21 Mayıs 2018 Pazartesi

FUNDA OCAK`IN 85. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ MESAJI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KGw2Nb

AtlasGlobal 2018 yaz sezonu için A330 operasyonunu başlattı AtlasGlobal 2018 yaz sezonu için A330 operasyonunu başlattı AtlasGlobal, Mayıs 2018 ortasından bu yana, ağırlıklı olarak havayolunun Antalya’ya gidiş / dönüş uçuşlarını kiralanan Airbus A330-200 uçaklarıyla gerçekleştirmeye başladı. 15 Mayıs 2018’den 10 Ekim 2018’e kadar, planlanan A330-200 uçuşları aşağıdaki gibidir: Antalya – Almatı haftada 1 (16JUN18 ‘den itibaren haftada 3, 29SEP18’den 06OCT18’e kadar haftada 2 olarak) Antalya – Astana 2 haftalık (03JUN18’den itibaren haftada 3, 11JUN18’den itibaren haftada 5, 26JUN18’den 10OCT18’e kadar haftada 2 olarak) Antalya – Bağdat haftada 2 (14JUN18 – 21SEP18) Antalya – Karaganda haftada 2 (25SEP18’e kadar) Antalya – Moskova Sheremetyevo günde 1 (12JUN18’e kadar) İçerik: www.routesonline.com

AtlasGlobal 2018 yaz sezonu için A330 operasyonunu başlattı

AtlasGlobal, Mayıs 2018 ortasından bu yana, ağırlıklı olarak havayolunun Antalya’ya gidiş / dönüş uçuşlarını kiralanan Airbus A330-200 uçaklarıyla gerçekleştirmeye başladı. 15 Mayıs 2018’den 10 Ekim 2018’e kadar, planlanan A330-200 uçuşları aşağıdaki gibidir:

Antalya – Almatı haftada 1 (16JUN18 ‘den itibaren haftada 3, 29SEP18’den 06OCT18’e kadar haftada 2 olarak)
Antalya – Astana 2 haftalık (03JUN18’den itibaren haftada 3, 11JUN18’den itibaren haftada 5, 26JUN18’den 10OCT18’e kadar haftada 2 olarak)
Antalya – Bağdat haftada 2 (14JUN18 – 21SEP18)
Antalya – Karaganda haftada 2 (25SEP18’e kadar)
Antalya – Moskova Sheremetyevo günde 1 (12JUN18’e kadar)

İçerik: www.routesonline.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IX3GRD
via IFTTT

AtlasGlobal 2018 yaz sezonu için A330 operasyonunu başlattı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IX3GRD

Onur Air bizim diyen İran’a mahkeme hayır dedi İran’ın, Onur Air’in kendilerine ait olduğu gerekçesiyle 3 yıl önce İstanbul’da açtığı davalardan ilk karar çıktı. Mahkeme, İran tarafının talepleri için ret kararı verdi. Hürriyetten Dinçer Gökçe’nin haberine göre Onur Air hisselerinin üçüncü kişilere devri için tedbir kararını da kaldıran mahkeme, şirketin İranlı ortağının yokluğunda yapılan genel kurulda alınan kararların da yerinde olduğuna hükmetti. İran devletini 2.8 milyar dolar dolandırmakla suçlan Babek Zencani ve iki ortağı İran’da tutuklu yargılandıkları davada 2 yıl önce idam cezası aldı. İran, söz konusu yargılama ile eş zamanlı olarak çeşitli ülkelerde de bir dizi dava açtı. Açılan davaların özünü, Zencani’nin doğrudan kendi adına veya adamları üzerinden aldığı şirketlerin, İran Petrol Bakanlığı’na ait paralar ile alındığı; dolayısı ile söz konusu şirketlerin İran’a ait olduğu iddiası oluşturuyor. Bu doğrultuda İran, Zencani’nin ortağı Mehdi Şems’in hissedarı olduğu Onur Air ile bağlı bulunduğu Ten Tour Turizm AŞ’ye karşı da 2015 yılında İstanbul Adliyesi ve Bakırköy Adliyesinde 4 dava açtı. Yapılan yargılamalar sonrası davalardan bir kısmı için birleştirme kararı verilerek dava sayısı ikiye düşürüldü. 10 MAYIS’TA AÇIKLANDI İkisi de Bakırköy Adliyesine görülen davaların biri sonuçlanırken, Bakırköy 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, Onur Air’e karşı Ağustos 2015’te açılan ilk davanın gerekçeli kararını geçtiğimiz günlerde açıkladı. Hem davacı hem de davalı tarafların sunduğu deliller ve yaptığı savunmalar sonrasında önce şirket hisselerinin üçüncü kişilere devrine tedbir koyan ardından da 15 Aralık 2016’da bu tedbiri kaldıran mahkeme, 1.5 yıl sonra davaya ilişkin nihai kararını verdi. 10 Mayıs tarihli gerekçeli kararda, İran tarafının davası ret edilirken, genel kurula katılım için usulüne uygun tebligat yapıldığı kaydedildi. Mahkeme, davacı tarafın katılması halinde de oy oranı gereği sonucun değişmeyeceğini kaydetti. Kararda şirketin 2012-14 dönemini kapsayan 3 yıllık dönemde zararının arttığı, sermaye artırımına da bu nedenle gidildiği de belirtilirken ayrıca, “Ön alım hakkı zaten geçerli değil” hükmü de yer aldı. Mahkemenin bu kararını, İran tarafının temyiz hakkı var. Karara ilişkin taraf avukatlarından ise herhangi bir açıklama yapılmadı. Kaynak:www.aydinlik.com.tr

İran’ın, Onur Air’in kendilerine ait olduğu gerekçesiyle 3 yıl önce İstanbul’da açtığı davalardan ilk karar çıktı. Mahkeme, İran tarafının talepleri için ret kararı verdi.

Hürriyetten Dinçer Gökçe’nin haberine göre Onur Air hisselerinin üçüncü kişilere devri için tedbir kararını da kaldıran mahkeme, şirketin İranlı ortağının yokluğunda yapılan genel kurulda alınan kararların da yerinde olduğuna hükmetti.

İran devletini 2.8 milyar dolar dolandırmakla suçlan Babek Zencani ve iki ortağı İran’da tutuklu yargılandıkları davada 2 yıl önce idam cezası aldı. İran, söz konusu yargılama ile eş zamanlı olarak çeşitli ülkelerde de bir dizi dava açtı. Açılan davaların özünü, Zencani’nin doğrudan kendi adına veya adamları üzerinden aldığı şirketlerin, İran Petrol Bakanlığı’na ait paralar ile alındığı; dolayısı ile söz konusu şirketlerin İran’a ait olduğu iddiası oluşturuyor.

Bu doğrultuda İran, Zencani’nin ortağı Mehdi Şems’in hissedarı olduğu Onur Air ile bağlı bulunduğu Ten Tour Turizm AŞ’ye karşı da 2015 yılında İstanbul Adliyesi ve Bakırköy Adliyesinde 4 dava açtı. Yapılan yargılamalar sonrası davalardan bir kısmı için birleştirme kararı verilerek dava sayısı ikiye düşürüldü.

10 MAYIS’TA AÇIKLANDI

İkisi de Bakırköy Adliyesine görülen davaların biri sonuçlanırken, Bakırköy 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, Onur Air’e karşı Ağustos 2015’te açılan ilk davanın gerekçeli kararını geçtiğimiz günlerde açıkladı. Hem davacı hem de davalı tarafların sunduğu deliller ve yaptığı savunmalar sonrasında önce şirket hisselerinin üçüncü kişilere devrine tedbir koyan ardından da 15 Aralık 2016’da bu tedbiri kaldıran mahkeme, 1.5 yıl sonra davaya ilişkin nihai kararını verdi. 10 Mayıs tarihli gerekçeli kararda, İran tarafının davası ret edilirken, genel kurula katılım için usulüne uygun tebligat yapıldığı kaydedildi. Mahkeme, davacı tarafın katılması halinde de oy oranı gereği sonucun değişmeyeceğini kaydetti. Kararda şirketin 2012-14 dönemini kapsayan 3 yıllık dönemde zararının arttığı, sermaye artırımına da bu nedenle gidildiği de belirtilirken ayrıca, “Ön alım hakkı zaten geçerli değil” hükmü de yer aldı. Mahkemenin bu kararını, İran tarafının temyiz hakkı var. Karara ilişkin taraf avukatlarından ise herhangi bir açıklama yapılmadı.

Kaynak:www.aydinlik.com.tr



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IBXDi7
via IFTTT

Onur Air bizim diyen İran’a mahkeme hayır dedi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IBXDi7

Air France – KLM Basın Duyurusu 4 Mayıs 2018 tarihinde kamuya açıklanan taslak ücret anlaşmasına ilişkin Air France personel müzakerelerinin sonucunu takiben ve önceden de duyurulduğu üzere, Jean-Marc Janaillac bugün Air France-KLM ve Air France Yönetim Kurulları’na istifasını sunmuştur. Kurul bu istifayı onaylamıştır. Air France-KLM Yönetim Kurulu üyeleri öncelikle son haftalarda Air France müşterilerini etkileyen ve seyahat planlarını bozan üst üste gelen grevlerden derin üzüntü duyduğunu ifade etmektedir. Bu grevler aynı zamanda Grubun mali sonuçları üzerinde de olumsuz bir etkiye yol açacaktır. Yönetim Kurulu üyeleri ayrıca, Gruba sunduğu hizmetlerden ve 2016’da göreve başlamasından bu yana elde edilen ve Air France-KLM‘nin başarılı bir dönüşüm ve büyüme gerçekleştirmesini sağlayan sonuçlardan dolayı Jean-Marc Janaillac’a teşekkür eder. Kurul Jean-Marc Janaillac’ın cesur kararını takdir etmekte ve bu kararın Air France bünyesinde bir dönüşüm için gereken zemini hazırlayacağını ve Air France-KLM için taze bir ivme sağlayacağını içtenlikle ümit etmektedir. Yönetim Kurulu bugünkü toplantısında, bugünkü Yıllık Ortaklar Genel Kurulu’nun bitiminden itibaren geçerli olmak üzere bir geçiş dönemi yönetim yapısını kabul etmiştir. Söz konusu geçiş dönemi yönetim yapısı, Jean-Marc Janaillac’ın istifasıyla boşalan rolleri üstlenecek kişilerin belirlenmesi sürecinin etkin bir şekilde tamamlanması için gereken mümkün olan en kısa süre için tesis edilmiştir. Atamalar ve Yönetim Komitesi şirketin gelecekteki yönetimine ilişkin olarak Kurula tavsiyelerde bulunmak üzere gereken adımları attığını teyit eder. Geçiş dönemi yönetim yapısı, uygulamaya konduğunda geçiş dönemini ve ilgili fonksiyonları sona erdirecek olan gelecek yönetimin Kurul tarafından kabul edileceği ön şartına dayalı olarak tesis edilmemiştir. Bu geçiş dönemi süresince: Anne-Marie Couderc icra görevi olmayan Air France-KLM Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapacaktır; Üç üyeden oluşan bir Yönetim Komitesi (Comité de Direction Collégiale – “CDC“) oluşturulacaktır. Bu komite Air France-KLM Finans ve Mali İşler Müdürü olan ve Grup Baş İcra Yetkilisi olarak görev yapacak olan Frédéric Gagey, Air France Baş İcra Yetkilisi Franck Terner ile KLM CEO’su Pieter Elbers’den oluşacaktır. Franck Terner ve Pieter Elbers Grup CEO Yardımcısı olarak görev yapacaktır. Bu üyelerin hepsi mevcut görevlerini ifa etmeye devam edecektir. Frédéric Gagey CDC’nin sözcüsü görevini üstlenecektir. CDC’nin kararları üç üyesi tarafından müştereken alınacaktır. CDC’nin rolü Grup fonksiyonlarını izlemek ve denetlemek ve Grup ile havayolu şirketleri arasındaki stratejik konuları koordine etmek olacaktır. Geçiş dönemi süresince icra görevi olmayan Air France-KLM Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapacak olan Anne-Marie Couderc şunları beyan etmiştir: “Yönetim Kurulu’nun, Yönetim Komitesi ile Grup İcra Komitesi’nin bu geçiş dönemi süresince grubun faaliyetlerini idare etme kabiliyetine olan inancı tamdır. Kurul ayrıca kendilerinden halihazırda devam eden ve Grubun gelecek yönetimine devredilecek olan Air France-KLM’nin orta vadeli stratejik planına ilişkin çalışmalarını sürdürmelerini istemektedir. Kendi adıma bu dönem boyunca bilhassa grubun uyumunun güçlendirilmesi konusuna odaklanacağım”. Air France’a ilişkin olarak, Anne-Marie Couderc ayrıca icra görevi olmayan Air France Yönetim Kurulu Başkanı olarak atanacaktır; Franck Terner Air France Baş İcra Yetkilisi olarak görev yapmaya devam edecektir. Air France bünyesinde devam eden iş anlaşmazlığı ile ilgili olarak, Air France-KLM Yönetim Kurulu, Air France CEO’sunun Air France-KLM Yönetim Kurulu tarafından onaylanan büyüme stratejisini tehlikeye atacak kararlar alınmasına ilişkin yeni bir yetkiye sahip olmadığını teyit eder. Kurul şu anda Air France’ın yaşamakta olduğu sıkıntıların farkındadır ve şirketin işgücü durumu hakkında düzenli olarak bilgilendirilmeyi talep etmiştir.      

4 Mayıs 2018 tarihinde kamuya açıklanan taslak ücret anlaşmasına ilişkin Air France personel müzakerelerinin sonucunu takiben ve önceden de duyurulduğu üzere, Jean-Marc Janaillac bugün Air France-KLM ve Air France Yönetim Kurulları’na istifasını sunmuştur. Kurul bu istifayı onaylamıştır.

Air France-KLM Yönetim Kurulu üyeleri öncelikle son haftalarda Air France müşterilerini etkileyen ve seyahat planlarını bozan üst üste gelen grevlerden derin üzüntü duyduğunu ifade etmektedir.

Bu grevler aynı zamanda Grubun mali sonuçları üzerinde de olumsuz bir etkiye yol açacaktır.

Yönetim Kurulu üyeleri ayrıca, Gruba sunduğu hizmetlerden ve 2016’da göreve başlamasından bu yana elde edilen ve Air France-KLM‘nin başarılı bir dönüşüm ve büyüme gerçekleştirmesini sağlayan sonuçlardan dolayı Jean-Marc Janaillac’a teşekkür eder. Kurul Jean-Marc Janaillac’ın cesur kararını takdir etmekte ve bu kararın Air France bünyesinde bir dönüşüm için gereken zemini hazırlayacağını ve Air France-KLM için taze bir ivme sağlayacağını içtenlikle ümit etmektedir.

Yönetim Kurulu bugünkü toplantısında, bugünkü Yıllık Ortaklar Genel Kurulu’nun bitiminden itibaren geçerli olmak üzere bir geçiş dönemi yönetim yapısını kabul etmiştir.

Söz konusu geçiş dönemi yönetim yapısı, Jean-Marc Janaillac’ın istifasıyla boşalan rolleri üstlenecek kişilerin belirlenmesi sürecinin etkin bir şekilde tamamlanması için gereken mümkün olan en kısa süre için tesis edilmiştir. Atamalar ve Yönetim Komitesi şirketin gelecekteki yönetimine ilişkin olarak Kurula tavsiyelerde bulunmak üzere gereken adımları attığını teyit eder. Geçiş dönemi yönetim yapısı, uygulamaya konduğunda geçiş dönemini ve ilgili fonksiyonları sona erdirecek olan gelecek yönetimin Kurul tarafından kabul edileceği ön şartına dayalı olarak tesis edilmemiştir.

Bu geçiş dönemi süresince:

  • Anne-Marie Couderc icra görevi olmayan Air France-KLM Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapacaktır;

  • Üç üyeden oluşan bir Yönetim Komitesi (Comité de Direction Collégiale – “CDC“) oluşturulacaktır.

Bu komite Air France-KLM Finans ve Mali İşler Müdürü olan ve Grup Baş İcra Yetkilisi olarak görev yapacak olan Frédéric Gagey, Air France Baş İcra Yetkilisi Franck Terner ile KLM CEO’su Pieter Elbers’den oluşacaktır. Franck Terner ve Pieter Elbers Grup CEO Yardımcısı olarak görev yapacaktır. Bu üyelerin hepsi mevcut görevlerini ifa etmeye devam edecektir. Frédéric Gagey CDC’nin sözcüsü görevini üstlenecektir.

CDC’nin kararları üç üyesi tarafından müştereken alınacaktır. CDC’nin rolü Grup fonksiyonlarını izlemek ve denetlemek ve Grup ile havayolu şirketleri arasındaki stratejik konuları koordine etmek olacaktır.

Geçiş dönemi süresince icra görevi olmayan Air France-KLM Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapacak olan Anne-Marie Couderc şunları beyan etmiştir: “Yönetim Kurulu’nun, Yönetim Komitesi ile Grup İcra Komitesi’nin bu geçiş dönemi süresince grubun faaliyetlerini idare etme kabiliyetine olan inancı tamdır. Kurul ayrıca kendilerinden halihazırda devam eden ve Grubun gelecek yönetimine devredilecek olan Air France-KLM’nin orta vadeli stratejik planına ilişkin çalışmalarını sürdürmelerini istemektedir. Kendi adıma bu dönem boyunca bilhassa grubun uyumunun güçlendirilmesi konusuna odaklanacağım”.

Air France’a ilişkin olarak,

  • Anne-Marie Couderc ayrıca icra görevi olmayan Air France Yönetim Kurulu Başkanı olarak atanacaktır;

  • Franck Terner Air France Baş İcra Yetkilisi olarak görev yapmaya devam edecektir.

Air France bünyesinde devam eden iş anlaşmazlığı ile ilgili olarak, Air France-KLM Yönetim Kurulu, Air France CEO’sunun Air France-KLM Yönetim Kurulu tarafından onaylanan büyüme stratejisini tehlikeye atacak kararlar alınmasına ilişkin yeni bir yetkiye sahip olmadığını teyit eder. Kurul şu anda Air France’ın yaşamakta olduğu sıkıntıların farkındadır ve şirketin işgücü durumu hakkında düzenli olarak bilgilendirilmeyi talep etmiştir.

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2rY0ewp
via IFTTT

Air France – KLM Basın Duyurusu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2rY0ewp