1 Ağustos 2018 Çarşamba

UTİKAD OSJD/FIATA TOPLANTISINA EV SAHİPLİĞİ YAPTI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2O1G5hL

UTİKAD OSJD/FIATA TOPLANTISINA EV SAHİPLİĞİ YAPTI Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD’ın da üye olduğu FIATA (International Federation of Freight Forwarders Associations-Uluslararası Taşıma İşleri Organizatörleri Dernekleri Federasyonu) ile OSJD (Organization for Cooperation of Railways-Demiryolları İş Birliği Örgütü) tarafından, 11-12 Temmuz 2018 tarihlerinde İstanbul Crowne Plaza Otel-Florya’da UTİKAD ev sahipliğinde Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı düzenlendi. 18 ülkeden 55 temsilcinin katıldığı ve iki gün süren toplantılarda “Avrupa-Asya-Avrupa Multimodal Taşımacılığında Yeni Olanaklar” değerlendirildi. UTİKAD ev sahipliğinde gerçekleşen ve UTİKAD’ı temsilen UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin, UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Üyesi İbrahim Dölen ile UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur’un katıldığı toplantılarda Avrupa-Asya-Avrupa demiryolları hatları ile ilgili olarak ülkelerin devlet demiryolları temsilcileri ve özel sektör paydaşları geleceğe yönelik paylaşımlarda bulundu. FIATA ve OSJD tarafından geçen sene başlatılan ve bu yıl ikincisi düzenlenen Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nın bu yılki adresi İstanbul’du. 18 ülkeden 55 temsilci Avrupa-Asya-Avrupa hattındaki demiryolu taşımacılığının sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirmek için 11-12 Temmuz 2018 tarihlerinde Crowne Plaza Florya Otel’de düzenlenen OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nda bir araya geldi. Avusturya, Azerbaycan, Belarus, Bulgaristan, Çin, Çek Cumhuriyeti, Gürcistan, İsviçre, İtalya, Kazakistan, Litvanya, Moldova, Polonya, Rusya, Slovakya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam’dan devlet demiryolları temsilcileri ile özel sektör paydaşlarının katıldığı toplantılarda Avrasya coğrafyasında demiryolu taşımacılığının güncel durumu görüşüldü. OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı 11 Temmuz’da OSJD Başkanı Zubaida Aspayeva, FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin ile FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Başkanı Dr. Ivan Petrov’un açılış konuşmaları ile başladı. Açılış konuşmalarının ardından FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Başkanı Dr. Ivan Petrov’un moderatörlüğünde gerçekleşen ilk panelin ana konusu “Avrasya Demiryollarında Multimodal Taşımacılık”tı. Panelde Avrasya ulaşım koridorlarının kalkınması yönündeki gerçekler ve beklentiler ortaya konurken Avrupa’dan İran’a, İran’dan ise Çin’e uzanan Güney Koridor’un güncel durumu da değerlendirildi. “Kombine ve Multimodal Taşımacılık Uygulamaları ve Beklentileri” konulu ikinci panelin moderatörlüğünü ise OSJD Yük Taşımacılığı Komisyonu Başkanı Zubaida Aspayeva üstlendi.  Panelde; kombine ve multimodal taşımacılığın geliştirilmesi alanında uluslararası kuruluşların deneyimleri, Avrupa-Asya-Avrupa kombine ve multimodal taşımacılıkta zorluklar ve pratik çözümler, demiryolu işletmelerinin konteyner tren operatörleri, nakliye şirketleri ve ulusal nakliye acenteleri dernekleri ile etkileşimi konuları masaya yatırıldı. OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nın ikinci gününde de katılımcıların yoğun ilgisi devam etti. 12 Temmuz’da gerçekleşen “Kombine ve Multimodal Taşımacılıkta Sınır Geçişlerinin Kolaylaştırılması” konulu ilk panelin modaretörlüğünü OSJD Ulaştırma Politikası ve Kalkınma Stratejisi Uzmanı Zurab Kozmava yaptı. Panelde; bilgi teknolojilerinin kullanımı, elektronik veri değişimi, dokümanların tüm tedarik süreçlerinde kullanılması, OSJD belgelerinin kullanımından elde edilen faydalar (SMGS ve CIM/SMGS dokümanları) ve etkin lojistik çözümler için geliştirilecek stratejiler konuları tartışıldı. FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin’in moderatörlüğünü gerçekleştirdiği son panelde ise “Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Gümrük İdarelerinin Demiryolları Dahil Olmak Üzere Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın Yasal Statüsü” değerlendirildi. Panelde; Çin, Güney Asya, Güney-Batı ve Güneydoğu Asya’dan İpek Yolu’nun Hazar Denizi ve Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaştırma kapasitesi, iş alanları ve yüklerin ek akışını sağlama umutları ile Karadeniz ve Hazar Denizi’nden geçen yolda Avrupa-Asya-Avrupa trafiği konu başlıkları gündemi belirledi. Panelde ayrıca Türkiye’nin Bakü-Tiflis-Kars hattının açılması ile beklenen transit yük trafiğine ulaşamamasının nedenleri de değerlendirildi. Çin-Avrupa arasındaki ticaret için Rusya üzerinden geçen kuzey koridorunun çok geliştiğini ve aktif olarak kullanıldığı belirtilirken; orta koridorda BTK üzerinden Türkiye’nin yerine daha çok, rotanın Hazar’dan sonra Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaştığının da altı çizildi. Farklı ülkelerin temsilcileri Türkiye üzerinden geçen rotanın tercih edilmeme sebeplerini; Çin’den gelen ve Hazar Denizi veya İran üzerinden Türkiye’ye bağlanan Orta ve Güney koridorunun Van Gölü ve Marmara geçişlerinde sorunlar/gecikmeler yaşanması ve deniz/göl geçişleri nedeniyle kesintiye uğraması olarak ortaya koydu. Bu nedenle Avrupa’dan İran’a olan hattın toplam maliyetinin %30’unu Karadeniz geçişi oluşturmasına rağmen bu rotanın tercih edildiği vurgulandı. İnteraktif bir şekilde gerçekleşen paneller sonunda soru-cevap bölümlerine geçildi. Güncel durum değerlendirmelerinin ardından katılımcıların çözüm önerilerinin de alındığı koordinasyon toplantısı sonucunda oluşturulacak raporun sektör ile paylaşılacağı belirtildi. Bunun yanı sıra OSJD/FIATA tarafından her yıl düzenlenen etkinliğe UTİKAD’ın katılım sağlamasının sektör açısından faydalı olacağı belirtildi. Kaynak:https://ift.tt/2gVtzBP © Copyright 2017 utikad Bint Ajans | Yeni Nesil Web Ajansı

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD’ın da üye olduğu FIATA (International Federation of Freight Forwarders Associations-Uluslararası Taşıma İşleri Organizatörleri Dernekleri Federasyonu) ile OSJD (Organization for Cooperation of Railways-Demiryolları İş Birliği Örgütü) tarafından, 11-12 Temmuz 2018 tarihlerinde İstanbul Crowne Plaza Otel-Florya’da UTİKAD ev sahipliğinde Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı düzenlendi.

18 ülkeden 55 temsilcinin katıldığı ve iki gün süren toplantılarda “Avrupa-Asya-Avrupa Multimodal Taşımacılığında Yeni Olanaklar” değerlendirildi. UTİKAD ev sahipliğinde gerçekleşen ve UTİKAD’ı temsilen UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin, UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Üyesi İbrahim Dölen ile UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur’un katıldığı toplantılarda Avrupa-Asya-Avrupa demiryolları hatları ile ilgili olarak ülkelerin devlet demiryolları temsilcileri ve özel sektör paydaşları geleceğe yönelik paylaşımlarda bulundu.

FIATA ve OSJD tarafından geçen sene başlatılan ve bu yıl ikincisi düzenlenen Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nın bu yılki adresi İstanbul’du. 18 ülkeden 55 temsilci Avrupa-Asya-Avrupa hattındaki demiryolu taşımacılığının sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirmek için 11-12 Temmuz 2018 tarihlerinde Crowne Plaza Florya Otel’de düzenlenen OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nda bir araya geldi.

Avusturya, Azerbaycan, Belarus, Bulgaristan, Çin, Çek Cumhuriyeti, Gürcistan, İsviçre, İtalya, Kazakistan, Litvanya, Moldova, Polonya, Rusya, Slovakya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam’dan devlet demiryolları temsilcileri ile özel sektör paydaşlarının katıldığı toplantılarda Avrasya coğrafyasında demiryolu taşımacılığının güncel durumu görüşüldü.

OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı 11 Temmuz’da OSJD Başkanı Zubaida Aspayeva, FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin ile FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Başkanı Dr. Ivan Petrov’un açılış konuşmaları ile başladı.

Açılış konuşmalarının ardından FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve FIATA Demiryolu Çalışma Grubu Başkanı Dr. Ivan Petrov’un moderatörlüğünde gerçekleşen ilk panelin ana konusu “Avrasya Demiryollarında Multimodal Taşımacılık”tı. Panelde Avrasya ulaşım koridorlarının kalkınması yönündeki gerçekler ve beklentiler ortaya konurken Avrupa’dan İran’a, İran’dan ise Çin’e uzanan Güney Koridor’un güncel durumu da değerlendirildi.

“Kombine ve Multimodal Taşımacılık Uygulamaları ve Beklentileri” konulu ikinci panelin moderatörlüğünü ise OSJD Yük Taşımacılığı Komisyonu Başkanı Zubaida Aspayeva üstlendi.  Panelde; kombine ve multimodal taşımacılığın geliştirilmesi alanında uluslararası kuruluşların deneyimleri, Avrupa-Asya-Avrupa kombine ve multimodal taşımacılıkta zorluklar ve pratik çözümler, demiryolu işletmelerinin konteyner tren operatörleri, nakliye şirketleri ve ulusal nakliye acenteleri dernekleri ile etkileşimi konuları masaya yatırıldı.

OSJD/FIATA Kombine Taşımacılık Koordinasyon Toplantısı’nın ikinci gününde de katılımcıların yoğun ilgisi devam etti. 12 Temmuz’da gerçekleşen “Kombine ve Multimodal Taşımacılıkta Sınır Geçişlerinin Kolaylaştırılması” konulu ilk panelin modaretörlüğünü OSJD Ulaştırma Politikası ve Kalkınma Stratejisi Uzmanı Zurab Kozmava yaptı. Panelde; bilgi teknolojilerinin kullanımı, elektronik veri değişimi, dokümanların tüm tedarik süreçlerinde kullanılması, OSJD belgelerinin kullanımından elde edilen faydalar (SMGS ve CIM/SMGS dokümanları) ve etkin lojistik çözümler için geliştirilecek stratejiler konuları tartışıldı.

FIATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Turgut Erkeskin’in moderatörlüğünü gerçekleştirdiği son panelde ise “Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Gümrük İdarelerinin Demiryolları Dahil Olmak Üzere Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın Yasal Statüsü” değerlendirildi. Panelde; Çin, Güney Asya, Güney-Batı ve Güneydoğu Asya’dan İpek Yolu’nun Hazar Denizi ve Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaştırma kapasitesi, iş alanları ve yüklerin ek akışını sağlama umutları ile Karadeniz ve Hazar Denizi’nden geçen yolda Avrupa-Asya-Avrupa trafiği konu başlıkları gündemi belirledi.

Panelde ayrıca Türkiye’nin Bakü-Tiflis-Kars hattının açılması ile beklenen transit yük trafiğine ulaşamamasının nedenleri de değerlendirildi. Çin-Avrupa arasındaki ticaret için Rusya üzerinden geçen kuzey koridorunun çok geliştiğini ve aktif olarak kullanıldığı belirtilirken; orta koridorda BTK üzerinden Türkiye’nin yerine daha çok, rotanın Hazar’dan sonra Karadeniz üzerinden Avrupa’ya ulaştığının da altı çizildi. Farklı ülkelerin temsilcileri Türkiye üzerinden geçen rotanın tercih edilmeme sebeplerini; Çin’den gelen ve Hazar Denizi veya İran üzerinden Türkiye’ye bağlanan Orta ve Güney koridorunun Van Gölü ve Marmara geçişlerinde sorunlar/gecikmeler yaşanması ve deniz/göl geçişleri nedeniyle kesintiye uğraması olarak ortaya koydu. Bu nedenle Avrupa’dan İran’a olan hattın toplam maliyetinin %30’unu Karadeniz geçişi oluşturmasına rağmen bu rotanın tercih edildiği vurgulandı.

İnteraktif bir şekilde gerçekleşen paneller sonunda soru-cevap bölümlerine geçildi. Güncel durum değerlendirmelerinin ardından katılımcıların çözüm önerilerinin de alındığı koordinasyon toplantısı sonucunda oluşturulacak raporun sektör ile paylaşılacağı belirtildi. Bunun yanı sıra OSJD/FIATA tarafından her yıl düzenlenen etkinliğe UTİKAD’ın katılım sağlamasının sektör açısından faydalı olacağı belirtildi.

Kaynak:https://ift.tt/2gVtzBP


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2O1G5hL
via IFTTT

31 Temmuz 2018 Salı

Lojistik devlerine soruşturma Rekabet Kurulu’ndan lojistik devlerine soruşturma Rekabet Kurulu, Ekol Lojistik, Öykü Lojistik, DHL Lojistik Hizmetleri şirketlerine soruşturma açtı. Rekabet Kurulu, posta-kargo taşımacılığı hizmetleri pazarında faaliyet gösteren 32 teşebbüsle ilgili soruşturmaya 3 şirketi daha ekledi. Rekabet Kurulu, posta/kargo taşımacılığı pazarında müşteri paylaşımı yapmak suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal edip etmediklerinin tespitine yönelik olarak şu şirketlere soruşturma açmıştı: Airexpress Kargo Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti., Aras Kargo Yurtiçi Yurtdışı Taşımacılık A.Ş.,Asilkar Lojistik Dağ. Hiz. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti., MNG Kargo Yurtiçi ve Yurtdışı Taşımacılık A.Ş.,Paket Taşımacılık Sistemleri ve Turizm Bilgisayar Ticaret A.Ş., Solmaz Nakliyat ve Ticaret A.Ş.,STF Kargo Nakliyat Ticaret Ltd. Şti.,TNT International Express Taşımacılık Ticaret Ltd. Şti., Ünsped Paket Servisi San. ve Tic. A.Ş.Antrepo Lojistik Taşımacılık Kargo ve Kurye Hizmetleri Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti., Aslansoy Yuba Lojistik İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.,Asset Lojistik A.Ş., Cemal Bozaslan,CLG Express Uluslararası Taşımacılık A.Ş., Demirtaş Nakliye Tur. İnş. Gıda Canlı Hayvan Tic. Ltd. Şti., DFN Lojistik Hiz. San. ve Tic. A.Ş., DRN Lojistik A.Ş.,Eli Uluslararası Taşımacılık ve Tur. Ltd. Şti., Gama Kombine Taşımacılık A.Ş., Gonca Palanduz UDT Loj. Taş. İth. İhr. Taşımacılık, Hipex Dış Ticaret Halil İbrahim Palalı, İnter Global Kargo Ticaret Ltd. Şti., Kevser Funda Sanlıman UKGS Uluslararası Kargo Gönderim Servisleri, Serkan Çınar Çınartaş Grup, Tuncay Işıklı GSP Uluslararası Taşımacılık ve Dış. Tic.Turimex Global Lojistik Gümrükleme İç ve Dış Tic. Ltd. Şti., Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş., DHL Worldwide Express Taşımacılık ve Ticaret A.Ş.,Sürat Kargo Lojistik ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş., Kargo Dünya Uluslararası Taşımacılık ve Dış Ticaret Ltd. Şti., ASE Asya Afrika Hızlı Kargo ve Dağıtım A.Ş.,On Ekspres Hava Kurye ve Kargo Uluslararası Taşımacılık Hizmetleri Ltd. Şti. Bu şirketlere Rekabet Kurulu’nun 5 Temmuz’daki kararı ile şu üç şirket eklendi: Ekol Lojistik A.Ş., Öykü Lojistik A.Ş., DHL Lojistik Hizmetleri A.Ş. Bu arada eski ve yeni şirketlerin soruşturma dosyaları birleştirildi. Kaynak : www.dunya.com

Rekabet Kurulu’ndan lojistik devlerine soruşturma

Rekabet Kurulu, Ekol Lojistik, Öykü Lojistik, DHL Lojistik Hizmetleri şirketlerine soruşturma açtı.

Rekabet Kurulu, posta-kargo taşımacılığı hizmetleri pazarında faaliyet gösteren 32 teşebbüsle ilgili soruşturmaya 3 şirketi daha ekledi.

Rekabet Kurulu, posta/kargo taşımacılığı pazarında müşteri paylaşımı yapmak suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal edip etmediklerinin tespitine yönelik olarak şu şirketlere soruşturma açmıştı:

Airexpress Kargo Lojistik Dış Ticaret Ltd. Şti., Aras Kargo Yurtiçi Yurtdışı Taşımacılık A.Ş.,Asilkar Lojistik Dağ. Hiz. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti., MNG Kargo Yurtiçi ve Yurtdışı Taşımacılık A.Ş.,Paket Taşımacılık Sistemleri ve Turizm Bilgisayar Ticaret A.Ş., Solmaz Nakliyat ve Ticaret A.Ş.,STF Kargo Nakliyat Ticaret Ltd. Şti.,TNT International Express Taşımacılık Ticaret Ltd. Şti., Ünsped Paket Servisi San. ve Tic. A.Ş.Antrepo Lojistik Taşımacılık Kargo ve Kurye Hizmetleri Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti., Aslansoy Yuba Lojistik İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.,Asset Lojistik A.Ş., Cemal Bozaslan,CLG Express Uluslararası Taşımacılık A.Ş., Demirtaş Nakliye Tur. İnş. Gıda Canlı Hayvan Tic. Ltd. Şti., DFN Lojistik Hiz. San. ve Tic. A.Ş., DRN Lojistik A.Ş.,Eli Uluslararası Taşımacılık ve Tur. Ltd. Şti., Gama Kombine Taşımacılık A.Ş., Gonca Palanduz UDT Loj. Taş. İth. İhr. Taşımacılık, Hipex Dış Ticaret Halil İbrahim Palalı, İnter Global Kargo Ticaret Ltd. Şti., Kevser Funda Sanlıman UKGS Uluslararası Kargo Gönderim Servisleri, Serkan Çınar Çınartaş Grup, Tuncay Işıklı GSP Uluslararası Taşımacılık ve Dış. Tic.Turimex Global Lojistik Gümrükleme İç ve Dış Tic. Ltd. Şti., Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş., DHL Worldwide Express Taşımacılık ve Ticaret A.Ş.,Sürat Kargo Lojistik ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş., Kargo Dünya Uluslararası Taşımacılık ve Dış Ticaret Ltd. Şti., ASE Asya Afrika Hızlı Kargo ve Dağıtım A.Ş.,On Ekspres Hava Kurye ve Kargo Uluslararası Taşımacılık Hizmetleri Ltd. Şti.

Bu şirketlere Rekabet Kurulu’nun 5 Temmuz’daki kararı ile şu üç şirket eklendi: Ekol Lojistik A.Ş., Öykü Lojistik A.Ş., DHL Lojistik Hizmetleri A.Ş.

Bu arada eski ve yeni şirketlerin soruşturma dosyaları birleştirildi.

Kaynak : www.dunya.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Atp2TF
via IFTTT

Lojistik Performans Endeksi 2018 ve Türkiye 2007 yılından beri Dünya Bankası ülkelerin lojistik performanslarını 6 farklı kriter çerçevesinde ölçerek ülkeleri Uluslararası Lojistik Performans Endeksi adı altında puanlıyor. Bu kriterler gümrük, altyapı, uluslararası sevkıyat, lojistik hizmetlerin kalitesi, gönderilerin takibi ve izlenebilirliği ve son olarak gönderilerin zamanında teslimidir. 2018 yılı için kısa süre önce açıklanan Lojistik Performans Endeksi verilerine göre Türkiye 160 ülke arasında 47. sırada yer alıyor. Önceki yıllarla karşılaştırıldığında Türkiye 2018 yılında şimdiye kadarki en kötü performansını sergilemiş görünüyor. Öyle ki hem sıralamada hem de LPI puanında gerileme görülen Türkiye’nin 2016 yılına kıyasla yukarıda saydığımız 6 kriterin hiçbirinde ilerleme kaydedemediği, hatta önemli ölçülerde gerileme yaşandığı gözlemleniyor. Konuyla ilgili ayrıntılı basın bültenini değerlendirmenize sunarız.  Gümrük kriterinde 2016 yılında 3,18 puanla 36. sırada iken 2018 yılında 2,71 puanla 58. sıraya gerilemiştir,  Altyapı kriterinde 2016 yılında 3,49 puanla 31. sırada iken 2018 yılında 3,21 puanla 33. sıraya gerilemiştir,  Uluslararası Sevkiyat kriterinde 2016 yılında 3,41 puanla 35. sırada iken 2018 yılında 3,06 puanla 53. sıraya gerilemiştir,  Lojistik Hizmetlerin Kalitesi kriterinde 2016 yılında 3,31 puanla 36. sırada iken 2018 yılında 3,05 puanla 51. sıraya gerilemiştir,  Gönderilerin Takibi ve İzlenebilirliği kriterinde 2016 yılında 3,39 puanla 43. sırada iken 2018 yılında 3,23 puanla 42. sıraya yükselmiştir,  Gönderilerin Zamanında Teslimi kriterinde 2016 yılında 3,75 puanla 40. sırada iken 2018 yılında 3,63 puanla 44. sıraya gerilemiştir.

2007 yılından beri Dünya Bankası ülkelerin lojistik performanslarını 6 farklı kriter çerçevesinde ölçerek ülkeleri Uluslararası Lojistik Performans Endeksi adı altında puanlıyor. Bu kriterler gümrük, altyapı, uluslararası sevkıyat, lojistik hizmetlerin kalitesi, gönderilerin takibi ve izlenebilirliği ve son olarak gönderilerin zamanında teslimidir.

2018 yılı için kısa süre önce açıklanan Lojistik Performans Endeksi verilerine göre Türkiye 160 ülke arasında 47. sırada yer alıyor. Önceki yıllarla karşılaştırıldığında Türkiye 2018 yılında şimdiye kadarki en kötü performansını sergilemiş görünüyor. Öyle ki hem sıralamada hem de LPI puanında gerileme görülen Türkiye’nin 2016 yılına kıyasla yukarıda saydığımız 6 kriterin hiçbirinde ilerleme kaydedemediği, hatta önemli ölçülerde gerileme yaşandığı gözlemleniyor.

Konuyla ilgili ayrıntılı basın bültenini değerlendirmenize sunarız.

 Gümrük kriterinde 2016 yılında 3,18 puanla 36. sırada iken 2018 yılında 2,71 puanla 58. sıraya
gerilemiştir,
 Altyapı kriterinde 2016 yılında 3,49 puanla 31. sırada iken 2018 yılında 3,21 puanla 33. sıraya
gerilemiştir,
 Uluslararası Sevkiyat kriterinde 2016 yılında 3,41 puanla 35. sırada iken 2018 yılında 3,06 puanla
53. sıraya gerilemiştir,

 Lojistik Hizmetlerin Kalitesi kriterinde 2016 yılında 3,31 puanla 36. sırada iken 2018 yılında 3,05
puanla 51. sıraya gerilemiştir,
 Gönderilerin Takibi ve İzlenebilirliği kriterinde 2016 yılında 3,39 puanla 43. sırada iken 2018 yılında
3,23 puanla 42. sıraya yükselmiştir,
 Gönderilerin Zamanında Teslimi kriterinde 2016 yılında 3,75 puanla 40. sırada iken 2018 yılında
3,63 puanla 44. sıraya gerilemiştir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2mYo1JK
via IFTTT

UTİKAD Geleceğin Lojistiği Zirvesi UTİKAD, “Geleceğe nasıl uyum sağlarım? Geleceğin getireceği fırsatlar ve tehditler neler? Oyunda kalmaya nasıl devam ederim? e-Dünya’ya hazır mıyım?” gibi soruların yanıtlarına yeni bakış açısı kazandıracak Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ni 19 Eylül 2018 Çarşamba günü Elite World Europe Otel’de düzenliyor. Hızla gelişen teknoloji, önümüzde yeni ufuklar açmaya devam ediyor. e-Ticaret ile hayatımıza giren ve Endüstri 4.0 ile iş yapış şekillerimizde köklü değişiklikler yaratacak değişim süreci ile adım adım e-Dünya’ya doğru gidiyoruz. Peki bu yolculuk için ne kadar donanımlısınız? Endüstri 4.0, Sürdürülebilirlik, İklim Değişikliği, Blockchain, İnovasyon gibi kavramları hayatınıza ne kadar entegre edebildiniz? Firmanız ve siz, e-Dünya’nın bir parçası olmaya hazır mısınız? Tedarik zinciri yönetenlerden üreticilere, ithalat ve ihracat firmalarından yazılım ve otomasyon firmalarına kadar birçok farklı sektörden temsilcinin bir arada olacağı Geleceğin Lojistiği Zirvesi’nde e-Dünya’da sektörleri bekleyen yeni iş modelleri ve iş yapış şekilleri değerlendirilecek. Geleceğin Lojistiği Zirvesi’nde katılımcılar iki sıra dışı ana konuşmacı ile buluşacak. Fütürist-Ekonomist Ufuk Tarhan, ‘Gelecek İle Gelenler’ başlıklı konuşması ile profesyonel ve özel yaşamı belirleyecek gelecek senaryolarını anlatacak. Blockchain üzerine sıra dışı ve iddialı saptamaları ile dikkat çeken Tarhan, reel sektörler ve lojistik sektörünün geleceğine dair öngörülerini de katılımcılara sunacak. Endüstri 4.0’ı Türkiye’ye anlatan kişi Ali Rıza Ersoy da özellikle profesyonel hayatlarda etkisi fazlasıyla hissedilmeye başlanan Endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerini katılımcılarla paylaşacak. ION Akademi Kurucusu Ali Rıza Ersoy, ‘Değişimi Yakala: Endüstri 4.0’ başlıklı konuşması ile sektörlere yön verecek eğilimleri ortaya koyacak. Gün boyunca sürecek panellerde ise Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı ve Akademisyen Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu, Chainstep GmbH Kurucusu Frank Bolten, Grundig Akademi Genel Müdürü Dr. Kadri Bahşi, Bölgesel Çevre Merkezi (REC) Türkiye Direktörü Rifat Ünal Sayman ve daha birçok yetkin isim katılımcılara geleceğin iş dünyasına ve lojistik sektörüne dair bilgiler aktaracak. UTİKAD; gelecek planlarıyla ilgili önemli ipuçlarını paylaşmak, profesyonel hayata dair farklı senaryolara hazırlamak, yeni bakış açıları sunmak amacıyla birçok farklı sektörden temsilcileri Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ne davet ediyor. Zirve hakkında detaylı bilgi ve sponsorluk imkanlarını içeren bilgilendirme sunumu ekte yer almaktadır. Zirve sitesine ise www.utikadzirve.org adresinden ulaşabilir, online olarak kayıt yaptırabilirsiniz.  

UTİKAD, “Geleceğe nasıl uyum sağlarım? Geleceğin getireceği fırsatlar ve tehditler neler? Oyunda kalmaya nasıl devam ederim? e-Dünya’ya hazır mıyım?” gibi soruların yanıtlarına yeni bakış açısı kazandıracak Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ni 19 Eylül 2018 Çarşamba günü Elite World Europe Otel’de düzenliyor.

Hızla gelişen teknoloji, önümüzde yeni ufuklar açmaya devam ediyor. e-Ticaret ile hayatımıza giren ve Endüstri 4.0 ile iş yapış şekillerimizde köklü değişiklikler yaratacak değişim süreci ile adım adım e-Dünya’ya doğru gidiyoruz. Peki bu yolculuk için ne kadar donanımlısınız? Endüstri 4.0, Sürdürülebilirlik, İklim Değişikliği, Blockchain, İnovasyon gibi kavramları hayatınıza ne kadar entegre edebildiniz? Firmanız ve siz, e-Dünya’nın bir parçası olmaya hazır mısınız?

Tedarik zinciri yönetenlerden üreticilere, ithalat ve ihracat firmalarından yazılım ve otomasyon firmalarına kadar birçok farklı sektörden temsilcinin bir arada olacağı Geleceğin Lojistiği Zirvesi’nde e-Dünya’da sektörleri bekleyen yeni iş modelleri ve iş yapış şekilleri değerlendirilecek.

Geleceğin Lojistiği Zirvesi’nde katılımcılar iki sıra dışı ana konuşmacı ile buluşacak. Fütürist-Ekonomist Ufuk Tarhan, ‘Gelecek İle Gelenler’ başlıklı konuşması ile profesyonel ve özel yaşamı belirleyecek gelecek senaryolarını anlatacak. Blockchain üzerine sıra dışı ve iddialı saptamaları ile dikkat çeken Tarhan, reel sektörler ve lojistik sektörünün geleceğine dair öngörülerini de katılımcılara sunacak.

Endüstri 4.0’ı Türkiye’ye anlatan kişi Ali Rıza Ersoy da özellikle profesyonel hayatlarda etkisi fazlasıyla hissedilmeye başlanan Endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerini katılımcılarla paylaşacak. ION Akademi Kurucusu Ali Rıza Ersoy, ‘Değişimi Yakala: Endüstri 4.0’ başlıklı konuşması ile sektörlere yön verecek eğilimleri ortaya koyacak.

Gün boyunca sürecek panellerde ise Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) Başkanı ve Akademisyen Prof. Dr. Filiz Karaosmanoğlu, Chainstep GmbH Kurucusu Frank Bolten, Grundig Akademi Genel Müdürü Dr. Kadri Bahşi, Bölgesel Çevre Merkezi (REC) Türkiye Direktörü Rifat Ünal Sayman ve daha birçok yetkin isim katılımcılara geleceğin iş dünyasına ve lojistik sektörüne dair bilgiler aktaracak.

UTİKAD; gelecek planlarıyla ilgili önemli ipuçlarını paylaşmak, profesyonel hayata dair farklı senaryolara hazırlamak, yeni bakış açıları sunmak amacıyla birçok farklı sektörden temsilcileri Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ne davet ediyor.

Zirve hakkında detaylı bilgi ve sponsorluk imkanlarını içeren bilgilendirme sunumu ekte yer almaktadır. Zirve sitesine ise www.utikadzirve.org adresinden ulaşabilir, online olarak kayıt yaptırabilirsiniz.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Av3x52
via IFTTT

​İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’İN YENİ İÇ HATLAR TERMİNAL BİNASI HİZMETE AÇILDI ​İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’İN YOLCU KAPASİTESİNİ 41 MİLYON’A ÇIKARACAK YENİ İÇ HATLAR TERMİNAL BİNASI HİZMETE AÇILDI Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın, 10. yılında önemli bir yatırımla hayata geçirdiği Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası hizmete açıldı. 26 milyon euro maliyet tutarına sahip olan Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası ile birlikte İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 33 milyondan 41 milyona ulaşacak. Türkiye’nin en büyük iki havalimanından biri olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 10’uncu yılını geride bırakırken önemli bir yatırıma imza attı. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası; İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral’ın ev sahipliğinde, İstanbul Valisi Vasip Şahin, Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Pendik Belediye Başkanı Kenan Şahin ve kalabalık bir davetli grubunun katılımıyla düzenlenen bir törenle hizmete açıldı. Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası ile birlikte, havalimanının yolcu kapasitesinin 8 milyon artarak yılda 41 milyon kişiye ulaştırılması hedefleniyor. Gerçekleştirilen açılış töreninde konuşan İSG’nin CEO’su Ersel Göral, 10 yıllık zaman zarfında, terminal işletmesinin yanı sıra otopark, kargo hizmetleri, genel havacılık terminali ve otel hizmetlerini de yürüttüklerini ve hızla büyüyen turizm sektörünün ihtiyaçlarına yönelik önemli aksiyonlar aldıklarını belirtti. Göral sözlerine şöyle devam etti: “2009-2016 yılları arasında arka arkaya 7 yıl, Avrupa’nın yolcu sayısı artışında en hızlı büyüyen havalimanı olma başarısını elde ettik. Yine geride bıraktığımız 10 yıl boyunca sayısız ödüle layık görülerek başarılarımızı taçlandırdık. Sabiha Gökçen Havalimanı son olarak, geçen yıl elde ettiği yüzde 82.3 zamanında kalkış oranıyla dünyada 8’inci sırada yer alarak, ilk 10’a giren tek Türk havalimanı olduk. Bu yıl ise 33 milyon yolcu sayısına ulaştık. Bu sayı, son 10 yılda havalimanını 9 kat geliştirdiğimizin işaretidir. Bu yılın rakamlarına baktığımızda ise; ilk 6 ayda çift haneli büyümeye ulaştık. Geçen yılın Ocak-Haziran döneminde 14.4 milyon yolcunun geçiş yaptığı Sabiha Gökçen’den bu yılın aynı döneminde 16.2 milyon yolcu geçiş yaptı. Buna göre ilk 6 ayda yolcu artışımız %12 oldu. İlk 6 ayda dış hat yolcu sayımız ise geçen yıla göre %13 artışla 5.2 milyon oldu. İç hat yolcu sayımızı da %12 oranında artarak yaklaşık 11 milyona ulaştırdık. Aynı dönemde havalimanından iniş ve kalkış yapan uçak sayımız %7 oranında artarak, 106 bin 631 oldu. Sadece Haziran ayında Sabiha Gökçen’i toplam 2.8 milyon yolcu kullandı. Haziran ayında yolcu artışımız geçen yıla göre %9. Bu artış yine sadece Haziran ayında dış hat yolcularında %12, iç hat yolcularında ise %8’dir.” 26 milyon euro’ya mal olan yeni terminalin, İSG’nin 10. yılı itibariyle başlatılan yatırım hamlesinin ilk adımı olduğunu belirten Göral şunları söyledi: “ISG olarak bugüne kadar yaklaşık 500 milyon Euro yatırım yaptık. DHMİ tarafından yapımı devam eden ve 550 milyon USD’a mal olacak 2. pistin de bu yılsonunda tamamlanmasını bekliyoruz. 2019 yılı itibariyle iki piste sahip, toplamda 80 uçuş saatlik kapasitesi olan ve 41 milyon yolcu kapasiteli terminal binalı bir tesis haline geleceğiz. Ayrıca metro inşaatının da önümüzdeki yılın başında tamamlanmasıyla birlikte İSG’den Pendik-Kadıköy metrosuna direkt bağlantı sağlanmış olacak. Bu durum da bize büyük bir avantaj sağlayacak. Yani İSG’den bagajını alıp çıkan bir yolcumuz 35 dakikada Kadıköy’e, 45 dakikada Taksim’e rahatlıkla ulaşabilecek. Bundan sonra da daha büyük hedefler için, daha kusursuz hizmet verebilmek ve bu büyümeyi sürdürülebilir kılmak adına gece-gündüz çalışmaya devam edeceğiz.” Törende bir konuşma yapan İstanbul Valisi Vasip Şahin, “Dün burası bomboştu. Bugün kapasite artırımı için her türlü yatırım yapılmanın mücadelesine girilmiş, çabaları gösteriliyor. 25 milyon kapasiteli diye başlandı, 31 milyona ulaştı, şu anda 41 milyona çıkartılıyor. İnşallah ikinci pistin yapılmasıyla birlikte bu kapasite 63 milyon olacak.” diye konuştu. Savunma Sanayi Başkanı İsmail Demir de konuşmasında Türkiye’nin potansiyeli görülerek bu havalimanının hayata geçirildiğini, havalimanının ilk yapıldığı dönemde yolcu sayısı olarak 25 milyonların konuşulduğunu belirterek, kapasitede şimdiden 30 milyonların aşıldığını,ikinci pistin inşasının devam ettiğini, bu pistin mülkiyetinin Savunma Sanayii Başkanlığı’na ait olduğunu bildirdi. 31 Temmuz 2018 tarihinde hizmete girecek olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı İç Hatlat Terminali Ek Binası, yaklaşık 26 milyon euroya mal oldu. Halen 33 milyon yolcu / yıl olan terminal kapasitesini 8 milyon daha artırarak 41 milyon yolcu / yıla çıkartacak olan iç hatlar ek binası 25 bin metrekare büyüklüğünde bir alana sahip. 4 yeni köprüye sahip ek bina içinde 1000 metrekarenin üzerinde ticari alanın yanı sıra yolcu salonları ile kadın ve erkek mescitleri de yer alacak.

​İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’İN YOLCU KAPASİTESİNİ 41 MİLYON’A ÇIKARACAK YENİ İÇ HATLAR TERMİNAL BİNASI HİZMETE AÇILDI

Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın, 10. yılında önemli bir yatırımla hayata geçirdiği Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası hizmete açıldı. 26 milyon euro maliyet tutarına sahip olan Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası ile birlikte İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın yıllık yolcu kapasitesi 33 milyondan 41 milyona ulaşacak.

Türkiye’nin en büyük iki havalimanından biri olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 10’uncu yılını geride bırakırken önemli bir yatırıma imza attı. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası; İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral’ın ev sahipliğinde, İstanbul Valisi Vasip Şahin, Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Pendik Belediye Başkanı Kenan Şahin ve kalabalık bir davetli grubunun katılımıyla düzenlenen bir törenle hizmete açıldı. Yeni İç Hatlar Terminal Ek Binası ile birlikte, havalimanının yolcu kapasitesinin 8 milyon artarak yılda 41 milyon kişiye ulaştırılması hedefleniyor.

Gerçekleştirilen açılış töreninde konuşan İSG’nin CEO’su Ersel Göral, 10 yıllık zaman zarfında, terminal işletmesinin yanı sıra otopark, kargo hizmetleri, genel havacılık terminali ve otel hizmetlerini de yürüttüklerini ve hızla büyüyen turizm sektörünün ihtiyaçlarına yönelik önemli aksiyonlar aldıklarını belirtti. Göral sözlerine şöyle devam etti: “2009-2016 yılları arasında arka arkaya 7 yıl, Avrupa’nın yolcu sayısı artışında en hızlı büyüyen havalimanı olma başarısını elde ettik. Yine geride bıraktığımız 10 yıl boyunca sayısız ödüle layık görülerek başarılarımızı taçlandırdık. Sabiha Gökçen Havalimanı son olarak, geçen yıl elde ettiği yüzde 82.3 zamanında kalkış oranıyla dünyada 8’inci sırada yer alarak, ilk 10’a giren tek Türk havalimanı olduk. Bu yıl ise 33 milyon yolcu sayısına ulaştık. Bu sayı, son 10 yılda havalimanını 9 kat geliştirdiğimizin işaretidir. Bu yılın rakamlarına baktığımızda ise; ilk 6 ayda çift haneli büyümeye ulaştık. Geçen yılın Ocak-Haziran döneminde 14.4 milyon yolcunun geçiş yaptığı Sabiha Gökçen’den bu yılın aynı döneminde 16.2 milyon yolcu geçiş yaptı. Buna göre ilk 6 ayda yolcu artışımız %12 oldu. İlk 6 ayda dış hat yolcu sayımız ise geçen yıla göre %13 artışla 5.2 milyon oldu. İç hat yolcu sayımızı da %12 oranında artarak yaklaşık 11 milyona ulaştırdık. Aynı dönemde havalimanından iniş ve kalkış yapan uçak sayımız %7 oranında artarak, 106 bin 631 oldu. Sadece Haziran ayında Sabiha Gökçen’i toplam 2.8 milyon yolcu kullandı. Haziran ayında yolcu artışımız geçen yıla göre %9. Bu artış yine sadece Haziran ayında dış hat yolcularında %12, iç hat yolcularında ise %8’dir.”

26 milyon euro’ya mal olan yeni terminalin, İSG’nin 10. yılı itibariyle başlatılan yatırım hamlesinin ilk adımı olduğunu belirten Göral şunları söyledi: “ISG olarak bugüne kadar yaklaşık 500 milyon Euro yatırım yaptık. DHMİ tarafından yapımı devam eden ve 550 milyon USD’a mal olacak 2. pistin de bu yılsonunda tamamlanmasını bekliyoruz. 2019 yılı itibariyle iki piste sahip, toplamda 80 uçuş saatlik kapasitesi olan ve 41 milyon yolcu kapasiteli terminal binalı bir tesis haline geleceğiz. Ayrıca metro inşaatının da önümüzdeki yılın başında tamamlanmasıyla birlikte İSG’den Pendik-Kadıköy metrosuna direkt bağlantı sağlanmış olacak. Bu durum da bize büyük bir avantaj sağlayacak. Yani İSG’den bagajını alıp çıkan bir yolcumuz 35 dakikada Kadıköy’e, 45 dakikada Taksim’e rahatlıkla ulaşabilecek. Bundan sonra da daha büyük hedefler için, daha kusursuz hizmet verebilmek ve bu büyümeyi sürdürülebilir kılmak adına gece-gündüz çalışmaya devam edeceğiz.”

Törende bir konuşma yapan İstanbul Valisi Vasip Şahin, “Dün burası bomboştu. Bugün kapasite artırımı için her türlü yatırım yapılmanın mücadelesine girilmiş, çabaları gösteriliyor. 25 milyon kapasiteli diye başlandı, 31 milyona ulaştı, şu anda 41 milyona çıkartılıyor. İnşallah ikinci pistin yapılmasıyla birlikte bu kapasite 63 milyon olacak.” diye konuştu.

Savunma Sanayi Başkanı İsmail Demir de konuşmasında Türkiye’nin potansiyeli görülerek bu havalimanının hayata geçirildiğini, havalimanının ilk yapıldığı dönemde yolcu sayısı olarak 25 milyonların konuşulduğunu belirterek, kapasitede şimdiden 30 milyonların aşıldığını,ikinci pistin inşasının devam ettiğini, bu pistin mülkiyetinin Savunma Sanayii Başkanlığı’na ait olduğunu bildirdi.

31 Temmuz 2018 tarihinde hizmete girecek olan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı İç Hatlat Terminali Ek Binası, yaklaşık 26 milyon euroya mal oldu. Halen 33 milyon yolcu / yıl olan terminal kapasitesini 8 milyon daha artırarak 41 milyon yolcu / yıla çıkartacak olan iç hatlar ek binası 25 bin metrekare büyüklüğünde bir alana sahip. 4 yeni köprüye sahip ek bina içinde 1000 metrekarenin üzerinde ticari alanın yanı sıra yolcu salonları ile kadın ve erkek mescitleri de yer alacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2mYhxdJ
via IFTTT

Lufthansa Group Havayolları 2018 yılı ilk yarı rakamları Tüm Lufthansa Group Havayolları, 2018’in ilk yarısında önemli bir büyüme kaydetti Doluluk oranlarının yanı sıra yolcu ve uçuş sayısında yeni rekor seviyelere ulaşıldı 2018 yılının ilk yarısında Lufthansa Group toplam gelirini geçen yılın aynı dönemine göre %5.2 artırarak 16.9 milyar Euro’ya yükseltti. Aynı dönemde net kazanç, 677 milyon Euro olarak gerçekleşti. Lufthansa Group, 2018 yılı için %8 oranında kapasite artışı ve %8,5’lik büyüme öngörüyor. Lufthansa Alman Havayolları, ilk altı ayda Düzeltilmiş Faiz ve Vergi Öncesi Karını (FVÖK)16.0 oranında artırarak 660 milyon Euro’ya yükseltti. All Lufthansa Group airlines achieve substantial growth in the first half of 2018 −  Number of passengers and flights as well as seat load factors all reach new record levels −  Network Airlines and Eurowings grow unit revenues while significantly expanding capacity −  Network Airlines’ unit cost reduction of 2.1 percent exceeds target and supports 26-percent results improvement −  Adjusted EBIT for the Lufthansa Group of EUR 1,008 million only just below prior-year period despite substantially higher fuel costs −  Full-year revenue projection raised and earnings forecast reaffirmed: Adjusted EBIT only slightly below previous year Lufthansa Group increased its total first half-year revenues by 5.2 percent in 2018, excluding the impact of the first-time application of the IFRS 15 accounting standard. Reported total first half-year revenues amounted to EUR 16.9 billion, broadly in line with the prior-year level. Traffic revenue for the first six months totaled EUR 13.2 billion, which, excluding the first-time impact of IFRS 15, represents an increase of 7.0 percent. Adjusted EBIT – the key profit metric of Lufthansa Group – was roughly at its prior-year level at EUR 1,008 million. Adjusted EBIT margin amounted to 6.0 percent (compared to 6.1 percent in the first half year of 2017). Net income for the period also remained broadly stable at EUR 677 million (prior-year period: EUR 672 million).   “The prime features of Lufthansa Group’s development in the first half of 2018 were strong growth and a simultaneous improvement in our unit revenues. Achieving both simultaneously is a significant success,” says Ulrik Svensson, Chief Financial Officer of Deutsche Lufthansa AG. “At our Network Airlines, we were able to more than offset the added burden imposed by higher fuel costs through structural cost reductions and improved results by 26 percent. Without the integration costs at Eurowings, which we willingly accepted to further strengthen our market position in Europe, the Group’s result would have grown.” The airlines’ performance was the key driver of the Group’s results in the first half year. Some 67 million passengers were carried, a new record for the period. Capacity, volumes sold and seat load factor were also all at new record highs. The biggest driver here was the Network Airlines, with both Lufthansa German Airlines and SWISS making positive earnings contributions by achieving not only higher unit revenues but above all substantial reductions in their unit costs.   First half-year fuel costs rose by EUR 216 million to EUR 2.8 billion. The increase is attributable to both the higher volumes and a higher fuel price.   An increase in the costs incurred through delays and flight cancellations had a negative impact on first half-year earnings. The main causes of these irregularities were strike action and the infrastructural inadequacies of Europe’s aviation systems, such as the current capacity problems at the continent’s national air navigation services providers. Extreme weather (such as storms) also adversely affected flight operations far more than usual in the first half-year period. The impact of these trends was felt by all airlines, not only the Lufthansa Group. However, Group earnings for the period were also depressed by the expense of integrating the aircraft formerly operated by Air Berlin into the Eurowings fleet – a process which is unprecedented in its scope within the European airline industry and took longer than originally envisaged.   Despite these adversities, unit costs were reduced by 0.6 percent in the first six months – thanks primarily to efficiency enhancements at the Network Airlines, which benefited from the comprehensive modernization of their aircraft fleets, the collective labor agreements reached last year with large parts of the workforce and a streamlining of operational processes and management structures. As a result of all these positive influences, first half-year unit costs at the Network Airlines (excluding currency factors and fuel) were 2.1 percent below their prior-year level.   Network Airlines   The Network Airlines’ focus on sustainable cost reductions and revenue growth was reflected in their earnings results for the first half-year period. Reported total revenues declined 3.9 percent to EUR 10.7 billion. However, excluding the effect of the first-time application of IFRS 15, the Network Airlines’ total first half-year revenues increased 3.2 percent on the same period last year. Unit revenues (excluding currency factors) were also up 1.4 percent, thanks to higher load factors and improved yields, with North Atlantic and European routes seeing particularly strong customer demand. Adjusted EBIT increased by 25.6 percent to EUR 951 million. And Adjusted EBIT margin improved accordingly, rising 2.1 percentage points to 8.9 percent.   Lufthansa German Airlines raised its Adjusted EBIT by 16.0 percent to EUR 660 million in the first six months.   SWISS increased its first half-year Adjusted EBIT by 56.7 percent to EUR 293 million. Despite favorable earnings in the second-quarter period, Austrian Airlines reported a first half-year Adjusted EBIT of EUR -3 million, a EUR 6 million decline on the prior-year period that is attributable to the flight cancellations suffered in the first three months of the year.   Eurowings   Eurowings raised its total first half-year revenues to EUR 1.9 billion, a 9.2 percent increase on the prior-year period, or a 25.2 percent improvement excluding the impact of the first-time application of IFRS 15. Along with the sizeable capacity expansion, revenue was also boosted by a 3.4 percent increase in unit revenues (excluding currency factors). The decline in Adjusted EBIT for the period to EUR -199 million is largely attributable to the one-off effects of integrating parts of the former Air Berlin aircraft fleet, and particularly to the higher technical, charter and leasing costs incurred to achieve the capacity expansion required within such a short time. Lufthansa Group expects these additional integration expenses to continue to depress earnings at Eurowings in the third quarter of 2018, but not beyond. Further costs were also incurred at Eurowings as a result of flight delays and cancellations whose causes were largely beyond Lufthansa Group’s control.   Aviation Services   Within Aviation Services, the first half-year results for Lufthansa Cargo showed particularly sizeable growth, reflecting continuing strong demand for airfreight service products. Lufthansa Technik also saw business pick up tangibly in the second quarter after a weaker start to the year.   First half-year Adjusted EBIT for Lufthansa Cargo amounted to EUR 125 million, a 60.3 percent improvement on the prior-year period.   Lufthansa Technik posted an Adjusted EBIT of EUR 218 million for the first-half period, 1.8 percent below its 2017 level.   The LSG Group raised its first half-year Adjusted EBIT to EUR 40 million, a 207.7 percent year-on-year improvement.   Other Businesses & Group Functions reported a EUR 119 million decline to EUR -78 million Adjusted EBIT in the first half year, owing primarily to the non-recurrence of currency gains recorded in 2017. Key financial indicators   Operating cash flow declined 6.4 percent to EUR 3.0 billion. With substantially higher investments in the aircraft fleet, free cash flow declined 53.3 percent to EUR 977 million.   Pension fund provisions increased 5.9 percent to EUR 5.4 billion, in response to a lowering of the discount rate from 2.0 to 1.9 percent and a negative development of the pension plan assets.   Net financial debt declined 11.4 percent from its level at the end of 2017 to EUR 2.6 billion. The equity ratio decreased by 1.5 percentage points over the same period to 25.0 percent, following the increase in total assets. However, the equity ratio on 30 June 2018 was still 5.6 percentage points above the same date last year, primarily thanks to the positive earnings contribution over the last twelve months.   Full-year outlook for 2018   Lufthansa Group reaffirms its previous forecast for 2018. Full-year capacity will increase by around 8 percent – slightly less than the earlier forecast of 8.5 percent growth. Fuel costs are expected to be some EUR 850 million higher than in 2017. However, Lufthansa Group now expects a slight increase of unit revenues for the full year. The reduction in unit costs (excluding currency factors and fuel) is expected to amount to around one percent – negatively affected by higher-than-planned integration costs at Eurowings. The Group is also expecting a slight reduction in earnings for Aviation Services now, in light of the earnings decline at Other Businesses & Group Functions in the first half year period, which was driven by the non-recurrence of prior year currency gains. Overall, however, Lufthansa Group still expects an Adjusted EBIT for 2018 that is only slightly below 2017’s record level.   “With continuing strong demand, we are confident that, despite a challenging prior-year basis for comparison, we will be able to report solid revenue trends for the second half of 2018, too,” confirms Group CFO Ulrik Svensson. “We will also continue to benefit from the substantial improvements in the cost efficiency of our Network Airlines. With Eurowings, following its sizeable capacity increase, our prime objective is to return to profitability next year. We will also create the structures to raise Eurowings’ profitability to the levels of its prime competitors over the next three to four years.”   IFRS 15   Lufthansa Group’s adoption of the IFRS 15 “Revenue from Contracts with Customers” reporting standard entails changes in revenue and cost positions, especially at its Network Airlines and Eurowings. Passenger-based fees and charges, which were previously accounted on both the income and the expenditure side, are now netted in the profit and loss account. This reduces both income and expenditure. Since EBIT is not affected, EBIT margin increases mathematically. Prior-year figures have not been restated.     Lufthansa Group   January to June Change Q2 Q2 Change 2018 2017 as reported excl. IFRS 15 2018 2017 as reported excl. IFRS 15 Total revenues EUR m 16,938 16,951 -0.1% +5.2% 9,298 9,260 +0.4% +5.8% of which traffic revenue EUR m 13,156 13,293 -1.0% +7.0% 7,371 7,485 -1.5% +6.3% EBIT EUR m 1,010 1,031 -2.0%   983 1,015 -3.2%   Adjusted EBIT EUR m 1,008 1,042 -3.3%   982 1,017 -3.4%   Adjusted EBIT margin     6.0% 6.1% -0.1 pts.   10.6% 11.0% -0.4 pts.   Net income EUR m 677 672 +0.7%   734 740 -0.8%   Gross investments1) EUR m 1,927 1,397 +37.9%           Operating cash flow EUR m 3,018 3,226 -6.4%           Employees as of 30 June   134,399 128,472 +5,927           Earnings per share EUR 1.44 1.43 +0.7%   1.56 1.58 -1.3%   1) excluding cash-out from equity investments   Only the 2018 figures are stated in accordance with IFRS 15. Prior-year figures have not been restated.  

Tüm Lufthansa Group Havayolları, 2018’in ilk yarısında önemli bir büyüme kaydetti

  • Doluluk oranlarının yanı sıra yolcu ve uçuş sayısında yeni rekor seviyelere ulaşıldı
  • 2018 yılının ilk yarısında Lufthansa Group toplam gelirini geçen yılın aynı dönemine göre %5.2 artırarak 16.9 milyar Euro’ya yükseltti. Aynı dönemde net kazanç, 677 milyon Euro olarak gerçekleşti.
  • Lufthansa Group, 2018 yılı için %8 oranında kapasite artışı ve %8,5’lik büyüme öngörüyor.
  • Lufthansa Alman Havayolları, ilk altı ayda Düzeltilmiş Faiz ve Vergi Öncesi Karını (FVÖK)16.0 oranında artırarak 660 milyon Euro’ya yükseltti.

All Lufthansa Group airlines achieve substantial growth in the first half of 2018

−  Number of passengers and flights as well as seat load factors all reach new record levels

−  Network Airlines and Eurowings grow unit revenues while significantly expanding capacity

−  Network Airlines’ unit cost reduction of 2.1 percent exceeds target and supports 26-percent results improvement

−  Adjusted EBIT for the Lufthansa Group of EUR 1,008 million only just below prior-year period despite substantially higher fuel costs

−  Full-year revenue projection raised and earnings forecast reaffirmed:
Adjusted EBIT only slightly below previous year

Lufthansa Group increased its total first half-year revenues by 5.2 percent in 2018, excluding the impact of the first-time application of the IFRS 15 accounting standard. Reported total first half-year revenues amounted to EUR 16.9 billion, broadly in line with the prior-year level. Traffic revenue for the first six months totaled EUR 13.2 billion, which, excluding the first-time impact of IFRS 15, represents an increase of 7.0 percent. Adjusted EBIT – the key profit metric of Lufthansa Group – was roughly at its prior-year level at EUR 1,008 million. Adjusted EBIT margin amounted to 6.0 percent (compared to 6.1 percent in the first half year of 2017). Net income for the period also remained broadly stable at EUR 677 million (prior-year period: EUR 672 million).

 

“The prime features of Lufthansa Group’s development in the first half of 2018 were strong growth and a simultaneous improvement in our unit revenues. Achieving both simultaneously is a significant success,” says Ulrik Svensson, Chief Financial Officer of Deutsche Lufthansa AG. “At our Network Airlines, we were able to more than offset the added burden imposed by higher fuel costs through structural cost reductions and improved results by 26 percent. Without the integration costs at Eurowings, which we willingly accepted to further strengthen our market position in Europe, the Group’s result would have grown.”

The airlines’ performance was the key driver of the Group’s results in the first half year. Some 67 million passengers were carried, a new record for the period. Capacity, volumes sold and seat load factor were also all at new record highs. The biggest driver here was the Network Airlines, with both Lufthansa German Airlines and SWISS making positive earnings contributions by achieving not only higher unit revenues but above all substantial reductions in their unit costs.

 

First half-year fuel costs rose by EUR 216 million to EUR 2.8 billion. The increase is attributable to both the higher volumes and a higher fuel price.

 

An increase in the costs incurred through delays and flight cancellations had a negative impact on first half-year earnings. The main causes of these irregularities were strike action and the infrastructural inadequacies of Europe’s aviation systems, such as the current capacity problems at the continent’s national air navigation services providers. Extreme weather (such as storms) also adversely affected flight operations far more than usual in the first half-year period. The impact of these trends was felt by all airlines, not only the Lufthansa Group. However, Group earnings for the period were also depressed by the expense of integrating the aircraft formerly operated by Air Berlin into the Eurowings fleet – a process which is unprecedented in its scope within the European airline industry and took longer than originally envisaged.

 

Despite these adversities, unit costs were reduced by 0.6 percent in the first six months – thanks primarily to efficiency enhancements at the Network Airlines, which benefited from the comprehensive modernization of their aircraft fleets, the collective labor agreements reached last year with large parts of the workforce and a streamlining of operational processes and management structures. As a result of all these positive influences, first half-year unit costs at the Network Airlines (excluding currency factors and fuel) were 2.1 percent below their prior-year level.

 

Network Airlines

 

The Network Airlines’ focus on sustainable cost reductions and revenue growth was reflected in their earnings results for the first half-year period. Reported total revenues declined 3.9 percent to EUR 10.7 billion. However, excluding the effect of the first-time application of IFRS 15, the Network Airlines’ total first half-year revenues increased 3.2 percent on the same period last year. Unit revenues (excluding currency factors) were also up 1.4 percent, thanks to higher load factors and improved yields, with North Atlantic and European routes seeing particularly strong customer demand. Adjusted EBIT increased by 25.6 percent to EUR 951 million. And Adjusted EBIT margin improved accordingly, rising 2.1 percentage points to 8.9 percent.

 

Lufthansa German Airlines raised its Adjusted EBIT by 16.0 percent to EUR 660 million in the first six months.

 

SWISS increased its first half-year Adjusted EBIT by 56.7 percent to EUR 293 million.

Despite favorable earnings in the second-quarter period, Austrian Airlines reported a first half-year Adjusted EBIT of EUR -3 million, a EUR 6 million decline on the prior-year period that is attributable to the flight cancellations suffered in the first three months of the year.

 

Eurowings

 

Eurowings raised its total first half-year revenues to EUR 1.9 billion, a 9.2 percent increase on the prior-year period, or a 25.2 percent improvement excluding the impact of the first-time application of IFRS 15. Along with the sizeable capacity expansion, revenue was also boosted by a 3.4 percent increase in unit revenues (excluding currency factors). The decline in Adjusted EBIT for the period to EUR -199 million is largely attributable to the one-off effects of integrating parts of the former Air Berlin aircraft fleet, and particularly to the higher technical, charter and leasing costs incurred to achieve the capacity expansion required within such a short time. Lufthansa Group expects these additional integration expenses to continue to depress earnings at Eurowings in the third quarter of 2018, but not beyond. Further costs were also incurred at Eurowings as a result of flight delays and cancellations whose causes were largely beyond Lufthansa Group’s control.

 

Aviation Services

 

Within Aviation Services, the first half-year results for Lufthansa Cargo showed particularly sizeable growth, reflecting continuing strong demand for airfreight service products. Lufthansa Technik also saw business pick up tangibly in the second quarter after a weaker start to the year.

 

First half-year Adjusted EBIT for Lufthansa Cargo amounted to EUR 125 million, a 60.3 percent improvement on the prior-year period.

 

Lufthansa Technik posted an Adjusted EBIT of EUR 218 million for the first-half period, 1.8 percent below its 2017 level.

 

The LSG Group raised its first half-year Adjusted EBIT to EUR 40 million, a 207.7 percent year-on-year improvement.

 

Other Businesses & Group Functions reported a EUR 119 million decline to EUR -78 million Adjusted EBIT in the first half year, owing primarily to the non-recurrence of currency gains recorded in 2017.

Key financial indicators

 

Operating cash flow declined 6.4 percent to EUR 3.0 billion. With substantially higher investments in the aircraft fleet, free cash flow declined 53.3 percent to EUR 977 million.

 

Pension fund provisions increased 5.9 percent to EUR 5.4 billion, in response to a lowering of the discount rate from 2.0 to 1.9 percent and a negative development of the pension plan assets.

 

Net financial debt declined 11.4 percent from its level at the end of 2017 to EUR 2.6 billion. The equity ratio decreased by 1.5 percentage points over the same period to 25.0 percent, following the increase in total assets. However, the equity ratio on 30 June 2018 was still 5.6 percentage points above the same date last year, primarily thanks to the positive earnings contribution over the last twelve months.

 

Full-year outlook for 2018

 

Lufthansa Group reaffirms its previous forecast for 2018. Full-year capacity will increase by around 8 percent – slightly less than the earlier forecast of 8.5 percent growth. Fuel costs are expected to be some EUR 850 million higher than in 2017. However, Lufthansa Group now expects a slight increase of unit revenues for the full year. The reduction in unit costs (excluding currency factors and fuel) is expected to amount to around one percent – negatively affected by higher-than-planned integration costs at Eurowings. The Group is also expecting a slight reduction in earnings for Aviation Services now, in light of the earnings decline at Other Businesses & Group Functions in the first half year period, which was driven by the non-recurrence of prior year currency gains. Overall, however, Lufthansa Group still expects an Adjusted EBIT for 2018 that is only slightly below 2017’s record level.

 

“With continuing strong demand, we are confident that, despite a challenging prior-year basis for comparison, we will be able to report solid revenue trends for the second half of 2018, too,” confirms Group CFO Ulrik Svensson. “We will also continue to benefit from the substantial improvements in the cost efficiency of our Network Airlines. With Eurowings, following its sizeable capacity increase, our prime objective is to return to profitability next year. We will also create the structures to raise Eurowings’ profitability to the levels of its prime competitors over the next three to four years.”

 

IFRS 15

 

Lufthansa Group’s adoption of the IFRS 15 “Revenue from Contracts with Customers” reporting standard entails changes in revenue and cost positions, especially at its Network Airlines and Eurowings. Passenger-based fees and charges, which were previously accounted on both the income and the expenditure side, are now netted in the profit and loss account. This reduces both income and expenditure. Since EBIT is not affected, EBIT margin increases mathematically. Prior-year figures have not been restated.

 

 

Lufthansa Group   January to June Change Q2 Q2 Change
2018 2017 as reported excl.

IFRS 15

2018 2017 as reported excl.

IFRS 15

Total revenues EUR m 16,938 16,951 -0.1% +5.2% 9,298 9,260 +0.4% +5.8%
of which traffic revenue EUR m 13,156 13,293 -1.0% +7.0% 7,371 7,485 -1.5% +6.3%
EBIT EUR m 1,010 1,031 -2.0%   983 1,015 -3.2%  
Adjusted EBIT EUR m 1,008 1,042 -3.3%   982 1,017 -3.4%  
Adjusted EBIT margin     6.0% 6.1% -0.1 pts.   10.6% 11.0% -0.4 pts.  
Net income EUR m 677 672 +0.7%   734 740 -0.8%  
Gross investments1) EUR m 1,927 1,397 +37.9%          
Operating cash flow EUR m 3,018 3,226 -6.4%          
Employees as of 30 June   134,399 128,472 +5,927          
Earnings per share EUR 1.44 1.43 +0.7%   1.56 1.58 -1.3%  

1) excluding cash-out from equity investments

 

Only the 2018 figures are stated in accordance with IFRS 15. Prior-year figures have not been restated.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2At38jq
via IFTTT