7 Şubat 2018 Çarşamba

Türkiye ve Rusya İşbirliği Mutabakatı Türkiye ve Rusya birbirlerinin ürettiği hava aracı ve parçalarının sertifikasyonlarının karşılıklı tanınması kararı aldı…Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Federal Hava Taşıma Ajansı (FATA) arasında İşbirliği Mutabakatı (Working Arrangement) imzalandı. İşbirliği Mutabakatı, Rusya’da 7 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen Ulusal Havacılık Altyapısı Fuarı (NAIS) sırasında düzenlen törenle SHGM Genel Müdür Yardımcısı Can EREL ve FATA Genel Müdürü Alexander NERADKO tarafından imzalandı. Bu anlaşma ile, her iki ülkede tasarımı yapılarak üretilen havaaracı ve parçaların sertifikasyonlarının karşılıklı olarak tanınması ve karşılıklı ticaretine imkân sağlanmış olacak.

Türkiye ve Rusya birbirlerinin ürettiği hava aracı ve parçalarının sertifikasyonlarının karşılıklı tanınması kararı aldı…Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Federal Hava Taşıma Ajansı (FATA) arasında İşbirliği Mutabakatı (Working Arrangement) imzalandı.

İşbirliği Mutabakatı, Rusya’da 7 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen Ulusal Havacılık Altyapısı Fuarı (NAIS) sırasında düzenlen törenle SHGM Genel Müdür Yardımcısı Can EREL ve FATA Genel Müdürü Alexander NERADKO tarafından imzalandı.

Bu anlaşma ile, her iki ülkede tasarımı yapılarak üretilen havaaracı ve parçaların sertifikasyonlarının karşılıklı olarak tanınması ve karşılıklı ticaretine imkân sağlanmış olacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nU3iHg
via IFTTT

Türkiye ve Rusya İşbirliği Mutabakatı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nU3iHg

Türkiye havacılıkta rekora doymuyor Eurocontrol’ün yayımladığı rapora göre, Türkiye, Avrupa hava trafiğine en fazla katkı yapan ikinci ülke oldu. Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) tarafından yayınlanan Şebeke/Ağ Operasyonları Raporu’na göre, Aralık ayında Türkiye Avrupa uçuş trafiğine en fazla katkı yapan ülkeler sıralamasında ikinci oldu. Avrupa toplam uçak trafiğinin Aralık ayında yüzde 1.9 arttığı belirtilen raporda, trafik ağına en fazla uçuş ilave eden ilk beş ülkenin İspanya, Türkiye, Polonya, Kanarya Adaları ve Portekiz olduğu açıklandı. Avrupa hava trafik ağına en çok katkı yapan havayolu sıralamasında ise Eurowings’in ardından THY günlük 116 yeni uçuş ilavesiyle 2. sırada yer aldı. Havaalanı kalkış trafiklerine ilişkin istatistiklere göre de, Atatürk Havalimanı Aralık ayında günlük 595 kalkış trafiği ile Avrupa havalimanları içinde 4. oldu. Eurocontrol’ün raporuna göre,  uçuş trafiği en fazla olan Avrupa havayolları arasında THY ikinci sıraya yükseldi. Havayolu işletmelerinin günlük toplam trafiklerine göre yapılan sıralamada, Rynair günlük 1683 uçuşla 1. sırada yer alırken, THY günlük 1214 uçuşla en fazla uçuş yapan ikinci havayolu oldu. Günlük toplam sefer sayısında geçen sene Aralık ayına göre yüzde 10,6 artış gerçekleştiren THY’nin yanısıra Pegasus Havayolları da günlük ortalama 429 uçuşla yüzde 11’lik bir artış kaydederek 50 havayolunun içinde 13. sırada yer aldı. Avrupa genelinde uçak trafiğinde yaşanan gecikmelerde, 2017 yılı Aralık ayında geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 22.3 oranında azalma yaşandığı belirtilen raporda, Atatürk Havalimanı’nda Aralık ayında meydana gelen gecikmelerdeki artışın hava muhalefeti ve havalimanı kapasitesinden kaynaklandığı kaydedildi.

Eurocontrol’ün yayımladığı rapora göre,

Türkiye, Avrupa hava trafiğine en fazla katkı yapan ikinci ülke oldu.

Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) tarafından yayınlanan Şebeke/Ağ Operasyonları Raporu’na göre, Aralık ayında Türkiye Avrupa uçuş trafiğine en fazla katkı yapan ülkeler sıralamasında ikinci oldu.
Avrupa toplam uçak trafiğinin Aralık ayında yüzde 1.9 arttığı belirtilen raporda, trafik ağına en fazla uçuş ilave eden ilk beş ülkenin İspanya, Türkiye, Polonya, Kanarya Adaları ve Portekiz olduğu açıklandı. Avrupa hava trafik ağına en çok katkı yapan havayolu sıralamasında ise Eurowings’in ardından THY günlük 116 yeni uçuş ilavesiyle 2. sırada yer aldı. Havaalanı kalkış trafiklerine ilişkin istatistiklere göre de, Atatürk Havalimanı Aralık ayında günlük 595 kalkış trafiği ile Avrupa havalimanları içinde 4. oldu.
Eurocontrol’ün raporuna göre,  uçuş trafiği en fazla olan Avrupa havayolları arasında THY ikinci sıraya yükseldi. Havayolu işletmelerinin günlük toplam trafiklerine göre yapılan sıralamada, Rynair günlük 1683 uçuşla 1. sırada yer alırken, THY günlük 1214 uçuşla en fazla uçuş yapan ikinci havayolu oldu. Günlük toplam sefer sayısında geçen sene Aralık ayına göre yüzde 10,6 artış gerçekleştiren THY’nin yanısıra Pegasus Havayolları da günlük ortalama 429 uçuşla yüzde 11’lik bir artış kaydederek 50 havayolunun içinde 13. sırada yer aldı.
Avrupa genelinde uçak trafiğinde yaşanan gecikmelerde, 2017 yılı Aralık ayında geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 22.3 oranında azalma yaşandığı belirtilen raporda, Atatürk Havalimanı’nda Aralık ayında meydana gelen gecikmelerdeki artışın hava muhalefeti ve havalimanı kapasitesinden kaynaklandığı kaydedildi.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2EaiB9u
via IFTTT

Atatürk Havalimanı, Avrupa’da 4. sıraya yerleşti Hub bağlantısında 2007’de 13. sırada olan Atatürk Havalimanı, 10 yıl içinde 9 basamak yükselerek Avrupa’da 4. sıraya yerleşti. Yüzde 591 büyüyerek Avrupa’nın en fazla büyüyen hub’u oldu Hub bağlantısında 2007'de 13. sırada olan Atatürk Havalimanı, 10 yıl içinde 9 basamak yükselerek Avrupa’da 4. sıraya yerleşti. Yüzde 591 büyüyerek Avrupa’nın en fazla büyüyen hub'u oldu @ACI_EUROPE @IATA @dhmikurumsal #Aviation #airports #airlines pic.twitter.com/PVEBLr4OOL — Sivil Havacılık GM (@SHGM) February 7, 2018

Hub bağlantısında 2007’de 13. sırada olan Atatürk Havalimanı, 10 yıl içinde 9 basamak yükselerek Avrupa’da 4. sıraya yerleşti. Yüzde 591 büyüyerek Avrupa’nın en fazla büyüyen hub’u oldu



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GWBF93
via IFTTT

Türkiye havacılıkta rekora doymuyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2EaiB9u

Atatürk Havalimanı, Avrupa’da 4. sıraya yerleşti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GWBF93

Türkiye, Avrupa’da 4. sıraya yükseldi Türkiye, hava aracı emniyeti denetimlerinde Avrupa’da 4. sıraya yükseldi… Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) verilerine göre; 2017 yılında Hava Aracı Emniyet Denetimlerindeki bulgu oranı 0,36 düşen Türkiye, Avrupa’nın bulgu oranı en düşük 4. ülkesi oldu. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM),  havayolu işletmelerinin katılımı ile 17 Ocak 2018  tarihinde Ankara’da Hava Aracı Emniyet Denetimi (SAFA) Programı’na ilişkin değerlendirme toplantısı düzenledi. 2017 yılı SAFA rakamlarının değerlendirildiği ve 2018 hedeflerinin ele alındığı toplantıda, ülkemizin bulgu ortalamasının düşürülmesine katkı sağlayan başarılı işletmeler SHGM tarafından teşekkür belgesi verildi. Toplantıda, Türk şirketleri arasında 2016 yılında 0,17 olan bulgu ortalamasını 2017 yılında 0,04 değerine düşüren Hürkuş Havayolu ve Taşımacılık  A.Ş’ne,  bu başarısından dolayı SHGM  Genel Müdür Vekili Bahri Kesici tarafından teşekkür belgesi verildi.  Genel Müdür Vekili Kesici toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin elde ettiği bu başarıda sektör kuruluşları ile yakın işbirliği ve koordinasyonunun büyük payı olduğunu vurgulayarak havacılık işletmelerine teşekkür etti ve ülke ortalamasında gelinen bu noktanın korunması gerektiğinin altını çizdi. Türkiye Avrupa’da 2017 yılında bulgu oranını 0,36’ya düşürerek  42 ülke arasında İrlanda ile birlikte 4. en düşük ortalamaya sahip ülke oldu. Türkiye’nin 2010 yılında 0,91 olan bulgu ortalaması, 2011 yılında 0.87’ye, 2012 yılında 0.67’ye kadar gerilemişti.  Avrupa ülkelerinin bulgu ortalaması olan 0,50’den daha iyi bir oran sağlanması hedefi çerçevesinde 2016 yılına gelindiğinde Türkiye, bulgu ortalamasını 0.38’e düşürerek Avrupa’nın en düşük ortalamaya sahip 5.ülkesi olurken, 2017 yılında 4. sıraya yükseldi.  2017 yılında 135 denetleme ile Avrupa’da en fazla denetlenen ikinci havayolu olan THY ise son 5 yıldır olduğu gibi yine en çok denetlenen işletmeler listesinde yer aldı. SAFA denetimleri, yabancı havayolu işletmelerinin AB ülkeleri arasında yaptıkları operasyonlarda diğer ülkeler tarafından uçağın kalkışından önce gerçekleştirilen denetimler olup, bakım ve uçuşa elverişlilik denetimlerinden farklı olarak hava araçlarının uçuş emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri yerine getirip getirmediğine bakılmaktadır. Uçağın fiziksel durumu, kokpit ve kabinde uyulması gereken gerekliliklerin kontrol edildiği denetimlerde, uçakla seyahat esnasında yolcuların uçuş güvenliğini sağlayacak kuralların en üst düzeyde uygulanması amaçlanmaktadır.

Türkiye, hava aracı emniyeti denetimlerinde Avrupa’da 4. sıraya yükseldi…

Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) verilerine göre; 2017 yılında Hava Aracı Emniyet Denetimlerindeki bulgu oranı 0,36 düşen Türkiye, Avrupa’nın bulgu oranı en düşük 4. ülkesi oldu.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM),  havayolu işletmelerinin katılımı ile 17 Ocak 2018  tarihinde Ankara’da Hava Aracı Emniyet Denetimi (SAFA) Programı’na ilişkin değerlendirme toplantısı düzenledi. 2017 yılı SAFA rakamlarının değerlendirildiği ve 2018 hedeflerinin ele alındığı toplantıda, ülkemizin bulgu ortalamasının düşürülmesine katkı sağlayan başarılı işletmeler SHGM tarafından teşekkür belgesi verildi. Toplantıda, Türk şirketleri arasında 2016 yılında 0,17 olan bulgu ortalamasını 2017 yılında 0,04 değerine düşüren Hürkuş Havayolu ve Taşımacılık  A.Ş’ne,  bu başarısından dolayı SHGM  Genel Müdür Vekili Bahri Kesici tarafından teşekkür belgesi verildi.  Genel Müdür Vekili Kesici toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin elde ettiği bu başarıda sektör kuruluşları ile yakın işbirliği ve koordinasyonunun büyük payı olduğunu vurgulayarak havacılık işletmelerine teşekkür etti ve ülke ortalamasında gelinen bu noktanın korunması gerektiğinin altını çizdi.
Türkiye Avrupa’da 2017 yılında bulgu oranını 0,36’ya düşürerek  42 ülke arasında İrlanda ile birlikte 4. en düşük ortalamaya sahip ülke oldu. Türkiye’nin 2010 yılında 0,91 olan bulgu ortalaması, 2011 yılında 0.87’ye, 2012 yılında 0.67’ye kadar gerilemişti.  Avrupa ülkelerinin bulgu ortalaması olan 0,50’den daha iyi bir oran sağlanması hedefi çerçevesinde 2016 yılına gelindiğinde Türkiye, bulgu ortalamasını 0.38’e düşürerek Avrupa’nın en düşük ortalamaya sahip 5.ülkesi olurken, 2017 yılında 4. sıraya yükseldi.  2017 yılında 135 denetleme ile Avrupa’da en fazla denetlenen ikinci havayolu olan THY ise son 5 yıldır olduğu gibi yine en çok denetlenen işletmeler listesinde yer aldı.
SAFA denetimleri, yabancı havayolu işletmelerinin AB ülkeleri arasında yaptıkları operasyonlarda diğer ülkeler tarafından uçağın kalkışından önce gerçekleştirilen denetimler olup, bakım ve uçuşa elverişlilik denetimlerinden farklı olarak hava araçlarının uçuş emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri yerine getirip getirmediğine bakılmaktadır. Uçağın fiziksel durumu, kokpit ve kabinde uyulması gereken gerekliliklerin kontrol edildiği denetimlerde, uçakla seyahat esnasında yolcuların uçuş güvenliğini sağlayacak kuralların en üst düzeyde uygulanması amaçlanmaktadır.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GVZa1W
via IFTTT