
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
10 Ocak 2018 Çarşamba
Dünyanın en yoğun hava yolu rotası sizi şaşırtacak!

Dünyanın en yoğun hava yolu rotası sizi şaşırtacak! Dünyanın en yoğun hava yolu rotası hangisi? New York’tan Washington DC’ye mi? Londra – Paris arası mı ? Doğru cevap sizi şaşırtacak. Havacılık analisti OAG tarafından hazırlanan rapora göre, dünya üzerindeki en yoğun uçuş rotası aslında Seul Gimpo‘dan (gülmeyin) Jeju İnternational‘a olan 280 millik kısa mesafe. 2017’de bu iki havaalanı arasında, şaşırtıcı şekilde 64.991 kalkış gerçekleşti – bu da yaklaşık günde 178 sefer yapıyor. İkinci sırada 54.519 ile Melbourne-Sydney, üçüncü sırada 47.462 ile Mumbai-Delhi geliyor. Aslında, en yoğun 10 hattın tümü yurtiçi servisler, Cape Town-Johannesburg arası ise 789 mil ile en uzun olanı. Aşağıdaki grafikte “OTP”, rotanın “zamanında olma performansı” nı göstermektedir. En yoğun iç-hat rotaları 2017 yılında en yoğun uluslararası rota 29.494 gidiş ile Hong Kong-Taipei , ardından 29.383 sefer ile Kuala Lumpur-Singapur. Bu arada Avrupa’nın en yoğun hizmet noktası , BA ve Aer Lingus’un servis verdiği Dublin-Heathrow arasıdır. En yoğun uluslararası güzergahların tümü, şaşırtıcı olmayan bir şekilde kısa , Bangkok-Singapur arası 890 mil ile en uzun olan rota. En yoğun uluslararası rota Peki neden bu kadar çok insan Jeju’ya uçuyor? Her yıl 26 milyondan fazla yolcu Jeju International‘ı kullanıyor – bu İngiltere havalimanları Gatwick ve Heathrow’dan fazla. Öyleyse Jeju’yu neden bu kadar insan görmek için acele ediyor? Aslında, sadece adını daha önce duymadığınız popüler bir tatil beldesi olan, adanın başkenti Jejudo bunun sebebi. Unesco tarafından listelenmiş ve Güney Kore’nin Hawaii’si olarak görülen, Instagram için altın madeni gibi dramatik volkanik manzaralar, yeraltı mağaraları, yürüyüş parkurları ve doğal plajlara ev sahipliği yapıyor. Deniz seviyesinden 1.940 m yüksekliğindeki Halla Dağı, Güney Kore’nin en yüksek zirvesi ,Seongsan İlçulongu konisi veya “Sunrise Peak” özellikle muhteşem. 2011 yılında Jejudo, “Doğanın Yeni 7 Harikası”ndan biri olarak seçildi, ancak seçiminin adil olmadığı, sadece doğal güzellikleri için değil, turizm ve pazarlama örgütlerinin vergi mükelleflerinin parası da dahil olmak üzere nakit parayı buraya yatırmaya hazır olduğu yönünde suçlamalar olmuştu. Adada Çinli gezginlerini cezbetmeye yardımcı olan casinolar da bulunuyor ve adanın kendi kendini yönetme statüsü sayesinde burayı herkes vizesiz ziyaret edebiliyor. İçerik:http://ift.tt/iJhWCx
Dünyanın en yoğun hava yolu rotası hangisi? New York’tan Washington DC’ye mi? Londra – Paris arası mı ?
Doğru cevap sizi şaşırtacak. Havacılık analisti OAG tarafından hazırlanan rapora göre, dünya üzerindeki en yoğun uçuş rotası aslında Seul Gimpo‘dan (gülmeyin) Jeju İnternational‘a olan 280 millik kısa mesafe. 2017’de bu iki havaalanı arasında, şaşırtıcı şekilde 64.991 kalkış gerçekleşti – bu da yaklaşık günde 178 sefer yapıyor.
İkinci sırada 54.519 ile Melbourne-Sydney, üçüncü sırada 47.462 ile Mumbai-Delhi geliyor. Aslında, en yoğun 10 hattın tümü yurtiçi servisler, Cape Town-Johannesburg arası ise 789 mil ile en uzun olanı. Aşağıdaki grafikte “OTP”, rotanın “zamanında olma performansı” nı göstermektedir.
En yoğun iç-hat rotaları
2017 yılında en yoğun uluslararası rota 29.494 gidiş ile Hong Kong-Taipei , ardından 29.383 sefer ile Kuala Lumpur-Singapur. Bu arada Avrupa’nın en yoğun hizmet noktası , BA ve Aer Lingus’un servis verdiği Dublin-Heathrow arasıdır. En yoğun uluslararası güzergahların tümü, şaşırtıcı olmayan bir şekilde kısa , Bangkok-Singapur arası 890 mil ile en uzun olan rota.
En yoğun uluslararası rota
Peki neden bu kadar çok insan Jeju’ya uçuyor?
Her yıl 26 milyondan fazla yolcu Jeju International‘ı kullanıyor – bu İngiltere havalimanları Gatwick ve Heathrow’dan fazla.
Öyleyse Jeju’yu neden bu kadar insan görmek için acele ediyor?
Aslında, sadece adını daha önce duymadığınız popüler bir tatil beldesi olan, adanın başkenti Jejudo bunun sebebi.
Unesco tarafından listelenmiş ve Güney Kore’nin Hawaii’si olarak görülen, Instagram için altın madeni gibi dramatik volkanik manzaralar, yeraltı mağaraları, yürüyüş parkurları ve doğal plajlara ev sahipliği yapıyor.
Deniz seviyesinden 1.940 m yüksekliğindeki Halla Dağı, Güney Kore’nin en yüksek zirvesi ,Seongsan İlçulongu konisi veya “Sunrise Peak” özellikle muhteşem.
2011 yılında Jejudo, “Doğanın Yeni 7 Harikası”ndan biri olarak seçildi, ancak seçiminin adil olmadığı, sadece doğal güzellikleri için değil, turizm ve pazarlama örgütlerinin vergi mükelleflerinin parası da dahil olmak üzere nakit parayı buraya yatırmaya hazır olduğu yönünde suçlamalar olmuştu.
Adada Çinli gezginlerini cezbetmeye yardımcı olan casinolar da bulunuyor ve adanın kendi kendini yönetme statüsü sayesinde burayı herkes vizesiz ziyaret edebiliyor.
İçerik:http://ift.tt/iJhWCx
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mjK0Lq
via IFTTT
Boeing 2017’yi Geniş Bir Sipariş Listesi ile Bitirerek Uçak Teslimat Rekoru Kırdı. Boeing 2017’yi Geniş Bir Sipariş Listesi ile Bitirerek Uçak Teslimat Rekoru Kırdı. Boeing son 6 yılın sektör lideri olarak, 763 adet uçak teslimatı gerçekleştirdi. Liste fiyatı 134,8 milyar dolar olan 912 net sipariş aldı. Boeing, pazar lideri olduğu 737 ve 787 jetlerinin yüksek üretimiyle 2017’de 763 teslimatı gerçekleştirerek endüstri rekoru kırdı ve son 6 yılda diğer üreticilere göre daha fazla ticari uçak teslim etti. Aynı zamanda şirket, tek koridorlu ve çift koridorlu uçaklar için 911 net siparişle bekleyen iş sayısını da önemli ölçüde arttırdı. Boeing, yıl içerisinde ayda 47 adet üretime ulaşarak 737 programında rekor seviyeye ulaştı. Boeing ayrıca yeni 737 MAX teslimatlarına başlayarak 74 adet MAX teslimatı yaptı ve 529 adet rekor uçak teslimatına ulaştı. Boeing, 787 Dreamliner programında çift koridorlu uçaklarda rekor seviyede üretime devam etti ve yıl içerisinde 136 adet teslimat yaptı. Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO’su Kevin McAllister yaptığı açıklamada, “Rekor seviyedeki performansımız, dünyanın dört bir yanında müşterilerimize en yüksek yakıt tasarrufu sağlayan uçakları tasarlamak, üretmek ve teslimatını gerçekleştirmek üzere yenilikçi yöntemler geliştirmeye devam eden çalışanlarımızın ve tedarikçilerimizin göstergesidir.” diye belirtti. Siparişler incelendiğinde, 71 müşteri, liste fiyatı 134,8 milyar dolar olan 912 net sipariş vermiştir. Boeing’in bekleyen işleri toplamda, üretimi 7 yıla eşdeğer olan 5.864 uçakla yıl sonunda rekor seviyeye ulaşmıştır. “Güçlü satış faaliyeti geçen sene başlattığımız ultra verimli MAX 10 ve 737 MAX ailesi için talebin ve Boeing’in çift koridorlu uçak ailesine olan tercihin arttığını gösteriyor.” diye belirten McAllister, “Önümüzdeki yıllarda planlanan üretim artışlarımız bu güçlü talebi karşılamak için tasarlandı.” dedi. 2017’de, 787 Dreamliner ailesi, aşağıdaki tabloda belirtildiği gibi, yaklaşık 100 net sipariş, 777 ailesi ise 60 net sipariş aldı. Detaylı rapora, Boeing’in http://ift.tt/1BZX33h sayfasından erişim sağlanabilmektedir. Ticari uçaklarda diğer önemli kilometre taşları arasında 737 MAX 9 ve 787-10 Dreamliner’ın ilk uçuşları ve 737 MAX 7 ve yeni 777X üretiminin başlaması yer almaktadır. Aile Brüt Siparişler Net Siparişler Teslimatlar Yerine Getirilmemiş Siparişler 737 865 745 529 4,668 747 6 -2 14 12 767 15 15 10 98 777 60 60 74 428 787 107 94 136 658 Toplam 1,053 912 763 5,864
Boeing 2017’yi Geniş Bir Sipariş Listesi ile Bitirerek Uçak Teslimat Rekoru Kırdı.
Boeing son 6 yılın sektör lideri olarak, 763 adet uçak teslimatı gerçekleştirdi. Liste fiyatı 134,8 milyar dolar olan 912 net sipariş aldı.
Boeing, pazar lideri olduğu 737 ve 787 jetlerinin yüksek üretimiyle 2017’de 763 teslimatı gerçekleştirerek endüstri rekoru kırdı ve son 6 yılda diğer üreticilere göre daha fazla ticari uçak teslim etti. Aynı zamanda şirket, tek koridorlu ve çift koridorlu uçaklar için 911 net siparişle bekleyen iş sayısını da önemli ölçüde arttırdı.
Boeing, yıl içerisinde ayda 47 adet üretime ulaşarak 737 programında rekor seviyeye ulaştı. Boeing ayrıca yeni 737 MAX teslimatlarına başlayarak 74 adet MAX teslimatı yaptı ve 529 adet rekor uçak teslimatına ulaştı. Boeing, 787 Dreamliner programında çift koridorlu uçaklarda rekor seviyede üretime devam etti ve yıl içerisinde 136 adet teslimat yaptı.
Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO’su Kevin McAllister yaptığı açıklamada, “Rekor seviyedeki performansımız, dünyanın dört bir yanında müşterilerimize en yüksek yakıt tasarrufu sağlayan uçakları tasarlamak, üretmek ve teslimatını gerçekleştirmek üzere yenilikçi yöntemler geliştirmeye devam eden çalışanlarımızın ve tedarikçilerimizin göstergesidir.” diye belirtti.
Siparişler incelendiğinde, 71 müşteri, liste fiyatı 134,8 milyar dolar olan 912 net sipariş vermiştir. Boeing’in bekleyen işleri toplamda, üretimi 7 yıla eşdeğer olan 5.864 uçakla yıl sonunda rekor seviyeye ulaşmıştır.
“Güçlü satış faaliyeti geçen sene başlattığımız ultra verimli MAX 10 ve 737 MAX ailesi için talebin ve Boeing’in çift koridorlu uçak ailesine olan tercihin arttığını gösteriyor.” diye belirten McAllister, “Önümüzdeki yıllarda planlanan üretim artışlarımız bu güçlü talebi karşılamak için tasarlandı.” dedi.
2017’de, 787 Dreamliner ailesi, aşağıdaki tabloda belirtildiği gibi, yaklaşık 100 net sipariş, 777 ailesi ise 60 net sipariş aldı. Detaylı rapora, Boeing’in http://ift.tt/1BZX33h sayfasından erişim sağlanabilmektedir.
Ticari uçaklarda diğer önemli kilometre taşları arasında 737 MAX 9 ve 787-10 Dreamliner’ın ilk uçuşları ve 737 MAX 7 ve yeni 777X üretiminin başlaması yer almaktadır.
| Aile | Brüt Siparişler | Net Siparişler | Teslimatlar | Yerine Getirilmemiş Siparişler |
| 737 | 865 | 745 | 529 | 4,668 |
| 747 | 6 | -2 | 14 | 12 |
| 767 | 15 | 15 | 10 | 98 |
| 777 | 60 | 60 | 74 | 428 |
| 787 | 107 | 94 | 136 | 658 |
| Toplam | 1,053 | 912 | 763 | 5,864 |
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ALenPd
via IFTTT
Boeing 2017’yi Geniş Bir Sipariş Listesi ile Bitirerek Uçak Teslimat Rekoru Kırdı.

SilkAir,Yeni Boeing 737 MAX 8’i Avusturalya’ya Uçuran İlk Şirket Oldu SilkAir,Yeni Boeing 737 MAX 8’i Avusturalya’ya Uçuran İlk Şirket Oldu Singapur-Darwin ve Singapur-Cairns arasında uçuş yapan yolcular artık SilkAir‘in en yeni uçağı Boeing 737 MAX 8’in keyfini çıkarabilir Singapur Havayolları’nın bölgesel kanadı olan SilkAir, 7 Ocak itibariyle Boeing 737 MAX 8’i Avusturalya’ya uçuran ilk havayolu şirketi oldu. SilkAir’in MI-801 adlı Uçağı, 7 Ocak Pazar günü öğlen saat 14.50’de Darwin, Avustralya’ya iniş yaptı ve su köprüsü ile karşılandı. Havayolu şirketi, MAX 8’in Cairns’e gelişini kutladığı için bugün heyecanlı bir atmosfer vardı. SilkAir filosuna katılan en yeni uçak olan MAX 8, müşterilere üstün bir uçak içi deneyimi ve yeni kabin ürünleri sağlayarak konforlu ve keyifli bir uçuş sunuyor. MAX 8’in Darwin ve Cairns’e lansmanı hakkında konuşan SilkAir Genel Başkanı Sayın Foo Chai Woo şu açıklama bulundu: “Yeni Boeing 737 MAX 8’i Avustralya’ya tanıtan ilk havayolu şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. Yeni MAX 8, müşterilere yeni ve heyecan verici noktalara ulaşma olanağı sunmamıza yardımcı olurken yeni gelişmelerin önünü açıyor. Uçağın hizmete girmesiyle birlikte, müşterilerimizi MAX 8’in sunduğu kaliteli deneyiminin keyfini çıkarmalarını istiyoruz ve onları uçağa davet etmek için sabırsızlanıyoruz.” MAX 8 uçağı, filoya ilk kez 30 Ekim 2017 tarihinde Hiroşima Japonya rotasında tanıtılmıştı. MAX 8 uçağı şu an Katmandu, Haydarabad ve Bangalore da dahil olmak üzere uçuş ağındaki diğer uzun mesafeli noktalarda da kullanılmaktadır. Max 8 uçağı hem Business hem de Economy Class’larına incelikler sunuyor. Gelişmiş Business Class şimdi %25 daha geniş bir koltuk aralığına (39”den 49”e) ve daha konforlu bir uçuş için ek koltuk yatırma payına (8”den 12”e) sahip. Dahası, Business Class müşterileri dünyaca ünlü illycaffè’nin uçakta demlenen gurme kahvelerinden tadabilme şansına sahip olacak. Economy Class koltuklar zarif bir estetikle buluşurken daha ince ve ergonomik bir tasarım sunuyor. Her bir koltuk, koltuk arkası tablet ve telefon tutacaklarına ek olarak kişisel, koltuğa bağlı USB şarj girişleriyle tamamlandı. MAX 8’de yolculuk yapan müşteriler, SilkAir’in benzersiz uçak içi eğlence hizmeti olan ve 100’ün üzerinde eğlence seçeneği sunan SilkAir Studio ile kesintisiz ve eller serbest konseptini tamamen yansıtan bir hizmetten faydalanabilir. Daha fazla bilgi için SilkAir’in özel MAX 8 mikro sitesi silkair.com/max8 adresini ziyaret edin. -SON- SilkAir Hakkında Singapur Havayolları’nın bölgesel kolu olan SilkAir, Singapur Havayolları’nın dar gövdeli uçak filosunu işletiyor ve Asya Pasifik’te yeni ve heyecan verici noktaların temelini atarak ve bu noktaları geliştirerek Grubun uçuş ağını büyütüyor. Havayolları şirketi, 1992 yılında SilkAir’e dönüşmeden önce Tradewinds Havayolları adıyla 1989 yılında gökyüzündeki yolculuğuna başlamıştı. Bu havayolu şirketi başlangıçta Phuket ve Tioman adaları gibi bölgenin egzotik noktalarında tatil yapan yolculara hizmet vermekteydi. Yükselen bir başarı grafiğiyle birlikte Phnom Penh, Yangon ve Kuala Lumpur gibi bölgesel iş noktaları da hizmet listesine eklendi. Günümüzde ise tam kapasiteli hizmete sahip havayolu şirketi, 15 ülkedeki 52 noktaya haftalık yaklaşık 400 uçuş gerçekleştiriyor. Uçuş ağına yakın zamanda katılan noktalar ise Kolombo (Nisan 2017) ve Hiroşima (Ekim 2017). Havayolu şirketi şu an 3 adet A319 Airbus, 10 adet 320 Airbus, 17 adet Boeing 737-800 ve 3 adet Boeing 737 MAX 8 olmak üzere 33 adet uçak filosuna sahip. Darwin International Airport welcomed the inaugural flight to Australia of SilkAirs newest aircraft, the Boeing 737 MAX 8. 7 Jan 2018. Photo Darwin Airport/ ShanE Eecen Darwin International Airport welcomed the inaugural flight to Australia of SilkAirs newest aircraft, the Boeing 737 MAX 8. 7 Jan 2018. Photo Darwin Airport/ ShanE Eecen Darwin International Airport welcomed the inaugural flight to Australia of SilkAirs newest aircraft, the Boeing 737 MAX 8. 7 Jan 2018. Photo Darwin Airport/ ShanE Eecen
SilkAir,Yeni Boeing 737 MAX 8’i Avusturalya’ya Uçuran İlk Şirket Oldu

9 Ocak 2018 Salı
AVUSTURYA UÇAK KARGO
