
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
29 Haziran 2018 Cuma
Germania , Kış 2018/2019 sezonunda Türkiye uçuş yelpazesini genişletiyor

Germania , Kış 2018/2019 sezonunda Türkiye uçuş yelpazesini genişletiyor Germania Kış 2018/19 ve Yaz 2019 uçuş programı Germania Havayolları Kış 2018/2019 sezonunda uçuş yelpazesini genişletiyor. Kış 2018/ 2019 sezonu için satışa açılan uçuşlar aşağıdaki gibidir: Düsseldorf – Adana Düsseldorf – Trabzon Düsseldorf – Kayseri Berlin Tegel – Gaziantep Turistik uçuşlar Berlin Schönefeld – Antalya Bremen – Antalya Dresden – Antalya Erfurt – Antalya Münster/Osnabrück – Antalya Nürnberg – Antalya Rostock-Laage – Antalya 2019 Yaz sezonunda yeni eklenen uçuşlarda aşağıdaki gibidir: Münster/Osnabrück – Zonguldak Hamburg – Elazığ
Germania Kış 2018/19 ve Yaz 2019 uçuş programı
Germania Havayolları Kış 2018/2019 sezonunda uçuş yelpazesini genişletiyor.
Kış 2018/ 2019 sezonu için satışa açılan uçuşlar aşağıdaki gibidir:
Düsseldorf – Adana
Düsseldorf – Trabzon
Düsseldorf – Kayseri
Berlin Tegel – Gaziantep
Turistik uçuşlar
Berlin Schönefeld – Antalya
Bremen – Antalya
Dresden – Antalya
Erfurt – Antalya
Münster/Osnabrück – Antalya
Nürnberg – Antalya
Rostock-Laage – Antalya
2019 Yaz sezonunda yeni eklenen uçuşlarda aşağıdaki gibidir:
Münster/Osnabrück – Zonguldak
Hamburg – Elazığ

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yVrjX4
via IFTTT
28 Haziran 2018 Perşembe
3.HAVALİMANI’NA ULAŞIM NASIL OLACAK?

3.HAVALİMANI’NA ULAŞIM NASIL OLACAK? İGA ( İSTANBUL GRAND AIRPORT ) ICAO CODE : LTFM IATA CODE : IST 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı’na olma özelliğine sahip olacak 3. havalimanı projesi tüm hızıyla ilerliyor. Peki, 3. havalimanı kaç etapta tamamlanacak? 3. Havalimanı tamamlandığında ulaşım nasıl sağlanacak? Konumu itibariyle ulaşımı, ulaşım ağları içerisinden metro ağı, halk otobüsü hatları, taksiyle ulaşım ve ortalama taksi ücretleri ile ilgili genel bilgileri sizler için derledim. İGA ( İstanbul Grand Airport ) tarafından İstanbul’da hayata geçirilecek Türkiye’nin mega projelerinden bir tanesi olan 3. Havalimanı, İstanbul’un kuzeyine, şehir merkezine 35 kilometre mesafede ve yaklaşık 76 milyon metrekarelik bir alana inşa ediliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan’a göre, “Havalimanı toplam proje alanı San Marino ülkesinin yüz ölçümünden daha büyük. 3,5 milyon metrekarelik birinci etap toplam inşaat alanı Monako’nun toplam alanının 1,7 katına, terminal binasında kullanılacak 1,2 milyon metreküp beton Empire State binasının hacminin 1,4 katına, terminal binası inşaatında kullanılacak 180 bin donatı miktarı Eyfel Kulesi’nin metal yapısının 24 katına, terminal binasının 450 bin metrekarelik çatısı Roma Collosseum alanının 23 katına eşittir.” “Havalimanının tüm fazları tamamlandığında her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun toplam 6 bağımsız pisti, 16 taksi yolu ve 500 uçak park kapasitesi olacağını bildiren Arslan, havalimanında kendi aralarındaki ulaşım raylı sistemle gerçekleştirilecek 3 ayrı terminal binası, 280 akıllı yolcu köprüsü, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesinin bulunacağını, toplam 4,5 milyon metrekare büyüklüğünde Apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali ve devlet konuk evi olacağını “ belirtmiştir. 3.Havalimanı kaç etapta tamamlanacak? İstanbul’un üçüncü havalimanı Karadeniz sahiline Terkos gölüne yakın Arnavutköy-Göktürk-Çatalca kavşağında 7700 hektarlık Akpınar ve Yeniköy köyleri arasındaki alanda yapılıyor. Toplamda 3 etap olarak planlanan Havalimanı’nın ilk etabı, 29 Ekim 2018 ( 90 Milyon Yolcu kapasitesi ), 2’nci ve 3’ncü etabı 2022 yılı içinde, 4’ncü ve son etabı ise 2028 yılı içinde tamamlanacak ve 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşmış olacak. Peki, ulaşımı nasıl sağlayacağız? Metro ile ulaşım; 29 Ekim 2018 tarihine yetiştirilmeye çalışılan projenin en önemli eksiklerinden biri alana metro hattı inşaatına çok geç başlanmış olması. Bakanlık verilerine göre şehir merkezi (Gayrettepe) ile yeni havaalanı arasında 35 kilometrelik metro hattının 2022’de tamamlanması beklenirken havaalanı’na erişimin başlı başına bir sorun ve maliyet kalemi olacağı, yolcuların daha çok da atıl üçüncü köprüyü kullanmaya mecbur tutulacağı belirtiliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından yayınlanan raylı sistemler bültenine göre; Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu; Başakşehir üzerinden Kayabaşı-Ispartakule-Bahçeşehir Metrosu, Başakşehir Olimpiyat Metrosu ve Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı ile bağlanacak Sultangazi Arnavutköy Metrosu ile entegre olacak. Bir takım örnekler ile havalimanı’na ulaşmak isteyen yolcunun hangi durakları kullanacağından kısaca bahsetmek istiyorum; Bir yolcu, Taksim bölgesinden 3.Havalimanı’na gitmek istiyorsa Taksim – Yenikapı Metrosu ile Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü – Yenikapı hattı üzerinden Yenikapı’ya gelecek ve buradan Marmaray’la entegre banliyö treni ile Küçükçekmece’ye ulaşacak. Şu an etüt aşamasında olan Küçükçekmece – Başakşehir metro güzergahı ile Başakşehir’e oradan da Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile 3. Havaalanı’na ulaşabilecek. ( Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim’e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergahından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul’un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanabilecek. Taksim’den havalimanı’na 15 dakikada ulaşabileceksiniz ) Bağcılar’dan hareket edecek bir yolcu, Bağcılar – Kabataş Tramvayı ile Gaziosmanpaşa’da Edirnekapı – Sultançiftliği Tramvayına aktarma yapacak. Tramvayla ulaştığı Sultangazi’nden , Sultangazi-Arnavutköy Metrosu ile Başakşehir’den gelen Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosuna aktarma yaparak Üçüncü Havalimanı’na ulaşacak. Bayrampaşa’dan hareket edecek bir yolcu ise Otogar – Bağcılar (Kirazlı) Metrosu ile Bağcılar’a ulaştıktan sonra isterse Bağcılar – Küçükçekmece Metrosu ile Küçükçekmece üzerinden Başakşehir’e ve oradan Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile Üçüncü Havalimanı’na; isterse Bağcılar’dan Bağcılar – Olimpiyatköy Metrosu ile Başakşehir’e geldikten sonra Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile İstanbul’un Üçüncü Uluslararası Havalimanı’na ulaşmış olacak. Halk Otobüsü – İETT ile ulaşım nasıl sağlanacak? İstanbul 3. Havalimanı’na ulaşımın kolayca sağlanabilmesi için İETT tarafından da çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 29 Ekimde açılması planlanan yeni havalimanı için İETT tarafından deneme hattı olarak planlanan 48F numaralı hattı Havalimanı-Okmeydanı arasında seferlerine devam ediyor. Hattın güzergahı: Üçüncü Havaalanı – Ağaçlı Kavşağı – Kemer Yolu – Hasdal – Okmeydanı olarak planlıdır. Tek yön ve Tek bilet olarak hizmetlerine devam eden hat, yaklaşık olarak 60 dakika sürmektedir. İlk etap tamamlanmasına yakın şehrin merkezi tüm noktalarından 3. Havalimanı’na direkt seferler düzenlenmeye başlanılacaktır. Taksi ile ulaşım nasıl sağlanacak? Sizler için İstanbul’un farklı noktalarından bir takım yerler belirledim ve küçük bir fiyat araştırması yaptım. İstanbul Büyükşehir Belediyesine ait Sarı taksilere ait itaksi uygulaması üzerinden siz de bulunduğunuz yerden 3.Havalimanı’na ne kadar ücret ödemeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz. Kadıköy – 3.Havalimanı : Ortalama 60dk & 160 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Kurtköy – 3.Havalimanı : Ortalama 80dk & 220 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Taksim – 3.Havalimanı : Ortalama 45dk & 128 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Eminönü – 3.Havalimanı : Ortalama 55dk & 135 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Bahçelievler – 3.Havalimanı : Ortalama 45dk & 130 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Avcılar – 3.Havalimanı : Ortalama 60dk & 120 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) Beylikdüzü – 3.Havalimanı : Ortalama 55dk & 100 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir ) 3.HAVALİMANI İLE BİRLİKTE İLKLER GERÇEKLEŞECEK ; ◆ Yeni havalimanı 120 bin kişiye iş imkânı sunacak. Katmadeğerden 1.5 milyondan fazla insan yararlanacak. ◆ Yeni havalimanı İstanbul’un Karadeniz sahil şeridinde 76 milyon metrekare; 15 bin futbol sahası büyüklüğünde arazide kurulacak. (Futbol sahası 5.400 metrekare) ◆ 350’den fazla destinasyonla yeni havalimanı en büyük ‘hub’lardan biri olacak. ◆ Yeni havalimanı, altı bağımsız pistle 150 milyon yolcu kapasiteli terminal binasına sahip olacak. ◆ Çevreye duyarlı yeni havalimanı, çevre dostu yapıların alabildiği LEED sertifikasına sahip olacak. ◆ Şehir merkezine 25 dakika mesafede… ◆ Pistler başta jumbolar olmak üzere her boyuttaki uçağın iniş-kalkışına izin verecek biçimde yapılacak. ◆ Yedek parça ve bakım hangarları yeni havalimanında yer alacak. ◆ Havalimanı açıldığında 150’den fazla havayoluna hizmet verecek. ◆ İlk yıl, 1 milyon tondan fazla kargo işlemi gerçekleşecek. ◆ Avrupa’nın en büyük catering hizmeti verilecek. ◆ Terminalin 1.5 milyon metrekare, toplam apron büyüklüğünün ise 6 milyon 488 bin 459 metrekare olması planlanıyor. ◆ Apron park yeri sayısı: 500 uçak ◆ Apron alanı: 6.5 milyon metrekare; bin 100 futbol sahası büyüklüğünde. ◆ Otopark kapasitesi: 25 bin araçlık kapalı olmak üzere 70 bin araç. ◆ Terminal: 1.5 milyon metrekare; 200 futbol sahası büyüklüğünde olacak. ◆ Toplam ticari alan: 150.000 metrekare; 25 futbol sahası büyüklüğünde olacak. Sevgilerimle KAYNAKLAR www.emlakkulisi.com www.igairport.com www.dhmi.com.tr
İGA ( İSTANBUL GRAND AIRPORT )
ICAO CODE : LTFM
IATA CODE : IST
200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı’na olma özelliğine sahip olacak 3. havalimanı projesi tüm hızıyla ilerliyor. Peki, 3. havalimanı kaç etapta tamamlanacak? 3. Havalimanı tamamlandığında ulaşım nasıl sağlanacak? Konumu itibariyle ulaşımı, ulaşım ağları içerisinden metro ağı, halk otobüsü hatları, taksiyle ulaşım ve ortalama taksi ücretleri ile ilgili genel bilgileri sizler için derledim.
İGA ( İstanbul Grand Airport ) tarafından İstanbul’da hayata geçirilecek Türkiye’nin mega projelerinden bir tanesi olan 3. Havalimanı, İstanbul’un kuzeyine, şehir merkezine 35 kilometre mesafede ve yaklaşık 76 milyon metrekarelik bir alana inşa ediliyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan’a göre, “Havalimanı toplam proje alanı San Marino ülkesinin yüz ölçümünden daha büyük. 3,5 milyon metrekarelik birinci etap toplam inşaat alanı Monako’nun toplam alanının 1,7 katına, terminal binasında kullanılacak 1,2 milyon metreküp beton Empire State binasının hacminin 1,4 katına, terminal binası inşaatında kullanılacak 180 bin donatı miktarı Eyfel Kulesi’nin metal yapısının 24 katına, terminal binasının 450 bin metrekarelik çatısı Roma Collosseum alanının 23 katına eşittir.”
“Havalimanının tüm fazları tamamlandığında her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun toplam 6 bağımsız pisti, 16 taksi yolu ve 500 uçak park kapasitesi olacağını bildiren Arslan, havalimanında kendi aralarındaki ulaşım raylı sistemle gerçekleştirilecek 3 ayrı terminal binası, 280 akıllı yolcu köprüsü, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesinin bulunacağını, toplam 4,5 milyon metrekare büyüklüğünde Apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali ve devlet konuk evi olacağını “ belirtmiştir.

3.Havalimanı kaç etapta tamamlanacak?
İstanbul’un üçüncü havalimanı Karadeniz sahiline Terkos gölüne yakın Arnavutköy-Göktürk-Çatalca kavşağında 7700 hektarlık Akpınar ve Yeniköy köyleri arasındaki alanda yapılıyor. Toplamda 3 etap olarak planlanan Havalimanı’nın ilk etabı, 29 Ekim 2018 ( 90 Milyon Yolcu kapasitesi ), 2’nci ve 3’ncü etabı 2022 yılı içinde, 4’ncü ve son etabı ise 2028 yılı içinde tamamlanacak ve 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşmış olacak.
Peki, ulaşımı nasıl sağlayacağız?
Metro ile ulaşım;
29 Ekim 2018 tarihine yetiştirilmeye çalışılan projenin en önemli eksiklerinden biri alana metro hattı inşaatına çok geç başlanmış olması. Bakanlık verilerine göre şehir merkezi (Gayrettepe) ile yeni havaalanı arasında 35 kilometrelik metro hattının 2022’de tamamlanması beklenirken havaalanı’na erişimin başlı başına bir sorun ve maliyet kalemi olacağı, yolcuların daha çok da atıl üçüncü köprüyü kullanmaya mecbur tutulacağı belirtiliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından yayınlanan raylı sistemler bültenine göre;
Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu; Başakşehir üzerinden Kayabaşı-Ispartakule-Bahçeşehir Metrosu, Başakşehir Olimpiyat Metrosu ve Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı ile bağlanacak Sultangazi Arnavutköy Metrosu ile entegre olacak.
Bir takım örnekler ile havalimanı’na ulaşmak isteyen yolcunun hangi durakları kullanacağından kısaca bahsetmek istiyorum;
Bir yolcu, Taksim bölgesinden 3.Havalimanı’na gitmek istiyorsa Taksim – Yenikapı Metrosu ile Şişhane-Haliç Metro Geçiş Köprüsü – Yenikapı hattı üzerinden Yenikapı’ya gelecek ve buradan Marmaray’la entegre banliyö treni ile Küçükçekmece’ye ulaşacak. Şu an etüt aşamasında olan Küçükçekmece – Başakşehir metro güzergahı ile Başakşehir’e oradan da Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile 3. Havaalanı’na ulaşabilecek. ( Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim’e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergahından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul’un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanabilecek. Taksim’den havalimanı’na 15 dakikada ulaşabileceksiniz )
Bağcılar’dan hareket edecek bir yolcu, Bağcılar – Kabataş Tramvayı ile Gaziosmanpaşa’da Edirnekapı – Sultançiftliği Tramvayına aktarma yapacak. Tramvayla ulaştığı Sultangazi’nden , Sultangazi-Arnavutköy Metrosu ile Başakşehir’den gelen Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosuna aktarma yaparak Üçüncü Havalimanı’na ulaşacak.
Bayrampaşa’dan hareket edecek bir yolcu ise Otogar – Bağcılar (Kirazlı) Metrosu ile Bağcılar’a ulaştıktan sonra isterse Bağcılar – Küçükçekmece Metrosu ile Küçükçekmece üzerinden Başakşehir’e ve oradan Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile Üçüncü Havalimanı’na; isterse Bağcılar’dan Bağcılar – Olimpiyatköy Metrosu ile Başakşehir’e geldikten sonra Halkalı – Arnavutköy – 3. Havalimanı metrosu ile İstanbul’un Üçüncü Uluslararası Havalimanı’na ulaşmış olacak.
Halk Otobüsü – İETT ile ulaşım nasıl sağlanacak?
İstanbul 3. Havalimanı’na ulaşımın kolayca sağlanabilmesi için İETT tarafından da çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 29 Ekimde açılması planlanan yeni havalimanı için İETT tarafından deneme hattı olarak planlanan 48F numaralı hattı Havalimanı-Okmeydanı arasında seferlerine devam ediyor. Hattın güzergahı: Üçüncü Havaalanı – Ağaçlı Kavşağı – Kemer Yolu – Hasdal – Okmeydanı olarak planlıdır. Tek yön ve Tek bilet olarak hizmetlerine devam eden hat, yaklaşık olarak 60 dakika sürmektedir. İlk etap tamamlanmasına yakın şehrin merkezi tüm noktalarından 3. Havalimanı’na direkt seferler düzenlenmeye başlanılacaktır.
Taksi ile ulaşım nasıl sağlanacak?

Sizler için İstanbul’un farklı noktalarından bir takım yerler belirledim ve küçük bir fiyat araştırması yaptım. İstanbul Büyükşehir Belediyesine ait Sarı taksilere ait itaksi uygulaması üzerinden siz de bulunduğunuz yerden 3.Havalimanı’na ne kadar ücret ödemeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Kadıköy – 3.Havalimanı : Ortalama 60dk & 160 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Kurtköy – 3.Havalimanı : Ortalama 80dk & 220 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Taksim – 3.Havalimanı : Ortalama 45dk & 128 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Eminönü – 3.Havalimanı : Ortalama 55dk & 135 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Bahçelievler – 3.Havalimanı : Ortalama 45dk & 130 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Avcılar – 3.Havalimanı : Ortalama 60dk & 120 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )
Beylikdüzü – 3.Havalimanı : Ortalama 55dk & 100 TL ( Köprü ve Otoyol ücretleri dahil değildir )

3.HAVALİMANI İLE BİRLİKTE İLKLER GERÇEKLEŞECEK ;
◆ Yeni havalimanı 120 bin kişiye iş imkânı sunacak. Katmadeğerden 1.5
milyondan fazla insan yararlanacak.
◆ Yeni havalimanı İstanbul’un Karadeniz sahil şeridinde 76 milyon
metrekare; 15 bin futbol sahası büyüklüğünde arazide kurulacak. (Futbol
sahası 5.400 metrekare)
◆ 350’den fazla destinasyonla yeni havalimanı en büyük ‘hub’lardan biri
olacak.
◆ Yeni havalimanı, altı bağımsız pistle 150 milyon yolcu kapasiteli terminal
binasına sahip olacak.
◆ Çevreye duyarlı yeni havalimanı, çevre dostu yapıların alabildiği LEED
sertifikasına sahip olacak.
◆ Şehir merkezine 25 dakika mesafede…
◆ Pistler başta jumbolar olmak üzere her boyuttaki uçağın iniş-kalkışına
izin verecek biçimde yapılacak.
◆ Yedek parça ve bakım hangarları yeni havalimanında yer alacak.
◆ Havalimanı açıldığında 150’den fazla havayoluna hizmet verecek.
◆ İlk yıl, 1 milyon tondan fazla kargo işlemi gerçekleşecek.
◆ Avrupa’nın en büyük catering hizmeti verilecek.
◆ Terminalin 1.5 milyon metrekare, toplam apron büyüklüğünün ise 6
milyon 488 bin 459 metrekare olması planlanıyor.
◆ Apron park yeri sayısı: 500 uçak
◆ Apron alanı: 6.5 milyon metrekare; bin 100 futbol sahası büyüklüğünde.
◆ Otopark kapasitesi: 25 bin araçlık kapalı olmak üzere 70 bin araç.
◆ Terminal: 1.5 milyon metrekare; 200 futbol sahası büyüklüğünde olacak.
◆ Toplam ticari alan: 150.000 metrekare; 25 futbol sahası büyüklüğünde
olacak.
Sevgilerimle

KAYNAKLAR
www.emlakkulisi.com
www.dhmi.com.tr
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KhMyHO
via IFTTT
Türk Bilişim Şirketi Hitit Havacılık Çözümleriyle Afganistan’da Türk Bilişim Şirketi Hitit Havacılık Çözümleriyle Afganistan’da Havacılık yazılımları alanında Türkiye’nin ilk, dünyanın ise beşinci bilişim firması olma özelliğini taşıyan Hitit, farklı coğrafyalardaki iş ortaklarına Afgan Havayolu Kam Air’i de ekledi. Kam Air; yapılan anlaşmayla bir havayolunun ihtiyaç duyduğu envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri için Hitit’in sistemlerini kullanıyor. Dünya havayolu yolcu servis sistemi endüstrisinde, her yıl 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknolojik altyapı sunan Türk bilişim şirketi Hitit; Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan iş ortakları arasına yeni bir marka daha ekledi. Afganistan’ın önemli havayolu şirketlerinden birisi olan ve Türkiye uçuşlarına 2013 yılında başlayan Kam Air, yapılan anlaşmayla teknolojik altyapı transferini tamamlayarak, Hitit’in %100 yerli ve milli, yeni nesil yolcu hizmetleri çözümlerini kullanmaya başladı. Kam Air; envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri gibi yolcu servis hizmetlerinin yanısıra, ekip planlama, tarife planlama, müşteri hizmetleri ve sadakat yönetimi gibi operasyonel alanlarda da Hitit’in çözümleriyle hizmet vermeye başladı. 15 yıllık bir geçmişe sahip olan ve 11 uçaklık filosuyla yurt içi, yurt dışı uçuşları olan Kam Air, tarifeli ve charter uçuşlarının yanı sıra kargo hizmeti de veriyor. İki kadın girişimci tarafından 1994 yılında kurulan Hitit bugün; yeni nesil, tamamı yerli havayolu yazılım ürünleri ile aralarında Afganistan, Almanya, Angola, Fransa, Irak, Kırgızistan, Mısır, Namibya, Nijerya, Pakistan, Suudi Arabistan, Ürdün, Tanzanya, Tunus, Türkmenistan olduğu 16 farklı ülkeden 22 havayolu firmasının teknolojik altyapısını sağlıyor. Hitit’in yazılım çözümleri, tüm dünyada yılda 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesine olanak tanıyor. İş ortaklarının sayısı her geçen gün artıyor Hitit’in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç konuyla şunları söyledi: “Havacılık yazılım teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir bilişim firması olarak ekosistemimiz içine Afganistan’ı da dahil ederek, yeni bir pazara giriş yapmanın ve iş ortaklarımızın sayısını her geçen gün arttırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni iş ortağımız Afgan havayolu firması Kam Air ile karşılıklı katkılarla büyüteceğimiz çok kıymetli bir iş birliğine imza attık. Afganistan’ın en önemli havayolu firmalarından biri olan Kam Air, Hitit teknolojisi ile dünya genelinde 70.000 acentada görünürlük kazanarak, yerel ve bölgesel rakipleri karşısında üstünlük sağlayabilecek.” Hitit teknolojisi ile yolcularına daha kaliteli bir seyahat deneyimi sağlayacaklarını ifade eden Kam Air Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akash Raj sözlerine şu şekilde devam etti; “Sivil havacılık sektöründe bilinen ve saygı duyulan bir Türk bilişim firması olan Hitit ile çalışmak büyük bir gurur. Gün geçtikçe büyüyerek, Afgan misafirperverliğini dünya çapında çok daha fazla yolcuyla paylaşabilme misyonumuza ulaşma doğrultusunda Hitit’in yazılım çözümlerinin bizim için en ideal ve güvenilir tercih olduğuna inanıyorum.”
Türk Bilişim Şirketi Hitit Havacılık Çözümleriyle Afganistan’da
Havacılık yazılımları alanında Türkiye’nin ilk, dünyanın ise beşinci bilişim firması olma özelliğini taşıyan Hitit, farklı coğrafyalardaki iş ortaklarına Afgan Havayolu Kam Air’i de ekledi. Kam Air; yapılan anlaşmayla bir havayolunun ihtiyaç duyduğu envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri için Hitit’in sistemlerini kullanıyor.
Dünya havayolu yolcu servis sistemi endüstrisinde, her yıl 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesini sağlayan teknolojik altyapı sunan Türk bilişim şirketi Hitit; Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetlere uzanan iş ortakları arasına yeni bir marka daha ekledi.
Afganistan’ın önemli havayolu şirketlerinden birisi olan ve Türkiye uçuşlarına 2013 yılında başlayan Kam Air, yapılan anlaşmayla teknolojik altyapı transferini tamamlayarak, Hitit’in %100 yerli ve milli, yeni nesil yolcu hizmetleri çözümlerini kullanmaya başladı. Kam Air; envanter yönetimi, ücret tarifeleri, pazarlama araçları, merkezi rezervasyon, internet ve mobil rezervasyon, biletleme, acente dağıtımı, check-in, kalkış kontrol ve çağrı merkezi hizmetleri gibi yolcu servis hizmetlerinin yanısıra, ekip planlama, tarife planlama, müşteri hizmetleri ve sadakat yönetimi gibi operasyonel alanlarda da Hitit’in çözümleriyle hizmet vermeye başladı.
15 yıllık bir geçmişe sahip olan ve 11 uçaklık filosuyla yurt içi, yurt dışı uçuşları olan Kam Air, tarifeli ve charter uçuşlarının yanı sıra kargo hizmeti de veriyor.
İki kadın girişimci tarafından 1994 yılında kurulan Hitit bugün; yeni nesil, tamamı yerli havayolu yazılım ürünleri ile aralarında Afganistan, Almanya, Angola, Fransa, Irak, Kırgızistan, Mısır, Namibya, Nijerya, Pakistan, Suudi Arabistan, Ürdün, Tanzanya, Tunus, Türkmenistan olduğu 16 farklı ülkeden 22 havayolu firmasının teknolojik altyapısını sağlıyor. Hitit’in yazılım çözümleri, tüm dünyada yılda 65 milyona yakın yolcunun seyahat etmesine olanak tanıyor.
İş ortaklarının sayısı her geçen gün artıyor
Hitit’in Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nevra Onursal Karaağaç konuyla şunları söyledi: “Havacılık yazılım teknolojileri alanında faaliyet gösteren bir bilişim firması olarak ekosistemimiz içine Afganistan’ı da dahil ederek, yeni bir pazara giriş yapmanın ve iş ortaklarımızın sayısını her geçen gün arttırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni iş ortağımız Afgan havayolu firması Kam Air ile karşılıklı katkılarla büyüteceğimiz çok kıymetli bir iş birliğine imza attık. Afganistan’ın en önemli havayolu firmalarından biri olan Kam Air, Hitit teknolojisi ile dünya genelinde 70.000 acentada görünürlük kazanarak, yerel ve bölgesel rakipleri karşısında üstünlük sağlayabilecek.”
Hitit teknolojisi ile yolcularına daha kaliteli bir seyahat deneyimi sağlayacaklarını ifade eden Kam Air Ticari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akash Raj sözlerine şu şekilde devam etti; “Sivil havacılık sektöründe bilinen ve saygı duyulan bir Türk bilişim firması olan Hitit ile çalışmak büyük bir gurur. Gün geçtikçe büyüyerek, Afgan misafirperverliğini dünya çapında çok daha fazla yolcuyla paylaşabilme misyonumuza ulaşma doğrultusunda Hitit’in yazılım çözümlerinin bizim için en ideal ve güvenilir tercih olduğuna inanıyorum.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Kx7whO
via IFTTT
Türk Bilişim Şirketi Hitit Havacılık Çözümleriyle Afganistan’da

Dünyanın En Dakik Havayolları 2017 Haziran ve 2018 Mayıs ayları arasındaki uçuşları kapsayan derecelendirme aşağıdaki gibidir. Airline Name Annual OTP No. of operations Category Country Region Star Rating T’way Air 95.6 27,028 Low Cost Korea Republic of North East Asia 5* star Hong Kong Airlines 92.4 37,735 Mainline Hong Kong (sar) China North East Asia 5* star Fuji Dream Airlines 91.7 24,304 Mainline Japan North East Asia 5* star Canaryfly 90.6 12,55 Mainline Spain Western Europe 5* star Air Baltic Corporation 90.0 51,817 Mainline Latvia Eastern/Central Europe 5* star Binter Canarias 89.6 67,242 Mainline Spain Western Europe 5* star LATAM Airlines Ecuador 89.4 10,766 Mainline Ecuador Upper South America 5* star TUIfly 89.0 28,179 Low Cost Germany Western Europe 5* star Copa Airlines 88.2 121,992 Mainline Panama Central America 5* star Star Flyer 88.1 22,274 Mainline Japan North East Asia 5* star Hawaiian Airlines 87.4 96,917 Mainline USA North America 5* star AirDo 87.0 23,562 Mainline Japan North East Asia 5* star Qantas Airways 85.7 263,27 Mainline Australia Southwest Pacific 5* star Qatar Airways 85.5 167,35 Mainline Qatar Middle East 5* star Volaris 85.5 108,051 Low Cost Mexico Central America 5* star Jetstar Asia 85.0 30,172 Low Cost Singapore South East Asia 4* star Ryukyu Air Commuter 84.9 15,651 Mainline Japan North East Asia 4* star Transavia.com 84.7 53,353 Low Cost Netherlands Western Europe 4* star Japan Airlines 84.5 293,534 Mainline Japan North East Asia 4* star Alaska Airlines 84.1 381,244 Mainline USA North America 4* star Alitalia – Societa Aerea Italiana S.p.A 83.9 193,257 Mainline Italy Western Europe 4* star All Nippon Airways 83.9 453,586 Mainline Japan North East Asia 4* star Singapore Airlines 83.8 87,915 Mainline Singapore South East Asia 4* star Delta Air Lines 83.8 1,902,932 Mainline USA North America 4* star Aegean Airlines 83.7 48,174 Low Cost Greece Western Europe 4* star Azul Airlines 83.7 254,392 Low Cost Brazil Upper South America 4* star LATAM Airlines Brasil 83.4 215,735 Mainline Brazil Upper South America 4* star Vueling Airlines 83.0 202,031 Low Cost Spain Western Europe 4* star Mango 82.8 21,439 Low Cost South Africa Southern Africa 4* star Air Astana 82.5 44,887 Mainline Kazakhstan Central Asia 4* star Luxair 82.4 30,974 Mainline Luxembourg Western Europe 4* star Air Malta 82.2 14,395 Mainline Malta Western Europe 4* star IndiGo 82.0 361,546 Low Cost India South Asia 4* star Aer Lingus 82.0 103,9 Mainline Ireland Republic of Western Europe 4* star KLM-Royal Dutch Airlines 81.9 257,237 Mainline Netherlands Western Europe 4* star GOL Linhas Aereas S.A. 81.2 250,255 Low Cost Brazil Upper South America 4* star Virgin Australia International 81.1 167,832 Mainline Australia Southwest Pacific 4* star Avianca Brasil 80.9 93,526 Mainline Brazil Upper South America 4* star Emirates 80.9 194,06 Mainline United Arab Emirates Middle East 4* star Japan Air Commuter 80.8 28,398 Mainline Japan North East Asia 4* star United Airlines 80.7 1,684,332 Mainline USA North America 4* star Bangkok Airways 80.7 71,67 Mainline Thailand South East Asia 4* star Fiji Airways 80.5 24,008 Mainline Fiji Southwest Pacific 3* star Air New Zealand 80.3 185,564 Mainline New Zealand Southwest Pacific 3* star Gulf Air 80.3 49,421 Mainline Bahrain Middle East 3* star Flynas – National Air Services 80.2 60,311 Low Cost Saudi Arabia Middle East 3* star Spirit Airlines 80.2 178,838 Low Cost USA North America 3* star Jetstar Japan 80.0 34,901 Low Cost Japan North East Asia 3* star Austrian Airlines AG dba Austrian 80.0 132,525 Mainline Austria Western Europe 3* star Aeromexico 79.9 215,685 Mainline Mexico Central America 3* star American Airlines 79.4 2,263,204 Mainline USA North America 3* star Siberia Airlines 79.2 115,456 Mainline Russian Federation Eastern/Central Europe 3* star Aeroflot Russian Airlines 79.0 327,382 Mainline Russian Federation Eastern/Central Europe 3* star Air Busan 78.8 47,445 Low Cost Korea Republic of North East Asia 3* star Finnair 78.6 119,851 Mainline Finland Western Europe 3* star Air Europa 78.5 85,872 Mainline Spain Western Europe 3* star AirAsia India 78.1 36,893 Low Cost India South Asia 3* star Southwest Airlines 78.0 1,376,432 Low Cost USA North America 3* star Sky Airline 78.0 32,333 Mainline Chile Upper South America 3* star Aerolineas Argentinas 77.8 124,821 Mainline Argentina Upper South America 3* star Frontier Airlines Inc. 77.8 116,866 Low Cost USA North America 3* star Japan Transocean Air 77.4 25,822 Mainline Japan North East Asia 3* star SAS Scandinavian Airlines 77.4 297,703 Mainline Sweden Western Europe 3* star Sun Country Airlines 77.3 19,918 Mainline USA North America 3* star Norwegian Air Shuttle 77.1 121,987 Low Cost Norway Western Europe 3* star British Airways 77.1 368,141 Mainline United Kingdom Western Europe 3* star Jetstar Airways 77.0 130,25 Low Cost Australia Southwest Pacific 3* star Virgin Atlantic Airways 76.9 22,008 Mainline United Kingdom Western Europe 3* star LATAM Airlines Group 76.7 234,66 Mainline Chile Upper South America 3* star Allegiant Air LLC 76.4 90,573 Low Cost USA North America 3* star Tarom 76.2 35,574 Mainline Romania Eastern/Central Europe 3* star Norwegian 76.1 95,541 Low Cost Ireland Republic of Western Europe 3* star Croatia Airlines 75.8 27,211 Mainline Croatia Eastern/Central Europe 3* star Westjet 75.7 255,184 Low Cost Canada North America 3* star Adria Airways 75.5 19,052 Mainline Slovenia Eastern/Central Europe 3* star Caribbean Airlines 75.5 33,067 Mainline Trinidad and Tobago Caribbean 3* star Swiss/Crossair 75.5 143,456 Mainline Switzerland Western Europe 3* star Oman Air 75.4 69,955 Mainline Oman Middle East 3* star Thai AirAsia 75.2 132,195 Low Cost Thailand South East Asia 3* star Turkish Airlines 75.1 475,576 Mainline Turkey Western Europe 3* star Czech Airlines 75.0 31,322 Mainline Czech Republic Eastern/Central Europe 3* star Easyjet 75.0 543,116 Low Cost United Kingdom Western Europe 3* star SilkAir 75.0 43,727 Mainline Singapore South East Asia 3* star LOT – Polish Airlines 74.8 113,954 Mainline Poland Eastern/Central Europe 3* star Cape Air 74.7 98,341 Mainline USA North America 3* star Ethiopian Airlines 74.7 103,93 Mainline Ethiopia Eastern Africa 3* star Icelandair 74.5 25,783 Mainline Iceland Western Europe 3* star Egyptair 74.1 78,006 Mainline Egypt North Africa 3* star Lufthansa German Airlines 73.9 522,787 Mainline Germany Western Europe 3* star Vanilla Air 73.2 17,484 Low Cost Japan North East Asia 3* star El Al Israel Airlines 73.2 32,608 Mainline Israel Middle East 3* star Air France 72.9 338,082 Mainline France Western Europe 3* star Middle East Airlines 72.8 25,413 Mainline Lebanon Middle East 3* star Cebgo 72.8 34,713 Low Cost Philippines South East Asia 3* star SpiceJet 72.6 141,777 Low Cost India South Asia 3* star Saudi Arabian Airlines 72.5 212,633 Mainline Saudi Arabia Middle East 2* star Brussels Airlines 72.2 84,022 Mainline Belgium Western Europe 2* star EVA Airways 72.2 58,619 Mainline Chinese Taipei North East Asia 2* star SILVER AIRWAYS LLC 71.9 32,725 Mainline USA North America 2* star Cathay Pacific Airways 71.6 97,522 Mainline Hong Kong (sar) China North East Asia 2* star SATA Air Acores 71.5 15,025 Mainline Portugal Western Europe 2* star JetBlue Airways Corporation 70.5 366,176 Low Cost USA North America 2* star Garuda Indonesia 70.4 224,59 Mainline Indonesia South East Asia 2* star Peach Aviation Limited 70.3 33,572 Low Cost Japan North East Asia 2* star Korean Air 69.9 152,317 Mainline Korea Republic of North East Asia 2* star TianJin Airlines 69.7 132,264 Mainline China North East Asia 2* star Thai Airways International 69.6 78,894 Mainline Thailand South East Asia 2* star Malaysia Airlines 69.4 153,151 Mainline Malaysia South East Asia 2* star Avianca 68.5 250,775 Mainline Colombia Upper South America 2* star China Southern Airlines 66.9 747,315 Mainline China North East Asia 2* star Jeju Airlines 66.5 66,364 Low Cost Korea Republic of North East Asia 2* star Jet Airways (india) Ltd 66.5 215,738 Mainline India South Asia 2* star AirAsia 66.4 194,091 Low Cost Malaysia South East Asia 2* star Philippine Airlines 66.3 110,298 Mainline Philippines South East Asia 2* star Air Canada 66.1 590,655 Mainline Canada North America 2* star Go Air 65.7 73,865 Low Cost India South Asia 2* star China Airlines 65.7 64,133 Mainline Chinese Taipei North East Asia 2* star China Eastern Airlines 65.6 732,824 Mainline China North East Asia 2* star HK Express 65.1 22,481 Low Cost Hong Kong (sar) China North East Asia 2* star Asiana Airlines 64.3 100,998 Mainline Korea Republic of North East Asia 2* star Cathay Dragon 64.2 61,978 Mainline Hong Kong (sar) China North East Asia 2* star TAP Air Portugal 63.8 131,05 Mainline Portugal Western Europe 2* star Indonesia AirAsia 63.8 31,44 Low Cost Indonesia South East Asia 2* star Air China 63.0 477,159 Mainline China North East Asia 1* star Porter Airlines Inc. 62.6 59,715 Mainline Canada North America 1* star Pakistan International Airlines 59.7 43,197 Mainline Pakistan South Asia 1* star Xiamen Airlines Company 59.7 227,968 Mainline China North East Asia 1* star Cebu Pacific Air 59.5 101,613 Low Cost Philippines South East Asia 1* star Airasia X 59.1 19,937 Low Cost Malaysia South East Asia 1* star Avianca Costa Rica S.A. 58.7 21,203 Mainline Costa Rica Central America 1* star Air India 58.4 174,821 Mainline India South Asia 1* star Indonesia Airasia X 56.9 17,916 Low Cost Indonesia South East Asia 1* star Philippines AirAsia Inc. 56.5 39,777 Mainline Philippines South East Asia 1* star Shenzhen Airlines 56.1 248,427 Mainline China North East Asia 1* star Sunwing Airlines Inc. 56.0 19,937 Mainline Canada North America 1* star AVIOR Airlines 52.7 9,706 Mainline Venezuela Upper South America 1* star Air Inuit 41.6 17,822 Mainline Canada North America 1* star Türk Hava Yolları bu listede 80. sırada yer almaktadır. Yıllık 200 binden fazla uçuş yapan ilk 20 havayolu arasında 5 yıldız alan havayolu bulunmamakta. Airline Name Annual OTP No. of operations Category Country Region Star Rating 51 American Airlines 79.4 2,263,204 Mainline USA North America 3* star 24 Delta Air Lines 83.8 1,902,932 Mainline USA North America 4* star 41 United Airlines 80.7 1,684,332 Mainline USA North America 4* star 58 Southwest Airlines 78.0 1,376,432 Low Cost USA North America 3* star 110 China Southern Airlines 66.9 747,315 Mainline China North East Asia 2* star 118 China Eastern Airlines 65.6 732,824 Mainline China North East Asia 2* star 115 Air Canada 66.1 590,655 Mainline Canada North America 2* star 82 Easyjet 75.0 543,116 Low Cost United Kingdom Western Europe 3* star 89 Lufthansa German Airlines 73.9 522,787 Mainline Germany Western Europe 3* star 124 Air China 63.0 477,159 Mainline China North East Asia 1* star 80 Turkish Airlines 75.1 475,576 Mainline Turkey Western Europe 3* star 22 All Nippon Airways 83.9 453,586 Mainline Japan North East Asia 4* star 20 Alaska Airlines 84.1 381,244 Mainline USA North America 4* star 66 British Airways 77.1 368,141 Mainline United Kingdom Western Europe 3* star 102 JetBlue Airways Corporation 70.5 366,176 Low Cost USA North America 2* star 33 IndiGo 82.0 361,546 Low Cost India South Asia 4* star 92 Air France 72.9 338,082 Mainline France Western Europe 3* star 53 Aeroflot Russian Airlines 79.0 327,382 Mainline Russian Federation Eastern/Central Europe 3* star 63 SAS Scandinavian Airlines 77.4 297,703 Mainline Sweden Western Europe 3* star 19 Japan Airlines 84.5 293,534 Mainline Japan North East Asia 4* star
2017 Haziran ve 2018 Mayıs ayları arasındaki uçuşları kapsayan derecelendirme aşağıdaki gibidir.
| Airline Name | Annual OTP | No. of operations | Category | Country | Region | Star Rating |
| T’way Air | 95.6 | 27,028 | Low Cost | Korea Republic of | North East Asia | 5* star |
| Hong Kong Airlines | 92.4 | 37,735 | Mainline | Hong Kong (sar) China | North East Asia | 5* star |
| Fuji Dream Airlines | 91.7 | 24,304 | Mainline | Japan | North East Asia | 5* star |
| Canaryfly | 90.6 | 12,55 | Mainline | Spain | Western Europe | 5* star |
| Air Baltic Corporation | 90.0 | 51,817 | Mainline | Latvia | Eastern/Central Europe | 5* star |
| Binter Canarias | 89.6 | 67,242 | Mainline | Spain | Western Europe | 5* star |
| LATAM Airlines Ecuador | 89.4 | 10,766 | Mainline | Ecuador | Upper South America | 5* star |
| TUIfly | 89.0 | 28,179 | Low Cost | Germany | Western Europe | 5* star |
| Copa Airlines | 88.2 | 121,992 | Mainline | Panama | Central America | 5* star |
| Star Flyer | 88.1 | 22,274 | Mainline | Japan | North East Asia | 5* star |
| Hawaiian Airlines | 87.4 | 96,917 | Mainline | USA | North America | 5* star |
| AirDo | 87.0 | 23,562 | Mainline | Japan | North East Asia | 5* star |
| Qantas Airways | 85.7 | 263,27 | Mainline | Australia | Southwest Pacific | 5* star |
| Qatar Airways | 85.5 | 167,35 | Mainline | Qatar | Middle East | 5* star |
| Volaris | 85.5 | 108,051 | Low Cost | Mexico | Central America | 5* star |
| Jetstar Asia | 85.0 | 30,172 | Low Cost | Singapore | South East Asia | 4* star |
| Ryukyu Air Commuter | 84.9 | 15,651 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |
| Transavia.com | 84.7 | 53,353 | Low Cost | Netherlands | Western Europe | 4* star |
| Japan Airlines | 84.5 | 293,534 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |
| Alaska Airlines | 84.1 | 381,244 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| Alitalia – Societa Aerea Italiana S.p.A | 83.9 | 193,257 | Mainline | Italy | Western Europe | 4* star |
| All Nippon Airways | 83.9 | 453,586 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |
| Singapore Airlines | 83.8 | 87,915 | Mainline | Singapore | South East Asia | 4* star |
| Delta Air Lines | 83.8 | 1,902,932 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| Aegean Airlines | 83.7 | 48,174 | Low Cost | Greece | Western Europe | 4* star |
| Azul Airlines | 83.7 | 254,392 | Low Cost | Brazil | Upper South America | 4* star |
| LATAM Airlines Brasil | 83.4 | 215,735 | Mainline | Brazil | Upper South America | 4* star |
| Vueling Airlines | 83.0 | 202,031 | Low Cost | Spain | Western Europe | 4* star |
| Mango | 82.8 | 21,439 | Low Cost | South Africa | Southern Africa | 4* star |
| Air Astana | 82.5 | 44,887 | Mainline | Kazakhstan | Central Asia | 4* star |
| Luxair | 82.4 | 30,974 | Mainline | Luxembourg | Western Europe | 4* star |
| Air Malta | 82.2 | 14,395 | Mainline | Malta | Western Europe | 4* star |
| IndiGo | 82.0 | 361,546 | Low Cost | India | South Asia | 4* star |
| Aer Lingus | 82.0 | 103,9 | Mainline | Ireland Republic of | Western Europe | 4* star |
| KLM-Royal Dutch Airlines | 81.9 | 257,237 | Mainline | Netherlands | Western Europe | 4* star |
| GOL Linhas Aereas S.A. | 81.2 | 250,255 | Low Cost | Brazil | Upper South America | 4* star |
| Virgin Australia International | 81.1 | 167,832 | Mainline | Australia | Southwest Pacific | 4* star |
| Avianca Brasil | 80.9 | 93,526 | Mainline | Brazil | Upper South America | 4* star |
| Emirates | 80.9 | 194,06 | Mainline | United Arab Emirates | Middle East | 4* star |
| Japan Air Commuter | 80.8 | 28,398 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |
| United Airlines | 80.7 | 1,684,332 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| Bangkok Airways | 80.7 | 71,67 | Mainline | Thailand | South East Asia | 4* star |
| Fiji Airways | 80.5 | 24,008 | Mainline | Fiji | Southwest Pacific | 3* star |
| Air New Zealand | 80.3 | 185,564 | Mainline | New Zealand | Southwest Pacific | 3* star |
| Gulf Air | 80.3 | 49,421 | Mainline | Bahrain | Middle East | 3* star |
| Flynas – National Air Services | 80.2 | 60,311 | Low Cost | Saudi Arabia | Middle East | 3* star |
| Spirit Airlines | 80.2 | 178,838 | Low Cost | USA | North America | 3* star |
| Jetstar Japan | 80.0 | 34,901 | Low Cost | Japan | North East Asia | 3* star |
| Austrian Airlines AG dba Austrian | 80.0 | 132,525 | Mainline | Austria | Western Europe | 3* star |
| Aeromexico | 79.9 | 215,685 | Mainline | Mexico | Central America | 3* star |
| American Airlines | 79.4 | 2,263,204 | Mainline | USA | North America | 3* star |
| Siberia Airlines | 79.2 | 115,456 | Mainline | Russian Federation | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Aeroflot Russian Airlines | 79.0 | 327,382 | Mainline | Russian Federation | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Air Busan | 78.8 | 47,445 | Low Cost | Korea Republic of | North East Asia | 3* star |
| Finnair | 78.6 | 119,851 | Mainline | Finland | Western Europe | 3* star |
| Air Europa | 78.5 | 85,872 | Mainline | Spain | Western Europe | 3* star |
| AirAsia India | 78.1 | 36,893 | Low Cost | India | South Asia | 3* star |
| Southwest Airlines | 78.0 | 1,376,432 | Low Cost | USA | North America | 3* star |
| Sky Airline | 78.0 | 32,333 | Mainline | Chile | Upper South America | 3* star |
| Aerolineas Argentinas | 77.8 | 124,821 | Mainline | Argentina | Upper South America | 3* star |
| Frontier Airlines Inc. | 77.8 | 116,866 | Low Cost | USA | North America | 3* star |
| Japan Transocean Air | 77.4 | 25,822 | Mainline | Japan | North East Asia | 3* star |
| SAS Scandinavian Airlines | 77.4 | 297,703 | Mainline | Sweden | Western Europe | 3* star |
| Sun Country Airlines | 77.3 | 19,918 | Mainline | USA | North America | 3* star |
| Norwegian Air Shuttle | 77.1 | 121,987 | Low Cost | Norway | Western Europe | 3* star |
| British Airways | 77.1 | 368,141 | Mainline | United Kingdom | Western Europe | 3* star |
| Jetstar Airways | 77.0 | 130,25 | Low Cost | Australia | Southwest Pacific | 3* star |
| Virgin Atlantic Airways | 76.9 | 22,008 | Mainline | United Kingdom | Western Europe | 3* star |
| LATAM Airlines Group | 76.7 | 234,66 | Mainline | Chile | Upper South America | 3* star |
| Allegiant Air LLC | 76.4 | 90,573 | Low Cost | USA | North America | 3* star |
| Tarom | 76.2 | 35,574 | Mainline | Romania | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Norwegian | 76.1 | 95,541 | Low Cost | Ireland Republic of | Western Europe | 3* star |
| Croatia Airlines | 75.8 | 27,211 | Mainline | Croatia | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Westjet | 75.7 | 255,184 | Low Cost | Canada | North America | 3* star |
| Adria Airways | 75.5 | 19,052 | Mainline | Slovenia | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Caribbean Airlines | 75.5 | 33,067 | Mainline | Trinidad and Tobago | Caribbean | 3* star |
| Swiss/Crossair | 75.5 | 143,456 | Mainline | Switzerland | Western Europe | 3* star |
| Oman Air | 75.4 | 69,955 | Mainline | Oman | Middle East | 3* star |
| Thai AirAsia | 75.2 | 132,195 | Low Cost | Thailand | South East Asia | 3* star |
| Turkish Airlines | 75.1 | 475,576 | Mainline | Turkey | Western Europe | 3* star |
| Czech Airlines | 75.0 | 31,322 | Mainline | Czech Republic | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Easyjet | 75.0 | 543,116 | Low Cost | United Kingdom | Western Europe | 3* star |
| SilkAir | 75.0 | 43,727 | Mainline | Singapore | South East Asia | 3* star |
| LOT – Polish Airlines | 74.8 | 113,954 | Mainline | Poland | Eastern/Central Europe | 3* star |
| Cape Air | 74.7 | 98,341 | Mainline | USA | North America | 3* star |
| Ethiopian Airlines | 74.7 | 103,93 | Mainline | Ethiopia | Eastern Africa | 3* star |
| Icelandair | 74.5 | 25,783 | Mainline | Iceland | Western Europe | 3* star |
| Egyptair | 74.1 | 78,006 | Mainline | Egypt | North Africa | 3* star |
| Lufthansa German Airlines | 73.9 | 522,787 | Mainline | Germany | Western Europe | 3* star |
| Vanilla Air | 73.2 | 17,484 | Low Cost | Japan | North East Asia | 3* star |
| El Al Israel Airlines | 73.2 | 32,608 | Mainline | Israel | Middle East | 3* star |
| Air France | 72.9 | 338,082 | Mainline | France | Western Europe | 3* star |
| Middle East Airlines | 72.8 | 25,413 | Mainline | Lebanon | Middle East | 3* star |
| Cebgo | 72.8 | 34,713 | Low Cost | Philippines | South East Asia | 3* star |
| SpiceJet | 72.6 | 141,777 | Low Cost | India | South Asia | 3* star |
| Saudi Arabian Airlines | 72.5 | 212,633 | Mainline | Saudi Arabia | Middle East | 2* star |
| Brussels Airlines | 72.2 | 84,022 | Mainline | Belgium | Western Europe | 2* star |
| EVA Airways | 72.2 | 58,619 | Mainline | Chinese Taipei | North East Asia | 2* star |
| SILVER AIRWAYS LLC | 71.9 | 32,725 | Mainline | USA | North America | 2* star |
| Cathay Pacific Airways | 71.6 | 97,522 | Mainline | Hong Kong (sar) China | North East Asia | 2* star |
| SATA Air Acores | 71.5 | 15,025 | Mainline | Portugal | Western Europe | 2* star |
| JetBlue Airways Corporation | 70.5 | 366,176 | Low Cost | USA | North America | 2* star |
| Garuda Indonesia | 70.4 | 224,59 | Mainline | Indonesia | South East Asia | 2* star |
| Peach Aviation Limited | 70.3 | 33,572 | Low Cost | Japan | North East Asia | 2* star |
| Korean Air | 69.9 | 152,317 | Mainline | Korea Republic of | North East Asia | 2* star |
| TianJin Airlines | 69.7 | 132,264 | Mainline | China | North East Asia | 2* star |
| Thai Airways International | 69.6 | 78,894 | Mainline | Thailand | South East Asia | 2* star |
| Malaysia Airlines | 69.4 | 153,151 | Mainline | Malaysia | South East Asia | 2* star |
| Avianca | 68.5 | 250,775 | Mainline | Colombia | Upper South America | 2* star |
| China Southern Airlines | 66.9 | 747,315 | Mainline | China | North East Asia | 2* star |
| Jeju Airlines | 66.5 | 66,364 | Low Cost | Korea Republic of | North East Asia | 2* star |
| Jet Airways (india) Ltd | 66.5 | 215,738 | Mainline | India | South Asia | 2* star |
| AirAsia | 66.4 | 194,091 | Low Cost | Malaysia | South East Asia | 2* star |
| Philippine Airlines | 66.3 | 110,298 | Mainline | Philippines | South East Asia | 2* star |
| Air Canada | 66.1 | 590,655 | Mainline | Canada | North America | 2* star |
| Go Air | 65.7 | 73,865 | Low Cost | India | South Asia | 2* star |
| China Airlines | 65.7 | 64,133 | Mainline | Chinese Taipei | North East Asia | 2* star |
| China Eastern Airlines | 65.6 | 732,824 | Mainline | China | North East Asia | 2* star |
| HK Express | 65.1 | 22,481 | Low Cost | Hong Kong (sar) China | North East Asia | 2* star |
| Asiana Airlines | 64.3 | 100,998 | Mainline | Korea Republic of | North East Asia | 2* star |
| Cathay Dragon | 64.2 | 61,978 | Mainline | Hong Kong (sar) China | North East Asia | 2* star |
| TAP Air Portugal | 63.8 | 131,05 | Mainline | Portugal | Western Europe | 2* star |
| Indonesia AirAsia | 63.8 | 31,44 | Low Cost | Indonesia | South East Asia | 2* star |
| Air China | 63.0 | 477,159 | Mainline | China | North East Asia | 1* star |
| Porter Airlines Inc. | 62.6 | 59,715 | Mainline | Canada | North America | 1* star |
| Pakistan International Airlines | 59.7 | 43,197 | Mainline | Pakistan | South Asia | 1* star |
| Xiamen Airlines Company | 59.7 | 227,968 | Mainline | China | North East Asia | 1* star |
| Cebu Pacific Air | 59.5 | 101,613 | Low Cost | Philippines | South East Asia | 1* star |
| Airasia X | 59.1 | 19,937 | Low Cost | Malaysia | South East Asia | 1* star |
| Avianca Costa Rica S.A. | 58.7 | 21,203 | Mainline | Costa Rica | Central America | 1* star |
| Air India | 58.4 | 174,821 | Mainline | India | South Asia | 1* star |
| Indonesia Airasia X | 56.9 | 17,916 | Low Cost | Indonesia | South East Asia | 1* star |
| Philippines AirAsia Inc. | 56.5 | 39,777 | Mainline | Philippines | South East Asia | 1* star |
| Shenzhen Airlines | 56.1 | 248,427 | Mainline | China | North East Asia | 1* star |
| Sunwing Airlines Inc. | 56.0 | 19,937 | Mainline | Canada | North America | 1* star |
| AVIOR Airlines | 52.7 | 9,706 | Mainline | Venezuela | Upper South America | 1* star |
| Air Inuit | 41.6 | 17,822 | Mainline | Canada | North America | 1* star |
Türk Hava Yolları bu listede 80. sırada yer almaktadır. Yıllık 200 binden fazla uçuş yapan ilk 20 havayolu arasında 5 yıldız alan havayolu bulunmamakta.
| Airline Name | Annual OTP | No. of operations | Category | Country | Region | Star Rating | |
| 51 | American Airlines | 79.4 | 2,263,204 | Mainline | USA | North America | 3* star |
| 24 | Delta Air Lines | 83.8 | 1,902,932 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| 41 | United Airlines | 80.7 | 1,684,332 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| 58 | Southwest Airlines | 78.0 | 1,376,432 | Low Cost | USA | North America | 3* star |
| 110 | China Southern Airlines | 66.9 | 747,315 | Mainline | China | North East Asia | 2* star |
| 118 | China Eastern Airlines | 65.6 | 732,824 | Mainline | China | North East Asia | 2* star |
| 115 | Air Canada | 66.1 | 590,655 | Mainline | Canada | North America | 2* star |
| 82 | Easyjet | 75.0 | 543,116 | Low Cost | United Kingdom | Western Europe | 3* star |
| 89 | Lufthansa German Airlines | 73.9 | 522,787 | Mainline | Germany | Western Europe | 3* star |
| 124 | Air China | 63.0 | 477,159 | Mainline | China | North East Asia | 1* star |
| 80 | Turkish Airlines | 75.1 | 475,576 | Mainline | Turkey | Western Europe | 3* star |
| 22 | All Nippon Airways | 83.9 | 453,586 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |
| 20 | Alaska Airlines | 84.1 | 381,244 | Mainline | USA | North America | 4* star |
| 66 | British Airways | 77.1 | 368,141 | Mainline | United Kingdom | Western Europe | 3* star |
| 102 | JetBlue Airways Corporation | 70.5 | 366,176 | Low Cost | USA | North America | 2* star |
| 33 | IndiGo | 82.0 | 361,546 | Low Cost | India | South Asia | 4* star |
| 92 | Air France | 72.9 | 338,082 | Mainline | France | Western Europe | 3* star |
| 53 | Aeroflot Russian Airlines | 79.0 | 327,382 | Mainline | Russian Federation | Eastern/Central Europe | 3* star |
| 63 | SAS Scandinavian Airlines | 77.4 | 297,703 | Mainline | Sweden | Western Europe | 3* star |
| 19 | Japan Airlines | 84.5 | 293,534 | Mainline | Japan | North East Asia | 4* star |

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ySZTkJ
via IFTTT