-TUR-SAN A.Ş. · Tolgay ÖZTÜRK Sunumu/Konya N. Erbakan Ünv. Öğrencisi · Merve Hazan GÜNGÖR – Özgecan OĞUZ Sunumu / Uşak Ünv. Öğrencileri *Teyit Bekleniyor 12:00 – 13:00 Öğle Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU 13:00 – 14:00 Uluslararası Karayolu Taşımacılığı – Araç Başında Bilgilendirme (Çekici + Tenteli Yarı Römork) (Alibey Nakliyat / Kaynaşlı Koop. Katkılarıyla) 14:00 – 18:00 Çalıştay Salonunda 4 Grup Halinde Ders İzlekleri Çalışması 19:00 – 20:30 Akşam Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU / Serbest Zaman 21:00 – 23:00 Sosyal Program- Meet Point Cafe Bistro / Canlı Müzik (İsteğe Bağlı) 2.GÜN ( 16 Eylül 2018 Pazar ) ORKİDE Konferans ve Balo Salonu 09:00 – 10:15 I.Oturum / Program Çıktıları ve Ders Planlarının Gözden Geçirilmesi ve Ortak Ders İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) 10:15 – 10:30 Ara 10:30 – 12:00 II.Oturum / Ortak Ders İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) 12:00 – 13:15 Öğle Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU 13:15 – 14:45 III.Oturum / Ortak Ders İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) 14:45 – 15:00 Ara 15:00 – 15:30 Kapanış Oturumu (GENEL DEĞERLENDİRME)
LODER LOJİSTİK EĞİTİMİ STANDARTLARI DÖRDÜNCÜ ÇALIŞTAYI DÜZCE’DE YAPILACAK
Ülkemizde bulunan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında lojistik ve taşımacılık ile ilgili bölüm/program sayısı 150’yi aşmış durumdadır. Lojistik, Lojistik Yönetimi, Uluslararası Lojistik, Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık, Ulaştırma ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi gibi farklı isimlere sahip bu programların amacı, lojistik sektörünün gereksinmeleri doğrultusunda eğitim ve öğretimi gerçekleştirmekte olup bu programlarda okutulan dersler oldukça farklı olabilmektedir. Her programın kendi vizyonu doğrultusunda farklı ders planlarına sahip olması doğal ve doğrudur. Ancak lojistik sektöründe çalışacak mezunların temel bilgi ve becerilerinin ortak olması da diğer önemli bir konudur.
İşte bu nedenlerle belirtilen program ve bölümler arasında asgari ortak noktaları ve buna bağlı temel meslek dersleri ve içeriklerini lojistik sektörünün gereksinmeleri doğrultusunda belirlemek üzere Lojistik Derneği (LODER) tarafından çok sayıda üniversitenin öğretim elemanları ve sektör temsilcilerinin katılımı ile bir çalışma grubu oluşturulmuş ve öncelikle Fakülte ve Meslek Yüksekokulu bölüm ve program adlarının değerlendirilmesi yapılmış tüm programlar şu 3 referans program adı altında gruplandırılmıştır: 1) Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi (Fakülte), 2) Lojistik Yönetimi (Fakülte) ve ) Lojistik (Meslek Yüksekokulu). Öncelikle söz konusu program mezunlarına yönelik sektör beklentileri belirlenmiş ve program çıktılarına dönüştürülmüştür. Program çıktıları doğrultusunda ders planları, ders kredi ve AKTS saatleri ile seçmeli ders oranları grup üyeleri tarafından belirlenmiştir.
İlki 9-10 Eylül 2017 tarihlerinde Dumlupınar Üniversitesi / Kütahya’da yapılan çalıştayların ikincisi 27-28 Ocak 2018 tarihlerinde Necmettin Erbakan Üniversitesi / Konya’da ve 3. Çalıştay ise 7-8 Nisan 2018 tarihlerinde Mersin’de gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışmalar sırasında Mesleki Yeterlik Kurumu tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan sektörümüz ile ilgili Ulusal Meslek Standartları da dikkate alınmakta, böylece sektör temsilcileri tarafından hazırlanan meslek standartları ile yükseköğretim arasında sağlıklı bir bağ kurulmaya çalışılmakta ve tüm çalışmaların dokümantasyonunda Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’ne uygun hareket edilmektedir.
Tüm çalıştaylarda sektör ve öğrenci temsilcilerinin görüşlerine yer verilmekte; gereğinde programlar revize edilmektedir. Halen oluşturulan ders planlarına göre ders izleklerinin (içeriklerinin) yazımı çalışmaları sürmektedir. Dersleri verecek öğretim elemanlarına yönelik “Eğitimcilerin Eğitimi” çalışmaları yapılması da planlanmaktadır. Ders izleklerinin tamamlanmasının ardından gerçekleştirilecek faaliyetler şu şekildedir:
- Eğitimci Niteliklerinin Belirlenmesi ve Eğitimci Eğitimi
- Yaparak Eğitime Ortamı Koşullarının Belirlenmesi (Laboratuvar, vd.)
- Referans Ders Kitaplarının Ortaklaşa Yazılması
- Program Kritik Başarı Etmenlerinin Belirlenmesi ve Program Performans Ölçüm Sisteminin Oluşturulması
- Denetim ve Raporlama Sisteminin Oluşturulması
- Akreditasyon Çalışması
Dördüncü çalıştay 15-16 Eylül 2018 tarihlerinde Düzce Üniversitesi’nin ev sahipliğinde Düzce Pelemir Otel’de gerçekleştirilecek olup Çalıştaya YÖK Kalite Kurulu Başkanı Prof.Dr.Muzaffer Elmas katılacaktır. Çalıştay Programı aşağıda verilmiştir.
LOJİSTİK EĞİTİM STANDARTLARI (LES-4) ÇALIŞTAYI POGRAMI
15 – 16 EYLÜL 2018
PELEMİR OTEL – DÜZCE
| 1.GÜN ( 15 Eylül 2018 Cumartesi )
ORKİDE Konferans ve Balo Salonu |
|
| 08:30 – 09:00 | Kayıt |
| 09:00 – 10:30 | Açılış Konuşmaları
· DÜ Kaynaşlı MYO Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BAYRAKTAR · LODER Başkanı Prof. Dr. Mehmet TANYAŞ · LES Komitesi Üyesi Dr. Kayıhan Ö. TURAN – LES Komite Çalışmaları · Düzce Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Tuncay ŞAHİN* · Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Başkanı Adem CEYLAN* · Düzce Üniversitesi Rektör Yrd. Prof. Dr. İlhan GENÇ · YÖK Kalite Kurulu Başkanı Prof. Dr. Muzaffer ELMAS *Teyit Bekleniyor |
| 10:30 – 11:00 | Ara |
| 11:00 – 12:00 | Paydaş Görüşleri
· Kosta SANDALCI / UTİKAD Temsilcisi · Çetin NUHOĞLU / UND Yönetim Kurulu Başkanı* · Hediye MAZLUM / Confetti Halı San. A.Ş. · Yavuz YAZGAN / Erciyas Boru A.Ş.* · Tuncay ATABAŞ / Standard Profil A.Ş. · Orhan YILMAZ / Düzce Taşıyıcılar Kooperatifi Temsilcisi · Mürvet DÜLGER / ZEY-TUR-SAN A.Ş. · Tolgay ÖZTÜRK Sunumu/Konya N. Erbakan Ünv. Öğrencisi · Merve Hazan GÜNGÖR – Özgecan OĞUZ Sunumu / Uşak Ünv. Öğrencileri *Teyit Bekleniyor |
| 12:00 – 13:00 | Öğle Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU |
| 13:00 – 14:00 | Uluslararası Karayolu Taşımacılığı – Araç Başında Bilgilendirme
(Çekici + Tenteli Yarı Römork) (Alibey Nakliyat / Kaynaşlı Koop. Katkılarıyla) |
| 14:00 – 18:00 | Çalıştay Salonunda 4 Grup Halinde Ders İzlekleri Çalışması |
| 19:00 – 20:30 | Akşam Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU / Serbest Zaman |
| 21:00 – 23:00 | Sosyal Program- Meet Point Cafe Bistro / Canlı Müzik (İsteğe Bağlı) |
| 2.GÜN ( 16 Eylül 2018 Pazar )
ORKİDE Konferans ve Balo Salonu |
|
| 09:00 – 10:15
|
I.Oturum / Program Çıktıları ve Ders Planlarının Gözden Geçirilmesi ve Ortak Ders
İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) |
| 10:15 – 10:30 | Ara |
| 10:30 – 12:00 | II.Oturum / Ortak Ders İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) |
| 12:00 – 13:15 | Öğle Yemeği – PELEMİR OTEL SARDUNYA SALONU |
| 13:15 – 14:45 | III.Oturum / Ortak Ders İzleklerinin Belirlenmesi (Tüm katılımcıların iştirakiyle) |
| 14:45 – 15:00 | Ara |
| 15:00 – 15:30 | Kapanış Oturumu (GENEL DEĞERLENDİRME) |

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2CPmwZl
via IFTTT
Ağustos ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanları Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde charter uçuşlarda Antalya Havalimanı günlük ortalama 153.6 kalkışla ilk sırada yer aldı. * Charter uçuşlarda ağustos sonu itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre %21.0 artış gerçekleşen Antalya Havalimanı’nda, ikinci sıradaki Burgaz Havalimanı’nın yaklaşık 4 katı charter uçuş gerçekleşti. * Rapora göre, Türkiye’de ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %8.5, kalkan uçak sayısında %8.6, transit üst geçişlerde %12.6 artış görüldü. Genel artış oranı ise %6.4 oldu. * Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde tarifeli uçuşlarda Atatürk Havalimanı günlük ortalama 583.7 kalkışla üçüncü sırada yer aldı. * Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde kalkış trafiği en yoğun havalimanı sıralamasında İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 680.5 trafikle dördüncü sırada yer aldı. * Ağustos sonu itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki trafikte bir önceki yılın aynı dönemine göre %2.7 artış gerçekleşti. * ARALARINDA EN FAZLA TRAFİK GERÇEKLEŞEN HAVALİMANI ÇİFTLERİ Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde aralarında en fazla trafik gerçekleşen havalimanı çifti günlük ortalama 52.5 trafikle İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Antalya Havalimanı çifti oldu. * İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Atatürk Havalimanı çifti günlük ortalama 50.1 trafikle ikinci, İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 47.7 trafikle beşinci sırada yer aldı. * Muğla Milas-Bodrum Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 46.5 trafikle beşinci sırada yer aldı. * Ağustos ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanı çiftleri sıralamasında ilk yedideki dört havalimanı çifti Türkiye havalimanlarından oluştu.
Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde charter uçuşlarda Antalya Havalimanı günlük ortalama 153.6 kalkışla ilk sırada yer aldı.
*
Charter uçuşlarda ağustos sonu itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre %21.0 artış gerçekleşen Antalya Havalimanı’nda, ikinci sıradaki Burgaz Havalimanı’nın yaklaşık 4 katı charter uçuş gerçekleşti.
*
Rapora göre, Türkiye’de ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %8.5, kalkan uçak sayısında %8.6, transit üst geçişlerde %12.6 artış görüldü. Genel artış oranı ise %6.4 oldu.
*
Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde tarifeli uçuşlarda Atatürk Havalimanı günlük ortalama 583.7 kalkışla üçüncü sırada yer aldı.
*
Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde kalkış trafiği en yoğun havalimanı sıralamasında İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 680.5 trafikle dördüncü sırada yer aldı.
*
Ağustos sonu itibariyle İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki trafikte bir önceki yılın aynı dönemine göre %2.7 artış gerçekleşti.
*
ARALARINDA EN FAZLA TRAFİK GERÇEKLEŞEN HAVALİMANI ÇİFTLERİ
Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde aralarında en fazla trafik gerçekleşen havalimanı çifti günlük ortalama 52.5 trafikle İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Antalya Havalimanı çifti oldu.
*
İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Atatürk Havalimanı çifti günlük ortalama 50.1 trafikle ikinci, İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 47.7 trafikle beşinci sırada yer aldı.
*
Muğla Milas-Bodrum Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 46.5 trafikle beşinci sırada yer aldı.
*
Ağustos ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanı çiftleri sıralamasında ilk yedideki dört havalimanı çifti Türkiye havalimanlarından oluştu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2CKPcTg
via IFTTT
Ağustos ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanları

SMS – EĞİTME 33 SMS – EĞİTME 33 Başarılı bir organizasyonda, güçlü- olumlu SMS kültürü ve üst düzey yönetim desteği, organizasyonda yüksek düzey emniyet farkındalığı ve üst yönetim ve çalışanlar arasında karşılıklı güvene dayanan olumlu bir iletişime ihtiyaç vardır. SMS’in bu bileşini organizasyonun ve kişilerin tutumlarını, davranışlarını SMS’in başarısını artıracak şekilde etkilemeye çalışan uygulamaları kapsamaktadır. Tabii ki burada başarılı olmak için çalışanların öncelikle iyi eğitilmeleri ve yetiştirmeleri gerekir. Çalışanların kendilerinden beklenenleri yerine getirebilmek amacıyla bir emniyet programı tasarlanıp, hemen hayata geçirilmesi. Eğitimlerin içeriği ve öğrenme çıktıları çalışanların görevlerine ve organizasyon içindeki durumlarına göre uygun olmalıdır. Öncdelikle öğrenme çıktıları belirlenmeli. Aslında emniyet eğitimlerinin amaçları birer iletişim aracıdır.(ICAO SMM) Bunlar neler olabilir? *Çalışanların emniyet konusunda farkındalığı arttırmak, *Uzmanlık konularında bilgilerini arttırmak, *Tüm şirket çalışanların SMS’in önemimi ve nasıl işlediğini sağlamak, *Emniyet kültürün güçlenmesi sağlanmalı, *Yapılan hata, kaza lardan ders çıkartılıp, çıkarılan dersi yaygınlaştırmalı, *Emniyet politikaları, amaçları, hedefleri açıklanmalı, *Her çalışana hesap verme sorumlulukları öğretilmeli, *Tehlike analizi ve SMS risk yönetim prensipleri, *Raporlama; önemi ve nasıl çalıştığı, *Performans ölçümü ve gözlemi, *Emniyet veri ve bilgilerin nasıl yaygınlaştırılması. Burada eğitmene de büyük bir rol düşmektedir. İyi bir eğitim profesyoneli olmak için farklı kişisel özellikler kadar fonksiyonel nitelikler de çok önemli. Çünkü eğitmenlerin, verilen hizmet ve yapılan iş hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalı. Kapsamlı bir bilgiye sahip olmak çalışanın gözünde değer ve güvenini de artırır. *Eğitmen sektörün durumunu biliyor mu? *Sektör içinde karşılaşılan zorluklar ve yasal regülasyonlar neler olduğunu biliyormu ? *Kaç yıldır sektörde çalışıyor? On yıl….. Yoksa iki yıl? Dolasıyla şirketinizde SMS amaç ve hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak eğitim programlarını tasarlarken işletme ve operasyon hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olması gerekir. Bu ayki yazımı bitirirken iki öğrencimden aldığım mesajları paylaşmak istedim…. *Hocam merhabalar, bu seneki mezunlardan Ben S. , ……AYT Harekata girdim ve ısrarla üstüne basa basa öğrettiğiniz her şey önüme geldi ve hiç zorlanmadan operasyonları gerçekleştirdim. Size çok teşekkür ederim. Bize bu bilgileri üstüne basa basa öğrettiğiniz için ………….. * Hocam merhaba ben M. , SAW havalimanında yolcu hizmetlerde staja başladım. Daha sonra Harekat ofisine gönderdiler. Orada okulda öğrettiğiniz bilgileri çalışanlarla paylaştım. Bu bilgileri bildiğim için şaşırdılar. Staj bitene kadar bu departmanda kalacağımı söylediler. Bize bu bilgileri öğrettiğiniz için çok teşekkür ederim. MEHMET ALİ ATAMAN 1.Eylül.2018
SMS – EĞİTME 33
Başarılı bir organizasyonda, güçlü- olumlu SMS kültürü ve üst düzey yönetim desteği, organizasyonda yüksek düzey emniyet farkındalığı ve üst yönetim ve çalışanlar arasında karşılıklı güvene dayanan olumlu bir iletişime ihtiyaç vardır. SMS’in bu bileşini organizasyonun ve kişilerin tutumlarını, davranışlarını SMS’in başarısını artıracak şekilde etkilemeye çalışan uygulamaları kapsamaktadır. Tabii ki burada başarılı olmak için çalışanların öncelikle iyi eğitilmeleri ve yetiştirmeleri gerekir.
Çalışanların kendilerinden beklenenleri yerine getirebilmek amacıyla bir emniyet programı tasarlanıp, hemen hayata geçirilmesi. Eğitimlerin içeriği ve öğrenme çıktıları çalışanların görevlerine ve organizasyon içindeki durumlarına göre uygun olmalıdır. Öncdelikle öğrenme çıktıları belirlenmeli. Aslında emniyet eğitimlerinin amaçları birer iletişim aracıdır.(ICAO SMM)
Bunlar neler olabilir?
*Çalışanların emniyet konusunda farkındalığı arttırmak,
*Uzmanlık konularında bilgilerini arttırmak,
*Tüm şirket çalışanların SMS’in önemimi ve nasıl işlediğini sağlamak,
*Emniyet kültürün güçlenmesi sağlanmalı,
*Yapılan hata, kaza lardan ders çıkartılıp, çıkarılan dersi yaygınlaştırmalı,
*Emniyet politikaları, amaçları, hedefleri açıklanmalı,
*Her çalışana hesap verme sorumlulukları öğretilmeli,
*Tehlike analizi ve SMS risk yönetim prensipleri,
*Raporlama; önemi ve nasıl çalıştığı,
*Performans ölçümü ve gözlemi,
*Emniyet veri ve bilgilerin nasıl yaygınlaştırılması.
Burada eğitmene de büyük bir rol düşmektedir. İyi bir eğitim profesyoneli olmak için farklı kişisel özellikler kadar fonksiyonel nitelikler de çok önemli.
Çünkü eğitmenlerin, verilen hizmet ve yapılan iş hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalı. Kapsamlı bir bilgiye sahip olmak çalışanın gözünde değer ve güvenini de artırır.
*Eğitmen sektörün durumunu biliyor mu?
*Sektör içinde karşılaşılan zorluklar ve yasal regülasyonlar neler olduğunu
biliyormu ?
*Kaç yıldır sektörde çalışıyor? On yıl….. Yoksa iki yıl?
Dolasıyla şirketinizde SMS amaç ve hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak eğitim programlarını tasarlarken işletme ve operasyon hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olması gerekir.
Bu ayki yazımı bitirirken iki öğrencimden aldığım mesajları paylaşmak istedim….
*Hocam merhabalar, bu seneki mezunlardan Ben S. , ……AYT Harekata girdim ve ısrarla üstüne basa basa öğrettiğiniz her şey önüme geldi ve hiç zorlanmadan operasyonları gerçekleştirdim. Size çok teşekkür ederim. Bize bu bilgileri üstüne basa basa öğrettiğiniz için …………..
* Hocam merhaba ben M. , SAW havalimanında yolcu hizmetlerde staja başladım. Daha sonra Harekat ofisine gönderdiler. Orada okulda öğrettiğiniz bilgileri çalışanlarla paylaştım. Bu bilgileri bildiğim için şaşırdılar. Staj bitene kadar bu departmanda kalacağımı söylediler. Bize bu bilgileri öğrettiğiniz için çok teşekkür ederim.
MEHMET ALİ ATAMAN
1.Eylül.2018

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MeGUCv
via IFTTT
7 Eylül 2018 Cuma
Dispeçer (Uçuş Harekat Uzmanı) Alacak
