7 Şubat 2018 Çarşamba

Türkiye, Avrupa’da 4. sıraya yükseldi Türkiye, hava aracı emniyeti denetimlerinde Avrupa’da 4. sıraya yükseldi… Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) verilerine göre; 2017 yılında Hava Aracı Emniyet Denetimlerindeki bulgu oranı 0,36 düşen Türkiye, Avrupa’nın bulgu oranı en düşük 4. ülkesi oldu. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM),  havayolu işletmelerinin katılımı ile 17 Ocak 2018  tarihinde Ankara’da Hava Aracı Emniyet Denetimi (SAFA) Programı’na ilişkin değerlendirme toplantısı düzenledi. 2017 yılı SAFA rakamlarının değerlendirildiği ve 2018 hedeflerinin ele alındığı toplantıda, ülkemizin bulgu ortalamasının düşürülmesine katkı sağlayan başarılı işletmeler SHGM tarafından teşekkür belgesi verildi. Toplantıda, Türk şirketleri arasında 2016 yılında 0,17 olan bulgu ortalamasını 2017 yılında 0,04 değerine düşüren Hürkuş Havayolu ve Taşımacılık  A.Ş’ne,  bu başarısından dolayı SHGM  Genel Müdür Vekili Bahri Kesici tarafından teşekkür belgesi verildi.  Genel Müdür Vekili Kesici toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin elde ettiği bu başarıda sektör kuruluşları ile yakın işbirliği ve koordinasyonunun büyük payı olduğunu vurgulayarak havacılık işletmelerine teşekkür etti ve ülke ortalamasında gelinen bu noktanın korunması gerektiğinin altını çizdi. Türkiye Avrupa’da 2017 yılında bulgu oranını 0,36’ya düşürerek  42 ülke arasında İrlanda ile birlikte 4. en düşük ortalamaya sahip ülke oldu. Türkiye’nin 2010 yılında 0,91 olan bulgu ortalaması, 2011 yılında 0.87’ye, 2012 yılında 0.67’ye kadar gerilemişti.  Avrupa ülkelerinin bulgu ortalaması olan 0,50’den daha iyi bir oran sağlanması hedefi çerçevesinde 2016 yılına gelindiğinde Türkiye, bulgu ortalamasını 0.38’e düşürerek Avrupa’nın en düşük ortalamaya sahip 5.ülkesi olurken, 2017 yılında 4. sıraya yükseldi.  2017 yılında 135 denetleme ile Avrupa’da en fazla denetlenen ikinci havayolu olan THY ise son 5 yıldır olduğu gibi yine en çok denetlenen işletmeler listesinde yer aldı. SAFA denetimleri, yabancı havayolu işletmelerinin AB ülkeleri arasında yaptıkları operasyonlarda diğer ülkeler tarafından uçağın kalkışından önce gerçekleştirilen denetimler olup, bakım ve uçuşa elverişlilik denetimlerinden farklı olarak hava araçlarının uçuş emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri yerine getirip getirmediğine bakılmaktadır. Uçağın fiziksel durumu, kokpit ve kabinde uyulması gereken gerekliliklerin kontrol edildiği denetimlerde, uçakla seyahat esnasında yolcuların uçuş güvenliğini sağlayacak kuralların en üst düzeyde uygulanması amaçlanmaktadır.

Türkiye, hava aracı emniyeti denetimlerinde Avrupa’da 4. sıraya yükseldi…

Avrupa Sivil Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) verilerine göre; 2017 yılında Hava Aracı Emniyet Denetimlerindeki bulgu oranı 0,36 düşen Türkiye, Avrupa’nın bulgu oranı en düşük 4. ülkesi oldu.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM),  havayolu işletmelerinin katılımı ile 17 Ocak 2018  tarihinde Ankara’da Hava Aracı Emniyet Denetimi (SAFA) Programı’na ilişkin değerlendirme toplantısı düzenledi. 2017 yılı SAFA rakamlarının değerlendirildiği ve 2018 hedeflerinin ele alındığı toplantıda, ülkemizin bulgu ortalamasının düşürülmesine katkı sağlayan başarılı işletmeler SHGM tarafından teşekkür belgesi verildi. Toplantıda, Türk şirketleri arasında 2016 yılında 0,17 olan bulgu ortalamasını 2017 yılında 0,04 değerine düşüren Hürkuş Havayolu ve Taşımacılık  A.Ş’ne,  bu başarısından dolayı SHGM  Genel Müdür Vekili Bahri Kesici tarafından teşekkür belgesi verildi.  Genel Müdür Vekili Kesici toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin elde ettiği bu başarıda sektör kuruluşları ile yakın işbirliği ve koordinasyonunun büyük payı olduğunu vurgulayarak havacılık işletmelerine teşekkür etti ve ülke ortalamasında gelinen bu noktanın korunması gerektiğinin altını çizdi.
Türkiye Avrupa’da 2017 yılında bulgu oranını 0,36’ya düşürerek  42 ülke arasında İrlanda ile birlikte 4. en düşük ortalamaya sahip ülke oldu. Türkiye’nin 2010 yılında 0,91 olan bulgu ortalaması, 2011 yılında 0.87’ye, 2012 yılında 0.67’ye kadar gerilemişti.  Avrupa ülkelerinin bulgu ortalaması olan 0,50’den daha iyi bir oran sağlanması hedefi çerçevesinde 2016 yılına gelindiğinde Türkiye, bulgu ortalamasını 0.38’e düşürerek Avrupa’nın en düşük ortalamaya sahip 5.ülkesi olurken, 2017 yılında 4. sıraya yükseldi.  2017 yılında 135 denetleme ile Avrupa’da en fazla denetlenen ikinci havayolu olan THY ise son 5 yıldır olduğu gibi yine en çok denetlenen işletmeler listesinde yer aldı.
SAFA denetimleri, yabancı havayolu işletmelerinin AB ülkeleri arasında yaptıkları operasyonlarda diğer ülkeler tarafından uçağın kalkışından önce gerçekleştirilen denetimler olup, bakım ve uçuşa elverişlilik denetimlerinden farklı olarak hava araçlarının uçuş emniyeti konusunda uluslararası gereklilikleri yerine getirip getirmediğine bakılmaktadır. Uçağın fiziksel durumu, kokpit ve kabinde uyulması gereken gerekliliklerin kontrol edildiği denetimlerde, uçakla seyahat esnasında yolcuların uçuş güvenliğini sağlayacak kuralların en üst düzeyde uygulanması amaçlanmaktadır.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GVZa1W
via IFTTT

Türkiye, Avrupa’da 4. sıraya yükseldi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GVZa1W

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI ÇALIŞANLARINA SAĞLANAN HİZMETLER 35 bin kişinin çalıştığı, 26 bin kişinin ise konakladığı İstanbul Yeni Havalimanı şantiyesinde, çalışanlar için sağlanan tüm hizmetler ilk kez bu haberde!  

35 bin kişinin çalıştığı, 26 bin kişinin ise konakladığı İstanbul Yeni Havalimanı şantiyesinde, çalışanlar için sağlanan tüm hizmetler ilk kez bu haberde!

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sersSd
via IFTTT

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI ÇALIŞANLARINA SAĞLANAN HİZMETLER


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sersSd

TÜRK HAVALİMANLARI 2017 YILINA DAMGA VURDU Avrupa Havalimanları Konseyi(ACI), Avrupa havacılığının 2017 yılında yüzde 8.5 büyüme ile son 13 yılın en büyük gelişmesini kaydettiğini açıkladı. 45 Avrupa ülkesindeki 500 havalimanına ilişkin 2017 yılı Aralık ayı, son çeyrek, ikinci yarı ve yılsonu rakamlarını açıklayan ACI raporuna ülkemiz havalimanlarının başarısı damga vurdu.   ACI Raporuna göre; geçtiğimiz yıl AB üyesi ülkelerin yolcu sayısı yüzde 7.7 artarken, AB üyesi olmayan ülkeler yüzde 11.4 büyüme kaydetti. En büyük 5 havalimanının 18 milyon yeni yolcu kazandırdığı 2017 yılında Avrupa havacılığı, yüzde 8.5’lik yolcu artışı ile 2014 yılından bu yana ilk kez bu kadar büyüme gösterdi.   Aralık ayında Atatürk Havalimanı yolcusunu yüzde 15.9 artırarak Avrupa’nın en çok büyüyen havalimanı oldu. 10-25 milyon yolcu kapasiteli havalimanları kategorisinde ise Esenboğa Havalimanı yüzde 28’lik artış ile yolcusunu en fazla arttıran birinci, İzmir Adnan Menderes Havalimanı da yüzde 17.7 büyüme ile 3. havalimanı oldu.   2017’nın son çeyreğinde Atatürk Havalimanı yüzde 13.4’lük büyüme ile yolcu trafiğini en fazla arttıran havalimanları içinde ikinci sıraya yerleşti.  Esenboğa Havalimanı yüzde 27,8 ’lik büyüme ile kendi kategorisinde 1. olurken, Antalya Havalimanı yüzde 18’lik büyüme ile 3. sırada yer aldı.   2017 yılının ikinci yarısında Atatürk Havalimanı yolcu sayısını yüzde 12,5 artırarak Avrupa havalimanları içinde ikinci sırada yer aldı. 10-20 milyon yolcu kapasiteli havaalanları içinde Antalya Havalimanı yüzde 43.5 artışla birinci, Esenboğa Havalimanı yüzde 30.9 artışla ikinci oldu.   ACI 2017 yılsonu raporuna göre de; Atatürk Havalimanı yolcusunu bir önceki yıla göre yüzde 5,9 oranında arttırarak 63,9 milyona ulaşan yolcu sayısıyla Avrupa’nın en büyük 5. havalimanı oldu. Sabiha Gökçen Havalimanı ise yüzde 105.2 gibi rekor büyüme ile, 25 milyon üzeri yolcu havalimanları arasına girdi.  2017 yılında yolcusunu toplam yüzde 38 oranında artıran Antalya Havalimanı, kendi kategorisinde en fazla gelişme kaydeden havalimanı oldu. Esenboğa Havalimanı da aynı kategoride yüzde 20.6 büyüme ile 3. sırada yer aldı.   Ayrıca Hub bağlantısında 2007’de 13. sırada olan Atatürk Havalimanı, 10 yıl içinde 9 basamak yükselerek Avrupa’da 4. sıraya yerleşti. Yüzde 591 büyüyerek Avrupa’nın en fazla büyüyen hub’u oldu.

Avrupa Havalimanları Konseyi(ACI), Avrupa havacılığının 2017 yılında yüzde 8.5 büyüme ile son 13 yılın en büyük gelişmesini kaydettiğini açıkladı. 45 Avrupa ülkesindeki 500 havalimanına ilişkin 2017 yılı Aralık ayı, son çeyrek, ikinci yarı ve yılsonu rakamlarını açıklayan ACI raporuna ülkemiz havalimanlarının başarısı damga vurdu.

 

ACI Raporuna göre; geçtiğimiz yıl AB üyesi ülkelerin yolcu sayısı yüzde 7.7 artarken, AB üyesi olmayan ülkeler yüzde 11.4 büyüme kaydetti. En büyük 5 havalimanının 18 milyon yeni yolcu kazandırdığı 2017 yılında Avrupa havacılığı, yüzde 8.5’lik yolcu artışı ile 2014 yılından bu yana ilk kez bu kadar büyüme gösterdi.

 

Aralık ayında Atatürk Havalimanı yolcusunu yüzde 15.9 artırarak Avrupa’nın en çok büyüyen havalimanı oldu. 10-25 milyon yolcu kapasiteli havalimanları kategorisinde ise Esenboğa Havalimanı yüzde 28’lik artış ile yolcusunu en fazla arttıran birinci, İzmir Adnan Menderes Havalimanı da yüzde 17.7 büyüme ile 3. havalimanı oldu.

 

2017’nın son çeyreğinde Atatürk Havalimanı yüzde 13.4’lük büyüme ile yolcu trafiğini en fazla arttıran havalimanları içinde ikinci sıraya yerleşti.  Esenboğa Havalimanı yüzde 27,8 ’lik büyüme ile kendi kategorisinde 1. olurken, Antalya Havalimanı yüzde 18’lik büyüme ile 3. sırada yer aldı.

 

2017 yılının ikinci yarısında Atatürk Havalimanı yolcu sayısını yüzde 12,5 artırarak Avrupa havalimanları içinde ikinci sırada yer aldı. 10-20 milyon yolcu kapasiteli havaalanları içinde Antalya Havalimanı yüzde 43.5 artışla birinci, Esenboğa Havalimanı yüzde 30.9 artışla ikinci oldu.

 

ACI 2017 yılsonu raporuna göre de; Atatürk Havalimanı yolcusunu bir önceki yıla göre yüzde 5,9 oranında arttırarak 63,9 milyona ulaşan yolcu sayısıyla Avrupa’nın en büyük 5. havalimanı oldu. Sabiha Gökçen Havalimanı ise yüzde 105.2 gibi rekor büyüme ile, 25 milyon üzeri yolcu havalimanları arasına girdi.  2017 yılında yolcusunu toplam yüzde 38 oranında artıran Antalya Havalimanı, kendi kategorisinde en fazla gelişme kaydeden havalimanı oldu. Esenboğa Havalimanı da aynı kategoride yüzde 20.6 büyüme ile 3. sırada yer aldı.

 

Ayrıca Hub bağlantısında 2007’de 13. sırada olan Atatürk Havalimanı, 10 yıl içinde 9 basamak yükselerek Avrupa’da 4. sıraya yerleşti. Yüzde 591 büyüyerek Avrupa’nın en fazla büyüyen hub’u oldu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sbH5cS
via IFTTT

TÜRK HAVALİMANLARI 2017 YILINA DAMGA VURDU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2sbH5cS

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI LOJİSTİK MERKEZİ HALİNE GETİRİLECEK Ekonomi Bakanlığı e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nı yayımladı. Plana göre, başta İstanbul Yeni Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler lojistik merkezler haline getirilecek. Böylece Türkiye’nin bir e-ticaret merkezi olması hedefleniyor.   Türkiye, e-ihracatta İstanbul Yeni Havalimanı’nı lojistik merkez olarak kullanmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, İstanbul Yeni Havalimanı’na ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi ve iadesi süreçlerini içeren bir merkez kurulacak.   Buradan sadece Türkiye’den yapılacak gönderiler değil, küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden lojistik operasyonların yürütülmesi temin edilecek. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018-2020 yıllarını kapsayan e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı yayımlandı.   E-TİCARET MERKEZİ OLACAK   Plana göre, başta İstanbul Yeni Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler, bölgesel lojistik merkezleri haline getirilecek. Böylece e-ihracat yapan şirketle geniş bir bölgeye düşük maliyet ve yüksek hızla erişim olanağına kavuşturulacak.   İstanbul Yeni Havalimanı’nda ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi gibi tüm lojistik süreçleri içeren bir merkez kurulacak.   Bu merkezle küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirilen lojistik operasyonların İstanbul üzerinden yapılması sağlanacak. Böylece, Türkiye e-ticaret merkezi haline gelecek.   MİKRO GİRİŞİMCİYE DESTEK   Sınır ötesi e-ticarette firmaların etkinliğinin ve rekabet gücünün artırılması hedefi kapsamında ihracatçıların e-ticaret platformlarını daha etkin kullanmalarını sağlamak için destek mekanizmaları geliştirilecek.   E-ihracata konu olabilecek ürünlerin yabancı tüketicilere sunulmasında mikro girişimcilerin ihtiyaç duyabilecekleri danışmanlık hizmet giderleri karşılanacak.   Sınır ötesi e-ticarette ürün güvenliği ve denetiminin etkinleştirilmesi sağlanacak. Tüketici haklarını koruyacak hukuki altyapı geliştirilecek.   TÜRK MALI İMAJI KORUNACAK   Türk malı imajının dış pazarlarda korunması için gerekli mevzuat altyapısı oluşturulacak. Bu kapsamda e-ihracatta güven artırıcı tedbirlerin alındığını gösteren işaret veya damga gibi bir uygulama getirilecek.

Ekonomi Bakanlığı e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nı yayımladı. Plana göre, başta İstanbul Yeni Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler lojistik merkezler haline getirilecek. Böylece Türkiye’nin bir e-ticaret merkezi olması hedefleniyor.

 

Türkiye, e-ihracatta İstanbul Yeni Havalimanı’nı lojistik merkez olarak kullanmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, İstanbul Yeni Havalimanı’na ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi ve iadesi süreçlerini içeren bir merkez kurulacak.

 

Buradan sadece Türkiye’den yapılacak gönderiler değil, küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden lojistik operasyonların yürütülmesi temin edilecek. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018-2020 yıllarını kapsayan e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı yayımlandı.

 

E-TİCARET MERKEZİ OLACAK

 

Plana göre, başta İstanbul Yeni Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler, bölgesel lojistik merkezleri haline getirilecek. Böylece e-ihracat yapan şirketle geniş bir bölgeye düşük maliyet ve yüksek hızla erişim olanağına kavuşturulacak.

 

İstanbul Yeni Havalimanı’nda ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi gibi tüm lojistik süreçleri içeren bir merkez kurulacak.

 

Bu merkezle küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirilen lojistik operasyonların İstanbul üzerinden yapılması sağlanacak. Böylece, Türkiye e-ticaret merkezi haline gelecek.

 

MİKRO GİRİŞİMCİYE DESTEK

 

Sınır ötesi e-ticarette firmaların etkinliğinin ve rekabet gücünün artırılması hedefi kapsamında ihracatçıların e-ticaret platformlarını daha etkin kullanmalarını sağlamak için destek mekanizmaları geliştirilecek.

 

E-ihracata konu olabilecek ürünlerin yabancı tüketicilere sunulmasında mikro girişimcilerin ihtiyaç duyabilecekleri danışmanlık hizmet giderleri karşılanacak.

 

Sınır ötesi e-ticarette ürün güvenliği ve denetiminin etkinleştirilmesi sağlanacak. Tüketici haklarını koruyacak hukuki altyapı geliştirilecek.

 

TÜRK MALI İMAJI KORUNACAK

 

Türk malı imajının dış pazarlarda korunması için gerekli mevzuat altyapısı oluşturulacak. Bu kapsamda e-ihracatta güven artırıcı tedbirlerin alındığını gösteren işaret veya damga gibi bir uygulama getirilecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2E8Ca1Z
via IFTTT