9 Mart 2018 Cuma

Türk Hava Yolları Çağ Atlıyor Türk Hava Yolları’nın Airbus ve Boeing Siparişleri Kesinleşti.             Türk Hava Yolları, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklama ile Eylül 2017 döneminde Boeing ve Ocak 2018 döneminde Airbus firmaları ile uçak satın alma konusunda imzalanan niyet anlaşmaları çerçevesinde siparişlerin kesinleştiğini duyurdu.             KAP’a yapılan Türk Hava Yolları özel durum açıklamasında; “Ortaklığımız Yönetim Kurulunca, geniş gövde uçak ihtiyacının temini kapsamında 2019 yılında 6 adet, 2020 yılında 14 adet, 2021 yılında 10 adet, 2022 yılında 12 adet, 2023 yılında 11 adet ve 2024 yılında 7 adet olmak üzere, 50 adedi kesin ve 10 adedi opsiyon olmak üzere toplamda 60 adet geniş gövde uçak satın alınmasına karar verilmiştir. Buna göre, Boeing firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet B787-9 tipi yolcu uçağı ve Airbus firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet A 350-900 tipi yolcu uçağı satın alınacaktır” denildi.             Airbus’ın en yeni geniş gövdeli uçağı olan A350-900’ler için imzalar, Ocak ayında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un huzurlarında düzenlenen törenle, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı ve Airbus CEO’su Tom Enders tarafından Paris’teki Élysée Sarayı’nda atılmıştı. 787-9 Dreamliner satın alma görüşmelerine ilişkin mutabakat zaptı ise, Boeing ve Türk Hava Yolları arasında, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Birleşmiş Milletler‘in (BM) 72. Genel Kurul görüşmelerine katılmak üzere gerçekleştirdiği Amerika Birleşik Devletleri gezisi esnasında Eylül 2017’de imzalanmıştı.             Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, kesinleşen uçak siparişlerine ilişkin olarak yaptığı açıklamada şunları kaydetti; “Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz Eylül ayında Sayın Cumhurbaşkanımızın çok değerli destek ve katılımlarıyla New York’ta, dünyanın en modern teknolojiye sahip uçaklarından biri olan 787-9 Dreamliner’ı filomuza katmak için Boeing ile bir ön mutabakat zaptı imzalamıştık. Yine aynı şekilde bu yılın Ocak ayında, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Sayın Macron’un değerli iştirakleriyle, A350-900’ü filomuza katmak adına Airbus ile karşılıklı iyi niyetimizi beyan etmiştik. Bugün, bu niyet imzalarını resmiyete dökmüş bulunuyoruz.               İnşası tamamlandığında transfer merkezimiz olarak hizmet verecek olan Yeni Havalimanındaki geniş gövde ihtiyacımızı karşılamaya yönelik oldukça önemli bir girişim olarak addettiğimiz Boeing siparişi, Cumhuriyetimizin 100. yılında filomuzu daha da güçlendirecek ve yolcularımızın memnuniyet düzeyini çok daha üst seviyelere taşıyacak olan büyük bir adım.  Aynı şekilde Airbus firması ile kesinleştirdiğimiz siparişimiz, sadece Türk Hava Yolları’na değil, ülkemiz havacılık sektörüne de büyük kazanç sağlayacaktır.               Attığımız bu adımların, ülkemizin bayrak taşıyıcı havayolu şirketi, Türk Hava Yolları’nın istikrarlı yükselişine büyük bir ivme katmakla kalmayıp, aynı zamanda Türk Sivil Havacılığı için de oldukça önemli bir katma değer olacağına dair tam inancımızla, haklı bir mutluluk yaşıyoruz.”   Türk Hava Yolları Çağ Atlıyor. Yeni nesil geniş gövde uçak siparişimizi kesinleştirdik. 25+5 (opsiyon) = 30 Adet Airbus 350-900 25+5 (opsiyon)= 30 Adet B787-9 olmak üzere toplam 60 uçağın siparişi kesinleşti. Türkiye için büyüyoruz. — Bilal EKŞİ-THY GM (@BilalEksiTHY) March 9, 2018 ​

Türk Hava Yolları’nın Airbus ve Boeing Siparişleri Kesinleşti.

            Türk Hava Yolları, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklama ile Eylül 2017 döneminde Boeing ve Ocak 2018 döneminde Airbus firmaları ile uçak satın alma konusunda imzalanan niyet anlaşmaları çerçevesinde siparişlerin kesinleştiğini duyurdu.

            KAP’a yapılan Türk Hava Yolları özel durum açıklamasında; “Ortaklığımız Yönetim Kurulunca, geniş gövde uçak ihtiyacının temini kapsamında 2019 yılında 6 adet, 2020 yılında 14 adet, 2021 yılında 10 adet, 2022 yılında 12 adet, 2023 yılında 11 adet ve 2024 yılında 7 adet olmak üzere, 50 adedi kesin ve 10 adedi opsiyon olmak üzere toplamda 60 adet geniş gövde uçak satın alınmasına karar verilmiştir. Buna göre, Boeing firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet B787-9 tipi yolcu uçağı ve Airbus firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet A 350-900 tipi yolcu uçağı satın alınacaktır” denildi.

            Airbus’ın en yeni geniş gövdeli uçağı olan A350-900’ler için imzalar, Ocak ayında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un huzurlarında düzenlenen törenle, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı ve Airbus CEO’su Tom Enders tarafından Paris’teki Élysée Sarayı’nda atılmıştı. 787-9 Dreamliner satın alma görüşmelerine ilişkin mutabakat zaptı ise, Boeing ve Türk Hava Yolları arasında, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Birleşmiş Milletler‘in (BM) 72. Genel Kurul görüşmelerine katılmak üzere gerçekleştirdiği Amerika Birleşik Devletleri gezisi esnasında Eylül 2017’de imzalanmıştı.

            Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, kesinleşen uçak siparişlerine ilişkin olarak yaptığı açıklamada şunları kaydetti; “Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz Eylül ayında Sayın Cumhurbaşkanımızın çok değerli destek ve katılımlarıyla New York’ta, dünyanın en modern teknolojiye sahip uçaklarından biri olan 787-9 Dreamliner’ı filomuza katmak için Boeing ile bir ön mutabakat zaptı imzalamıştık. Yine aynı şekilde bu yılın Ocak ayında, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Sayın Macron’un değerli iştirakleriyle, A350-900’ü filomuza katmak adına Airbus ile karşılıklı iyi niyetimizi beyan etmiştik. Bugün, bu niyet imzalarını resmiyete dökmüş bulunuyoruz.

 

            İnşası tamamlandığında transfer merkezimiz olarak hizmet verecek olan Yeni Havalimanındaki geniş gövde ihtiyacımızı karşılamaya yönelik oldukça önemli bir girişim olarak addettiğimiz Boeing siparişi, Cumhuriyetimizin 100. yılında filomuzu daha da güçlendirecek ve yolcularımızın memnuniyet düzeyini çok daha üst seviyelere taşıyacak olan büyük bir adım.  Aynı şekilde Airbus firması ile kesinleştirdiğimiz siparişimiz, sadece Türk Hava Yolları’na değil, ülkemiz havacılık sektörüne de büyük kazanç sağlayacaktır.

 

            Attığımız bu adımların, ülkemizin bayrak taşıyıcı havayolu şirketi, Türk Hava Yolları’nın istikrarlı yükselişine büyük bir ivme katmakla kalmayıp, aynı zamanda Türk Sivil Havacılığı için de oldukça önemli bir katma değer olacağına dair tam inancımızla, haklı bir mutluluk yaşıyoruz.”

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DeUelJ
via IFTTT

Türk Hava Yolları Çağ Atlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DeUelJ

Kadın Yükselir Türkiye Yükselir! Ses Üstü Uçuş Yapan ve Kariyerinde Uçan Kadın Havacılar, SHGM’nin düzenlediği sempozyumda havacılıkta toplumsal cinsiyet dengesinin geliştirilmesine katkı sağlamak amacı ile Ankara’da bir araya geldi…   Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından “Dünya Havacı Kadınlar Haftası” dolayısıyla 8 Mart’ta Ankara’da “Havacılık Alanında Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirilmesi” konulu sempozyum düzenlendi. SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonunu (TCDGK) tarafından organize edilen sempozyum, havacılık sektöründe pay ve emek sahibi havacı kadınların katılımıyla “Kadın Yükselsin” sloganıyla gerçekleştirildi. Sempozyumun Açılış Konuşmasını yapan SHGM Genel Müdür Vekili Bahri KESİCİ,  8 Mart’ın sadece Dünya Emekçi Kadınlar günü değil aynı zamanda havacılık sektörü için de önemli bir gün olduğunu belirterek, dünyanın ilk kadın pilotu Barones Raymonde De LAROCHE’ın pilot lisansını 8 Mart 1910’da aldığını ve bu kapsamda 8 Mart’ın  “Havacı Kadınlar Günü” olarak sözkonusu haftanın da “Dünya Havacı Kadınlar Haftası” olarak kabul edildiğine dikkat çekti. Anayasa ve yasalar ile eşitlik ilkesinin kapsamlı bir biçimde düzenlendiğini, devletin  ilgili organlarına da bu eşitlik ilkesini yaşama geçirme konusunda ödevler düştüğünü hatırlatan Genel Müdür Vekili KESİCİ,  bu amaç doğrultusunda “Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Talimatı” yayımlayarak bir ilke imza attıklarını kaydetti. Bu talimat kapsamında SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonu(TCDGK)’nun kurulduğuna da değinen Sayın KESİCİ, sivil havacılık sektöründe, toplumsal cinsiyet dengesini izlemek ve gelişimini sağlayacak öneriler geliştirmek, havacılık meslekleri seçiminde cinsler için fırsat eşitliği yaratılmasına yönelik çalışmalar yapmak, özellikle kadınları havacılıkla ilgili alanlarda eğitim ve öğretime teşvik etmek üzere çalışmalarını yürütecek olan komisyonun Türkiye’de bir ilk olduğunu vurguladı. Havacılık sektöründeki kadın-erkek çalışanlar arasında orantısız bir dağılım olduğunu ve bu rakamların sivil havacılıkta “Toplumsal Cinsiyet Dengesi” geliştirilmesi konusunda neden daha sistematik çaba gösterilmesi gerektiğini gözler önüne serdiğini ifade eden Sayın KESİCİ, “Bir toplum aynı amaca bütün kadınları ve erkekleri ile beraber yürümez ise ilerlemesine teknik olarak imkân ve bilimsel olarak ihtimâl yoktur”  şeklindeki Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ün sözlerini hatırlattı. Genel Müdür Vekili Bahri Kesici konuşmasının sonunda ayrıca, Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme konusunda oluşturduğu farkındalık, bu konudaki talimatın hazırlanması ve komisyonun kurulması ile sempozyumun hazırlanmasında öncü olan Genel Müdür Yardımcısı Can EREL’e teşekkür etti. Ses Üstü Uçan Kadın Havacılar… Kanada’da bulunan Dünya Havacı Kadınlar Enstitüsü koordinesinde 8 Mart’ı kapsayan hafta içinde her yıl farklı bir tema eşliğinde düzenlenen etkinlikler kapsımda bu yılın, Kanada Kraliyet Hava Kuvvetlerinden ödünç alınan bir Sabre jet ile Jacqueline COCHRAN’ın 1953 yılında gerçekleştirdiği ilk ses üstü uçuş anısına bu yılın teması  “kadının ses üstü uçuşu” olarak belirlendi. Bu kapmada Sempozyumun ilk paneli “Ses Üstü Uçan Kadın Havacılar” başlığı ile havayollarındaki kadın kaptan pilot ve pilotların katılımı ile gerçekleşti. STM-SSM Uçak Daire Başkanlığı Danışmanı Tülay TUĞLUER’in moderatörlüğünde gerçekleşen panele THY Boeing 737 Kaptan Pilotu Ayşe Ebru SEZGİNER, Freebird A 320 Kaptan Pilotları Leyal SEMERCİ ve Burcu ŞAHİNKAYA ile Boeing B737 Pilotu Meral ER konuşmacı olarak katılarak deneyimlerini paylaştı. Sempozyumun ilk oturumunda ayrıca SHGM Uzmanı Seda Bahadır DURSUN’un “Sivil Havacılıkta Kadın Tezi” ile ilgili bir sunum yapıldı. Kariyerlerinde Uçan Kadın Havacılar…  “Kariyerlerinde Uçan Kadın Havacılar” başlığı ile düzenlenen ikinci panelde ise havacılık sektörünün başarılı ve kariyer sahibi kadınları bir araya geldi. Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ferhan KUYUCAK ŞENGÜL moderatörlüğündeki panele Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Canan Çelebioğlu, DHMİ Esenboğa Başmüdür Yardımcısı Dr. Nurhan OTO, TAI Tahribatsız Muayene ve Özel Prosesler Kalite Müdürü Buket TOPEL ile SHGM Hava Seyrüsefer Başkanı ve aynı zamanda Eurocontrol Emniyet Düzenleme Komisyonu Başkan Yardımcısı olan Gaye Betül DOĞAN konuşmacı olarak katıldı. “Kadının Havacılık Emniyeti’ne Katkısı” Ödülü… Bursa Yenişehir Havalimanı’nda kalkış yapacak özel bir uçaktaki sorunu fark edip kaptanı uyararak olası bir faciayı engelleyen Harekat Memuru Emine DANIŞ’a, SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonu(TCDGK) tarafından “Kadının Havacılık Emniyetine Katkısı”  ödülü verildi. SHGM Sektörel Düzenleme ve Eğitim Daire Başkanı Özgü SARIÜNAL’ın kapanış konuşmasının ardından, havacılık sektörünün yükselmesine katkı sağlayan havacı kadınlara günün anısına birer plaket takdim edildi… Ulusal havacılığımızın ilerlemesinde emek ve pay sahibi olan, havacılıkta toplumsal cinsiyet dengesinin gelişimine katkı sağlayan meslek sahiplerinin deneyimlerin, havacı kadınların yükseliş öykülerinin ve yükselecek kadına önerilerin paylaşacakları benzer etkinliklerin bundan sonraki yıllarda da SHGM-TCDGK himayesinde ulusal havacılık ekosisteminde yer alan birlikler, kurum ve kuruluşlar tarafından farklı temalar ile sürdürülerek gelenekselleştirilmesi hedefleniyor. Kadının Ses Üstü Uçuşu Türkiye’de ilk defa “ses üstü uçuş”  kadın pilot dört adettir. Hava Harp Okuluna 1996 yılından mezun olan, Hava Pilot Teğmen Tugba AYDI Hava Pilot Teğmen Ayşe Ebru SEZGİNER Hava Pilot Teğmen Leyal SEMERCİ Hava Pilot Teğmen Hürriyet MUNANOĞLU pilotaj eğitimi süreçlerinin 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığındaki “F-5 Kullanma Karakteristikleri” aşamasında 1998 yılında ses üstü uçmaya başlamışlardır. Kadın Havacılarımızın Sektördeki Oranı 2018 yılı ilk çeyreği itibariyle, kadın çalışan oranı; havayolu taşımacılığında %32 ila %60 kargo taşımacılarında %12 – %15 .büyük ölçekli BOY kuruluşlarında %5 – %15 daha çok ulusal savunma havacılığımızı destekleyen tasarım/imalat odaklı havacılık kuruluşlarında %8 – %25 arasında değişmektedir. Mesleklere göre kadın çalışan oranı Mühendis %30 Pilotlarlarda %3,5 Kabin hizmetlerinde %65 Bakımcılarda %1,7 Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Talimatı Yayımlandı Sivil havacılık sektöründe çalışanlar arasındaki cinsiyet dengesini sağlamak, havacılık meslekleri seçiminde cinsler için fırsat eşitliği sağlamak ve kadınları havacılıkla ilgili alanlarda eğitim ve öğretime teşvik etmek amacıyla SİVİL HAVACILIKTA TOPLUMSAL CİNSİYET DENGESİ GELİŞTİRME TALİMATI (SHT-TCD) yayımlanmıştır. SHT-TCD Talimatı için tıklayınız  Kaynak:http://web.shgm.gov.tr/

Ses Üstü Uçuş Yapan ve Kariyerinde Uçan Kadın Havacılar, SHGM’nin düzenlediği sempozyumda havacılıkta toplumsal cinsiyet dengesinin geliştirilmesine katkı sağlamak amacı ile Ankara’da bir araya geldi…

 

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından “Dünya Havacı Kadınlar Haftası” dolayısıyla 8 Mart’ta Ankara’da “Havacılık Alanında Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirilmesi” konulu sempozyum düzenlendi. SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonunu (TCDGK) tarafından organize edilen sempozyum, havacılık sektöründe pay ve emek sahibi havacı kadınların katılımıyla “Kadın Yükselsin” sloganıyla gerçekleştirildi.

Sempozyumun Açılış Konuşmasını yapan SHGM Genel Müdür Vekili Bahri KESİCİ,  8 Mart’ın sadece Dünya Emekçi Kadınlar günü değil aynı zamanda havacılık sektörü için de önemli bir gün olduğunu belirterek, dünyanın ilk kadın pilotu Barones Raymonde De LAROCHE’ın pilot lisansını 8 Mart 1910’da aldığını ve bu kapsamda 8 Mart’ın  “Havacı Kadınlar Günü” olarak sözkonusu haftanın da “Dünya Havacı Kadınlar Haftası” olarak kabul edildiğine dikkat çekti.
Anayasa ve yasalar ile eşitlik ilkesinin kapsamlı bir biçimde düzenlendiğini, devletin  ilgili organlarına da bu eşitlik ilkesini yaşama geçirme konusunda ödevler düştüğünü hatırlatan Genel Müdür Vekili KESİCİ,  bu amaç doğrultusunda “Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Talimatı” yayımlayarak bir ilke imza attıklarını kaydetti. Bu talimat kapsamında SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonu(TCDGK)’nun kurulduğuna da değinen Sayın KESİCİ, sivil havacılık sektöründe, toplumsal cinsiyet dengesini izlemek ve gelişimini sağlayacak öneriler geliştirmek, havacılık meslekleri seçiminde cinsler için fırsat eşitliği yaratılmasına yönelik çalışmalar yapmak, özellikle kadınları havacılıkla ilgili alanlarda eğitim ve öğretime teşvik etmek üzere çalışmalarını yürütecek olan komisyonun Türkiye’de bir ilk olduğunu vurguladı.

Havacılık sektöründeki kadın-erkek çalışanlar arasında orantısız bir dağılım olduğunu ve bu rakamların sivil havacılıkta “Toplumsal Cinsiyet Dengesi” geliştirilmesi konusunda neden daha sistematik çaba gösterilmesi gerektiğini gözler önüne serdiğini ifade eden Sayın KESİCİ, “Bir toplum aynı amaca bütün kadınları ve erkekleri ile beraber yürümez ise ilerlemesine teknik olarak imkân ve bilimsel olarak ihtimâl yoktur”  şeklindeki Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ün sözlerini hatırlattı.

Genel Müdür Vekili Bahri Kesici konuşmasının sonunda ayrıca, Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme konusunda oluşturduğu farkındalık, bu konudaki talimatın hazırlanması ve komisyonun kurulması ile sempozyumun hazırlanmasında öncü olan Genel Müdür Yardımcısı Can EREL’e teşekkür etti.
Ses Üstü Uçan Kadın Havacılar…

Kanada’da bulunan Dünya Havacı Kadınlar Enstitüsü koordinesinde 8 Mart’ı kapsayan hafta içinde her yıl farklı bir tema eşliğinde düzenlenen etkinlikler kapsımda bu yılın, Kanada Kraliyet Hava Kuvvetlerinden ödünç alınan bir Sabre jet ile Jacqueline COCHRAN’ın 1953 yılında gerçekleştirdiği ilk ses üstü uçuş anısına bu yılın teması  “kadının ses üstü uçuşu” olarak belirlendi.

Bu kapmada Sempozyumun ilk paneli “Ses Üstü Uçan Kadın Havacılar” başlığı ile havayollarındaki kadın kaptan pilot ve pilotların katılımı ile gerçekleşti. STM-SSM Uçak Daire Başkanlığı Danışmanı Tülay TUĞLUER’in moderatörlüğünde gerçekleşen panele THY Boeing 737 Kaptan Pilotu Ayşe Ebru SEZGİNER, Freebird A 320 Kaptan Pilotları Leyal SEMERCİ ve Burcu ŞAHİNKAYA ile Boeing B737 Pilotu Meral ER konuşmacı olarak katılarak deneyimlerini paylaştı. Sempozyumun ilk oturumunda ayrıca SHGM Uzmanı Seda Bahadır DURSUN’un “Sivil Havacılıkta Kadın Tezi” ile ilgili bir sunum yapıldı.
Kariyerlerinde Uçan Kadın Havacılar…
 “Kariyerlerinde Uçan Kadın Havacılar” başlığı ile düzenlenen ikinci panelde ise havacılık sektörünün başarılı ve kariyer sahibi kadınları bir araya geldi. Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ferhan KUYUCAK ŞENGÜL moderatörlüğündeki panele Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Canan Çelebioğlu, DHMİ Esenboğa Başmüdür Yardımcısı Dr. Nurhan OTO, TAI Tahribatsız Muayene ve Özel Prosesler Kalite Müdürü Buket TOPEL ile SHGM Hava Seyrüsefer Başkanı ve aynı zamanda Eurocontrol Emniyet Düzenleme Komisyonu Başkan Yardımcısı olan Gaye Betül DOĞAN konuşmacı olarak katıldı.
“Kadının Havacılık Emniyeti’ne Katkısı” Ödülü…

Bursa Yenişehir Havalimanı’nda kalkış yapacak özel bir uçaktaki sorunu fark edip kaptanı uyararak olası bir faciayı engelleyen Harekat Memuru Emine DANIŞ’a, SHGM Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Komisyonu(TCDGK) tarafından “Kadının Havacılık Emniyetine Katkısı”  ödülü verildi.

SHGM Sektörel Düzenleme ve Eğitim Daire Başkanı Özgü SARIÜNAL’ın kapanış konuşmasının ardından, havacılık sektörünün yükselmesine katkı sağlayan havacı kadınlara günün anısına birer plaket takdim edildi…

Ulusal havacılığımızın ilerlemesinde emek ve pay sahibi olan, havacılıkta toplumsal cinsiyet dengesinin gelişimine katkı sağlayan meslek sahiplerinin deneyimlerin, havacı kadınların yükseliş öykülerinin ve yükselecek kadına önerilerin paylaşacakları benzer etkinliklerin bundan sonraki yıllarda da SHGM-TCDGK himayesinde ulusal havacılık ekosisteminde yer alan birlikler, kurum ve kuruluşlar tarafından farklı temalar ile sürdürülerek gelenekselleştirilmesi hedefleniyor.

Kadının Ses Üstü Uçuşu
Türkiye’de ilk defa “ses üstü uçuş”  kadın pilot dört adettir. Hava Harp Okuluna 1996 yılından mezun olan,
  • Hava Pilot Teğmen Tugba AYDI
  • Hava Pilot Teğmen Ayşe Ebru SEZGİNER
  • Hava Pilot Teğmen Leyal SEMERCİ
  • Hava Pilot Teğmen Hürriyet MUNANOĞLU
pilotaj eğitimi süreçlerinin 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığındaki “F-5 Kullanma Karakteristikleri” aşamasında 1998 yılında ses üstü uçmaya başlamışlardır.
Kadın Havacılarımızın Sektördeki Oranı
2018 yılı ilk çeyreği itibariyle, kadın çalışan oranı;
  • havayolu taşımacılığında %32 ila %60
  • kargo taşımacılarında %12 – %15
  • .büyük ölçekli BOY kuruluşlarında %5 – %15
  • daha çok ulusal savunma havacılığımızı destekleyen tasarım/imalat odaklı havacılık kuruluşlarında %8 – %25 arasında değişmektedir.
Mesleklere göre kadın çalışan oranı
    • Mühendis %30
    • Pilotlarlarda %3,5
    • Kabin hizmetlerinde %65
    • Bakımcılarda %1,7

Sivil Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Dengesi Geliştirme Talimatı Yayımlandı

Sivil havacılık sektöründe çalışanlar arasındaki cinsiyet dengesini sağlamak, havacılık meslekleri seçiminde cinsler için fırsat eşitliği sağlamak ve kadınları havacılıkla ilgili alanlarda eğitim ve öğretime teşvik etmek amacıyla SİVİL HAVACILIKTA TOPLUMSAL CİNSİYET DENGESİ GELİŞTİRME TALİMATI (SHT-TCD) yayımlanmıştır.
 Kaynak:http://web.shgm.gov.tr/


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p08qdc
via IFTTT

Kadın Yükselir Türkiye Yükselir!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2p08qdc

Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları Güncelleniyor Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları Çalıştayları 2-3-4 Mart tarihlerinde onlarca akademisyen, araştırmacı ve kuş gözlemci tarafından Ankara’da gerçekleştirildi.   2004 – 2006 yılları arasında bir çok doğa koruma kurumu ve kırktan fazla akademisyenle iş birliği içerisinde yürütülen Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları (ÖDA) envanteri çalışması ile 305 önemli doğal alan tanımlanmış, yapılan çalışma 2006 yılında Doğa Derneği tarafından bir kitap halinde yayınlanmıştı. 2016 yılında ise Önemli Doğa Alanı yaklaşımı Dünya Doğa Koruma Kurumu (IUCN) tarafından dünya genelinde korumada öncelikli alanları belirlemek için uluslararası standart olarak kabul edildi.   Üzerinden geçen 11 yıla rağmen doğa korumacılar ve doğa hukukçuları tarafından yaygın olarak kullanılmaya devam eden Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları envanterinin güncellenmesi için geçtiğimiz günlerde Ankara’da iki çalıştay düzenlendi. Bunlardan ilki 2 Mart’ta Doğa Derneği ve Sualtı Araştırmaları Derneği’nin çağrısıyla gerçekleşti. Bitkiler, Memeliler, Sürüngen ve Çiftyaşamlılar, Kelebekler ve Deniz Alanları konusunda çalışan 49 uzman Türkiye’nin Önemli Doğa Alanlarını güncellemek için bir yol haritası oluşturdu.   İkinci çalıştay ise kuş gözlemcileri, kuş fotoğrafçıları ve kuşlar hakkında çalışan akademisyenleri bir araya getirdi. Kuşların nesillerini sürdürebilmeleri için özel önem taşıyan coğrafyaları tanımlayan Önemli Kuş Alanları (ÖKA), dünyada alan koruma için kullanılan en yaygın yaklaşımlardan biri. Türkiye’de Doğa Derneği tarafından belirlenen 184 ÖKA bulunuyor ve bu alanlar Önemli Doğa Alanlarının önemli bir alt başlığını oluşturuyor. Türkiye’nin kuş gözlemcileri; kuşlar konusunda yapılan çalışmaların çoğalması, alanlar üzerindeki tehdit ve baskıların artması gibi sebeplerle ÖKA envanterinin güncellenmesi için 3-4 Mart’ta Ankara’da bir araya geldi. ÖKA çalıştayına Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinden ve yaklaşık 20 ilden 70’i aşkın kuş gözlemci katıldı. İki günlük çalıştayda ÖKA kriterlerini sağlayan kuşların uzun vadeli izlenmesi için kuş gözlemcileriyle birlikte bir temel oluşturuldu.   Konu hakkında açıklama yapan Doğa Derneği Genel Koordinatörü Dicle Tuba Kılıç: “Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları bu ülkenin en önemli mirası, belki de en kıymet vermemiz gereken zenginliğimiz. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları’nı ve Önemli Kuş Alanları’nı güncellemek üzere bir araya gelen yaklaşık 120 kuş gözlemci, uzman ve araştırmacıya şükranlarımızı sunarız. Her bir araştırmacının çok değerli bilgisi bir araya geldiğinde ülkemizin ne denli zengin olduğu, hangi alanları acilen korumamız gerektiği ve yazık ki geçtiğimiz on yılda neyi kaybettiğimizi çok daha iyi anlamış olduk. Doğa Derneği, Türkiye’nin bu benzersiz alanlarının güncel durumunu belirlemek üzere iki yıllık bir program başlattı. Türkiye’de doğanın korunması için çalışan tüm kişi, platform ve kurumları bu programa ortak olmaya ve bu çalışmayı birlikte geliştirmeye ve tamamlamaya davet ediyoruz. Doğal alanları ne kadar iyi tanır ve belgelersek, onları el birliği ile koruma şansımız o kadar artıyor” dedi.  

Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları Çalıştayları 2-3-4 Mart tarihlerinde onlarca akademisyen, araştırmacı ve kuş gözlemci tarafından Ankara’da gerçekleştirildi.

 

2004 – 2006 yılları arasında bir çok doğa koruma kurumu ve kırktan fazla akademisyenle iş birliği içerisinde yürütülen Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları (ÖDA) envanteri çalışması ile 305 önemli doğal alan tanımlanmış, yapılan çalışma 2006 yılında Doğa Derneği tarafından bir kitap halinde yayınlanmıştı. 2016 yılında ise Önemli Doğa Alanı yaklaşımı Dünya Doğa Koruma Kurumu (IUCN) tarafından dünya genelinde korumada öncelikli alanları belirlemek için uluslararası standart olarak kabul edildi.

 

Üzerinden geçen 11 yıla rağmen doğa korumacılar ve doğa hukukçuları tarafından yaygın olarak kullanılmaya devam eden Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları envanterinin güncellenmesi için geçtiğimiz günlerde Ankara’da iki çalıştay düzenlendi. Bunlardan ilki 2 Mart’ta Doğa Derneği ve Sualtı Araştırmaları Derneği’nin çağrısıyla gerçekleşti. Bitkiler, Memeliler, Sürüngen ve Çiftyaşamlılar, Kelebekler ve Deniz Alanları konusunda çalışan 49 uzman Türkiye’nin Önemli Doğa Alanlarını güncellemek için bir yol haritası oluşturdu.

 

İkinci çalıştay ise kuş gözlemcileri, kuş fotoğrafçıları ve kuşlar hakkında çalışan akademisyenleri bir araya getirdi. Kuşların nesillerini sürdürebilmeleri için özel önem taşıyan coğrafyaları tanımlayan Önemli Kuş Alanları (ÖKA), dünyada alan koruma için kullanılan en yaygın yaklaşımlardan biri. Türkiye’de Doğa Derneği tarafından belirlenen 184 ÖKA bulunuyor ve bu alanlar Önemli Doğa Alanlarının önemli bir alt başlığını oluşturuyor. Türkiye’nin kuş gözlemcileri; kuşlar konusunda yapılan çalışmaların çoğalması, alanlar üzerindeki tehdit ve baskıların artması gibi sebeplerle ÖKA envanterinin güncellenmesi için 3-4 Mart’ta Ankara’da bir araya geldi. ÖKA çalıştayına Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinden ve yaklaşık 20 ilden 70’i aşkın kuş gözlemci katıldı. İki günlük çalıştayda ÖKA kriterlerini sağlayan kuşların uzun vadeli izlenmesi için kuş gözlemcileriyle birlikte bir temel oluşturuldu.

 

Konu hakkında açıklama yapan Doğa Derneği Genel Koordinatörü Dicle Tuba Kılıç: “Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları bu ülkenin en önemli mirası, belki de en kıymet vermemiz gereken zenginliğimiz. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları’nı ve Önemli Kuş Alanları’nı güncellemek üzere bir araya gelen yaklaşık 120 kuş gözlemci, uzman ve araştırmacıya şükranlarımızı sunarız. Her bir araştırmacının çok değerli bilgisi bir araya geldiğinde ülkemizin ne denli zengin olduğu, hangi alanları acilen korumamız gerektiği ve yazık ki geçtiğimiz on yılda neyi kaybettiğimizi çok daha iyi anlamış olduk. Doğa Derneği, Türkiye’nin bu benzersiz alanlarının güncel durumunu belirlemek üzere iki yıllık bir program başlattı. Türkiye’de doğanın korunması için çalışan tüm kişi, platform ve kurumları bu programa ortak olmaya ve bu çalışmayı birlikte geliştirmeye ve tamamlamaya davet ediyoruz. Doğal alanları ne kadar iyi tanır ve belgelersek, onları el birliği ile koruma şansımız o kadar artıyor” dedi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2IgPBv1
via IFTTT

Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları ve Önemli Kuş Alanları Güncelleniyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2IgPBv1

“Yolcunun ayağının alışması için bu yarışta hızlı olmak zorundayız” THY’nin 2017 esas faaliyet karı 1 milyar doları aştı. 223 milyon dolarlık net dönem karı yazan THY, satış gelirini 10,9 milyar dolara çıkardı. Bu yıl 13 yeni uçağı filoya katacaklarını belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’ndan beklentilerini anlattı. “Dünyanın en büyüğü olmakla yetmez” diyen Aycı, “En verimli ve en yolcu dostu hizmetlerin sunulduğu merkez olsun istiyoruz. Yolcunun ayağının alışması için bu yarışta hızlı olmak zorundayız. Transit yolcu bu ayak değişikliği sırasında rahat olmazsa başka yere gider” dedi. Türkiye havacılıkta bu yıl büyük bir heyecan yaşayacak. 150 milyon yolcu kapasiteli İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılmasını dört gözle bekleyen şirketlerin başında şüphesiz Türkiye’nin milli bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları (THY) geliyor. Dünyanın en çok noktaya uçan havayolu şirketi THY’nin yeni yuvasına nasıl taşınacağı ve yeni vizyonunun ne olacağı yurt içinde olduğu kadar yurt dışından da ilgiyle takip ediliyor. Hal böyle olunca THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı ile dün yaptığımız sohbet toplantısında en çok bu konuyla ilgili soru geldi. ÖNCE 2017 BİLANÇOSU Aycı’nın verdiği bilgilere göre; Türk Hava Yolları 2017 esas faaliyet karı 1 milyar 22 milyon dolar oldu. 223 milyon dolarlık net dönem karı yazan THY, geçen yıl satış gelirini yüzde 11,9 artırarak 10 milyar 958 milyon dolara çıkardı. THY, geçen yıl 68 milyon 616 bin 740 yolcu taşırken, bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 9,3 artışa işaret etti. Şirketin geçen yıl toplam varlıkları 18,2 milyar dolar olurken, öz kaynakları ise 5,3 milyar doların üzerine çıktı. YÜZDE 79 DOLULUKLA UÇTUK 2017 yılını yüzde 79,1 doluluk oranı ile kapatan THY, geçen yıl 68,6 milyon yolcu taşıdı. Geçen yıl Türkiye’yi gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 60’ını tek başına taşıyan şirket, yolcu sayısını yüzde 9,3 arttırdı. Türk Hava Yolları, bu yıl filosuna katacağı 10 yolcu, 3 de kargo uçağıyla uçuş ağını daha da genişletecek. Geçen yıl 1,1 milyon ton kargo taşıyan THY, kargo gelirlerini yüzde 32 arttırdı. ALINTERİMİZİN KARŞILIĞINI ALDIK Rakamları değerlendiren THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Nisan 2017’de başlayan yükselişin Temmuz ve ağustosta yerini rekorlara bıraktığını hatırlattı. Aycı, “Çok iyi bir toparlanma yılını geride bıraktık. 2017’yi başımız dik, alnımız açık ve alınterimizin karşılığını aldığımız bir yıl oldu. Bütün ekiplerimizin ortak çabasıyla bu çıkışı yakaladık” dedi. 2018’DEN UMUTLUYUZ Umutlu başladıkları 2018’in ilk iki ayında çok iyi bir tablo göründüğüne dikkat çeken Aycı, 330 uçakla uçuşlara devam ettiklerini ancak bu yıl hem İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılışı hem de filoya katacakları 13 yeni uçakla uçuş ağlarını ve sefer sayılarını arttırmaya kararlı olduklarını belirtti. 2023 ‘e kadar 500 uçaklık bir filo olmayı hedeflediklerini hatırlatan Aycı; “Yolcu artışındaki sürekliliğin bu yıl da devam etmesini bekliyoruz. Erken rezervasyonlardan bunu anlıyoruz. Kargo’da da global ligde ilk ona girdik. Hedefimiz ilk beşte olmak” diye konuştu. METRO YOLCUSUNA ÖZEL CHECK-İN BANKOSU Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’na yolcu taşıyacak metro hattının bittiği yerde yolcuların rahat etmesi için check-in işlemi için banko kurulması teklifinde de bulundu. Yolcunun rahat ulaşması için fiziksel her türlü kolaylığın alınması için şimdiden planlama yapılması gerektiğini vurgulayan Aycı, şu değerlendirmede bulundu: “Sadece dünyanın en büyüğü olmak yetmez. Bu artık geride kaldı. Alanımız birkaç ay sonra açılacak. En verimli, en yolcu dostu ve en iyi hizmeti üreten bir merkez olmak istiyoruz. Bu havalimanı hepimizin. Sahip çıkarsak bu mümkün olabilir. Yolcunun ayağının alışması için bu yarışta hızlı olmak zorundayız. Çünkü pişimizden Dubai ve Doha açılıyor. Londra Heathrow Havalimanı genişletiliyor. Transit yolcu bu ayak değişikliği sırasında rahatlatılmazsa alternatifine gider. Bu önemli noktayı gözden kaçırmamamız lamım.” Anadolujet’e yapılandırma Düşük maliyetli havayollarının her geçen yıl pazar paylarını artırdığı bu dönemde olduklarını belirten Aycı, AnadoluJet stratejilerini de açıkladı: “2018 yılında atmayı planladığımız büyük adımlarla AnadoluJet’e hak ettiği marka değeri ve karakteri kazandıracağız. Bu bağlamda AnadoluJet’i renginden uçuş noktalarına kadar baştan yapılandırmayı planlıyoruz.” YENİ YUVAYA YERLEŞMENİN MALİYETİ 600-650 MİLYON DOLAR İstanbul Yeni Havalimanı’na taşınmasına yönelik hazırlıklarının devam ettiğini belirten THY İcra Kurulu Başkanı İlker Aycı, kendi inşa ettikleri binaların maliyeti dahil olmak üzere yeni yuvalarına taşınma işinin THY’ye 600-650 milyon dolara mal olacağını ifade etti. Aycı, bu rakama kargo ve hup genişletme maliyetinin de dahil olduğunu vurguladı. Yeni havalimanını yolcuların alışması sürecini de değerlendiren Aycı, Şunları kaydetti: “Yolcularımızı yormadan, rahat edecekleri bir şekilde yeni alana alıştırmak için elimizden geleni yapacağız. Sıkıntılı zamanlarımızda hizmetlerimizin arkasında nasıl durduysak, bu operasyonumuzu da başarıyla tamamlarız. Yeni havalimanın da avantajını kullanıp etkin bir rekabet üstünlüğü sağlarız” dedi. Yemek şirketiyle anlaşmak üzereyiz Uçaklarına ikram hizmeti veren DO&CO ile yollarını ayırma konusundaki görüşmelerde sona geldiklerini de belirten Aycı, yeni Havalimanı’nda beraber çalışacakları yemek şirketleriyle de görüşmeler yaptıklarını anlattı. Aycı, şu bilgileri verdi: “Bu sürecin uzamaması için çalışıyoruz. Uzadıkça zarar vermeye başlar. Yeni tablo oluşmak üzere. Yakın zamanda sonuçlandıracağız. Türk damak tadının yanına değişik kültürlere ait lezzetleri de katarak yolumuza devam edeceğiz. SATS (Singapurlu) ikram şirketiyle görüşmelerimiz devem ediyor. Yeni konjonktürün getireceği çok büyük katkılar olacak. Yeni şerefiye değerlerimiz olacak. Yeni partner adaylarımız masadaki tavrından büyüklüğümüzü çok iyi anladıklarını anlıyoruz. Sıkı bir görüşme süreci var.” Tanıtımları yaza doğru başlatırız İlker Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’nın tanıtım ve yönlendirme çalışmalarına yaza doğru başlayacaklarını da belirtti. Türk Hava Yolları’nın bu konuda özel bir görevi olacağının farkında olduklarını belirten Aycı, yeni alanda yer alacak diğer firmaların da ayrıca tanıtım yapacağına işaret etti. Aycı, “Muhtemelen geniş ve yolcuların alışma süreçlerinde birkaç saat öncesinden alana gelinmesi için anonslarımız olacak” dedi. Aycı yeni havalimanında bir bölümdeki körüklerin 24 saat boyunca THY’ye tahsis edilmesi talebinde bulunacaklarını da belirtti. Aycı, “Bunun maliyeti neyse katlanırız. Yolcularımızın her tarafa dağılmasını istemiyoruz” diye konuştu. Kaynak:www.yenisafak.com

THY’nin 2017 esas faaliyet karı 1 milyar doları aştı. 223 milyon dolarlık net dönem karı yazan THY, satış gelirini 10,9 milyar dolara çıkardı. Bu yıl 13 yeni uçağı filoya katacaklarını belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’ndan beklentilerini anlattı. “Dünyanın en büyüğü olmakla yetmez” diyen Aycı, “En verimli ve en yolcu dostu hizmetlerin sunulduğu merkez olsun istiyoruz. Yolcunun ayağının alışması için bu yarışta hızlı olmak zorundayız. Transit yolcu bu ayak değişikliği sırasında rahat olmazsa başka yere gider” dedi.

Türkiye havacılıkta bu yıl büyük bir heyecan yaşayacak. 150 milyon yolcu kapasiteli İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılmasını dört gözle bekleyen şirketlerin başında şüphesiz Türkiye’nin milli bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları (THY) geliyor. Dünyanın en çok noktaya uçan havayolu şirketi THY’nin yeni yuvasına nasıl taşınacağı ve yeni vizyonunun ne olacağı yurt içinde olduğu kadar yurt dışından da ilgiyle takip ediliyor. Hal böyle olunca THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı ile dün yaptığımız sohbet toplantısında en çok bu konuyla ilgili soru geldi.

ÖNCE 2017 BİLANÇOSU

Aycı’nın verdiği bilgilere göre; Türk Hava Yolları 2017 esas faaliyet karı 1 milyar 22 milyon dolar oldu. 223 milyon dolarlık net dönem karı yazan THY, geçen yıl satış gelirini yüzde 11,9 artırarak 10 milyar 958 milyon dolara çıkardı. THY, geçen yıl 68 milyon 616 bin 740 yolcu taşırken, bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 9,3 artışa işaret etti. Şirketin geçen yıl toplam varlıkları 18,2 milyar dolar olurken, öz kaynakları ise 5,3 milyar doların üzerine çıktı.

YÜZDE 79 DOLULUKLA UÇTUK

2017 yılını yüzde 79,1 doluluk oranı ile kapatan THY, geçen yıl 68,6 milyon yolcu taşıdı. Geçen yıl Türkiye’yi gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 60’ını tek başına taşıyan şirket, yolcu sayısını yüzde 9,3 arttırdı. Türk Hava Yolları, bu yıl filosuna katacağı 10 yolcu, 3 de kargo uçağıyla uçuş ağını daha da genişletecek. Geçen yıl 1,1 milyon ton kargo taşıyan THY, kargo gelirlerini yüzde 32 arttırdı.

ALINTERİMİZİN KARŞILIĞINI ALDIK

Rakamları değerlendiren THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Nisan 2017’de başlayan yükselişin Temmuz ve ağustosta yerini rekorlara bıraktığını hatırlattı. Aycı, “Çok iyi bir toparlanma yılını geride bıraktık. 2017’yi başımız dik, alnımız açık ve alınterimizin karşılığını aldığımız bir yıl oldu. Bütün ekiplerimizin ortak çabasıyla bu çıkışı yakaladık” dedi.

2018’DEN UMUTLUYUZ

Umutlu başladıkları 2018’in ilk iki ayında çok iyi bir tablo göründüğüne dikkat çeken Aycı, 330 uçakla uçuşlara devam ettiklerini ancak bu yıl hem İstanbul Yeni Havalimanı’nın açılışı hem de filoya katacakları 13 yeni uçakla uçuş ağlarını ve sefer sayılarını arttırmaya kararlı olduklarını belirtti. 2023 ‘e kadar 500 uçaklık bir filo olmayı hedeflediklerini hatırlatan Aycı; “Yolcu artışındaki sürekliliğin bu yıl da devam etmesini bekliyoruz. Erken rezervasyonlardan bunu anlıyoruz. Kargo’da da global ligde ilk ona girdik. Hedefimiz ilk beşte olmak” diye konuştu.

METRO YOLCUSUNA ÖZEL CHECK-İN BANKOSU

Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’na yolcu taşıyacak metro hattının bittiği yerde yolcuların rahat etmesi için check-in işlemi için banko kurulması teklifinde de bulundu. Yolcunun rahat ulaşması için fiziksel her türlü kolaylığın alınması için şimdiden planlama yapılması gerektiğini vurgulayan Aycı, şu değerlendirmede bulundu: “Sadece dünyanın en büyüğü olmak yetmez. Bu artık geride kaldı. Alanımız birkaç ay sonra açılacak. En verimli, en yolcu dostu ve en iyi hizmeti üreten bir merkez olmak istiyoruz. Bu havalimanı hepimizin. Sahip çıkarsak bu mümkün olabilir. Yolcunun ayağının alışması için bu yarışta hızlı olmak zorundayız. Çünkü pişimizden Dubai ve Doha açılıyor. Londra Heathrow Havalimanı genişletiliyor. Transit yolcu bu ayak değişikliği sırasında rahatlatılmazsa alternatifine gider. Bu önemli noktayı gözden kaçırmamamız lamım.”

Anadolujet’e yapılandırma

Düşük maliyetli havayollarının her geçen yıl pazar paylarını artırdığı bu dönemde olduklarını belirten Aycı, AnadoluJet stratejilerini de açıkladı: “2018 yılında atmayı planladığımız büyük adımlarla AnadoluJet’e hak ettiği marka değeri ve karakteri kazandıracağız. Bu bağlamda AnadoluJet’i renginden uçuş noktalarına kadar baştan yapılandırmayı planlıyoruz.”

YENİ YUVAYA YERLEŞMENİN MALİYETİ 600-650 MİLYON DOLAR

İstanbul Yeni Havalimanı’na taşınmasına yönelik hazırlıklarının devam ettiğini belirten THY İcra Kurulu Başkanı İlker Aycı, kendi inşa ettikleri binaların maliyeti dahil olmak üzere yeni yuvalarına taşınma işinin THY’ye 600-650 milyon dolara mal olacağını ifade etti. Aycı, bu rakama kargo ve hup genişletme maliyetinin de dahil olduğunu vurguladı. Yeni havalimanını yolcuların alışması sürecini de değerlendiren Aycı, Şunları kaydetti: “Yolcularımızı yormadan, rahat edecekleri bir şekilde yeni alana alıştırmak için elimizden geleni yapacağız. Sıkıntılı zamanlarımızda hizmetlerimizin arkasında nasıl durduysak, bu operasyonumuzu da başarıyla tamamlarız. Yeni havalimanın da avantajını kullanıp etkin bir rekabet üstünlüğü sağlarız” dedi.

Yemek şirketiyle anlaşmak üzereyiz

Uçaklarına ikram hizmeti veren DO&CO ile yollarını ayırma konusundaki görüşmelerde sona geldiklerini de belirten Aycı, yeni Havalimanı’nda beraber çalışacakları yemek şirketleriyle de görüşmeler yaptıklarını anlattı. Aycı, şu bilgileri verdi: “Bu sürecin uzamaması için çalışıyoruz. Uzadıkça zarar vermeye başlar. Yeni tablo oluşmak üzere. Yakın zamanda sonuçlandıracağız. Türk damak tadının yanına değişik kültürlere ait lezzetleri de katarak yolumuza devam edeceğiz. SATS (Singapurlu) ikram şirketiyle görüşmelerimiz devem ediyor. Yeni konjonktürün getireceği çok büyük katkılar olacak. Yeni şerefiye değerlerimiz olacak. Yeni partner adaylarımız masadaki tavrından büyüklüğümüzü çok iyi anladıklarını anlıyoruz. Sıkı bir görüşme süreci var.”

Tanıtımları yaza doğru başlatırız

İlker Aycı, İstanbul Yeni Havalimanı’nın tanıtım ve yönlendirme çalışmalarına yaza doğru başlayacaklarını da belirtti. Türk Hava Yolları’nın bu konuda özel bir görevi olacağının farkında olduklarını belirten Aycı, yeni alanda yer alacak diğer firmaların da ayrıca tanıtım yapacağına işaret etti. Aycı, “Muhtemelen geniş ve yolcuların alışma süreçlerinde birkaç saat öncesinden alana gelinmesi için anonslarımız olacak” dedi. Aycı yeni havalimanında bir bölümdeki körüklerin 24 saat boyunca THY’ye tahsis edilmesi talebinde bulunacaklarını da belirtti. Aycı, “Bunun maliyeti neyse katlanırız. Yolcularımızın her tarafa dağılmasını istemiyoruz” diye konuştu.

Kaynak:www.yenisafak.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2HkTVbE
via IFTTT