15 Temmuz 2018 Pazar

SİNGAPUR HAVAYOLLARI, LOS ANGELES DİREKT SEFERLERİNE BAŞLIYOR SİNGAPUR HAVAYOLLARI, LOS ANGELES DİREKT SEFERLERİNE BAŞLIYOR SAN FRANCISCO DİREKT SEFERLERİNİN SAYISI ARTIYOR   Singapur-Los Angeles direkt seferleri haftada 10 kez yapılacak Singapur-San Francisco direkt seferlerinin sayısı haftada 7’den 10’a çıkacak Singapur Havayolları, yeni Airbus A350-900ULR model (ultra uzun menzilli) uçaklar ile Kasım ayında Singapur Los Angeles arası direkt seferlere başlayacak. Singapur Havayolları ayrıca hâlihazırda gerçekleştirmekte olduğu günlük direkt Singapur-San Francisco seferlerinin sayısını haftada 10’a çıkartacak. Daha önce duyurulan Singapur-New York seferleriyle birlikte Singapur Havayolları, 2018 yılı sonunda Singapur ile ABD’yi haftalık 27 direkt sefer ile birleştirecek.   SQ38 uçuş numaralı Singapur Los Angeles seferleri 2 Kasım 2018 tarihinde başlayacak. Bu rota üzerinde Singapur kalkışlı uçuşlar; Çarşamba, Cuma ve Pazar olmak üzere haftada üç gün gerçekleştirilecek. Günlük uçuşlar ise diğer A350-900ULR uçaklarının hizmete sokulmasıyla 9 Kasım 2018’den itibaren başlayacak. 7 Aralık 2018 itibariyle ilave üç uçuş daha SQ36 uçuş numarası ile başlayacak olup Singapur ile Los Angeles arasındaki haftalık direkt sefer sayısı 10’a yükselecektir.   Singapur ile Los Angeles arasındaki direkt seferlerin başlamasıyla Singapur Havayolları, Seul üzerinden Los Angeles’a bir aktarma ile gerçekleştirdiği seferlerini 30 Kasım 2018 itibariyle sonlandıracaktır. Singapur-Seul seferleri günde dört defa yapılmaya devam edilecek olup 1 Aralık 2018’den itibaren SQ612 uçuş numarası ile Singapur’dan Seul’e bir ek sefer düzenlenmeye başlanacaktır. Singapur Havayolları’nın Tokyo üzerinden Los Angeles’a gerçekleştirdiği günlük bir aktarmalı seferler ile birlikte Los Angeles’a düzenlenen haftalık sefer sayısı 17 olacaktır.   Singapur Havayolları tarafından hâlihazırda gerçekleştirilmekte olan Singapur-San Francisco seferlerinin sayısı, 28 Kasım 2018 itibariyle eklenecek haftalık üç yeni seferle artacaktır. Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri San Francisco’ya doğru gerçekleştirilecek söz konusu üç yeni sefer SQ34 uçuş numarasına sahip olacak ve hâlihazırda gerçekleştirilen günlük SQ32 direkt seferlerini tamamlayacaktır. Singapur Havayolları’nın Hong Kong üzerinden San Francisco’ya gerçekleştirdiği günlük bir aktarmalı seferler ile San Francisco’ya düzenlenen haftalık sefer sayısı 17 olacaktır.   “Müşterilerimiz her zaman ABD seferlerimizi beğenmiştir ve Singapur ile Los Angeles arasında direkt seferleri başlatarak ve mevcut Singapur-San Francisco rotasındaki direkt sefer sayısını arttırarak müşterilerimize daha fazla seyahat seçeneği sunacağımız için memnunuz” diyerek sözlerine başlayan Singapur Havayolları CEO’su Sayın Goh Choon Phong şöyle devam etti; “Ekim ayında başlayacak olan direkt Singapur New York seferleri ile birlikte Singapur Havayolları, Singapur ile Amerika arasındaki uygun seyahat şartlarını yeniden tanımlayacak olup müşterilerimizin seyahat deneyimlerini sürekli geliştireceğimize dair verdiğimiz sözü de yerine getirmiş olacağız.”   Airbus’a verilen yedi kesin siparişle Singapur Havayolları, A350-900ULR model uçakları dünya üzerinde kullanan ilk havayolu şirketi olacaktır. Bu ultra uzun menzilli uçaklar, 67 adet Business Class ve 94 adet Premium Economy Class ile toplam 161 koltuk ile toplam iki kabin sınıfından oluşacaktır. Singapur Havayolları’nın mevcut A350-900’leri; 42 adet Business Class, 24 adet Premium Economy Class ve 187 adet Economy Class ile toplamda 253 koltuk ile üç kabin sınıfı için düzenlenmiştir. Singapur Havayolları filosunda 21 adet A350-900 bulunmakta olup 7 tanesi ULR varyantı olan ilave 46 uçağın siparişi verilmiştir. İlk A350-900ULR Eylül’de teslim edilecek olup Ekim ayında Singapur ile New York (Newark) arasında dünyanın en uzun direkt uçuş rekorunu tekrar kıracaktır. Singapur Havayolları hâlihazırda ABD’nin Houston, New York, Los Angeles ve San Francisco şehirlerine haftalık 40 sefer düzenlemektedir. Yeni seferlerle birlikte ABD’ye düzenlenecek sefer sayısı Aralık itibariyle haftada 53’e yükselecektir.   Los Angeles A350-900ULR Uçuş Programı   Kış Dönemi (30 Mart 2019’a kadar) SQ38 Singapur-Los Angeles   Başlangıçta Çarşamba, Cuma, Pazar günleri (9 Kasım’da başlayacaktır) 20:45 19:55 SQ37 Los Angeles-Singapur   Başlangıçta Çarşamba, Cuma, Pazar günleri. (9 Kasım’da başlayacaktır) 22:25 08:15 (+2) SQ36 Singapur-Los Angeles   Çarşamba, Cuma, Pazar 08:20 07:30 SQ35 Los Angeles-Singapur   Çarşamba, Cuma, Pazar 09:15 19:05 (+1) *Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir.   San Francisco A350-900ULR Uçuş Programı Kış Dönemi (30 Mart 2019’a kadar) SQ34 Singapur-San Francisco   Çarşamba, Cuma, Pazar 15:20 13:50 SQ33 San Francisco-Singapur   Çarşamba, Cuma, Pazar 20:10 05:40 (+2) *Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir. Seul Uçuş Programı                                             Kuzey Kışı (30 Mart 2019’a kadar) Uçuş Numarası Uçuş Günleri Kalkış Saati Varış Saati SQ612 Singapur-Seul   Her gün 02:30 09:50 SQ611 Seul-Singapur Her gün 12:40 18:25 *Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir.

SİNGAPUR HAVAYOLLARI,
LOS ANGELES DİREKT SEFERLERİNE BAŞLIYOR

SAN FRANCISCO DİREKT SEFERLERİNİN SAYISI ARTIYOR

 

  • Singapur-Los Angeles direkt seferleri haftada 10 kez yapılacak
  • Singapur-San Francisco direkt seferlerinin sayısı haftada 7’den 10’a çıkacak

Singapur Havayolları, yeni Airbus A350-900ULR model (ultra uzun menzilli) uçaklar ile Kasım ayında Singapur Los Angeles arası direkt seferlere başlayacak. Singapur Havayolları ayrıca hâlihazırda gerçekleştirmekte olduğu günlük direkt Singapur-San Francisco seferlerinin sayısını haftada 10’a çıkartacak. Daha önce duyurulan Singapur-New York seferleriyle birlikte Singapur Havayolları, 2018 yılı sonunda Singapur ile ABD’yi haftalık 27 direkt sefer ile birleştirecek.

 

SQ38 uçuş numaralı Singapur Los Angeles seferleri 2 Kasım 2018 tarihinde başlayacak. Bu rota üzerinde Singapur kalkışlı uçuşlar; Çarşamba, Cuma ve Pazar olmak üzere haftada üç gün gerçekleştirilecek. Günlük uçuşlar ise diğer A350-900ULR uçaklarının hizmete sokulmasıyla 9 Kasım 2018’den itibaren başlayacak. 7 Aralık 2018 itibariyle ilave üç uçuş daha SQ36 uçuş numarası ile başlayacak olup Singapur ile Los Angeles arasındaki haftalık direkt sefer sayısı 10’a yükselecektir.

 

Singapur ile Los Angeles arasındaki direkt seferlerin başlamasıyla Singapur Havayolları, Seul üzerinden Los Angeles’a bir aktarma ile gerçekleştirdiği seferlerini 30 Kasım 2018 itibariyle sonlandıracaktır. Singapur-Seul seferleri günde dört defa yapılmaya devam edilecek olup 1 Aralık 2018’den itibaren SQ612 uçuş numarası ile Singapur’dan Seul’e bir ek sefer düzenlenmeye başlanacaktır. Singapur Havayolları’nın Tokyo üzerinden Los Angeles’a gerçekleştirdiği günlük bir aktarmalı seferler ile birlikte Los Angeles’a düzenlenen haftalık sefer sayısı 17 olacaktır.

 

Singapur Havayolları tarafından hâlihazırda gerçekleştirilmekte olan Singapur-San Francisco seferlerinin sayısı, 28 Kasım 2018 itibariyle eklenecek haftalık üç yeni seferle artacaktır. Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri San Francisco’ya doğru gerçekleştirilecek söz konusu üç yeni sefer SQ34 uçuş numarasına sahip olacak ve hâlihazırda gerçekleştirilen günlük SQ32 direkt seferlerini tamamlayacaktır. Singapur Havayolları’nın Hong Kong üzerinden San Francisco’ya gerçekleştirdiği günlük bir aktarmalı seferler ile San Francisco’ya düzenlenen haftalık sefer sayısı 17 olacaktır.

 

“Müşterilerimiz her zaman ABD seferlerimizi beğenmiştir ve Singapur ile Los Angeles arasında direkt seferleri başlatarak ve mevcut Singapur-San Francisco rotasındaki direkt sefer sayısını arttırarak müşterilerimize daha fazla seyahat seçeneği sunacağımız için memnunuz” diyerek sözlerine başlayan Singapur Havayolları CEO’su Sayın Goh Choon Phong şöyle devam etti;

“Ekim ayında başlayacak olan direkt Singapur New York seferleri ile birlikte Singapur Havayolları, Singapur ile Amerika arasındaki uygun seyahat şartlarını yeniden tanımlayacak olup müşterilerimizin seyahat deneyimlerini sürekli geliştireceğimize dair verdiğimiz sözü de yerine getirmiş olacağız.”

 

Airbus’a verilen yedi kesin siparişle Singapur Havayolları, A350-900ULR model uçakları dünya üzerinde kullanan ilk havayolu şirketi olacaktır. Bu ultra uzun menzilli uçaklar, 67 adet Business Class ve 94 adet Premium Economy Class ile toplam 161 koltuk ile toplam iki kabin sınıfından oluşacaktır. Singapur Havayolları’nın mevcut A350-900’leri; 42 adet Business Class, 24 adet Premium Economy Class ve 187 adet Economy Class ile toplamda 253 koltuk ile üç kabin sınıfı için düzenlenmiştir.

Singapur Havayolları filosunda 21 adet A350-900 bulunmakta olup 7 tanesi ULR varyantı olan ilave 46 uçağın siparişi verilmiştir. İlk A350-900ULR Eylül’de teslim edilecek olup Ekim ayında Singapur ile New York (Newark) arasında dünyanın en uzun direkt uçuş rekorunu tekrar kıracaktır.

Singapur Havayolları hâlihazırda ABD’nin Houston, New York, Los Angeles ve San Francisco şehirlerine haftalık 40 sefer düzenlemektedir. Yeni seferlerle birlikte ABD’ye düzenlenecek sefer sayısı Aralık itibariyle haftada 53’e yükselecektir.

 

Los Angeles A350-900ULR Uçuş Programı

 

Kış Dönemi (30 Mart 2019’a kadar)
SQ38

Singapur-Los Angeles

 

Başlangıçta Çarşamba, Cuma, Pazar günleri
(9 Kasım’da başlayacaktır)
20:45 19:55
SQ37

Los Angeles-Singapur

 

Başlangıçta Çarşamba, Cuma, Pazar günleri.
(9 Kasım’da başlayacaktır)
22:25 08:15 (+2)
SQ36

Singapur-Los Angeles

 

Çarşamba, Cuma, Pazar 08:20 07:30
SQ35

Los Angeles-Singapur

 

Çarşamba, Cuma, Pazar 09:15 19:05 (+1)

*Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir.

 

San Francisco A350-900ULR Uçuş Programı

Kış Dönemi (30 Mart 2019’a kadar)
SQ34

Singapur-San Francisco

 

Çarşamba, Cuma, Pazar 15:20 13:50
SQ33

San Francisco-Singapur

 

Çarşamba, Cuma, Pazar 20:10 05:40 (+2)

*Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir.

Seul Uçuş Programı

                                            Kuzey Kışı (30 Mart 2019’a kadar)
Uçuş Numarası Uçuş Günleri Kalkış Saati Varış Saati
SQ612

Singapur-Seul

 

Her gün 02:30 09:50
SQ611

Seul-Singapur

Her gün 12:40 18:25

*Söz konusu tüm saatler yereldir. Uçuş programları; havaalanında tahsis edilen kalkış veya varış saatleri ve düzenleyici makam onaylarına tabidir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KYistk
via IFTTT

SİNGAPUR HAVAYOLLARI, LOS ANGELES DİREKT SEFERLERİNE BAŞLIYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KYistk

14 Temmuz 2018 Cumartesi

THY, Turkish DO&CO’dan memnun “THY’nin ikram şirketi haftaya belli olacak” Ekşi, THY olarak iştiraklerle bir araya gelerek, İstanbul Yeni Havalimanı’nın hizmete girmesiyle farklı neler sunabilecekleri konusunda görüş alışverişinde bulunduklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Yeni havalimanında THY’nin ikram hizmeti konusunda Singapur SATS firması çok cazip teklifte bulundu. Biz de finansman açısından çok cazip olan bu teklifi değerlendirerek, görüşmelere başladık. Turkish DO&CO ikram konusunda ödüller almamızı sağlayan çok güzel bir şirketimiz. Hakikaten ikramda THY’yi bir noktaya getirdi. Biz aslında bu şirketten memnunduk ancak diğer şirketin finansman teklifi cazip olduğu için görüşmeler devam etti. Bazı detay konuları henüz çözemedik. O yüzden SATS ile görüşmeler istediğimiz ölçüde gitmiyor. Önümüzdeki hafta bu konuda karar verecek durumda olacağız. Biz Turkish DO&CO’dan memnunuz. Geldiğimiz noktayı değerlendireceğiz. Bir an önce ikram firmasını belirleyip, yeni havalimanında mutfak tasarımı yapmamız gerekiyor. Mimari tasarımlar hemen hemen bitti ama mutfak tasarımlarının da ikram veren firmaya göre modifiye edilmesi gerekiyor. Önümüzdeki hafta, olmadı bir sonraki hafta bu konuda el sıkışacağız.” Ekşi, ikramda yolcuların asla mağdur edilmeyeceğini, belli bir miktar parayı oraya harcadıklarını ve bu vizyonun devam edeceğini kaydetti. THY’nin, yolcusunu evine gelen bir misafir olarak kabul edip, evinde olan en güzel şeyi ikram etme kültürüne sahip olduğunu vurgulayan Ekşi, bunun yeni havalimanında da devam edeceğini dile getirdi.

“THY’nin ikram şirketi haftaya belli olacak”

Ekşi, THY olarak iştiraklerle bir araya gelerek, İstanbul Yeni Havalimanı’nın hizmete girmesiyle farklı neler sunabilecekleri konusunda görüş alışverişinde bulunduklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

“Yeni havalimanında THY’nin ikram hizmeti konusunda Singapur SATS firması çok cazip teklifte bulundu. Biz de finansman açısından çok cazip olan bu teklifi değerlendirerek, görüşmelere başladık. Turkish DO&CO ikram konusunda ödüller almamızı sağlayan çok güzel bir şirketimiz. Hakikaten ikramda THY’yi bir noktaya getirdi. Biz aslında bu şirketten memnunduk ancak diğer şirketin finansman teklifi cazip olduğu için görüşmeler devam etti. Bazı detay konuları henüz çözemedik. O yüzden SATS ile görüşmeler istediğimiz ölçüde gitmiyor. Önümüzdeki hafta bu konuda karar verecek durumda olacağız. Biz Turkish DO&CO’dan memnunuz. Geldiğimiz noktayı değerlendireceğiz. Bir an önce ikram firmasını belirleyip, yeni havalimanında mutfak tasarımı yapmamız gerekiyor. Mimari tasarımlar hemen hemen bitti ama mutfak tasarımlarının da ikram veren firmaya göre modifiye edilmesi gerekiyor. Önümüzdeki hafta, olmadı bir sonraki hafta bu konuda el sıkışacağız.”

Ekşi, ikramda yolcuların asla mağdur edilmeyeceğini, belli bir miktar parayı oraya harcadıklarını ve bu vizyonun devam edeceğini kaydetti.

THY’nin, yolcusunu evine gelen bir misafir olarak kabul edip, evinde olan en güzel şeyi ikram etme kültürüne sahip olduğunu vurgulayan Ekşi, bunun yeni havalimanında da devam edeceğini dile getirdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JoMMHN
via IFTTT

THY, Turkish DO&CO’dan memnun


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JoMMHN

Avrupa’nın lider kargo havayolu; Lufthansa Cargo


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2mfNcHl

Sani Şener gelişmekte olan ülkelerde ulaştırma sektöründe en iyi CEO seçildi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LkjNa5

Avrupa’nın lider kargo havayolu; Lufthansa Cargo Lufthansa Cargo olarak hava kargo taşımacılığında yatırım, filo ve pazar payı anlamında ulaştığınız büyüklüğü açıklar mısınız? Lufthansa Cargo, dünyanın önde hava kargo taşıyıcıların arasında yer alıyor. Lufthansa Group bünyesinde lojistik alanında uzmanlaşmış Avrupa’nın lider kargo havayoludur. Lufthansa Cargo’nun filosu 5 adet her biri 103 ton kapasiteli Boeing 777F ve her biri 94 ton kapasiteli 12 adet MD-11F kargo uçaklarından oluşmaktadır. DHL Express ile hissedarı olduğumuz Aerologic firmasına ait 8 adet Boeing 777F kargo uçaklarıyla global hava kargo pazarındaki kapasite sunumumuzu arttırıyoruz. Kendi kargo uçağı kapasitemize, Lufthansa, Avusturya, Eurowings ve SunExpress Havayollarının uzun ve kısa menzilli uçuşlarındaki kargo kapasiteleri ile gücümüze güç katıyoruz. Ayrıca HUB olarak adlandırdığımız elleçleme merkezlerimiz Frankfurt, Münih ve Viyana’ya Avrupa’nın 110 varış noktasından haftada 1500 adet tarifeli kamyonlarımızla servis sunuyoruz. 1 Eylül 2018’den itibaren resmi olarak SN Brussels’ın kargo kapasitesini devralacağız. Resmi rakamlara göre, Lufthansa Cargo’nun 2017 senesi için 2,5 Milyar EUR gelir açıklanmıştır, yani 2016 senesine göre gelirini %21 oranında arttırmayı başarmıştır. Toplamda 1,6 milyon ton yük ve posta taşıyarak ve sektör liderliğimizi sürdürerek, en azından globaldeki hava kargo pazarının büyüme oranlarını hedefliyoruz. Hava kargo taşımacılığında hangi yatırımlarla ön planda yer alıyorsunuz?  Lufthansa Cargo olarak hava kargo taşımacılığında 2018 yılına yönelik hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı paylaşır mısınız?  Lider pozisyonumuzu korumak, hatta daha da ileri taşımak için en önemli yatırımlarımız, global ortaklıklar (mevcut ortaklıklarımız ANA, Cathay Pacific Cargo ve United Cargo) ve sektörün kaçınılmazı olan dijitalizasyon ve otomasyon ile ilgili girişimlerimizdir. Özellikle 2018 senesi için hedeflerimiz, •    filomuzu genişleterek, kapasitemizi arttırmak. Bu hedefimize 2019 senesinin ilk aylarında 2 adet yeni B777 kargo uçağımızı teslim alarak ulaşmış olacağız. •    e-freight’in ve onun öncüsü olan e-AWB’nin artması için geliştirdiğimiz stratejiler, ve müşterilerimize yönelik dijital hizmetler ve platformlar •    kargo merkezimiz, ve aynı zamanda da dünyanın en önemli çevrim merkezi olan Frankfurt’ta alt yapının modernleştirme ve büyütme çalışmaları Lojistik ağınız hangi ülkeleri kapsıyor, hangi güzergahları kullanıyorsunuz? Hava kargo taşımacılığında daha çok hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz? Müşterilerimize yaklaşık 100 ülkede ve 300 varış noktasına kapasite sunuyoruz. Elleçleme merkezlerimiz olan Frankfurt, Münih ve Viyana’ya Avrupa’nın 110 varış noktasından haftada 1500 adet tarifeli kamyonlarımızla hizmet veriyoruz. Lufthansa Cargo’nun başlıca odak noktası havalimanından havalimanına kargo taşımacılığı yapmaktır, canlı hayvandan değerli kargoya kadar, değişik ürün seçeneklerimiz ile faaliyet göstermekteyiz. Ürün portföyümüz Standart ve Express olarak adlandırdığımız hız odaklı ve uzmanlık gerektiren servis ve ürünleri kapsar. Bunlardan bazıları canlı hayvan, değerli kargo, tehlikeli madde ve giderek artmakta olan ısı ayarlı kargolardır. Hız faktörü hava taşımacılığında her zaman etkendir, ancak daha büyük ölçüde önem kazandığı kargolar için Courier.Solutions ve Emergency.Solutions servislerimiz mevcuttur. Tüm ürünlerimizi geliştirirken ve revize ederken, öncelikle müşteri memnuniyetinin artmasını ve de gelişmekte olan sanayilerin/sektörlerin ihtiyaçlarını karşılamasını hedefleriz. Özellikle hassas ve özellikli kargoların taşımacılığı için geliştirilen ürünlerimizin sunumu ve verimliliğini arttırmak için gerekli olan altyapı ve tesisler bütün HUB’larımızda geliştirilmiş, özellikle Frankfurt Animal Lounge ve kapasitesi iki kat arttırılmış, modernleştirilmiş Frankfurt ve Münih`deki Lufthansa Cargo Cool Center’larını bunlara örnek olarak gösterebiliriz. Hava kargo taşımacılığında hangi kriterlere önem veriyorsunuz? Lufthansa Cargo’yu sektördeki diğer firmalardan farklı kılan özellikler nelerdir? Karlı operasyonlarla verimlilik, rekabetçilik, ulaşılabilirlik, dijitalleşmeyi ön planda tutmak, yeni havayolları birliktelikleri ile destinasyon paletini arttırmak, kaliteye önem vermek ve bunların sonucunda hava kargo müşterilerinin birinci tercihi olmak olarak sıralayabiliriz. Türkiye’de hava kargo taşımacılığına baktığımızda karşımıza nasıl bir tablo çıkıyor? Türkiye’de hava kargo taşımacılığının ulaştığı büyüklük hangi boyutta?  Gerek coğrafi avantajı, yani Asya ve Avrupa’yı birleştiren önemli bir transit noktası olmasından, gerek hala büyüme gösteren ülke ekonomisi bakımından, ve havacılığın genel olarak popüler ve ticari önemi artan bir sektör olması sebebiyle, Türk hava kargo sektörü de oldukça ivme kazanmaktadır. Türkiye’nin global hava kargo pazarından daha fazla pay alabilmesi için, en önemli rolü oynayan faktörler havalimanlarının kapasiteleri, alt yapıları ve yönetimi ile birlikte tam rekabet ortamının sağlanmasıdır. Uygun ortamın ve alt yapının sağlanması durumunda Türkiye’nin önemli bir elleçleme merkezi(HUB) olmaması için bir engel yoktur. Bu sebeple 3üncü havalimanının açılması sektörün gelişmesinde önemli bir rol oynayacaktır. Kaynak:https://ift.tt/2uwZnDy

Lufthansa Cargo olarak hava kargo taşımacılığında yatırım, filo ve pazar payı anlamında ulaştığınız büyüklüğü açıklar mısınız?
Lufthansa Cargo, dünyanın önde hava kargo taşıyıcıların arasında yer alıyor. Lufthansa Group bünyesinde lojistik alanında uzmanlaşmış Avrupa’nın lider kargo havayoludur. Lufthansa Cargo’nun filosu 5 adet her biri 103 ton kapasiteli Boeing 777F ve her biri 94 ton kapasiteli 12 adet MD-11F kargo uçaklarından oluşmaktadır. DHL Express ile hissedarı olduğumuz Aerologic firmasına ait 8 adet Boeing 777F kargo uçaklarıyla global hava kargo pazarındaki kapasite sunumumuzu arttırıyoruz. Kendi kargo uçağı kapasitemize, Lufthansa, Avusturya, Eurowings ve SunExpress Havayollarının uzun ve kısa menzilli uçuşlarındaki kargo kapasiteleri ile gücümüze güç katıyoruz. Ayrıca HUB olarak adlandırdığımız elleçleme merkezlerimiz Frankfurt, Münih ve Viyana’ya Avrupa’nın 110 varış noktasından haftada 1500 adet tarifeli kamyonlarımızla servis sunuyoruz. 1 Eylül 2018’den itibaren resmi olarak SN Brussels’ın kargo kapasitesini devralacağız. Resmi rakamlara göre, Lufthansa Cargo’nun 2017 senesi için 2,5 Milyar EUR gelir açıklanmıştır, yani 2016 senesine göre gelirini %21 oranında arttırmayı başarmıştır. Toplamda 1,6 milyon ton yük ve posta taşıyarak ve sektör liderliğimizi sürdürerek, en azından globaldeki hava kargo pazarının büyüme oranlarını hedefliyoruz.

Hava kargo taşımacılığında hangi yatırımlarla ön planda yer alıyorsunuz?  Lufthansa Cargo olarak hava kargo taşımacılığında 2018 yılına yönelik hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı paylaşır mısınız? 
Lider pozisyonumuzu korumak, hatta daha da ileri taşımak için en önemli yatırımlarımız,
global ortaklıklar (mevcut ortaklıklarımız ANA, Cathay Pacific Cargo ve United Cargo) ve sektörün kaçınılmazı olan dijitalizasyon ve otomasyon ile ilgili girişimlerimizdir.
Özellikle 2018 senesi için hedeflerimiz,
•    filomuzu genişleterek, kapasitemizi arttırmak. Bu hedefimize 2019 senesinin ilk aylarında 2 adet yeni B777 kargo uçağımızı teslim alarak ulaşmış olacağız.
•    e-freight’in ve onun öncüsü olan e-AWB’nin artması için geliştirdiğimiz stratejiler, ve müşterilerimize yönelik dijital hizmetler ve platformlar
•    kargo merkezimiz, ve aynı zamanda da dünyanın en önemli çevrim merkezi olan Frankfurt’ta alt yapının modernleştirme ve büyütme çalışmaları

Lojistik ağınız hangi ülkeleri kapsıyor, hangi güzergahları kullanıyorsunuz? Hava kargo taşımacılığında daha çok hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?
Müşterilerimize yaklaşık 100 ülkede ve 300 varış noktasına kapasite sunuyoruz. Elleçleme merkezlerimiz olan Frankfurt, Münih ve Viyana’ya Avrupa’nın 110 varış noktasından haftada 1500 adet tarifeli kamyonlarımızla hizmet veriyoruz.
Lufthansa Cargo’nun başlıca odak noktası havalimanından havalimanına kargo taşımacılığı yapmaktır,
canlı hayvandan değerli kargoya kadar, değişik ürün seçeneklerimiz ile faaliyet göstermekteyiz.
Ürün portföyümüz Standart ve Express olarak adlandırdığımız hız odaklı ve uzmanlık gerektiren servis ve ürünleri kapsar. Bunlardan bazıları canlı hayvan, değerli kargo, tehlikeli madde ve giderek artmakta olan ısı ayarlı kargolardır. Hız faktörü hava taşımacılığında her zaman etkendir, ancak daha büyük ölçüde önem kazandığı kargolar için Courier.Solutions ve Emergency.Solutions servislerimiz mevcuttur. Tüm ürünlerimizi geliştirirken ve revize ederken, öncelikle müşteri memnuniyetinin artmasını ve de gelişmekte olan sanayilerin/sektörlerin ihtiyaçlarını karşılamasını hedefleriz. Özellikle hassas ve özellikli kargoların taşımacılığı için geliştirilen ürünlerimizin sunumu ve verimliliğini arttırmak için gerekli olan altyapı ve tesisler bütün HUB’larımızda geliştirilmiş, özellikle Frankfurt Animal Lounge ve kapasitesi iki kat arttırılmış, modernleştirilmiş Frankfurt ve Münih`deki Lufthansa Cargo Cool Center’larını bunlara örnek olarak gösterebiliriz.

Hava kargo taşımacılığında hangi kriterlere önem veriyorsunuz? Lufthansa Cargo’yu sektördeki diğer firmalardan farklı kılan özellikler nelerdir?
Karlı operasyonlarla verimlilik, rekabetçilik, ulaşılabilirlik, dijitalleşmeyi ön planda tutmak, yeni havayolları birliktelikleri ile destinasyon paletini arttırmak, kaliteye önem vermek ve bunların sonucunda hava kargo müşterilerinin birinci tercihi olmak olarak sıralayabiliriz.

Türkiye’de hava kargo taşımacılığına baktığımızda karşımıza nasıl bir tablo çıkıyor? Türkiye’de hava kargo taşımacılığının ulaştığı büyüklük hangi boyutta? 
Gerek coğrafi avantajı, yani Asya ve Avrupa’yı birleştiren önemli bir transit noktası olmasından, gerek hala büyüme gösteren ülke ekonomisi bakımından, ve havacılığın genel olarak popüler ve ticari önemi artan bir sektör olması sebebiyle, Türk hava kargo sektörü de oldukça ivme kazanmaktadır.
Türkiye’nin global hava kargo pazarından daha fazla pay alabilmesi için, en önemli rolü oynayan faktörler havalimanlarının kapasiteleri, alt yapıları ve yönetimi ile birlikte tam rekabet ortamının sağlanmasıdır. Uygun ortamın ve alt yapının sağlanması durumunda Türkiye’nin önemli bir elleçleme merkezi(HUB) olmaması için bir engel yoktur. Bu sebeple 3üncü havalimanının açılması sektörün gelişmesinde önemli bir rol oynayacaktır.

Kaynak:https://ift.tt/2uwZnDy



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2mfNcHl
via IFTTT