4 Mart 2018 Pazar

51 Uçak son 87 saattir yerde @AnalystTK ‘nın hazırlayıp paylaştığı veri tabanına göre listede yer alan 535 Türk uçağından 51 tanesi son 87 saatir uçmuyor. 51 aircraft of 535 in my database have not flown in March 2018 (not flying for more than 87 hours). Lists by @AnalystTK pic.twitter.com/Y7UxE7unTW — Turkish Air News (@AnalystTK) March 4, 2018   a

@AnalystTK ‘nın hazırlayıp paylaştığı veri tabanına göre listede yer alan 535 Türk uçağından 51 tanesi son 87 saatir uçmuyor.

 

a



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FkeEz0
via IFTTT

3. Havalimanı’ndaki kumtaşı ocağı ve kırma eleme tesisi için çıkan karar Danıştay, 3.Havalimanı’ndaki ‘Çed gerekli değil’ raporu bozdu Kuzey  Ormanları Savunması, yapımına devam edilen üçüncü havalimanı projesindeki Eyüp Işıklar Köyü’nde yer alan “Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi” ile ilgili İstanbul Valiliği’ne karşı açtığı davayı kazandı. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından verilen ve İstanbul 12’nci İdare Mahkemesi’nin hukuka aykırı bulmadığı “Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) gerekli değildir” kararı, Danıştay 14’üncü Dairesi tarafından bozuldu. Danıştay 14. Dairesi, dava konusu işlemin iptaline, dosyanın mahkemesine gönderilmesine, karar düzeltme yolunun kapalı olduğunun duyurulmasına oy birliği ile karar vererek, İstanbul 12’nci İdare Mahkemesi’ne gönderdi. İŞLEMİN İPTALİNE KARAR VERİLDİ İGA Havalimanı İşletmeleri A.Ş. tarafından yapılan “Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi” için İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün başvurusu üzerine 12’nci İdare Mahkemesi 19 Ocak 2016’da “ÇED gerekli değildir” yönünde karar vermişti. Kuzey Ormanları Savunması’nın kararın iptali için açtığı dava, ilk önce 12. İdare Mahkemesi’nce 30 Mayıs 2017’de reddedildi. Bunun üzerine Kuzey Ormanları Savunması, Danıştay 14’üncü Dairesi’ne başvurdu ve daire başvuruyu kabul etti, 12’nci İdare Mahkemesi’nin kararını bozdu, davaya konu işlemin iptaline karar verdi. AVUKAT ÖZDEMİR: EKOLOJİK DENGE TAHRİP EDİLİYOR Kuzey Ormanları Savunması gönüllüsü Avukat Ozan Özdemir, DHA’ya yaptığı açıklamada, “Üçüncü Havalimanı projesinin dolgusu için kullanılması düşünülen ve dava süresince kullanılan taş ocakları, yangından mal kaçırır gibi kaçırılarak ve hukuku dolanarak faaliyete başlamıştır. Rezerv alanları daha fazla olmasına rağmen, ruhsat istenen alanlar ÇED Yönetmeliği’ndeki sınırların altında gösterilerek taş ocakları için uygun hukuki zemin yaratılmaya çalışıldı. ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verilerek idari zorluklar hızlandırılarak aşıldı. Kanuna göre ivedi yargılama usulüne tabi olacak bu davaların en fazla 2-3 ay içerisinde sonuçlandırılması gerekirken, Işıklar Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili dava 2 senede sonuçlanarak ‘ÇED gerekli değildir’ kararının hukuka aykırı olduğu tespit edildi” dedi. Özdemir, “Kuzey Ormanları’nın bir parçası olan, ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verilerek doğayı, yaşam alanlarını parça parça katleden taş ocakları ile ilgili vermiş olduğumuz mücadeleyi zorlu ve uzun bir sürecin sonunda kazanmış olmanın buruk bir sevincini yaşıyoruz. Buruk diyoruz, çünkü kopyala-yapıştır şeklinde ve bilimsellikten uzak hazırlanan proje tanıtım dosyalarıyla ÇED süreci aşılmaya çalışılmakta ve maalesef yetkili kurumlarca bu hususa çanak tutularak ekolojik sistemde geri döndürülemeyecek tahribatların sorumlusu olunmaktadır” diye konuştu. AĞAÇLI KÖYÜ’NDEKİ TAŞ OCAĞI DAVASI DEVAM EDİYOR Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı davasına ilişkin de bilgi veren Özdemir, “Yetersiz ve çelişkili bilirkişi raporunun hükme esas alınarak verilen karar, Danıştay’dan döndü ve yeniden bilirkişi incelemesi yapılmasına karar verildi. Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili hukuki süreç devam ediyor. Kuzey Ormanları gönüllüleri olarak haklı mücadelemiz ve dayanışmamız devam edecek. Umudumuz ve inancımız Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili devam eden davanın da hukukun ve doğanın kazanmasıyla sonuçlanması” diye konuştu. MAHKEME: 24 DEĞİL 86,87 HEKTAR Danıştay 14’üncü Dairesi’nin iptal kararında şu ifadeler yer aldı: “İGA Havalimanı İşletmeleri A.Ş. tarafından yapılması planlanan Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi ile ilgili olarak İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce verilen 19 Ocak 2016 günü 2016118 sayılı “ÇED gerekli değildir” kararının dava konusu edildiği, söz konusu açık işletme ile yapılacak madencilik faaliyetinin 25 hektarın altında 24 hektarlık alana ilişkin olması nedeniyle proje tanıtım dosyası üzerinden inceleme yapılarak işlemin tesis edildiği, ancak dosyada bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen yap-işlet-devret modeli kamu yatırımları hammadde üretim izin belgesinde ruhsat alanının 86.87 hektar olduğu anlaşılmaktadır. Bu durumda, ruhsat alanı 86,87 olan ve yönetmelikte belirtilen 25 hektarlık sınırdan daha büyük bir alanı kapsadığı anlaşılan faaliyet konusunun ÇED sürecine tabi olduğu ve ÇED gerekli değildir kararı verilemeyeceği anlaşıldığından, dava konusu işlemde hukuka uyarlık, aksi yöndeki idare mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamıştır” Danıştay 14. Dairesi, bu nedenlerle, İstanbul 12. İdare Mahkemesi’nce verilen 30 Mayıs 2017 günlü, E:2016/258, K:2017/999 sayılı kararının bozulmasına, 2577 sayılı kanunun 20/A-2(i) maddesi uyarınca dava konusu işlemin iptaline, dosyanın mahkemesine gönderilmesine, karar düzeltme yolunun kapalı olduğunun duyurulmasına oy birliği ile karar verdi.

Danıştay, 3.Havalimanı’ndaki ‘Çed gerekli değil’ raporu bozdu

Kuzey  Ormanları Savunması, yapımına devam edilen üçüncü havalimanı projesindeki Eyüp Işıklar Köyü’nde yer alan “Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi” ile ilgili İstanbul Valiliği’ne karşı açtığı davayı kazandı.

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından verilen ve İstanbul 12’nci İdare Mahkemesi’nin hukuka aykırı bulmadığı “Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) gerekli değildir” kararı, Danıştay 14’üncü Dairesi tarafından bozuldu. Danıştay 14. Dairesi, dava konusu işlemin iptaline, dosyanın mahkemesine gönderilmesine, karar düzeltme yolunun kapalı olduğunun duyurulmasına oy birliği ile karar vererek, İstanbul 12’nci İdare Mahkemesi’ne gönderdi.

İŞLEMİN İPTALİNE KARAR VERİLDİ

İGA Havalimanı İşletmeleri A.Ş. tarafından yapılan “Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi” için İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün başvurusu üzerine 12’nci İdare Mahkemesi 19 Ocak 2016’da “ÇED gerekli değildir” yönünde karar vermişti. Kuzey Ormanları Savunması’nın kararın iptali için açtığı dava, ilk önce 12. İdare Mahkemesi’nce 30 Mayıs 2017’de reddedildi. Bunun üzerine Kuzey Ormanları Savunması, Danıştay 14’üncü Dairesi’ne başvurdu ve daire başvuruyu kabul etti, 12’nci İdare Mahkemesi’nin kararını bozdu, davaya konu işlemin iptaline karar verdi.

AVUKAT ÖZDEMİR: EKOLOJİK DENGE TAHRİP EDİLİYOR

Kuzey Ormanları Savunması gönüllüsü Avukat Ozan Özdemir, DHA’ya yaptığı açıklamada,

“Üçüncü Havalimanı projesinin dolgusu için kullanılması düşünülen ve dava süresince kullanılan taş ocakları, yangından mal kaçırır gibi kaçırılarak ve hukuku dolanarak faaliyete başlamıştır. Rezerv alanları daha fazla olmasına rağmen, ruhsat istenen alanlar ÇED Yönetmeliği’ndeki sınırların altında gösterilerek taş ocakları için uygun hukuki zemin yaratılmaya çalışıldı. ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verilerek idari zorluklar hızlandırılarak aşıldı. Kanuna göre ivedi yargılama usulüne tabi olacak bu davaların en fazla 2-3 ay içerisinde sonuçlandırılması gerekirken, Işıklar Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili dava 2 senede sonuçlanarak ‘ÇED gerekli değildir’ kararının hukuka aykırı olduğu tespit edildi” dedi.

Özdemir, “Kuzey Ormanları’nın bir parçası olan, ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verilerek doğayı, yaşam alanlarını parça parça katleden taş ocakları ile ilgili vermiş olduğumuz mücadeleyi zorlu ve uzun bir sürecin sonunda kazanmış olmanın buruk bir sevincini yaşıyoruz. Buruk diyoruz, çünkü kopyala-yapıştır şeklinde ve bilimsellikten uzak hazırlanan proje tanıtım dosyalarıyla ÇED süreci aşılmaya çalışılmakta ve maalesef yetkili kurumlarca bu hususa çanak tutularak ekolojik sistemde geri döndürülemeyecek tahribatların sorumlusu olunmaktadır” diye konuştu.

AĞAÇLI KÖYÜ’NDEKİ TAŞ OCAĞI DAVASI DEVAM EDİYOR

Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı davasına ilişkin de bilgi veren Özdemir, “Yetersiz ve çelişkili bilirkişi raporunun hükme esas alınarak verilen karar, Danıştay’dan döndü ve yeniden bilirkişi incelemesi yapılmasına karar verildi. Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili hukuki süreç devam ediyor. Kuzey Ormanları gönüllüleri olarak haklı mücadelemiz ve dayanışmamız devam edecek. Umudumuz ve inancımız Ağaçlı Köyü’ndeki taş ocağı ile ilgili devam eden davanın da hukukun ve doğanın kazanmasıyla sonuçlanması” diye konuştu.

MAHKEME: 24 DEĞİL 86,87 HEKTAR

Danıştay 14’üncü Dairesi’nin iptal kararında şu ifadeler yer aldı:

“İGA Havalimanı İşletmeleri A.Ş. tarafından yapılması planlanan Kumtaşı Ocağı ve Kırma Eleme Tesisi ile ilgili olarak İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce verilen 19 Ocak 2016 günü 2016118 sayılı “ÇED gerekli değildir” kararının dava konusu edildiği, söz konusu açık işletme ile yapılacak madencilik faaliyetinin 25 hektarın altında 24 hektarlık alana ilişkin olması nedeniyle proje tanıtım dosyası üzerinden inceleme yapılarak işlemin tesis edildiği, ancak dosyada bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen yap-işlet-devret modeli kamu yatırımları hammadde üretim izin belgesinde ruhsat alanının 86.87 hektar olduğu anlaşılmaktadır.

Bu durumda, ruhsat alanı 86,87 olan ve yönetmelikte belirtilen 25 hektarlık sınırdan daha büyük bir alanı kapsadığı anlaşılan faaliyet konusunun ÇED sürecine tabi olduğu ve ÇED gerekli değildir kararı verilemeyeceği anlaşıldığından, dava konusu işlemde hukuka uyarlık, aksi yöndeki idare mahkemesi kararında hukuki isabet bulunmamıştır”

Danıştay 14. Dairesi, bu nedenlerle, İstanbul 12. İdare Mahkemesi’nce verilen 30 Mayıs 2017 günlü, E:2016/258, K:2017/999 sayılı kararının bozulmasına, 2577 sayılı kanunun 20/A-2(i) maddesi uyarınca dava konusu işlemin iptaline, dosyanın mahkemesine gönderilmesine, karar düzeltme yolunun kapalı olduğunun duyurulmasına oy birliği ile karar verdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2H2GYD2
via IFTTT

3. Havalimanı’ndaki kumtaşı ocağı ve kırma eleme tesisi için çıkan karar


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2H2GYD2

THY’nin , Pilot ihtiyacı daha da artacak “Pilot ihtiyacı daha da artacak” THY Genel Müdürü Ekşi, 2017 yılında 69 milyon yolcu taşıdıklarını, bu yılki hedeflerinin ise 74 milyon yolcu olduğunu kaydetti. Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Gaziantep Üniversitesinde (GAÜN) düzenlenen 3. Kariyer Zirvesi’ne katıldı. “Pilot ihtiyacı daha da artacak” Bir öğrencinin, “Firmanızda yabancı pilot sayısı fazla. Bu konuda neler söylersiniz?” diye sorması üzerine Ekşi, “Bütün pilotlarımızın Türk olmasını isteriz ama Türkiye’de şu anda bizim büyümemizi karşılayacak yeteri kadar pilot adayı yok.” dedi. “Bizde şu anda 700-800 yabancı pilot çalışıyor. Yerli pilot yetiştirmek için 2 yıl önce Aydın’da bir uçuş eğitim merkezi kurduk. Yılda yaklaşık 250 pilot orada yetişebiliyor. Yaklaşık 150 pilot da Türkiye’deki diğer uçuş okullarında yetiştiriyoruz. Türkiye’nin pilot yetiştirme kapasitesi yıllık yaklaşık 400-450 civarında. Bizim her sene 500 pilot ihtiyacımız var. Dolasıyla o arta kalan kısmı yabancı pilotlardan istihdam etmek zorunda kalıyoruz. Önümüzdeki yıllarda bu ihtiyaç daha da artacak. Dolayısıyla biz Türkiye’deki uçuş okullarıyla yaptığımız anlaşmalarda kapasite artırmalarını istiyoruz. Yüzde 30’a yakın kapasite artırmak için kendimize hedef koyduk. Ama Türkiye, dünyadan 3 kat daha hızlı büyüdüğü için pilot açığımız bir süre daha devam edecek. Yabancı pilot istihdam etmek zorunda kalacağız. İnşallah daha fazla kapasite artırarak Türkiye’de pilot yetiştirmeye çalışıyoruz.” Talep nedeniyle beklentilerinden daha fazla uçak almak durumunda kaldıklarını vurgulayan Ekşi, “Gayretimiz bütün pilotların Türk olması. 2023’e doğru THY bütün pilotlarını yerli pilotlardan temin edebilir noktaya gelecek.” dedi.

“Pilot ihtiyacı daha da artacak”

THY Genel Müdürü Ekşi, 2017 yılında 69 milyon yolcu taşıdıklarını, bu yılki hedeflerinin ise 74 milyon yolcu olduğunu kaydetti.

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Gaziantep Üniversitesinde (GAÜN) düzenlenen 3. Kariyer Zirvesi’ne katıldı.

“Pilot ihtiyacı daha da artacak”

Bir öğrencinin, “Firmanızda yabancı pilot sayısı fazla. Bu konuda neler söylersiniz?” diye sorması üzerine Ekşi, “Bütün pilotlarımızın Türk olmasını isteriz ama Türkiye’de şu anda bizim büyümemizi karşılayacak yeteri kadar pilot adayı yok.” dedi.

“Bizde şu anda 700-800 yabancı pilot çalışıyor. Yerli pilot yetiştirmek için 2 yıl önce Aydın’da bir uçuş eğitim merkezi kurduk. Yılda yaklaşık 250 pilot orada yetişebiliyor. Yaklaşık 150 pilot da Türkiye’deki diğer uçuş okullarında yetiştiriyoruz. Türkiye’nin pilot yetiştirme kapasitesi yıllık yaklaşık 400-450 civarında. Bizim her sene 500 pilot ihtiyacımız var. Dolasıyla o arta kalan kısmı yabancı pilotlardan istihdam etmek zorunda kalıyoruz. Önümüzdeki yıllarda bu ihtiyaç daha da artacak. Dolayısıyla biz Türkiye’deki uçuş okullarıyla yaptığımız anlaşmalarda kapasite artırmalarını istiyoruz. Yüzde 30’a yakın kapasite artırmak için kendimize hedef koyduk. Ama Türkiye, dünyadan 3 kat daha hızlı büyüdüğü için pilot açığımız bir süre daha devam edecek. Yabancı pilot istihdam etmek zorunda kalacağız. İnşallah daha fazla kapasite artırarak Türkiye’de pilot yetiştirmeye çalışıyoruz.”

Talep nedeniyle beklentilerinden daha fazla uçak almak durumunda kaldıklarını vurgulayan Ekşi, “Gayretimiz bütün pilotların Türk olması. 2023’e doğru THY bütün pilotlarını yerli pilotlardan temin edebilir noktaya gelecek.” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tejIQt
via IFTTT

Dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor “THY, dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor” THY Genel Müdürü Ekşi, 2017 yılında 69 milyon yolcu taşıdıklarını, bu yılki hedeflerinin ise 74 milyon yolcu olduğunu kaydetti. Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Gaziantep Üniversitesinde (GAÜN) düzenlenen 3. Kariyer Zirvesi’ne katıldı. “THY, dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor” THY’nin 2003’te 65 olan uçak sayısının bugün 328’e ulaştığını ve 170’de uçak siparişleri bulunduğunu dile getiren Ekşi, dünyada 121 ülke, 301 şehir ve 304 havalimanına uçtuklarını aktardı. Ekşi, “2023’te hedefimiz 500 uçağa sahip olmak. 2023 yılında Türkiye’ye bünyemizden yeni bir THY daha kazandırmak istiyoruz. Dünyada en çok ülkeye uçan birinci hava yoluyuz. Dünyanın en büyük dördüncü network ağına sahibiz.” dedi. Ekşi, İstanbul Yeni Havalimanı’na işaret ederek 2023’te İstanbul’un dünya havacılığında aktarma merkezi haline geleceğini kaydetti. “Yeni havalimanı 70 bin dönüm araziye sahip. Atatürk Havalimanı 2 piste sahip. Burada ise 5 paralel pist olacak, bir tane de doğu-batı ekseninde olmak üzere 6 pisti bulunacak. 200 milyon yolcu kapasiteli olacak ki Atatürk Havalimanı 90 milyon kapasiteli bir havalimanı. Yeni havalimanı, Avrupa’nın ve dünyanın en büyük havalimanlarından biri haline gelecek.” Öğrencilerden gelen soruları yanıtlayan Ekşi, İstanbul Yeni Havalimanı’na 2,5 milyon tonluk otomatik bir kargo tesisi inşa ettiklerine işaret etti. “Bu inşallah 4,5 milyon tona kadar çıkacak. Burası tamamlanınca dünya kargo taşımacılığında ilk 5’e girmiş olacağız. Avrupa’da belki birinci olacağız.”

“THY, dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor”

THY Genel Müdürü Ekşi, 2017 yılında 69 milyon yolcu taşıdıklarını, bu yılki hedeflerinin ise 74 milyon yolcu olduğunu kaydetti.

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Gaziantep Üniversitesinde (GAÜN) düzenlenen 3. Kariyer Zirvesi’ne katıldı.

“THY, dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor”

THY’nin 2003’te 65 olan uçak sayısının bugün 328’e ulaştığını ve 170’de uçak siparişleri bulunduğunu dile getiren Ekşi, dünyada 121 ülke, 301 şehir ve 304 havalimanına uçtuklarını aktardı.

Ekşi, “2023’te hedefimiz 500 uçağa sahip olmak. 2023 yılında Türkiye’ye bünyemizden yeni bir THY daha kazandırmak istiyoruz. Dünyada en çok ülkeye uçan birinci hava yoluyuz. Dünyanın en büyük dördüncü network ağına sahibiz.” dedi.

Ekşi, İstanbul Yeni Havalimanı’na işaret ederek 2023’te İstanbul’un dünya havacılığında aktarma merkezi haline geleceğini kaydetti.

“Yeni havalimanı 70 bin dönüm araziye sahip. Atatürk Havalimanı 2 piste sahip. Burada ise 5 paralel pist olacak, bir tane de doğu-batı ekseninde olmak üzere 6 pisti bulunacak. 200 milyon yolcu kapasiteli olacak ki Atatürk Havalimanı 90 milyon kapasiteli bir havalimanı. Yeni havalimanı, Avrupa’nın ve dünyanın en büyük havalimanlarından biri haline gelecek.”

Öğrencilerden gelen soruları yanıtlayan Ekşi, İstanbul Yeni Havalimanı’na 2,5 milyon tonluk otomatik bir kargo tesisi inşa ettiklerine işaret etti.

“Bu inşallah 4,5 milyon tona kadar çıkacak. Burası tamamlanınca dünya kargo taşımacılığında ilk 5’e girmiş olacağız. Avrupa’da belki birinci olacağız.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oGiDMq
via IFTTT

THY’nin , Pilot ihtiyacı daha da artacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tejIQt

Dünyada 121 ülkede 304 noktaya uçuyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2oGiDMq