
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
20 Mayıs 2018 Pazar
Boeing’in yeni 777’ler için katlanabilir kanat ucu onaylandı

Boeing’in yeni 777’ler için katlanabilir kanat ucu onaylandı Cuma günü Boeing ‘ten yapılan açıklamaya göre , şirketin en yeni 777 jetleri için şirketin yeni katlanabilir kanat uçları için ABD’li düzenleyici Federal Havacılık İdaresi’nden onay aldı. B 777-8 ve B 777-9 modellerinde yer alacak olan bu tasarım, daha büyük kanatların standart boyutlu havaalanı park alanına girmesine izin verecek. Bu özellik ile, yer operasyonları sırasında katlandığında kanat seviyesini 235 feet’ten 212 feet’e düşürmeye yardımcı olacak. 350 ila 410 koltuğa sahip olan çift motorlu uzun mesafeli uçaklar sınıfında, hem Boeing hem de rakibi Airbus arasında büyük bir mücadele yaşanıyor.
Cuma günü Boeing ‘ten yapılan açıklamaya göre , şirketin en yeni 777 jetleri için şirketin yeni katlanabilir kanat uçları için ABD’li düzenleyici Federal Havacılık İdaresi’nden onay aldı.
B 777-8 ve B 777-9 modellerinde yer alacak olan bu tasarım, daha büyük kanatların standart boyutlu havaalanı park alanına girmesine izin verecek.
Bu özellik ile, yer operasyonları sırasında katlandığında kanat seviyesini 235 feet’ten 212 feet’e düşürmeye yardımcı olacak.
350 ila 410 koltuğa sahip olan çift motorlu uzun mesafeli uçaklar sınıfında, hem Boeing hem de rakibi Airbus arasında büyük bir mücadele yaşanıyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2wWmTOr
via IFTTT
Emirates birleşme yatırımı yapmayı düşünmüyor

Emirates birleşme yatırımı yapmayı düşünmüyor Dünyanın en zengin havayollarından biri neden parasını diğer havayollarına yatırım yapmaya harcamıyor? Emirates son yıllarda diğer havayolları için sermaye yatırımları yapmaktan kaçındı. Emirates Havayolları başkanı Sir Tim Clark, yatırım yapmak için gereken zaman ve paranın olacak geri dönüşe değmeyeceğini açıklıyor. Clark ayrıca yönetim ekibinin odaklanması ve dikkatinin Emirates’ten uzaklaşabileceğine inanıyor. Akaryakıt fiyatları düşüşü ve hava yolculuğu talebinin artışı ile büyük havayolları birleşme yatırımlarına başladı. Delta, Air France / KLM, Virgin Atlantic, China Eastern, AeroMexico ve Gol’de önemli miktarda paya sahip. American Airways China Southern’in bir bölümüne sahip olmak için 200 milyon dolar harcadı, United Airways ise Brezilya’lı Azul’a 100 milyon dolar harcadı. Etihad ise, Alitalia, Air Serbia, Jet Airways, Virgin Australia ve Air Seychelles’in büyük bölümünü satın aldı. Qatar Airways, LATAM, Cathay Pacific ve British Airways’in ana şirketi IAG’de büyük paya sahip. Emirates, dünyanın en iyi finanse edilen ve kârlı havayollarından biridir. Geçtiğimiz mali yılda, Birleşik Arap Emirlikleri Dubai merkezli havayolu, önceki döneme göre% 124 artışla 762 milyon $ kar bildirdi. Yine de, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki rakipleri dünyanın dört bir yanındaki havayollarında hisseler satın alırken, aralarına katılmamaya karar verdiler. Emirates Havayolları başkanı Sir Tim Clark‘a göre, bu şirket birleşmeleri ve satın almalar bir şirkete nispeten düşük başarı oranlarıyla gidiyorsa faydalı oluyor. Clark, bu sene başlarında Business Insider’e verdiği bir röportajda, “Biz organik bir hayvan gibiyiz ve yaptığımız şeye, nasıl yaptığımıza ve yaptığımız yere odaklandık. Sonuçlara odaklandık.” dedi. “Bu işletmeyi yöneten küçük ve yalın bir yönetim ekibimiz var ve M & A (birleşme) faaliyeti ile, başka bir taşıyıcıya dahil olmamız ya da başka bir taşıyıcıyı dahil etmemiz, o taşıyıcının zorluklarını da dahil etmemiz demektir.” Clark, Abu Dabi’deki komşusunu, böyle bir iş stratejisiyle ilişkili tehlikelerin bir örneği olarak işaret etti. Geçtiğimiz Temmuz ayında Etihad, 2016-2017 yılları arasında 1,87 milyar dolar kaybettiğini açıkladı. Bu kaybın yaklaşık 808 milyon doları, yönetimdeki Alitalia’ya ve tasfiye edilen Air Berlin’e yaptığı yatırımdan kaynaklanıyordu. İçerik:https://ift.tt/eKERsB
Dünyanın en zengin havayollarından biri neden parasını diğer havayollarına yatırım yapmaya harcamıyor?
- Emirates son yıllarda diğer havayolları için sermaye yatırımları yapmaktan kaçındı.
- Emirates Havayolları başkanı Sir Tim Clark, yatırım yapmak için gereken zaman ve paranın olacak geri dönüşe değmeyeceğini açıklıyor.
- Clark ayrıca yönetim ekibinin odaklanması ve dikkatinin Emirates’ten uzaklaşabileceğine inanıyor.
Akaryakıt fiyatları düşüşü ve hava yolculuğu talebinin artışı ile büyük havayolları birleşme yatırımlarına başladı.
Delta, Air France / KLM, Virgin Atlantic, China Eastern, AeroMexico ve Gol’de önemli miktarda paya sahip. American Airways China Southern’in bir bölümüne sahip olmak için 200 milyon dolar harcadı, United Airways ise Brezilya’lı Azul’a 100 milyon dolar harcadı.
Etihad ise, Alitalia, Air Serbia, Jet Airways, Virgin Australia ve Air Seychelles’in büyük bölümünü satın aldı. Qatar Airways, LATAM, Cathay Pacific ve British Airways’in ana şirketi IAG’de büyük paya sahip.
Emirates, dünyanın en iyi finanse edilen ve kârlı havayollarından biridir. Geçtiğimiz mali yılda, Birleşik Arap Emirlikleri Dubai merkezli havayolu, önceki döneme göre% 124 artışla 762 milyon $ kar bildirdi.
Yine de, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki rakipleri dünyanın dört bir yanındaki havayollarında hisseler satın alırken, aralarına katılmamaya karar verdiler.
Emirates Havayolları başkanı Sir Tim Clark‘a göre, bu şirket birleşmeleri ve satın almalar bir şirkete nispeten düşük başarı oranlarıyla gidiyorsa faydalı oluyor.
Clark, bu sene başlarında Business Insider’e verdiği bir röportajda, “Biz organik bir hayvan gibiyiz ve yaptığımız şeye, nasıl yaptığımıza ve yaptığımız yere odaklandık. Sonuçlara odaklandık.” dedi. “Bu işletmeyi yöneten küçük ve yalın bir yönetim ekibimiz var ve M & A (birleşme) faaliyeti ile, başka bir taşıyıcıya dahil olmamız ya da başka bir taşıyıcıyı dahil etmemiz, o taşıyıcının zorluklarını da dahil etmemiz demektir.”
Clark, Abu Dabi’deki komşusunu, böyle bir iş stratejisiyle ilişkili tehlikelerin bir örneği olarak işaret etti.
Geçtiğimiz Temmuz ayında Etihad, 2016-2017 yılları arasında 1,87 milyar dolar kaybettiğini açıkladı. Bu kaybın yaklaşık 808 milyon doları, yönetimdeki Alitalia’ya ve tasfiye edilen Air Berlin’e yaptığı yatırımdan kaynaklanıyordu.
İçerik:https://ift.tt/eKERsB

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2GzFrDU
via IFTTT
18 Mayıs 2018 Cuma
THY “Uçak Bakım Teknisyeni” Arıyor GENEL NİTELİKLER Genel Kriterler T.C. vatandaşı olmak Adli sicil ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak 01.01.1989 tarihi ve sonrasında doğmuş olmak Erkek adaylar için; askerlik görevini tamamlamış olmak, askerlikten muaf olmak veya tercihen en az 1 yıl tecilli olmak Daha önce THY A.O. veya iştiraklerindeki görevlerinden disiplinsizlik nedeniyle ayrılmamış olmak, Herhangi bir sağlık problemi bulunmamak (İşitme kaybı, renk körlüğü, iki göz arası 4 Dioptriden fazla göz bozukluğu, BMI dengesizliği vb. ağır veya ince işçilik gerektiren işlere engel teşkil edebilecek rahatsızlıklar) İşbaşı Eğitim Programı süresince İstanbul’da ikameti ve eğitime kesintisiz devamı kabul etmek CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kriterlerine göre en az A2 Seviyesinde İngilizce bilgisine sahip olmak Üniversitelerin Sivil Havacılık Yüksekokulu veya Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakülteleri’nin aşağıdaki bölümlerinden lisans derecesinde mezun veya İEP başlangıç tarihinde mezuniyet belgesi ibraz edebilecek son sınıf öğrencileri; Uçak Gövde-Motor Bakım Uçak Elektrik-Elektronik Aranan Nitelikler Vardiyalı düzende çalışabilmek Birden fazla işi üstlenebilmek, pratik ve sonuç odaklı olmak Öğrenmeye ve çalışmaya hevesli olmak Takım çalışmasına yatkın olmak İŞ TANIMI Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., Türk Hava Yolları A.O. marka topluluğunun bir parçasıdır. Dünyanın ileri gelen havacılık servis tedarikçilerinden olan marka, müşterilerine 7.500 kişilik uzman ekibiyle; kaliteli ve kapsamlı bakım, onarım, modifikasyon ve rekonfigürasyon hizmetleri sunmaktadır. İstanbul, Ankara ve Aydın’da bakım hangarları bulunan Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., operasyonlarını İstanbul’da Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı tesisleri olmak üzere iki kıtada yürütmekte; mühendislik ve bakım faaliyetlerinin yanı sıra komponent bakım-yedek desteği, dizayn, sertifikasyon ve üretim alanlarında birçok uluslararası havayolu şirketine hizmet vermektedir. Bu ilan kapsamında THY Teknik A.Ş., Sivil Havacılık Yüksekokulu veya Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nin Uçak Gövde-Motor Bakım, Uçak Elektrik-Elektronik bölümlerinden mezun adaylar için İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ile 3 ay süreli İşbaşı Eğitim Programı (İEP) düzenleyerek eğitimi başarıyla tamamlayan adaylar için istihdam 3 ay sonunda gerçekleştirecektir. İşbaşı Eğitim Programı boyunca personel adaylarına günlük 61,65 TL (öğrenciliği devam edenler için 41 TL ) ödenmesi, İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigorta Primi, Genel Sağlık Sigortası primi İŞKUR tarafından yapılacaktır. İEP başlangıç tarihi Temmuz ayı içerisinde planlanmaktadır. Sosyal İmkanlar: THY Teknik A.Ş. çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, aile için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, kadın çalışanlar için kreş imkanı ya da yardımı, indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkanları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu sosyal olanaklar arasında yer alır. Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol İlan başvuru tarihleri: 09.05.2018 – 28.05.2018 Yazılı sınav tarihi: 02.06.2018 İlan kriterlerini sağlayan adaylar, İngilizce veGenel Yetenek sınavına davet edilecektir. Sınavda başarılı olan adaylar mülakata davet edilecektir. Mülakat aşamasında adayların yukarıda belirtilen kriterlere uygunluğunu belgelemeleri istenecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir. Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır. Başvuru thyteknik.com/basvurular.html
GENEL NİTELİKLER
- T.C. vatandaşı olmak
- Adli sicil ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak
- 01.01.1989 tarihi ve sonrasında doğmuş olmak
- Erkek adaylar için; askerlik görevini tamamlamış olmak, askerlikten muaf olmak veya tercihen en az 1 yıl tecilli olmak
- Daha önce THY A.O. veya iştiraklerindeki görevlerinden disiplinsizlik nedeniyle ayrılmamış olmak,
- Herhangi bir sağlık problemi bulunmamak (İşitme kaybı, renk körlüğü, iki göz arası 4 Dioptriden fazla göz bozukluğu, BMI dengesizliği vb. ağır veya ince işçilik gerektiren işlere engel teşkil edebilecek rahatsızlıklar)
- İşbaşı Eğitim Programı süresince İstanbul’da ikameti ve eğitime kesintisiz devamı kabul etmek
- CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) kriterlerine göre en az A2 Seviyesinde İngilizce bilgisine sahip olmak
- Üniversitelerin Sivil Havacılık Yüksekokulu veya Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakülteleri’nin aşağıdaki bölümlerinden lisans derecesinde mezun veya İEP başlangıç tarihinde mezuniyet belgesi ibraz edebilecek son sınıf öğrencileri;
- Uçak Gövde-Motor Bakım
- Uçak Elektrik-Elektronik
Aranan Nitelikler
- Vardiyalı düzende çalışabilmek
- Birden fazla işi üstlenebilmek, pratik ve sonuç odaklı olmak
- Öğrenmeye ve çalışmaya hevesli olmak
- Takım çalışmasına yatkın olmak
İŞ TANIMI
Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., Türk Hava Yolları A.O. marka topluluğunun bir parçasıdır. Dünyanın ileri gelen havacılık servis tedarikçilerinden olan marka, müşterilerine 7.500 kişilik uzman ekibiyle; kaliteli ve kapsamlı bakım, onarım, modifikasyon ve rekonfigürasyon hizmetleri sunmaktadır.
İstanbul, Ankara ve Aydın’da bakım hangarları bulunan Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., operasyonlarını İstanbul’da Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı tesisleri olmak üzere iki kıtada yürütmekte; mühendislik ve bakım faaliyetlerinin yanı sıra komponent bakım-yedek desteği, dizayn, sertifikasyon ve üretim alanlarında birçok uluslararası havayolu şirketine hizmet vermektedir.
Bu ilan kapsamında THY Teknik A.Ş., Sivil Havacılık Yüksekokulu veya Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nin Uçak Gövde-Motor Bakım, Uçak Elektrik-Elektronik bölümlerinden mezun adaylar için İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ile 3 ay süreli İşbaşı Eğitim Programı (İEP) düzenleyerek eğitimi başarıyla tamamlayan adaylar için istihdam 3 ay sonunda gerçekleştirecektir.
İşbaşı Eğitim Programı boyunca personel adaylarına günlük 61,65 TL (öğrenciliği devam edenler için 41 TL ) ödenmesi, İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigorta Primi, Genel Sağlık Sigortası primi İŞKUR tarafından yapılacaktır. İEP başlangıç tarihi Temmuz ayı içerisinde planlanmaktadır.
Sosyal İmkanlar:
- THY Teknik A.Ş. çalışanlarına önemli sosyal olanaklar sağlar. Geniş bir bölgeye yayılmış servis ağı, yemek, özel sağlık sigortası, aile için sunulan özel sağlık sigortası indirimleri, doğum, emzirme, ölüm, evlenme yardımları, kadın çalışanlar için kreş imkanı ya da yardımı, indirimli yurt içi/yurt dışı uçuş imkanları, vize kolaylığı, tüm dünyada anlaşmalı konaklama olanakları söz konusu sosyal olanaklar arasında yer alır.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol
- İlan başvuru tarihleri: 09.05.2018 – 28.05.2018
- Yazılı sınav tarihi: 02.06.2018
- İlan kriterlerini sağlayan adaylar, İngilizce veGenel Yetenek sınavına davet edilecektir.
- Sınavda başarılı olan adaylar mülakata davet edilecektir. Mülakat aşamasında adayların yukarıda belirtilen kriterlere uygunluğunu belgelemeleri istenecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
- Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
Başvuru thyteknik.com/basvurular.html
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IvSckA
via IFTTT
THY “Uçak Bakım Teknisyeni” Arıyor


