13 Haziran 2018 Çarşamba

Ericsson Nesnelerin İnterneti’ne Yönelik Tahminlerini İki Kat Artırdı Ericsson Mobilite Raporu: “5G yolda! Hücresel Nesnelerin İnterneti bağlantılı cihazlar 2023’te 3,5 milyara ulaşacak” – 5G bu sene ticari olarak açılacak, Kuzey Amerika, 5G yükselişinde lider olacak – 2023’te küresel mobil veri trafiğinin yüzde 20’si 5G ağlarından sağlanacak, 5G abone sayısı 1 milyarı aşacak Ericsson’un (NASDAQ: ERIC) yayınlanan son Mobilite Raporu, 5G’ye ve Nesnelerin İnterneti’nin (IoT) geçmiş tahminleri de geçen yüksek büyüme hızına odaklanıyor. Kasım 2017’den bu yana hücresel IoT bağlantıları tahmini neredeyse iki katına çıktı. Çin’de devam eden kullanım artışıyla birlikte, bağlantı artışının 2023 yılında 3,5 milyara ulaşması bekleniyor. Dar Bant-Nesnelerin İnterneti’ni (NB IoT) ve Kategori M1 gibi hücresel Nesnelerin Interneti alanındaki son teknolojik gelişmeler bu artışı körüklemenin yanısıra operatörlerin verimliliğini artırıyor, müşteri memnuniyetini geliştirme fırsatı sağlıyor. Mobil operatörler, farklı kullanım alanlarını desteklemek için LTE ağı üzerinden son teknolojileri kullanarak dünya çapında 60’tan fazla hücresel IoT ağını hazır hale getirdi. Kuzey Amerika farklı kullanım alanlarında lojistik ve filo yönetimiyle öne çıkıyor. Çin ise; akıllı şehirler ve akıllı tarım alanları kullanımlarında başı çekiyor. İlk 5G bu sene geliyor 2018’in sonları ile 2019’un ortası arasında 5G’yi piyasaya sürmeyi planlayan ABD’li tüm büyük operatörlerle birlikte, Kuzey Amerika’nın 5G’ye öncülük etmesi bekleniyor. 2023 sonunda, Kuzey Amerika’daki tüm mobil aboneliklerin yüzde 50’sine yakınının, Kuzey Doğu Asya’nın yüzde 34’ünün ve Batı Avrupa’nın yüzde 21’inin 5G’li olacağı tahminler arasında yer alıyor. Küresel boyutlu büyük 5G kurulumları 2020 itibariyle bekleniyor. Ericsson, 2023 yılı sonuna kadar geliştirilmiş mobil geniş bant için 1 milyardan fazla 5G aboneliği öngörüyor ve bu rakam tüm mobil aboneliklerin yaklaşık yüzde 12’sini oluşturuyor. 10 saat kesintisiz HD video yayını izlenebilecek! Mobil veri trafiğinin, 2023 yılına kadar ayda 107 exabyte (EB) değerine ulaşarak sekiz kat artacağı tahmin ediliyor. Bu rakam, dünya çapında her mobil abonenin 10 saat boyunca full HD video yayını izleyebilmesi anlamına geliyor.2023 itibariyle, dünya genelindeki mobil veri trafiğinin yüzde 20’sinden fazlasının 5G ağları tarafından taşınması bekleniyor. Bu, bugünün toplam 4G / 3G / 2G trafiğinden 1,5 kat daha fazla. Mobil geniş bant ve kablosuz erişim üzerinden önceki mobil erişim teknolojilerinde olduğu gibi ilk olarak yoğun kentsel alanlarda 5G’nin devreye girmesi bekleniyor. Diğer kullanım alanları ise otomotiv, üretim, kamu hizmetleri ve sağlık gibi sektörlerden olacak. Ericsson’un Ağ Teknolojilerinden sorumlu Yönetici Başkanı Fredrik Jejdling: “2018, hücresel IoT’nin ve 5G ağlarının ticari hale geldiği bir yıl. Bu teknolojiler, yaşamlarımızı etkileyerek endüstrileri dönüştürecek yeni yetenekler vaat ediyor. Bu değişim ancak, endüstri oyuncularının ve regülatörlerin frekanslar, standartlar ve teknoloji alanlarında ortak hareketiyle hızlanacak.” 5G destekli akıllı telefonlar 2019’da gelecek! Birinci nesil, 5G veriye özel cihazların, 2018’in ikinci yarısından itibaren piyasaya çıkması bekleniyor. Orta bantlarda 5G’yi destekleyen ilk ticari akıllı telefonların önümüzdeki yılın başında çıkması beklenirken, 2019’un ortasına kadar çok yüksek spektrumlu bantların desteklenmesi bekleniyor. Ericsson Mobilite Raporu ayrıca, kullanıcıların gözünde ağ performansı, akıllı üretim, ağ yönetiminde makine zekası ve 5G için doğru spektrumun güvence altına alınmasının önemi ile ilgili makaleler içeriyor. Ericsson Mobilite Raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Ericsson Mobilite Raporu: “5G yolda! Hücresel Nesnelerin İnterneti bağlantılı cihazlar 2023’te 3,5 milyara ulaşacak”

– 5G bu sene ticari olarak açılacak, Kuzey Amerika, 5G yükselişinde lider olacak

    • – 2023’te küresel mobil veri trafiğinin yüzde 20’si 5G ağlarından sağlanacak, 5G abone sayısı 1 milyarı aşacak

Ericsson’un (NASDAQ: ERIC) yayınlanan son Mobilite Raporu, 5G’ye ve Nesnelerin İnterneti’nin (IoT) geçmiş tahminleri de geçen yüksek büyüme hızına odaklanıyor. Kasım 2017’den bu yana hücresel IoT bağlantıları tahmini neredeyse iki katına çıktı. Çin’de devam eden kullanım artışıyla birlikte, bağlantı artışının 2023 yılında 3,5 milyara ulaşması bekleniyor.

Dar Bant-Nesnelerin İnterneti’ni (NB IoT) ve Kategori M1 gibi hücresel Nesnelerin Interneti alanındaki son teknolojik gelişmeler bu artışı körüklemenin yanısıra operatörlerin verimliliğini artırıyor, müşteri memnuniyetini geliştirme fırsatı sağlıyor.

Mobil operatörler, farklı kullanım alanlarını desteklemek için LTE ağı üzerinden son teknolojileri kullanarak dünya çapında 60’tan fazla hücresel IoT ağını hazır hale getirdi. Kuzey Amerika farklı kullanım alanlarında lojistik ve filo yönetimiyle öne çıkıyor. Çin ise; akıllı şehirler ve akıllı tarım alanları kullanımlarında başı çekiyor.

İlk 5G bu sene geliyor

2018’in sonları ile 2019’un ortası arasında 5G’yi piyasaya sürmeyi planlayan ABD’li tüm büyük operatörlerle birlikte, Kuzey Amerika’nın 5G’ye öncülük etmesi bekleniyor. 2023 sonunda, Kuzey Amerika’daki tüm mobil aboneliklerin yüzde 50’sine yakınının, Kuzey Doğu Asya’nın yüzde 34’ünün ve Batı Avrupa’nın yüzde 21’inin 5G’li olacağı tahminler arasında yer alıyor.

Küresel boyutlu büyük 5G kurulumları 2020 itibariyle bekleniyor. Ericsson, 2023 yılı sonuna kadar geliştirilmiş mobil geniş bant için 1 milyardan fazla 5G aboneliği öngörüyor ve bu rakam tüm mobil aboneliklerin yaklaşık yüzde 12’sini oluşturuyor.

10 saat kesintisiz HD video yayını izlenebilecek!

Mobil veri trafiğinin, 2023 yılına kadar ayda 107 exabyte (EB) değerine ulaşarak sekiz kat artacağı tahmin ediliyor. Bu rakam, dünya çapında her mobil abonenin 10 saat boyunca full HD video yayını izleyebilmesi anlamına geliyor.2023 itibariyle, dünya genelindeki mobil veri trafiğinin yüzde 20’sinden fazlasının 5G ağları tarafından taşınması bekleniyor. Bu, bugünün toplam 4G / 3G / 2G trafiğinden 1,5 kat daha fazla.

Mobil geniş bant ve kablosuz erişim üzerinden önceki mobil erişim teknolojilerinde olduğu gibi ilk olarak yoğun kentsel alanlarda 5G’nin devreye girmesi bekleniyor. Diğer kullanım alanları ise otomotiv, üretim, kamu hizmetleri ve sağlık gibi sektörlerden olacak.

Ericsson’un Ağ Teknolojilerinden sorumlu Yönetici Başkanı Fredrik Jejdling: “2018, hücresel IoT’nin ve 5G ağlarının ticari hale geldiği bir yıl. Bu teknolojiler, yaşamlarımızı etkileyerek endüstrileri dönüştürecek yeni yetenekler vaat ediyor. Bu değişim ancak, endüstri oyuncularının ve regülatörlerin frekanslar, standartlar ve teknoloji alanlarında ortak hareketiyle hızlanacak.”

5G destekli akıllı telefonlar 2019’da gelecek!

Birinci nesil, 5G veriye özel cihazların, 2018’in ikinci yarısından itibaren piyasaya çıkması bekleniyor. Orta bantlarda 5G’yi destekleyen ilk ticari akıllı telefonların önümüzdeki yılın başında çıkması beklenirken, 2019’un ortasına kadar çok yüksek spektrumlu bantların desteklenmesi bekleniyor.

Ericsson Mobilite Raporu ayrıca, kullanıcıların gözünde ağ performansı, akıllı üretim, ağ yönetiminde makine zekası ve 5G için doğru spektrumun güvence altına alınmasının önemi ile ilgili makaleler içeriyor.

Ericsson Mobilite Raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HKe22s
via IFTTT

Üçüncü çeyrekte işverenlerin işe alım beklentileri temkinli ama olumlu ManpowerGroup 2018 yılı üçüncü çeyrek İstihdama Genel Bakış Araştırması’na göre, Türk işverenlerin %22’si temmuz-eylül döneminde istihdamda artış beklerken %5’i azalma öngörüyor ve %70’i de değişiklik olmayacağını tahmin ediyor. İşe alım beklentileri önceki çeyreğe göre %2 azalırken, 2017’nin üçüncü çeyreğine göre sabit kalıyor. Mevsimsel verilerden arındırılmış görünüm +%14’ü gösteriyor.  11 sektör arasındaki en güçlü işe alım planlarını +%24’lük Net İstihdam Görünümüyle Elektrik, Gaz ve Su sektöründeki işverenler bildiriyor. Bölgesel olarak ise en güçlü işe alım planları Net İstihdam Görünümü +%18 seviyesinde olan İç Anadolu Bölgesi’nden, en güçsüz işe alım planları +%5 ile Akdeniz Bölgesi’nden geliyor. ManpowerGroup 2018 yılı üçüncü çeyrek İstihdama Genel Bakış Araştırması, Türkiye’den işverenleri temsil eden 1.002 kişilik bir örneklem ile görüşme yapılarak gerçekleştirildi. Araştırmaya göre, Türk işverenlerin temmuz-eylül dönemi için pozitif işe alım planları bildirdiği ortaya çıktı. Araştırmaya göre, Türk işverenlerin %22’si temmuz-eylül döneminde istihdamda artış beklerken %5’i azalma öngörüyor ve %70’i de değişiklik olmayacağını tahmin ediyor. Mevsimsel verilerden arındırılmış görünüm +%14’ü gösteriyor. İşe alım beklentileri önceki çeyreğe göre yüzde 2 azalırken, 2017’nin üçüncü çeyreğine göre sabit kalıyor. İşverenler, önümüzdeki üç ayda 11 sektörün ve beş bölgenin tamamında istihdam artışı bekliyor. Bir önceki çeyrekle kıyaslandığında, işe alım eğilimleri beş bölgenin dördünde ve 11 sektörün dokuzunda zayıflıyor. 2017’nin üçüncü çeyreğiyle karşılaştırıldığında, işe alım planları 11 sektörün yedisinde ve beş bölgenin ikisinde zayıflıyor. ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı, Türkiye’nin 2018 üçüncü çeyrek istihdam görünümü hakkında şunları söyledi: “Yeni istihdam görünümü, önceki yılın aynı dönemine çok benzer özellikler taşıyor. 2018’in ikinci çeyreğine kıyasla daha zayıf bir işe alım beklentisi söz konusu olsa da, genel olarak olumlu bir tablo olduğunu söyleyebiliriz. İşverenlerin 5’te 1’inden fazlası büyüme beklentisi içinde. Üçüncü çeyreğin en güçlü tahmini +%24 ile Elektrik, Gaz ve Su sektöründen geliyor. İşverenlerin +%22’lik bir görünüm bildirdiği Üretim sektöründe de aktif bir işe alım hızı bekleniyor. Türkiye’nin önde gelen bu iki sektörüne ek olarak, 11 sektörün tamamındaki işverenler, bir sonraki çeyrek için personel sayısında artış öngörüyor.” En yüksek işe alım beklentisi Elektrik, Gaz ve Su sektöründe İşverenler, önümüzdeki üç ayda 11 sektörün tamamında istihdam artışı tahmin ediyor. Elektrik, Gaz ve Su sektöründeki işverenler +%24’lük Net İstihdam Görünümüyle en güçlü işe alım planlarını bildiriyor. Öte yandan, Üretim sektöründeki işverenler +%22’lik görünümle sağlıklı işe alım planları bildirirken, +%17 seviyesinde görünüm bildiren İlaç sektöründe işverenler istikrarlı bir istihdam artışı bekliyorlar. İşverenler, Kamusal ve Sosyal Hizmetler sektöründe +%16’lık görünümlerle olumlu istihdam artışı beklerken Tarım, Avcılık, Ormancılık ve Balıkçılık sektöründe görünüm +%15 seviyesinde. Diğer yandan, en zayıf işe alım eğilimlerini Ulaştırma, Depo ve İletişim ile Restoran ve Otelcilik sektörlerindeki işverenler bildirirken, bu sektörlerde görünüm sırasıyla +%4 ve +%5 seviyesinde. Bir önceki çeyrekle kıyaslandığında, işe alım eğilimleri 11 sektörün dokuzunda zayıflıyor. En dikkate değer düşüş, yüzde 9 ile Ulaştırma, Depo ve İletişim sektöründe bildirilirken İnşaat sektöründe işverenler yüzde 7’lik bir azalma bildiriyor. Öte yandan, İlaç sektöründe görünüm yüzde 6 zayıflarken, Toptan ve Perakende Ticaret sektöründe yüzde 5’lik bir düşüş bildiriliyor. Bununla birlikte, Üretim sektörü işverenleri önceki çeyreğe göre yüzde 2’lik hafif bir iyileşme bildiriyor. 2017 üçüncü çeyrekle karşılaştırıldığında, işe alım planları 11 sektörün yedisinde zayıflıyor. Gerek Ulaştırma, Depo ve İletişim sektöründe gerekse Toptan ve Perakende Ticaret sektöründe yüzde 11’lik kayda değer düşüşler bildiriliyor. Restoran ve Otelcilik sektörü işverenleri yüzde 8’lik bir düşüş bildirirken, görünümün, Madencilik sektöründe ve Elektrik, Gaz ve Su sektöründe sırasıyla yüzde 7 ve 6 zayıfladığı görülüyor. Diğer yandan, yüzde 7 ile en kayda değer yükselişin yaşandığı Üretim sektörü de dahil olmak üzere dört sektörde işe alım planları güçleniyor.   Net İstihdam Görünümü (%) Tarım, Ormancılık, Avcılık ve Balıkçılık +15 İnşaat +13 Elektrik, Gaz ve Su Hizmetleri +24 Finans, Sigorta, Gayrimenkul ve Kurumsal Hizmetler +12 Üretim +22 Madencilik +11 Kamu ve Sosyal Hizmetler +16 Restoran ve Otelcilik +5 Ulaştırma, Depolama ve İletişim +4 Toptan ve Perakende Ticaret +7 İlaç +17 Üçüncü çeyreğin en güçlü istihdam görünümü İç Anadolu’da İşverenler, beş bölgenin tamamında 2018 yılının üçüncü çeyreğinde istihdam seviyesinde artış öngörüyor. En güçlü işe alım planları Net İstihdam Görünümü +%18 seviyesinde olan İç Anadolu bölgesinde ve +%17 seviyesinde olan Marmara bölgesinde bildiriliyor. Karadeniz bölgesindeki işverenler +%14 seviyesinde bildirilen görünümle istikrarlı bir istihdam artışı beklerken, Ege bölgesindeki işverenler +%10 seviyesindeki görünümle ihtiyatlı işe alım planları bildiriyor. En zayıf bölgesel görünümü, +%5 ile Akdeniz bölgesi bildiriyor. Önceki çeyrekle kıyaslandığında, beş bölgenin dördünde işe alım beklentileri zayıflıyor. Ege bölgesindeki işverenler yüzde 10’luk kayda değer bir düşüş bildirirken, görünümler Marmara bölgesinde yüzde 6 ve Akdeniz bölgesinde yüzde 5 geriliyor. Bununla birlikte, İç Anadolu’da işverenler yüzde 3’lük hafif bir iyileşme bildiriyor. İşe alım beklentileri, geçen yılın aynı dönemine göre hem Ege hem de Akdeniz bölgelerinde yüzde 8’lik bir düşüş gösteriyor. Öte yandan, Karadeniz’deki işverenler yüzde 5’lik bir iyileşme bildiriyor. Hem İç Anadolu hem de Marmara için görünümler istikrarını nispeten koruyor.   Net İstihdam Görünümü (%) Ege +10% Karadeniz +14% İç Anadolu +18% Marmara +17% Akdeniz +5%   İşletme ölçeği bazında en yüksek beklenti büyük ölçekli işverenlerden geliyor Önümüzdeki çeyrekte işletme ölçeği kategorilerinin dördünde de istihdam seviyesinde artışlar öngörülüyor. En güçlü işe alım eğilimi, Büyük ölçekli işverenlerin +%22 Net İstihdam Görünümü ile bu alanda beklenirken Orta ve Küçük işverenlerin Net İstihdam Görünümü sırasıyla +%18 ve +%11 seviyelerinde kalıyor. Öte yandan, Mikro ölçekli işverenler, +%6’lık görünüm ile ılımlı işe alım beklentileri gösteriyor. Mikro ölçekli işverenler 2018’in 2. çeyreğine göre yüzde 8 düşüş bildirirken Küçük ve Büyük ölçekli işverenler için görünümler sırasıyla yüzde 5 ve yüzde 3 zayıflıyor. Diğer yandan, Orta ölçekli işverenler nispeten istikrarlı işe alım planları bildiriyor. Geçen yılın aynı dönemine göre Büyük ölçekli işverenlerin işe alım beklentileri yüzde 9’luk kayda değer bir düşüş gösterirken, Küçük ölçekli işverenler için görünüm yüzde 3’lük bir düşüşle zayıflıyor. Diğer yandan, Mikro ve Orta ölçekli işverenler, nispeten istikrarlı işe alım planları bildiriyor. ManpowerGroup Hakkında Küresel iş gücü çözümlerinde lider bir kuruluş olan ManpowerGroup (NYSE: MAN), hızla değişen bir dünyada kurumların, kendilerine başarıyı getiren yetenekleri bulmasına, değerlendirmesine, geliştirmesine ve yönetmesine yardımcı olur. 400.000’den fazla müşteriye yenilikçi çözümler geliştirerek, 3 milyondan fazla insanı çok çeşitli sektör ve alanlarda anlamlı ve sürdürülebilir işlerle buluşturur. Manpower®, Experis®, Right Management® ve ManpowerGroup® Çözümleri gibi uzman şirketlerden oluşan ManpowerGroup 70 yıldır, 80 ülke ve bölgedeki adaylar ve müşteriler için çok daha fazla değer yaratmaktadır. ManpowerGroup 2018 yılında, üst üste sekizinci defa Dünyanın En Etik Şirketlerinden biri seçilerek ve Fortune Dergisi tarafından En Çok Beğenilen Şirketler arasında gösterilerek, sektörünün en çok güvenilen ve beğenilen markası olduğunu teyit etmiştir. ManpowerGroup’un geleceğe nasıl güç verdiğini görmek için: www.manpowergroup.com

ManpowerGroup 2018 yılı üçüncü çeyrek İstihdama Genel Bakış Araştırması’na göre, Türk işverenlerin %22’si temmuz-eylül döneminde istihdamda artış beklerken %5’i azalma öngörüyor ve %70’i de değişiklik olmayacağını tahmin ediyor. İşe alım beklentileri önceki çeyreğe göre %2 azalırken, 2017’nin üçüncü çeyreğine göre sabit kalıyor. Mevsimsel verilerden arındırılmış görünüm +%14’ü gösteriyor.  11 sektör arasındaki en güçlü işe alım planlarını +%24’lük Net İstihdam Görünümüyle Elektrik, Gaz ve Su sektöründeki işverenler bildiriyor. Bölgesel olarak ise en güçlü işe alım planları Net İstihdam Görünümü +%18 seviyesinde olan İç Anadolu Bölgesi’nden, en güçsüz işe alım planları +%5 ile Akdeniz Bölgesi’nden geliyor.

ManpowerGroup 2018 yılı üçüncü çeyrek İstihdama Genel Bakış Araştırması, Türkiye’den işverenleri temsil eden 1.002 kişilik bir örneklem ile görüşme yapılarak gerçekleştirildi. Araştırmaya göre, Türk işverenlerin temmuz-eylül dönemi için pozitif işe alım planları bildirdiği ortaya çıktı.

Araştırmaya göre, Türk işverenlerin %22’si temmuz-eylül döneminde istihdamda artış beklerken %5’i azalma öngörüyor ve %70’i de değişiklik olmayacağını tahmin ediyor. Mevsimsel verilerden arındırılmış görünüm +%14’ü gösteriyor. İşe alım beklentileri önceki çeyreğe göre yüzde 2 azalırken, 2017’nin üçüncü çeyreğine göre sabit kalıyor.

İşverenler, önümüzdeki üç ayda 11 sektörün ve beş bölgenin tamamında istihdam artışı bekliyor. Bir önceki çeyrekle kıyaslandığında, işe alım eğilimleri beş bölgenin dördünde ve 11 sektörün dokuzunda zayıflıyor. 2017’nin üçüncü çeyreğiyle karşılaştırıldığında, işe alım planları 11 sektörün yedisinde ve beş bölgenin ikisinde zayıflıyor.

ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı, Türkiye’nin 2018 üçüncü çeyrek istihdam görünümü hakkında şunları söyledi: “Yeni istihdam görünümü, önceki yılın aynı dönemine çok benzer özellikler taşıyor. 2018’in ikinci çeyreğine kıyasla daha zayıf bir işe alım beklentisi söz konusu olsa da, genel olarak olumlu bir tablo olduğunu söyleyebiliriz. İşverenlerin 5’te 1’inden fazlası büyüme beklentisi içinde. Üçüncü çeyreğin en güçlü tahmini +%24 ile Elektrik, Gaz ve Su sektöründen geliyor. İşverenlerin +%22’lik bir görünüm bildirdiği Üretim sektöründe de aktif bir işe alım hızı bekleniyor. Türkiye’nin önde gelen bu iki sektörüne ek olarak, 11 sektörün tamamındaki işverenler, bir sonraki çeyrek için personel sayısında artış öngörüyor.”

En yüksek işe alım beklentisi Elektrik, Gaz ve Su sektöründe
İşverenler, önümüzdeki üç ayda 11 sektörün tamamında istihdam artışı tahmin ediyor. Elektrik, Gaz ve Su sektöründeki işverenler +%24’lük Net İstihdam Görünümüyle en güçlü işe alım planlarını bildiriyor. Öte yandan, Üretim sektöründeki işverenler +%22’lik görünümle sağlıklı işe alım planları bildirirken, +%17 seviyesinde görünüm bildiren İlaç sektöründe işverenler istikrarlı bir istihdam artışı bekliyorlar. İşverenler, Kamusal ve Sosyal Hizmetler sektöründe +%16’lık görünümlerle olumlu istihdam artışı beklerken Tarım, Avcılık, Ormancılık ve Balıkçılık sektöründe görünüm +%15 seviyesinde. Diğer yandan, en zayıf işe alım eğilimlerini Ulaştırma, Depo ve İletişim ile Restoran ve Otelcilik sektörlerindeki işverenler bildirirken, bu sektörlerde görünüm sırasıyla +%4 ve +%5 seviyesinde.

Bir önceki çeyrekle kıyaslandığında, işe alım eğilimleri 11 sektörün dokuzunda zayıflıyor. En dikkate değer düşüş, yüzde 9 ile Ulaştırma, Depo ve İletişim sektöründe bildirilirken İnşaat sektöründe işverenler yüzde 7’lik bir azalma bildiriyor. Öte yandan, İlaç sektöründe görünüm yüzde 6 zayıflarken, Toptan ve Perakende Ticaret sektöründe yüzde 5’lik bir düşüş bildiriliyor. Bununla birlikte, Üretim sektörü işverenleri önceki çeyreğe göre yüzde 2’lik hafif bir iyileşme bildiriyor.

2017 üçüncü çeyrekle karşılaştırıldığında, işe alım planları 11 sektörün yedisinde zayıflıyor. Gerek Ulaştırma, Depo ve İletişim sektöründe gerekse Toptan ve Perakende Ticaret sektöründe yüzde 11’lik kayda değer düşüşler bildiriliyor. Restoran ve Otelcilik sektörü işverenleri yüzde 8’lik bir düşüş bildirirken, görünümün, Madencilik sektöründe ve Elektrik, Gaz ve Su sektöründe sırasıyla yüzde 7 ve 6 zayıfladığı görülüyor. Diğer yandan, yüzde 7 ile en kayda değer yükselişin yaşandığı Üretim sektörü de dahil olmak üzere dört sektörde işe alım planları güçleniyor.

  Net İstihdam Görünümü (%)
Tarım, Ormancılık, Avcılık ve Balıkçılık +15
İnşaat +13
Elektrik, Gaz ve Su Hizmetleri +24
Finans, Sigorta, Gayrimenkul ve Kurumsal Hizmetler +12
Üretim +22
Madencilik +11
Kamu ve Sosyal Hizmetler +16
Restoran ve Otelcilik +5
Ulaştırma, Depolama ve İletişim +4
Toptan ve Perakende Ticaret +7
İlaç +17

Üçüncü çeyreğin en güçlü istihdam görünümü İç Anadolu’da
İşverenler, beş bölgenin tamamında 2018 yılının üçüncü çeyreğinde istihdam seviyesinde artış öngörüyor. En güçlü işe alım planları Net İstihdam Görünümü +%18 seviyesinde olan İç Anadolu bölgesinde ve +%17 seviyesinde olan Marmara bölgesinde bildiriliyor. Karadeniz bölgesindeki işverenler +%14 seviyesinde bildirilen görünümle istikrarlı bir istihdam artışı beklerken, Ege bölgesindeki işverenler +%10 seviyesindeki görünümle ihtiyatlı işe alım planları bildiriyor. En zayıf bölgesel görünümü, +%5 ile Akdeniz bölgesi bildiriyor.

Önceki çeyrekle kıyaslandığında, beş bölgenin dördünde işe alım beklentileri zayıflıyor. Ege bölgesindeki işverenler yüzde 10’luk kayda değer bir düşüş bildirirken, görünümler Marmara bölgesinde yüzde 6 ve Akdeniz bölgesinde yüzde 5 geriliyor. Bununla birlikte, İç Anadolu’da işverenler yüzde 3’lük hafif bir iyileşme bildiriyor.

İşe alım beklentileri, geçen yılın aynı dönemine göre hem Ege hem de Akdeniz bölgelerinde yüzde 8’lik bir düşüş gösteriyor. Öte yandan, Karadeniz’deki işverenler yüzde 5’lik bir iyileşme bildiriyor. Hem İç Anadolu hem de Marmara için görünümler istikrarını nispeten koruyor.

  Net İstihdam Görünümü (%)
Ege +10%
Karadeniz +14%
İç Anadolu +18%
Marmara +17%
Akdeniz +5%

 

İşletme ölçeği bazında en yüksek beklenti büyük ölçekli işverenlerden geliyor
Önümüzdeki çeyrekte işletme ölçeği kategorilerinin dördünde de istihdam seviyesinde artışlar öngörülüyor. En güçlü işe alım eğilimi, Büyük ölçekli işverenlerin +%22 Net İstihdam Görünümü ile bu alanda beklenirken Orta ve Küçük işverenlerin Net İstihdam Görünümü sırasıyla +%18 ve +%11 seviyelerinde kalıyor. Öte yandan, Mikro ölçekli işverenler, +%6’lık görünüm ile ılımlı işe alım beklentileri gösteriyor.

Mikro ölçekli işverenler 2018’in 2. çeyreğine göre yüzde 8 düşüş bildirirken Küçük ve Büyük ölçekli işverenler için görünümler sırasıyla yüzde 5 ve yüzde 3 zayıflıyor. Diğer yandan, Orta ölçekli işverenler nispeten istikrarlı işe alım planları bildiriyor.

Geçen yılın aynı dönemine göre Büyük ölçekli işverenlerin işe alım beklentileri yüzde 9’luk kayda değer bir düşüş gösterirken, Küçük ölçekli işverenler için görünüm yüzde 3’lük bir düşüşle zayıflıyor. Diğer yandan, Mikro ve Orta ölçekli işverenler, nispeten istikrarlı işe alım planları bildiriyor.

ManpowerGroup Hakkında
Küresel iş gücü çözümlerinde lider bir kuruluş olan ManpowerGroup (NYSE: MAN), hızla değişen bir dünyada kurumların, kendilerine başarıyı getiren yetenekleri bulmasına, değerlendirmesine, geliştirmesine ve yönetmesine yardımcı olur. 400.000’den fazla müşteriye yenilikçi çözümler geliştirerek, 3 milyondan fazla insanı çok çeşitli sektör ve alanlarda anlamlı ve sürdürülebilir işlerle buluşturur. Manpower®, Experis®, Right Management® ve ManpowerGroup® Çözümleri gibi uzman şirketlerden oluşan ManpowerGroup 70 yıldır, 80 ülke ve bölgedeki adaylar ve müşteriler için çok daha fazla değer yaratmaktadır. ManpowerGroup 2018 yılında, üst üste sekizinci defa Dünyanın En Etik Şirketlerinden biri seçilerek ve Fortune Dergisi tarafından En Çok Beğenilen Şirketler arasında gösterilerek, sektörünün en çok güvenilen ve beğenilen markası olduğunu teyit etmiştir. ManpowerGroup’un geleceğe nasıl güç verdiğini görmek için: www.manpowergroup.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MmHhfq
via IFTTT

Turkish Cargo Moskova Kargo Uçuşları Başladı Turkish Cargo, 1 haziran itibariyle Rusya Moskova Vnukovo Havalimanı’na (VKO) Airbus A330-200 kargo uçağı ile hizmet vermeye başladı. Uçuşlar cuma günleri. Turkish Cargo is introducing a weekly Airbus A330-200 freighter service between Istanbul and Moscow’s Vnukovo airport  ( VKO ) TK6340 seferi ile 1 Haziran 2018 de başlayan kargo servisi , günde 4 tane yolcu uçağı ile de desteklenmektedir. Mayıs ayı yaş meyve ve sebze ihracat rakamlarına bakarsak Rusya’ya yapılan ihracat %107 artmış, hatta Rusya yaş meyve sebze ihracatımızın %20’sine denk geliyor. THY kargo uçuşu hayırlı uğurlu olsunç Turkish Cargo, 1 haziran itibariyle Rusya Moskova Vnukovo Havalimanı'na (VKO) Airbus A330-200 kargo uçağı ile hizmet vermeye başladı. Uçuşlar cuma günleri. Turkish Cargo is introducing a weekly Airbus A330-200 freighter service between Istanbul and Moscow's Vnukovo airport VKO pic.twitter.com/unCKw7fHFH — AirportIST (@AirportIST) June 13, 2018 Türkiye Geneli Yaş Meyve Sebze ve Meyve Sebze Mamulleri İhracatında İlk 10 Ülke Son 12 Aylık (Bin $)  

Turkish Cargo, 1 haziran itibariyle Rusya Moskova Vnukovo Havalimanı’na (VKO) Airbus A330-200 kargo uçağı ile hizmet vermeye başladı. Uçuşlar cuma günleri.

Turkish Cargo is introducing a weekly Airbus A330-200 freighter service between Istanbul and Moscow’s Vnukovo airport  ( VKO )

TK6340 seferi ile 1 Haziran 2018 de başlayan kargo servisi , günde 4 tane yolcu uçağı ile de desteklenmektedir.

Mayıs ayı yaş meyve ve sebze ihracat rakamlarına bakarsak Rusya’ya yapılan ihracat %107 artmış, hatta Rusya yaş meyve sebze ihracatımızın %20’sine denk geliyor.

THY kargo uçuşu hayırlı uğurlu olsunç

Türkiye Geneli Yaş Meyve Sebze ve Meyve Sebze Mamulleri İhracatında İlk 10 Ülke
Son 12 Aylık (Bin $)

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sUM7Z8
via IFTTT

Üçüncü çeyrekte işverenlerin işe alım beklentileri temkinli ama olumlu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MmHhfq

Turkish Cargo Moskova Kargo Uçuşları Başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sUM7Z8

Afrika’ya Havayolu İle İhracat Artacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y9prcW

Afrika’ya Havayolu İle İhracat Artacak Dış ticaretimizin büyümesi, ürün gruplarının farklılaşması ve dünyanın hemen her köşesine ihracat yapıyor olmamız tüm taşıma modlarının etkin şekilde kullanımını zorunlu hale getirdi. Komşu ülkelerle kara bağlantımız olan yakın ülkelere daha çok karayolu ile ulaşırken, uzak mesafeler için denizyolu ve havayolu tercih edilmeye devam ediliyor. Son yıllarda gerek Türkiye’nin coğrafi konumunun getirdiği yüksek havayolu taşıma kapasitesi gerekse ulaştığımız pazarların genişlemesi ve ürün çeşitlenmesiyle birlikte havayolu taşımacılığı da hızlı bir şekilde gelişti. Hatta en hızlı gelişen ve model oluşturan bir yapıya kavuştu. Türkiye’de 2002-2016 döneminde havayoluyla yapılan ihracat 2,3 milyar dolardan 17,7 milyar dolara çıktı. Özellikle milli bayrak taşıyıcısı havayolu firmalarının sefer ve destinasyon sayısındaki artış hava kargo kapasitesine pozitif etki etti. Havayolu yolcu sayısındaki artışa paralel olarak yolcu uçaklarındaki taşıma kapasitesi de artış gösterdi, havayolu firmaları da kargo kapasitelerini doldurabilmek için ihracatçılara çeşitli fırsatlar sundu. Havayolunun halkın yolu olması sürecinde navlun maliyetleri düşmesi ihracatçının hava kargo bedellerinden ürkmemesini sağladı. Sol şeritte giden bir ekonomide hava kargo vazgeçilmez taşıma modu haline geldi. Türkiye’de geçen yılki ihracatın yaklaşık yüzde 11’i havayoluyla gerçekleştirildi. Ülkemizin çevresindeki bazı ülkelerde yaşanan güvenlik sorunları da kara, demir ve denizyoluyla ihracata olumsuz etki etti. Suriye ve Irak’taki problemler nedeniyle Suudi Arabistan, Katar ve Dubai gibi ülkelere ihracatın önemli bir kısmı havayoluyla gerçekleştirilir oldu. Bunun yanı sıra e-ticarette de hızlı teslimat nedeniyle havayoluyla taşımacılığı tercih edilir hale geldi. Türkiye Afrika’nın iç kısımlarında dahi çok büyük anlaşmalara imza attı. Söz konusu coğrafyaya deniz, demir veya karayolu ile ulaşmak çok fazla mümkün değil. Bu sebeple Afrika’ya havayoluyla ihracatın önümüzdeki dönemde artacağını öngörebiliyoruz. Bu gelişmelere ek olarak önümüzdeki aylarda devreye girecek olan İstanbul Yeni Havalimanı da havayolu kargo önemli bir dönemeç olacak. Yeni havalimanı bünyesinde kurulan Türkiye’nin ilk kargo şehri de sektörümüz açısından önemli bir gelişme olacak. Kargo şehir sayesinde uçaklarda konsolidasyon yapılarak maliyetleri düşürmek mümkün olacaktır, diye düşünüyoruz. Uçaklara daha fazla yük verilerek hem uçaklarda kapasite dolumu sağlanabilecek hem de daha hızlı gönderimler yapılması mümkün kılınacak. Ülkemizde uzak mesafe taşımalarda tercih edilen bir diğer mod ise kuşkusuz denizyolu. Ülkemizin denizyolu altyapısı değerlendirildiğinde, limanlara yapılan altyapı yatırımlarının artış gösterdiğini ve özel liman yatırımlarının arttığını, bu süreçte özellikle yabancı yatırımların görüldüğünü söylemek mümkün. Bu durum biraz da uluslararası denizyolu taşımacılığının ülkemize olan etkilerinin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Akdeniz’deki mevcut konteyner taşıma hatlarına yakınlığı sebebiyle ülkemizdeki limanların daha da gelişim göstermesini de bekliyoruz tabii ki. Ancak her platformda belirttiğimiz gibi ülkemizin transit taşımacılıkta iddialı olabilmesi için demiryolu bağlantısı bulunmayan limanlarımızın iltisak hatlarının bir an önce tamamlanması gerekmektedir. UTİKAD olarak bu konudaki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Türkiye Lojistik Master Planı ile toplantılarına katılıyor, burada ‘doğru kurgulanmış’ lojistik merkezlerin önemini her fırsatta vurgulamaya devam ediyoruz. Emre ELDENER UTA Dergisi Mayıs 2018  

Dış ticaretimizin büyümesi, ürün gruplarının farklılaşması ve dünyanın hemen her köşesine ihracat yapıyor olmamız tüm taşıma modlarının etkin şekilde kullanımını zorunlu hale getirdi. Komşu ülkelerle kara bağlantımız olan yakın ülkelere daha çok karayolu ile ulaşırken, uzak mesafeler için denizyolu ve havayolu tercih edilmeye devam ediliyor.

Son yıllarda gerek Türkiye’nin coğrafi konumunun getirdiği yüksek havayolu taşıma kapasitesi gerekse ulaştığımız pazarların genişlemesi ve ürün çeşitlenmesiyle birlikte havayolu taşımacılığı da hızlı bir şekilde gelişti. Hatta en hızlı gelişen ve model oluşturan bir yapıya kavuştu. Türkiye’de 2002-2016 döneminde havayoluyla yapılan ihracat 2,3 milyar dolardan 17,7 milyar dolara çıktı.

Özellikle milli bayrak taşıyıcısı havayolu firmalarının sefer ve destinasyon sayısındaki artış hava kargo kapasitesine pozitif etki etti. Havayolu yolcu sayısındaki artışa paralel olarak yolcu uçaklarındaki taşıma kapasitesi de artış gösterdi, havayolu firmaları da kargo kapasitelerini doldurabilmek için ihracatçılara çeşitli fırsatlar sundu. Havayolunun halkın yolu olması sürecinde navlun maliyetleri düşmesi ihracatçının hava kargo bedellerinden ürkmemesini sağladı. Sol şeritte giden bir ekonomide hava kargo vazgeçilmez taşıma modu haline geldi. Türkiye’de geçen yılki ihracatın yaklaşık yüzde 11’i havayoluyla gerçekleştirildi. Ülkemizin çevresindeki bazı ülkelerde yaşanan güvenlik sorunları da kara, demir ve denizyoluyla ihracata olumsuz etki etti. Suriye ve Irak’taki problemler nedeniyle Suudi Arabistan, Katar ve Dubai gibi ülkelere ihracatın önemli bir kısmı havayoluyla gerçekleştirilir oldu. Bunun yanı sıra e-ticarette de hızlı teslimat nedeniyle havayoluyla taşımacılığı tercih edilir hale geldi. Türkiye Afrika’nın iç kısımlarında dahi çok büyük anlaşmalara imza attı. Söz konusu coğrafyaya deniz, demir veya karayolu ile ulaşmak çok fazla mümkün değil. Bu sebeple Afrika’ya havayoluyla ihracatın önümüzdeki dönemde artacağını öngörebiliyoruz.

Bu gelişmelere ek olarak önümüzdeki aylarda devreye girecek olan İstanbul Yeni Havalimanı da havayolu kargo önemli bir dönemeç olacak. Yeni havalimanı bünyesinde kurulan Türkiye’nin ilk kargo şehri de sektörümüz açısından önemli bir gelişme olacak. Kargo şehir sayesinde uçaklarda konsolidasyon yapılarak maliyetleri düşürmek mümkün olacaktır, diye düşünüyoruz. Uçaklara daha fazla yük verilerek hem uçaklarda kapasite dolumu sağlanabilecek hem de daha hızlı gönderimler yapılması mümkün kılınacak.
Ülkemizde uzak mesafe taşımalarda tercih edilen bir diğer mod ise kuşkusuz denizyolu. Ülkemizin denizyolu altyapısı değerlendirildiğinde, limanlara yapılan altyapı yatırımlarının artış gösterdiğini ve özel liman yatırımlarının arttığını, bu süreçte özellikle yabancı yatırımların görüldüğünü söylemek mümkün. Bu durum biraz da uluslararası denizyolu taşımacılığının ülkemize olan etkilerinin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Akdeniz’deki mevcut konteyner taşıma hatlarına yakınlığı sebebiyle ülkemizdeki limanların daha da gelişim göstermesini de bekliyoruz tabii ki.

Ancak her platformda belirttiğimiz gibi ülkemizin transit taşımacılıkta iddialı olabilmesi için demiryolu bağlantısı bulunmayan limanlarımızın iltisak hatlarının bir an önce tamamlanması gerekmektedir. UTİKAD olarak bu konudaki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Türkiye Lojistik Master Planı ile toplantılarına katılıyor, burada ‘doğru kurgulanmış’ lojistik merkezlerin önemini her fırsatta vurgulamaya devam ediyoruz.

Emre ELDENER

UTA Dergisi Mayıs 2018

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y9prcW
via IFTTT