13 Haziran 2018 Çarşamba

Emirates, İstanbul’daki Pilotlarını Arıyor! Emirates, Türkiye’deki Pilotlarını Arıyor! Emirates Havayolu, pilot işe alımı için 22-24 Haziran 2018 tarihlerindeİstanbul ve Antalya’da işe alım günleri düzenliyor. İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Türkiye’de deneyimli ve teknik yeterliliğe sahip ticari pilotları işe almak üzere, İstanbul ve Antalya’da pilot işe alım günleri düzenliyor. Pilot işe alım günleri, İstanbul’da 22 Haziran Cuma günü, 10.00 – 15.00 saatleri arasında Elite World Business Hotel’de, Antalya’da ise 23 Haziran Cumartesi günü saat 16.00’da ve 24 Haziran Pazar günü saat 10.00’da Crowne Plaza Antalya Hotel’de düzenlenecek. Bu görüşmede pilot adayları, işe alım süreçleri ile ilgili detaylı bilgi alırken, Emirates çalışanları ile görüşerek Emirates pilotu olmanın avantajları, Dubai’de yaşama ve çalışma konularında da bilgi edinme şansı elde edecek. Görüşme gününe katılım için önceden kayıt yaptırmak gerekmiyor. İlgilenen adayların, toplantı yerine zamanında gelmesi ve bilgilendirme oturumuna katılması gerekiyor. Emirates ayrıca, pilot adaylarının eşlerini de, sunumlara katılma ve Dubai’deki yaşam, çocukların okula gitmesi ve bir ailenin yaşam tarzı ile ilgili diğer konularda bilgi almaya davet ediyor. Tanıtım toplantısına katılmaları mümkün olmayan, ancak Emirates’te bir kariyer yapma ile ilgilenen pilotların, www.emirates.com/pilots adresinden de başvuru yapmaları mümkün olabiliyor. Emirates pilotlara, yolcu uçağı takımına ek olarak, havayolunun Boeing 777 kargo uçağı takımına da katılma fırsatı sunuyor. Kargo uçağı pilot sözleşmesi pilotlara 28 gün çalışma ve 13 gün izin olmak üzere eşsiz bir iş fırsatı veriyor. Emirates pilotu olmak Emirates pilotu olmak, hızla büyüyen ve ödüllü bir havayolu ile uçmak için benzersiz bir fırsat sunuyor. Emirates pilotları, vergiye tabi olmayan maaş ve tıbbi sigorta yıllık izin ve şirket konaklaması fırsatlarından yararlanmanın yanı sıra dünyanın önde gelen kültür ve iş merkezlerinden biri olan Dubai’de yaşama fırsatı elde ediyor. Emirates ayrıca, pilotların kariyerlerini geliştirmek için, şirket içinde birçok fırsat sunarak, Uçuş Öğretim Görevlisi ve Eğitim Kaptanı gibi, alternatif profesyonel roller de sunuyor. Emirates, tümü A380 veya Boeing 777’den oluşan 250’nin üzerinde yolcu uçağı ile dünyanın en büyük uçak filosuna sahip. 260 uçak siparişi ile Emirates, filosunu genişletmeye ve 6 kıtada, 85 ülkeye ve 155’den fazla güzergâha hizmet vermeye devam ediyor. Daha fazla bilgi için, Emirates Havayolu’nun resmi internet sitesindeki kariyer sayfasını ziyaret edebilirsiniz. (www.emirates.com/pilots). Tanıtım turlarının detayları 22 Haziran 2018, Cuma günü, 10.00 – 15.00 İstanbul Elite World Business Hotel 23 Haziran 2018, Cumartesi günü saat 16.00 ve 24 Haziran 2018, Pazar günü saat 10.00’da Crowne Plaza Antalya Hotel Adres: Gültepe Mahallesi, Şht. Zafer Kızıltaş Sk. No:1, 34295 Küçükçekmece, İstanbul Adres: Gürsu Mahallesi, Akdeniz Bulvarı, 304. Sokak, Konyaaltı, Antalya Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 160 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları’ndan haftada toplam 16 uçuşu bulunuyor. Detaylı bilgi için:www.emirates.com

Emirates, Türkiye’deki Pilotlarını Arıyor!

Emirates Havayolu, pilot işe alımı için 22-24 Haziran 2018 tarihlerindeİstanbul ve Antalya’da işe alım günleri düzenliyor.

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Türkiye’de deneyimli ve teknik yeterliliğe sahip ticari pilotları işe almak üzere, İstanbul ve Antalya’da pilot işe alım günleri düzenliyor.

Pilot işe alım günleri, İstanbul’da 22 Haziran Cuma günü, 10.00 – 15.00 saatleri arasında Elite World Business Hotel’de, Antalya’da ise 23 Haziran Cumartesi günü saat 16.00’da ve 24 Haziran Pazar günü saat 10.00’da Crowne Plaza Antalya Hotel’de düzenlenecek.

Bu görüşmede pilot adayları, işe alım süreçleri ile ilgili detaylı bilgi alırken, Emirates çalışanları ile görüşerek Emirates pilotu olmanın avantajları, Dubai’de yaşama ve çalışma konularında da bilgi edinme şansı elde edecek. Görüşme gününe katılım için önceden kayıt yaptırmak gerekmiyor.

İlgilenen adayların, toplantı yerine zamanında gelmesi ve bilgilendirme oturumuna katılması gerekiyor. Emirates ayrıca, pilot adaylarının eşlerini de, sunumlara katılma ve Dubai’deki yaşam, çocukların okula gitmesi ve bir ailenin yaşam tarzı ile ilgili diğer konularda bilgi almaya davet ediyor.

Tanıtım toplantısına katılmaları mümkün olmayan, ancak Emirates’te bir kariyer yapma ile ilgilenen pilotların, www.emirates.com/pilots adresinden de başvuru yapmaları mümkün olabiliyor.

Emirates pilotlara, yolcu uçağı takımına ek olarak, havayolunun Boeing 777 kargo uçağı takımına da katılma fırsatı sunuyor. Kargo uçağı pilot sözleşmesi pilotlara 28 gün çalışma ve 13 gün izin olmak üzere eşsiz bir iş fırsatı veriyor.

Emirates pilotu olmak

Emirates pilotu olmak, hızla büyüyen ve ödüllü bir havayolu ile uçmak için benzersiz bir fırsat sunuyor. Emirates pilotları, vergiye tabi olmayan maaş ve tıbbi sigorta yıllık izin ve şirket konaklaması fırsatlarından yararlanmanın yanı sıra dünyanın önde gelen kültür ve iş merkezlerinden biri olan Dubai’de yaşama fırsatı elde ediyor.

Emirates ayrıca, pilotların kariyerlerini geliştirmek için, şirket içinde birçok fırsat sunarak, Uçuş Öğretim Görevlisi ve Eğitim Kaptanı gibi, alternatif profesyonel roller de sunuyor.

Emirates, tümü A380 veya Boeing 777’den oluşan 250’nin üzerinde yolcu uçağı ile dünyanın en büyük uçak filosuna sahip. 260 uçak siparişi ile Emirates, filosunu genişletmeye ve 6 kıtada, 85 ülkeye ve 155’den fazla güzergâha hizmet vermeye devam ediyor.

Daha fazla bilgi için, Emirates Havayolu’nun resmi internet sitesindeki kariyer sayfasını ziyaret edebilirsiniz. (www.emirates.com/pilots).

Tanıtım turlarının detayları

  • 22 Haziran 2018, Cuma günü, 10.00 – 15.00 İstanbul Elite World Business Hotel
  • 23 Haziran 2018, Cumartesi günü saat 16.00 ve 24 Haziran 2018, Pazar günü saat 10.00’da Crowne Plaza Antalya Hotel

Adres: Gültepe Mahallesi, Şht. Zafer Kızıltaş Sk. No:1, 34295 Küçükçekmece, İstanbul

Adres: Gürsu Mahallesi, Akdeniz Bulvarı, 304. Sokak, Konyaaltı, Antalya

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 160 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları’ndan haftada toplam 16 uçuşu bulunuyor.

Detaylı bilgi için:www.emirates.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2t61Rbf
via IFTTT

Emirates, İstanbul’daki Pilotlarını Arıyor!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2t61Rbf

İşte Dünyanın En Tehlikeli Havaalanları   Gün geçtikçe hava yoluna olan talep artmakta ve gökyüzünde bulunan, gökyüzüyle yeni tanışan son jenerasyon uçakların sayısı da doğru orantılı bir şekilde artmaktadır. Ulaşım ağını genişletmek, gidilmeyen yerlere hizmet sunmak ve çevre halkını diğer kültürlerle buluşturmak amacıyla yapılan havaalanları coğrafi ve çevre koşulların zorluğuna rağmen inşa edilince kokpit ve kule ekibine zor anlar yaşatabiliyor.. İniş ve kalkışlarda kokpit ekibini zorlayan sorunların başında çevre sorunları gelir. CB bulutları , Wind Shear, Crosswind oluşumu, kar ve yağmur yağışından kaynaklı ıslak  ve kaygan pistler bu sorunların başında geliyor. Bunlara bağlı olarak ise gecikmeler ve iptaller ile karşılaşıyoruz. Bunların yanında havaalanı’nın vadi içine, uçurum ya da deniz kenarına yapılması, pist kısalığı gibi etkenler de tehlikeli durumlar oluşturabiliyor. Bugünkü yazımda sizler için, dünya üzerinde bulunan en tehlikeli havaalanlarını derledim. Fakat küçük bir dipnot düşmek istiyorum havalimanı ve havaalanı arasındaki farkı tekrar etmekte fayda var.. Havaalanı: Bütünü ya da bir bölümü içinde hava araçlarının; iniş, kalkış ve yer hareketlerini gerçekleştirebilmeleri için karada veya suda oluşturulmuş, (bina, tesis ve teçhizatla donatılmış) tanımlanmış saha. Havalimanı: Uluslararası hava trafiği, geliş ve gidişlerine hizmet vermek amacıyla tesis edilmiş olup, gümrük, göçmenlik, halk sağlığı, hayvan ve bitki karantina işlemleri ve benzeri işlemlerin bünyesinde vakit kaybedilmeksizin yürütüldüğü havaalanıdır. Kısacası arka planda hinterlandı olan alanlardır.  Princess Juliana International Airport,  St. Maarten Bu meydana uçan pilotların buraya inebilmesi için özel bir sertifikaya sahil olması gerekmektedir, maalesef her pilot bu meydana iniş yapamıyor. Dolayısıyla hem inişi, hem kalkışı çok zor olan bir meydan. İnerken genellikle kumsal başında olan RW09 pisti aktif olmakta. Lakin ILS bulunmadığından VOR approach ile görerek yaklaşmak söz konusu. Aynı şekilde kalkıştan hemen sonra pistin ucundaki yüksek dağlar yüzünden sert bir sağ yatış yapılmakta. Hem bu özellikleri hem de kumsalda uzanırken başınızdan uçak geçmesi ile havacılık severlerin ilgi odağında olan bir yer. Sanırım havacılıkla ilgilenen her kişi burada tatil yapmak isteyecektir. Görüntülerde gördüğünüz plaj, jet blast yüzünden iniş kalkış esnasında sürekli dalgalı olmaktadır. IATA CODE: SXM ICAO CODE: TNCM   Lukla Airport, Nepal Lukla, Everest treklerinin hepsi neredeyse buradan başlar. Dünyanın en korkunç havaalanları listesinde üst sıralarda yer alan ve sadece çift motorlu küçük uçakların / helikopterlerin inebildiği bir havalanana sahiptir. İçerisinde hiçbir ışık ve elektrik gücü yoktur ayrıca bir Kontrol kulesi bulunmamaktadır. IATA CODE: LUA ICAO CODE: VNLK Courchevel International Airport,  France   Dünyanın en zorlu inişlerinden birine ev sahipliği yapan yerlerden birisidir. Pist 525m(1720ft) olup yokuş yukarı 19,5 derece eğimlidir. Pas geçme şansı neredeyse yoktur. Pilot, iniş sırasında hızını düşürecek olursa, o anormal yokuşu çıkmakta zorlanacaktır. Dolayısıyla pilotun piste çok hızlı yaklaşması ve tepeye kadar hızını kesmemesi gerekiyor. Pist yaklaşması da yüksek dağlar arasından fazlasıyla zor olup ciddi uzmanlık ve tecrübe gerektirmektedir. IATA CODE: CVF ICAO CODE: LFLJ Narsarsuaq Airport, Greenland Narsarsuaq Havaalanı. Grönland’da, fiyortların arasında, denize sıfır bir havaalanı düşünün. Uçakların vadideki bu alana inerken 90 derecelik bir açıyla dönmeleri gerekiyor. Tehlikeli ve zor iş. Grönland’ın soğuk ikliminden nasibini alan bu havaalanı yılın önemli bir bölümünü buzlar altında geçiriyor ve buna elverişsiz yeryüzü şekilleri de eklenince iniş yapmak gerçekten cesaret istiyor. Ayrıca görüş açısının düşük olması gece inişlerini zorlaştırmaktadır. Yakınlarında bulunan Yanardağ’dan ötürü havada bulunan küller de uçak motorlarına ciddi zararlar verebilmektedir. Bu özellikleriyle Narsarsuaq dünyanın en tehlikeli havaalanları içerisinde yer almaktadır. IATA CODE: UAK ICAO CODE: BGBW  Madeira Airport – Cristiano Ronaldo Airport,  Portugal Avrupa bulunan en tehlikeli havaalanı olarak da bilinen ve Portekiz`de bulunan Madeira havaalanını pilotlar okyanus ve sıra dağlar arasındaki ince çizgiyi yakalayarak belirli bir dengede ilerlemeleri gerekmektedir. Pist oldukça rüzgarlı ve kısa. Bundan dolayı pilotlar Atlantik`e girmemek için hep son saniye sağa kırıyorlar. 1977’de pist kısa olduğu için uçak kazası olmuş ve pistte düzenlemeye gidilmiştir. Kolonlarla pist uzatılmış. Ama hala tepelerin arasında inişi kalkışı zor olmaktadır. Madeira Havaalanının yeni ismi Cristiano Ronaldo Airport olarak değiştirilmiş olup , havaalanının önünde C.Ronaldo heykeli de inşa edilmiştir. IATA CODE: FNC ICAO CODE: LPMA    Gibraltar International Airport , GB Birleşik Krallık’a bağlı Cebelitarık Boğazı’nda yer alan Cebelitarık şehrinde bulunur.1939 yılında hizmete girmiştir. Şehrin tam olarak içinde bulunan bir diğer limandır. Hatta Cebelitarık’ı ortadan ikiye böler. Havalimanının pistinden ülkenin en önemli yolu Winston Churchill Bulvarı geçiyor. 500 metrelik Winston Churchill Bulvarı’nın 150 metrelik kısmı havalimanı pistinin üzerinde. Uçak iniş kalkış anında kırmızı ışık yanar ve yol 10 dakikalığına kapanır. Araç trafiği açısından az da olsa tehlike arz etmektedir. Cebelitarık’da yer alan havaalanı daha önce defalarca haberlerde yer almasına rağmen bunlardan hiç birisi araçla uçağın çarpışması üzerine değildi (böyle bir kaza olmuşta olabilir şuan hatırlamıyorum) Peki ya bizde böyle bir meydan olsaydı acaba ne sıklıkla duyardık uçak ve araçların çarpışmasını merak konusu.. IATA CODE: GIB ICAO CODE: LXGB    Barra Airport , Scotland Barra havaalanına iniş/kalkış yapmak isteyen pilotlar gel git zamanını takip etmek zorundalar. Dünyanın tek ticari kumsal havaalanı olma özelliği taşıyan Barra Havaalanı, çok uzaktan görülebilen tabelalarla belirlenmiş 3 piste sahip. Ancak, havaalanın yer aldığı Barra Adası, yeryüzünün en ilgi çekici doğa olayına ev sahipliği yapıyor; gelgit. Gelgit, günde iki kere havaalanın pistlerini kaplıyor ve inişi ve kalkışı neredeyse imkansız hale getiriyor. Çoğu zaman bir göle iniş yapıyormuşsunuz hissi uyandıran pistlere inen uçaklar, suları yararak ilerliyorlar ve sert zeminin de etkisiyle yavaşlıyorlar. Burada kazalara sebebiyet veren en büyük sıkıntı ise, kum zeminin iniş takımlarının içine batacak kadar çamur olması. Gün oluyor ki uzaktan bataklıkları andıran görüntüler oluşabiliyor. Barra Havaalanı için bir pilot şu ifadelerde bulunmuş; “Eğer üzerinde dolaşan martıların ayaklarını görebiliyorsanız iniş serbest.” Pilotun bu açıklamasından sonra daha fotoğrafları bile  görmeden alanın gözünüzün önünde canlandığını az çok tahmin edebiliyorum. Ayrıca günde 1 uçağın iniş yaptığı bu pist, gün aşırı havaalanı personeli tarafından temizlenmektedir.. IATA CODE: BRR ICAO CODE: EGPR    Juancho E Yrausquin Airport Hollanda Antilleri’nde bulunan Saba adasında dünyanın ticari kullanıma açık en kısa pistine sahip havaalanıdır. ( Toplam uzunluğu 400 metre (1.300 ft) ‘dir )  Jet trafiğine kapalı ve pistin 2 ucu da denizdir. Pistte rüzgar durumu, crosswind olmadığı sürece büyük avantaj. iniş ve kalkışlarda kafa rüzgarı uçağın ground speed’ini oldukça düşürdüğü için piste teker koyunca durma mesafesini ve kalkışta rotate mesafesini kısaltır. Bu piste yan rüzgar veya sakin havalarda inmek bir hayli zor gibi gözüküyor.. IATA CODE: SAB ICAO CODE: TNCS   Kaynaklar* www.myholidayguru.co.uk https://ift.tt/x7e8eM https://ift.tt/TmEj7p www.express.co.uk

 

Gün geçtikçe hava yoluna olan talep artmakta ve gökyüzünde bulunan, gökyüzüyle yeni tanışan son jenerasyon uçakların sayısı da doğru orantılı bir şekilde artmaktadır. Ulaşım ağını genişletmek, gidilmeyen yerlere hizmet sunmak ve çevre halkını diğer kültürlerle buluşturmak amacıyla yapılan havaalanları coğrafi ve çevre koşulların zorluğuna rağmen inşa edilince kokpit ve kule ekibine zor anlar yaşatabiliyor..

İniş ve kalkışlarda kokpit ekibini zorlayan sorunların başında çevre sorunları gelir. CB bulutları , Wind Shear, Crosswind oluşumu, kar ve yağmur yağışından kaynaklı ıslak  ve kaygan pistler bu sorunların başında geliyor. Bunlara bağlı olarak ise gecikmeler ve iptaller ile karşılaşıyoruz. Bunların yanında havaalanı’nın vadi içine, uçurum ya da deniz kenarına yapılması, pist kısalığı gibi etkenler de tehlikeli durumlar oluşturabiliyor.

Bugünkü yazımda sizler için, dünya üzerinde bulunan en tehlikeli havaalanlarını derledim. Fakat küçük bir dipnot düşmek istiyorum havalimanı ve havaalanı arasındaki farkı tekrar etmekte fayda var..

Havaalanı: Bütünü ya da bir bölümü içinde hava araçlarının; iniş, kalkış ve yer hareketlerini gerçekleştirebilmeleri için karada veya suda oluşturulmuş, (bina, tesis ve teçhizatla donatılmış) tanımlanmış saha.

Havalimanı: Uluslararası hava trafiği, geliş ve gidişlerine hizmet vermek amacıyla tesis edilmiş olup, gümrük, göçmenlik, halk sağlığı, hayvan ve bitki karantina işlemleri ve benzeri işlemlerin bünyesinde vakit kaybedilmeksizin yürütüldüğü havaalanıdır. Kısacası arka planda hinterlandı olan alanlardır.

 Princess Juliana International Airport,  St. Maarten

Bu meydana uçan pilotların buraya inebilmesi için özel bir sertifikaya sahil olması gerekmektedir, maalesef her pilot bu meydana iniş yapamıyor. Dolayısıyla hem inişi, hem kalkışı çok zor olan bir meydan. İnerken genellikle kumsal başında olan RW09 pisti aktif olmakta. Lakin ILS bulunmadığından VOR approach ile görerek yaklaşmak söz konusu. Aynı şekilde kalkıştan hemen sonra pistin ucundaki yüksek dağlar yüzünden sert bir sağ yatış yapılmakta. Hem bu özellikleri hem de kumsalda uzanırken başınızdan uçak geçmesi ile havacılık severlerin ilgi odağında olan bir yer.

Sanırım havacılıkla ilgilenen her kişi burada tatil yapmak isteyecektir. Görüntülerde gördüğünüz plaj, jet blast yüzünden iniş kalkış esnasında sürekli dalgalı olmaktadır.

IATA CODE: SXM

ICAO CODE: TNCM

 

Lukla Airport, Nepal

Lukla, Everest treklerinin hepsi neredeyse buradan başlar.
Dünyanın en korkunç havaalanları listesinde üst sıralarda yer alan ve sadece çift motorlu küçük uçakların / helikopterlerin inebildiği bir havalanana sahiptir.

İçerisinde hiçbir ışık ve elektrik gücü yoktur ayrıca bir Kontrol kulesi bulunmamaktadır.

IATA CODE: LUA

ICAO CODE: VNLK

Courchevel International Airport,  France

  Dünyanın en zorlu inişlerinden birine ev sahipliği yapan yerlerden birisidir. Pist 525m(1720ft) olup yokuş yukarı 19,5 derece eğimlidir. Pas geçme şansı neredeyse yoktur. Pilot, iniş sırasında hızını düşürecek olursa, o anormal yokuşu çıkmakta zorlanacaktır. Dolayısıyla pilotun piste çok hızlı yaklaşması ve tepeye kadar hızını kesmemesi gerekiyor. Pist yaklaşması da yüksek dağlar arasından fazlasıyla zor olup ciddi uzmanlık ve tecrübe gerektirmektedir.

IATA CODE: CVF

ICAO CODE: LFLJ

Narsarsuaq Airport, Greenland

Narsarsuaq Havaalanı. Grönland’da, fiyortların arasında, denize sıfır bir havaalanı düşünün. Uçakların vadideki bu alana inerken 90 derecelik bir açıyla dönmeleri gerekiyor. Tehlikeli ve zor iş. Grönland’ın soğuk ikliminden nasibini alan bu havaalanı yılın önemli bir bölümünü buzlar altında geçiriyor ve buna elverişsiz yeryüzü şekilleri de eklenince iniş yapmak gerçekten cesaret istiyor. Ayrıca görüş açısının düşük olması gece inişlerini zorlaştırmaktadır. Yakınlarında bulunan Yanardağ’dan ötürü havada bulunan küller de uçak motorlarına ciddi zararlar verebilmektedir. Bu özellikleriyle Narsarsuaq dünyanın en tehlikeli havaalanları içerisinde yer almaktadır.

IATA CODE: UAK

ICAO CODE: BGBW

 Madeira Airport – Cristiano Ronaldo Airport,  Portugal

Avrupa bulunan en tehlikeli havaalanı olarak da bilinen ve Portekiz`de bulunan Madeira havaalanını pilotlar okyanus ve sıra dağlar arasındaki ince çizgiyi yakalayarak belirli bir dengede ilerlemeleri gerekmektedir. Pist oldukça rüzgarlı ve kısa. Bundan dolayı pilotlar Atlantik`e girmemek için hep son saniye sağa kırıyorlar. 1977’de pist kısa olduğu için uçak kazası olmuş ve pistte düzenlemeye gidilmiştir. Kolonlarla pist uzatılmış. Ama hala tepelerin arasında inişi kalkışı zor olmaktadır. Madeira Havaalanının yeni ismi Cristiano Ronaldo Airport olarak değiştirilmiş olup , havaalanının önünde C.Ronaldo heykeli de inşa edilmiştir.

IATA CODE: FNC

ICAO CODE: LPMA

 

 Gibraltar International Airport , GB

Birleşik Krallık’a bağlı Cebelitarık Boğazı’nda yer alan Cebelitarık şehrinde bulunur.1939 yılında hizmete girmiştir. Şehrin tam olarak içinde bulunan bir diğer limandır. Hatta Cebelitarık’ı ortadan ikiye böler. Havalimanının pistinden ülkenin en önemli yolu Winston Churchill Bulvarı geçiyor. 500 metrelik Winston Churchill Bulvarı’nın 150 metrelik kısmı havalimanı pistinin üzerinde. Uçak iniş kalkış anında kırmızı ışık yanar ve yol 10 dakikalığına kapanır. Araç trafiği açısından az da olsa tehlike arz etmektedir.

Cebelitarık’da yer alan havaalanı daha önce defalarca haberlerde yer almasına rağmen bunlardan hiç birisi araçla uçağın çarpışması üzerine değildi (böyle bir kaza olmuşta olabilir şuan hatırlamıyorum) Peki ya bizde böyle bir meydan olsaydı acaba ne sıklıkla duyardık uçak ve araçların çarpışmasını merak konusu..

IATA CODE: GIB

ICAO CODE: LXGB 

 

Barra Airport , Scotland

Barra havaalanına iniş/kalkış yapmak isteyen pilotlar gel git zamanını takip etmek zorundalar. Dünyanın tek ticari kumsal havaalanı olma özelliği taşıyan Barra Havaalanı, çok uzaktan görülebilen tabelalarla belirlenmiş 3 piste sahip. Ancak, havaalanın yer aldığı Barra Adası, yeryüzünün en ilgi çekici doğa olayına ev sahipliği yapıyor; gelgit. Gelgit, günde iki kere havaalanın pistlerini kaplıyor ve inişi ve kalkışı neredeyse imkansız hale getiriyor. Çoğu zaman bir göle iniş yapıyormuşsunuz hissi uyandıran pistlere inen uçaklar, suları yararak ilerliyorlar ve sert zeminin de etkisiyle yavaşlıyorlar. Burada kazalara sebebiyet veren en büyük sıkıntı ise, kum zeminin iniş takımlarının içine batacak kadar çamur olması. Gün oluyor ki uzaktan bataklıkları andıran görüntüler oluşabiliyor. Barra Havaalanı için bir pilot şu ifadelerde bulunmuş; “Eğer üzerinde dolaşan martıların ayaklarını görebiliyorsanız iniş serbest.” Pilotun bu açıklamasından sonra daha fotoğrafları bile  görmeden alanın gözünüzün önünde canlandığını az çok tahmin edebiliyorum. Ayrıca günde 1 uçağın iniş yaptığı bu pist, gün aşırı havaalanı personeli tarafından temizlenmektedir..

IATA CODE: BRR

ICAO CODE: EGPR

 

 Juancho E Yrausquin Airport

Hollanda Antilleri’nde bulunan Saba adasında dünyanın ticari kullanıma açık en kısa pistine sahip havaalanıdır. ( Toplam uzunluğu 400 metre (1.300 ft) ‘dir )  Jet trafiğine kapalı ve pistin 2 ucu da denizdir. Pistte rüzgar durumu, crosswind olmadığı sürece büyük avantaj. iniş ve kalkışlarda kafa rüzgarı uçağın ground speed’ini oldukça düşürdüğü için piste teker koyunca durma mesafesini ve kalkışta rotate mesafesini kısaltır. Bu piste yan rüzgar veya sakin havalarda inmek bir hayli zor gibi gözüküyor..

IATA CODE: SAB

ICAO CODE: TNCS

 

Kaynaklar*

www.myholidayguru.co.uk

https://ift.tt/x7e8eM

https://ift.tt/TmEj7p

www.express.co.uk



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2l56uyv
via IFTTT

İşte Dünyanın En Tehlikeli Havaalanları


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2l56uyv

Katar Hava Yolları Doha Antalya Uçuşları başladı Katar Hava Yolları Doha Antalya Uçuşları başladı Dünyanın En İyi Havayollarından birisi olan Qatar Airways 13 Haziran 2018 tarihinden itibaren Antalya’dan haftada 2 kez uçarak sizi dünya çapında 150’den fazla destinasyona bağlıyor.

Katar Hava Yolları Doha Antalya Uçuşları başladı

Dünyanın En İyi Havayollarından birisi olan Qatar Airways 13 Haziran 2018 tarihinden itibaren Antalya’dan haftada 2 kez uçarak sizi dünya çapında 150’den fazla destinasyona bağlıyor.




from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y7E5RX
via IFTTT

Katar Hava Yolları Doha Antalya Uçuşları başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y7E5RX

Corendon Airlines Alman pazarında bir kez daha kapasite artışına gidiyor!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2lawUzb