4 Mayıs 2018 Cuma

THY Yönetim Kuruluna Yeni Üyeler Türk Hava Yolları A.Ş’nin KAP’a Yaptığı Özel Durum Açıklaması Sayın Arzu Akalın’ın 04.05.2018 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliği görevinden istifa etmesi sebebiyle, münhal bulunan Yönetim Kurulu Üyeliğine; Ana Sözleşmenin 10. Maddesi gereğince ilk Genel Kurul toplantısında onaya sunulmak üzere, Sayın Fatmanur Altun’un atanmasına karar verilmiştir.    Sayın İsmail Gerçek’in 04.05.2018 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliği görevinden istifa etmesi sebebiyle, münhal bulunan Yönetim Kurulu Üyeliğine; Ana Sözleşmenin 10. Maddesi gereğince ilk Genel Kurul toplantısında onaya sunulmak üzere, Sayın Mithat Görkem Aksoy’un atanmasına karar verilmiştir.    Ortaklığımız Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanı olarak görev yapan Sayın Arzu Akalın’ın ve Kurumsal Yönetim Komitesi Üyesi olarak görev yapan Sayın İsmail Gerçek’in istifaları nedeni ile Sayın Fatmanur Altun’un Sermaye Piyasası Kurulu Bağımsızlık oluruna tabi olmak üzere, Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanı olarak, Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Mithat Görkem Aksoy’un ise Kurumsal Yönetim Komitesi Üyesi olarak atanmalarına karar verilmiştir.

Türk Hava Yolları A.Ş’nin KAP’a Yaptığı Özel Durum Açıklaması

Sayın Arzu Akalın’ın 04.05.2018 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliği görevinden istifa etmesi sebebiyle, münhal bulunan Yönetim Kurulu Üyeliğine; Ana Sözleşmenin 10. Maddesi gereğince ilk Genel Kurul toplantısında onaya sunulmak üzere, Sayın Fatmanur Altun’un atanmasına karar verilmiştir.

  

Sayın İsmail Gerçek’in 04.05.2018 tarihinde Yönetim Kurulu Üyeliği görevinden istifa etmesi sebebiyle, münhal bulunan Yönetim Kurulu Üyeliğine; Ana Sözleşmenin 10. Maddesi gereğince ilk Genel Kurul toplantısında onaya sunulmak üzere, Sayın Mithat Görkem Aksoy’un atanmasına karar verilmiştir.

  

Ortaklığımız Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanı olarak görev yapan Sayın Arzu Akalın’ın ve Kurumsal Yönetim Komitesi Üyesi olarak görev yapan Sayın İsmail Gerçek’in istifaları nedeni ile Sayın Fatmanur Altun’un Sermaye Piyasası Kurulu Bağımsızlık oluruna tabi olmak üzere, Kurumsal Yönetim Komitesi Başkanı olarak, Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Mithat Görkem Aksoy’un ise Kurumsal Yönetim Komitesi Üyesi olarak atanmalarına karar verilmiştir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IdPcwy
via IFTTT

Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansında 17 ülke ile ikili havacılık görüşmesi yapıldı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından 23-24 Nisan 2018’de Antalya’da düzenlenen Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansı’nda 17 ülke ile ikili havacılık görüşmesi gerçekleştirildi. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Başkanı Olumuyiwa Benard ALIU, D-8 Genel Sekreteri Dato’Ku Jaafar Ku SHAARI başta olmak üzere 35 ülkenin sivil havacılık heyetlerinin katılımı ile gerçekleştirilen Konferans’ta 17 ülke ile ikili havacılık müzakeresi gerçekleştirildi. Konferans kapsamında ayrıca ICAO Bölge Direktörlerinin Moderatörlüğünde dünya havacılığına yön veren önemli isimlerin konuşmacı olarak katıldığı üç ayrı panel organize edildi. Konferans süresince Bakan ve Bakan Yardımcısı düzeyinde katılımın olduğu Güney Kore, Kamboçya, Nijerya ve Rusya ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel ÇOŞKUNYÜREK tarafından ikili görüşmelerde bulunuldu. Bununla birlikte, Sivil Havacılık Genel Müdür Vekili Bahri KESİCİ ve Genel Müdür Yardımcıları Haydar YALÇIN ve Can EREL başkanlıklarındaki heyetler tarafından konferans boyunca katılımcı ülkelerle ikili havacılık müzakereleri gerçekleştirildi. Bu Kapsamda Afganistan, Azerbaycan, Gürcistan,  İran,  Kırgızistan, Malezya, Moldova, Myanmar, Sri Lanka, Tayland, Togo, Vietnam ve Yeşil Burun Adaları ile ikili müzakere düzenlendi. Müzakereler sonucunda 11 ülke ile sivil havacılık ilişkilerini düzenleyen anlaşma imzalandı. Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansı kapsamında ayrıca havacılıktaki gelecek öngörüleri doğrultusunda ülkeler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla uluslararası örgütlerin yöneticilerinin moderatörlüğünde paneller gerçekleştirildi. Konferans’ın ilk oturumunda ICAO Seyrüsefer Bürosu Direktörü Stephen CREAMER moderatörlüğünde “Dünya Sivil Havacılık Sektöründe Yeni Gelişmeler” konulu panel düzenlendi. “Asya’da Liberalizasyon ve Bağlanılabilirliğin Geliştirilmesi” başlıklı ikinci panel ise ICAO Avrupa ve Kuzey Atlantik Bölge Direktörü Fonseca DE ALMEIDA moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Konferansın üçüncü oturumunda düzenlenen “Sivil Havacılıkta Eğitimin Gelişen Rolü-Asya Perspektifi” konulu panele ise ICAO Hava Seyrüsefer Komisyonu Başkanı Claude HURLEY başkanlık etti. İki gün boyunca hem havacılık görüşmeleri hem de panellerle devam eden Konferans sonrasında katılımcı ülkeler 25-29 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlenen EurAsia Airshow’un Açılış Töreni’ne katıldı. Fuara katılan konuk heyetlere, havacılık endüstrisindeki gelişmelerin yanısıra ülkemizin turizm potansiyeli de tanıtıldı.  Kaynak:SHGM

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından 23-24 Nisan 2018’de Antalya’da düzenlenen Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansı’nda 17 ülke ile ikili havacılık görüşmesi gerçekleştirildi.
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Başkanı Olumuyiwa Benard ALIU, D-8 Genel Sekreteri Dato’Ku Jaafar Ku SHAARI başta olmak üzere 35 ülkenin sivil havacılık heyetlerinin katılımı ile gerçekleştirilen Konferans’ta 17 ülke ile ikili havacılık müzakeresi gerçekleştirildi. Konferans kapsamında ayrıca ICAO Bölge Direktörlerinin Moderatörlüğünde dünya havacılığına yön veren önemli isimlerin konuşmacı olarak katıldığı üç ayrı panel organize edildi.
Konferans süresince Bakan ve Bakan Yardımcısı düzeyinde katılımın olduğu Güney Kore, Kamboçya, Nijerya ve Rusya ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel ÇOŞKUNYÜREK tarafından ikili görüşmelerde bulunuldu.
Bununla birlikte, Sivil Havacılık Genel Müdür Vekili Bahri KESİCİ ve Genel Müdür Yardımcıları Haydar YALÇIN ve Can EREL başkanlıklarındaki heyetler tarafından konferans boyunca katılımcı ülkelerle ikili havacılık müzakereleri gerçekleştirildi. Bu Kapsamda Afganistan, Azerbaycan, Gürcistan,  İran,  Kırgızistan, Malezya, Moldova, Myanmar, Sri Lanka, Tayland, Togo, Vietnam ve Yeşil Burun Adaları ile ikili müzakere düzenlendi. Müzakereler sonucunda 11 ülke ile sivil havacılık ilişkilerini düzenleyen anlaşma imzalandı.
Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansı kapsamında ayrıca havacılıktaki gelecek öngörüleri doğrultusunda ülkeler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla uluslararası örgütlerin yöneticilerinin moderatörlüğünde paneller gerçekleştirildi.
Konferans’ın ilk oturumunda ICAO Seyrüsefer Bürosu Direktörü Stephen CREAMER moderatörlüğünde “Dünya Sivil Havacılık Sektöründe Yeni Gelişmeler” konulu panel düzenlendi. “Asya’da Liberalizasyon ve Bağlanılabilirliğin Geliştirilmesi” başlıklı ikinci panel ise ICAO Avrupa ve Kuzey Atlantik Bölge Direktörü Fonseca DE ALMEIDA moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Konferansın üçüncü oturumunda düzenlenen “Sivil Havacılıkta Eğitimin Gelişen Rolü-Asya Perspektifi” konulu panele ise ICAO Hava Seyrüsefer Komisyonu Başkanı Claude HURLEY başkanlık etti.
İki gün boyunca hem havacılık görüşmeleri hem de panellerle devam eden Konferans sonrasında katılımcı ülkeler 25-29 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlenen EurAsia Airshow’un Açılış Töreni’ne katıldı. Fuara katılan konuk heyetlere, havacılık endüstrisindeki gelişmelerin yanısıra ülkemizin turizm potansiyeli de tanıtıldı.
 Kaynak:SHGM


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JUYnz9
via IFTTT

Türkiye-Asya Sivil Havacılık Konferansında 17 ülke ile ikili havacılık görüşmesi yapıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JUYnz9

Emirates Dubai’de Evden Check-in Servisini Tanıttı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JSbP6C

Emirates Dubai’de Evden Check-in Servisini Tanıttı İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu, müşterilerinin, Dubai’deki herhangi bir yerden check-in işlemini gerçekleştirmelerine imkân tanıyan yeni hizmeti Home Check-in’i tanıttı. Hizmet, Emirates uçuşları ile seyahat eden yolcular için her kabin sınıfında geçerli olacak. Yeni servis, Emirates yolcularının, güvenlik kontrolü ve check-in işlemlerini, evlerinden, otelden ya da ofislerinden tamamlama ve bagajlarının uçuşlarından önce havaalanına taşınmasına imkân tanıyor. Bir Emirates check-in yetkilisi, tercih edilen yere gelerek, çantaları tartıp etiketleyecek ve müşterinin check-in işlemini yaparak uçuş kartını teslim edecek. Bu işlemlerin ardından da, müşteriler, havaalanına geldiklerinde, check-in masalarını geçerek doğrudan pasaport kontrol noktasına devam edebilecekler. Bu hizmet, seyahat başına 7 bagaja kadar olmak üzere 350 AED (dirhem) olarak satın alınabiliyor. Her bir ek bagaj için, 35 AED daha ücret ödenmesi gerekiyor. Müşteriler, bu hizmeti uçuş zamanından 12 saat önceye kadar, emirates.com adresinden rezerve edebiliyorlar. Bu son girişim, Emirates’in, daha rahat bir seyahat deneyimi için dünya çapında ürün ve hizmetler temin etmeye yönelik süregelen kararlılığının bir parçası olarak ön plana çıkıyor. Emirates, Ekim ayından beri, müşteri deneyiminin ve güvenlik kontrollerinin kusursuz olmasını sağlamak için, tanıtılan Home Check-in servisine yönelik deneme uygulamaları yürütüyordu. Bu hizmet kapsamında, her bir çanta işaretlenerek, kamyonet içerisinde ayrı bir depolama alanına konuyor. Emirates Home Check-in, yeni bir kamyonet filosu ile gerçekleştiriliyor. Home Check-in hizmeti, Dubai’deki Emirates uçuşlarında şu anda mevcut olan diğer bagaj hizmetlerinin bir tamamlayıcısı niteliğinde. Kusursuz bir seyahat deneyimi için, müşteriler, havaalanında kapı görevlisine ödeme yaparak bagajlarının taşınmasını sağlamaları, ön ödemeli fazla bagajlara yönelik tercih edilen oranlardan ve bagajlarının korunmasına yönelik bagaj muhafazalarından yararlanmaları mümkün. Dubai’ye gelen yolcular içinse, çantalarını bırakarak şehri keşfetmek isteyenlere yönelik bir emanet tesisi de mevcut. Emirates ayrıca, bagajların gümrük işlemlerinin yapılarak, müşterilere teslim edildiği bir Eve Teslimat hizmeti de sunuyor. Bu hizmetler hakkında daha fazla bilgiye linkten ulaşılabilirsiniz. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.

İnsanlar ile mekânları birbirine bağlayan Emirates Havayolu, müşterilerinin, Dubai’deki herhangi bir yerden check-in işlemini gerçekleştirmelerine imkân tanıyan yeni hizmeti Home Check-in’i tanıttı. Hizmet, Emirates uçuşları ile seyahat eden yolcular için her kabin sınıfında geçerli olacak.

Yeni servis, Emirates yolcularının, güvenlik kontrolü ve check-in işlemlerini, evlerinden, otelden ya da ofislerinden tamamlama ve bagajlarının uçuşlarından önce havaalanına taşınmasına imkân tanıyor. Bir Emirates check-in yetkilisi, tercih edilen yere gelerek, çantaları tartıp etiketleyecek ve müşterinin check-in işlemini yaparak uçuş kartını teslim edecek. Bu işlemlerin ardından da, müşteriler, havaalanına geldiklerinde, check-in masalarını geçerek doğrudan pasaport kontrol noktasına devam edebilecekler.

Bu hizmet, seyahat başına 7 bagaja kadar olmak üzere 350 AED (dirhem) olarak satın alınabiliyor. Her bir ek bagaj için, 35 AED daha ücret ödenmesi gerekiyor. Müşteriler, bu hizmeti uçuş zamanından 12 saat önceye kadar, emirates.com adresinden rezerve edebiliyorlar. Bu son girişim, Emirates’in, daha rahat bir seyahat deneyimi için dünya çapında ürün ve hizmetler temin etmeye yönelik süregelen kararlılığının bir parçası olarak ön plana çıkıyor.

Emirates, Ekim ayından beri, müşteri deneyiminin ve güvenlik kontrollerinin kusursuz olmasını sağlamak için, tanıtılan Home Check-in servisine yönelik deneme uygulamaları yürütüyordu. Bu hizmet kapsamında, her bir çanta işaretlenerek, kamyonet içerisinde ayrı bir depolama alanına konuyor. Emirates Home Check-in, yeni bir kamyonet filosu ile gerçekleştiriliyor.

Home Check-in hizmeti, Dubai’deki Emirates uçuşlarında şu anda mevcut olan diğer bagaj hizmetlerinin bir tamamlayıcısı niteliğinde. Kusursuz bir seyahat deneyimi için, müşteriler, havaalanında kapı görevlisine ödeme yaparak bagajlarının taşınmasını sağlamaları, ön ödemeli fazla bagajlara yönelik tercih edilen oranlardan ve bagajlarının korunmasına yönelik bagaj muhafazalarından yararlanmaları mümkün.

Dubai’ye gelen yolcular içinse, çantalarını bırakarak şehri keşfetmek isteyenlere yönelik bir emanet tesisi de mevcut. Emirates ayrıca, bagajların gümrük işlemlerinin yapılarak, müşterilere teslim edildiği bir Eve Teslimat hizmeti de sunuyor. Bu hizmetler hakkında daha fazla bilgiye linkten ulaşılabilirsiniz.

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 159 noktaya taşıyor. Emirates’in İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan haftada 11 uçuşu bulunuyor. Emirates’in İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşları ise haftada 5 kez olmak üzere 8 Haziran 2018’de başlıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JSbP6C
via IFTTT

İşte Dünyanın En Yoğun Rotaları


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HOhJJH

İşte Dünyanın En Yoğun Rotaları İşte Dünyanın En Yoğun Rotaları Yeni yayınlanan bir rapora göre, dünyanın en yoğun 20 uluslararası havayolu rotasının 14’ü Asya içi güzergahlardan, ABD’de başlayan ya da biten 3 rota ve Avrupa’ya temas eden yalnızca üç rota bulunuyor. Güzergâhların yarısı iki saatin altında uçabilir rotalar.( 11 tanesi iki saat dört dakika sürüyor). 14 Asya içi  güzergahın onunda, Airbus uçakları Boeing’den daha büyük bir paya sahip. Genel olarak, yoğun olan Asya rotalarında Kuzey Amerika ve Avrupa rotalarından daha fazla trafik ve daha fazla rekabet var. Liste, Şubat ayına kadar olan 12 ayın istatistikleri kullanılarak, Luton, İngiltere merkezli bir havayolu seyahat bilgileri ve uygulamaları sağlayıcısı olan OAG tarafından derlenmiştir. ABD’nin en yoğun uluslararası rotaları New York La Guardia ve Chicago O’Hare’den Toronto’ya ve New York Kennedy’den Londra Heathrow’a gidiş. En yoğun Avrupa rotaları ise Dublin-Heathrow, Heathrow-Kennedy ve Heathrow-Amsterdam’dır. Dünyanın en yoğun uluslararası hattı olan Kuala Lumpur-Singapur hattında, 12 aylık değerlendirme dönemi boyunca 30.537 uçuş gerçekleşti. Yedi havayolu şirketi arasındaki yarışta Air Asia kapasitenin % 25’i ile öne geçti. 296 kilometrelik uçuş bir saat dört dakika sürüyor. Airbus A320 ailesi uçuşların % 51’ini gerçekleştiriken, Boeing 737% 40’lık bir orana sahip. Airbus A 330 % 5, A350 ve Boeing 787’nin her birinin oranı da % 2 idi. OAG Genel Başkan Yardımcısı John Grant, “Airbus, Güney Doğu Asya’da (Çin hariç) genel olarak çok iyi bir performans gösterdi. “Air Asia gibi Pan-Asya taşıyıcıları için tercih edilen bir uçak olmaları, onları güçlü bir konuma yerleştiriyor.”dedi. İkinci en yoğun rota Hong Kong-Taipei arasında 28.887 uçuş yapıldı. Beş havayolunun yarıştığı rotada Cathay Pacific kapasitenin % 45’i ile öne geçti. 805 kilometrelik uçuş bir saat 47 dakika sürüyor. Airbus A330 % 47’lik bir kapasiteye sahipken, Boeing 777 % 20’ye sahip. İlk beşte bu rotayı diğer üç Asya içi rota takip ediyor. Singapore-Jakarta; Hong Kong-Shanghai; ve Kuala Lumpur-Jakarta. Bilmeyenler için hatırlatalım; sıralamalar, şehirler arasındaki uçuş sayısıyla ölçülür – rotalarda uçan yolcu sayısıyla değil. Örneğin, OAG’ın verilerine göre birinci olan Singapur-Kuala Lumpur rotasından (4 milyon yolcu) , 2,5 milyon kişi daha fazla yolcu taşınan Hong Kong – Taipei (6,5 milyon)  ikinci sırada yer aldı. İçerik:www.forbes.com ve www.oag.com

İşte Dünyanın En Yoğun Rotaları

Yeni yayınlanan bir rapora göre, dünyanın en yoğun 20 uluslararası havayolu rotasının 14’ü Asya içi güzergahlardan, ABD’de başlayan ya da biten 3 rota ve Avrupa’ya temas eden yalnızca üç rota bulunuyor.

Güzergâhların yarısı iki saatin altında uçabilir rotalar.( 11 tanesi iki saat dört dakika sürüyor). 14 Asya içi  güzergahın onunda, Airbus uçakları Boeing’den daha büyük bir paya sahip. Genel olarak, yoğun olan Asya rotalarında Kuzey Amerika ve Avrupa rotalarından daha fazla trafik ve daha fazla rekabet var.

Liste, Şubat ayına kadar olan 12 ayın istatistikleri kullanılarak, Luton, İngiltere merkezli bir havayolu seyahat bilgileri ve uygulamaları sağlayıcısı olan OAG tarafından derlenmiştir.

ABD’nin en yoğun uluslararası rotaları New York La Guardia ve Chicago O’Hare’den Toronto’ya ve New York Kennedy’den Londra Heathrow’a gidiş. En yoğun Avrupa rotaları ise Dublin-Heathrow, Heathrow-Kennedy ve Heathrow-Amsterdam’dır.

Dünyanın en yoğun uluslararası hattı olan Kuala Lumpur-Singapur hattında, 12 aylık değerlendirme dönemi boyunca 30.537 uçuş gerçekleşti. Yedi havayolu şirketi arasındaki yarışta Air Asia kapasitenin % 25’i ile öne geçti. 296 kilometrelik uçuş bir saat dört dakika sürüyor. Airbus A320 ailesi uçuşların % 51’ini gerçekleştiriken, Boeing 737% 40’lık bir orana sahip. Airbus A 330 % 5, A350 ve Boeing 787’nin her birinin oranı da % 2 idi.

OAG Genel Başkan Yardımcısı John Grant, “Airbus, Güney Doğu Asya’da (Çin hariç) genel olarak çok iyi bir performans gösterdi. “Air Asia gibi Pan-Asya taşıyıcıları için tercih edilen bir uçak olmaları, onları güçlü bir konuma yerleştiriyor.”dedi.

İkinci en yoğun rota Hong Kong-Taipei arasında 28.887 uçuş yapıldı. Beş havayolunun yarıştığı rotada Cathay Pacific kapasitenin % 45’i ile öne geçti. 805 kilometrelik uçuş bir saat 47 dakika sürüyor. Airbus A330 % 47’lik bir kapasiteye sahipken, Boeing 777 % 20’ye sahip.

İlk beşte bu rotayı diğer üç Asya içi rota takip ediyor. Singapore-Jakarta; Hong Kong-Shanghai; ve Kuala Lumpur-Jakarta.

Bilmeyenler için hatırlatalım; sıralamalar, şehirler arasındaki uçuş sayısıyla ölçülür – rotalarda uçan yolcu sayısıyla değil. Örneğin, OAG’ın verilerine göre birinci olan Singapur-Kuala Lumpur rotasından (4 milyon yolcu) , 2,5 milyon kişi daha fazla yolcu taşınan Hong Kong – Taipei (6,5 milyon)  ikinci sırada yer aldı.

İçerik:www.forbes.com ve www.oag.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HOhJJH
via IFTTT