12 Mart 2018 Pazartesi

Türkiye Havalimanlarının Avrupa listelerindeki muhteşem yükselişi sürüyor.


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DiKYNz

Türkiye Havalimanlarının Avrupa listelerindeki muhteşem yükselişi sürüyor. ACI EUROPE’nin Ocak Ayı raporuna göre Türkiye Havalimanlarının Avrupa listelerindeki muhteşem yükselişi sürüyor. Sivil Havacılığın kalbi İstanbul’daki iki havalimanımızdan biri olan AHL dev rakiplerini geride bırakarak Avrupa birincisi, Sabiha Gökçen Havalimanı Avrupa ikincisi oldu. İşte o raporda yer alan veriler: 2018 yılı Ocak ayı verilerine göre Avrupa’da yolcu trafiğinde bir önceki yıla göre %7,4 artış gerçekleşti. Avrupa dışındaki pazarların %14,6’lık katkısı bu gelişime büyük katkı sağladı. Bunda ülkemiz havalimanlarındaki %28,1’lik etkileyici artışın etkisi büyüktür. Avrupa yolcu trafiğine en çok katkı sağlayan ilk 5 havalimanının toplam katkısı %9,3 oldu. Bu performansa en çok katkı sağlayan %30,3 artış ile İstanbul Atatürk Havalimanı oldu. Böylece İstanbul ATATÜRK Havalimanı Paris CDG Havalimanını geçerek Londra Heathrow’dan sonra ikinci olmuştur. Ocak ayında Atatürk Havalimanı yolcusunu bir önceki yılın Ocak ayına göre % 30,3 artırarak Avrupa’nın en çok büyüyen havalimanı oldu. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı %25,3 artışla ikinci olurken Antalya Havalimanı %14,3 artışla dördüncü sırada yer aldı. 10-25 milyon yolcu kapasiteli havalimanları kategorisinde bir önceki yılın Ocak ayına göre Esenboğa Havalimanı %47,8’lik artış ile yolcusunu en fazla arttıran havalimanı oldu. İzmir Adnan Menderes Havalimanı da %20,8 büyüme ile ikinci havalimanı oldu.                     Yolcu Sayısında En Fazla Artış Gerçekleşen Havalimanları   Grup 1 (Yılda 25 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verilen havalimanları): İstanbul Atatürk (%30,3), İstanbul Sabiha Gökçen (%25,3), Lisbon (%15,2), Antalya (%14,3), Moskova SVO (%12,6) Grup 2 (Yılda 10 milyon ile 25 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları): Ankara (% 47,8), İzmir (%20,8),  Budapeşte (%16,7), Varşova WAW (%16,4), Tel Aviv (%14,6) Grup 3 (Yılda 5 milyon ile 10 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları): Naples (%52), Sevilla (%32,5), Heraklion (%28,1), Valencia (%27,9),  Krakow (%20,1) Grup 4 (Yılda 5 milyonun altında yolcuya hizmet verilen havalimanları): Foggia (%500), Batumi (%110), Varna (%107,7), Craiova (%70,8), Kos (%61,1)

ACI EUROPE’nin Ocak Ayı raporuna göre Türkiye Havalimanlarının Avrupa listelerindeki muhteşem yükselişi sürüyor.

Sivil Havacılığın kalbi İstanbul’daki iki havalimanımızdan biri olan AHL dev rakiplerini geride bırakarak Avrupa birincisi, Sabiha Gökçen Havalimanı Avrupa ikincisi oldu.

İşte o raporda yer alan veriler:

2018 yılı Ocak ayı verilerine göre Avrupa’da yolcu trafiğinde bir önceki yıla göre %7,4 artış gerçekleşti. Avrupa dışındaki pazarların %14,6’lık katkısı bu gelişime büyük katkı sağladı. Bunda ülkemiz havalimanlarındaki %28,1’lik etkileyici artışın etkisi büyüktür.

Avrupa yolcu trafiğine en çok katkı sağlayan ilk 5 havalimanının toplam katkısı %9,3 oldu. Bu performansa en çok katkı sağlayan %30,3 artış ile İstanbul Atatürk Havalimanı oldu. Böylece İstanbul ATATÜRK Havalimanı Paris CDG Havalimanını geçerek Londra Heathrow’dan sonra ikinci olmuştur.

Ocak ayında Atatürk Havalimanı yolcusunu bir önceki yılın Ocak ayına göre % 30,3 artırarak Avrupa’nın en çok büyüyen havalimanı oldu. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı %25,3 artışla ikinci olurken Antalya Havalimanı %14,3 artışla dördüncü sırada yer aldı.

10-25 milyon yolcu kapasiteli havalimanları kategorisinde bir önceki yılın Ocak ayına göre Esenboğa Havalimanı %47,8’lik artış ile yolcusunu en fazla arttıran havalimanı oldu. İzmir Adnan Menderes Havalimanı da %20,8 büyüme ile ikinci havalimanı oldu.

                    Yolcu Sayısında En Fazla Artış Gerçekleşen Havalimanları

 

Grup 1 (Yılda 25 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verilen havalimanları):

İstanbul Atatürk (%30,3), İstanbul Sabiha Gökçen (%25,3), Lisbon (%15,2), Antalya (%14,3), Moskova SVO (%12,6)

Grup 2 (Yılda 10 milyon ile 25 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Ankara (% 47,8), İzmir (%20,8),  Budapeşte (%16,7), Varşova WAW (%16,4), Tel Aviv (%14,6)

Grup 3 (Yılda 5 milyon ile 10 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Naples (%52), Sevilla (%32,5), Heraklion (%28,1), Valencia (%27,9),  Krakow (%20,1)

Grup 4 (Yılda 5 milyonun altında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Foggia (%500), Batumi (%110), Varna (%107,7), Craiova (%70,8), Kos (%61,1)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DiKYNz
via IFTTT

Katmandu’da 70’ten fazla kişiyi taşıyan uçak düştü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FJC00Z

Katmandu’da 70’ten fazla kişiyi taşıyan uçak düştü Nepal’in başkenti Katmandu’daki Tribhuvan Uluslararası Havalimanı’nda Bangladeş merkezli US-Bangla Havayolları‘na ait bir yolcu uçağı, içindeki 70’ten fazla yolcu ve mürettebatla birlikte iniş sırasında düştü. Uçaktan 20 kişinin yaralı olarak kurtarıldığı açıklandı. Kathmandu Post adlı yerel haber kuruluşu Bangladeş’ten kalktığı belirtilen uçağın iniş sırasında pistten çıktığını ve havalimanının doğu kısmındaki bir futbol sahasına düşerek alev aldığını duyurdu.​ Yerel medya yangını söndürmeleri için olay mahalline itfaiye görevlilerinin gönderildiğini duyurdu. ’20 KİŞİ KURTARILDI’ Havalimanı sözcüsü Prem Nath Thakur “Uçakta 67 yolcu ve 4 mürettebat vardı” dedi. Tahakur “Şu ana kadar 20 yaralı kurtarılarak hastaneye gönderildi. Polis ve askerler diğerlerini kurtarmak için uçağı kesmeye çalışıyor” dedi. ÖLENLERİN  CESETLERİ ÇIKARILDI Hükümet sözcüsü  Narayan Prasad Duwadi ise AFP’ye yaptığı açıklamada “Enkazdan ölenlerin cesetlerini ve yaralıları çıkardık” dedi. Kathmandu Post havalimanı yetkililerinin uçağın düşmesine teknik arızanın neden olduğunu düşündüğünü de belirtti. Kaynak: tr.sputniknews.com

Nepal’in başkenti Katmandu’daki Tribhuvan Uluslararası Havalimanı’nda Bangladeş merkezli US-Bangla Havayolları‘na ait bir yolcu uçağı, içindeki 70’ten fazla yolcu ve mürettebatla birlikte iniş sırasında düştü. Uçaktan 20 kişinin yaralı olarak kurtarıldığı açıklandı.

Kathmandu Post adlı yerel haber kuruluşu Bangladeş’ten kalktığı belirtilen uçağın iniş sırasında pistten çıktığını ve havalimanının doğu kısmındaki bir futbol sahasına düşerek alev aldığını duyurdu.​

Yerel medya yangını söndürmeleri için olay mahalline itfaiye görevlilerinin gönderildiğini duyurdu.

’20 KİŞİ KURTARILDI’

Havalimanı sözcüsü Prem Nath Thakur “Uçakta 67 yolcu ve 4 mürettebat vardı” dedi.

Tahakur “Şu ana kadar 20 yaralı kurtarılarak hastaneye gönderildi. Polis ve askerler diğerlerini kurtarmak için uçağı kesmeye çalışıyor” dedi.

ÖLENLERİN  CESETLERİ ÇIKARILDI

Hükümet sözcüsü  Narayan Prasad Duwadi ise AFP’ye yaptığı açıklamada “Enkazdan ölenlerin cesetlerini ve yaralıları çıkardık” dedi.

Kathmandu Post havalimanı yetkililerinin uçağın düşmesine teknik arızanın neden olduğunu düşündüğünü de belirtti.

Kaynak: tr.sputniknews.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FJC00Z
via IFTTT

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI’NIN AYDINLATMA KONTROLÜ GÜNSAN’DA


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p6ntCn

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI’NIN AYDINLATMA KONTROLÜ GÜNSAN’DA Dünyanın buluşma noktası olmaya hazırlanan İstanbul Yeni Havalimanı’nın aydınlatması Günsan ürünleri ile kontrol edilecek. İGA ve projenin elektrik taahhüt firması EHA ile gerçekleştirilen teklif ve ihale sürecinin ardından Günsan, tercih edilen şirket oldu. Dünyanın sıfırdan yapılan tek çatı altındaki en büyük havalimanı olacak olan İstanbul Yeni Havalimanı’nda Günsan Eqona model anahtar ve priz ürünleri kullanılacak. Konuyla ilgili konuşan Günsan Elektrik Satış Direktörü Vedat Yazar “Günsan’ın anahtar ve priz ürünleri ile İstanbul Yeni Havalimanı’nın içerisinde yer alacağız. İstanbul’a yapılacakolan, tamamlandığında ülkemiz ekonomisi ve marka değeri açısından önemli unsur olacak üçüncü havalimanına katkıda bulunmaktan dolayı oldukça mutluyuz. 200 milyon yolcu kapasitesi potansiyeline sahip dünya çapında önemli bir havalimanında var olmak, Günsan olarak marka değerimize de önemli katkılar yapacaktır”dedi. Bu projede Günsan’ın seçilmesi ile ilgili olarak, “Bu anlaşma ile 2018 yılına çok hızlı bir giriş yaptık. Birbirinden önemli inşaat projeleri ile yaptığımız anlaşmalarla Günsan markasının inşaat sektöründeki varlığı bir üst seviyeye çıkmış oldu. Taahhüt ettiğimiz kalite, güven ve yüksek standartlardaki tasarım anlayışını milyonlarca insan ile buluşturacak olmamız bize büyük bir heyecan veriyor” dedi.

Dünyanın buluşma noktası olmaya hazırlanan İstanbul Yeni Havalimanı’nın aydınlatması Günsan ürünleri ile kontrol edilecek. İGA ve projenin elektrik taahhüt firması EHA ile gerçekleştirilen teklif ve ihale sürecinin ardından Günsan, tercih edilen şirket oldu.

Dünyanın sıfırdan yapılan tek çatı altındaki en büyük havalimanı olacak olan İstanbul Yeni Havalimanı’nda Günsan Eqona model anahtar ve priz ürünleri kullanılacak.

Konuyla ilgili konuşan Günsan Elektrik Satış Direktörü Vedat Yazar “Günsan’ın anahtar ve priz ürünleri ile İstanbul Yeni Havalimanı’nın içerisinde yer alacağız. İstanbul’a yapılacakolan, tamamlandığında ülkemiz ekonomisi ve marka değeri açısından önemli unsur olacak üçüncü havalimanına katkıda bulunmaktan dolayı oldukça mutluyuz. 200 milyon yolcu kapasitesi potansiyeline sahip dünya çapında önemli bir havalimanında var olmak, Günsan olarak marka değerimize de önemli katkılar yapacaktır”dedi.

Bu projede Günsan’ın seçilmesi ile ilgili olarak, “Bu anlaşma ile 2018 yılına çok hızlı bir giriş yaptık. Birbirinden önemli inşaat projeleri ile yaptığımız anlaşmalarla Günsan markasının inşaat sektöründeki varlığı bir üst seviyeye çıkmış oldu. Taahhüt ettiğimiz kalite, güven ve yüksek standartlardaki tasarım anlayışını milyonlarca insan ile buluşturacak olmamız bize büyük bir heyecan veriyor” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p6ntCn
via IFTTT

İstanbul Yeni Havalimanı’nda ORAT Alıştırma Eğitimleri Başladı İstanbul Yeni Havalimanı’nda Dünya havacılık tarihinde şimdiye kadar yaşanmamış en kapsamlı havalimanı taşımasının kusursuz olması için uygulanan ORAT sürecinde, alıştırma eğitimleri başladı. İstanbul Yeni Havalimanı’nda inşaatın havalimanına dönüşmesi ve operasyona hazır hale getirilmesi süreci, bir diğer ismiyle ORAT (Operasyonel hazırlık ve havalimanı transferi) uygulamalarına tüm hızıyla devam ediliyor. ORAT kapsamında, İstanbul Yeni Havalimanı’nın paydaşları ve onların personelleri için planlanan alıştırma eğitimlerine başlandı. Dünya tarihinde yapılacak en büyük havalimanı taşınması için izlenen ORAT sürecinde paydaşlarla birlikte havalimanı açılışı planlanıyor. Bu eğitimlerinin ilk etabında HAVAŞ ve ÇELEBİ Yer Hizmetleri kuruluşlarının eğitimcileri ile yöneticilerinin, daha sonra ise TGS Yer Hizmetleri şirketinin personellerinin eğitimlerine başlanıldı. İGA Havalimanı İşletmesi Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Büyükkaytan yürütülen ORAT süreciyle ilgili şunları söyledi: “Dünyada ilk kez, yıllık 70 milyon yolcuya ev sahipliği yapan bir havalimanı, 45 km uzaklıktaki başka bir havalimanına taşınacak. Bu açıdan çok eşsiz bir süreç söz konusu olacak. Biz de operasyonel hazırlık ve taşınma anlamına gelen ORAT süreciyle bu taşınma ve hazırlık sürecini en titiz şekilde DHMİ Genel Müdürlüğü önderliğinde gerçekleştirmek için uğraş veriyoruz. HAVAŞ, ÇELEBİ ve TGS Yer Hizmetleri yöneticileri ve çalışanları ile başladığımız eğitim süreci, diğer paydaşlarımızın da dahil olmasının ardından deneme ve test süreçlerimizle devam edecek.” İGA Havalimanı İşletmesi bünyesinde görev yapan 12 uzman tarafından verilen sınıf eğitimleri Haziran ayına kadar devam edecek. Atatürk Havalimanı’nda yapılan eğitimler, şu an orada çalışan, fakat 29 Ekim 2018 itibariyle İstanbul Yeni Havalimanı’nda görev yapmaya başlayacak personelleri kapsıyor. ORAT Proje Planı’na uygun olarak gerçekleşen alıştırma eğitimleri, sınıf eğitimlerinin tamamlanmasının ardından uzaktan eğitim platformunun aktif kullanılması ile desteklenecek ve saha eğitimleri ile son bulacak. Operasyonel olarak havalimanının hazır hale gelmesi için tüm sistemlerin hazır olması, testlerinin tamamlanmış ve birlikte çalışabiliyor olması gerekiyor. Bu sürecin kusursuz olması için ise havalimanı paydaşlarının eğitimlere eksiksiz katılımıyla birlikte uygulamaların eş zamanlı yapılması büyük önem arz ediyor.  

İstanbul Yeni Havalimanı’nda Dünya havacılık tarihinde şimdiye kadar yaşanmamış en kapsamlı havalimanı taşımasının kusursuz olması için uygulanan ORAT sürecinde, alıştırma eğitimleri başladı.

İstanbul Yeni Havalimanı’nda inşaatın havalimanına dönüşmesi ve operasyona hazır hale getirilmesi süreci, bir diğer ismiyle ORAT (Operasyonel hazırlık ve havalimanı transferi) uygulamalarına tüm hızıyla devam ediliyor. ORAT kapsamında, İstanbul Yeni Havalimanı’nın paydaşları ve onların personelleri için planlanan alıştırma eğitimlerine başlandı. Dünya tarihinde yapılacak en büyük havalimanı taşınması için izlenen ORAT sürecinde paydaşlarla birlikte havalimanı açılışı planlanıyor. Bu eğitimlerinin ilk etabında HAVAŞ ve ÇELEBİ Yer Hizmetleri kuruluşlarının eğitimcileri ile yöneticilerinin, daha sonra ise TGS Yer Hizmetleri şirketinin personellerinin eğitimlerine başlanıldı.

İGA Havalimanı İşletmesi Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Büyükkaytan yürütülen ORAT süreciyle ilgili şunları söyledi: “Dünyada ilk kez, yıllık 70 milyon yolcuya ev sahipliği yapan bir havalimanı, 45 km uzaklıktaki başka bir havalimanına taşınacak. Bu açıdan çok eşsiz bir süreç söz konusu olacak. Biz de operasyonel hazırlık ve taşınma anlamına gelen ORAT süreciyle bu taşınma ve hazırlık sürecini en titiz şekilde DHMİ Genel Müdürlüğü önderliğinde gerçekleştirmek için uğraş veriyoruz. HAVAŞ, ÇELEBİ ve TGS Yer Hizmetleri yöneticileri ve çalışanları ile başladığımız eğitim süreci, diğer paydaşlarımızın da dahil olmasının ardından deneme ve test süreçlerimizle devam edecek.”

İGA Havalimanı İşletmesi bünyesinde görev yapan 12 uzman tarafından verilen sınıf eğitimleri Haziran ayına kadar devam edecek. Atatürk Havalimanı’nda yapılan eğitimler, şu an orada çalışan, fakat 29 Ekim 2018 itibariyle İstanbul Yeni Havalimanı’nda görev yapmaya başlayacak personelleri kapsıyor.

ORAT Proje Planı’na uygun olarak gerçekleşen alıştırma eğitimleri, sınıf eğitimlerinin tamamlanmasının ardından uzaktan eğitim platformunun aktif kullanılması ile desteklenecek ve saha eğitimleri ile son bulacak.

Operasyonel olarak havalimanının hazır hale gelmesi için tüm sistemlerin hazır olması, testlerinin tamamlanmış ve birlikte çalışabiliyor olması gerekiyor. Bu sürecin kusursuz olması için ise havalimanı paydaşlarının eğitimlere eksiksiz katılımıyla birlikte uygulamaların eş zamanlı yapılması büyük önem arz ediyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p2jbg0
via IFTTT