3 Nisan 2018 Salı

AĞZIMIZDAKİ SİNSİ TEHLİKE; KANSER… TEŞHİSİ ZOR, HIZLI YAYILAN BİR HASTALIK; AĞIZ KANSERİ İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Selin Gaş bu az bilenen kanser türünün nedeni, belirtileri ve tedavisi hakkında önemli bilgiler verdi.  Bilim dünyası kanserin nedeni ve tedavisine odaklanmışken, bu hastalığa dair bildiklerimize her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Belli başlı kanser türlerini biliyoruz ama her tür kendi içinde de çok sayıda farklı özelliklere sahip. Bunun yanında bir de çok sık duymadığımız kanser türleri var; onların başında da ‘ağız kanseri’ geliyor. Ağız kanserinde oran azımsanmayacak kadar yüksek, tüm kanser türleri içerisindeki yüzde 5 ila 7’lik bir orana sahip.  TEŞHİSİ ZOR, HIZLI YAYILAN BİR HASTALIK; AĞIZ KANSERİ  Ağız kanserinin genellikle orta yaş ve üzerinde görülen bir kanser türü olduğunu söyleyen İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Selin Gaş, “Kötü ağız hijyeni, sigara ve alkol kullanımı ile ilişkilendirilen bir hastalıktır. Baş ve boyun bölgesinden en çok görülen ikinci kanser türüdür. Fakat hala bazı ağız kanseri türlerinin nedeni bilinmiyor. Ağız kanseri diğer kanserler kadar yaygın olmadığı gibi teşhisi kolay değil. Hastalar genelde geç fark ediyor bu yüzden de tedavide yüz güldürücü sonuçlar almak daha zor oluyor. Ağız kanseri, tüm kanserler içinde yüzde 5-7’lik kısmı oluşturuyor” dedi.  DİŞ DÖKÜLMESİ VE AĞIZ KOKUSU KANSER BELİRTİSİ Mİ? Tüm kanser türlerinde olduğu gibi ağız kanserinde de erken teşhis çok önemli. Genellikle, dil, dudak, ağız tabanı, diş eti, gırtlak, bademcik ve ya tükürük bezlerinin arkasında görülen lezyonlar ağız kanseri belirtisi olabilir. İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı, Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş bu konuda özellikle uyarıyor ve 3 hafta boyunca iyileşmeyen lezyonlara dikkat diyor. Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, ağız kanserinin teşhisi için, “Hasta, ağız içerisinde 3 hafta ve üzerindeki bir süreçte geçmemiş bir lezyon fark ederse, aft olarak nitelendirilen ufak bir lezyon bile kısa sürede şekil ve boyut değiştiriyorsa, kanama varsa, şüphe duyulmalı ve derhal diş hekimine başvurulmalı. Ağız kanseri her zaman belirti göstermeye bilir ama ilerledikçe ağız kokusu ve diş dökülmeleriyle kendini gösterir” diye konuştu. “AĞIZ KANSERİ SİNSİ BİR HASTALIK, BELLİ ETMEDEN İLERLİYOR” “Ağız kanseri, sinsi bir hastalık, hiç ağrı yapmadan, hastayı rahatsız etmeden kısa süre içerisinde yayılabiliyor. Hasta şikâyet duymadığı için hekime de başvurma ihtiyacı duymuyor” diyen İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, tedavinin de kanserin türüne göre belirlendiğini söyledi, “Tedavisi türüne, yayılımına göre değişiyor. İlerlediyse radyasyon tedavisi ile lezyon küçültülüyor ve cerrahi operasyonla alınıyor. Cerrahi operasyondan sonra kanserin türüne göre tekrar radyasyon tedavisine devam edilebilir. Kanser erken teşhis edilirse ve yayılmadan müdahale edilirse, önce cerrahi operasyon yapılır ve radyasyon tedavisi uygulanabilir ya da hekimler cerrahi operasyonla yetinebilir” ifadelerini kullandı. AĞIZ KANSERİNDE ERKEN TEŞHİS HAYAT KURTARIR “Kanser çok ilerlediyse hastanın hayatını kaybetme ihtimali ağırlık kazanıyor” diyen Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, “İlerlemiş ağız kanseri vakalarında sağ kalım oranı ne yazık ki çok düşük bu nedenle de herkese, hasta olmadan 6 ayda bir düzenli diş muayenesi öneriyoruz. İlerleyen kanser vakalarında, cerrahi operasyon da farklı oluyor ve hasta fonksiyonel olarak ya da estetik olarak sıkıntılı bir sonuç doğurabiliyor” dedi. “AĞIZ KANSERİ EN ÇOK ERKEKLERDE GÖRÜLÜYOR” Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, alkol ve sigara kullanımının tüm kanser türlerinde olduğu gibi ağız kanserinde de başı çeken neden olduğuna vurgu yaptı, “Ağız kanseri erkeklerde kadınlardan daha sık görülen bir hastalık. Alkol ve sigara elbette önemli bir faktör ama sosyoekonomik yapının düşük olduğu Hindistan’da mesela farklı otların çiğnenmesine bağlı olarak ağız kanseri çok sık görülen bir hastalık. Bu da gösteriyor ki ağız mukozasına zarar veren şeyler ağız kanserine davetiye çıkarıyor, hatta iyi huylu tümörü kötü huyluya çevirebiliyor” dedi.  SICAK ÇAY AĞIZ KANSERİ YAPABİLİR! “Sıcak şeylerin tüketimi de ağız mukozasına zarar verdiğinden ağız kanserine neden olarak gösterilebilir. Hatta Doğu Anadolu Bölgesi’nde mesela sıcak çay ve çorba tüketimine bağlı olarak ağız kanseri görülme sıklığı oldukça fazla” diyen Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, “Beslenme alışkanlıklarının ağız kanseriyle doğrudan bir ilişkisi var. Nedeni bilmediğimiz kanser türü de çok fazla. Hiç sigara içmeyen birinde de ağız kanseri görülebiliyor, bunun nedeni çok fazla sigara tüketilen bir ortamda uzun süre bulunması da olabilir” ifadelerini kullandı. Dinçer BİLGENER Metin Yazarı İstanbul Aydın Üniversitesi

TEŞHİSİ ZOR, HIZLI YAYILAN BİR HASTALIK; AĞIZ KANSERİ

İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Selin Gaş bu az bilenen kanser türünün nedeni, belirtileri ve tedavisi hakkında önemli bilgiler verdi. 

Bilim dünyası kanserin nedeni ve tedavisine odaklanmışken, bu hastalığa dair bildiklerimize her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Belli başlı kanser türlerini biliyoruz ama her tür kendi içinde de çok sayıda farklı özelliklere sahip. Bunun yanında bir de çok sık duymadığımız kanser türleri var; onların başında da ‘ağız kanseri’ geliyor. Ağız kanserinde oran azımsanmayacak kadar yüksek, tüm kanser türleri içerisindeki yüzde 5 ila 7’lik bir orana sahip. 

TEŞHİSİ ZOR, HIZLI YAYILAN BİR HASTALIK; AĞIZ KANSERİ 

Ağız kanserinin genellikle orta yaş ve üzerinde görülen bir kanser türü olduğunu söyleyen İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Selin Gaş, “Kötü ağız hijyeni, sigara ve alkol kullanımı ile ilişkilendirilen bir hastalıktır. Baş ve boyun bölgesinden en çok görülen ikinci kanser türüdür. Fakat hala bazı ağız kanseri türlerinin nedeni bilinmiyor. Ağız kanseri diğer kanserler kadar yaygın olmadığı gibi teşhisi kolay değil. Hastalar genelde geç fark ediyor bu yüzden de tedavide yüz güldürücü sonuçlar almak daha zor oluyor. Ağız kanseri, tüm kanserler içinde yüzde 5-7’lik kısmı oluşturuyor” dedi. 

DİŞ DÖKÜLMESİ VE AĞIZ KOKUSU KANSER BELİRTİSİ Mİ?

Tüm kanser türlerinde olduğu gibi ağız kanserinde de erken teşhis çok önemli. Genellikle, dil, dudak, ağız tabanı, diş eti, gırtlak, bademcik ve ya tükürük bezlerinin arkasında görülen lezyonlar ağız kanseri belirtisi olabilir. İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden, Ağız Diş Çene Hastalıkları Cerrahı, Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş bu konuda özellikle uyarıyor ve 3 hafta boyunca iyileşmeyen lezyonlara dikkat diyor. Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, ağız kanserinin teşhisi için, “Hasta, ağız içerisinde 3 hafta ve üzerindeki bir süreçte geçmemiş bir lezyon fark ederse, aft olarak nitelendirilen ufak bir lezyon bile kısa sürede şekil ve boyut değiştiriyorsa, kanama varsa, şüphe duyulmalı ve derhal diş hekimine başvurulmalı. Ağız kanseri her zaman belirti göstermeye bilir ama ilerledikçe ağız kokusu ve diş dökülmeleriyle kendini gösterir” diye konuştu.

“AĞIZ KANSERİ SİNSİ BİR HASTALIK, BELLİ ETMEDEN İLERLİYOR”

“Ağız kanseri, sinsi bir hastalık, hiç ağrı yapmadan, hastayı rahatsız etmeden kısa süre içerisinde yayılabiliyor. Hasta şikâyet duymadığı için hekime de başvurma ihtiyacı duymuyor” diyen İstanbul Aydın Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Büyükçekmece Hastanesi’nden Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, tedavinin de kanserin türüne göre belirlendiğini söyledi, “Tedavisi türüne, yayılımına göre değişiyor. İlerlediyse radyasyon tedavisi ile lezyon küçültülüyor ve cerrahi operasyonla alınıyor. Cerrahi operasyondan sonra kanserin türüne göre tekrar radyasyon tedavisine devam edilebilir. Kanser erken teşhis edilirse ve yayılmadan müdahale edilirse, önce cerrahi operasyon yapılır ve radyasyon tedavisi uygulanabilir ya da hekimler cerrahi operasyonla yetinebilir” ifadelerini kullandı.

AĞIZ KANSERİNDE ERKEN TEŞHİS HAYAT KURTARIR

“Kanser çok ilerlediyse hastanın hayatını kaybetme ihtimali ağırlık kazanıyor” diyen Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, “İlerlemiş ağız kanseri vakalarında sağ kalım oranı ne yazık ki çok düşük bu nedenle de herkese, hasta olmadan 6 ayda bir düzenli diş muayenesi öneriyoruz. İlerleyen kanser vakalarında, cerrahi operasyon da farklı oluyor ve hasta fonksiyonel olarak ya da estetik olarak sıkıntılı bir sonuç doğurabiliyor” dedi.

“AĞIZ KANSERİ EN ÇOK ERKEKLERDE GÖRÜLÜYOR”

Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, alkol ve sigara kullanımının tüm kanser türlerinde olduğu gibi ağız kanserinde de başı çeken neden olduğuna vurgu yaptı, “Ağız kanseri erkeklerde kadınlardan daha sık görülen bir hastalık. Alkol ve sigara elbette önemli bir faktör ama sosyoekonomik yapının düşük olduğu Hindistan’da mesela farklı otların çiğnenmesine bağlı olarak ağız kanseri çok sık görülen bir hastalık. Bu da gösteriyor ki ağız mukozasına zarar veren şeyler ağız kanserine davetiye çıkarıyor, hatta iyi huylu tümörü kötü huyluya çevirebiliyor” dedi. 

SICAK ÇAY AĞIZ KANSERİ YAPABİLİR!

“Sıcak şeylerin tüketimi de ağız mukozasına zarar verdiğinden ağız kanserine neden olarak gösterilebilir. Hatta Doğu Anadolu Bölgesi’nde mesela sıcak çay ve çorba tüketimine bağlı olarak ağız kanseri görülme sıklığı oldukça fazla” diyen Yrd. Doç.Dr. Selin Gaş, “Beslenme alışkanlıklarının ağız kanseriyle doğrudan bir ilişkisi var. Nedeni bilmediğimiz kanser türü de çok fazla. Hiç sigara içmeyen birinde de ağız kanseri görülebiliyor, bunun nedeni çok fazla sigara tüketilen bir ortamda uzun süre bulunması da olabilir” ifadelerini kullandı.

Dinçer BİLGENER
Metin Yazarı
İstanbul Aydın Üniversitesi



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2uI6Pib
via IFTTT

SMS – EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ ÜZERİNE 28


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2EfooWz

SMS – EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ ÜZERİNE 28 SMS –  EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ ÜZERİNE     28 Bir çok şirketlerde  Emniyet yöneticisi iş ilanıyla göreve başlamamıştır. Genellikle tesadüfle oluşmuştur.  Nasıl mı? * Bulunduğu şirkette kötü performans sağladığından bu mevkiye geçmiş, * Terfi etmesi gerekir. Bu mevkiye getirilir. Kendi de işin ciddiyetinin farkında değildir. * Kaldırılan bir mevkideki yöneticiyi ortada bırakmamak için geç otur buraya şimdilik!  derler…   Böyle bir yere gelen kişinin neler yapması gerekir?  Neler hissediyor olabilir? Nereden başlamalı? Nasıl bir yol izlemeli?   ICAO  9859 SMM kitabını çok iyi okumalı ama sayfaları atlayarak değil. Çok dikkatli okumalı. Diğer SMS belgelerini okumadan önce bunu okumalı. Çünkü 2006 yürürlüğe giren SMS gerekliliklerin köküdür.  Yine 9859 no lu belgeyi okunmasının nedeni belki de mevcut en iyi kaynak.   Havacılık emniyet yönetim sistemlerinin başarısız olamasının bir numaralı nedeni en üst düzey yöneticilerden kaynaklanan LİDERLİK eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu bilinmeli! Emniyet yöneticisiniz ve tesadüfen gelmişsiniz. Bununla beraber üst düzey yönetim desteğiniz yok. Devamında  güveninizi  kaybettiğinizi hissederseniz. Bence bu hisse kapılmayın, güçlü bir şekilde odaklanmanız gerekir.  Öncelikle üst yönetim desteğini olmadığını biliyorsunuz. Zaten rutin toplantıda yok. Olmayan  toplantının, ‘yaz katip’ uygulaması da var. Yeterli bütçe  verilmemesi.  Bülten çıkarma isteksizliği veya çıkarmak için çıkarmak…. Eğer siz Emniyet yöneticiyseniz, üst yönetim ile mükemmmel bir uyum sağlamalısınız. Organizasyonun tamamı  üst yönetimin sizi desteklediğini bilmeli. Mutlaka onların da zamanları değerli. Ama üst yönetim desteğini bunu aşağıya hissettirmeli. Her emniyet yöneticisi kitleleri hareket ettirmek için karizmaya veya cazibeye sahip değildir. O zaman yanınıza bir yardımcı arayın. Ama kullanmayın! Şirketi bir değişim yoluna yönlendireceksiniz. O zaman yanınıza değişim yöneticileri etkili ve ikna edici iletişim kuracak kişileri de katmalısınız. Bazı şirketler bunu geçici bir danışmanla  halletmeye gider  veya emniyet yöneticisini ilgili eğitimler aldırarak daha vasıflı hale getirir. Olmuyorsa o zaman bu mevkiye tesadüf gelmeyin…   Yok ben gitmem!  diyorsanız. Kaldığımız yerden devam edelim. O zaman  bir  SMS Uygulama Planı Oluşturun;   GAP analizi yaptıktan sonra  programınızı  uygulamak için bir plan geliştirmeniz gerekir. Bir çok modeller var:  TRANSPORT KANADA, FAA, ICAO gibi…. Bir SMS uygulama  modeli seçtikten sonra  hedeflenen başlangıç ve bitiş tarihlerini  ayarlayın, izleyin ve takip edin.   SMS  yönetiminde bir çok unsur vardır ki süreçlerde zorlar.. Bundan dolayı SMS yöneticileri için göz korkutucu  görünebilir. Çoğu zaman, yeni bir işin en zor kısmı, nereden başlanacağını ve gereksinimlerin neler olduğunu anlamaktır. Öncelikle; * Üst yönetim desteğini kazanın * GAP Analizi yapın * Uygulama planı oluşturun   Öyleyse  Kolay Gelsin! Mehmet Ali Ataman 1.Nisan.2018  

SMS –  EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ ÜZERİNE     28

Bir çok şirketlerde  Emniyet yöneticisi iş ilanıyla göreve başlamamıştır. Genellikle tesadüfle oluşmuştur.  Nasıl mı?

* Bulunduğu şirkette kötü performans sağladığından bu mevkiye geçmiş,

* Terfi etmesi gerekir. Bu mevkiye getirilir. Kendi de işin ciddiyetinin farkında değildir.

* Kaldırılan bir mevkideki yöneticiyi ortada bırakmamak için geç otur buraya şimdilik!  derler…

 

Böyle bir yere gelen kişinin neler yapması gerekir?  Neler hissediyor olabilir?

Nereden başlamalı? Nasıl bir yol izlemeli?

 

ICAO  9859 SMM kitabını çok iyi okumalı ama sayfaları atlayarak değil. Çok dikkatli okumalı. Diğer SMS belgelerini okumadan önce bunu okumalı. Çünkü 2006 yürürlüğe giren SMS gerekliliklerin köküdür.  Yine 9859 no lu belgeyi okunmasının nedeni belki de mevcut en iyi kaynak.

 

Havacılık emniyet yönetim sistemlerinin başarısız olamasının bir numaralı nedeni en üst düzey yöneticilerden kaynaklanan LİDERLİK eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Bu bilinmeli!

Emniyet yöneticisiniz ve tesadüfen gelmişsiniz. Bununla beraber üst düzey yönetim desteğiniz yok. Devamında  güveninizi  kaybettiğinizi hissederseniz. Bence bu hisse kapılmayın, güçlü bir şekilde odaklanmanız gerekir.  Öncelikle üst yönetim desteğini olmadığını biliyorsunuz. Zaten rutin toplantıda yok. Olmayan  toplantının, ‘yaz katip’ uygulaması da var. Yeterli bütçe  verilmemesi.  Bülten çıkarma isteksizliği veya çıkarmak için çıkarmak….

Eğer siz Emniyet yöneticiyseniz, üst yönetim ile mükemmmel bir uyum sağlamalısınız. Organizasyonun tamamı  üst yönetimin sizi desteklediğini bilmeli. Mutlaka onların da zamanları değerli. Ama üst yönetim desteğini bunu aşağıya hissettirmeli.

Her emniyet yöneticisi kitleleri hareket ettirmek için karizmaya veya cazibeye sahip değildir. O zaman yanınıza bir yardımcı arayın. Ama kullanmayın!

Şirketi bir değişim yoluna yönlendireceksiniz. O zaman yanınıza değişim yöneticileri etkili ve ikna edici iletişim kuracak kişileri de katmalısınız. Bazı şirketler bunu geçici bir danışmanla  halletmeye gider  veya emniyet yöneticisini ilgili eğitimler aldırarak daha vasıflı hale getirir. Olmuyorsa o zaman bu mevkiye tesadüf gelmeyin…

 

Yok ben gitmem!  diyorsanız. Kaldığımız yerden devam edelim. O zaman  bir  SMS Uygulama Planı Oluşturun;

 

GAP analizi yaptıktan sonra  programınızı  uygulamak için bir plan geliştirmeniz gerekir. Bir çok modeller var:  TRANSPORT KANADA, FAA, ICAO gibi….

Bir SMS uygulama  modeli seçtikten sonra  hedeflenen başlangıç ve bitiş tarihlerini  ayarlayın, izleyin ve takip edin.

 

SMS  yönetiminde bir çok unsur vardır ki süreçlerde zorlar.. Bundan dolayı SMS yöneticileri için göz korkutucu  görünebilir. Çoğu zaman, yeni bir işin en zor kısmı, nereden başlanacağını ve gereksinimlerin neler olduğunu anlamaktır.

Öncelikle;

* Üst yönetim desteğini kazanın

* GAP Analizi yapın

* Uygulama planı oluşturun

 

Öyleyse  Kolay Gelsin!

Mehmet Ali Ataman

1.Nisan.2018

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2EfooWz
via IFTTT

Teknofest İstanbul başvuru süresi 15 Nisan’a kadar uzatıldı Gökyüzünün mucitlerine teknoloji serüvenini yaşatacak TEKNOFEST İSTANBUL için geri sayım başladı. Yoğun talep üzerine bazı yarışmaların başvuru süreleri 15 Nisan’a kadar uzatıldı. Geleceğin mucitleri artık hayallerine hiç olmadığı kadar yakın. Hayal gücünün konuşacağı TEKNOFEST İSTANBUL Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali, uzayın derinliklerine gitmenin kapısını aralıyor. “Ayakları yere basmayan ilk festival” sloganıyla yola çıkan TEKNOFEST, milli projeleri hayata geçirecek, cesur planlar yapan teknoloji tutkunları ve uzay meraklılarını buluşturacak. Türkiye’nin ilk havacılık, uzay ve teknoloji festivali, ülkenin milli teknoloji hamlesini gerçekleştirerek, teknoloji üreten bir topluma dönüşmesi için sıçrama tahtası olacak. Teknoloji serüvenine kimler öncülük ediyor? Festival, önemli teknolojik başarılara imza atan, atmaya da devam eden kurum ve firmalar sayesinde gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştürüyor. Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) önderliğinde, Türkiye’nin önemli kurum ve firmalarının destekleriyle düzenleniyor. Silahlı İnsansız Hava Araçları’nın (SİHA) üreticisi Baykar Makina’nın Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar da festivalin öncü isimlerinden. Yaş aralığı ne? Teknoloji festivali, ortaokuldan yüksek öğrenim mezunlarına kadar geniş bir yaş aralığına hitap ediyor. Avrupa’nın en büyüğü ev sahipliği yapacak TEKNOFEST, 20-23 Eylül’de Avrupa’nın en büyük havalimanı olması beklenen İGA İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirilecek. Teknoloji üreten bir nesil için herşey şimdi başlıyor 12 farklı kategoride düzenlenen teknoloji yarışmaları, festivalin en önemli ayağını oluşturuyor. Türkiye tarihinin en büyük ödüllü yarışmaları yapılacak. Havacılıktan otomotive, su altı araçlarından otonom araçlara kadar uzanan yarışmalar, gençlerin girişimcilik ruhunu tetikleyerek, ufkunu açacak. Yarışmalarla, Türkiye’de gençlerin milli teknoloji üretme ve geliştirmede ilgilerini artırmak ve bu alanda çalışan gençlerin desteklenmesi hedefleniyor. Gösteriler, aktiviteler, seminerlere katılım ve Uluslararası Girişim Fuarı’nı ziyaret ise ücretsiz ve herkese açık. Yarışma kategorileri neler? İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması, her yaştan insana sosyal sorumluluk bilincini aşılıyor. Yarışmacılar tasarladığı ürünlerle, sadece şehirlere değil, azgelişmiş bölgeler ve kırsal alanlara da teknolojik dokunuşlarla vatandaşların sorunlarına çözüm getirecek. Bu bölgelerdeki vatandaşların eğitim, sağlık, ulaşım ve çevre sorunlarını çözmek için fikir üretecekler. Havalimanı Sistemleri Iot Uygulamaları Yarışması‘yla, genç beyinler İstanbul Yeni Havalimanı için en yaratıcı düşüncelerini masaya sunacak. İnsansız Hava Aracı Yarışması, Tübitak ve T3 Vakfı tarafından İGA alanında ortaklaşa düzenlenecek. Yarışmacılar, özellikle yangın veya kaza gibi acil durumlarda insanların zor anında imdadına yetişecek, uzaktan kumanda edilebilen bir uçak türü yani insansız hava aracı geliştirecek. İnsansız Su Altı Sistemleri Yarışması, yarışmacılara su altı robotları tasarlama fırsatı sunuyor. Özel olarak tasarladıkları robotlarla yarışma esnasında hazırlanan görevleri yerine getirecekler. Robotik Fetih 1453 Yarışması ise, festivalin en iddialı kategorilerinden biri. Yarışmacılar, teknolojinin fethi için düğmeye basıyor. İstanbul’un fethini robotlarla canlandıracaklar. Hem karada hem denizde görev yapabilen amfibik otonom robotlar geliştirecekler. Robotaksi Yarışması‘yla, otonom yani sürücüsüz araçlar artık bilimkurgu dizilerindeki gibi hayal ürünü olmaktan çıkıyor. İlerleyen teknolojiyle artık sürücüsüz otomobiller devrine geçişe yaklaşılan şu dönemde, 2020 yılı itibarıyla trafikte 10 milyon sürücüsüz araç olması bekleniyor. Yarışma, otonom araç teknolojilerinin Türkiye’de geliştirilmesine öncülük edecek. Bu sayede, şehir trafiğinde sürücüsüz araçları seyir halinde görmek de mümkün olabilecek. Yapay Zeka Yarışması‘nda ise, Türk dili üzerine teknolojik bir adım atılacak. Yarışmacılar, Türk İslam Bilim Tarihi alanında test edilmek üzere bir Türkçe Soru Cevaplama sistemi oluşturacak. Roket Yarışması‘yla da, geleceğin dahi girişimcileri fırlatma onayı almış kendi tasarladıkları roketlerini ateşleyecek. Model Uydu Yarışması‘nda yarışmacılar kendi uydularını hazırlayarak, uzay projesi deneyimini yaşayacak. Uçuş esnasında her model uydu, taşıdığı sensörlere ait telemetri bilgisini yer istasyonuna gönderecek. İHA Destekli İnsansız Kara Aracı Yarışması‘nda, yarışmacılar bir insansız hava aracıyla labirent üzerinden görüntü alarak haritalama yapacak. Sonrasında bir kara aracı bu haritalama ve navigasyon yani yol kılavuzu bilgisine göre labirentten çıkmaya çalışacak. İHA ve kara aracı tüm bu operasyonları sürücüsüz gerçekleştirecek. Sürü İHA Yarışması‘nda, yarışmacılar ekip ruhunu insansız hava araçlarıyla yani İHA’larla ortaya koyacak. Yarışmacılar takım halinde birden fazla İHA ile görev paylaşımıyla yazılım algoritmaları geliştirecek. Ve Savaşan İHA Yarışması… 8 müsabaka turunun en az birinde sürücüsüz kalkış, iniş ve uçuş ile kilitleme görevlerini başarıyla tamamlayan takımlar ödül sıralamasına girmeye hak kazanacak. Son tarih 15 Nisan Yarışmalara başvurular Aralık 2017 itibarıyla açıldı. Bugüne kadar 1147 takım başvurdu. Bireysel veya ekip olarak başvuru yapılabilen TEKNOFEST’e, Türkiye’nin dört bir yanından büyük ilgi var. Yoğun talep üzerine bazı yarışmaların başvuru süreleri 15 Nisan’a kadar uzatıldı. Yarışmacılar tasarladıkları teknolojik ürünlerle başarılarını taçlandıracak. Tüm katılımcılara katılım sertifikası verilecek. Hem katılımcı ekibe hem de kuruma plaket takdim edilecek. Başvurusu kabul edilenlere, hazırlık süresi boyunca ihtiyaç duyacakları bütün malzeme ve teknik danışmanlık desteği de sağlanacak. Tarihin en büyük ödülleri verilecek Festivalde düzenlenen yarışmaları kazanan takımlara, 30 bin lira ile 250 bin lira arasında değişen ödüller sunulacak. Etkinlikler göz dolduracak Yarışmalarla başlayan uzay ve teknoloji macerası bu kadarla da sınırlı değil. Simülasyon uygulamaları, takım oyunları, havacılık aktivitelerinin yanı sıra çocuklar için eğitici eğlence etkinlikleri ziyaretçilere sunulacak. Girişimciler yatırımcılarla bir araya gelecek Uluslararası Girişim Fuarı’nda, yerli teknoloji girişimlerinin yanı sıra uluslararası girişimler de yer alacak. Ürün ve hizmetlerini, teknoloji satın alan şirketler ve yatırımcılara sunma imkanı yakalayacaklar. Teknoloji konuşulacak Hızla değişen teknoloji gündeminin konuşulacağı seminerlerde yerli ve yabancı konuklar ağırlanacak. Mucitlerin çalışmaları ziyaretçilerle buluşacak Tasarımlarını festival ziyaretçileriyle paylaşmak isteyen takımlar, stand kurup en yeni teknolojik ürünlerini sunma olanağı bulacak. Milli havacılık ekipleri nefesleri kesecek Teknoloji festivali Paraşüt, Solo Türk, Türk Yıldızları ve uluslararası profesyonel havacılık ekiplerinin gösterilerine de ev sahipliği yapacak. Yarışmalarla ilgili detaylı bilgi teknofestistanbul.org adresinde yer alıyor. Kaynak:http://www.trthaber.com

Gökyüzünün mucitlerine teknoloji serüvenini yaşatacak TEKNOFEST İSTANBUL için geri sayım başladı. Yoğun talep üzerine bazı yarışmaların başvuru süreleri 15 Nisan’a kadar uzatıldı.

Geleceğin mucitleri artık hayallerine hiç olmadığı kadar yakın.

Hayal gücünün konuşacağı TEKNOFEST İSTANBUL Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali, uzayın derinliklerine gitmenin kapısını aralıyor.

“Ayakları yere basmayan ilk festival” sloganıyla yola çıkan TEKNOFEST, milli projeleri hayata geçirecek, cesur planlar yapan teknoloji tutkunları ve uzay meraklılarını buluşturacak.

Türkiye’nin ilk havacılık, uzay ve teknoloji festivali, ülkenin milli teknoloji hamlesini gerçekleştirerek, teknoloji üreten bir topluma dönüşmesi için sıçrama tahtası olacak.

Teknoloji serüvenine kimler öncülük ediyor?

Festival, önemli teknolojik başarılara imza atan, atmaya da devam eden kurum ve firmalar sayesinde gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştürüyor.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) önderliğinde, Türkiye’nin önemli kurum ve firmalarının destekleriyle düzenleniyor.

Silahlı İnsansız Hava Araçları’nın (SİHA) üreticisi Baykar Makina’nın Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar da festivalin öncü isimlerinden.

Yaş aralığı ne?

Teknoloji festivali, ortaokuldan yüksek öğrenim mezunlarına kadar geniş bir yaş aralığına hitap ediyor.

Avrupa’nın en büyüğü ev sahipliği yapacak

TEKNOFEST, 20-23 Eylül’de Avrupa’nın en büyük havalimanı olması beklenen İGA İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirilecek.

Teknoloji üreten bir nesil için herşey şimdi başlıyor

12 farklı kategoride düzenlenen teknoloji yarışmaları, festivalin en önemli ayağını oluşturuyor. Türkiye tarihinin en büyük ödüllü yarışmaları yapılacak.

Havacılıktan otomotive, su altı araçlarından otonom araçlara kadar uzanan yarışmalar, gençlerin girişimcilik ruhunu tetikleyerek, ufkunu açacak.

Yarışmalarla, Türkiye’de gençlerin milli teknoloji üretme ve geliştirmede ilgilerini artırmak ve bu alanda çalışan gençlerin desteklenmesi hedefleniyor.

Gösteriler, aktiviteler, seminerlere katılım ve Uluslararası Girişim Fuarı’nı ziyaret ise ücretsiz ve herkese açık.

Yarışma kategorileri neler?

İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması, her yaştan insana sosyal sorumluluk bilincini aşılıyor.

Yarışmacılar tasarladığı ürünlerle, sadece şehirlere değil, azgelişmiş bölgeler ve kırsal alanlara da teknolojik dokunuşlarla vatandaşların sorunlarına çözüm getirecek.

Bu bölgelerdeki vatandaşların eğitim, sağlık, ulaşım ve çevre sorunlarını çözmek için fikir üretecekler.

Havalimanı Sistemleri Iot Uygulamaları Yarışması‘yla, genç beyinler İstanbul Yeni Havalimanı için en yaratıcı düşüncelerini masaya sunacak.

İnsansız Hava Aracı Yarışması, Tübitak ve T3 Vakfı tarafından İGA alanında ortaklaşa düzenlenecek.

Yarışmacılar, özellikle yangın veya kaza gibi acil durumlarda insanların zor anında imdadına yetişecek, uzaktan kumanda edilebilen bir uçak türü yani insansız hava aracı geliştirecek.

İnsansız Su Altı Sistemleri Yarışması, yarışmacılara su altı robotları tasarlama fırsatı sunuyor. Özel olarak tasarladıkları robotlarla yarışma esnasında hazırlanan görevleri yerine getirecekler.

Robotik Fetih 1453 Yarışması ise, festivalin en iddialı kategorilerinden biri. Yarışmacılar, teknolojinin fethi için düğmeye basıyor.

İstanbul’un fethini robotlarla canlandıracaklar. Hem karada hem denizde görev yapabilen amfibik otonom robotlar geliştirecekler.

Robotaksi Yarışması‘yla, otonom yani sürücüsüz araçlar artık bilimkurgu dizilerindeki gibi hayal ürünü olmaktan çıkıyor.

İlerleyen teknolojiyle artık sürücüsüz otomobiller devrine geçişe yaklaşılan şu dönemde, 2020 yılı itibarıyla trafikte 10 milyon sürücüsüz araç olması bekleniyor.

Yarışma, otonom araç teknolojilerinin Türkiye’de geliştirilmesine öncülük edecek. Bu sayede, şehir trafiğinde sürücüsüz araçları seyir halinde görmek de mümkün olabilecek.

Yapay Zeka Yarışması‘nda ise, Türk dili üzerine teknolojik bir adım atılacak.

Yarışmacılar, Türk İslam Bilim Tarihi alanında test edilmek üzere bir Türkçe Soru Cevaplama sistemi oluşturacak.

Roket Yarışması‘yla da, geleceğin dahi girişimcileri fırlatma onayı almış kendi tasarladıkları roketlerini ateşleyecek.

Model Uydu Yarışması‘nda yarışmacılar kendi uydularını hazırlayarak, uzay projesi deneyimini yaşayacak.

Uçuş esnasında her model uydu, taşıdığı sensörlere ait telemetri bilgisini yer istasyonuna gönderecek.

İHA Destekli İnsansız Kara Aracı Yarışması‘ndayarışmacılar bir insansız hava aracıyla labirent üzerinden görüntü alarak haritalama yapacak.

Sonrasında bir kara aracı bu haritalama ve navigasyon yani yol kılavuzu bilgisine göre labirentten çıkmaya çalışacak. İHA ve kara aracı tüm bu operasyonları sürücüsüz gerçekleştirecek.

Sürü İHA Yarışması‘nda, yarışmacılar ekip ruhunu insansız hava araçlarıyla yani İHA’larla ortaya koyacak. Yarışmacılar takım halinde birden fazla İHA ile görev paylaşımıyla yazılım algoritmaları geliştirecek.

Ve Savaşan İHA Yarışması 8 müsabaka turunun en az birinde sürücüsüz kalkış, iniş ve uçuş ile kilitleme görevlerini başarıyla tamamlayan takımlar ödül sıralamasına girmeye hak kazanacak.

Son tarih 15 Nisan

Yarışmalara başvurular Aralık 2017 itibarıyla açıldı. Bugüne kadar 1147 takım başvurdu.

Bireysel veya ekip olarak başvuru yapılabilen TEKNOFEST’e, Türkiye’nin dört bir yanından büyük ilgi var. Yoğun talep üzerine bazı yarışmaların başvuru süreleri 15 Nisan’a kadar uzatıldı.

Yarışmacılar tasarladıkları teknolojik ürünlerle başarılarını taçlandıracak. Tüm katılımcılara katılım sertifikası verilecek. Hem katılımcı ekibe hem de kuruma plaket takdim edilecek.

Başvurusu kabul edilenlere, hazırlık süresi boyunca ihtiyaç duyacakları bütün malzeme ve teknik danışmanlık desteği de sağlanacak.

Tarihin en büyük ödülleri verilecek

Festivalde düzenlenen yarışmaları kazanan takımlara, 30 bin lira ile 250 bin lira arasında değişen ödüller sunulacak.

Etkinlikler göz dolduracak

Yarışmalarla başlayan uzay ve teknoloji macerası bu kadarla da sınırlı değil.

Simülasyon uygulamaları, takım oyunları, havacılık aktivitelerinin yanı sıra çocuklar için eğitici eğlence etkinlikleri ziyaretçilere sunulacak.

Girişimciler yatırımcılarla bir araya gelecek

Uluslararası Girişim Fuarı’nda, yerli teknoloji girişimlerinin yanı sıra uluslararası girişimler de yer alacak. Ürün ve hizmetlerini, teknoloji satın alan şirketler ve yatırımcılara sunma imkanı yakalayacaklar.

Teknoloji konuşulacak

Hızla değişen teknoloji gündeminin konuşulacağı seminerlerde yerli ve yabancı konuklar ağırlanacak.

Mucitlerin çalışmaları ziyaretçilerle buluşacak

Tasarımlarını festival ziyaretçileriyle paylaşmak isteyen takımlar, stand kurup en yeni teknolojik ürünlerini sunma olanağı bulacak.

Milli havacılık ekipleri nefesleri kesecek

Teknoloji festivali Paraşüt, Solo Türk, Türk Yıldızları ve uluslararası profesyonel havacılık ekiplerinin gösterilerine de ev sahipliği yapacak.

Yarışmalarla ilgili detaylı bilgi teknofestistanbul.org adresinde yer alıyor.

Kaynak:http://www.trthaber.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ip7qYb
via IFTTT

Teknofest İstanbul başvuru süresi 15 Nisan’a kadar uzatıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ip7qYb

2 Nisan 2018 Pazartesi

THY, verdiği 3 B777 Kargo uçağına ek olarak 3 uçak daha sipariş etme ihtimali nedir? 2017 ARALIK AYINDA SİPARİŞ EDİLEN  3 ADET KARGO UÇAKLARI 2018 BİTMEDEN TESLİM ALINACAK Boeing’in sipariş ve teslimler sayfasında , “Unidentified Customer(s) ” ( kimliği belirsiz ) bir müşteriden üç adet 777F’lik sipariş mevcut. Aralık ayında filosuna 2 adet Boeing 777F tipi 102 ton taşıma kapasiteli kargo uçağı katan THY’nin alt markası Turkish Cargo, hava kargo kapasitesinin arttırılmasına yönelik olarak ABD’li uçak üreticisi Boeing’e, 2018 yılının son çeyreğinde teslim almak üzere yüksek taşıma kapasitesine sahip 3 adet B777-200LRF tipi kargo uçağı daha sipariş vermişti. Aklımıza THY’nin Aralık 2017 ‘de duyurduğu 3 adet B777F siparişi geldi.  Turkish Cargo , geçen seneye kıyasla yıllık bazda % 30’a varan bir kargo hacmi artışıyla karşı karşıya. Bu doğrultuda % 30’a varan oranda daha fazla kapasite sunması gerekiyor. Türk Hava Yolları’nın filosunda şu anda iki adet 777F, on adet A330-200F ve üç adet A310-300F ile üç adet ACMI tarafından kiralanmış 747-400Fs bulunmakta. Boeing'e 3 adet kargo uçağı siparişi veren hangi havayolu acaba? pic.twitter.com/mTy1VoVICr — AirportIST (@AirportIST) April 2, 2018 THY , geçen yıl 30 Aralık’ta üç 777F sipariş verdi ve eğer gerçekte THY “Unidentified Customer(s) ” ise , şu anda kiraladığı kapasitenin bir kısmını bu uçaklara kaydırmayı düşünüyor yada filosunda ilave 6 B777F kargo uçağıyla ek kapasite yaratarak çok daha büyük hacimlere ulaşmayı planlıyor olabilir. Açıkçası bu çapta büyüme hedefleyen ve kapasite yaratma çabasında olan da bir tek THY. Tabi ki bunlar bizim düşüncelerimiz, Aslında ilave 3 B777 iyi de olur diyoruz.  

2017 ARALIK AYINDA SİPARİŞ EDİLEN  3 ADET KARGO UÇAKLARI 2018 BİTMEDEN TESLİM ALINACAK

Boeing’in sipariş ve teslimler sayfasında , “Unidentified Customer(s) ” ( kimliği belirsiz ) bir müşteriden üç adet 777F’lik sipariş mevcut.

Aralık ayında filosuna 2 adet Boeing 777F tipi 102 ton taşıma kapasiteli kargo uçağı katan THY’nin alt markası Turkish Cargo, hava kargo kapasitesinin arttırılmasına yönelik olarak ABD’li uçak üreticisi Boeing’e, 2018 yılının son çeyreğinde teslim almak üzere yüksek taşıma kapasitesine sahip 3 adet B777-200LRF tipi kargo uçağı daha sipariş vermişti.

Aklımıza THY’nin Aralık 2017 ‘de duyurduğu 3 adet B777F siparişi geldi.  Turkish Cargo , geçen seneye kıyasla yıllık bazda % 30’a varan bir kargo hacmi artışıyla karşı karşıya. Bu doğrultuda % 30’a varan oranda daha fazla kapasite sunması gerekiyor.

Türk Hava Yolları’nın filosunda şu anda iki adet 777F, on adet A330-200F ve üç adet A310-300F ile üç adet ACMI tarafından kiralanmış 747-400Fs bulunmakta.

THY , geçen yıl 30 Aralık’ta üç 777F sipariş verdi ve eğer gerçekte THY “Unidentified Customer(s) ” ise , şu anda kiraladığı kapasitenin bir kısmını bu uçaklara kaydırmayı düşünüyor yada filosunda ilave 6 B777F kargo uçağıyla ek kapasite yaratarak çok daha büyük hacimlere ulaşmayı planlıyor olabilir.

Açıkçası bu çapta büyüme hedefleyen ve kapasite yaratma çabasında olan da bir tek THY.

Tabi ki bunlar bizim düşüncelerimiz, Aslında ilave 3 B777 iyi de olur diyoruz.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Gs1l0C
via IFTTT

THY, verdiği 3 B777 Kargo uçağına ek olarak 3 uçak daha sipariş etme ihtimali nedir?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Gs1l0C