4 Mayıs 2018 Cuma

TÜRKİYE, AVRUPA SAHASINA EN FAZLA TRAFİK EKLEYEN ÜLKE OLDU DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın resmi twitter hesabından bugün yaptığı paylaşımlar; Nisan 2018 Eurocontrol Türkiye Verileri, Türkiye’nin birçok alanda Avrupa’nın zirvesine yerleştiğini bir kez daha kanıtlıyor. Bu verilerden bazılarını değerli takipçilerimin dikkatine sunmak istiyorum bugün. * AVRUPA SAHASINA EN FAZLA TRAFİK EKLEYEN ÜLKE TÜRKİYE Nisan ayında Avrupa hava sahasına en fazla yeni trafik ekleyen ülke günlük ortalama 137 trafikle Türkiye oldu. Polonya eklediği günlük ortalama 127 trafikle ikinci sırada yer aldı. * Nisan ayında transit üst geçişler(Overflight) dahil edildiğinde Avrupa hava sahasına en fazla yeni trafik ekleyen ülke günlük ortalama 277 trafikle Türkiye oldu. İkinci sırada günlük ortalama 183 trafikle Polonya yer aldı. * Türkiye’de nisan ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %6.9, kalkan uçak sayısında %7.2, iç hatlarda %3.6, transit üst geçişlerde %11.7 artış görüldü. Genel artış oranı ise %7.6 oldu. * CHARTER UÇUŞLARDA ŞAMPİYON ANTALYA Nisan’da Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde charter uçuşlarda Antalya Havalimanı günlük ortalama 45.8 kalkışla ilk sırada yer aldı. Antalya Havalimanı’nda charter uçuşlarda bir önceki yılın aynı dönemine göre %33.6 artış gerçekleşti.   Nisan ayında Antalya Havalimanı’nda charter uçuşlarda ikinci sırada yer alan Sharm El Sheikh Havalimanı’nın iki katından daha fazla charter uçuş gerçekleşti. * Nisan ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde aralarında en fazla trafik gerçekleşen havalimanı çifti günlük ortalama 57.1 trafikle Tenerife Havalimanı-Las Palmas Havalimanı çifti oldu. * İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Atatürk Havalimanı çifti günlük ortalama 52.9 trafikle üçüncü, İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 52.7 trafikle dördüncü oldu. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Antalya Havalimanı çifti günlük ortalama 48.5 trafikle altıncı, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Ankara Esenboğa Havalimanı çifti günlük ortalama 47.1 trafikle sekizinci sırada yer aldı. * Nisan ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanı çiftleri sıralamasında ilk sekizdeki dört havalimanı çifti Türkiye havalimanlarından oluştu. * Nisan ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde Tarifeli uçuşlarda bir önceki yıla göre %9.3 artışın gerçekleştiği İstanbul Atatürk Havalimanı ilk onda yer alan havalimanları arasında en fazla artış gerçekleşen havalimanı oldu. * Nisanda, Tarifeli uçuşlarda Londra Heathrow Havalimanı günlük ortalama 625.5 kalkışla ilk sırada yer aldı. İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 538.5 kalkışla üçüncü sırada yer aldı.

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak’ın resmi twitter hesabından bugün yaptığı paylaşımlar;

Nisan 2018 Eurocontrol Türkiye Verileri, Türkiye’nin birçok alanda Avrupa’nın zirvesine yerleştiğini bir kez daha kanıtlıyor. Bu verilerden bazılarını değerli takipçilerimin dikkatine sunmak istiyorum bugün.

*

AVRUPA SAHASINA EN FAZLA TRAFİK EKLEYEN ÜLKE TÜRKİYE

Nisan ayında Avrupa hava sahasına en fazla yeni trafik ekleyen ülke günlük ortalama 137 trafikle Türkiye oldu. Polonya eklediği günlük ortalama 127 trafikle ikinci sırada yer aldı.

*

Nisan ayında transit üst geçişler(Overflight) dahil edildiğinde Avrupa hava sahasına en fazla yeni trafik ekleyen ülke günlük ortalama 277 trafikle Türkiye oldu. İkinci sırada günlük ortalama 183 trafikle Polonya yer aldı.

*

Türkiye’de nisan ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre inen uçak sayısında %6.9, kalkan uçak sayısında %7.2, iç hatlarda %3.6, transit üst geçişlerde %11.7 artış görüldü. Genel artış oranı ise %7.6 oldu.

*

CHARTER UÇUŞLARDA ŞAMPİYON ANTALYA

Nisan’da Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde charter uçuşlarda Antalya Havalimanı günlük ortalama 45.8 kalkışla ilk sırada yer aldı. Antalya Havalimanı’nda charter uçuşlarda bir önceki yılın aynı dönemine göre %33.6 artış gerçekleşti.

 

Nisan ayında Antalya Havalimanı’nda charter uçuşlarda ikinci sırada yer alan Sharm El Sheikh Havalimanı’nın iki katından daha fazla charter uçuş gerçekleşti.

*

Nisan ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde aralarında en fazla trafik gerçekleşen havalimanı çifti günlük ortalama 57.1 trafikle Tenerife Havalimanı-Las Palmas Havalimanı çifti oldu.

*

İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Atatürk Havalimanı çifti günlük ortalama 52.9 trafikle üçüncü, İzmir Adnan Menderes Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı çifti günlük ortalama 52.7 trafikle dördüncü oldu.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Antalya Havalimanı çifti günlük ortalama 48.5 trafikle altıncı, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı-Ankara Esenboğa Havalimanı çifti günlük ortalama 47.1 trafikle sekizinci sırada yer aldı.

*

Nisan ayında Avrupa’nın en yoğun havalimanı çiftleri sıralamasında ilk sekizdeki dört havalimanı çifti Türkiye havalimanlarından oluştu.

*

Nisan ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde Tarifeli uçuşlarda bir önceki yıla göre %9.3 artışın gerçekleştiği İstanbul Atatürk Havalimanı ilk onda yer alan havalimanları arasında en fazla artış gerçekleşen havalimanı oldu.

*

Nisanda, Tarifeli uçuşlarda Londra Heathrow Havalimanı günlük ortalama 625.5 kalkışla ilk sırada yer aldı. İstanbul Atatürk Havalimanı günlük ortalama 538.5 kalkışla üçüncü sırada yer aldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FGamxG
via IFTTT

3 Mayıs 2018 Perşembe

Yeni İslamabad Uluslararası Havalimanı açıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JS2lIP

Yeni İslamabad Uluslararası Havalimanı açıldı Yeni İslamabad Uluslararası Havalimanı açıldı Salı günü Pakistan Başbakanı Shahid Khaqan Abbasi, Sivil Havacılık Otoritesi’nden bir yetkilinin söylediğine göre yeni inşa edilen İslamabad Uluslararası Havalimanı’nına  ilk ticari uçuşun inişiyle birlikte açtı. Sivil Havacılık Otoritesi yetkilisine göre, güney liman kenti Karaçi’den kalkan Pakistan Havayolları’nın (PIA) ilk iç hat ticari uçuşu, saat 11: 00’de yeni havaalanına iniş yaptı. Daha sonra, PIA’nın başka bir uçuşu, yerel saatle 12: 30’da Karaçi’ye gitmek için yeni havaalanından ayrıldı. Yeni havaalanının tüm operasyonları Perşembe günü başlayacak ve bütün uçuşlar, başkent İslamabad‘ın yaklaşık 30 km batısındaki Fateh Jang bölgesinde bulunan yeni havalimanından kalkacak. Başbakan, bakanlar, silahlı kuvvetlerden memurlar ve havayolu şirketlerinin personeli yeni havaalanında ilk uçuşun yolcularını karşıladılar. Daha önce 8 Nisan’da PIA’nın ilk test uçuşu, havalimanının operasyonel kabiliyetini değerlendirmek amacıyla yeni havaalanına inmişti. PIA havayolu şirketinin sözcüsünün yaptığı açıklamaya göre, yeni havaalanının lansmanı ile de bağlantılı olarak Pakistan’ın ulusal hayvanı Markhoru’nun figürü PIA uçakların yeni logosunda kullanıldı. “Y” şeklindeki yeni havalimanı, 19 kilometrekarelik bir alana yayılmış durumda ve 15 körüğü bulunuyor. Ayrıca dünyanın en büyük uçağı olan iki çift katlı A380’e de hizmet verilebiliyor. Yeni havalimanı, Pakistan’ın ilk yeşil alanlı havalimanı ve aynı zamanda iniş ve yolcu taşıma tesisleri açısından ülkenin en büyük uluslararası havalimanı. Her biri 3,5 km uzunluğunda iki pist, üç taksi yolu,  büyük ve küçük uçakları barındırabilen bir kargo apronu var. Havalimanı, yılda 9 milyon yolcu ve 50.000 ton kargo yükünü yönetmesini sağlayan modüler bir tasarıma sahip. Modern havalimanında 50 yataklı bir hastane, bir golf sahası, üç alışveriş merkezi, bir sinema, kongre merkezi, gümrüksüz satış mağazaları ve restoranlar ile diğer eğlence ve dinlenme tesisleri bulunmakta. İçerik:aviationwithstyle

Yeni İslamabad Uluslararası Havalimanı açıldı

Salı günü Pakistan Başbakanı Shahid Khaqan Abbasi, Sivil Havacılık Otoritesi’nden bir yetkilinin söylediğine göre yeni inşa edilen İslamabad Uluslararası Havalimanı’nına  ilk ticari uçuşun inişiyle birlikte açtı.

Sivil Havacılık Otoritesi yetkilisine göre, güney liman kenti Karaçi’den kalkan Pakistan Havayolları’nın (PIA) ilk iç hat ticari uçuşu, saat 11: 00’de yeni havaalanına iniş yaptı. Daha sonra, PIA’nın başka bir uçuşu, yerel saatle 12: 30’da Karaçi’ye gitmek için yeni havaalanından ayrıldı.

Yeni havaalanının tüm operasyonları Perşembe günü başlayacak ve bütün uçuşlar, başkent İslamabad‘ın yaklaşık 30 km batısındaki Fateh Jang bölgesinde bulunan yeni havalimanından kalkacak.

Başbakan, bakanlar, silahlı kuvvetlerden memurlar ve havayolu şirketlerinin personeli yeni havaalanında ilk uçuşun yolcularını karşıladılar.

Daha önce 8 Nisan’da PIA’nın ilk test uçuşu, havalimanının operasyonel kabiliyetini değerlendirmek amacıyla yeni havaalanına inmişti.

PIA havayolu şirketinin sözcüsünün yaptığı açıklamaya göre, yeni havaalanının lansmanı ile de bağlantılı olarak Pakistan’ın ulusal hayvanı Markhoru’nun figürü PIA uçakların yeni logosunda kullanıldı.

“Y” şeklindeki yeni havalimanı, 19 kilometrekarelik bir alana yayılmış durumda ve 15 körüğü bulunuyor. Ayrıca dünyanın en büyük uçağı olan iki çift katlı A380’e de hizmet verilebiliyor.

Yeni havalimanı, Pakistan’ın ilk yeşil alanlı havalimanı ve aynı zamanda iniş ve yolcu taşıma tesisleri açısından ülkenin en büyük uluslararası havalimanı.

Her biri 3,5 km uzunluğunda iki pist, üç taksi yolu,  büyük ve küçük uçakları barındırabilen bir kargo apronu var.
Havalimanı, yılda 9 milyon yolcu ve 50.000 ton kargo yükünü yönetmesini sağlayan modüler bir tasarıma sahip.

Modern havalimanında 50 yataklı bir hastane, bir golf sahası, üç alışveriş merkezi, bir sinema, kongre merkezi, gümrüksüz satış mağazaları ve restoranlar ile diğer eğlence ve dinlenme tesisleri bulunmakta.

İçerik:aviationwithstyle



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JS2lIP
via IFTTT

Funda Ocak Sabiha Gökçen Havalimanı’nında İncelemelerde Bulundu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HNmw9X

Funda Ocak Sabiha Gökçen Havalimanı’nında İncelemelerde Bulundu DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Funda Ocak’ın bugünkü Twitter paylaşımını ve ilgili fotoğrafları: İki etap halinde devam eden “Sabiha Gökçen Havalimanı 2. Pist ve Mütemmimleri” işi ile ilgili olarak havalimanında incelemelerde bulunup, çalışmaların ele alındığı bir toplantıya katıldım. * Ayrıca, Hava Trafik Hizmetlerinin kuruluşumuzca verildiği Sabiha Gökçen Havalimanı Teknik Kulesini ziyaret ederek, hava trafik sistmeleri konusunda yapılan ve yapılacak çalışmalar hakkında arkadaşlardan bilgi aldım. * Tecrübelerimizi ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarıyla paylaşmayı sürdürme kararlılığındayız ve bu konudaki açılımlarımızı sürdüreceğiz.

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Funda Ocak’ın bugünkü Twitter paylaşımını ve ilgili fotoğrafları:

İki etap halinde devam eden “Sabiha Gökçen Havalimanı 2. Pist ve Mütemmimleri” işi ile ilgili olarak havalimanında incelemelerde bulunup, çalışmaların ele alındığı bir toplantıya katıldım.
*
Ayrıca, Hava Trafik Hizmetlerinin kuruluşumuzca verildiği Sabiha Gökçen Havalimanı Teknik Kulesini ziyaret ederek, hava trafik sistmeleri konusunda yapılan ve yapılacak çalışmalar hakkında arkadaşlardan bilgi aldım.
*
Tecrübelerimizi ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarıyla paylaşmayı sürdürme kararlılığındayız ve bu konudaki açılımlarımızı sürdüreceğiz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2HNmw9X
via IFTTT

Uçak Pencereleri Ne Kadar Sağlam? Uçak Pencereleri Ne Kadar Sağlam? Southwest Havayollarına ait bir Boeing 737 uçağı, çatlak pencereden dolayı Çarşamba günü planlanmamış bir iniş yaptıktan sonra, bazı yolcular paniğe kapıldı. Nasıl olduğunu, neden olduğunu merak ettiler ? İki hafta önce bir Southwest uçağının motorun parçalanması ve bir parçanın pencereye gelmesi sebebiyle bir yolcunun öldüğü olaydaki gibi tehlikeli miydi? Neyse ki çarşamba günü meydana gelen olay, havayolu şirketi yolcularının korku duyduğu türde değildi. Ticari uçakların pencereleri oldukça dayanıklıdır ve her biri, Çarşamba günü olduğu gibi, uçuşu etkilemeyecek şekilde yapılandırılmıştır. Yolcular hiçbir zaman tehlikede değiller, çünkü uçaktaki pek çok şey gibi uçak pencereleri de oldukça dayanıklı olarak üretilmiştir. Teal Group Corp.’un analizden sorumlu başkan yardımcısı Richard Aboulafia, “Uçak pencereleri çok güçlü” diyor ve ekliyor: “Bugünkü olay da neredeyse tamamen önemsiz ve istatistiksel olarak pek gerçekleşmiyor” dedi. Uçak Pencereleri Nasıl Yapılır? Aboulafia, ticari uçak pencerelerinin büyük çoğunluğunun sadece birkaç tedarikçi tarafından üretildiğini söyledi. Boeing, Airbus, Bombardier ve Embraer için pencereler yapan bir İngiltere şirketi olan GKN Aerospace bunlardan biri.  Southwest sözcüsü, GKN’nin Çarşamba günü sorun yaratan pencerelerin de üreticisi olduğunu söyledi. Şirket, web sitesinde, çoğu uçak penceresinin aralarında bir hava boşluğu bulunan iki pleksiglas panelden ve yolcuya bakan bir “çizik paneli”nden oluştuğunu kaydediyor. GKN Şirketi; Dış bölme, “birincil yapısal penceredir” ve uçuş sırasında kabin basıncını taşıyor.  İç panel  – dış bölmede kırık oluşur ise -sadece kabin basıncı tutmak için mevcut. Bu da  “çok nadir bir olay” dır. Şirket, “İki tasarımın da arıza güvenliği etkinliği, pencere kalifikasyonu sırasında titizlikle test edildi” dedi. GKS, en yeni dış pencere bölmelerinin başlangıçta “100’den fazla uçuş saatinde, 24 hava yolu ile yapılan beş yıllık testlerde, 11 uçak türünde” değerlendirildiğini söyledi. Bir FAA yetkilisi ayrıca, pencere arızalarının son derece sıra dışı olduğunu ve taşıyıcıların düzenli bakım planlarının bir parçası olarak denetimlerinin gerçekleştirildiğini belirtti. İçerik:skift.com

Uçak Pencereleri Ne Kadar Sağlam?

Southwest Havayollarına ait bir Boeing 737 uçağı, çatlak pencereden dolayı Çarşamba günü planlanmamış bir iniş yaptıktan sonra, bazı yolcular paniğe kapıldı. Nasıl olduğunu, neden olduğunu merak ettiler ? İki hafta önce bir Southwest uçağının motorun parçalanması ve bir parçanın pencereye gelmesi sebebiyle bir yolcunun öldüğü olaydaki gibi tehlikeli miydi?

Neyse ki çarşamba günü meydana gelen olay, havayolu şirketi yolcularının korku duyduğu türde değildi. Ticari uçakların pencereleri oldukça dayanıklıdır ve her biri, Çarşamba günü olduğu gibi, uçuşu etkilemeyecek şekilde yapılandırılmıştır. Yolcular hiçbir zaman tehlikede değiller, çünkü uçaktaki pek çok şey gibi uçak pencereleri de oldukça dayanıklı olarak üretilmiştir.

Teal Group Corp.’un analizden sorumlu başkan yardımcısı Richard Aboulafia, “Uçak pencereleri çok güçlü” diyor ve ekliyor: “Bugünkü olay da neredeyse tamamen önemsiz ve istatistiksel olarak pek gerçekleşmiyor” dedi.

Uçak Pencereleri Nasıl Yapılır?

Aboulafia, ticari uçak pencerelerinin büyük çoğunluğunun sadece birkaç tedarikçi tarafından üretildiğini söyledi. Boeing, Airbus, Bombardier ve Embraer için pencereler yapan bir İngiltere şirketi olan GKN Aerospace bunlardan biri.  Southwest sözcüsü, GKN’nin Çarşamba günü sorun yaratan pencerelerin de üreticisi olduğunu söyledi.

Şirket, web sitesinde, çoğu uçak penceresinin aralarında bir hava boşluğu bulunan iki pleksiglas panelden ve yolcuya bakan bir “çizik paneli”nden oluştuğunu kaydediyor.

GKN Şirketi; Dış bölme, “birincil yapısal penceredir” ve uçuş sırasında kabin basıncını taşıyor.  İç panel  – dış bölmede kırık oluşur ise -sadece kabin basıncı tutmak için mevcut. Bu da  “çok nadir bir olay” dır.

Şirket, “İki tasarımın da arıza güvenliği etkinliği, pencere kalifikasyonu sırasında titizlikle test edildi” dedi. GKS, en yeni dış pencere bölmelerinin başlangıçta “100’den fazla uçuş saatinde, 24 hava yolu ile yapılan beş yıllık testlerde, 11 uçak türünde” değerlendirildiğini söyledi.

Bir FAA yetkilisi ayrıca, pencere arızalarının son derece sıra dışı olduğunu ve taşıyıcıların düzenli bakım planlarının bir parçası olarak denetimlerinin gerçekleştirildiğini belirtti.

İçerik:skift.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2wdUnI6
via IFTTT

Uçak Pencereleri Ne Kadar Sağlam?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2wdUnI6