13 Mart 2018 Salı

DHMİ, 750 milyon liralık harcamada bulunacak Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü tarafından bu yıl havayolu ulaştırması için 750 milyon lira harcanacak.   DHMİ Genel Müdürlüğü bu yıl 4 milyar 823 milyon 895 bin lira tutarındaki 39 proje üzerinde çalışacak. Söz konusu projeler için geçen yıl 1 milyar 536 milyon 796 bin lira harcayan DHMİ, bu yıl da 750 milyon liralık harcamada bulunacak.   Kayseri, Kahramanmaraş, Muş, Balıkesir havalimanlarına terminal binası, Amasya Merzifon ile Malatya havalimanlarına terminal binası etüt projesi yapılacak. Atatürk Havalimanı’nda protokol işi kapsamında birinci etap yapımına devam edilirken, devlet konuk evinde muhtelif tadilat gerçekleştirilecek.   Çanakkale Havalimanı’na garaj binası, Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı’na ise itfaiye ve garaj binası yapımı planlanıyor.   Ankara Esenboğa, Kars Harakani, Muğla Milas-Bodrum, Antalya, Van Ferit Melen, Trabzon havalimanlarında PAT sahaları onarımı gerçekleştirecek DHMİ tarafından İzmir Adnan Menderes, Kastamonu, Tekirdağ Çorlu, Antalya, Erzincan, Adıyaman, Diyarbakır ve Erzurum havalimanlarında taksi yolları, yağmur suyu drenaj sistemi, tel örgü, yol ve aydınlatma sistemi yapımı gibi çalışmalar yürütülecek.   Gaziantep Havalimanı’na yeni iç hatlar terminali yapımına başlayacak kurum, Tokat, İzmir Alaçatı havalimanlarının inşasına yönelik çalışmalara devam edecek.   2018 sonrasına kalan projeler   Toplam bedeli 347 milyon 795 bin lirayı bulan ve aralarında havalimanları master planları ile hava trafik sistemleri Ar-Ge projelerinin de yer aldığı etüt proje işleri için geçen yıl 68 milyon 163 bin lira kullanan DHMİ, bu yıl söz konusu işler için 38 milyon 764 bin lira harcayacak.   İlk etabı 29 Ekim’de hizmete açılacak ve 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın müşavirlik işleri için bu yıl 6 milyon 900 bin lira harcama planlayan DHMİ, yıl içinde Çukurova Havalimanı’nın üst yapısı için ihaleye çıkacak.   Kurum, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda deprem güçlendirmesi yapılmayan tesisleri de yenileyecek. Gelecek yıl bitirilmesi planlanan çalışmalara bu yıl 12 milyon lira harcanacak. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2. pist yapımına ise devam ediliyor.   DHMİ tarafından ayrıca Çeşme-Alaçatı Havalimanı için 20 Nisan’da ihale yapılacak. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek havalimanının ihalesi, kapalı teklif alma usulüyle gerçekleştirilecek.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü tarafından bu yıl havayolu ulaştırması için 750 milyon lira harcanacak.

 

DHMİ Genel Müdürlüğü bu yıl 4 milyar 823 milyon 895 bin lira tutarındaki 39 proje üzerinde çalışacak. Söz konusu projeler için geçen yıl 1 milyar 536 milyon 796 bin lira harcayan DHMİ, bu yıl da 750 milyon liralık harcamada bulunacak.

 

Kayseri, Kahramanmaraş, Muş, Balıkesir havalimanlarına terminal binası, Amasya Merzifon ile Malatya havalimanlarına terminal binası etüt projesi yapılacak. Atatürk Havalimanı’nda protokol işi kapsamında birinci etap yapımına devam edilirken, devlet konuk evinde muhtelif tadilat gerçekleştirilecek.

 

Çanakkale Havalimanı’na garaj binası, Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı’na ise itfaiye ve garaj binası yapımı planlanıyor.

 

Ankara Esenboğa, Kars Harakani, Muğla Milas-Bodrum, Antalya, Van Ferit Melen, Trabzon havalimanlarında PAT sahaları onarımı gerçekleştirecek DHMİ tarafından İzmir Adnan Menderes, Kastamonu, Tekirdağ Çorlu, Antalya, Erzincan, Adıyaman, Diyarbakır ve Erzurum havalimanlarında taksi yolları, yağmur suyu drenaj sistemi, tel örgü, yol ve aydınlatma sistemi yapımı gibi çalışmalar yürütülecek.

 

Gaziantep Havalimanı’na yeni iç hatlar terminali yapımına başlayacak kurum, Tokat, İzmir Alaçatı havalimanlarının inşasına yönelik çalışmalara devam edecek.

 

2018 sonrasına kalan projeler

 

Toplam bedeli 347 milyon 795 bin lirayı bulan ve aralarında havalimanları master planları ile hava trafik sistemleri Ar-Ge projelerinin de yer aldığı etüt proje işleri için geçen yıl 68 milyon 163 bin lira kullanan DHMİ, bu yıl söz konusu işler için 38 milyon 764 bin lira harcayacak.

 

İlk etabı 29 Ekim’de hizmete açılacak ve 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın müşavirlik işleri için bu yıl 6 milyon 900 bin lira harcama planlayan DHMİ, yıl içinde Çukurova Havalimanı’nın üst yapısı için ihaleye çıkacak.

 

Kurum, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda deprem güçlendirmesi yapılmayan tesisleri de yenileyecek. Gelecek yıl bitirilmesi planlanan çalışmalara bu yıl 12 milyon lira harcanacak. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2. pist yapımına ise devam ediliyor.

 

DHMİ tarafından ayrıca Çeşme-Alaçatı Havalimanı için 20 Nisan’da ihale yapılacak. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek havalimanının ihalesi, kapalı teklif alma usulüyle gerçekleştirilecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tP9g2g
via IFTTT

“FutbolİGA” başlıyor! Tam 38 gün sürecek, 403 maç ve 168 takımla kurum içi en büyük spor organizasyonu, “FutbolİGA” başlıyor! Dev turnuvanın kura çekimi, İGA Havalimanları İnşaatı CEO’su Yusuf Akçayoğlu ve BJK Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Orman katılımı ile gerçekleşti! İGA Havalimanları İnşaatı CEO’su Yusuf Akçayoğlu’nun ev sahipliğinde yapılan İstanbul Yeni Havalimanı çalışanlarının mücadele edeceği FutbolİGA turnuvasının kura çekimi Beşiktaş Fikret Orman’ın katılımıyla yapıldı. Organizasyonda ayrıca Beşiktaş Asbaşkanı Umut Güner ile Transfer Komitesi ve Hukuktan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Şafak Mahmutyazıcıoğlu da yer aldı. “4 senede böyle bir eseri yapmak ancak biz çılgın Türklere has bir iştir” Kura çekimi konuşma yapan Fikret Orman, “Allah yardımcınız olsun. Burada müthiş bir iş yapıyorsunuz. 4 senede böyle bir eseri meydana getirmek ancak biz çılgın Türklere has bir iştir. Biz de spor branşında ülkemize hizmet etmeye çalışıyoruz. Sporun olduğu yerde sevgi ve eğlence vardır. Çok güzel bir organizasyon hazırlanmış. Bana gösterilen ilgiden dolayı çok teşekkür ederim” diye konuştu. Konuşmaların ardından Fikret Orman ile İGA Yusuf Akçayoğlu pasta kesti. Akçayoğlu, Orman’a günün anısına bir hediye takdim etti.. “FutbolİGA”, the largest internal sports organization, which will last 38 days including 403 matches and 168 teams, begins! Lots of the enormous tournament are cast by CEO of İGA Airports Construction Yusuf Akçayoğlu and BJK Board Chairman Fikret Orman! “FutbolİGA”, the largest internal sports organization, which will last 38 days including 403 matches and 168 teams, begins! Lots of the enormous tournament are cast by CEO of İGA Airports Construction Yusuf Akçayoğlu and BJK Board Chairman Fikret Orman! pic.twitter.com/Y8NTAS2Fce — İGA (@igairport) March 9, 2018

Tam 38 gün sürecek, 403 maç ve 168 takımla kurum içi en büyük spor organizasyonu, “FutbolİGA” başlıyor! Dev turnuvanın kura çekimi, İGA Havalimanları İnşaatı CEO’su Yusuf Akçayoğlu ve BJK Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Orman katılımı ile gerçekleşti!

İGA Havalimanları İnşaatı CEO’su Yusuf Akçayoğlu’nun ev sahipliğinde yapılan İstanbul Yeni Havalimanı çalışanlarının mücadele edeceği FutbolİGA turnuvasının kura çekimi Beşiktaş Fikret Orman’ın katılımıyla yapıldı. Organizasyonda ayrıca Beşiktaş Asbaşkanı Umut Güner ile Transfer Komitesi ve Hukuktan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Şafak Mahmutyazıcıoğlu da yer aldı.

“4 senede böyle bir eseri yapmak ancak biz çılgın Türklere has bir iştir”
Kura çekimi konuşma yapan Fikret Orman, “Allah yardımcınız olsun. Burada müthiş bir iş yapıyorsunuz. 4 senede böyle bir eseri meydana getirmek ancak biz çılgın Türklere has bir iştir. Biz de spor branşında ülkemize hizmet etmeye çalışıyoruz. Sporun olduğu yerde sevgi ve eğlence vardır. Çok güzel bir organizasyon hazırlanmış. Bana gösterilen ilgiden dolayı çok teşekkür ederim” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Fikret Orman ile İGA Yusuf Akçayoğlu pasta kesti. Akçayoğlu, Orman’a günün anısına bir hediye takdim etti..

“FutbolİGA”, the largest internal sports organization, which will last 38 days including 403 matches and 168 teams, begins! Lots of the enormous tournament are cast by CEO of İGA Airports Construction Yusuf Akçayoğlu and BJK Board Chairman Fikret Orman! ⚽🏆



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FSjvHI
via IFTTT

“FutbolİGA” başlıyor!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FSjvHI

Turkish Cargo zirveye giden yolda desteklerinizi bekliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FPV2Tv

Turkish Cargo zirveye giden yolda desteklerinizi bekliyor Turkish Cargo zirveye giden yolda desteklerinizi bekliyor. Dünyanın en prestijli kargo ödüllerinden #AFLAS Awards 2018’de “Best Air Cargo Carrier-Europe” ve “Best Green Airline” kategorilerinde desteklerinizi bekliyoruz. https://lnkd.in/g8Jsra8   Turkish Cargo’s expecting your support on its way to the top! Vote for us in one of the world’s most prestigious cargo AWARDS, the #AFLAS Awards 2018 as “Best Air Cargo Carrier – Europe and “Best Green Airline.” https://lnkd.in/g8Jsra8 #TurkishCargo 

Turkish Cargo zirveye giden yolda desteklerinizi bekliyor. Dünyanın en prestijli kargo ödüllerinden #AFLAS Awards 2018’de “Best Air Cargo Carrier-Europe” ve “Best Green Airline” kategorilerinde desteklerinizi bekliyoruz. 🔎https://lnkd.in/g8Jsra8

 

Turkish Cargo’s expecting your support on its way to the top! Vote for us in one of the world’s most prestigious cargo AWARDS, the #AFLAS Awards 2018 as “Best Air Cargo Carrier – Europe and “Best Green Airline.” 🔎https://lnkd.in/g8Jsra8 #TurkishCargo 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FPV2Tv
via IFTTT

TALPA’dan KINAMA


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Ing0rh

TALPA’dan KINAMA Sharjah- İstanbul seferini yaparken İran üzerinde düşen elim uçak kazası ile ilgili yapılan bazı haberlerdeki cinsiyetçi yaklaşıma TALPA’dan kınama geldi. TALPA’dan yapılan BASIN AÇIKLAMASI Sharjah-İstanbul seferini yaparken İran’da düşen özel jet uçağında 8 yurttaşımız bir kabin memuru ile 2 pilot meslektaşımızı yitirmenin derin acısını yüreğimizde hissediyoruz. Kazanın nedenleri ve meydana geliş biçimi ancak ilişkin resmi makamların inceleme ve soruşturması sonunda ortaya çıkabilecek olup havacılıkla ilgisi olmayan bazı çevrelerin bu süreçte ileri sürdükleri görüş ve tahminlerin sürece olumlu katkı yapmayacağını ve bilgi kirliliği yaratmaktan başka bir amaca hizmet etmeyeceği değerlendirilmektedir. Gerek bazı basın organlarında, gerek ineternet medyasında ve gerekse sosyal medya platformlarında dile getirilen Bilimsellikten uzak, havacılığın en temel kavramları ile dahi bağdaşmayan bu ifadeler arasında Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak bizleri en fazla rahatsız eden paylaşımın, düşen uçağın her iki pilotunun da kadın olmasına ısrarla ve maksatlı olarak vurgu yapılmasıdır. Birçok meslek gibi Pilotluk da cinsiyete bağlı bir meslek değildir. Çok zor ve ciddi eğitimlerden geçerek kokpite oturmayı hak eden her meslektaşımız, mesleklerini sürdürdükleri sürece sürekli bir eğitime devam etmekte, bilgilerini tazeledikleri gibi dinamik bir sektör olan havacılıktaki gelişmeleri takip etmektedirler. Dolayısı ile, ilgili şirketlerin ve resmi kurumların denetimi altında hem sağlıklarını korumak hem de kendilerini geliştirmek zorundadırlar. Bu nedenle, kokpitte iki erkek meslektaşımızın görev alması ne kadar doğal ise, kadın pilotların birlikte uçması da o kadar olağandır. Kokpitte görevlendirme cinsiyete göre değil bilgi, beceri, birikim ve deneyime göre yapılmaktadır. Bu sadece ülkemizde değil tüm dünya havacılığında uygulanan temel bir liyakat anlayışıdır. Bu gerçeklere rağmen, tüm ülkemizi derinden sarsan talihsiz bir kazanın sonrasında kokpitteki iki pilotun da kadın olmasını bir zafiyet veya hata olarak değerlendirenlerin, havacılık ve pilotluk mesleği ile ne kadar ilgisiz oldukları bir yana, yaşamını yitirmiş iki genç insanın arkasından dayanaksız iddialarda bulunarak insani ve vicdani değerlerden ne kadar uzak oldukları da üzülerek gözlemlenmiştir. Elim kazanın Dünya Kadınlar Günü ve Çalışan Havacı Kadınlar haftasına denk gelmesi acımızı daha da artırmıştır. Böylesine talihsiz bir olaydan sonra özellikle kazada yaşamını yitiren meslektaşlarımızın aziz hatıralarına saygısızlık yapılmasını esefle kınıyor, iyi yetişmiş, eğitimli Türk kadınlarının bundan sonra da kokpitte görev alarak “İstikbal Göklerdedir” hedefine uygun şekilde sivil havacılığımızı daha da yükselteceğine inanıyoruz. Saygılarımızla, https://t.co/DdwdstwKMy pic.twitter.com/iE5F4Lq7Kw — Talpa (@talpa_org) March 13, 2018

Sharjah- İstanbul seferini yaparken İran üzerinde düşen elim uçak kazası ile ilgili yapılan bazı haberlerdeki cinsiyetçi yaklaşıma TALPA’dan kınama geldi.

TALPA’dan yapılan BASIN AÇIKLAMASI

Sharjah-İstanbul seferini yaparken İran’da düşen özel jet uçağında 8 yurttaşımız bir kabin memuru ile 2 pilot meslektaşımızı yitirmenin derin acısını yüreğimizde hissediyoruz.

Kazanın nedenleri ve meydana geliş biçimi ancak ilişkin resmi makamların inceleme ve soruşturması sonunda ortaya çıkabilecek olup havacılıkla ilgisi olmayan bazı çevrelerin bu süreçte ileri sürdükleri görüş ve tahminlerin sürece olumlu katkı yapmayacağını ve bilgi kirliliği yaratmaktan başka bir amaca hizmet etmeyeceği değerlendirilmektedir.

Gerek bazı basın organlarında, gerek ineternet medyasında ve gerekse sosyal medya platformlarında dile getirilen Bilimsellikten uzak, havacılığın en temel kavramları ile dahi bağdaşmayan bu ifadeler arasında Türkiye Havayolu Pilotları Derneği olarak bizleri en fazla rahatsız eden paylaşımın, düşen uçağın her iki pilotunun da kadın olmasına ısrarla ve maksatlı olarak vurgu yapılmasıdır.

Birçok meslek gibi Pilotluk da cinsiyete bağlı bir meslek değildir. Çok zor ve ciddi eğitimlerden geçerek kokpite oturmayı hak eden her meslektaşımız, mesleklerini sürdürdükleri sürece sürekli bir eğitime devam etmekte, bilgilerini tazeledikleri gibi dinamik bir sektör olan havacılıktaki gelişmeleri takip etmektedirler. Dolayısı ile, ilgili şirketlerin ve resmi kurumların denetimi altında hem sağlıklarını korumak hem de kendilerini geliştirmek zorundadırlar.

Bu nedenle, kokpitte iki erkek meslektaşımızın görev alması ne kadar doğal ise, kadın pilotların birlikte uçması da o kadar olağandır. Kokpitte görevlendirme cinsiyete göre değil bilgi, beceri, birikim ve deneyime göre yapılmaktadır. Bu sadece ülkemizde değil tüm dünya havacılığında uygulanan temel bir liyakat anlayışıdır.

Bu gerçeklere rağmen, tüm ülkemizi derinden sarsan talihsiz bir kazanın sonrasında kokpitteki iki pilotun da kadın olmasını bir zafiyet veya hata olarak değerlendirenlerin, havacılık ve pilotluk mesleği ile ne kadar ilgisiz oldukları bir yana, yaşamını yitirmiş iki genç insanın arkasından dayanaksız iddialarda bulunarak insani ve vicdani değerlerden ne kadar uzak oldukları da üzülerek gözlemlenmiştir.

Elim kazanın Dünya Kadınlar Günü ve Çalışan Havacı Kadınlar haftasına denk gelmesi acımızı daha da artırmıştır. Böylesine talihsiz bir olaydan sonra özellikle kazada yaşamını yitiren meslektaşlarımızın aziz hatıralarına saygısızlık yapılmasını esefle kınıyor, iyi yetişmiş, eğitimli Türk kadınlarının bundan sonra da kokpitte görev alarak “İstikbal Göklerdedir” hedefine uygun şekilde sivil havacılığımızı daha da yükselteceğine inanıyoruz.

Saygılarımızla,



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Ing0rh
via IFTTT