23 Mayıs 2018 Çarşamba

‘Geleceğin Lojistiği’nin Kapıları Aralanıyor Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, üyeleri ve sektör paydaşları için geleceğin kapılarını açmaya hazırlanıyor. Türk lojistik sektörünün öncü sivil toplum kuruluşu UTİKAD, “Geleceğe nasıl uyum sağlarım? Geleceğin getireceği fırsatlar ve tehditler neler? Oyunda kalmaya nasıl devam ederim? e-Dünya’ya hazır mıyım?” gibi soruların yanıtlarına yeni bakış açısı kazandıracak Geleceğin Lojistiği Zirvesi‘ni 19 Eylül 2018 Çarşamba günü Elite World Europe Otel’de düzenliyor. Lojistik sektöründe her geçen gün etkisi daha da yoğun hissedilen ve ‘teknolojik gelişmeler’ başlığı altında toplanan birçok kavram iş yapış şekillerine yön veriyor, yeni ufuklar açmaya devam ediyor. e-Ticaret ile gündelik hayatın bir parçası olan ve Endüstri 4.0 ile iş yapış şekillerinde köklü değişiklikler yaratacak değişim süreci ile adım adım e-dünya’ya doğru gidiliyor. Peki bu yolculuk için ne kadar donanımlısınız? Endüstri 4.0, Sürdürülebilirlik, İklim Değişikliği, Blockchain, İnovasyon gibi kavramları hayatınıza ne kadar entegre edebildiniz? Firmanız ve siz, e-dünyanın bir parçası olmaya hazır mısınız? Gelecek senaryoları hakkında neler biliyorsunuz? İşte tüm bu soruların yanıtlarının ortak akıl ile aranacağı Geleceğin Lojistiği Zirvesi‘nde fütürist isimler, sektörden ve sektör dışından yetkin panelistler ve sektöre yönelik inovatif yatırımların tanıtımları yer alacak. Siz de geleceğin lojistiğinde yerinizi şimdiden ayırtın! UTİKAD’ın lojistik sektörü temsilcilerine yeni bakış açıları sunmak, profesyonel iş yaşamında farklı senaryolara hazırlanılmasını sağlamak, gelecek planlarına dair önemli ipuçları paylaşmak için düzenlediği Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ne dair detaylı bilgi için tıklayınız. Bu sıra dışı ve fark yaratacak zirveye sponsor olarak katkı sağlamak ve zirvede yer almak için ise UTİKAD Kurumsal İletişim Müdürü Nilgün Tahmaz ile iletişime geçebilirsiniz. İletişim bilgileri: E-Posta: nilgun.tahmaz@utikad.org.tr Telefon: 0212 663 62 61 Dah: 115

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, üyeleri ve sektör paydaşları için geleceğin kapılarını açmaya hazırlanıyor. Türk lojistik sektörünün öncü sivil toplum kuruluşu UTİKAD, “Geleceğe nasıl uyum sağlarım? Geleceğin getireceği fırsatlar ve tehditler neler? Oyunda kalmaya nasıl devam ederim? e-Dünya’ya hazır mıyım?” gibi soruların yanıtlarına yeni bakış açısı kazandıracak Geleceğin Lojistiği Zirvesi‘ni 19 Eylül 2018 Çarşamba günü Elite World Europe Otel’de düzenliyor.

Lojistik sektöründe her geçen gün etkisi daha da yoğun hissedilen ve ‘teknolojik gelişmeler’ başlığı altında toplanan birçok kavram iş yapış şekillerine yön veriyor, yeni ufuklar açmaya devam ediyor. e-Ticaret ile gündelik hayatın bir parçası olan ve Endüstri 4.0 ile iş yapış şekillerinde köklü değişiklikler yaratacak değişim süreci ile adım adım e-dünya’ya doğru gidiliyor.

Peki bu yolculuk için ne kadar donanımlısınız?

Endüstri 4.0, Sürdürülebilirlik, İklim Değişikliği, Blockchain, İnovasyon gibi kavramları hayatınıza ne kadar entegre edebildiniz?

Firmanız ve siz, e-dünyanın bir parçası olmaya hazır mısınız?

Gelecek senaryoları hakkında neler biliyorsunuz?

İşte tüm bu soruların yanıtlarının ortak akıl ile aranacağı Geleceğin Lojistiği Zirvesi‘nde fütürist isimler, sektörden ve sektör dışından yetkin panelistler ve sektöre yönelik inovatif yatırımların tanıtımları yer alacak.

Siz de geleceğin lojistiğinde yerinizi şimdiden ayırtın!

UTİKAD’ın lojistik sektörü temsilcilerine yeni bakış açıları sunmak, profesyonel iş yaşamında farklı senaryolara hazırlanılmasını sağlamak, gelecek planlarına dair önemli ipuçları paylaşmak için düzenlediği Geleceğin Lojistiği Zirvesi’ne dair detaylı bilgi için tıklayınız.

Bu sıra dışı ve fark yaratacak zirveye sponsor olarak katkı sağlamak ve zirvede yer almak için ise UTİKAD Kurumsal İletişim Müdürü Nilgün Tahmaz ile iletişime geçebilirsiniz.

İletişim bilgileri:

E-Posta: nilgun.tahmaz@utikad.org.tr
Telefon: 0212 663 62 61 Dah: 115



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2kiH5ko
via IFTTT

YEMEK KARTINDA İSKONTOYA SON, YÜKSEK KOMİSYONA TAVAN İTO Başkanı Avdagiç: – “Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmeliğine göre lokantaların yemek kartı firmalarına ödedikleri yüzde 10’u bulan komisyonlar yüzde 6’nın altına inecek.” – “Kart hizmeti veren firmaların anlaşmalı iş yerlerine verdikleri yüzde 7’yi bulan iskontolar ise tamamen kaldırıldı.” – “Yemek kartında yeni düzenleme ile yemeğin lezzeti, lokantanın bereketi artacak.” İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, yaklaşık 5 milyon çalışanın iş yeri dışında yedikleri yemeğin maliyetini artıran, lokantalara ciddi mali yük getiren yemek kartı komisyon oranlarına üst sınır getirilmesine ilişkin, “Yemek kartında yeni düzenleme ile yemeğin lezzeti, lokantanın bereketi artacak” dedi. Avdagiç, İTO olarak 14 ay önce ‘İskonto kalkarsa restoranlar ve yemek kartı firmaları arasında tartışmaya neden olan komisyonların yüzde 3-4 seviyesine çekilebileceğine inanıyoruz’ açıklaması yaptıklarını hatırlatarak, şunları söyledi: “Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayınlanan Perakende Ticarette Uygulanacak İlke ve Kurallar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği’ne göre lokantaların yemek kartı firmalarına ödedikleri yüzde 10’u bulan komisyonlar yüzde 6’nın altına inecek. Bu sayede yemek hizmeti veren büyük çoğunluğu KOBİ olan iş yerlerinin üzerindeki maliyet yükü azalacağı gibi kart çıkaran kuruluşlar da kazançlı çıkacak. Çünkü yeni yönetmelikle, kart hizmeti veren firmaların anlaşmalı iş yerlerine verdikleri yüzde 7’yi bulan iskontolar ise tamamen kaldırıldı. İstanbul Ticaret Odası olarak iskontoların kaldırılması yönündeki önerimizi ilk kez geçtiğimiz yılbaşında kamuoyu nezdinde dile getirmiştik. Tam da arzu ettiğimiz oldu. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na teşekkürlerimizi sunuyoruz.” 110 BİN İŞLETMEYİ İLGİLENDİRİYOR Yeni düzenleme ile yemek kartı kuruluşları iskonto haricinde artık barındırma, kira, sarf malzemesi, işletim, teknik destek ve bakım bedeli, depozito gibi adlar altında da herhangi bir bedel talep edemeyecek. Yemek kartı hizmeti veren kuruluşlarının lokantalara yapacağı ödemelerin süresi de 30 günü geçemeyecek. Türkiye’de yemek kartı ve benzeri sistemle servis veren yaklaşık 110 bin işletme var. Bu işletmelerin 40 bini İstanbul’da. Yemek kartı kullanan çalışan sayısı ise 5 milyonu buluyor.

İTO Başkanı Avdagiç:

– “Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmeliğine göre lokantaların yemek kartı firmalarına ödedikleri yüzde 10’u bulan komisyonlar yüzde 6’nın altına inecek.”

– “Kart hizmeti veren firmaların anlaşmalı iş yerlerine verdikleri yüzde 7’yi bulan iskontolar ise tamamen kaldırıldı.”

– “Yemek kartında yeni düzenleme ile yemeğin lezzeti, lokantanın bereketi artacak.”

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, yaklaşık 5 milyon çalışanın iş yeri dışında yedikleri yemeğin maliyetini artıran, lokantalara ciddi mali yük getiren yemek kartı komisyon oranlarına üst sınır getirilmesine ilişkin, “Yemek kartında yeni düzenleme ile yemeğin lezzeti, lokantanın bereketi artacak” dedi.

Avdagiç, İTO olarak 14 ay önce ‘İskonto kalkarsa restoranlar ve yemek kartı firmaları arasında tartışmaya neden olan komisyonların yüzde 3-4 seviyesine çekilebileceğine inanıyoruz’ açıklaması yaptıklarını hatırlatarak, şunları söyledi:

“Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayınlanan Perakende Ticarette Uygulanacak İlke ve Kurallar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği’ne göre lokantaların yemek kartı firmalarına ödedikleri yüzde 10’u bulan komisyonlar yüzde 6’nın altına inecek.

Bu sayede yemek hizmeti veren büyük çoğunluğu KOBİ olan iş yerlerinin üzerindeki maliyet yükü azalacağı gibi kart çıkaran kuruluşlar da kazançlı çıkacak. Çünkü yeni yönetmelikle, kart hizmeti veren firmaların anlaşmalı iş yerlerine verdikleri yüzde 7’yi bulan iskontolar ise tamamen kaldırıldı.

İstanbul Ticaret Odası olarak iskontoların kaldırılması yönündeki önerimizi ilk kez geçtiğimiz yılbaşında kamuoyu nezdinde dile getirmiştik. Tam da arzu ettiğimiz oldu. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na teşekkürlerimizi sunuyoruz.”

110 BİN İŞLETMEYİ İLGİLENDİRİYOR

Yeni düzenleme ile yemek kartı kuruluşları iskonto haricinde artık barındırma, kira, sarf malzemesi, işletim, teknik destek ve bakım bedeli, depozito gibi adlar altında da herhangi bir bedel talep edemeyecek. Yemek kartı hizmeti veren kuruluşlarının lokantalara yapacağı ödemelerin süresi de 30 günü geçemeyecek.

Türkiye’de yemek kartı ve benzeri sistemle servis veren yaklaşık 110 bin işletme var. Bu işletmelerin 40 bini İstanbul’da. Yemek kartı kullanan çalışan sayısı ise 5 milyonu buluyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J0Igmz
via IFTTT

E-ihracat Yapan Şirketler Dikkat: Yeni Düzenleme Cuma Günü Başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IHnmKd

E-ihracat Yapan Şirketler Dikkat: Yeni Düzenleme Cuma Günü Başlıyor AB’nin yeni veri koruma düzenlemesi 25 Mayıs 2018 tarihinde yürürlüğe giriyor… E-ihracat yapan şirketler dikkat: AB’de veri güvenliğine yönelik yeni düzenleme Cuma günü başlıyor Türkiye’nin e-ihracatında önemli bir ağırlığa sahip olan AB bünyesinde uygulamaya başlanacak olan AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği (EU GDPR) 25 Mayıs 2018 Cuma gününden itibaren yürürlüğe giriyor. Oldukça kesin düzenlemeler getiren GDPR, kişisel veriler konusunda gerektiği şekilde hareket etmeyen şirketlere yıllık cironun yüzde 4’üne veya 20 milyon Euro’ya varan ağır cezalar da getiriyor. GDPR’nin AB ülkelerine e-ihracat yapan bütün şirketleri etkileyeceğine dikkat çeken B2CDirect CEO’su Yusuf İbili, “Yeni yönetmelik her şeyden önce bireyi merkeze alıyor. Şirketler kişisel verilerin talep edildiği tüm süreçlerini açık, şeffaf ve anlaşılabilir olarak ifade etmek zorundalar. Öte yandan GDPR, kullanıcıların daha önce vermiş oldukları veri işleme izinlerini istedikleri anda kaldırabilmelerini de kolaylaştırıyor.” Avrupa Birliği bünyesindeki ülkelerin vatandaşlarının kişisel bilgi güvenliği ve gizlilik haklarını korumak amacıyla düzenlenen AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği olarak tanımlanabilecek EU GDPR (EU General Data Protection Regulation) 25 Mayıs 2018 Cuma gününden itibaren yürürlüğe giriyor. AB’nin kişisel verilerin korumasına yönelik olarak son yıllarda yaptığı en büyük reformlardan biri olarak gösterilen GDPR, getirdiği düzenlemeler nedeniyle Avrupa Birliği ülkelerine e-ihracat yapan şirketleri yakından ilgilendiriyor. GDPR’ye uymayanlar 20 milyon Euro’ya kadar cezalarla karşılaşabilir Türkiye’nin e-ihracat uzmanı B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili yeni düzenlemenin çok kesin hatlara sahip olduğunu hatırlatarak şu noktalara dikkat çekiyor: “Yeni yönetmelik kullanıcıyı merkeze alarak oluşturulduğu için, içinde bulunan tüm maddeler tamamen kullanıcı açısından konuya bakarak şirketlerin atması gereken adımları tespit ediyor. GDPR’da kullanıcı, ‘ilgili kişi’ olarak tanımlanıyor. Herkesin kendi kişisel verilerinin sahibi olduğu merkeze alınarak oluşturulan bu yönetmelik, şirketlere de bu bağlamda önemli sınırlamalar ve kısıtlamalar getiriyor. Bunu dikkate almayan şirketler önemli cezalar ödemek durumunda kalabilir. Türkiye’den AB ülkelerine hizmet veya mal satışı yapan şirketler, GDPR ihlalleri sebebiyle 20 milyon Euro’ya varan cezalarla karşılaşabilir.” GDPR düzenlemesinde dikkat çeken 5 önemli nokta Eğer e-ihracat yoluyla AB’ye hizmet veya mal satışı yapan bir şirketiniz varsa, GDPR uygulamasına uygunluğunuzu mutlaka gözden geçirmenizde fayda var. B2CDirect CEO’su Yusuf İbili’ye göre GDPR yönetmeliğine uyum sağlamak için şirketlerin mutlaka dikkate alması gereken 5 temel nokta şu şekilde sıralanıyor: 1- Geniş Yetki Alanı: Avrupa Birliği sınırları içerisinde yaşayan herhangi birinin kişisel verilerini işleyen tüm şirketler için, şirketin nerede bulunduğu fark etmeksizin GDPR uyumluluğu aranacak. Örneğin, Türkiye merkezli e-ticaret sayfanızdan, Almanya’daki müşterinize satış yapmadan öncesi ve sonrasındaki tüm adımlarda, topladığınız bütün veriler için GDPR uyumluluğu aranacak. (E-posta üyelik, SMS bildirimi, web sitesi izleme ve takip araçları, vb.) 2- Yüksek Cezalar: GDPR ile uyumlu olmayan denetleyiciler ve işleyiciler dahil tüm kurum ve kuruluşlar, yıllık küresel cirolarının %4’üne veya 20 milyon avroya (hangisi büyükse) varan miktarlarda ceza alabilir. 3- İzin Almak: Kullanıcıdan kişisel bilgiler istenirken, net ve kolayca anlaşılır bir şekilde onay istenmeli ve bu süreç diğer işlemlerden ya da konulardan ayırt edilebilecek şekilde oluşturulmalı. Kullanıcı vazgeçtiği zaman, daha önceden vermiş olduğu onayı kolaylıkla ve hızla iptal edebilmeli. Buna ek olarak, şirketler sadece sundukları hizmetlerle gerçekten ilgisi bulunan kişisel verileri talep edebileceklerdir. Örneğin, e-posta, SMS veya uygulama içi bildirimler gibi çok net ve görünür şekilde yönetilebilir olmalıdır. Dileyen kullanıcı basit şekilde bildirimleri kapatabilmelidir. 4- İhlal Bildirimleri: İhlal bildirimleri zorunlu olacaktır. Yeni düzenlemeye göre kurum veya kuruluşun ihlalin farkına varmasını takip eden 72 saat içinde bildirim işlemini tamamlaması gerekiyor. Örneğin, veritabanına bir sızma olduğu tespit edilirse, 72 saat içerisinde etkilenen kullanıcılar tespit edilmeli, bu kişiler net ve şeffaf şekilde ihlale yönelik bilgilendirilmeli ve çözüm yolları aktarılmalıdır. 5- Gizlilik: Yeni yönetmelik, veri koruma işlevinin sistemler tasarlanırken daha en baştan işleyişe ve sürece dahil edilmesini, sonradan ekleme yoluyla uygulanmaması şartını da beraberinde getiriyor. Bu nedenle şirketlerin sistemlerini daha ilk günden itibaren yeni yönetmelikle uyumlu olarak tasarlamaları gerekiyor. Avrupa Birliği ile iş yapan tüm şirketlerin konuya hassasiyetle ve ivedi bir şekilde eğilmesi gerektiğini belirten B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili, yeni düzenlemenin yalnızca birkaç gün içinde yürürlüğe gireceğini hatırlatıyor: “Şirketlerin müşterilerine ve ilgili kişilere ait bilgileri toplaması, saklaması ve işlemesi için, öncelikle bu bilgilerin hangi amaç için ve ne maksatla talep edildiğinin açık bir şekilde belirtilmesi gerekiyor. Eğer amaç değişirse, ilgili kişiden mutlaka yeniden muvaffakiyet alınması şart koşuluyor. Bu yüzden, AB ile ticari ilişkisi bulunan tüm firmaların kişisel veri ile ilgili işlem yapmadan önce, bu verileri nasıl kullanacaklarıyla ilgili sıkı bir inceleme yapmasını öneriyoruz. İlgili prosedürlerinin anlaşılır olmasını, hiçbir açık bulunmamasını ve AB’nin yenilenen GDPR düzenlemesiyle birebir uyumlu olup olmadığını çok titiz ve dikkatli bir şekilde kontrol etmeliler. Üstelik bunu çok hızlı bir şekilde, ivedilikle yapmalılar, çünkü yönetmelik 25 Mayıs 2018 tarihinden itibaren yürürlükte olacak. Aksi takdirde şirketler çok ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalabilirler.” GDPR sizin şirketinizi de etkileyecek mi? GDPR, hem Avrupa Birliği dahilindeki kuruluşlar hem de Avrupa Birliği dışındaki şirketler için geçerli. AB vatandaşlarına mal veya hizmet sunan ya da davranışlarını izleyen tüm şirketler GDPR’nin düzenlemelerinden etkileniyor. GDRP uygulaması, hem denetleyiciler hem de işleyiciler için geçerli bir düzenleme olduğundan dolayı oldukça geniş bir etki alanına sahip bulunuyor. GDPR uyumluluğu için ne yapmak gerekiyor? Yusuf İbili, GDPR uyumluluğu için şirketlerin atması gereken öncelikli adımları şu şekilde sıralıyor: “Öncelikle rutin olarak yapılan işlemler, güvenlik politikaları ve işletmenin hedeflerini GDPR şartlarına göre değerlendirmek ve gerekiyorsa revize etmek gerekir. Bunun dışında şirket çalışanlarının bu konuda eğitim almaları da çok faydalı olacaktır. Şirket yöneticilerinin, ilgili ekiplerinin GDPR konusundaki bilgilerinin tam ve eksiksiz olduğundan emin olmaları gerekir. Öte yandan, yapılan ve yapılacak her işlemin ya da sürecin uygun bir şekilde belgelendirilmesi de gerekir. Bu belgelendirme işleminin GDPR uyumlu olması, kullanıcıların verilerinin nasıl işleneceğini açık bir şekilde bildirilmesi önemlidir.” B2CDirect hakkında: Türkiye’nin e-ihracat uzmanı B2CDirect, uluslararası lojistik profesyonelleri tarafından A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarıyla e-ihracat çözümleri sunmak için kurulmuştur. 2016 yılında, İstanbul merkezli olarak operasyonlarına başlamıştır ve kısa süre içerisinde Türkiye’de onlarca online tedarikçi ve teknoloji sağlayıcıları için tek ve lider e-ihracat çözüm ortağı olmuştur. Müşterilerinin ihtiyaçlarını yakından tanıyan B2CDirect, 230’dan fazla ülkeye yönelik tüm e-ihracat süreçleri için anahtar teslim çözümler sunmaktadır. B2CDirect tecrübeli ekibiyle e-ihracat konusunda direkt ve tek kanaldan tüm ihtiyaçlara yönelik sürdürülebilir çözümler üretir.

AB’nin yeni veri koruma düzenlemesi 25 Mayıs 2018 tarihinde yürürlüğe giriyor…

E-ihracat yapan şirketler dikkat: AB’de veri güvenliğine yönelik yeni düzenleme Cuma günü başlıyor

Türkiye’nin e-ihracatında önemli bir ağırlığa sahip olan AB bünyesinde uygulamaya başlanacak olan AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği (EU GDPR) 25 Mayıs 2018 Cuma gününden itibaren yürürlüğe giriyor. Oldukça kesin düzenlemeler getiren GDPR, kişisel veriler konusunda gerektiği şekilde hareket etmeyen şirketlere yıllık cironun yüzde 4’üne veya 20 milyon Euro’ya varan ağır cezalar da getiriyor.

GDPR’nin AB ülkelerine e-ihracat yapan bütün şirketleri etkileyeceğine dikkat çeken B2CDirect CEO’su Yusuf İbili, “Yeni yönetmelik her şeyden önce bireyi merkeze alıyor. Şirketler kişisel verilerin talep edildiği tüm süreçlerini açık, şeffaf ve anlaşılabilir olarak ifade etmek zorundalar. Öte yandan GDPR, kullanıcıların daha önce vermiş oldukları veri işleme izinlerini istedikleri anda kaldırabilmelerini de kolaylaştırıyor.”

Avrupa Birliği bünyesindeki ülkelerin vatandaşlarının kişisel bilgi güvenliği ve gizlilik haklarını korumak amacıyla düzenlenen AB Genel Veri Koruma Yönetmeliği olarak tanımlanabilecek EU GDPR (EU General Data Protection Regulation) 25 Mayıs 2018 Cuma gününden itibaren yürürlüğe giriyor. AB’nin kişisel verilerin korumasına yönelik olarak son yıllarda yaptığı en büyük reformlardan biri olarak gösterilen GDPR, getirdiği düzenlemeler nedeniyle Avrupa Birliği ülkelerine e-ihracat yapan şirketleri yakından ilgilendiriyor.

GDPR’ye uymayanlar 20 milyon Euro’ya kadar cezalarla karşılaşabilir

Türkiye’nin e-ihracat uzmanı B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili yeni düzenlemenin çok kesin hatlara sahip olduğunu hatırlatarak şu noktalara dikkat çekiyor: “Yeni yönetmelik kullanıcıyı merkeze alarak oluşturulduğu için, içinde bulunan tüm maddeler tamamen kullanıcı açısından konuya bakarak şirketlerin atması gereken adımları tespit ediyor. GDPR’da kullanıcı, ‘ilgili kişi’ olarak tanımlanıyor. Herkesin kendi kişisel verilerinin sahibi olduğu merkeze alınarak oluşturulan bu yönetmelik, şirketlere de bu bağlamda önemli sınırlamalar ve kısıtlamalar getiriyor. Bunu dikkate almayan şirketler önemli cezalar ödemek durumunda kalabilir. Türkiye’den AB ülkelerine hizmet veya mal satışı yapan şirketler, GDPR ihlalleri sebebiyle 20 milyon Euro’ya varan cezalarla karşılaşabilir.”

GDPR düzenlemesinde dikkat çeken 5 önemli nokta

Eğer e-ihracat yoluyla AB’ye hizmet veya mal satışı yapan bir şirketiniz varsa, GDPR uygulamasına uygunluğunuzu mutlaka gözden geçirmenizde fayda var. B2CDirect CEO’su Yusuf İbili’ye göre GDPR yönetmeliğine uyum sağlamak için şirketlerin mutlaka dikkate alması gereken 5 temel nokta şu şekilde sıralanıyor:

1- Geniş Yetki Alanı: Avrupa Birliği sınırları içerisinde yaşayan herhangi birinin kişisel verilerini işleyen tüm şirketler için, şirketin nerede bulunduğu fark etmeksizin GDPR uyumluluğu aranacak. Örneğin, Türkiye merkezli e-ticaret sayfanızdan, Almanya’daki müşterinize satış yapmadan öncesi ve sonrasındaki tüm adımlarda, topladığınız bütün veriler için GDPR uyumluluğu aranacak. (E-posta üyelik, SMS bildirimi, web sitesi izleme ve takip araçları, vb.)

2- Yüksek Cezalar: GDPR ile uyumlu olmayan denetleyiciler ve işleyiciler dahil tüm kurum ve kuruluşlar, yıllık küresel cirolarının %4’üne veya 20 milyon avroya (hangisi büyükse) varan miktarlarda ceza alabilir.

3- İzin Almak: Kullanıcıdan kişisel bilgiler istenirken, net ve kolayca anlaşılır bir şekilde onay istenmeli ve bu süreç diğer işlemlerden ya da konulardan ayırt edilebilecek şekilde oluşturulmalı. Kullanıcı vazgeçtiği zaman, daha önceden vermiş olduğu onayı kolaylıkla ve hızla iptal edebilmeli. Buna ek olarak, şirketler sadece sundukları hizmetlerle gerçekten ilgisi bulunan kişisel verileri talep edebileceklerdir. Örneğin, e-posta, SMS veya uygulama içi bildirimler gibi çok net ve görünür şekilde yönetilebilir olmalıdır. Dileyen kullanıcı basit şekilde bildirimleri kapatabilmelidir.

4- İhlal Bildirimleri: İhlal bildirimleri zorunlu olacaktır. Yeni düzenlemeye göre kurum veya kuruluşun ihlalin farkına varmasını takip eden 72 saat içinde bildirim işlemini tamamlaması gerekiyor. Örneğin, veritabanına bir sızma olduğu tespit edilirse, 72 saat içerisinde etkilenen kullanıcılar tespit edilmeli, bu kişiler net ve şeffaf şekilde ihlale yönelik bilgilendirilmeli ve çözüm yolları aktarılmalıdır.

5- Gizlilik: Yeni yönetmelik, veri koruma işlevinin sistemler tasarlanırken daha en baştan işleyişe ve sürece dahil edilmesini, sonradan ekleme yoluyla uygulanmaması şartını da beraberinde getiriyor. Bu nedenle şirketlerin sistemlerini daha ilk günden itibaren yeni yönetmelikle uyumlu olarak tasarlamaları gerekiyor.

Avrupa Birliği ile iş yapan tüm şirketlerin konuya hassasiyetle ve ivedi bir şekilde eğilmesi gerektiğini belirten B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili, yeni düzenlemenin yalnızca birkaç gün içinde yürürlüğe gireceğini hatırlatıyor: “Şirketlerin müşterilerine ve ilgili kişilere ait bilgileri toplaması, saklaması ve işlemesi için, öncelikle bu bilgilerin hangi amaç için ve ne maksatla talep edildiğinin açık bir şekilde belirtilmesi gerekiyor. Eğer amaç değişirse, ilgili kişiden mutlaka yeniden muvaffakiyet alınması şart koşuluyor. Bu yüzden, AB ile ticari ilişkisi bulunan tüm firmaların kişisel veri ile ilgili işlem yapmadan önce, bu verileri nasıl kullanacaklarıyla ilgili sıkı bir inceleme yapmasını öneriyoruz. İlgili prosedürlerinin anlaşılır olmasını, hiçbir açık bulunmamasını ve AB’nin yenilenen GDPR düzenlemesiyle birebir uyumlu olup olmadığını çok titiz ve dikkatli bir şekilde kontrol etmeliler. Üstelik bunu çok hızlı bir şekilde, ivedilikle yapmalılar, çünkü yönetmelik 25 Mayıs 2018 tarihinden itibaren yürürlükte olacak. Aksi takdirde şirketler çok ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalabilirler.”

GDPR sizin şirketinizi de etkileyecek mi?

GDPR, hem Avrupa Birliği dahilindeki kuruluşlar hem de Avrupa Birliği dışındaki şirketler için geçerli. AB vatandaşlarına mal veya hizmet sunan ya da davranışlarını izleyen tüm şirketler GDPR’nin düzenlemelerinden etkileniyor. GDRP uygulaması, hem denetleyiciler hem de işleyiciler için geçerli bir düzenleme olduğundan dolayı oldukça geniş bir etki alanına sahip bulunuyor.

GDPR uyumluluğu için ne yapmak gerekiyor?

Yusuf İbili, GDPR uyumluluğu için şirketlerin atması gereken öncelikli adımları şu şekilde sıralıyor: “Öncelikle rutin olarak yapılan işlemler, güvenlik politikaları ve işletmenin hedeflerini GDPR şartlarına göre değerlendirmek ve gerekiyorsa revize etmek gerekir. Bunun dışında şirket çalışanlarının bu konuda eğitim almaları da çok faydalı olacaktır. Şirket yöneticilerinin, ilgili ekiplerinin GDPR konusundaki bilgilerinin tam ve eksiksiz olduğundan emin olmaları gerekir. Öte yandan, yapılan ve yapılacak her işlemin ya da sürecin uygun bir şekilde belgelendirilmesi de gerekir. Bu belgelendirme işleminin GDPR uyumlu olması, kullanıcıların verilerinin nasıl işleneceğini açık bir şekilde bildirilmesi önemlidir.”

B2CDirect hakkında:

Türkiye’nin e-ihracat uzmanı B2CDirect, uluslararası lojistik profesyonelleri tarafından A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarıyla e-ihracat çözümleri sunmak için kurulmuştur. 2016 yılında, İstanbul merkezli olarak operasyonlarına başlamıştır ve kısa süre içerisinde Türkiye’de onlarca online tedarikçi ve teknoloji sağlayıcıları için tek ve lider e-ihracat çözüm ortağı olmuştur. Müşterilerinin ihtiyaçlarını yakından tanıyan B2CDirect, 230’dan fazla ülkeye yönelik tüm e-ihracat süreçleri için anahtar teslim çözümler sunmaktadır. B2CDirect tecrübeli ekibiyle e-ihracat konusunda direkt ve tek kanaldan tüm ihtiyaçlara yönelik sürdürülebilir çözümler üretir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IHnmKd
via IFTTT

22 Mayıs 2018 Salı

Hint Okyanusu’nda Lüks Kaçamak! Hint Okyanusu’nun cennet tatil adaları Maldivler, Seyşeller ve Mauritius, stresten uzak ve konforlu bir tatil yapmak isteyenlere eğlence ve lüksün kapılarını açıyor. İster balayı ister sadece romantik bir kaçamak için olsun, Hint Okyanusu noktaları bu yılın da favorisi… Beyaz kumsallar, turkuaz bir deniz, yemyeşil bir cennet ve sonsuz Güneş ışığı… Bunlar yaz tatili için hayal edilen resmin ta kendisi. Ancak her tatil cenneti kendine özgü özellikleri ile göz kamaştırıyor. Hint Okyanusu’nun rüya adaları Maldivler, Seyşeller ve Mauritius da bu sene alternatif rota arayışına girenleri unutulmaz bir tatil deneyimi yaşamaya davet ediyor. Lüksün Adresi: MALDİVLER “Cennet Adalar” olarak tabir edilen, Hint Okyanusu’nda 1200 takım adadan oluşan Maldivler’de yılın her günü tropikal bir iklim hâkim. Soluk beyaz kumları, kristal mavi suları, süslü ve yemyeşil bitki örtüsü ile adeta bir cennet olan Maldivler ayrıca, nefes kesen güzellikteki okyanus ve mercan resifleri sayesinde dünyanın önde gelen dalış merkezlerinden biri… Başkent Male Adası’ndan bölgedeki tüm konaklama tesislerine ulaşım, sürat motoru ve deniz uçaklarıyla sağlanıyor. Bu cennet adalar, Hint ve Uzakdoğu mutfağından farklı lezzetleri tadabileceğiniz yerel mutfağıyla birlikte, uluslararası marka otellerin kendi tesislerinde dünya mutfağından lezzetler sunuyor. Hint Okyanusu’nun sonsuz görünümündeki manzarasını sunan villa ve süit odalarla hizmet veren beş yıldızlı oteller popülaritesini koruyor. Özellikle balayı çiftleri tarafından tercih edilen bu lüks villaların neredeyse hepsi lagünün üzerine yerleştirilmiştir ve bünyelerinde özel spa odaları, güneşlenme terasları, özel havuzları, açık duşlar ve verandalar gibi olanakları barındırıyorlar. Ayrıca hemen hemen her otelde bulunan spa merkezleri, müşterilerine doğal ürünlerden oluşan tedaviler, meditasyon ve yoga dersleri, buhar banyoları ve saunalar gibi olanaklar sağlıyor. Otelde biraz rahatladıktan sonra canlanmak isterseniz, sürat motoru ile gezintiye çıkabilir, şnorkel ile dalabilir, etrafta bulunan adaları keşfe çıkabilir ve çeşitli su sporlarından da yararlanabilirsiniz. Maldiv Adalarına Emirates Havayolu ile Dubai aktarmalı Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 749 Dolar, Business Class biletler ise 3.438 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Gözlerden Uzak: SEYŞELLER Afrika Kıtası’nın bir parçası olan Seyşeller muhteşem doğası ve plajlarıyla ünlü ve lüks bir gezi noktası. Seyşeller, bozulmamış doğası, beyaz kumları, palmiyeleri ve turkuaz rengi deniziyle egzotik bir atmosfer yaşamak için ideal. Dünyanın en güzel kumsallarının bulunduğu bu adalarda dalış ve snorkling gibi deniz sporlarını yapmadan dönmeyin. İster balayı tatili ister aile tatili; Seyşeller ziyaretçilerine birçok güzellik ve aktivite sunuyor. Herkesten uzak, sessiz bir tatil isteyenlerin son yıllarda gözde deniz tatili noktalarından biri olan Seyşeller’in tüm adaları rüya plajları içinde barındırıyor olsa da en büyük adası Mahe’nin bakir kumsallarında güneşlenmeden, dünyaca ünlü plajları Grand Anse, Anse Coco ve La Digue’de plaj keyfi yapmadan dönülmemeli. Seyşeller Creole mutfağı açısından çok zengin. Balık, deniz ürünleri ve pilav buranın başlıca yemeklerini oluşturuyor. Özellikle de mürekkepbalığı, köpekbalığı, ahtapot gibi farklı tatların cenneti olan Seyşeller’de Fransız, Afrika ve Hint mutfağının etkileri de görülüyor. Seyşeller’de yapılabilecek aktiviteler arasında ilk sırada scuba diving, yani tüplü dalış geliyor. Rengârenk balıklar ve açıklardaki mercan kayalıkları renkleri ve büyüleyici görüntüleriyle aklınızı başınızdan alacak. Ayrıca Golf tutkunları için Seyşeller tam biçilmiş kaftan. 18 delikli bir şampiyona golf sahasına ev sahipliği yapan Lémuria’da golf oynayabilirsiniz. Seyşeller’e en uygun uçuş Emirates Havayolu ile yapılıyor. Dubai aktarmalı yapılan uçuşlarda Dubai’nin dev bir AVM gibi olan havalimanı, sunduğu imkânlarıyla alışveriş severlere büyük avantaj sağlıyor. Emirates ile Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 679 Dolar, Business Class biletler ise 2.738 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Ayrıca, Türkiye’ye vize uygulamayan Seyşeller’e ulaştıktan sonra havaalanı ile konaklama yapacağınız yer arasındaki ulaşım, lüks konusunda oldukça ileri gitmeyi seven Seyşeller otelleri tarafından ayarlanan tekne ve helikopterler ile sağlanıyor. Özel Bir Kaçamak için: MAURİTİUS ADASI Hint Okyanusu’nun ortasında, tropikal bir iklim ve bitki örtüsüyle yeryüzünde bir cennet olan ‘Mauritius Adası’, gümüş grisi kumsalları, turkuaz lagünleri, su altı ve üstü güzellikleri ile tatil arayışında olanları bekliyor. Doğal ortamı bozulmamış bir plajda güneşlenmek, tropik sıcak sularda yelken yapmak, mercanlar eşliğinde dalış yapmak, geleneksel pazarlardan ve özel butiklerden alışveriş yapmak, zarif bir restoranda güzel ve romantik yemekler yemek… İşte Mauritius’un tatil kaçamağı yapmak isteyenlere sunduğu güzellikler. Bu yemyeşil tropik ada aynı zamanda dünyanın en iyi spa tesislerine de ev sahipliği yapıyor. Balayı tatili için çokça tercih edilen Mauritius sizlere uzun kumsallar, hindistan cevizi palmiyeleri ve romantik gün batımı sunuyor. Pek çok etkinlik adanın en güzel köşelerinde yer alan lüks otellerin bulunduğu kıyıda gerçekleşiyor. Doğa yürüyüşü, meditasyon, egzersiz ve Afrikan usulü masaj terapileri ile Mauritius, spa severler için bir cennet. Ayrıca lüks katamaranlarla ada etrafında yapacağınız turun keyfini çıkarmak da mümkün. Eşsiz ve heyecan verici katamaran gezileriyle bölgenin meşhur adaları olan Flat Adası, Gabriel Adası ve Benitier Adası’nı görmek ve bu adalarda dinlenme molası vermek de başka bir seçenek. Restaurant ve barlarda yemek kalitesinin çok yüksek olduğu Mauritius, kendine özgü yemekleri ile dikkat çekiyor. Acı sos ile servis yapılan camarons (tatlı su karidesi), creole usulu balık, şili soslu taze ananas ve değişik baharatlarla sunulan pilav tadılması gereken yemeklerin başında geliyor. Türkiye’den Mauritius’a ulaşım, Emirates ile Dubai aktarmalı olarak gerçekleşiyor Emirates ile Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 747 Dolar, Business Class biletler ise 3.434 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.

Hint Okyanusu’nun cennet tatil adaları Maldivler, Seyşeller ve Mauritius, stresten uzak ve konforlu bir tatil yapmak isteyenlere eğlence ve lüksün kapılarını açıyor. İster balayı ister sadece romantik bir kaçamak için olsun, Hint Okyanusu noktaları bu yılın da favorisi…

Beyaz kumsallar, turkuaz bir deniz, yemyeşil bir cennet ve sonsuz Güneş ışığı… Bunlar yaz tatili için hayal edilen resmin ta kendisi. Ancak her tatil cenneti kendine özgü özellikleri ile göz kamaştırıyor. Hint Okyanusu’nun rüya adaları Maldivler, Seyşeller ve Mauritius da bu sene alternatif rota arayışına girenleri unutulmaz bir tatil deneyimi yaşamaya davet ediyor.

Lüksün Adresi: MALDİVLER

“Cennet Adalar” olarak tabir edilen, Hint Okyanusu’nda 1200 takım adadan oluşan Maldivler’de yılın her günü tropikal bir iklim hâkim. Soluk beyaz kumları, kristal mavi suları, süslü ve yemyeşil bitki örtüsü ile adeta bir cennet olan Maldivler ayrıca, nefes kesen güzellikteki okyanus ve mercan resifleri sayesinde dünyanın önde gelen dalış merkezlerinden biri… Başkent Male Adası’ndan bölgedeki tüm konaklama tesislerine ulaşım, sürat motoru ve deniz uçaklarıyla sağlanıyor.

Bu cennet adalar, Hint ve Uzakdoğu mutfağından farklı lezzetleri tadabileceğiniz yerel mutfağıyla birlikte, uluslararası marka otellerin kendi tesislerinde dünya mutfağından lezzetler sunuyor. Hint Okyanusu’nun sonsuz görünümündeki manzarasını sunan villa ve süit odalarla hizmet veren beş yıldızlı oteller popülaritesini koruyor. Özellikle balayı çiftleri tarafından tercih edilen bu lüks villaların neredeyse hepsi lagünün üzerine yerleştirilmiştir ve bünyelerinde özel spa odaları, güneşlenme terasları, özel havuzları, açık duşlar ve verandalar gibi olanakları barındırıyorlar.

Ayrıca hemen hemen her otelde bulunan spa merkezleri, müşterilerine doğal ürünlerden oluşan tedaviler, meditasyon ve yoga dersleri, buhar banyoları ve saunalar gibi olanaklar sağlıyor. Otelde biraz rahatladıktan sonra canlanmak isterseniz, sürat motoru ile gezintiye çıkabilir, şnorkel ile dalabilir, etrafta bulunan adaları keşfe çıkabilir ve çeşitli su sporlarından da yararlanabilirsiniz.

Maldiv Adalarına Emirates Havayolu ile Dubai aktarmalı Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 749 Dolar, Business Class biletler ise 3.438 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor.

Gözlerden Uzak: SEYŞELLER

Afrika Kıtası’nın bir parçası olan Seyşeller muhteşem doğası ve plajlarıyla ünlü ve lüks bir gezi noktası. Seyşeller, bozulmamış doğası, beyaz kumları, palmiyeleri ve turkuaz rengi deniziyle egzotik bir atmosfer yaşamak için ideal. Dünyanın en güzel kumsallarının bulunduğu bu adalarda dalış ve snorkling gibi deniz sporlarını yapmadan dönmeyin. İster balayı tatili ister aile tatili; Seyşeller ziyaretçilerine birçok güzellik ve aktivite sunuyor.

Herkesten uzak, sessiz bir tatil isteyenlerin son yıllarda gözde deniz tatili noktalarından biri olan Seyşeller’in tüm adaları rüya plajları içinde barındırıyor olsa da en büyük adası Mahe’nin bakir kumsallarında güneşlenmeden, dünyaca ünlü plajları Grand Anse, Anse Coco ve La Digue’de plaj keyfi yapmadan dönülmemeli. Seyşeller Creole mutfağı açısından çok zengin. Balık, deniz ürünleri ve pilav buranın başlıca yemeklerini oluşturuyor. Özellikle de mürekkepbalığı, köpekbalığı, ahtapot gibi farklı tatların cenneti olan Seyşeller’de Fransız, Afrika ve Hint mutfağının etkileri de görülüyor.

Seyşeller’de yapılabilecek aktiviteler arasında ilk sırada scuba diving, yani tüplü dalış geliyor. Rengârenk balıklar ve açıklardaki mercan kayalıkları renkleri ve büyüleyici görüntüleriyle aklınızı başınızdan alacak. Ayrıca Golf tutkunları için Seyşeller tam biçilmiş kaftan. 18 delikli bir şampiyona golf sahasına ev sahipliği yapan Lémuria’da golf oynayabilirsiniz.

Seyşeller’e en uygun uçuş Emirates Havayolu ile yapılıyor. Dubai aktarmalı yapılan uçuşlarda Dubai’nin dev bir AVM gibi olan havalimanı, sunduğu imkânlarıyla alışveriş severlere büyük avantaj sağlıyor. Emirates ile Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 679 Dolar, Business Class biletler ise 2.738 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Ayrıca, Türkiye’ye vize uygulamayan Seyşeller’e ulaştıktan sonra havaalanı ile konaklama yapacağınız yer arasındaki ulaşım, lüks konusunda oldukça ileri gitmeyi seven Seyşeller otelleri tarafından ayarlanan tekne ve helikopterler ile sağlanıyor.

Özel Bir Kaçamak için: MAURİTİUS ADASI

Hint Okyanusu’nun ortasında, tropikal bir iklim ve bitki örtüsüyle yeryüzünde bir cennet olan ‘Mauritius Adası’, gümüş grisi kumsalları, turkuaz lagünleri, su altı ve üstü güzellikleri ile tatil arayışında olanları bekliyor.

Doğal ortamı bozulmamış bir plajda güneşlenmek, tropik sıcak sularda yelken yapmak, mercanlar eşliğinde dalış yapmak, geleneksel pazarlardan ve özel butiklerden alışveriş yapmak, zarif bir restoranda güzel ve romantik yemekler yemek… İşte Mauritius’un tatil kaçamağı yapmak isteyenlere sunduğu güzellikler. Bu yemyeşil tropik ada aynı zamanda dünyanın en iyi spa tesislerine de ev sahipliği yapıyor.

Balayı tatili için çokça tercih edilen Mauritius sizlere uzun kumsallar, hindistan cevizi palmiyeleri ve romantik gün batımı sunuyor. Pek çok etkinlik adanın en güzel köşelerinde yer alan lüks otellerin bulunduğu kıyıda gerçekleşiyor. Doğa yürüyüşü, meditasyon, egzersiz ve Afrikan usulü masaj terapileri ile Mauritius, spa severler için bir cennet.

Ayrıca lüks katamaranlarla ada etrafında yapacağınız turun keyfini çıkarmak da mümkün. Eşsiz ve heyecan verici katamaran gezileriyle bölgenin meşhur adaları olan Flat Adası, Gabriel Adası ve Benitier Adası’nı görmek ve bu adalarda dinlenme molası vermek de başka bir seçenek.

Restaurant ve barlarda yemek kalitesinin çok yüksek olduğu Mauritius, kendine özgü yemekleri ile dikkat çekiyor. Acı sos ile servis yapılan camarons (tatlı su karidesi), creole usulu balık, şili soslu taze ananas ve değişik baharatlarla sunulan pilav tadılması gereken yemeklerin başında geliyor.

Türkiye’den Mauritius’a ulaşım, Emirates ile Dubai aktarmalı olarak gerçekleşiyor Emirates ile Economy Class biletler vergiler dahil gidiş dönüş 747 Dolar, Business Class biletler ise 3.434 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ICK4is
via IFTTT

Hint Okyanusu’nda Lüks Kaçamak!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ICK4is

DHMİ’nin 85. kuruluş yıl dönümü törenlerle kutlandı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2khM8lt