3 Şubat 2018 Cumartesi

TEK SEFERDE EN ÇOK YOLCU TAŞIMA REKORU Tek seferde uçak ile taşınan maksimum yolcu sayısı kaçtır dersiniz ? Mantıken düşündüğümüzde 400 – 500 ? Hadi 550 diyelim biz. Ama gelin görün ki bu rekor tek bir seferde 1088 kişi ile EL-AL 747 sine ait.. Sene 1991. Etiyopya da 1974 yılında başlayan Marksist Etiyopya halkının devrimci demokratik cephesi militanları ve diğer isyancı gruplar ile Komünist cunta hükumeti güçleri arasında ki savaşın son yılları. ( Bu iç karışıklık 17 yıl sürmüş ve yaklaşık 1.4 milyon insanın ölümüyle sonuçlanmıştı ) İsrail devleti, Etiyopya da bulunan Yahudileri oradan çıkartıp kendi ülkelerine getirmek için Süleyman operasyonunu planlar. Tabi arka planda ABD’nin büyük diplomatik yardımı olmuştur. Başkan Bush, hava taşımacılığının yapılmasına izin verilmesi için Etiyopyalı hükumete talebin kişisel olarak iletmiş ve İsrail Yahudi Ajansı ile İsrail ulusal hava yolu El Al , tüm operasyonun koordinasyonunu sağlamıştır. Addis Ababa’dan Tel Aviv’e gerçekleşen bu operasyon tarih sayfalarında Solomon Operasyonu olarak da geçer. 34 adet C130 ve EL-AL’a ait 1 adet 747-200 tipi uçaklar ile, 24 saat içerisinde yaklaşık olarak 14.000 kişiyi taşımışlardır. Buyrun bu işi nasıl başardıklarına teknik açılardan bir göz atalım. B747 namı diğer , Gökyüzünün Kraliçesi ( Queen of the Skies ) Maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 360 ton. ( 747-200 tipi için ) 70 metre uzunluğunda ve 19 metre yüksekliğinde olan bu Jumbo jet’in tüm koltukları yerlerinden söküldü. Tüm yolcular özenli bir şekilde boşluklara yerleştirildi. Uçak kapı kapattığında toplam sayı 1086 idi. Yaklaşık 5 saat süren ADD-TLV uçuşu İsrail’de kapı açtığında bu sayının 1088 olduğu fark edildi. Artan 2 sayının gökyüzünde dünyaya gelen 2 bebek olduğu anlaşıldı. Ve böylece gelmiş geçmiş tek seferde en çok yolcu taşıma rekoru 1991 yılında Tel Aviv de kayıtlara geçmiş oldu. 747 Operasyonuna ait görüntülere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Tek seferde uçak ile taşınan maksimum yolcu sayısı kaçtır dersiniz ?

Mantıken düşündüğümüzde 400 – 500 ? Hadi 550 diyelim biz.
Ama gelin görün ki bu rekor tek bir seferde 1088 kişi ile EL-AL 747 sine ait..

Sene 1991. Etiyopya da 1974 yılında başlayan Marksist Etiyopya halkının devrimci demokratik cephesi militanları ve diğer isyancı gruplar ile Komünist cunta hükumeti güçleri arasında ki savaşın son yılları.

( Bu iç karışıklık 17 yıl sürmüş ve yaklaşık 1.4 milyon insanın ölümüyle sonuçlanmıştı )

İsrail devleti, Etiyopya da bulunan Yahudileri oradan çıkartıp kendi ülkelerine getirmek için Süleyman operasyonunu planlar. Tabi arka planda ABD’nin büyük diplomatik yardımı olmuştur. Başkan Bush, hava taşımacılığının yapılmasına izin verilmesi için Etiyopyalı hükumete talebin kişisel olarak iletmiş ve İsrail Yahudi Ajansı ile İsrail ulusal hava yolu El Al , tüm operasyonun koordinasyonunu sağlamıştır. Addis Ababa’dan Tel Aviv’e gerçekleşen bu operasyon tarih sayfalarında Solomon Operasyonu olarak da geçer.

34 adet C130 ve EL-AL’a ait 1 adet 747-200 tipi uçaklar ile, 24 saat içerisinde yaklaşık olarak 14.000 kişiyi taşımışlardır.

Buyrun bu işi nasıl başardıklarına teknik açılardan bir göz atalım.

B747 namı diğer , Gökyüzünün Kraliçesi ( Queen of the Skies )

Maksimum kalkış ağırlığı yaklaşık 360 ton. ( 747-200 tipi için )

70 metre uzunluğunda ve 19 metre yüksekliğinde olan bu Jumbo jet’in tüm koltukları yerlerinden söküldü.
Tüm yolcular özenli bir şekilde boşluklara yerleştirildi. Uçak kapı kapattığında toplam sayı 1086 idi.
Yaklaşık 5 saat süren ADD-TLV uçuşu İsrail’de kapı açtığında bu sayının 1088 olduğu fark edildi.
Artan 2 sayının gökyüzünde dünyaya gelen 2 bebek olduğu anlaşıldı. Ve böylece gelmiş geçmiş tek seferde en çok yolcu taşıma rekoru 1991 yılında Tel Aviv de kayıtlara geçmiş oldu.

747 Operasyonuna ait görüntülere aşağıdaki link üzerinden ulaşabilirsiniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FIyMHh
via IFTTT

TEK SEFERDE EN ÇOK YOLCU TAŞIMA REKORU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FIyMHh

Keşif ve gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GG15aO

Keşif ve gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak Türkiye’de geliştirilen ve tamamen milli imkanlarla üretilen ilk sivil hava gemisi, keşif/gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak. 70 kilogram yükle havada 14 gün kalıyor, uçan otel de olabiliyor.  Keşif ve gözetleme için geliştirilen insansız hava gemileri, itici güç sağlayan sistem ve kontrol yüzeyleriyle, havada hareket edebilen ‘havadan hafif hava aracı’ olarak tanımlanıyor. Halihazırda dünyada insansız hava gemilerini en yoğun kullanan, bu alanda da ciddi gelişmelere imza atan ülke olarak Amerika öne çıkıyor. ABD, Nisan 2011’da yere bağlı hava gemisi Aerostat’ı Afganistan’ın çeşitli bölgelerinde kullanmaya başladı. Ayrıca Aerostat’ın yanında 60 adet de uzaktan kumandalı hava gemisi görev yapmaya başladı. Türkiye’de ürün var, ama kullanımı henüz yok. Fakat yakın coğrafyamızda, Irak ve İsrail’de de hava gemileri kullanıldığını hatırlatayım. Türkiye’nin ilk hava gemisini geliştiren Kuzgun Havacılık, 2007 yılında, şu an şirketin genel müdürü olan Mühendis Yücel Demir öncülüğünde, bir grup idealist mühendis tarafından kurulmuş. Ancak bu mühendisler, havacılık sanayinde 20 yılı aşan bir tecrübeyle yola çıkmışlar. Ve Türkiye’nin iyi üniversitelerinden, başarılarla mezun olmak kalmamış, ülkemizin TAI gibi en güzide şirketlerinden de yıllarca mesai harcamışlar. YÜKSEK NOTLAR ALDI Ciddi bir tecrübe, birikim ve havacılığın geleceğine okuyabilecek öngörüyle yola koyulup, hava gemisinin (airship) geleceğini önemli uçan araçlarından birisi olacağını öngörmüşler. Ve ülkemizin ilk insansız hava gemisi olan KUZGUN-1 ve ilk yere bağlı hava gemisi KUZGUN- A1’i tasarlayıp üretmişler ve başarıyla uçurmuşlar. Bu başarıya ise kısa sürede ulaşmışlar. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na (SSM) KUZGUN- A1, değerlendirme neticesinde en yüksek notları almış. Ancak henüz gerisi gelmiş değil. SERİ ÜRETİM BİR İŞARETE BAKIYOR Hava gemileri (Airships) konusunda yaklaşık 10 yıldır çalışan bu ekip, 10 yıl önce dünyada böyle sistemler olmadığı için devletin ilgili yetkilileri tarafından dikkate alınmamışlar. Ancak günümüzde ise Kuzgun Havacılık’ın patentlerini alıp yapıp uçurduğu sistemler, ABD başta olmak üzere bu teknolojiye sahip ender ülkeler tarafından kullanılıyor. Kuzgun’un mühendisleri ise hava gemisinin çeşitli modellerini geliştirmiş, uçurmuşlar. Bir işaretle seri üretimini yapıp ülkenin hizmetini sokmak için gün sayıyorlar. HAVA GEMİLERİ NELER YAPIYOR? Havada 14 gün civarında, çok düşük operasyonel maliyetlerle uçuyor. Sınır gözetlemelerinde neredeyse Türkiye’nin tüm açıklarını kapatıyor. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretildiği için yurtdışına bağımlı değil. Geliştirilmiş modelleri havada çok sayıda İHA taşıyabiliyor. Yine geliştirilmiş modelleri uydu yerine geçecek şekilde dizayn ediliyor. (Avrupa Uzay Ajansı da böyle bir projeye başladığını 2017’de açıkladı.) HAVADA OTEL OLUR MU? Kuzgun Havacılık’ın geliştirdiği sivil amaçlı hava gemisi havada uçan otel de olacak. Diğer bir ifadeyle havada mavi yolculuk yapabileceksiniz. Havada düşük süratte, odanızda yatağınızda uzanarak, dünyaya yukarıdan seyredebileceksiniz. (Habertürk-Güntay Şimşek)

Türkiye’de geliştirilen ve tamamen milli imkanlarla üretilen ilk sivil hava gemisi, keşif/gözetleme maliyetini 20 kat azaltacak. 70 kilogram yükle havada 14 gün kalıyor, uçan otel de olabiliyor. 

Keşif ve gözetleme için geliştirilen insansız hava gemileri, itici güç sağlayan sistem ve kontrol yüzeyleriyle, havada hareket edebilen ‘havadan hafif hava aracı’ olarak tanımlanıyor. Halihazırda dünyada insansız hava gemilerini en yoğun kullanan, bu alanda da ciddi gelişmelere imza atan ülke olarak Amerika öne çıkıyor.

ABD, Nisan 2011’da yere bağlı hava gemisi Aerostat’ı Afganistan’ın çeşitli bölgelerinde kullanmaya başladı. Ayrıca Aerostat’ın yanında 60 adet de uzaktan kumandalı hava gemisi görev yapmaya başladı. Türkiye’de ürün var, ama kullanımı henüz yok. Fakat yakın coğrafyamızda, Irak ve İsrail’de de hava gemileri kullanıldığını hatırlatayım.
Türkiye’nin ilk hava gemisini geliştiren Kuzgun Havacılık, 2007 yılında, şu an şirketin genel müdürü olan Mühendis Yücel Demir öncülüğünde, bir grup idealist mühendis tarafından kurulmuş. Ancak bu mühendisler, havacılık sanayinde 20 yılı aşan bir tecrübeyle yola çıkmışlar. Ve Türkiye’nin iyi üniversitelerinden, başarılarla mezun olmak kalmamış, ülkemizin TAI gibi en güzide şirketlerinden de yıllarca mesai harcamışlar.

YÜKSEK NOTLAR ALDI

Ciddi bir tecrübe, birikim ve havacılığın geleceğine okuyabilecek öngörüyle yola koyulup, hava gemisinin (airship) geleceğini önemli uçan araçlarından birisi olacağını öngörmüşler. Ve ülkemizin ilk insansız hava gemisi olan KUZGUN-1 ve ilk yere bağlı hava gemisi KUZGUN- A1’i tasarlayıp üretmişler ve başarıyla uçurmuşlar. Bu başarıya ise kısa sürede ulaşmışlar. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na (SSM) KUZGUN- A1, değerlendirme neticesinde en yüksek notları almış. Ancak henüz gerisi gelmiş değil.

SERİ ÜRETİM BİR İŞARETE BAKIYOR

Hava gemileri (Airships) konusunda yaklaşık 10 yıldır çalışan bu ekip, 10 yıl önce dünyada böyle sistemler olmadığı için devletin ilgili yetkilileri tarafından dikkate alınmamışlar. Ancak günümüzde ise Kuzgun Havacılık’ın patentlerini alıp yapıp uçurduğu sistemler, ABD başta olmak üzere bu teknolojiye sahip ender ülkeler tarafından kullanılıyor. Kuzgun’un mühendisleri ise hava gemisinin çeşitli modellerini geliştirmiş, uçurmuşlar. Bir işaretle seri üretimini yapıp ülkenin hizmetini sokmak için gün sayıyorlar.
HAVA GEMİLERİ NELER YAPIYOR?

Havada 14 gün civarında, çok düşük operasyonel maliyetlerle uçuyor.
Sınır gözetlemelerinde neredeyse Türkiye’nin tüm açıklarını kapatıyor.
Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretildiği için yurtdışına bağımlı değil.
Geliştirilmiş modelleri havada çok sayıda İHA taşıyabiliyor.
Yine geliştirilmiş modelleri uydu yerine geçecek şekilde dizayn ediliyor. (Avrupa Uzay Ajansı da böyle bir projeye başladığını 2017’de açıkladı.)
HAVADA OTEL OLUR MU?

Kuzgun Havacılık’ın geliştirdiği sivil amaçlı hava gemisi havada uçan otel de olacak. Diğer bir ifadeyle havada mavi yolculuk yapabileceksiniz. Havada düşük süratte, odanızda yatağınızda uzanarak, dünyaya yukarıdan seyredebileceksiniz.

(Habertürk-Güntay Şimşek)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GG15aO
via IFTTT

THY ALMANYA’DA İDDİALI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2BQsxix

THY ALMANYA’DA İDDİALI 2017 yılı içerisinde Almanya’da yaklaşık 4,11 milyon yolcu Türk Hava Yolları ile uçtu.  Türk Hava Yolları (THY) Frankfurt Müdürü Muhammet Ensar Karabulut, “2017 yılı içerisinde Almanya’da yaklaşık 4,11 milyon yolcu ortaklığımız ile seyahat etti. Almanya geneli ortalama doluluk oranımız ise yüzde 79 seviyesinde gerçekleşti. 2016 yılına kıyasla doluluk oranımız 5 puan artış gösterdi.” dedi. THY’nin Frankfurt operasyonlarına da değinen Karabulut, 2017 yılını hedeflerin üzerinde kapattıklarını belirterek yaklaşık 630 bin yolcumuzu ortalama yüzde 82’lik doluluk oranlarıyla THY uçaklarında misafir edildiğini söyledi. -“Yolcu sayımızı 2018 yılı içerisinde en az yüzde 5 artırmayı hedefliyoruz” 2017 yılını iyi rakamlarla kapatmaktan dolayı mutlu olduklarını dile getiren Karabulut, ayrıca bu sayede 2018 hedeflerini daha da yukarı çektiklerini aktardı. 2018 yılında kapasite artışı öngördüklerini belirten Karabulut, “2018 yaz tarifemizde Frankfurt olarak 25 Mart itibari ile ikinci geniş gövde uçağımızı (A330) hattımıza koyuyoruz ve böylelikle hem kapasitemizi hem de ürün çeşitliliğimizi artırmış oluyoruz. Bu kapasite artışı ile birlikte yolcu sayımızı 2018 yılı içerisinde en az yüzde 5 artırmayı hedefliyoruz.” dedi. “Ankara direkt uçuyor” kampanyası Ensar Karabulut, THY’nin Ankara’dan Avrupa’nın bazı noktalarına yeniden uçuş başlatmasına ilişkin de bilgiler verdi. Frankfurt olarak haftada 3 sefer şeklinde Ankara uçuşlarını direkt olarak gerçekleştirdiklerini belirten Karabulut, şunları söyledi: “THY, malumunuz olduğu üzere Ankara’dan 29 Ekim’de Frankfurt’a, 30 Ekim’de Viyana ve Berlin’e 31 Ekim’de ise Paris’e direkt seferler başlattı. Frankfurt olarak haftada 3 sefer Ankara uçuşumuzu direkt olarak gerçekleştiriyoruz. Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri Frankfurt’tan 14.05 hareketle kalkan seferlerimiz 2017 yılında ortalama yüzde 82 doluluk oranıyla gerçekleşti.” Karabulut ayrıca bu direkt uçuşlar sayesinde Ankara’nın sahip olduğu potansiyelin ve gösterdiği gelişimin daha da ileriye taşınmasına destek olduklarını sözlerine ekledi. (Sondakika) Turkish Airlines Boeing 777-300ER photographed on 6 April 2015 from Wolfe Air Aviation Learjet 25B by Chad Slattery.

Seyahate Çıkarken El Bagajı Nasıl Hazırlanmalı?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FFA8mb