5 Haziran 2018 Salı

Türk Hava Yolları , Türkiye’nin Tüm Sektörlerdeki En Değerli Markası


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2kQSBnI

Türk Hava Yolları , Türkiye’nin Tüm Sektörlerdeki En Değerli Markası Türkiye’nin Tüm Sektörlerdeki En Değerli Markası; Türk Hava Yolları…   Marka değerleme ve strateji danışmanlığı konusunda dünyanın önde gelen bağımsız kuruluşlarından biri olan Brand Finance’nin 2018 yılı değerlendirme sonuçları açıklandı.   Açıklanan sonuçlara göre Türk Hava Yolları, Türkiye’nin tüm sektörlerde “En Değerli Markası” ilân edildi. Geçtiğimiz yıllarda da bu unvana layık görülen bayrak taşıyıcı havayolu, 2018 yılı sonuçları ile birlikte Türkiye’nin en değerli markası titrini bir kez daha tescillemiş oldu.   Sonuçlarla ilgili görüş beyan eden Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; “Bu yıl bir kez daha, Türkiye’nin tüm sektörlerdeki en değerli markası olarak ilân edilmek bizim için çok büyük bir gurur. Ülkemizin küresel düzlemdeki en büyük marka elçisi unvanının da sahibi olarak, lâyık görüldüğümüz bu payeleri, içeride ve dışarıda hakkıyla taşıyabilmek adına var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz.” dedi.   Finans ve pazarlama değişkenleri merkezinde yürüttüğü araştırmalarla global ölçekli binlerce markayı mercek altına alan Brand Finance, marka gücü ve değeri kriterlerine göre şekillendirdiği sıralamayı, 1996 yılından beri her yıl düzenli olarak kamuoyu ve sektörlerin dikkatine sunmakta.  

Türkiye’nin Tüm Sektörlerdeki En Değerli Markası; Türk Hava Yolları…

 

Marka değerleme ve strateji danışmanlığı konusunda dünyanın önde gelen bağımsız kuruluşlarından biri olan Brand Finance’nin 2018 yılı değerlendirme sonuçları açıklandı.

 

Açıklanan sonuçlara göre Türk Hava Yolları, Türkiye’nin tüm sektörlerde “En Değerli Markası” ilân edildi. Geçtiğimiz yıllarda da bu unvana layık görülen bayrak taşıyıcı havayolu, 2018 yılı sonuçları ile birlikte Türkiye’nin en değerli markası titrini bir kez daha tescillemiş oldu.

 

Sonuçlarla ilgili görüş beyan eden Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı; “Bu yıl bir kez daha, Türkiye’nin tüm sektörlerdeki en değerli markası olarak ilân edilmek bizim için çok büyük bir gurur. Ülkemizin küresel düzlemdeki en büyük marka elçisi unvanının da sahibi olarak, lâyık görüldüğümüz bu payeleri, içeride ve dışarıda hakkıyla taşıyabilmek adına var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz.” dedi.

 

Finans ve pazarlama değişkenleri merkezinde yürüttüğü araştırmalarla global ölçekli binlerce markayı mercek altına alan Brand Finance, marka gücü ve değeri kriterlerine göre şekillendirdiği sıralamayı, 1996 yılından beri her yıl düzenli olarak kamuoyu ve sektörlerin dikkatine sunmakta.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2kQSBnI
via IFTTT

Amerikaya Kargo 0 554 173 0000


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye https://ift.tt/2HllL7d

Amerikaya Kargo 0 554 173 0000


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye https://ift.tt/2HllL7d

4 Haziran 2018 Pazartesi

SMS – İLETİŞİM EKSİKLİĞİNDEN KAYNAKLANAN İNSAN HATALARI 30 Günümüzde giderek artan bencillik ve kendini beğenmişlik ve güç isteğine dayalı hareket etme güdüsünü tetiklemiştir. Bu yapı, başkalarını anlamayı bir hayli güçleştirir. Dolasıyla iki kişinin biribiriyle sağlıklı iletişim kurması, fikir alışverişi yapması, sağlıklı tartışması için temelinde her iki kişinin önce birbirlerini dinlemeleri ve birbirlerinin ne demek istediklerini anlamaları gerekmektedir.   Kişiler arası bir mesajın nasıl iletildiği üzerinde yapılan çalışmalar neticesinde %55 beden dili, %38 ses tonu, ve %7 ‘sinin sözlü olarak aktarıldığı ortaya konmuştur. Dikkat ederseniz sözel iletişim %7 olmaktadır. Yani iletişim eksikliğinin insan hatasının biri olduğunu görebiliriz.  Peki iyi iletişim için bir sır var mı?   Var; 1.İki kulak 2.İki göz 3.Bir ağız. Onları bu sırayla ve belli bir orantıda kullanmanız gerekir.   1) Görmezden gelmek; Çocuklar oynarken ve TV’de bir oyun izlerken faydalıdır. Neden? Gürültü yoktur. Gürültü herhangi bir nedenden dolayı durursa, bu sessizliğin neden olduğunu araştırmalısınız. 2) Rol yapma; Çoğu zaman yönetici konuşurken kullanılır.  Hele bir de talimatlar veriyorsa  ki bu tehlikelidir. 3) Seçici dinleme; Sadece belirli kelimeler duymak neredeyse zihinsel resimlerin eşleşmeyeceğini garanti eder. 4) Özenli dinleme; Dakikada yaklaşık 125 kelime konuşabiliyor, ancak dakikada 600 kelimeyi anlayabiliyoruzda. 5) Empatik dinleme; Konuşmacının hissettiği duyguları hissedebildiğinizde ortaya çıkan en yüksek dinleme seviyesi. Bu duygular, konuşulan kelimelerle bile ilgili olmayabilir. Örneğin, bir çalışandan “Nasıl gidiyor?” diye soruyorsunuz ve “Tamam” cevabını alıyorsunuz. Tam olarak doğru olmadığını biliyorsunuz ve kişinin moralinin bozuk olduğunu anlıyorsunuz..   Aklından geçenleri bilme Bir kimsenin aklından geçenleri bilmeyi iddia etmek, o kimsenin yaşantısını, davranış ve düşüncelerini ondan daha iyi bildiğini iddia etmektir. ‘’Başka birimde müdür olacağına ,benim yerime geçip genel müdür olmak istiyor’’ ‘‘Müdüre yaranmak için erken geliyorsun’’ ‘‘Hem agresif  hem şirketin aleyhine konuşuyor’’ …..şeklinde tutum ve düşünceler, başkalarını doğru anlamınıza engel olur. Dolasıyla sağlıklı iletişim kurmanızı zorlaştırır. Siz de bu tür, veya benzeri tutum ve düşünce içerisindeyseniz, başkalarını dürüst olmamakla, bilinç düzeyi düşük olmakla veya yalan söylemekle suçlama ihtimaliniz yüksektir. Çünkü kimsenin, başka birinin aklından geçenleri okuyabilme yeteneği  yoktur.   Önyargılı olma Geçmiş yaşantınızdan getirdiğiniz birikimler sonucu doğru olarak kabul ettiğiniz önermelerdir. Örneğin; ‘’İngilizce konuşamaz’’ ‘’Agresif, hiç bir konuda konuşalamaz’’ Bu ve benzer türde önyargılar tamamen yanlıştır. Her insanı kendi şartları içinde değerlendirmek gerekir.   Konuşmadan önce kendinize şu soruları sorun: *Doğru mu, söyleyeceğiniz şey tamamen doğru mu? Emin değilseniz, söyleme. *Faydalı mı? Bir zamanlar söylenen sözler, iletişimden daha fazla uzaklaşmak için geri çekilemez ve süzgeçler oluşturmaz, oysa faydalı kelimeler filtreleri yıkmaya ve iletişimi geliştirmeye yardımcı olur. *Anlayışlı mı? Diğer kişinin anlamasına yardımcı olmak için söyleyeceğiniz şey nedir? Eğer emin değilseniz, o zamana kadar geri sarmak için zaman ayırın. *Gerekir mi? Değilse, neden söylesin? *Bu tür bir şey mi? Bugün var olan filtreleri azaltmak için bu önemlidir. Küfürsüz bir kelime, daha sonraki bir tarihte büyük yankı uyandırabilecek kalıcı bir filtre geliştirebilir   Başkalarını anlamınızı zorlaştıran bazı engeller vardır. Bu engelleri ortadan kaldırmak, ya da en aza indirmek, hem kendinizi anlamamızı, hem de başkalarını anlamamızı kolaylaştıracaktır.   Yapmamanız gerekenler: * Tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürme. * Ön planlama ile ilgili sorun, söyleneni dinlemek yerine başka bir şeyle çalışmakla meşgul olmanız. * Ön yargılı olma(söylenenleri duymazsınız)…   Yapmanız gerekenler: *Daha fazla dinleyin ve daha az konuşun. *Konuşmadan önce düşünün. *Soru sorun. *Göz temasında olun. *Pozitif beden dili kullanın.   Unutmayın; Konuşmak olmak için konuşmayın Bilinçlı olun Dedikodu yapmayın Konuşarak anlaşın..     İletişiminizi ne kadar geliştirirseniz, o kadar da  hatalarınızı  azaltırsınız.       Mehmet Ali Ataman 1.Haziran.2018

Günümüzde giderek artan bencillik ve kendini beğenmişlik ve güç isteğine dayalı hareket etme güdüsünü tetiklemiştir. Bu yapı, başkalarını anlamayı bir hayli güçleştirir. Dolasıyla iki kişinin biribiriyle sağlıklı iletişim kurması, fikir alışverişi yapması, sağlıklı tartışması için temelinde her iki kişinin önce birbirlerini dinlemeleri ve birbirlerinin ne demek istediklerini anlamaları gerekmektedir.

 

Kişiler arası bir mesajın nasıl iletildiği üzerinde yapılan çalışmalar neticesinde %55 beden dili, %38 ses tonu, ve %7 ‘sinin sözlü olarak aktarıldığı ortaya konmuştur. Dikkat ederseniz sözel iletişim %7 olmaktadır. Yani iletişim eksikliğinin insan hatasının biri olduğunu görebiliriz.  Peki iyi iletişim için bir sır var mı?

 

Var;

1.İki kulak

2.İki göz

3.Bir ağız.

Onları bu sırayla ve belli bir orantıda kullanmanız gerekir.

 

1) Görmezden gelmek; Çocuklar oynarken ve TV’de bir oyun izlerken faydalıdır. Neden? Gürültü yoktur. Gürültü herhangi bir nedenden dolayı durursa, bu sessizliğin neden olduğunu araştırmalısınız.

2) Rol yapma; Çoğu zaman yönetici konuşurken kullanılır.  Hele bir de talimatlar veriyorsa  ki bu tehlikelidir.

3) Seçici dinleme; Sadece belirli kelimeler duymak neredeyse zihinsel resimlerin eşleşmeyeceğini garanti eder.

4) Özenli dinleme; Dakikada yaklaşık 125 kelime konuşabiliyor, ancak dakikada 600 kelimeyi anlayabiliyoruzda.

5) Empatik dinleme; Konuşmacının hissettiği duyguları hissedebildiğinizde ortaya çıkan en yüksek dinleme seviyesi. Bu duygular, konuşulan kelimelerle bile ilgili olmayabilir. Örneğin, bir çalışandan “Nasıl gidiyor?” diye soruyorsunuz ve “Tamam” cevabını alıyorsunuz. Tam olarak doğru olmadığını biliyorsunuz ve kişinin moralinin bozuk olduğunu anlıyorsunuz..

 

Aklından geçenleri bilme

Bir kimsenin aklından geçenleri bilmeyi iddia etmek, o kimsenin yaşantısını, davranış ve düşüncelerini ondan daha iyi bildiğini iddia etmektir.

‘’Başka birimde müdür olacağına ,benim yerime geçip genel müdür olmak istiyor’’

‘‘Müdüre yaranmak için erken geliyorsun’’

‘‘Hem agresif  hem şirketin aleyhine konuşuyor’’

…..şeklinde tutum ve düşünceler, başkalarını doğru anlamınıza engel olur. Dolasıyla sağlıklı iletişim kurmanızı zorlaştırır. Siz de bu tür, veya benzeri tutum ve düşünce içerisindeyseniz, başkalarını dürüst olmamakla, bilinç düzeyi düşük olmakla veya yalan söylemekle suçlama ihtimaliniz yüksektir. Çünkü kimsenin, başka birinin aklından geçenleri okuyabilme yeteneği  yoktur.

 

Önyargılı olma

Geçmiş yaşantınızdan getirdiğiniz birikimler sonucu doğru olarak kabul ettiğiniz önermelerdir. Örneğin;

‘’İngilizce konuşamaz’’

‘’Agresif, hiç bir konuda konuşalamaz’’

Bu ve benzer türde önyargılar tamamen yanlıştır.

Her insanı kendi şartları içinde değerlendirmek gerekir.

 

Konuşmadan önce kendinize şu soruları sorun:

*Doğru mu, söyleyeceğiniz şey tamamen doğru mu? Emin değilseniz, söyleme.

*Faydalı mı? Bir zamanlar söylenen sözler, iletişimden daha fazla uzaklaşmak için geri çekilemez ve süzgeçler oluşturmaz, oysa faydalı kelimeler filtreleri yıkmaya ve iletişimi geliştirmeye yardımcı olur.

*Anlayışlı mı? Diğer kişinin anlamasına yardımcı olmak için söyleyeceğiniz şey nedir? Eğer emin değilseniz, o zamana kadar geri sarmak için zaman ayırın.

*Gerekir mi? Değilse, neden söylesin?

*Bu tür bir şey mi? Bugün var olan filtreleri azaltmak için bu önemlidir. Küfürsüz bir kelime, daha sonraki bir tarihte büyük yankı uyandırabilecek kalıcı bir filtre geliştirebilir

 

Başkalarını anlamınızı zorlaştıran bazı engeller vardır. Bu engelleri ortadan kaldırmak, ya da en aza indirmek, hem kendinizi anlamamızı, hem de başkalarını anlamamızı kolaylaştıracaktır.

 

Yapmamanız gerekenler:

* Tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürme.

* Ön planlama ile ilgili sorun, söyleneni dinlemek yerine başka bir şeyle çalışmakla meşgul olmanız.

* Ön yargılı olma(söylenenleri duymazsınız)…

 

Yapmanız gerekenler:

*Daha fazla dinleyin ve daha az konuşun.

*Konuşmadan önce düşünün.

*Soru sorun.

*Göz temasında olun.

*Pozitif beden dili kullanın.

 

Unutmayın;

Konuşmak olmak için konuşmayın

Bilinçlı olun

Dedikodu yapmayın

Konuşarak anlaşın..

 

 

İletişiminizi ne kadar geliştirirseniz, o kadar da  hatalarınızı  azaltırsınız.

 

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.Haziran.2018



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sCag5X
via IFTTT

SMS – İLETİŞİM EKSİKLİĞİNDEN KAYNAKLANAN İNSAN HATALARI 30


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sCag5X

SİNGAPUR HAVAYOLLARI VE OTİZM ARAŞTIRMA MERKEZİ İŞBİRLİĞİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LmIPof