4 Haziran 2018 Pazartesi

SİNGAPUR HAVAYOLLARI VE OTİZM ARAŞTIRMA MERKEZİ İŞBİRLİĞİ SG ENABLE, SİNGAPUR HAVAYOLLARI VE OTİZM ARAŞTIRMA MERKEZİ; ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN SANATÇILARI KÜRESEL PLATFORMA TAŞIMAK İÇİN BİR ARAYA GELİYOR SG Enable, Singapur Havayolları ve Otizm Araştırma Merkezi (ARC), yetenekli ve ihtiyaç sahipleri olan sanatçılar tarafından yapılan tasarımları, Singapur Havayolları uçak içi ikram paketlerinde sergilenmeye başlayacaktır. Üç kuruluş, bu ortaklığı resmileştirmek için 24 Mayıs günü Enabling Köyü’nde bir Mutabakat Beyannamesi imzaladı ve kurdukları ortaklığı duyurdular.   “i’mable’; engelli bireyler tarafından üretilmiş ürünler için bir pazar yeri oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu işbirliği, SG Enable’ın “i’mable” kampanyası kapsamında yapılan ilk girişimidir. Bu sayede, yetenekli, ihtiyaç sahipleri olan sanatçılar ve üreticileri için daha fazla iş fırsatı oluşturulabilecek ve bu kişiler, düzenli bir gelir akışına sahip olma imkanına kavuşabilecektir. Singapur Havayolları tarafından Singapur’daki engelliler ile ilgili gerçekleştirilen bu ilk inisiyatif ile seyahat eden yolcular, Singapur Havayolları’nın kapsamlı ağında özel ihtiyaç sahibi olan sanatçıların resimlerini görme fırsatına sahip olacak ve engelli kişilerin yeteneklerini ve katılımlarını küresel bir platformda destekleyebilecektir.   Singapur Havayolları’nın uçak içi ürünleri, engelli bireyler tarafından üretilen eserleri uluslararası sahneye taşıyacak bir ortam yaratıyor. Bu tür ürünlerden ilki olan ve Economy Class yolcuları için ikram edilen ara öğün kutuları üzerinde, Sanatçı Gelişim Programı (Artist Development Programme-ADP) üyesi otizmli sanatçıların yapıtları sergilenecek. ADP, ARC kapsamında bir program olan Pathlight Okulu’nun bir girişimidir. İlerleyen tarihlerde, bu yetenekler tarafından yapılan sanat eserlerini sergileyen daha fazla uçak içi ürün de Singapur Havayolları yolcularına sunulacaktır.   Uçak içi ara öğün kutularında ilk olarak ADP sanatçısı Aaron Yap’ın “Yerel Gıda” eseri kullanılacak. Bu ara öğün kutusu; satay, claypot pilavı ve kueh lapis gibi yerel lezzetleri içermektedir. Ara öğün kutusu üzerindeki bilgiler sayesinde insanlar, otizmli sanatçıların eserlerini satın almak veya Singapur’daki kapsayıcı topluluk alanı Enabling Köyü’nü ziyaret etmek gibi eğlenceli yollarla bu yaklaşıma katkıda bulunabilecekler.   SG Enable, Singapur Havayolları ve ARC arasındaki ortaklık, güçlü bir katılım beyanatı olmakla birlikte daha fazla etki yaratmak için farklı ortaklardan farklı kaynak ve uzmanlık alanlarını bir araya getirmektedir. SG Enable Üst Yöneticisi (CEO) Sayın Ku Geok Boon; “Singapur Havayolları ve ARC ile bu işbirliği, şirketlerin daha fazla sosyal etki yaratmak için engelli bireylerle nasıl çalışabileceklerini göstermektedir” dedi. Bunlarla sınırlı olmamak üzere SG Enable – kendisi tarafından başlatılan “i’mable” kampanyasıyla – ve Singapur Havayolları ; engelli kişilerin yeteneklerini sergilemek için diğer benzer düşüncelere sahip ortaklarla çalışmak için yeni fırsatlar arıyor.   Singapur Havayolları, online perakende satış platformu KrisShop.com üzerinden KrisShop Cares’i de ilerleyen günlerde piyasaya sürecek. Topluma geri vermeyi ve ihtiyaç sahiplerini desteklemeyi amaçlayan KrisShop Cares, ortak topluluklar tarafından üretilmiş ürünler ve sanat eserlerini sergileyecek olup elde edilen gelirler, savunduklarını ve sanatçıları desteklemeye devam edebilmeleri için ilgili ortaklara verilecektir.   ARC, özel ihtiyaçları olan kişilerin yeteneklerini desteklemek için KrisShop Cares’in ilk ortağı olmuştur. KrisShop, ADP sanatçısı Gavin Rodringuez’in “Roaring Merlion” eserini içeren özel bir seri ürün de dahil olmak üzere ADP’den sanatçılar tarafından tasarlanan seçilmiş bir ürün yelpazesini sunacaktır. SIA uçuşlarında seyahat eden yolcular ayrıca SIA bekleme salonlarında sergilenen ürünleri de görebilecekler.   Singapur Havayolları ‘nın Müşteri Deneyimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Sayın Yeoh Phee Teik; “Singapur Havayolları, hizmet ettiğimiz topluluklara geri vermenin önemini biliyor. SG Enable ve ARC ile olan bu işbirliğinin, engelli bireylerin yeteneklerini, taşıdığımız küresel kitleye göstermeleri ve yaratıcı potansiyelleri hakkında farkındalık yaratmaları için harika bir platform olacağına inanıyoruz” dedi. ARC Başkanı ve Merkez Singapur Bölgesi Belediye Başkanı Sayın Denise Phua; “Ulusal bayrağımızı dalgalandırmanın harika bir yolu! Farklı yeteneklere sahip sanatçılarımızın yeteneklerini sergilemek için bu küresel platforma sahip olmalarından dolayı çok memnunuz. Katılımı desteklemenin ve özel ihtiyaçları olan kişilerin yeteneklerini kutlamanın önemine inanan SG Enable ve Singapur Havayolları na minnettarım” dedi.             SG Enable Hakkında Temmuz 2013’te Sosyal ve Aile Gelişimi Bakanlığı tarafından kurulan SG Enable kendini, engelli bireylere olanak sağlanmasına ve kapsayıcı bir toplum oluşturmaya adamış bir kuruluştur. Hayatın farklı aşamalarında engelli kişilere kapsamlı destek sağlamayı amaçlamaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen www.sgenable.sg adresini ziyaret ediniz.   Enabling Köyü Hakkında   Enabling Köyü, kapsayıcı bir topluluk alanıdır. Çeşitli sosyal hizmetlere ve toplum hizmetlerine ev sahipliği yapmakta, engelli kişilerin eğitimi ve istihdamı konularına özel olarak odaklanmaktadır. Enabling Köyü aynı zamanda; engelli bireyleri toplumun ayrılmaz bir üyesi yapmak konusunda kilit paydaşları, aileleri ve toplumun daha geniş bir kesimini bir araya getirmektedir. Daha fazla bilgi için lütfen www.enablingvillage.sg adresini ziyaret edin   Singapur Havayolları Hakkında   SIA Grup tarihi, Malayan Havayolları Limited adıyla 1947 yılında gerçekleştirilen ilk uçak seferine dayanmaktadır. Havayolu şirketi sonrasında adını ilk önce Malezya Havayolları Limited, sonrasında ise Malezya-Singapur Havayolları (MSA) olarak değiştirmiştir. 1972 yılında MSA, Singapur Havayolları (SIA) ve Malezya Havayolları Sistemi olarak ikiye ayrılmıştır. Başlangıçta 10 uçaklık mütevazı filosuyla 18 ülkede 22 şehre sefer düzenleyen Singapur Havayolları , o günden bu yana birinci sınıf uluslararası bir havayolları grubu olacak şekilde büyümüştür.   Singapur Havayolları kendini, marka güvencesinin üç ana ayağı olan Hizmet Mükemmelliği, Ürün Liderliği ve Ağ Bağlanırlığının sürekli olarak geliştirilmesine adamıştır. Singapur Havayolları Grubu filosu ve ağı, hem eksiksiz hizmet hem de düşük maliyetli havayolu faaliyet yatırımlarını kapsayan portföy stratejisinin geliştirilmesi kapsamında genişlemektedir. Kısa, orta ve uzun menzil piyasalara hizmet veren bu havayolu portföyü, doğru araçlarla doğru pazarlara hizmet vermesi için Singapur Havayolları Grubu’na daha fazla esneklik ve dayanıklılık sağlıyor.   2017 yılında; Singapur Havayolları’nın güzergah ağındaki ikinci İskandinav şehri Stockholm oldu. Aynı yıl içerisinde, Singapur Havayolları yeni Airbus A380 kabin ürünlerini tanıttı. Singapur Havayolları’nın yeni A380 model uçakları; uçağın ön kısmında konumlanmış altı Singapur Havayolları Süiti ve 78 Business Class koltuğu ile uçağın orta kısmında konumlanmış 44 Premium Economy Class ile 343 Economy Class koltuğu şeklinde yapılandırılmıştır.   Otizim Araştırma Merkezi Hakkında (Singapur)   Otizm Araştırma Merkezi (Singapur) veya ARC, kar amacı gütmeyen Singapur merkezli bir hayır kurumudur. Resmi olarak 2000 yılında kurulmuş olup faaliyetlerine profesyonel ve ebeveyn gönüllüler ile başlamıştır. ARC kendini, bu bireylerin toplumda anlamlı ve bağımsız bir hayat sürmesine yardımcı olmak için Otizm Spektrum Bozukluğu (ASD) olan çocuklara ve yetişkinlere hizmet etmeye adamıştır.   ARC çok çeşitli hizmetler sunmaktadır: Erken Müdahale, Pathlight Okulu, Otizm Müdahale, Eğitim ve Danışmanlık (AITC), Öğrenci Zenginleştirme, İstihdam & İstihdam Merkezi, Kütüphane ve Bilgi Hizmetleri.   Pathlight Okulu Hakkında   Pathlight Okulu, Singapur’da otizme odaklanmış ilk okuldur. Otistik ve ilgili öğrenme bozuklukları olan, 7 ila 18 yaş veya 21 yaşına kadar olan öğrenciler için yaygın akademik ve yaşama hazır olma becerilerinin eşsiz bir karışımını sağlar. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından talep edilen Okul, Ocak 2004’te sadece 41 öğrenci ile faaliyete başladı. Bugün 1.300’e yakın öğrencisiyle Singapur’daki en hızlı büyüyen ve ilerici özel okullardan biridir.   Sanat Fakültesi & Pathlight Sanatçı Geliştirme Programı Hakkında   Sanat fakültesi, otizmli bireylerin özel yeteneklerini ve ilgili zorlukların üstesinden gelinmesini destekleyen bir platformdur. Yetenekli öğrencilerin ve okulun Sanatçı Gelişim Programı (ADP) kapsamındaki Pathlight Okulu mezunlarının sanat eserleri ve ürünleri bulunmaktadır.   ADP kapsamında, öğrenci sanatçılar profesyonel sanat öğretmenleri tarafından yetiştirilmekte ve eğitilmektedir. İşlerini sergileme ve bunları yüksek kaliteli ve ticari ürünlere dönüştürme fırsat verilir. Sanatçılar, eserlerinin ve mallarının satışından telif hakkı kazanırlar. Ayrıca kendilerine, kamusal sergilere katılmaları ve motive ve kendine güvenen sanatçılar olarak yetiştirilmeleri için platformlar da verilir.  

SG ENABLE, SİNGAPUR HAVAYOLLARI VE OTİZM ARAŞTIRMA MERKEZİ; ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN SANATÇILARI KÜRESEL PLATFORMA TAŞIMAK İÇİN BİR ARAYA GELİYOR

SG Enable, Singapur Havayolları ve Otizm Araştırma Merkezi (ARC), yetenekli ve ihtiyaç sahipleri olan sanatçılar tarafından yapılan tasarımları, Singapur Havayolları uçak içi ikram paketlerinde sergilenmeye başlayacaktır. Üç kuruluş, bu ortaklığı resmileştirmek için 24 Mayıs günü Enabling Köyü’nde bir Mutabakat Beyannamesi imzaladı ve kurdukları ortaklığı duyurdular.

 

“i’mable’; engelli bireyler tarafından üretilmiş ürünler için bir pazar yeri oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu işbirliği, SG Enable’ın “i’mable” kampanyası kapsamında yapılan ilk girişimidir. Bu sayede, yetenekli, ihtiyaç sahipleri olan sanatçılar ve üreticileri için daha fazla iş fırsatı oluşturulabilecek ve bu kişiler, düzenli bir gelir akışına sahip olma imkanına kavuşabilecektir. Singapur Havayolları tarafından Singapur’daki engelliler ile ilgili gerçekleştirilen bu ilk inisiyatif ile seyahat eden yolcular, Singapur Havayolları’nın kapsamlı ağında özel ihtiyaç sahibi olan sanatçıların resimlerini görme fırsatına sahip olacak ve engelli kişilerin yeteneklerini ve katılımlarını küresel bir platformda destekleyebilecektir.

 

Singapur Havayolları’nın uçak içi ürünleri, engelli bireyler tarafından üretilen eserleri uluslararası sahneye taşıyacak bir ortam yaratıyor. Bu tür ürünlerden ilki olan ve Economy Class yolcuları için ikram edilen ara öğün kutuları üzerinde, Sanatçı Gelişim Programı (Artist Development Programme-ADP) üyesi otizmli sanatçıların yapıtları sergilenecek. ADP, ARC kapsamında bir program olan Pathlight Okulu’nun bir girişimidir. İlerleyen tarihlerde, bu yetenekler tarafından yapılan sanat eserlerini sergileyen daha fazla uçak içi ürün de Singapur Havayolları yolcularına sunulacaktır.

 

Uçak içi ara öğün kutularında ilk olarak ADP sanatçısı Aaron Yap’ın “Yerel Gıda” eseri kullanılacak. Bu ara öğün kutusu; satay, claypot pilavı ve kueh lapis gibi yerel lezzetleri içermektedir. Ara öğün kutusu üzerindeki bilgiler sayesinde insanlar, otizmli sanatçıların eserlerini satın almak veya Singapur’daki kapsayıcı topluluk alanı Enabling Köyü’nü ziyaret etmek gibi eğlenceli yollarla bu yaklaşıma katkıda bulunabilecekler.

 

SG Enable, Singapur Havayolları ve ARC arasındaki ortaklık, güçlü bir katılım beyanatı olmakla birlikte daha fazla etki yaratmak için farklı ortaklardan farklı kaynak ve uzmanlık alanlarını bir araya getirmektedir. SG Enable Üst Yöneticisi (CEO) Sayın Ku Geok Boon; “Singapur Havayolları ve ARC ile bu işbirliği, şirketlerin daha fazla sosyal etki yaratmak için engelli bireylerle nasıl çalışabileceklerini göstermektedir” dedi.

Bunlarla sınırlı olmamak üzere SG Enable – kendisi tarafından başlatılan “i’mable” kampanyasıyla – ve Singapur Havayolları ; engelli kişilerin yeteneklerini sergilemek için diğer benzer düşüncelere sahip ortaklarla çalışmak için yeni fırsatlar arıyor.

 

Singapur Havayolları, online perakende satış platformu KrisShop.com üzerinden KrisShop Cares’i de ilerleyen günlerde piyasaya sürecek. Topluma geri vermeyi ve ihtiyaç sahiplerini desteklemeyi amaçlayan KrisShop Cares, ortak topluluklar tarafından üretilmiş ürünler ve sanat eserlerini sergileyecek olup elde edilen gelirler, savunduklarını ve sanatçıları desteklemeye devam edebilmeleri için ilgili ortaklara verilecektir.

 

ARC, özel ihtiyaçları olan kişilerin yeteneklerini desteklemek için KrisShop Cares’in ilk ortağı olmuştur. KrisShop, ADP sanatçısı Gavin Rodringuez’in “Roaring Merlion” eserini içeren özel bir seri ürün de dahil olmak üzere ADP’den sanatçılar tarafından tasarlanan seçilmiş bir ürün yelpazesini sunacaktır. SIA uçuşlarında seyahat eden yolcular ayrıca SIA bekleme salonlarında sergilenen ürünleri de görebilecekler.

 

Singapur Havayolları ‘nın Müşteri Deneyimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Sayın Yeoh Phee Teik; “Singapur Havayolları, hizmet ettiğimiz topluluklara geri vermenin önemini biliyor. SG Enable ve ARC ile olan bu işbirliğinin, engelli bireylerin yeteneklerini, taşıdığımız küresel kitleye göstermeleri ve yaratıcı potansiyelleri hakkında farkındalık yaratmaları için harika bir platform olacağına inanıyoruz” dedi.

ARC Başkanı ve Merkez Singapur Bölgesi Belediye Başkanı Sayın Denise Phua; “Ulusal bayrağımızı dalgalandırmanın harika bir yolu! Farklı yeteneklere sahip sanatçılarımızın yeteneklerini sergilemek için bu küresel platforma sahip olmalarından dolayı çok memnunuz. Katılımı desteklemenin ve özel ihtiyaçları olan kişilerin yeteneklerini kutlamanın önemine inanan SG Enable ve Singapur Havayolları na minnettarım” dedi.

 

 

 

 

 

 

SG Enable Hakkında
Temmuz 2013’te Sosyal ve Aile Gelişimi Bakanlığı tarafından kurulan SG Enable kendini, engelli bireylere olanak sağlanmasına ve kapsayıcı bir toplum oluşturmaya adamış bir kuruluştur. Hayatın farklı aşamalarında engelli kişilere kapsamlı destek sağlamayı amaçlamaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen www.sgenable.sg adresini ziyaret ediniz.

 

Enabling Köyü Hakkında

 

Enabling Köyü, kapsayıcı bir topluluk alanıdır. Çeşitli sosyal hizmetlere ve toplum hizmetlerine ev sahipliği yapmakta, engelli kişilerin eğitimi ve istihdamı konularına özel olarak odaklanmaktadır. Enabling Köyü aynı zamanda; engelli bireyleri toplumun ayrılmaz bir üyesi yapmak konusunda kilit paydaşları, aileleri ve toplumun daha geniş bir kesimini bir araya getirmektedir. Daha fazla bilgi için lütfen www.enablingvillage.sg adresini ziyaret edin

 

Singapur Havayolları Hakkında

 

SIA Grup tarihi, Malayan Havayolları Limited adıyla 1947 yılında gerçekleştirilen ilk uçak seferine dayanmaktadır. Havayolu şirketi sonrasında adını ilk önce Malezya Havayolları Limited, sonrasında ise Malezya-Singapur Havayolları (MSA) olarak değiştirmiştir. 1972 yılında MSA, Singapur Havayolları (SIA) ve Malezya Havayolları Sistemi olarak ikiye ayrılmıştır. Başlangıçta 10 uçaklık mütevazı filosuyla 18 ülkede 22 şehre sefer düzenleyen Singapur Havayolları , o günden bu yana birinci sınıf uluslararası bir havayolları grubu olacak şekilde büyümüştür.

 

Singapur Havayolları kendini, marka güvencesinin üç ana ayağı olan Hizmet Mükemmelliği, Ürün Liderliği ve Ağ Bağlanırlığının sürekli olarak geliştirilmesine adamıştır. Singapur Havayolları Grubu filosu ve ağı, hem eksiksiz hizmet hem de düşük maliyetli havayolu faaliyet yatırımlarını kapsayan portföy stratejisinin geliştirilmesi kapsamında genişlemektedir. Kısa, orta ve uzun menzil piyasalara hizmet veren bu havayolu portföyü, doğru araçlarla doğru pazarlara hizmet vermesi için Singapur Havayolları Grubu’na daha fazla esneklik ve dayanıklılık sağlıyor.

 

2017 yılında; Singapur Havayolları’nın güzergah ağındaki ikinci İskandinav şehri Stockholm oldu. Aynı yıl içerisinde, Singapur Havayolları yeni Airbus A380 kabin ürünlerini tanıttı. Singapur Havayolları’nın yeni A380 model uçakları; uçağın ön kısmında konumlanmış altı Singapur Havayolları Süiti ve 78 Business Class koltuğu ile uçağın orta kısmında konumlanmış 44 Premium Economy Class ile 343 Economy Class koltuğu şeklinde yapılandırılmıştır.

 

Otizim Araştırma Merkezi Hakkında (Singapur)

 

Otizm Araştırma Merkezi (Singapur) veya ARC, kar amacı gütmeyen Singapur merkezli bir hayır kurumudur. Resmi olarak 2000 yılında kurulmuş olup faaliyetlerine profesyonel ve ebeveyn gönüllüler ile başlamıştır. ARC kendini, bu bireylerin toplumda anlamlı ve bağımsız bir hayat sürmesine yardımcı olmak için Otizm Spektrum Bozukluğu (ASD) olan çocuklara ve yetişkinlere hizmet etmeye adamıştır.

 

ARC çok çeşitli hizmetler sunmaktadır: Erken Müdahale, Pathlight Okulu, Otizm Müdahale, Eğitim ve Danışmanlık (AITC), Öğrenci Zenginleştirme, İstihdam & İstihdam Merkezi, Kütüphane ve Bilgi Hizmetleri.

 

Pathlight Okulu Hakkında

 

Pathlight Okulu, Singapur’da otizme odaklanmış ilk okuldur. Otistik ve ilgili öğrenme bozuklukları olan, 7 ila 18 yaş veya 21 yaşına kadar olan öğrenciler için yaygın akademik ve yaşama hazır olma becerilerinin eşsiz bir karışımını sağlar. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından talep edilen Okul, Ocak 2004’te sadece 41 öğrenci ile faaliyete başladı. Bugün 1.300’e yakın öğrencisiyle Singapur’daki en hızlı büyüyen ve ilerici özel okullardan biridir.

 

Sanat Fakültesi & Pathlight Sanatçı Geliştirme Programı Hakkında

 

Sanat fakültesi, otizmli bireylerin özel yeteneklerini ve ilgili zorlukların üstesinden gelinmesini destekleyen bir platformdur. Yetenekli öğrencilerin ve okulun Sanatçı Gelişim Programı (ADP) kapsamındaki Pathlight Okulu mezunlarının sanat eserleri ve ürünleri bulunmaktadır.

 

ADP kapsamında, öğrenci sanatçılar profesyonel sanat öğretmenleri tarafından yetiştirilmekte ve eğitilmektedir. İşlerini sergileme ve bunları yüksek kaliteli ve ticari ürünlere dönüştürme fırsat verilir. Sanatçılar, eserlerinin ve mallarının satışından telif hakkı kazanırlar. Ayrıca kendilerine, kamusal sergilere katılmaları ve motive ve kendine güvenen sanatçılar olarak yetiştirilmeleri için platformlar da verilir.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LmIPof
via IFTTT

RAMAZAN BAYRAMI BİLETLERİ SATIŞA ÇIKTI Mübarek Ramazan ayı bütün coşkusuyla yaşanmaya devam ederken, şimdiden Ramazan Bayramı biletleri büyük ilgi görüyor. Bayramda memleketlerine gidecekler ya da tatile çıkacaklar hem bilet bulmak hem de uygun fiyata sehayatlerini planlamak için kollarını sıvadı.Özellikle bayram seyahatleri için bilet alımlarının son güne bırakılmaması gerektiğini vurgulayan Biletall CEO’su Yaşar Çelik, “Bayramlarda indirimli bilet olmaz. Bu yüzden indirimli bilet satanlara itibar etmeyin. Ramazan’ın son günleri yaklaştıkça değil ucuza, bilet bulamayabilirsiniz’’ dedi. Ramazan Bayramına yönelik seyahat planları netleşmeye başladı. Vatandaşlar gidecekleri yere göre şimdiden biletlerini hazırlıyor. Bayram nedeniyle sefer sayılarında daha yoğun bir dönem yaşanacağının altını çizen Biletall CEO’su Yaşar Çelik, vatandaşların bilet alırken alternatif biletleri de kontrol etmeleri gerektiğini söyledi. Çelik, ‘’ Bilet fiyatlarını karşılştırmalı sunan Biletall.com seyahate çıkacaklara büyük avantajlar sağlıyor. Sistem üzerinden alternatif otobüs, uçak firmalarını ve ihtiyacınız olacak olan seyahat türünü listeleyebiliyorsunuz. Opsiyon sürelerini inceleyerek, önceden biletinizi hazırlayabilirsiniz’’ diye konuştu. Otobüs Biletlerini 1 Saat Öncesinden İade Alıyor Çelik sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Kullanıcılar biletini erken satın almaktan çekinmesinler. Programlarında değişiklik olsa bile biletall.com’dan alınan otobüs biletlerinde sefere bir saat kala iade yapılabiliyor. Uçak bileti alacaklar ise herhangi bir bedel ödemeksizin programları netleşene kadar ki süreç için biletall’dan ücretsiz rezervasyon yapıp, artan fiyatlardan etkilenmiyor. Araç ile seyahat edecekler mümkünse arefe gününden önce yola çıksın ve dönüş için bayramın son gününü beklemesin.’’

Mübarek Ramazan ayı bütün coşkusuyla yaşanmaya devam ederken, şimdiden Ramazan Bayramı biletleri büyük ilgi görüyor. Bayramda memleketlerine gidecekler ya da tatile çıkacaklar hem bilet bulmak hem de uygun fiyata sehayatlerini planlamak için kollarını sıvadı.Özellikle bayram seyahatleri için bilet alımlarının son güne bırakılmaması gerektiğini vurgulayan Biletall CEO’su Yaşar Çelik, “Bayramlarda indirimli bilet olmaz. Bu yüzden indirimli bilet satanlara itibar etmeyin. Ramazan’ın son günleri yaklaştıkça değil ucuza, bilet bulamayabilirsiniz’’ dedi.

Ramazan Bayramına yönelik seyahat planları netleşmeye başladı. Vatandaşlar gidecekleri yere göre şimdiden biletlerini hazırlıyor. Bayram nedeniyle sefer sayılarında daha yoğun bir dönem yaşanacağının altını çizen Biletall CEO’su Yaşar Çelik, vatandaşların bilet alırken alternatif biletleri de kontrol etmeleri gerektiğini söyledi. Çelik, ‘’ Bilet fiyatlarını karşılştırmalı sunan Biletall.com seyahate çıkacaklara büyük avantajlar sağlıyor. Sistem üzerinden alternatif otobüs, uçak firmalarını ve ihtiyacınız olacak olan seyahat türünü listeleyebiliyorsunuz. Opsiyon sürelerini inceleyerek, önceden biletinizi hazırlayabilirsiniz’’ diye konuştu.

Otobüs Biletlerini 1 Saat Öncesinden İade Alıyor

Çelik sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Kullanıcılar biletini erken satın almaktan çekinmesinler. Programlarında değişiklik olsa bile biletall.com’dan alınan otobüs biletlerinde sefere bir saat kala iade yapılabiliyor. Uçak bileti alacaklar ise herhangi bir bedel ödemeksizin programları netleşene kadar ki süreç için biletall’dan ücretsiz rezervasyon yapıp, artan fiyatlardan etkilenmiyor. Araç ile seyahat edecekler mümkünse arefe gününden önce yola çıksın ve dönüş için bayramın son gününü beklemesin.’’



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LZ5jgq
via IFTTT

RAMAZAN BAYRAMI BİLETLERİ SATIŞA ÇIKTI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LZ5jgq

Türk-Alman dostluk maçı ‘SunExpress Efsaneler Maçı’nın galibi ‘Türkiye’ oldu Türk Hava Yolları ve Alman Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in ana sponsorluğunda 3 Haziran 2018 Pazar günü gerçekleşen Türk-Alman dostluk maçı ‘SunExpress Efsaneler Maçı’nın galibi 4-3’lük skorla Türkiye oldu. Teknik direktörlüğünü Otto Rehhagel’in üstlendiği, Fredi Bobic, Mario Basler ve David Odonkor gibi yıldız isimlerin yer aldığı Alman ekip, sahada Hamit Altıntop, Rüştü Reçber, Tümer Metin, Ahmet Dursun ve Hakan Ünsal gibi Türk futbolunun efsane isimleri ile karşı karşıya geldi. Dün akşam Wiesbaden Brita-Arena’da yaklaşık 5000 izleyiciyle gerçekleşen maçta ilk yarı, Türkiye’den Tümer Metin  ve Hamit Altıntop’un Almanya’dan ise Fredi Bobic ve Mario Basler’in golleriyle 2-2 berabere bitti. Ahmet Dursun ve Tümer Metin’in golleriyle Türk takımın 4-2 öne geçtiği ikinci yarı, Alman takımından Mario Basler’in bulduğu golün ardından 4-3 Türkiye’nin galibiyetiyle son erdi. Türk takıma şampiyonluk kupasını SunExpress Ceo’su Jens Bischof, SunExpress Almanya Genel Müd. Yrd. Alper Özen ve Frankfurt Belediye Başkanı Swen Gerich takdim etti. Gazetecilerin sorularını cevaplayan SunExpress Almanya Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, SunExpress’in 30 yıldır Türkiye ve Almanya’yı birbirine bağladığını ve iki ülke arasında köprü vazifesi gördüğünü belirterek, “Biz SunExpress olarak bu bilinçle iki ülke arasında ekonomik, kültürel ve diğer tüm alanlarda dostluğun ve ilişkilerin daha fazla güçlenmesi ve ilerlemesi için çaba gösteriyoruz” dedi. SunExpress’in spora ayrı bir önem verdiğini belirten Özen, “Hangi kültürden gelirseniz gelin spor insanları birleştirir. Bu bilinçle spora, özellikle futbola ayrı bir önem veriyoruz. Bugün burada bunu daha net bir şekilde gördük. SunExpress Efsaneler Maçı çerçevesinde, Türkiye ile Almanya arasında gerçekleşen bu dostluk maçı bizim için çok önemli. Türk Milli Takımının kazanması da ayrı bir mutluluk tabii ki, ama kimin kazandığı önemli değil, bu maçlar sayesinde iki kültürün birbirine daha fazla bağlanacağına ve dostluğun daha da pekişeceğine inanıyoruz” dedi. Türk Milli Takımı: Serhat Akın, Ayhan Akman, Hamit Altıntop, Emre Aşık, Erhan Albayrak, Ümit Davala, Hayrettin Demirbaş, Ahmet Dursun, Tolunay Kafkas, Nihat Kahveci, Bülent Korkmaz, Tümer Metin, Ergün Penbe, Rüştü Reçber, Hasan Şaş, Tuncay Şanlı, Hakan Ünsal, Erdal Keser (Teknik direktör) Alman Milli Takımı: Albertz, Babbel, Basler, Bobic, Bräutigam, Buchwald, Ernst, Gaudino, Hildebrand, Matthäus, Neuville, Odonkor, Owomoyela, Rehmer, Reich, Wosz, Zickler.

Türk Hava Yolları ve Alman Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in ana sponsorluğunda 3 Haziran 2018 Pazar günü gerçekleşen Türk-Alman dostluk maçı ‘SunExpress Efsaneler Maçı’nın galibi 4-3’lük skorla Türkiye oldu.

Teknik direktörlüğünü Otto Rehhagel’in üstlendiği, Fredi Bobic, Mario Basler ve David Odonkor gibi yıldız isimlerin yer aldığı Alman ekip, sahada Hamit Altıntop, Rüştü Reçber, Tümer Metin, Ahmet Dursun ve Hakan Ünsal gibi Türk futbolunun efsane isimleri ile karşı karşıya geldi.

Dün akşam Wiesbaden Brita-Arena’da yaklaşık 5000 izleyiciyle gerçekleşen maçta ilk yarı, Türkiye’den Tümer Metin  ve Hamit Altıntop’un Almanya’dan ise Fredi Bobic ve Mario Basler’in golleriyle 2-2 berabere bitti. Ahmet Dursun ve Tümer Metin’in golleriyle Türk takımın 4-2 öne geçtiği ikinci yarı, Alman takımından Mario Basler’in bulduğu golün ardından 4-3 Türkiye’nin galibiyetiyle son erdi. Türk takıma şampiyonluk kupasını SunExpress Ceo’su Jens Bischof, SunExpress Almanya Genel Müd. Yrd. Alper Özen ve Frankfurt Belediye Başkanı Swen Gerich takdim etti.

Gazetecilerin sorularını cevaplayan SunExpress Almanya Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, SunExpress’in 30 yıldır Türkiye ve Almanya’yı birbirine bağladığını ve iki ülke arasında köprü vazifesi gördüğünü belirterek, “Biz SunExpress olarak bu bilinçle iki ülke arasında ekonomik, kültürel ve diğer tüm alanlarda dostluğun ve ilişkilerin daha fazla güçlenmesi ve ilerlemesi için çaba gösteriyoruz” dedi.

SunExpress’in spora ayrı bir önem verdiğini belirten Özen, “Hangi kültürden gelirseniz gelin spor insanları birleştirir. Bu bilinçle spora, özellikle futbola ayrı bir önem veriyoruz. Bugün burada bunu daha net bir şekilde gördük. SunExpress Efsaneler Maçı çerçevesinde, Türkiye ile Almanya arasında gerçekleşen bu dostluk maçı bizim için çok önemli. Türk Milli Takımının kazanması da ayrı bir mutluluk tabii ki, ama kimin kazandığı önemli değil, bu maçlar sayesinde iki kültürün birbirine daha fazla bağlanacağına ve dostluğun daha da pekişeceğine inanıyoruz” dedi.

Türk Milli Takımı: Serhat Akın, Ayhan Akman, Hamit Altıntop, Emre Aşık, Erhan Albayrak, Ümit Davala, Hayrettin Demirbaş, Ahmet Dursun, Tolunay Kafkas, Nihat Kahveci, Bülent Korkmaz, Tümer Metin, Ergün Penbe, Rüştü Reçber, Hasan Şaş, Tuncay Şanlı, Hakan Ünsal, Erdal Keser (Teknik direktör)

Alman Milli Takımı: Albertz, Babbel, Basler, Bobic, Bräutigam, Buchwald, Ernst, Gaudino, Hildebrand, Matthäus, Neuville, Odonkor, Owomoyela, Rehmer, Reich, Wosz, Zickler.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LnH2zF
via IFTTT

Türk-Alman dostluk maçı ‘SunExpress Efsaneler Maçı’nın galibi ‘Türkiye’ oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LnH2zF

Küçük Dostlarımız ile Uçak Yolculuğu Uçak ile evcil hayvan nasıl taşınır ? Günümüzde hava taşımacılığı en uzak mesafeyi bile minimuma indirecek alternatifler sunmaktadır. Yakın bir zaman içerisinde Qatar Airways Auckland – Doha arasında yapmış olduğu uçuş ile 14.535 kilometrelik mesafeyi 18 saat gibi bir süre içerisinde gerçekleştirerek, dünyanın en uzak mesafe uçuşu rekorunu ele geçirmiştir. Hal böyle olunca da yolcular kara, deniz veya demir yolu yerine hav ayolu ile ulaşıma rağbet göstermektedir. Yolcuların rahatlığının yanında, yanımızda taşıdığımız evcil hayvanlarımızın da rahatlık ve sağlık durumu göz önüne alındığında hava yolu seyahati pozitif bir seçenek oluşturmaktadır. Evcil hayvan taşımacılığı prosedürlerinde hava yolu firmalarının kuralları birbirine son derece benzemektedir. Bugünkü yazımda elimden geldiğince bu farklılıklardan size bahsetmeye çalışacağım.. Öncelikli olarak belirtmek isterim ki, canlı hayvan taşımacılığı kabinde taşıma ve kargo bölümünde taşıma olarak ikiye ayrılmaktadır. Bugün ağırlıklı olarak kendi deneyimlediğim kabinde taşıma şartlarından bahsedeceğim. Uçak içerisinde canlı hayvanınızı taşımak için yapmamız gereken bazı işlemler mevcuttur. İlk olarak hava yolu çağrı merkezini arayıp taşımak istediğiniz hayvan ile ilgili bilgi almanız gerekmektedir. Şöyle ki bazı hayvanların taşınması IATA veya hava yolunun kuralları gereğince yasaklanmıştır. Uçak içerisinde taşınması yasak bazı hayvan türlerini belirtmek istiyorum, Pitbull Terrier Amerikan Pitbull Amerikan Staffordshire Terrier Staffordshire Bullterrier Bullterrier Amerikan Bulldog Dogo Argentino Fila Brasiliero Kangal (Karabaş) Kafkas Çoban Köpeği Mastiff Mastino Napoleta Japon tosası Brezilya mastısı Bordo köpeği Doberman Bu listeye ek olarak bazı hamile hayvanlar , havaalanı personelinin saldırgan, hırçın, hastalıklı olarak teşhis ettiği hayvanlar da uçağa alınmadan geri çevrilir. Sadece aynı cinsten ve birlikte yaşama alışkanlığı olan evcil hayvanlarınızı aynı kafeste taşıyabilirsiniz. Birbirine alışkın 2 kuşu ya da 2 kediyi veya 2 köpeği aynı kafeste taşımanız da pekâlâ mümkün. Bazı ülkerde ise ilgili gümrük otoritesine göre bir takım evraklar talep edilmektedir. Örneğin Türkiye’den İngiltere’ye götüreceğiniz bir canlı hayvan için; – Sağlık Sertifikası  (Third Country Official Veterinary Certificate adlı test Tarım İl Müdürlüğü’nden alınmaktadır.) – C5 Formu (İngiltere) – Kuduz Aşısı ve Titrasyon testi ( test sonrası 90 gün bekleme süresi vardır.) – Mikroçip İmplantı – Pet sahibi Pasaport ve uçak bileti – Aşı karnesi – Dış Parazit Testi. Birleşik Krallık’a gideceği son 5 günde yapılmış olan Dış parazit testi evrakları gerekmektedir. Genel olarak hava yollarının check-in sistemleri, rezervasyon yapmış olduğunuz uçuşun kalkış saatine 48 saat kala açılır. Her uçuşta canlı hayvan kotası olduğundan ötürü erken aramakta yarar olacağını düşünüyorum. Rezervasyon işlemlerinin yapılması akabinde, kafes ölçüleri ve canlı hayvanın ağırlığına göre kabin içerisinde veya kargo bölümünde uçabileceği bilgisi verilmektedir. Hava yoluna ait ücret tarifeleri değişmekte olup, müşteri hizmetleri servisinden bu konu ile alakalı daha net bilgi edinebilirsiniz. Kafes içerisindeki canlının X-Ray cihazındaki ışına maruz kalmasını istemiyorsanız, çevresi açık ve net görülebilen kafesleri tercih etmenizde fayda olacaktır. Pegasus kabin içerisinde maks. 6 kiloya izin verirken, Sun Express ve Türk Hava yollarında bu ağırlık 8 kg olarak değişmektedir. Kafes ölçüleri ise; 23x40x55 cm & 45 x 35 x 23 cm  55x40x20 cm aralıklarında olmalıdır. Rezervasyonunuzu yaptığınız canlı hayvanın taşınma ücreti, havalimanındaki bilet satış bölümüne ödenir. Uçuş günü geldiğinde kendi kimliğiniz ile birlikte evcil hayvanınıza ait sağlık raporu, varsa aşı kartı ve kimlik kartı check-in bankosunda hava yolu personeline ibraz edilmelidir. Bazı hayvanlar için ise veterinerinizden alacağınız “Uçuş için herhangi bir sağlık sakıncası yoktur “ raporu da işinizi görmeye yardımcı olacaktır. Eğer evcil hayvanınız kabin içerisindeki azami ağırlığı geçiyor ise, yer hizmetleri personeli tarafından uçak altına, kargo bölümüne yerleştirilir. Evcil hayvanlar uçak altına teslim edilmek üzere sizin yanınızda ya da check-in bankosunda teslim etmiş olduğunuz yolcu hizmetleri görevlisince ilgili sefere aktarılır. (Kabinde taşınan evcil hayvanlar “PETC” olarak adlandırılır. Kargoda taşınan evcil hayvanlara ise “AVIH” denir. ) Evcil hayvanın uçacak olduğu kompartımanlar uçak tipine göre değişmektedir. Örneğin B737 tayyarelerinde havalandırma ön tarafta olduğundan ötürü 1 ya da 2 no’lu kompartımana yerleştirilir. Geniş gövde uçaklarda ise Hold 5’te yerini alırlar. Kompartımanlardan bulunan ağlara özenle bağlanır ve Harekât memuru tarafından seferi gerçekleştirecek Kaptana “NOTOC” denen Notification to Captain formu verilir. Kaptanın sefer esnasında ısı aralığını ayarlaması açısından bu konu kati önem arz etmektedir. Peki, daha önce hiçRehber Köpek  kavramını duymuş muydunuz? Fiziksel ya da psikolojik rahatsızlıkları nedeniyle bir rehber köpekle seyahat etmesi gereken yolcuların, bu gereksinimlerini doktor raporuyla belgelemeleri halinde yararlanabildikleri bir imkândır. Rehber köpekler ücretsiz taşınır. Uçuş esnasında ise tasmalı ve ayakucunda oturarak yolculuk geçirebilirler. Rehber evcil hayvanlar ise kendi arasında 2 gruba ayrılır; ESAN: Kabinde yolcuyla birlikte duygusal/psikiyatrik destek amaçlı seyahat eden evcil hayvan SVAN: Kabinde yolcuyla birlikte hizmet amaçlı seyahat eden evcil hayvan Saygılarımla Emre Sanisoğlu  

Uçak ile evcil hayvan nasıl taşınır ?

Günümüzde hava taşımacılığı en uzak mesafeyi bile minimuma indirecek alternatifler sunmaktadır. Yakın bir zaman içerisinde Qatar Airways Auckland – Doha arasında yapmış olduğu uçuş ile 14.535 kilometrelik mesafeyi 18 saat gibi bir süre içerisinde gerçekleştirerek, dünyanın en uzak mesafe uçuşu rekorunu ele geçirmiştir. Hal böyle olunca da yolcular kara, deniz veya demir yolu yerine hav ayolu ile ulaşıma rağbet göstermektedir.

Yolcuların rahatlığının yanında, yanımızda taşıdığımız evcil hayvanlarımızın da rahatlık ve sağlık durumu göz önüne alındığında hava yolu seyahati pozitif bir seçenek oluşturmaktadır. Evcil hayvan taşımacılığı prosedürlerinde hava yolu firmalarının kuralları birbirine son derece benzemektedir. Bugünkü yazımda elimden geldiğince bu farklılıklardan size bahsetmeye çalışacağım..

Öncelikli olarak belirtmek isterim ki, canlı hayvan taşımacılığı kabinde taşıma ve kargo bölümünde taşıma olarak ikiye ayrılmaktadır. Bugün ağırlıklı olarak kendi deneyimlediğim kabinde taşıma şartlarından bahsedeceğim.

Uçak içerisinde canlı hayvanınızı taşımak için yapmamız gereken bazı işlemler mevcuttur. İlk olarak hava yolu çağrı merkezini arayıp taşımak istediğiniz hayvan ile ilgili bilgi almanız gerekmektedir. Şöyle ki bazı hayvanların taşınması IATA veya hava yolunun kuralları gereğince yasaklanmıştır.

Uçak içerisinde taşınması yasak bazı hayvan türlerini belirtmek istiyorum,

Pitbull Terrier

Amerikan Pitbull

Amerikan Staffordshire Terrier

Staffordshire Bullterrier

Bullterrier

Amerikan Bulldog

Dogo Argentino

Fila Brasiliero

Kangal (Karabaş)

Kafkas Çoban Köpeği

Mastiff

Mastino Napoleta

Japon tosası

Brezilya mastısı

Bordo köpeği

Doberman

Bu listeye ek olarak bazı hamile hayvanlar , havaalanı personelinin saldırgan, hırçın, hastalıklı olarak teşhis ettiği hayvanlar da uçağa alınmadan geri çevrilir.

Sadece aynı cinsten ve birlikte yaşama alışkanlığı olan evcil hayvanlarınızı aynı kafeste taşıyabilirsiniz. Birbirine alışkın 2 kuşu ya da 2 kediyi veya 2 köpeği aynı kafeste taşımanız da pekâlâ mümkün.

Bazı ülkerde ise ilgili gümrük otoritesine göre bir takım evraklar talep edilmektedir. Örneğin Türkiye’den İngiltere’ye götüreceğiniz bir canlı hayvan için;

– Sağlık Sertifikası  (Third Country Official Veterinary Certificate adlı test Tarım İl Müdürlüğü’nden alınmaktadır.)

– C5 Formu (İngiltere)

– Kuduz Aşısı ve Titrasyon testi ( test sonrası 90 gün bekleme süresi vardır.)

– Mikroçip İmplantı

– Pet sahibi Pasaport ve uçak bileti

– Aşı karnesi

– Dış Parazit Testi. Birleşik Krallık’a gideceği son 5 günde yapılmış olan Dış parazit testi evrakları gerekmektedir.

Genel olarak hava yollarının check-in sistemleri, rezervasyon yapmış olduğunuz uçuşun kalkış saatine 48 saat kala açılır. Her uçuşta canlı hayvan kotası olduğundan ötürü erken aramakta yarar olacağını düşünüyorum. Rezervasyon işlemlerinin yapılması akabinde, kafes ölçüleri ve canlı hayvanın ağırlığına göre kabin içerisinde veya kargo bölümünde uçabileceği bilgisi verilmektedir. Hava yoluna ait ücret tarifeleri değişmekte olup, müşteri hizmetleri servisinden bu konu ile alakalı daha net bilgi edinebilirsiniz.

Kafes içerisindeki canlının X-Ray cihazındaki ışına maruz kalmasını istemiyorsanız, çevresi açık ve net görülebilen kafesleri tercih etmenizde fayda olacaktır. Pegasus kabin içerisinde maks. 6 kiloya izin verirken, Sun Express ve Türk Hava yollarında bu ağırlık 8 kg olarak değişmektedir. Kafes ölçüleri ise;
23x40x55 cm & 45 x 35 x 23 cm  55x40x20 cm aralıklarında olmalıdır.

Rezervasyonunuzu yaptığınız canlı hayvanın taşınma ücreti, havalimanındaki bilet satış bölümüne ödenir.

Uçuş günü geldiğinde kendi kimliğiniz ile birlikte evcil hayvanınıza ait sağlık raporu, varsa aşı kartı ve kimlik kartı check-in bankosunda hava yolu personeline ibraz edilmelidir. Bazı hayvanlar için ise veterinerinizden alacağınız “Uçuş için herhangi bir sağlık sakıncası yoktur “ raporu da işinizi görmeye yardımcı olacaktır.

Eğer evcil hayvanınız kabin içerisindeki azami ağırlığı geçiyor ise, yer hizmetleri personeli tarafından uçak altına, kargo bölümüne yerleştirilir. Evcil hayvanlar uçak altına teslim edilmek üzere sizin yanınızda ya da check-in bankosunda teslim etmiş olduğunuz yolcu hizmetleri görevlisince ilgili sefere aktarılır.

(Kabinde taşınan evcil hayvanlar “PETC” olarak adlandırılır. Kargoda taşınan evcil hayvanlara ise “AVIH” denir. )

Evcil hayvanın uçacak olduğu kompartımanlar uçak tipine göre değişmektedir. Örneğin B737 tayyarelerinde havalandırma ön tarafta olduğundan ötürü 1 ya da 2 no’lu kompartımana yerleştirilir. Geniş gövde uçaklarda ise Hold 5’te yerini alırlar. Kompartımanlardan bulunan ağlara özenle bağlanır ve Harekât memuru tarafından seferi gerçekleştirecek Kaptana “NOTOC” denen Notification to Captain formu verilir. Kaptanın sefer esnasında ısı aralığını ayarlaması açısından bu konu kati önem arz etmektedir.

Peki, daha önce hiçRehber Köpek  kavramını duymuş muydunuz?

Fiziksel ya da psikolojik rahatsızlıkları nedeniyle bir rehber köpekle seyahat etmesi gereken yolcuların, bu gereksinimlerini doktor raporuyla belgelemeleri halinde yararlanabildikleri bir imkândır. Rehber köpekler ücretsiz taşınır. Uçuş esnasında ise tasmalı ve ayakucunda oturarak yolculuk geçirebilirler.

Rehber evcil hayvanlar ise kendi arasında 2 gruba ayrılır;

ESAN: Kabinde yolcuyla birlikte duygusal/psikiyatrik destek amaçlı seyahat eden evcil hayvan

SVAN: Kabinde yolcuyla birlikte hizmet amaçlı seyahat eden evcil hayvan

Saygılarımla

Emre Sanisoğlu

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J9WvXk
via IFTTT

Küçük Dostlarımız ile Uçak Yolculuğu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J9WvXk