
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
13 Mart 2018 Salı
Yeni havalimanı için dünyaya ‘Vay be! Türkler yaptı’ dedirtmeyi başaracaklarını söyleyen İGA İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu, “2023’te yolcu sayısı açısından 100’ler kulübüne gireriz. Yani, yıllık 100 milyon yolcuyu yakalarız” diye konuştu İstanbul’da inşa edilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırım projesi olan İstanbul Yeni Havalimanı’nda açılış için geri sayım başladı. 29 Ekim 2018’de ilk fazı tamamlanacak olan proje ile havaalanı 100’ler ligine (yılda 100 milyon yolcu) adım atacak. Konuyla ilgili son değerlendirmeleri paylaşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu, “3’üncü havalimanı, 2025’te hane halkı gelirine 3.8-4.4 milyar dolar ek katkı yaratacak. Ayrıca Türkiye’nin milli gelirine katkısı yüzde 4.9’u bulacak” dedi. Dünya kamuoyuna ‘Vay be! Türkler Yaptı’ dedirtmeyi başaracaklarını anlatan Samsunlu, yeni havalimanına ilişkin hedeflerini de paylaşarak, “İşletmeye açıldığında 3’üncü havalimanı 100 bin kişiye doğrudan yeni iş imkânı sağlayacak. Dolaylı etkilerle 1.5 milyon kişinin gelir kaynağı olacak” şeklinde konuştu. A380’LER GELİYOR İlk faz hizmete girdiğinde iki pistten saatte 90 uçak hareketinin olacağını vurgulayan, Samsunlu sözlerine şöyle devam etti: “16 ay sonra 3’üncü pist hizmete girdiğinde saatlik uçak hareketi sayısı 135’i bulacak. Sadece bagajlar için 42 kilometrelik konveyör hattı kuruldu. Projede tamamlanan bölümlerin testleri başladı. Check-in, bagaj teslimi, uçağa geçiş-iniş testleri de bin, 3 bin ve 5 bin kişilik gruplarla yapılacak. Testler için iki uçak fiilen inecek.” MARTI SORUNU ÇÖZÜLDÜ İstanbul’a seferleri olan 45’i aşkın havayolu şirketiyle görüştüklerini bildiren Samsunlu şöyle devam etti: “Örneğin Emirates, 3’üncü havalimanının faaliyete geçmesiyle birlikte İstanbul’a A380’le sefer yapmak istiyor. Dört kapı A380’le sefer yapacak havayolu şirketlerine ayrılacak.” Kadri Samsunlu, İstanbul’un kuşlar için önemli göç yollarından biri olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Odayeri bölgesinde bulunan çöp alanı 1 Ocak 2018’den itibaren iptal edildi. Oradaki çöpler nedeniyle bizim alana da gelen martıların hepsi gitti. Artık martı sorunumuz kalmadı. 2016’da sekiz martıya çip takılmıştı. O martılardan İzmir’de görülen oldu. Hiçbiri bir daha 3’üncü havalimanı bölgesine uğramadı.” 33 MİLYONLUK TASARRUF İstanbul Yeni Havalimanı’nda yılda 19 bin hanenin tükettiği elektrik ve 5 bin 500 hanenin tüketimine denk, su tasarrufu yapılacak. Bu sayede İstanbul Yeni Havalimanı yılda 33.2 milyon TL tasarruf ettirecek. Terminal, yağmur suyu, geri dönüştürülmüş su ve gri suyu kendi ihtiyaçları için kullanacak şekilde dizayn edilmiş durumda. Terminalde yüzde 40’a kadar su tasarrufu yapılacak. Bu da yılda 1.5 milyon metreküp su tasarrufuna ve 1 yılda 5 bin 500 hanenin su kullanımına denk düşüyor. Öte yandan özel olarak İstanbul Yeni Havalimanı için üretilen çift cepheli yalıtımlı camlarla terminal binası içerisinde daha verimli iklimlendirme yapılarak enerji tasarrufu da sağlanıyor. Şişecam’la gerçekleştirilen işbirlikleri kapsamında üretilen bu Solar Low-e serisi camlar ile EN 410 standartlarında gün ışığı ve güneş enerjisinden yüzde 61 oranında faydalanarak terminal binasının yaklaşık yüzde 20 enerji tasarruflu olmasına büyük katkı sağladı. Ayrıca İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirilen çevre ve sürdürülebilirlik alanındaki detaylı ve teknik çalışmalar dünya havacılık sektörü için örnek teşkil ediyor. Bu çalışmaların havacılık sektöründe öncü olması için İGA uluslararası konferanslardan davetler alıyor. İGA çevre ve sürdürülebilirlik alanında edindiği tüm bilgi, birikim ve tecrübesini havacılık sektörünün sürdürülebilir gelişimine katkıda bulunmak üzere havacılık sektörünün tüm temsilcilerine aktaracak. GÜVENLİK HAD SAFHADA Samsunlu, havalimanı güvenliği ile ilgili ise şu detaylar üzerinde durdu: “3’üncü havalimanında 9 bine yakın kamera olacak. İstanbul’daki mobese kamerası sayısının 20 bin civarında olduğu düşünülürse, havalimanındaki izleme yoğunluğu anlaşılır. Kameraların 300- 400’ünde sensör olacak. Bu sensörler sıra dışı, garip hareketleri erken haber verecek. Havalimanı çevresine döşenecek çitler de ‘akıllı’ olacak. Çite yaklaşanı 2.5 kilometreden fark edip uyaracak.” Kaynak:www.sabah.com.tr
Yeni havalimanı için dünyaya ‘Vay be! Türkler yaptı’ dedirtmeyi başaracaklarını söyleyen İGA İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu, “2023’te yolcu sayısı açısından 100’ler kulübüne gireriz. Yani, yıllık 100 milyon yolcuyu yakalarız” diye konuştu
İstanbul’da inşa edilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırım projesi olan İstanbul Yeni Havalimanı’nda açılış için geri sayım başladı.
29 Ekim 2018’de ilk fazı tamamlanacak olan proje ile havaalanı 100’ler ligine (yılda 100 milyon yolcu) adım atacak. Konuyla ilgili son değerlendirmeleri paylaşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu, “3’üncü havalimanı, 2025’te hane halkı gelirine 3.8-4.4 milyar dolar ek katkı yaratacak. Ayrıca Türkiye’nin milli gelirine katkısı yüzde 4.9’u bulacak” dedi.
Dünya kamuoyuna ‘Vay be! Türkler Yaptı’ dedirtmeyi başaracaklarını anlatan Samsunlu, yeni havalimanına ilişkin hedeflerini de paylaşarak, “İşletmeye açıldığında 3’üncü havalimanı 100 bin kişiye doğrudan yeni iş imkânı sağlayacak. Dolaylı etkilerle 1.5 milyon kişinin gelir kaynağı olacak” şeklinde konuştu.
A380’LER GELİYOR
İlk faz hizmete girdiğinde iki pistten saatte 90 uçak hareketinin olacağını vurgulayan, Samsunlu sözlerine şöyle devam etti: “16 ay sonra 3’üncü pist hizmete girdiğinde saatlik uçak hareketi sayısı 135’i bulacak.
Sadece bagajlar için 42 kilometrelik konveyör hattı kuruldu.
Projede tamamlanan bölümlerin testleri başladı. Check-in, bagaj teslimi, uçağa geçiş-iniş testleri de bin, 3 bin ve 5 bin kişilik gruplarla yapılacak. Testler için iki uçak fiilen inecek.”
MARTI SORUNU ÇÖZÜLDÜ
İstanbul’a seferleri olan 45’i aşkın havayolu şirketiyle görüştüklerini bildiren Samsunlu şöyle devam etti:
“Örneğin Emirates, 3’üncü havalimanının faaliyete geçmesiyle birlikte İstanbul’a A380’le sefer yapmak istiyor.
Dört kapı A380’le sefer yapacak havayolu şirketlerine ayrılacak.” Kadri Samsunlu, İstanbul’un kuşlar için önemli göç yollarından biri olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:
“Odayeri bölgesinde bulunan çöp alanı 1 Ocak 2018’den itibaren iptal edildi. Oradaki çöpler nedeniyle bizim alana da gelen martıların hepsi gitti.
Artık martı sorunumuz kalmadı.
2016’da sekiz martıya çip takılmıştı. O martılardan İzmir’de görülen oldu. Hiçbiri bir daha 3’üncü havalimanı bölgesine uğramadı.”
33 MİLYONLUK TASARRUF
İstanbul Yeni Havalimanı’nda yılda 19 bin hanenin tükettiği elektrik ve 5 bin 500 hanenin tüketimine denk, su tasarrufu yapılacak. Bu sayede İstanbul Yeni Havalimanı yılda 33.2 milyon TL tasarruf ettirecek. Terminal, yağmur suyu, geri dönüştürülmüş su ve gri suyu kendi ihtiyaçları için kullanacak şekilde dizayn edilmiş durumda. Terminalde yüzde 40’a kadar su tasarrufu yapılacak. Bu da yılda 1.5 milyon metreküp su tasarrufuna ve 1 yılda 5 bin 500 hanenin su kullanımına denk düşüyor. Öte yandan özel olarak İstanbul Yeni Havalimanı için üretilen çift cepheli yalıtımlı camlarla terminal binası içerisinde daha verimli iklimlendirme yapılarak enerji tasarrufu da sağlanıyor.
Şişecam’la gerçekleştirilen işbirlikleri kapsamında üretilen bu Solar Low-e serisi camlar ile EN 410 standartlarında gün ışığı ve güneş enerjisinden yüzde 61 oranında faydalanarak terminal binasının yaklaşık yüzde 20 enerji tasarruflu olmasına büyük katkı sağladı. Ayrıca İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirilen çevre ve sürdürülebilirlik alanındaki detaylı ve teknik çalışmalar dünya havacılık sektörü için örnek teşkil ediyor. Bu çalışmaların havacılık sektöründe öncü olması için İGA uluslararası konferanslardan davetler alıyor. İGA çevre ve sürdürülebilirlik alanında edindiği tüm bilgi, birikim ve tecrübesini havacılık sektörünün sürdürülebilir gelişimine katkıda bulunmak üzere havacılık sektörünün tüm temsilcilerine aktaracak.
GÜVENLİK HAD SAFHADA
Samsunlu, havalimanı güvenliği ile ilgili ise şu detaylar üzerinde durdu: “3’üncü havalimanında 9 bine yakın kamera olacak. İstanbul’daki mobese kamerası sayısının 20 bin civarında olduğu düşünülürse, havalimanındaki izleme yoğunluğu anlaşılır. Kameraların 300- 400’ünde sensör olacak. Bu sensörler sıra dışı, garip hareketleri erken haber verecek. Havalimanı çevresine döşenecek çitler de ‘akıllı’ olacak. Çite yaklaşanı 2.5 kilometreden fark edip uyaracak.”
Kaynak:www.sabah.com.tr


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2pboCsj
via IFTTT
Putin: Pegasus uçağını vurma emri verdim Rusya lideri Putin, 2014’te Ukrayna’dan Türkiye’ye giderken kaçırılan Pegasus uçağının vurulması emrini verdiğini açıkladı. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, kendi adını taşıyan yeni bir belgesel filmde, 2014 yılında içinde bomba bulunduğu ve Soçi Kış Olimpiyatları’nın açılış törenini hedef aldığı bildirilen Pegasus Havayolları’na ait yolcu uçağının düşürülmesi emrini verdiğini söyledi. BBC’nin aktardığı habere göre, Rusya’da sosyal medyada yayınlanan iki saatlik belgesel filmde Putin, Soçi Kış Olimpiyatları açılışından kısa bir süre önce kendisine, Ukrayna’dan Türkiye’ye giden bir yolcu uçağının kaçırıldığının söylendiğini, bu ihbarın daha sonra yanlış alarm olduğunun anlaşıldığını ifade etti. Putin, 7 Şubat 2014’te Soçi Olimpiyatları’nın güvenliğinden sorumlu yetkililerden telefon geldiğini belirtip “Bana, Ukrayna’dan İstanbul’a gitmekte olan bir uçağın kaçırıldığı, hava korsanının Soçi’ye inmek istediği söylendi” dedi. “Plana göre hareket edin” Röportajlardan oluşan ‘Putin’ adlı belgeselde Rus lider, uçağın kaçırıldığı haberi geldikten sonra acil durum prosedürünün yerine getirilmesi talimatı verdiğini, bunun da uçağın düşürülmesi anlamına geldiğini belirterek, “Onlara ‘plana göre hareket edin’ dedim” diye konuştu. Putin, bu talimattan birkaç dakika sonra ise başka bir telefon geldiğini ve ihbarın yanlış alarm olduğuna dair bilgilendirildiğini ifade etti. Rus lider, uçağın kaçırılma haberinin doğru olmadığının anlaşılmasından kısa bir süre sonra da Soçi Olimpiyatları’nın açılış törenine katıldığını belirtti. Pegasus’a ait 110 yolcu taşıyan uçak 7 Şubat 2014’te kaçırılma sinyali vermiş, Türk pilot uçağı Soçi yerine Sabiha Gökçen Havalimanı’na indirmişti. Dönemin Valisi Hüseyin Avni Mutlu, ‘tüm yolcular uçaktan sorunsuz indirildikten sonra hava korsanının etkisiz hale getirildiğini’ söylemişti. Kaynak:www.dunya.com
Rusya lideri Putin, 2014’te Ukrayna’dan Türkiye’ye giderken kaçırılan Pegasus uçağının vurulması emrini verdiğini açıkladı.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, kendi adını taşıyan yeni bir belgesel filmde, 2014 yılında içinde bomba bulunduğu ve Soçi Kış Olimpiyatları’nın açılış törenini hedef aldığı bildirilen Pegasus Havayolları’na ait yolcu uçağının düşürülmesi emrini verdiğini söyledi.
BBC’nin aktardığı habere göre, Rusya’da sosyal medyada yayınlanan iki saatlik belgesel filmde Putin, Soçi Kış Olimpiyatları açılışından kısa bir süre önce kendisine, Ukrayna’dan Türkiye’ye giden bir yolcu uçağının kaçırıldığının söylendiğini, bu ihbarın daha sonra yanlış alarm olduğunun anlaşıldığını ifade etti.
Putin, 7 Şubat 2014’te Soçi Olimpiyatları’nın güvenliğinden sorumlu yetkililerden telefon geldiğini belirtip “Bana, Ukrayna’dan İstanbul’a gitmekte olan bir uçağın kaçırıldığı, hava korsanının Soçi’ye inmek istediği söylendi” dedi.
“Plana göre hareket edin”
Röportajlardan oluşan ‘Putin’ adlı belgeselde Rus lider, uçağın kaçırıldığı haberi geldikten sonra acil durum prosedürünün yerine getirilmesi talimatı verdiğini, bunun da uçağın düşürülmesi anlamına geldiğini belirterek, “Onlara ‘plana göre hareket edin’ dedim” diye konuştu.
Putin, bu talimattan birkaç dakika sonra ise başka bir telefon geldiğini ve ihbarın yanlış alarm olduğuna dair bilgilendirildiğini ifade etti. Rus lider, uçağın kaçırılma haberinin doğru olmadığının anlaşılmasından kısa bir süre sonra da Soçi Olimpiyatları’nın açılış törenine katıldığını belirtti.
Pegasus’a ait 110 yolcu taşıyan uçak 7 Şubat 2014’te kaçırılma sinyali vermiş, Türk pilot uçağı Soçi yerine Sabiha Gökçen Havalimanı’na indirmişti. Dönemin Valisi Hüseyin Avni Mutlu, ‘tüm yolcular uçaktan sorunsuz indirildikten sonra hava korsanının etkisiz hale getirildiğini’ söylemişti.
Kaynak:www.dunya.com

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FA3pDu
via IFTTT
Putin: Pegasus uçağını vurma emri verdim

Emirates, en iyi acentelerini ödüllendirdi Emirates, en iyi acentelerini ödüllendirdi Emirates Havayolu, 2017 yılında Türkiye’de en yüksek satışlarını gerçekleştiren acentelerini, düzenlediği ödül töreni ile kutladı İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Firuze Restoran’da düzenlenen Top 10 Travel Agency Award 2017 ödül töreni ile 2017 yılında en yüksek satışlarını gerçekleştiren acentelerine ödüllerini takdim etti. Acentenlerin üst yönetim kadrolarından davetlilerin katıldığı ödül töreninde, 10 acente, Emirates Top 10 Travel Agency Award 2017 ödülünü alırken, geçen yıla kıyasla satışlarını arttıran 20 acenteye de Emirates Shining Star 2017 ödülü verildi. Ödül kazanan acentelere ödüllerini takdim eden Emirates’in Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Genel Müdürü Bahar Birinci, konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “1985’ten beri Türkiye hizmetine devam eden Emirates Havayolu, giderek büyüyen dünya çapındaki varış noktaları, sektör lideri uçak içi eğlencesi, dünyanın her bölgesinden ilham alan lezzetleri ve dünya standartlarındaki hizmeti ile fark yaratmaya devam ediyor. Bu büyümeye katkıda bulunan ve özveri ile çalışmalarına devam eden acentelerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi. Emirates Top Travel Agency Ödülünü Kazanan Acenteler: AKDENİZ PE-TOUR ANTUR Turizm ETS ERSOY Turizm FLY EXPRESS GAMA – IATI Turizm JULES VERNE Turizm SETUR Seyahat TRAVEL ZONE Turizm TURK EKSPRES VİSTA Turizm Emirates Shining Star Ödülünü Kazanan Acenteler: ABC TURİZM AKTUEL Turizm AN-KA Turizm AYŞATUR BA Travel ENTAŞ Turizm ENUYGUN.COM GO&GO Tour H.I.S Travel ITB İSTANBUL Travel KAPADOS Tur LİGARBA Turizm MERCAN Turizm MORIS Seyahat OBİ Turizm TATİLBUDUR.COM TATİLSEPETİ.COM TURPLUS Turizm VİKİNG Turizm VİZYON Turizm
Emirates, en iyi acentelerini ödüllendirdi
Emirates Havayolu, 2017 yılında Türkiye’de en yüksek satışlarını gerçekleştiren acentelerini, düzenlediği ödül töreni ile kutladı
İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Firuze Restoran’da düzenlenen Top 10 Travel Agency Award 2017 ödül töreni ile 2017 yılında en yüksek satışlarını gerçekleştiren acentelerine ödüllerini takdim etti.
Acentenlerin üst yönetim kadrolarından davetlilerin katıldığı ödül töreninde, 10 acente, Emirates Top 10 Travel Agency Award 2017 ödülünü alırken, geçen yıla kıyasla satışlarını arttıran 20 acenteye de Emirates Shining Star 2017 ödülü verildi.
Ödül kazanan acentelere ödüllerini takdim eden Emirates’in Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Genel Müdürü Bahar Birinci, konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “1985’ten beri Türkiye hizmetine devam eden Emirates Havayolu, giderek büyüyen dünya çapındaki varış noktaları, sektör lideri uçak içi eğlencesi, dünyanın her bölgesinden ilham alan lezzetleri ve dünya standartlarındaki hizmeti ile fark yaratmaya devam ediyor. Bu büyümeye katkıda bulunan ve özveri ile çalışmalarına devam eden acentelerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.
Emirates Top Travel Agency Ödülünü Kazanan Acenteler:
- AKDENİZ PE-TOUR
- ANTUR Turizm
- ETS ERSOY Turizm
- FLY EXPRESS
- GAMA – IATI Turizm
- JULES VERNE Turizm
- SETUR Seyahat
- TRAVEL ZONE Turizm
- TURK EKSPRES
- VİSTA Turizm
Emirates Shining Star Ödülünü Kazanan Acenteler:
- ABC TURİZM
- AKTUEL Turizm
- AN-KA Turizm
- AYŞATUR
- BA Travel
- ENTAŞ Turizm
- ENUYGUN.COM
- GO&GO Tour
- H.I.S Travel
- ITB İSTANBUL Travel
- KAPADOS Tur
- LİGARBA Turizm
- MERCAN Turizm
- MORIS Seyahat
- OBİ Turizm
- TATİLBUDUR.COM
- TATİLSEPETİ.COM
- TURPLUS Turizm
- VİKİNG Turizm
- VİZYON Turizm
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p5hgau
via IFTTT
Emirates, en iyi acentelerini ödüllendirdi

Havaş’ın destek verdiği airBaltic dünyanın en dakik havayolu oldu Havaş’ın destek verdiği airBaltic dünyanın en dakik havayolu oldu Yer hizmetleri sektöründe Türkiye’nin küresel markası Havaş’ın hizmet sunduğu airBaltic “Dünyanın En Dakik Havayolu” seçildi. Kaliteli, güvenilir ve zamanında hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdüren Havaş’a, airBaltic Havayolları tarafından teşekkür belgesi takdim edildi. Türkiye’nin lider yer hizmetleri şirketleri arasında yer alan ve iştirakleriyle uluslararası alanda da adından söz ettiren Havaş’ın Riga Havalimanı’nda yer hizmetleri operasyonlarını üstlendiği airBaltic Havayolları, İngiliz araştırma şirketi OAG tarafından ‘Dünyanın En Dakik Havayolu’ olarak belirlendi. Letonya’nın bayrak taşıyıcı havayolu airBaltic’in dakiklik oranı 2017’de yüzde 90.01 oldu. Düzenlenen ödül töreninde Havaş Letonya İstasyon Müdürü Simons Zitcers’a airBaltic tarafından teşekkür belgesi takdim etti. Havaş Genel Müdürü Kürşad Koçak, “Riga Havalimanı’nda operasyonlarımıza başladığımız 2010’dan bu yana Letonya’nın bayrak taşıyıcı havayolu airBaltic’e yolcu hizmetlerinden ramp ve uçuş operasyonlarına kadar tam kapsamlı yer hizmetleri sunuyoruz. İşbirliğimiz, airBaltic’e dünyanın en dakik havayolu unvanını kazandırdı ve bundan büyük mutluluk duyuyoruz. Yer hizmetlerinde 80 yılı aşan tecrübemizi ve bilgi birikimimizi, nitelikli insan kaynağımızın yanı sıra modern teknolojiler ve inovasyon yaklaşımıyla da birleştirerek yurt içi ve yurt dışında tüm faaliyetlerimize taşıyoruz. Havaş olarak zamanında hizmeti, kalite standartları ve güvenlikten ödün vermeden, istikrarla sürdürmeyi önemsiyoruz. Tüm dünyada havayollarının tercih edilen iş ortağı olmak üzere çalışmayı sürdüreceğiz” dedi. Havaş Riga Uluslararası Havalimanı’nda airBaltic’in yanı sıra Türk Havayolları, SAS, Ukrayna Havayolları, Air Europa, UTair, Aegean Airlines, Onurair, Freebird ve Corendon Havayolları’na yolcu ve bagaj işlemleri, ramp, uçak temizlik, yük kontrolü ve haberleşme, de-icing, kargo, uçuş operasyonları, ulaşım, temsil ve gözetim hizmetleri de dahil olmak üzere eksiksiz yolcu ve operasyon hizmetleri sunuyor. 2017 yılında Havaş, Riga Havalimanı’nda 1 milyondan fazla bagajı yöneterek, 24.590 uçuş ve yaklaşık 3,5 milyon yolcuya, aynı zamanda 2,883 ton kargoya servis sağlamıştır.
Havaş’ın destek verdiği airBaltic dünyanın en dakik havayolu oldu
Yer hizmetleri sektöründe Türkiye’nin küresel markası Havaş’ın hizmet sunduğu airBaltic “Dünyanın En Dakik Havayolu” seçildi. Kaliteli, güvenilir ve zamanında hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdüren Havaş’a, airBaltic Havayolları tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.
Türkiye’nin lider yer hizmetleri şirketleri arasında yer alan ve iştirakleriyle uluslararası alanda da adından söz ettiren Havaş’ın Riga Havalimanı’nda yer hizmetleri operasyonlarını üstlendiği airBaltic Havayolları, İngiliz araştırma şirketi OAG tarafından ‘Dünyanın En Dakik Havayolu’ olarak belirlendi. Letonya’nın bayrak taşıyıcı havayolu airBaltic’in dakiklik oranı 2017’de yüzde 90.01 oldu. Düzenlenen ödül töreninde Havaş Letonya İstasyon Müdürü Simons Zitcers’a airBaltic tarafından teşekkür belgesi takdim etti.
Havaş Genel Müdürü Kürşad Koçak, “Riga Havalimanı’nda operasyonlarımıza başladığımız 2010’dan bu yana Letonya’nın bayrak taşıyıcı havayolu airBaltic’e yolcu hizmetlerinden ramp ve uçuş operasyonlarına kadar tam kapsamlı yer hizmetleri sunuyoruz. İşbirliğimiz, airBaltic’e dünyanın en dakik havayolu unvanını kazandırdı ve bundan büyük mutluluk duyuyoruz. Yer hizmetlerinde 80 yılı aşan tecrübemizi ve bilgi birikimimizi, nitelikli insan kaynağımızın yanı sıra modern teknolojiler ve inovasyon yaklaşımıyla da birleştirerek yurt içi ve yurt dışında tüm faaliyetlerimize taşıyoruz. Havaş olarak zamanında hizmeti, kalite standartları ve güvenlikten ödün vermeden, istikrarla sürdürmeyi önemsiyoruz. Tüm dünyada havayollarının tercih edilen iş ortağı olmak üzere çalışmayı sürdüreceğiz” dedi.
Havaş Riga Uluslararası Havalimanı’nda airBaltic’in yanı sıra Türk Havayolları, SAS, Ukrayna Havayolları, Air Europa, UTair, Aegean Airlines, Onurair, Freebird ve Corendon Havayolları’na yolcu ve bagaj işlemleri, ramp, uçak temizlik, yük kontrolü ve haberleşme, de-icing, kargo, uçuş operasyonları, ulaşım, temsil ve gözetim hizmetleri de dahil olmak üzere eksiksiz yolcu ve operasyon hizmetleri sunuyor. 2017 yılında Havaş, Riga Havalimanı’nda 1 milyondan fazla bagajı yöneterek, 24.590 uçuş ve yaklaşık 3,5 milyon yolcuya, aynı zamanda 2,883 ton kargoya servis sağlamıştır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tIxF9y
via IFTTT



