5 Ağustos 2018 Pazar

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ncvIvZ

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda dans ve müzik gösterisi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ndxrRH

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) ile D-8 arasında imzalanan iyi niyet anlaşması kapsamında İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak. Havalimanında düzenlenen törenle iyi niyet anlaşması, D-8 Genel Sekreteri Büyükelçi Ku Jaafar Ku Shaari ile İSG Yönetim Kurulu Üyesi Dato Azmi Murad tarafından imzalandı. İmzalanan iyi niyet anlaşmasıyla, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak. Üye ülkeler Bangladeş, Mısır, Nijerya, Endonezya, İran, Pakistan, Malezya ve Türkiye’da turizm, ticaret ve hava hizmetleri alanlarındaki fırsatları ve karşılıklı faydaları araştıracak ve değerlendirecek. Havalimanında D-8’e özel tanıtıcı kiosklar ve çeşitli uygulamalar yapılacak, üye ülkelerinin vatandaşlarının işlemleri hızlandırılacak.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) ile D-8 arasında imzalanan iyi niyet anlaşması kapsamında İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak.

Havalimanında düzenlenen törenle iyi niyet anlaşması, D-8 Genel Sekreteri Büyükelçi Ku Jaafar Ku Shaari ile İSG Yönetim Kurulu Üyesi Dato Azmi Murad tarafından imzalandı.

İmzalanan iyi niyet anlaşmasıyla, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, D-8’in Türkiye’den seçilen havalimanı olarak hizmet sunacak.

Üye ülkeler Bangladeş, Mısır, Nijerya, Endonezya, İran, Pakistan, Malezya ve Türkiye’da turizm, ticaret ve hava hizmetleri alanlarındaki fırsatları ve karşılıklı faydaları araştıracak ve değerlendirecek.

Havalimanında D-8’e özel tanıtıcı kiosklar ve çeşitli uygulamalar yapılacak, üye ülkelerinin vatandaşlarının işlemleri hızlandırılacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ncvIvZ
via IFTTT

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda dans ve müzik gösterisi Malaysia Airports Holdings ile Malezya Turizm Ofisi himayesinde Türkiye’de bulunan ve 30 kişiden oluşan Malaysia Instute of Arts Melaka, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda dans ve müzik gösterisi sundu. Dış Hatlar Sergi Alanı’nda yapılan 2 ayrı performansa yolcular ve havalimanı çalışanları yoğun ilgi gösterdi. Malaysia Airports Holdings ile Malezya Turizm Ofisi himayesinde Türkiye'de bulunan ve 30 kişiden oluşan Malaysia Instute of Arts Melaka, Sabiha'da dans ve müzik gösterisi sundu. Sergi Alanı'nda yapılan 2 ayrı performansa yolcular ve havalimanı çalışanları yoğun ilgi gösterdi. pic.twitter.com/k7kvTZejw3 — AirportIST (@AirportIST) August 5, 2018

Malaysia Airports Holdings ile Malezya Turizm Ofisi himayesinde Türkiye’de bulunan ve 30 kişiden oluşan Malaysia Instute of Arts Melaka, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda dans ve müzik gösterisi sundu. Dış Hatlar Sergi Alanı’nda yapılan 2 ayrı performansa yolcular ve havalimanı çalışanları yoğun ilgi gösterdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ndxrRH
via IFTTT

SMS – KÜLTÜR 32


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OdrgbH

SMS – KÜLTÜR 32 SMS –      KÜLTÜR  32   Havacılık şirketlerinde üretim veya hizmet birçok süreçlerin birarada yürütülmesi sonucunda gerçekleşir. Organizasyonlar bunları yürütürken birçok unsurlarla karşılaşır. Tehlikeye düşüren durumlar karşısında organizasyon çalışanlarının tepkileri, emniyetin şekillenmesinde  rol oynamaktadır. Çalışanların sahip oldukları ve birlikte geliştirdikleri değerler, organizasyon içerisindeki tutumlarını veya davranışlarını etkiler. İşte emniyetsiz durumlarda tepkiler bu davranışlarda  görülür. Öncelikle de bu davranışlar diğer çalışanlar tarafından görülür. Sonra organizasyon içerisinde ya güçlenir ya da zayıflanır sonrasında unutulur. Biliyoruz ki kültür, bireyler tarafından öğrenilir ve paylaşılır.   ‘Dürüstlük’ toplumumuzda öne çıkan bir değerdir. Bu kavramı önce ailemizden sonra okul eğitimcilerinden duyarız.  Çocukluğumuzdan başlayıp gençlik yıllarımıza kadar hep bu kavram öne çıkan bir değerdir.  Bu değere bağlı kalmamız istenir. Dolasıyla  öğrenimini tamamlayıp iş hayatına başlamış olan çalışanlar, dürüstlük değerini organizasyon içerisinde bir beklenti içerisinde olurlar. Örneğin öğrencilerim staj dönemlerinde bile işyerlerinde  karşılaştıkları davranış ve tutumlar  neticesinde hayal kırıklığına uğruyorlar.   Havacılık organizasyonlarında faaliyetler yürütülürken emniyeti tehlikeye düşüren davranışların dürüstçe rapor edilmesi istenir. Dürüst raporlama değerini nasıl geliştirebiliriz?  Tabii ki bilgilendirme toplantıları, eğitimler, seminerler ve  hatta çalışma esnasında yaşanlarla gelişir. Yöneticiler, emniyette raporlamanın önemini ve değerini çalışanlarına çok iyi anlatmalıdır. Ama yöneticinin önce kendisi bu değerin önemini bilmeli. Daha sonra  bu raporlamanın önemini ve değerini gerek kendi gerekse eğitimlerde teşvik edecektir. Emniyet raporlarına uygun şekilde geliştirilen önlemler ve düzeltmelerin sonucunda yeni uygulamaların tanıtılmasını  sağlayan çalışanlar, raporların faydalı olabileceğine dair inançların gelişmesinide sağlar. Bunun yanısıra  dürüst raporlamalar, diğer çalışanlara göre ispiyonculuk olarak  görülüyorsa ve yöneticiler de raporlama sonucunda  sık sık  disiplin cezaları ile yıldırıyorsa, bu şirket dürüst raporlamadan uzaklaşmaya başlar. Bu da şirketi topyekün olumsuzlaştırır. İşte burada şirketin kültürü kötü yönde değiştiğini görüyoruz.   Peki organizasyonlarda olumlu bir emniyet kültürün güçlenmesinde maestro kimdir?      Organizasyonlarda olumlu bir emniyet kültürünin güçlendirilmesi için yönetiminde sorumluluğu vardır.  Yönetim önce emniyet kültürünün olumlu temel değerleri tanımlamalıdır. Organizasyon kültürünün kültürel unsurlar aracılığıyla çalışanlarına iletmeli ve anlatılanlar takip edilerek çalışanlarının davranışlarının olumlu emniyet kültürünü desteklemesi sağlanır. Güçlü emniyet kültürüne sahip olan organizasyonlarda emniyet hakkında paylaşılan inanç ve değerler emniyeti arttıracak türde karar ve eylemlere yön verir.   Peki güçlü ve iyi bir emniyet kültürünün önündeki engeller nelerdir?   Sayabileceğimiz bir sürü örnekler verilebilir. Herhangi bir olay veya kaza sonrası suçlama veya suçlu bulunma korkusunun organizasyonda gerçekleşen hataların üstünün örtülmesine neden olduğu ve hatta raporlamanın da gerçekleşmediği görülür. Bununla beraber ceza korkusu, raporlamayı da engeller. Bunun yanısıra üst yönetimin veya departman yöneticilerinin operasyonel hedeflere odaklanması emniyetle ilgili önlemlerin ihmalinede neden olabilmektedir. Burada cezalandırılmamak modelini önerirken, emniyetle ilgili çaba sarfederken de cezalandırmanın rolünü iyi tanımlamak gerekir. Çünkü ‘cezalandırılmamak’ karşımıza şu unsurlarla çıkacak; *Kasıtlı  ve  sürekli tehlikeye neden olan davranışlar engellenemez. *Suçlu ve suçsuz aynı kefeye konmuş da olabilir. Halende bir çok şirketlerde çok tartışılan konulardan biridir.   FAA’den onaylı  ‘Yöneticiler için SMS’ eğitiminde anlatılır. Derler ki; kaza veya hata sonrası  çalışana hemen ceza vermeyin. Olayın veya kazanın kök nedenlerine inin. Burada insan faktörleri çok önemli. (Kalifiyeli bir  yönetici insan faktörü unsurlarından anlamalı. Çünkü o yönetici)… Konumuza devam edelim. Kaza yapan çalışanın kök nedenleri  araştırılır. Sebepler tespit edilir.  Çalışana tekrar eğitim aldırılır. Kişi periyodik zamanlarda gözlemlenir.  Aynı  kişi aynı kaza veya hatayı yaptığında; Tekrar kök nedenlerine ve iyileştirme yollarına girilir. Ancak burada yönetici de incelenir. Daha sonra bu çalışanınız ile bir daha başka hata ile karşılaştığınızda; Eğer bir yöneticiyseniz? Bu çalışanınıza bir şans daha mı verirsiniz  yoksa çalışanınız ile yolları ayırmak mı istersiniz?  diye sorulur.     Mehmet Ali Ataman 1.Ağustos.2018

SMS –      KÜLTÜR  32

 

Havacılık şirketlerinde üretim veya hizmet birçok süreçlerin birarada yürütülmesi sonucunda gerçekleşir. Organizasyonlar bunları yürütürken birçok unsurlarla karşılaşır. Tehlikeye düşüren durumlar karşısında organizasyon çalışanlarının tepkileri, emniyetin şekillenmesinde  rol oynamaktadır. Çalışanların sahip oldukları ve birlikte geliştirdikleri değerler, organizasyon içerisindeki tutumlarını veya davranışlarını etkiler. İşte emniyetsiz durumlarda tepkiler bu davranışlarda  görülür. Öncelikle de bu davranışlar diğer çalışanlar tarafından görülür. Sonra organizasyon içerisinde ya güçlenir ya da zayıflanır sonrasında unutulur. Biliyoruz ki kültür, bireyler tarafından öğrenilir ve paylaşılır.

 

‘Dürüstlük’ toplumumuzda öne çıkan bir değerdir. Bu kavramı önce ailemizden sonra okul eğitimcilerinden duyarız.  Çocukluğumuzdan başlayıp gençlik yıllarımıza kadar hep bu kavram öne çıkan bir değerdir.  Bu değere bağlı kalmamız istenir. Dolasıyla  öğrenimini tamamlayıp iş hayatına başlamış olan çalışanlar, dürüstlük değerini organizasyon içerisinde bir beklenti içerisinde olurlar. Örneğin öğrencilerim staj dönemlerinde bile işyerlerinde  karşılaştıkları davranış ve tutumlar  neticesinde hayal kırıklığına uğruyorlar.

 

Havacılık organizasyonlarında faaliyetler yürütülürken emniyeti tehlikeye düşüren davranışların dürüstçe rapor edilmesi istenir. Dürüst raporlama değerini nasıl geliştirebiliriz?  Tabii ki bilgilendirme toplantıları, eğitimler, seminerler ve  hatta çalışma esnasında yaşanlarla gelişir. Yöneticiler, emniyette raporlamanın önemini ve değerini çalışanlarına çok iyi anlatmalıdır.

Ama yöneticinin önce kendisi bu değerin önemini bilmeli. Daha sonra  bu raporlamanın önemini ve değerini gerek kendi gerekse eğitimlerde teşvik edecektir. Emniyet raporlarına uygun şekilde geliştirilen önlemler ve düzeltmelerin sonucunda yeni uygulamaların tanıtılmasını  sağlayan çalışanlar, raporların faydalı olabileceğine dair inançların gelişmesinide sağlar. Bunun yanısıra  dürüst raporlamalar, diğer çalışanlara göre ispiyonculuk olarak  görülüyorsa ve yöneticiler de raporlama sonucunda  sık sık  disiplin cezaları ile yıldırıyorsa, bu şirket dürüst raporlamadan uzaklaşmaya başlar. Bu da şirketi topyekün olumsuzlaştırır. İşte burada şirketin kültürü kötü yönde değiştiğini görüyoruz.

 

Peki organizasyonlarda olumlu bir emniyet kültürün güçlenmesinde maestro kimdir?   

 

Organizasyonlarda olumlu bir emniyet kültürünin güçlendirilmesi için yönetiminde sorumluluğu vardır.  Yönetim önce emniyet kültürünün olumlu temel değerleri tanımlamalıdır. Organizasyon kültürünün kültürel unsurlar aracılığıyla çalışanlarına iletmeli ve anlatılanlar takip edilerek çalışanlarının davranışlarının olumlu emniyet kültürünü desteklemesi sağlanır. Güçlü emniyet kültürüne sahip olan organizasyonlarda emniyet hakkında paylaşılan inanç ve değerler emniyeti arttıracak türde karar ve eylemlere yön verir.

 

Peki güçlü ve iyi bir emniyet kültürünün önündeki engeller nelerdir?

 

Sayabileceğimiz bir sürü örnekler verilebilir. Herhangi bir olay veya kaza sonrası suçlama veya suçlu bulunma korkusunun organizasyonda gerçekleşen hataların üstünün örtülmesine neden olduğu ve hatta raporlamanın da gerçekleşmediği görülür. Bununla beraber ceza korkusu, raporlamayı da engeller. Bunun yanısıra üst yönetimin veya departman yöneticilerinin operasyonel hedeflere odaklanması emniyetle ilgili önlemlerin ihmalinede neden olabilmektedir. Burada cezalandırılmamak modelini önerirken, emniyetle ilgili çaba sarfederken de cezalandırmanın rolünü iyi tanımlamak gerekir. Çünkü ‘cezalandırılmamak’ karşımıza şu unsurlarla çıkacak;

*Kasıtlı  ve  sürekli tehlikeye neden olan davranışlar engellenemez.

*Suçlu ve suçsuz aynı kefeye konmuş da olabilir.

Halende bir çok şirketlerde çok tartışılan konulardan biridir.

 

FAA’den onaylı  ‘Yöneticiler için SMS’ eğitiminde anlatılır. Derler ki; kaza veya hata sonrası  çalışana hemen ceza vermeyin. Olayın veya kazanın kök nedenlerine inin. Burada insan faktörleri çok önemli. (Kalifiyeli bir  yönetici insan faktörü unsurlarından anlamalı. Çünkü o yönetici)… Konumuza devam edelim. Kaza yapan çalışanın kök nedenleri  araştırılır. Sebepler tespit edilir.  Çalışana tekrar eğitim aldırılır. Kişi periyodik zamanlarda gözlemlenir.  Aynı  kişi aynı kaza veya hatayı yaptığında; Tekrar kök nedenlerine ve iyileştirme yollarına girilir. Ancak burada yönetici de incelenir. Daha sonra bu çalışanınız ile bir daha başka hata ile karşılaştığınızda;

Eğer bir yöneticiyseniz? Bu çalışanınıza bir şans daha mı verirsiniz  yoksa çalışanınız ile yolları ayırmak mı istersiniz?  diye sorulur.

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.Ağustos.2018



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OdrgbH
via IFTTT

Emirates İtalya’da ağını Trenitalia ile genişletiyor Emirates ağını İtalya’da genişletiyor, Trenitalia ile kod paylaşımı anlaşması imzalandı İtalya’daki 27 tren istasyonu şimdi Emirates’in küresel ağının bir parçası olacak. İtalya’ya gidiş-dönüş seyahat eden yolcular için daha fazla kolaylık ve bağlantı için demiryolu ve uçuşu birleştiren tek bir bilet olanağı sunuluyor. DUBAI, 1 AĞUSTOS 2018 – İtalya’nın ulusal demiryolu şirketi Trenitalia ve Emirates, Emirates müşterilerine dünya çapındaki ağından biri olan İtalya genelinde yeni destinasyonlar keşfetmelerini sağlayacak yeni bir kod anlaşması duyurdu. Sadece bir kolay rezervasyonla seyahatseverler Emirates ile uçarak, Emirates’in İtalyan’nın geçit kapısı olan 4 şehri Bologna, Milano, Roma ve Venedik’ten gelen yüksek hızlı, modern ve konforlu trenleri kullanıp İtalya’nın en güzel şehir ve kasabalarına ulaşabilecekler. Yolcular artık Emirates web sitesi üzerinden kod paylaşımlı seyahatler için rezervasyon yapmaya başlayabilir ve  seyahatlerini tek bir bilette düzenleme kolaylığından yararlanabilir. First Class ve Business Class yolcuları, Trenitalia’nın trenlerinde  otomatik olarak First Class’ta rezerve edilecektir. Emirates -Trenitalia ortaklığının bir parçası olan tren istasyonları şunlar: İçerik:www.emirates.com  

Emirates ağını İtalya’da genişletiyor, Trenitalia ile kod paylaşımı anlaşması imzalandı

İtalya’daki 27 tren istasyonu şimdi Emirates’in küresel ağının bir parçası olacak.
İtalya’ya gidiş-dönüş seyahat eden yolcular için daha fazla kolaylık ve bağlantı için demiryolu ve uçuşu birleştiren tek bir bilet olanağı sunuluyor.

DUBAI, 1 AĞUSTOS 2018 – İtalya’nın ulusal demiryolu şirketi Trenitalia ve Emirates, Emirates müşterilerine dünya çapındaki ağından biri olan İtalya genelinde yeni destinasyonlar keşfetmelerini sağlayacak yeni bir kod anlaşması duyurdu.

Sadece bir kolay rezervasyonla seyahatseverler Emirates ile uçarak, Emirates’in İtalyan’nın geçit kapısı olan 4 şehri Bologna, Milano, Roma ve Venedik’ten gelen yüksek hızlı, modern ve konforlu trenleri kullanıp İtalya’nın en güzel şehir ve kasabalarına ulaşabilecekler.

Yolcular artık Emirates web sitesi üzerinden kod paylaşımlı seyahatler için rezervasyon yapmaya başlayabilir ve  seyahatlerini tek bir bilette düzenleme kolaylığından yararlanabilir. First Class ve Business Class yolcuları, Trenitalia’nın trenlerinde  otomatik olarak First Class’ta rezerve edilecektir.

Emirates -Trenitalia ortaklığının bir parçası olan tren istasyonları şunlar:

İçerik:www.emirates.com

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OcN2fT
via IFTTT