3 Şubat 2018 Cumartesi

ASYA PAZARINDA TAI RÜZGARI ASYA PAZARINDA TAI RÜZGARI Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), 6-11 Şubat 2018 tarihleri arasında Asya fuarları arasında önemli bir yer taşıyan Singapur Airshow’a katılacak. Tüm ürünleri ile Singapur’a giderek Asya pazarındaki iddiasını devam ettirecek olan TAI,  Singapur Airshow’da özellikle İnsansız Hava Aracı “ANKA” ve Genel Maksat Helikopteri “T625” için görüşmeler yapacak.   Geçtiğimiz aylarda Tayland’a giderek Asya pazarındaki iddiasının kuvvetli olduğunu gösteren TAI, Tayland’da gerçekleştirdiği ANKA ve T129 ATAK görüşmeleri ile adından söz ettirmişti. Sonrasında Malezya ve Endonezya’da önemli görüşmelere devam eden TAI, Asya’nın önemine binaen Singapur Airshow’a da yerli ve milli ürünleri ile katılım gösterecek ve T625, ANKA, ATAK, HÜRKUŞ ve MMU maketlerini sergileyecek.   Diğer Asya ülkeleri ile ticari ilişkileri geliştirmek için Asya’nın en büyük havacılık fuarlarından biri olarak belirtilen Singapur Airshow’a katılım bölgeye giriş kapısı olarak nitelendirildiğinden büyük önem taşıyor. Her iki yılda bir tüm yüksek rütbeli askeri ve devlet yetkililerin katıldığı fuarda TAI ürünlerini sergileyerek Asya pazarında güçlü adımlar atma iddiasını sürdürecek.

ASYA PAZARINDA TAI RÜZGARI

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), 6-11 Şubat 2018 tarihleri arasında Asya fuarları arasında önemli bir yer taşıyan Singapur Airshow’a katılacak. Tüm ürünleri ile Singapur’a giderek Asya pazarındaki iddiasını devam ettirecek olan TAI,  Singapur Airshow’da özellikle İnsansız Hava Aracı “ANKA” ve Genel Maksat Helikopteri “T625” için görüşmeler yapacak.

 

Geçtiğimiz aylarda Tayland’a giderek Asya pazarındaki iddiasının kuvvetli olduğunu gösteren TAI, Tayland’da gerçekleştirdiği ANKA ve T129 ATAK görüşmeleri ile adından söz ettirmişti. Sonrasında Malezya ve Endonezya’da önemli görüşmelere devam eden TAI, Asya’nın önemine binaen Singapur Airshow’a da yerli ve milli ürünleri ile katılım gösterecek ve T625, ANKA, ATAK, HÜRKUŞ ve MMU maketlerini sergileyecek.

 

Diğer Asya ülkeleri ile ticari ilişkileri geliştirmek için Asya’nın en büyük havacılık fuarlarından biri olarak belirtilen Singapur Airshow’a katılım bölgeye giriş kapısı olarak nitelendirildiğinden büyük önem taşıyor. Her iki yılda bir tüm yüksek rütbeli askeri ve devlet yetkililerin katıldığı fuarda TAI ürünlerini sergileyerek Asya pazarında güçlü adımlar atma iddiasını sürdürecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GHCAtI
via IFTTT

İlk ANKA-S Türk Hava Kuvvetlerine teslim edildi İNSANSIZ SİSTEMLERDE YENİ DÖNEM BAŞLADI UYDUDAN KONTROLLÜ ANKA-S’İN İLK TESLİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TAI) tarafından geliştirilen ve uydudan kontrol kabiliyeti ile görüş hattı ötesinde, gece ve gündüz şartlarında otonom uçuş ve seyrüsefer yapabilen ilk İnsansız Hava Aracı Sisteminin kabul testleri başarıyla tamamlanarak 2 adet İHA ve ilgili sistemler Türk Hava Kuvvetlerine teslim edildi. Yeni nesil faydalı yüklerin entegrasyonu ve milli imkânlar ile uluslararası emniyet standartlarına göre tasarlanan ANKA-S Sistemi,  sahip olduğu milli uçuş kontrol bilgisayarı, milli hava aracı kontrol bilgisayarı ve milli IFF ile emniyet ve operasyon kabiliyeti olarak sınıfının en yetkin sistemlerinden biri olarak envanterdeki yerini aldı. EĞİTİMLER BAŞARIYLA TAMAMLANDI Hava Kuvvetleri Komutanlığına verilen teknik ve uçuş eğitimlerine 2017 yılının Ekim ayında başlanarak, eğitimler başarıyla tamamlandı.   MÜHENDİSLERİMİZ VE YERLİ FİRMALAR GURURUMUZ OLDU TAI, mühendislerimizin özenli çalışmaları ve yerli firmalarımızın verdiği desteklerle, milli ve yerli imkanları bir araya getirerek ülkemizdeki savunma sanayi başarısını artırmakta iddialı olmaya devam etti. AR-GE ve üretim çalışmalarını başarıyla yürüten TAI, Türk Savunma Sanayi’nin en önemli projeleri arasında gösterilen ANKA-S’in ilk aşamalarını başarıyla tamamladı. ANKA-S KAPSAMINDA KAZANILAN KABİLİYETLER ANKA-S Hava Kuvvetleri Komutanlığına stratejik güç katacak bir sistemdir. Aynı anda 6 adet Hava Aracı uydu üzerinden kontrol edilebilecek. Bilgi güvenliği ve veri güvenliği en üst düzeye çıkartıldı. Tüm haberleşme sistemlerinde kriptolu veri iletimi sağlanarak, IFF ve Telsiz haberleşmesinde donanımsal kripto kullanıldı. Veri kaydı milli kriptolama çözümü ile korunmaktadır. Tam yedekli otomatik kalkış ve iniş sistemleriyle operasyon sahasındaki her türlü zorluğa hazırdır. Görevler tam olarak simüle edilmekte olup, hava aracı kalkış meydanından bağımsız acil durum üslerine iniş yapabilmektedir. Link kaybı durumunda tanımlı meydanlara tam otonom iniş gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca, kamera güdümlü uçuş modu ve tam otonom uçuş özellikleri ile görev odaklı uçuş sağlamaktadır. Yeni nesil elektro optik/kızıl ötesi kamera ile teşhis, takip ve işaretleme görevlerinin icrası, MAK görevi ve telsiz rölesi ile hava-yer/yer – yer haberleşme desteği sağlanmaktadır.

İNSANSIZ SİSTEMLERDE YENİ DÖNEM BAŞLADI UYDUDAN KONTROLLÜ ANKA-S’İN İLK TESLİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TAI) tarafından geliştirilen ve uydudan kontrol kabiliyeti ile görüş hattı ötesinde, gece ve gündüz şartlarında otonom uçuş ve seyrüsefer yapabilen ilk İnsansız Hava Aracı Sisteminin kabul testleri başarıyla tamamlanarak 2 adet İHA ve ilgili sistemler Türk Hava Kuvvetlerine teslim edildi.

Yeni nesil faydalı yüklerin entegrasyonu ve milli imkânlar ile uluslararası emniyet standartlarına göre tasarlanan ANKA-S Sistemi,  sahip olduğu milli uçuş kontrol bilgisayarı, milli hava aracı kontrol bilgisayarı ve milli IFF ile emniyet ve operasyon kabiliyeti olarak sınıfının en yetkin sistemlerinden biri olarak envanterdeki yerini aldı.

EĞİTİMLER BAŞARIYLA TAMAMLANDI

Hava Kuvvetleri Komutanlığına verilen teknik ve uçuş eğitimlerine 2017 yılının Ekim ayında başlanarak, eğitimler başarıyla tamamlandı.  

MÜHENDİSLERİMİZ VE YERLİ FİRMALAR GURURUMUZ OLDU

TAI, mühendislerimizin özenli çalışmaları ve yerli firmalarımızın verdiği desteklerle, milli ve yerli imkanları bir araya getirerek ülkemizdeki savunma sanayi başarısını artırmakta iddialı olmaya devam etti. AR-GE ve üretim çalışmalarını başarıyla yürüten TAI, Türk Savunma Sanayi’nin en önemli projeleri arasında gösterilen ANKA-S’in ilk aşamalarını başarıyla tamamladı.

ANKA-S KAPSAMINDA KAZANILAN KABİLİYETLER

ANKA-S Hava Kuvvetleri Komutanlığına stratejik güç katacak bir sistemdir. Aynı anda 6 adet Hava Aracı uydu üzerinden kontrol edilebilecek. Bilgi güvenliği ve veri güvenliği en üst düzeye çıkartıldı. Tüm haberleşme sistemlerinde kriptolu veri iletimi sağlanarak, IFF ve Telsiz haberleşmesinde donanımsal kripto kullanıldı. Veri kaydı milli kriptolama çözümü ile korunmaktadır. Tam yedekli otomatik kalkış ve iniş sistemleriyle operasyon sahasındaki her türlü zorluğa hazırdır.

Görevler tam olarak simüle edilmekte olup, hava aracı kalkış meydanından bağımsız acil durum üslerine iniş yapabilmektedir. Link kaybı durumunda tanımlı meydanlara tam otonom iniş gerçekleştirebilmektedir. Ayrıca, kamera güdümlü uçuş modu ve tam otonom uçuş özellikleri ile görev odaklı uçuş sağlamaktadır.

Yeni nesil elektro optik/kızıl ötesi kamera ile teşhis, takip ve işaretleme görevlerinin icrası, MAK görevi ve telsiz rölesi ile hava-yer/yer – yer haberleşme desteği sağlanmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2E01xCW
via IFTTT

TEK SEFERDE EN ÇOK YOLCU TAŞIMA REKORU Tek seferde uçak ile taşınan maksimum yolcu sayısı kaçtır dersiniz ? Mantıken düşündüğümüzde 400 – 500 ? Hadi 550 diyelim biz. Ama gelin görün ki bu rekor tek bir seferde 1088 kişi ile EL-AL 747 sine ait.. Sene 1991. Etiyopya da 1974 yılında başlayan Marksist Etiyopya halkının devrimci demokratik cephesi militanları ve diğer isyancı gruplar ile Komünist cunta hükumeti güçleri arasında ki savaşın son yılları. ( Bu iç karışıklık 17 yıl sürmüş ve yaklaşık 1.4 milyon insanın ölümüyle sonuçlanmıştı ) İsrail devleti, Etiyopya da bulunan Yahudileri oradan çıkartıp kendi ülkelerine getirmek için Süleyman operasyonunu planlar. Tabi arka planda ABD’nin büyük diplomatik yardımı olmuştur. Başkan Bush, hava taşımacılığının yapılmasına izin verilmesi için Etiyopyalı hükumete talebin kişisel olarak iletmiş ve İsrail Yahudi Ajansı ile İsrail ulusal hava yolu El Al , tüm operasyonun koordinasyonunu sağlamıştır. Addis Ababa’dan Tel Aviv’e gerçekleşen bu operasyon tarih sayfalarında Solomon Operasyonu olarak da geçer. 34 adet C130 ve EL-AL’a ait 1 adet 747-200 tipi uçaklar ile, 24 saat içerisinde yaklaşık olarak 14.000 kişiyi taşımışlardır. Buyrun bu işi nasıl başardıklarına teknik açılardan bir göz atalım. B747 namı diğer , Gökyüzünün Kraliçesi ( Queen of the Skies ) Maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 360 ton. ( 747-200 tipi için ) 70 metre uzunluğunda ve 19 metre yüksekliğinde olan bu Jumbo jet’in tüm koltukları yerlerinden söküldü. Tüm yolcular özenli bir şekilde boşluklara yerleştirildi. Uçak kapı kapattığında toplam sayı 1086 idi. Yaklaşık 5 saat süren ADD-TLV uçuşu İsrail’de kapı açtığında bu sayının 1088 olduğu fark edildi. Artan 2 sayının gökyüzünde dünyaya gelen 2 bebek olduğu anlaşıldı. Ve böylece gelmiş geçmiş tek seferde en çok yolcu taşıma rekoru 1991 yılında Tel Aviv de kayıtlara geçmiş oldu. 747 Operasyonuna ait görüntülere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Tek seferde uçak ile taşınan maksimum yolcu sayısı kaçtır dersiniz ?

Mantıken düşündüğümüzde 400 – 500 ? Hadi 550 diyelim biz.
Ama gelin görün ki bu rekor tek bir seferde 1088 kişi ile EL-AL 747 sine ait..

Sene 1991. Etiyopya da 1974 yılında başlayan Marksist Etiyopya halkının devrimci demokratik cephesi militanları ve diğer isyancı gruplar ile Komünist cunta hükumeti güçleri arasında ki savaşın son yılları.

( Bu iç karışıklık 17 yıl sürmüş ve yaklaşık 1.4 milyon insanın ölümüyle sonuçlanmıştı )

İsrail devleti, Etiyopya da bulunan Yahudileri oradan çıkartıp kendi ülkelerine getirmek için Süleyman operasyonunu planlar. Tabi arka planda ABD’nin büyük diplomatik yardımı olmuştur. Başkan Bush, hava taşımacılığının yapılmasına izin verilmesi için Etiyopyalı hükumete talebin kişisel olarak iletmiş ve İsrail Yahudi Ajansı ile İsrail ulusal hava yolu El Al , tüm operasyonun koordinasyonunu sağlamıştır. Addis Ababa’dan Tel Aviv’e gerçekleşen bu operasyon tarih sayfalarında Solomon Operasyonu olarak da geçer.

34 adet C130 ve EL-AL’a ait 1 adet 747-200 tipi uçaklar ile, 24 saat içerisinde yaklaşık olarak 14.000 kişiyi taşımışlardır.

Buyrun bu işi nasıl başardıklarına teknik açılardan bir göz atalım.

B747 namı diğer , Gökyüzünün Kraliçesi ( Queen of the Skies )

Maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 360 ton. ( 747-200 tipi için )

70 metre uzunluğunda ve 19 metre yüksekliğinde olan bu Jumbo jet’in tüm koltukları yerlerinden söküldü.
Tüm yolcular özenli bir şekilde boşluklara yerleştirildi. Uçak kapı kapattığında toplam sayı 1086 idi.
Yaklaşık 5 saat süren ADD-TLV uçuşu İsrail’de kapı açtığında bu sayının 1088 olduğu fark edildi.
Artan 2 sayının gökyüzünde dünyaya gelen 2 bebek olduğu anlaşıldı. Ve böylece gelmiş geçmiş tek seferde en çok yolcu taşıma rekoru 1991 yılında Tel Aviv de kayıtlara geçmiş oldu.

747 Operasyonuna ait görüntülere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FIyMHh
via IFTTT

TEK SEFERDE EN ÇOK YOLCU TAŞIMA REKORU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FIyMHh

Keşif ve gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GG15aO

Keşif ve gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak Türkiye’de geliştirilen ve tamamen milli imkanlarla üretilen ilk sivil hava gemisi, keşif/gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak. 70 kilogram yükle havada 14 gün kalıyor, uçan otel de olabiliyor.  Keşif ve gözetleme için geliştirilen insansız hava gemileri, itici güç sağlayan sistem ve kontrol yüzeyleriyle, havada hareket edebilen ‘havadan hafif hava aracı’ olarak tanımlanıyor. Halihazırda dünyada insansız hava gemilerini en yoğun kullanan, bu alanda da ciddi gelişmelere imza atan ülke olarak Amerika öne çıkıyor. ABD, Nisan 2011’da yere bağlı hava gemisi Aerostat’ı Afganistan’ın çeşitli bölgelerinde kullanmaya başladı. Ayrıca Aerostat’ın yanında 60 adet de uzaktan kumandalı hava gemisi görev yapmaya başladı. Türkiye’de ürün var, ama kullanımı henüz yok. Fakat yakın coğrafyamızda, Irak ve İsrail’de de hava gemileri kullanıldığını hatırlatayım. Türkiye’nin ilk hava gemisini geliştiren Kuzgun Havacılık, 2007 yılında, şu an şirketin genel müdürü olan Mühendis Yücel Demir öncülüğünde, bir grup idealist mühendis tarafından kurulmuş. Ancak bu mühendisler, havacılık sanayinde 20 yılı aşan bir tecrübeyle yola çıkmışlar. Ve Türkiye’nin iyi üniversitelerinden, başarılarla mezun olmak kalmamış, ülkemizin TAI gibi en güzide şirketlerinden de yıllarca mesai harcamışlar. YÜKSEK NOTLAR ALDI Ciddi bir tecrübe, birikim ve havacılığın geleceğine okuyabilecek öngörüyle yola koyulup, hava gemisinin (airship) geleceğini önemli uçan araçlarından birisi olacağını öngörmüşler. Ve ülkemizin ilk insansız hava gemisi olan KUZGUN-1 ve ilk yere bağlı hava gemisi KUZGUN- A1’i tasarlayıp üretmişler ve başarıyla uçurmuşlar. Bu başarıya ise kısa sürede ulaşmışlar. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na (SSM) KUZGUN- A1, değerlendirme neticesinde en yüksek notları almış. Ancak henüz gerisi gelmiş değil. SERİ ÜRETİM BİR İŞARETE BAKIYOR Hava gemileri (Airships) konusunda yaklaşık 10 yıldır çalışan bu ekip, 10 yıl önce dünyada böyle sistemler olmadığı için devletin ilgili yetkilileri tarafından dikkate alınmamışlar. Ancak günümüzde ise Kuzgun Havacılık’ın patentlerini alıp yapıp uçurduğu sistemler, ABD başta olmak üzere bu teknolojiye sahip ender ülkeler tarafından kullanılıyor. Kuzgun’un mühendisleri ise hava gemisinin çeşitli modellerini geliştirmiş, uçurmuşlar. Bir işaretle seri üretimini yapıp ülkenin hizmetini sokmak için gün sayıyorlar. HAVA GEMİLERİ NELER YAPIYOR? Havada 14 gün civarında, çok düşük operasyonel maliyetlerle uçuyor. Sınır gözetlemelerinde neredeyse Türkiye’nin tüm açıklarını kapatıyor. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretildiği için yurtdışına bağımlı değil. Geliştirilmiş modelleri havada çok sayıda İHA taşıyabiliyor. Yine geliştirilmiş modelleri uydu yerine geçecek şekilde dizayn ediliyor. (Avrupa Uzay Ajansı da böyle bir projeye başladığını 2017’de açıkladı.) HAVADA OTEL OLUR MU? Kuzgun Havacılık’ın geliştirdiği sivil amaçlı hava gemisi havada uçan otel de olacak. Diğer bir ifadeyle havada mavi yolculuk yapabileceksiniz. Havada düşük süratte, odanızda yatağınızda uzanarak, dünyaya yukarıdan seyredebileceksiniz. (Habertürk-Güntay Şimşek)

Türkiye’de geliştirilen ve tamamen milli imkanlarla üretilen ilk sivil hava gemisi, keşif/gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak. 70 kilogram yükle havada 14 gün kalıyor, uçan otel de olabiliyor. 

Keşif ve gözetleme için geliştirilen insansız hava gemileri, itici güç sağlayan sistem ve kontrol yüzeyleriyle, havada hareket edebilen ‘havadan hafif hava aracı’ olarak tanımlanıyor. Halihazırda dünyada insansız hava gemilerini en yoğun kullanan, bu alanda da ciddi gelişmelere imza atan ülke olarak Amerika öne çıkıyor.

ABD, Nisan 2011’da yere bağlı hava gemisi Aerostat’ı Afganistan’ın çeşitli bölgelerinde kullanmaya başladı. Ayrıca Aerostat’ın yanında 60 adet de uzaktan kumandalı hava gemisi görev yapmaya başladı. Türkiye’de ürün var, ama kullanımı henüz yok. Fakat yakın coğrafyamızda, Irak ve İsrail’de de hava gemileri kullanıldığını hatırlatayım.
Türkiye’nin ilk hava gemisini geliştiren Kuzgun Havacılık, 2007 yılında, şu an şirketin genel müdürü olan Mühendis Yücel Demir öncülüğünde, bir grup idealist mühendis tarafından kurulmuş. Ancak bu mühendisler, havacılık sanayinde 20 yılı aşan bir tecrübeyle yola çıkmışlar. Ve Türkiye’nin iyi üniversitelerinden, başarılarla mezun olmak kalmamış, ülkemizin TAI gibi en güzide şirketlerinden de yıllarca mesai harcamışlar.

YÜKSEK NOTLAR ALDI

Ciddi bir tecrübe, birikim ve havacılığın geleceğine okuyabilecek öngörüyle yola koyulup, hava gemisinin (airship) geleceğini önemli uçan araçlarından birisi olacağını öngörmüşler. Ve ülkemizin ilk insansız hava gemisi olan KUZGUN-1 ve ilk yere bağlı hava gemisi KUZGUN- A1’i tasarlayıp üretmişler ve başarıyla uçurmuşlar. Bu başarıya ise kısa sürede ulaşmışlar. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na (SSM) KUZGUN- A1, değerlendirme neticesinde en yüksek notları almış. Ancak henüz gerisi gelmiş değil.

SERİ ÜRETİM BİR İŞARETE BAKIYOR

Hava gemileri (Airships) konusunda yaklaşık 10 yıldır çalışan bu ekip, 10 yıl önce dünyada böyle sistemler olmadığı için devletin ilgili yetkilileri tarafından dikkate alınmamışlar. Ancak günümüzde ise Kuzgun Havacılık’ın patentlerini alıp yapıp uçurduğu sistemler, ABD başta olmak üzere bu teknolojiye sahip ender ülkeler tarafından kullanılıyor. Kuzgun’un mühendisleri ise hava gemisinin çeşitli modellerini geliştirmiş, uçurmuşlar. Bir işaretle seri üretimini yapıp ülkenin hizmetini sokmak için gün sayıyorlar.
HAVA GEMİLERİ NELER YAPIYOR?

Havada 14 gün civarında, çok düşük operasyonel maliyetlerle uçuyor.
Sınır gözetlemelerinde neredeyse Türkiye’nin tüm açıklarını kapatıyor.
Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretildiği için yurtdışına bağımlı değil.
Geliştirilmiş modelleri havada çok sayıda İHA taşıyabiliyor.
Yine geliştirilmiş modelleri uydu yerine geçecek şekilde dizayn ediliyor. (Avrupa Uzay Ajansı da böyle bir projeye başladığını 2017’de açıkladı.)
HAVADA OTEL OLUR MU?

Kuzgun Havacılık’ın geliştirdiği sivil amaçlı hava gemisi havada uçan otel de olacak. Diğer bir ifadeyle havada mavi yolculuk yapabileceksiniz. Havada düşük süratte, odanızda yatağınızda uzanarak, dünyaya yukarıdan seyredebileceksiniz.

(Habertürk-Güntay Şimşek)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GG15aO
via IFTTT

THY ALMANYA’DA İDDİALI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2BQsxix