6 Mayıs 2018 Pazar

SMS – SMS EL KİTABININ TEMEL UNSURLARI 29 SMS  –   SMS El Kitabının Temel  Unsurları   Bir şirketin Emniyet Yönetimi El kitabı, hem Emniyet Yönetim Sisteminin, hem de ICAO  tarafından belirtilen standartlar ve tavsiye  edilen uygulamaların gerekliliğinin anlaşılmasının temelini oluşturan temel emniyet kavramlarını açıklamaktadır. Şirketinizde emniyeti yönetmek konusunda ciddiyseniz, programın kurulması, belgelendirilmesi gereken bazı politikalar, prodesedürler ve uygulamalar olacaktır. Bir el kitabı, şirket içinde emniyet kültürü geliştirmek ve sürdürmek için çalışanlar tarafından kullanılmak üzere bir mucize hap değildir.  Daha önceki yazılarımda belirttiğim  gibi, bir şirkette  SMS sistemi ve  el kitabı o şirketin yaptığı iş için uygun olmalıdır. Neden? Bir şirketin SMS başarısı için çok önemlidir.   Dolasıyla iyi bir SMS el kitabı için gerekli olan unsurlar nelerdir; *Emniyet politikası *SMS in hedefleri ve stratejileri *Yönetimin taahütü ve sorumluluğu *Dokümantasyon *Tüm şirket çalışanların eğitimi(Üst yönetim dahil) *Emniyet komitesi *Tehlike tanımlama ve risk yönetim süreci *Emniyet raporlama süreci *İç gözlem ve araştırma *Emniyet performansı gözden geçirme *Emniyet veri analizi *Emniyet eğitimi ve teşviki *Değişim yönetimi *Acil durum planı   Benim deneyimime göre, bir çok havacılık şirketleri bir yerlerden SMS kılavuzu alarak  ezbere  SMS el kitabı çıkardılar. Malesef işletmeye uygun olmayan bir el kitabı  ve aceleyle ortaya çıkarmaları da talihsizlikti. İş sağlığı ve güvenliği ile bağdaştırıldı. İş sağlığı ve güvenliği el kitabını da gördüm. Ancak operasyonel emniyet konularını kapsamamakta  hatta genelinde eksik ya da işin içeriğine uymaz. Bunun yanısıra SMS kılavuzunda  SMS el kitabına yol gösterdiğini de inanıyorum. Eğer SMS el kitabını şirketinize uygun çıkarıp, çalışanlarınıza SMS eğitimini de aldırıyorsanız  şirketinizin iyi yönde perfomansını geliştirme  tohumlarını atmış olacaksınız. SMS el kitabı, şirketin organizasyon yapısı ve uygulaması ile entegre edilmesi gerekir. Kitabın içeriğinin uygunluğunu sağladıktan sonra aynı hislerede sahip olunmalı!   Şunu unutmayalım; *El kitapları bir çalışma grubu tarafından düzenli olarak elden geçirilmelidir. Bir bitkiyi canlı ve sağlıklı  tutmak için devamlı sularız. SMS el kitabını bir saksı içerisinde bitki olarak düşünün!   *SMS el kitabı kullanıcılarının(şirket çalışanları) geri bildirimi ve önerilerine önem verilmeli. Bu da kurumunuzun el kitabının sürekli iyileştirmek için etkili  bir yoldur.   Mehmet Ali Ataman 1.Mayıs.2018

SMS  –   SMS El Kitabının Temel  Unsurları  

Bir şirketin Emniyet Yönetimi El kitabı, hem Emniyet Yönetim Sisteminin, hem de ICAO  tarafından belirtilen standartlar ve tavsiye  edilen uygulamaların gerekliliğinin anlaşılmasının temelini oluşturan temel emniyet kavramlarını açıklamaktadır. Şirketinizde emniyeti yönetmek konusunda ciddiyseniz, programın kurulması, belgelendirilmesi gereken bazı politikalar, prodesedürler ve uygulamalar olacaktır. Bir el kitabı, şirket içinde emniyet kültürü geliştirmek ve sürdürmek için çalışanlar tarafından kullanılmak üzere bir mucize hap değildir.  Daha önceki yazılarımda belirttiğim  gibi, bir şirkette  SMS sistemi ve  el kitabı o şirketin yaptığı iş için uygun olmalıdır. Neden? Bir şirketin SMS başarısı için çok önemlidir.

 

Dolasıyla iyi bir SMS el kitabı için gerekli olan unsurlar nelerdir;

*Emniyet politikası

*SMS in hedefleri ve stratejileri

*Yönetimin taahütü ve sorumluluğu

*Dokümantasyon

*Tüm şirket çalışanların eğitimi(Üst yönetim dahil)

*Emniyet komitesi

*Tehlike tanımlama ve risk yönetim süreci

*Emniyet raporlama süreci

*İç gözlem ve araştırma

*Emniyet performansı gözden geçirme

*Emniyet veri analizi

*Emniyet eğitimi ve teşviki

*Değişim yönetimi

*Acil durum planı

 

Benim deneyimime göre, bir çok havacılık şirketleri bir yerlerden SMS kılavuzu alarak  ezbere  SMS el kitabı çıkardılar. Malesef işletmeye uygun olmayan bir el kitabı  ve aceleyle ortaya çıkarmaları da talihsizlikti. İş sağlığı ve güvenliği ile bağdaştırıldı. İş sağlığı ve güvenliği el kitabını da gördüm. Ancak operasyonel emniyet konularını kapsamamakta  hatta genelinde eksik ya da işin içeriğine uymaz. Bunun yanısıra SMS kılavuzunda  SMS el kitabına yol gösterdiğini de inanıyorum. Eğer SMS el kitabını şirketinize uygun çıkarıp, çalışanlarınıza

SMS eğitimini de aldırıyorsanız  şirketinizin iyi yönde perfomansını geliştirme  tohumlarını atmış olacaksınız.

SMS el kitabı, şirketin organizasyon yapısı ve uygulaması ile entegre edilmesi gerekir. Kitabın içeriğinin uygunluğunu sağladıktan sonra aynı hislerede sahip olunmalı!

 

Şunu unutmayalım;

*El kitapları bir çalışma grubu tarafından düzenli olarak elden geçirilmelidir. Bir bitkiyi canlı ve sağlıklı  tutmak için devamlı sularız. SMS el kitabını bir saksı içerisinde bitki olarak düşünün!

 

*SMS el kitabı kullanıcılarının(şirket çalışanları) geri bildirimi ve önerilerine önem verilmeli. Bu da kurumunuzun el kitabının sürekli iyileştirmek için etkili  bir yoldur.

 

Mehmet Ali Ataman

1.Mayıs.2018



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FNwA0Y
via IFTTT

SMS – SMS EL KİTABININ TEMEL UNSURLARI 29


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FNwA0Y

DHMİ yöneticileri “Kurumsal Aidiyet Kültürü, Kurumsal imaj ve İletişim Yönetimi” seminerinde


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JXQ3yw

DHMİ yöneticileri “Kurumsal Aidiyet Kültürü, Kurumsal imaj ve İletişim Yönetimi” seminerinde DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın resmi twitter hesabından bugün yaptığı paylaşımı ilginize sunuyoruz: DHMİ Havacılık Akademisi tarafından DHMİ yöneticileri için düzenlenen “Kurumsal Aidiyet Kültürü, Kurumsal imaj ve İletişim Yönetimi” seminerinde kıymetli arkadaşlarımızla bir araya geldik. * Seminerin iştirak ettiğim ikinci gününde üstün performansı ve muhteşem üslubuyla ufkumuzu açan Sn. Prof. Dr. Üstün Dökmen ve ilk günkü oturumda görüşleriyle yönetici arkadaşlarımızı aydınlatan Dr.Serpil Samur’a çok teşekkür ediyorum. * Seminerde yaptığım konuşmada da belirttiğim gibi, 4 ay önceki koordinasyon toplantısında 2018 yılı için hedeflerimizi, prensiplerimizi, çalışma esaslarını sizlerle karşılıklı istişare etmiştik. O gün bir hedef belirleyip şöyle demiştik: 2018 yılı performans ve sıçrama yılı olacak. * Çok şükür göstergeler bu tezi doğruluyor. Bu da sorumluluğumuzu artırıyor. Ekonomimize katkı sağlamak bu kuruluşun her zaman bir vasfı, çabası, temennisi olmuştur. * Sizlerden turizm sezonu başlarken tüm tedbirlerinizi almanızı, hazırlıklarınızı en iyi şekilde yapmanızı rica ediyorum.  Ekonomimize katkı sağlamak, sektörümüze en iyi şekilde hizmet vermek için geceli gündüzlü gayretlerinizi yürekten tebrik ediyorum. * Esasen biz işletmeci bir kuruluşuz, bunun yarı sıra ciddi bir yatırımcı kuruluş haline geldik. Ama biz yatırımımızı sadece fiziksel alanlarda yapmıyoruz. Biz yatırımımızı insan kaynağına yapıyoruz. Modern yönetimlerde artık nakdi sermaye o kadar önemli değil. * Önemli olan beşeri sermaye. Beşeri sermayeye biz gerçekten çok ciddi yatırım yapıyoruz. Eğitimde de büyük hedeflerimiz var, diğer alanlarda olduğu gibi. Hedefi olmayan hiçbir yere gidemez. Türkiye’nin gözde kurumlarından biri olan DHMİ’nin de büyük hedefleri var. * Bu anlayışla kuruluşumuz büyük olmaya,  büyük projelerini hayata geçirmeye devam edecek. Ben,  büyük hedeflerden hiç yorulmam. Benim korktuğum hedef koymamaktır. Benim korktuğum kabuğuna sığınıp kalmaktır. Bu nedenle eğitimi, yatırımı, hizmette kaliteyi çok önemsiyorum.

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın resmi twitter hesabından bugün yaptığı paylaşımı ilginize sunuyoruz:

DHMİ Havacılık Akademisi tarafından DHMİ yöneticileri için düzenlenen “Kurumsal Aidiyet Kültürü, Kurumsal imaj ve İletişim Yönetimi” seminerinde kıymetli arkadaşlarımızla bir araya geldik.

*

Seminerin iştirak ettiğim ikinci gününde üstün performansı ve muhteşem üslubuyla ufkumuzu açan Sn. Prof. Dr. Üstün Dökmen ve ilk günkü oturumda görüşleriyle yönetici arkadaşlarımızı aydınlatan Dr.Serpil Samur’a çok teşekkür ediyorum.

*

Seminerde yaptığım konuşmada da belirttiğim gibi, 4 ay önceki koordinasyon toplantısında 2018 yılı için hedeflerimizi, prensiplerimizi, çalışma esaslarını sizlerle karşılıklı istişare etmiştik. O gün bir hedef belirleyip şöyle demiştik: 2018 yılı performans ve sıçrama yılı olacak.

*

Çok şükür göstergeler bu tezi doğruluyor. Bu da sorumluluğumuzu artırıyor. Ekonomimize katkı sağlamak bu kuruluşun her zaman bir vasfı, çabası, temennisi olmuştur.

*

Sizlerden turizm sezonu başlarken tüm tedbirlerinizi almanızı, hazırlıklarınızı en iyi şekilde yapmanızı rica ediyorum.  Ekonomimize katkı sağlamak, sektörümüze en iyi şekilde hizmet vermek için geceli gündüzlü gayretlerinizi yürekten tebrik ediyorum.

*

Esasen biz işletmeci bir kuruluşuz, bunun yarı sıra ciddi bir yatırımcı kuruluş haline geldik. Ama biz yatırımımızı sadece fiziksel alanlarda yapmıyoruz. Biz yatırımımızı insan kaynağına yapıyoruz. Modern yönetimlerde artık nakdi sermaye o kadar önemli değil.

*

Önemli olan beşeri sermaye. Beşeri sermayeye biz gerçekten çok ciddi yatırım yapıyoruz. Eğitimde de büyük hedeflerimiz var, diğer alanlarda olduğu gibi. Hedefi olmayan hiçbir yere gidemez. Türkiye’nin gözde kurumlarından biri olan DHMİ’nin de büyük hedefleri var.

*

Bu anlayışla kuruluşumuz büyük olmaya,  büyük projelerini hayata geçirmeye devam edecek. Ben,  büyük hedeflerden hiç yorulmam. Benim korktuğum hedef koymamaktır. Benim korktuğum kabuğuna sığınıp kalmaktır. Bu nedenle eğitimi, yatırımı, hizmette kaliteyi çok önemsiyorum.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JXQ3yw
via IFTTT

Uçakla evrak gönderme


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye https://ift.tt/2FO6efg

Uçakla evrak gönderme


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye https://ift.tt/2FO6efg

Uçakta Canlı Hayvan


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye https://ift.tt/2JVr1jr