
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
7 Mayıs 2018 Pazartesi
Emirates’ten Sabiha Gökçen’e Özel Kampanya!

Emirates’ten Sabiha Gökçen’e Özel Kampanya! İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu; 7-13 Mayıs 2018 tarihleri arasında 8 Haziran tarihinde başlayacak olan İstanbul Sabiha Gökçen çıkışlı uçuşlarda,Economy Class’ta 46 noktaya yedi gün boyunca avantajlı fiyatlar sunuyor Emirates Havayolu, 7- 13 Mayıs 2018 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çıkışlı satın alınan Economy Class biletlere, özel fiyat imkânı sunuyor. Yolcular, bu kampanya kapsamında satın aldıkları biletler ile 8 Haziran – 15 Aralık 2018 tarihleri arasında Dubai, Maldivler, Hong Kong, Manila, Cape Town gibi Emirates Havayolu’nun popüler uçuş noktalarına çok özel fiyatlarla seyahat etme fırsatını yakalıyorlar. Emirates yolcuları çok uluslu kabin ekibi hizmetinden, gurme şefler tarafından hazırlanan ödüllü yemeklerden ve Emirates’in hem Türkçe hem de Türkçe altyazılı filmleri, popüler oyunları ve müzikleri içeren benzersiz uçak içi eğlence sistemi “ice” üzerinden 3.500’e varan kanala erişebiliyor. Emirates’in modern uçak filoları son teknolojiyle donatılarak, yolculara uçuş boyunca yüksek hızda Wi-Fi internet erişimi ve mobil telefon hizmetinden yararlanma imkânı da sunuyor. Fiyatlara tüm vergiler ve yakıt harçlarının dâhil olduğu kampanyadan yararlanmak isteyenler ve biletlerini www.emirates.com.trsitesi veya tüm Emirates ofis ve seyahat acenteleri üzerinden satın alabiliyor. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.
İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu; 7-13 Mayıs 2018 tarihleri arasında 8 Haziran tarihinde başlayacak olan İstanbul Sabiha Gökçen çıkışlı uçuşlarda,Economy Class’ta 46 noktaya yedi gün boyunca avantajlı fiyatlar sunuyor
Emirates Havayolu, 7- 13 Mayıs 2018 tarihleri arasında İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çıkışlı satın alınan Economy Class biletlere, özel fiyat imkânı sunuyor. Yolcular, bu kampanya kapsamında satın aldıkları biletler ile 8 Haziran – 15 Aralık 2018 tarihleri arasında Dubai, Maldivler, Hong Kong, Manila, Cape Town gibi Emirates Havayolu’nun popüler uçuş noktalarına çok özel fiyatlarla seyahat etme fırsatını yakalıyorlar.
Emirates yolcuları çok uluslu kabin ekibi hizmetinden, gurme şefler tarafından hazırlanan ödüllü yemeklerden ve Emirates’in hem Türkçe hem de Türkçe altyazılı filmleri, popüler oyunları ve müzikleri içeren benzersiz uçak içi eğlence sistemi “ice” üzerinden 3.500’e varan kanala erişebiliyor. Emirates’in modern uçak filoları son teknolojiyle donatılarak, yolculara uçuş boyunca yüksek hızda Wi-Fi internet erişimi ve mobil telefon hizmetinden yararlanma imkânı da sunuyor.
Fiyatlara tüm vergiler ve yakıt harçlarının dâhil olduğu kampanyadan yararlanmak isteyenler ve biletlerini www.emirates.com.trsitesi veya tüm Emirates ofis ve seyahat acenteleri üzerinden satın alabiliyor.
Emirates hakkında:
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2rqOAcn
via IFTTT
6 Mayıs 2018 Pazar
Uçakla Kiraz Taşımacılığı

Uçakla Kiraz Taşımacılığı

SMS – SMS EL KİTABININ TEMEL UNSURLARI 29 SMS – SMS El Kitabının Temel Unsurları Bir şirketin Emniyet Yönetimi El kitabı, hem Emniyet Yönetim Sisteminin, hem de ICAO tarafından belirtilen standartlar ve tavsiye edilen uygulamaların gerekliliğinin anlaşılmasının temelini oluşturan temel emniyet kavramlarını açıklamaktadır. Şirketinizde emniyeti yönetmek konusunda ciddiyseniz, programın kurulması, belgelendirilmesi gereken bazı politikalar, prodesedürler ve uygulamalar olacaktır. Bir el kitabı, şirket içinde emniyet kültürü geliştirmek ve sürdürmek için çalışanlar tarafından kullanılmak üzere bir mucize hap değildir. Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi, bir şirkette SMS sistemi ve el kitabı o şirketin yaptığı iş için uygun olmalıdır. Neden? Bir şirketin SMS başarısı için çok önemlidir. Dolasıyla iyi bir SMS el kitabı için gerekli olan unsurlar nelerdir; *Emniyet politikası *SMS in hedefleri ve stratejileri *Yönetimin taahütü ve sorumluluğu *Dokümantasyon *Tüm şirket çalışanların eğitimi(Üst yönetim dahil) *Emniyet komitesi *Tehlike tanımlama ve risk yönetim süreci *Emniyet raporlama süreci *İç gözlem ve araştırma *Emniyet performansı gözden geçirme *Emniyet veri analizi *Emniyet eğitimi ve teşviki *Değişim yönetimi *Acil durum planı Benim deneyimime göre, bir çok havacılık şirketleri bir yerlerden SMS kılavuzu alarak ezbere SMS el kitabı çıkardılar. Malesef işletmeye uygun olmayan bir el kitabı ve aceleyle ortaya çıkarmaları da talihsizlikti. İş sağlığı ve güvenliği ile bağdaştırıldı. İş sağlığı ve güvenliği el kitabını da gördüm. Ancak operasyonel emniyet konularını kapsamamakta hatta genelinde eksik ya da işin içeriğine uymaz. Bunun yanısıra SMS kılavuzunda SMS el kitabına yol gösterdiğini de inanıyorum. Eğer SMS el kitabını şirketinize uygun çıkarıp, çalışanlarınıza SMS eğitimini de aldırıyorsanız şirketinizin iyi yönde perfomansını geliştirme tohumlarını atmış olacaksınız. SMS el kitabı, şirketin organizasyon yapısı ve uygulaması ile entegre edilmesi gerekir. Kitabın içeriğinin uygunluğunu sağladıktan sonra aynı hislerede sahip olunmalı! Şunu unutmayalım; *El kitapları bir çalışma grubu tarafından düzenli olarak elden geçirilmelidir. Bir bitkiyi canlı ve sağlıklı tutmak için devamlı sularız. SMS el kitabını bir saksı içerisinde bitki olarak düşünün! *SMS el kitabı kullanıcılarının(şirket çalışanları) geri bildirimi ve önerilerine önem verilmeli. Bu da kurumunuzun el kitabının sürekli iyileştirmek için etkili bir yoldur. Mehmet Ali Ataman 1.Mayıs.2018
SMS – SMS El Kitabının Temel Unsurları
Bir şirketin Emniyet Yönetimi El kitabı, hem Emniyet Yönetim Sisteminin, hem de ICAO tarafından belirtilen standartlar ve tavsiye edilen uygulamaların gerekliliğinin anlaşılmasının temelini oluşturan temel emniyet kavramlarını açıklamaktadır. Şirketinizde emniyeti yönetmek konusunda ciddiyseniz, programın kurulması, belgelendirilmesi gereken bazı politikalar, prodesedürler ve uygulamalar olacaktır. Bir el kitabı, şirket içinde emniyet kültürü geliştirmek ve sürdürmek için çalışanlar tarafından kullanılmak üzere bir mucize hap değildir. Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi, bir şirkette SMS sistemi ve el kitabı o şirketin yaptığı iş için uygun olmalıdır. Neden? Bir şirketin SMS başarısı için çok önemlidir.
Dolasıyla iyi bir SMS el kitabı için gerekli olan unsurlar nelerdir;
*Emniyet politikası
*SMS in hedefleri ve stratejileri
*Yönetimin taahütü ve sorumluluğu
*Dokümantasyon
*Tüm şirket çalışanların eğitimi(Üst yönetim dahil)
*Emniyet komitesi
*Tehlike tanımlama ve risk yönetim süreci
*Emniyet raporlama süreci
*İç gözlem ve araştırma
*Emniyet performansı gözden geçirme
*Emniyet veri analizi
*Emniyet eğitimi ve teşviki
*Değişim yönetimi
*Acil durum planı
Benim deneyimime göre, bir çok havacılık şirketleri bir yerlerden SMS kılavuzu alarak ezbere SMS el kitabı çıkardılar. Malesef işletmeye uygun olmayan bir el kitabı ve aceleyle ortaya çıkarmaları da talihsizlikti. İş sağlığı ve güvenliği ile bağdaştırıldı. İş sağlığı ve güvenliği el kitabını da gördüm. Ancak operasyonel emniyet konularını kapsamamakta hatta genelinde eksik ya da işin içeriğine uymaz. Bunun yanısıra SMS kılavuzunda SMS el kitabına yol gösterdiğini de inanıyorum. Eğer SMS el kitabını şirketinize uygun çıkarıp, çalışanlarınıza
SMS eğitimini de aldırıyorsanız şirketinizin iyi yönde perfomansını geliştirme tohumlarını atmış olacaksınız.
SMS el kitabı, şirketin organizasyon yapısı ve uygulaması ile entegre edilmesi gerekir. Kitabın içeriğinin uygunluğunu sağladıktan sonra aynı hislerede sahip olunmalı!
Şunu unutmayalım;
*El kitapları bir çalışma grubu tarafından düzenli olarak elden geçirilmelidir. Bir bitkiyi canlı ve sağlıklı tutmak için devamlı sularız. SMS el kitabını bir saksı içerisinde bitki olarak düşünün!
*SMS el kitabı kullanıcılarının(şirket çalışanları) geri bildirimi ve önerilerine önem verilmeli. Bu da kurumunuzun el kitabının sürekli iyileştirmek için etkili bir yoldur.
Mehmet Ali Ataman
1.Mayıs.2018
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FNwA0Y
via IFTTT
SMS – SMS EL KİTABININ TEMEL UNSURLARI 29

DHMİ yöneticileri “Kurumsal Aidiyet Kültürü, Kurumsal imaj ve İletişim Yönetimi” seminerinde
