9 Ocak 2018 Salı

LG Robot Teknolojisi Havalimanlarında


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2EpPVF0

MALEZYA’DAN YENİ TANITIM ATAĞI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FiokHe

LG Robot Teknolojisi Havalimanlarında LG, Yeni Nesil Robotlarıyla Geleceği Tasarlıyor LG, CES 2018’de tanıtacağı yeni robotları ile yapay zeka vizyonunu ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl tanıtılan robot portföyünün ardından LG Electronics (LG), CES 2018’de tanıtacağı üç yeni robotu ile sınırları zorlamaya devam ediyor. LG, ticari olarak özellikle oteller, havaalanları ve süpermarketlerde kullanılmak üzere geliştirilen üç yeni konsept robotu piyasaya sürüyor. Bu yeni robotlar, LG’nin kendi alanında lider robotik teknolojilerini baz alan vizyonunu geleceğe taşıma konusundaki kararlılığını ortaya koyuyor. LG’nin yeni CLOi (KLOH-ee olarak telaffuz ediliyor) robot markası çatısı altında olan “Serving Robot”, “Porter Robot” ve “Shopping Cart Robot”, yakın zamanda Kore’nin Incheon Uluslararası Havalimanı’nda başarılı deneme çalışmalarını tamamlayan “Airport Guide Robot” ve “Airport Cleaning Robot”’un izlerini takip ediyor. Son dönemde, Kore’nin en büyük finansal kuruluşlarından birine ait bir bankanın şubelerinde müşterilere bilgi sağlayan ve sunmak için denemeye katılan “The Affable Hub Robot” ve “The Lawn Mowing Robot” da the CLOi ailesinin üyeleri arasında yer alıyor. Yapay zeka hizmet sektörüyle buluşuyor “Serving Robot”, konuklara ve müşterilere otellerde ve havaalanı salonlarında hızlı ve verimli bir şekilde yiyecek-içecek sunmayı amaçlıyor. Robot, yiyecek ya da içecekleri gün boyu teslim edebiliyor. Yerleşik raylı sistemi ile müşteriler tepsiyi kolaylıkla teslim alabiliyorlar. Teslimat onaylanmasıyla “Serving Robot” tek başına geri dönebiliyor. Konuk odalarına bagaj teslim etmek üzere tasarlanan Porter Robot, otel konaklamasında yavaş servis ve uzun bekleme sürelerinin yol açabileceği rahatsızlığı en aza indiriyor. Porter Robot, ekspres check-in ve check-out hizmeti yapıp ödeme işlemlerini tamamlayabiliyor. Robot aynı zamanda, zaman sıkıntısı yaşayan misafirlerin hızlıca check-out yapmalarına ve bagajlarını dışarıda bekleyen arabaya hızlı bir şekilde teslim etmelerine imkan tanıyor. LG, premium süpermarketlerde alışveriş deneyimini geliştirmek için robotik alanındaki bilgi birikiminden faydalanıyor. LG’nin Alışveriş Sepeti Robotu sayesinde, müşteriler robotun üzerinde barkod okuyucu yardımıyla ürünleri okutarak robotun ekranı üzerinde ürün fiyatlarını görüntüleyip, alışveriş listelerini gözden geçirebiliyorlar. Robot, alışveriş yapanları akıllı telefon uygulaması üzerinden seçtikleri ürünlere de yönlendirebiliyor. LG’nin CLOi robotları, tüketici elektroniği ve ev aletleri için LG’nin yapay zeka markası olan ThinQ ürünleriyle paralel olarak geliştirilecek. LG CLOi, yapay zeka teknolojisinden yararlanan müşterilere hem duygusal etkileşim hem de yenilikçi kolaylık sağlamak için tasarlanan LG markasıdır. “LG olarak, gelecekteki büyüme planımızın önemli bir parçası olan robot portföyümüzü müşterilerimizin hayatlarında gerçek anlamda rahatlık ve yenilik sağlayabilmek amacıyla genişletme konusunda kararlıyız.” açıklamasını yapan LG Electronics Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü Başkanı Ryu Hye-jung, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Robot endüstrisinin ilerlemesine katkıda bulunmak için yeni fırsatlar ararken ticari ve ev robotları özelinde de geniş bir ürün yelpazesi geliştirmeye devam edeceğiz.”

LG, Yeni Nesil Robotlarıyla Geleceği Tasarlıyor

LG, CES 2018’de tanıtacağı yeni robotları ile yapay zeka vizyonunu ortaya koyuyor.

Geçtiğimiz yıl tanıtılan robot portföyünün ardından LG Electronics (LG), CES 2018’de tanıtacağı üç yeni robotu ile sınırları zorlamaya devam ediyor. LG, ticari olarak özellikle oteller, havaalanları ve süpermarketlerde kullanılmak üzere geliştirilen üç yeni konsept robotu piyasaya sürüyor. Bu yeni robotlar, LG’nin kendi alanında lider robotik teknolojilerini baz alan vizyonunu geleceğe taşıma konusundaki kararlılığını ortaya koyuyor.

LG’nin yeni CLOi (KLOH-ee olarak telaffuz ediliyor) robot markası çatısı altında olan “Serving Robot”, “Porter Robot” ve “Shopping Cart Robot”, yakın zamanda Kore’nin Incheon Uluslararası Havalimanı’nda başarılı deneme çalışmalarını tamamlayan “Airport Guide Robot” ve “Airport Cleaning Robot”’un izlerini takip ediyor. Son dönemde, Kore’nin en büyük finansal kuruluşlarından birine ait bir bankanın şubelerinde müşterilere bilgi sağlayan ve sunmak için denemeye katılan “The Affable Hub Robot” ve “The Lawn Mowing Robot” da the CLOi ailesinin üyeleri arasında yer alıyor.

Yapay zeka hizmet sektörüyle buluşuyor

“Serving Robot”, konuklara ve müşterilere otellerde ve havaalanı salonlarında hızlı ve verimli bir şekilde yiyecek-içecek sunmayı amaçlıyor. Robot, yiyecek ya da içecekleri gün boyu teslim edebiliyor. Yerleşik raylı sistemi ile müşteriler tepsiyi kolaylıkla teslim alabiliyorlar. Teslimat onaylanmasıyla “Serving Robot” tek başına geri dönebiliyor.

Konuk odalarına bagaj teslim etmek üzere tasarlanan Porter Robot, otel konaklamasında yavaş servis ve uzun bekleme sürelerinin yol açabileceği rahatsızlığı en aza indiriyor. Porter Robot, ekspres check-in ve check-out hizmeti yapıp ödeme işlemlerini tamamlayabiliyor. Robot aynı zamanda, zaman sıkıntısı yaşayan misafirlerin hızlıca check-out yapmalarına ve bagajlarını dışarıda bekleyen arabaya hızlı bir şekilde teslim etmelerine imkan tanıyor.

LG, premium süpermarketlerde alışveriş deneyimini geliştirmek için robotik alanındaki bilgi birikiminden faydalanıyor. LG’nin Alışveriş Sepeti Robotu sayesinde, müşteriler robotun üzerinde barkod okuyucu yardımıyla ürünleri okutarak robotun ekranı üzerinde ürün fiyatlarını görüntüleyip, alışveriş listelerini gözden geçirebiliyorlar. Robot, alışveriş yapanları akıllı telefon uygulaması üzerinden seçtikleri ürünlere de yönlendirebiliyor.

LG’nin CLOi robotları, tüketici elektroniği ve ev aletleri için LG’nin yapay zeka markası olan ThinQ ürünleriyle paralel olarak geliştirilecek. LG CLOi, yapay zeka teknolojisinden yararlanan müşterilere hem duygusal etkileşim hem de yenilikçi kolaylık sağlamak için tasarlanan LG markasıdır.

“LG olarak, gelecekteki büyüme planımızın önemli bir parçası olan robot portföyümüzü müşterilerimizin hayatlarında gerçek anlamda rahatlık ve yenilik sağlayabilmek amacıyla genişletme konusunda kararlıyız.” açıklamasını yapan LG Electronics Beyaz Eşya ve İklimlendirme Çözümleri Bölümü Başkanı Ryu Hye-jung, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Robot endüstrisinin ilerlemesine katkıda bulunmak için yeni fırsatlar ararken ticari ve ev robotları özelinde de geniş bir ürün yelpazesi geliştirmeye devam edeceğiz.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2EpPVF0
via IFTTT

MALEZYA’DAN YENİ TANITIM ATAĞI MALEZYA’DAN YENİ TANITIM ATAĞI 2002 yılından bu yana faaliyet gösteren Malezya Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul ofisi, Türkiye’den daha fazla turist çekmek ve iki ülke insanını yakınlaştırmak adına, İstanbul’da ofis açarak ilk yatırımı yapan ülke olmuştu. 2002 yılından bu yana, ofisin çalışmaları neticesinde, Türkiye’den yılda yaklaşık 18.000 seyahat sever Malezya’ya seyahat ediyor. Bu sayıyı daha da arttırmak ve Malezya’yı Türk seyahat severlere daha iyi tanıtabilmek adına, Türk Hava Yolları ve seyahat acentelerinin de desteği ile, daha uygun fiyatlara Malezya’nın keşfedilmesi adına önemli bir adım attı. Bu tanıtım çalışmaları kapsamında, Malezya Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul ofisi, seyahat severlerin Malezya hakkında A’dan Z’ye pek çok detayı bulabilecekleri MalezyaTatilCenneti.com websitesini de hayata geçirdi. Malezya’nın haritası, genel bilgiler, önemli şehirleri hakkında bilgiler, öne çıkan adalar, seyahat tavsiyeleri ve daha birçok detayı keşfetmek için “Malezya Tatil Cenneti” sitesi önemli bir kaynak… Ayrıca, websitesinde Mart ayı sonuna kadar geçerli olan, çok özel promosyonel fiyatlarla Malezya’yı keşfetmek için fırsatlar da sunuluyor. Detaylı bilgi için; http://ift.tt/2mcjC5c

MALEZYA’DAN YENİ TANITIM ATAĞI

2002 yılından bu yana faaliyet gösteren Malezya Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul ofisi, Türkiye’den daha fazla turist çekmek ve iki ülke insanını yakınlaştırmak adına, İstanbul’da ofis açarak ilk yatırımı yapan ülke olmuştu. 2002 yılından bu yana, ofisin çalışmaları neticesinde, Türkiye’den yılda yaklaşık 18.000 seyahat sever Malezya’ya seyahat ediyor. Bu sayıyı daha da arttırmak ve Malezya’yı Türk seyahat severlere daha iyi tanıtabilmek adına, Türk Hava Yolları ve seyahat acentelerinin de desteği ile, daha uygun fiyatlara Malezya’nın keşfedilmesi adına önemli bir adım attı.

Bu tanıtım çalışmaları kapsamında, Malezya Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul ofisi, seyahat severlerin Malezya hakkında A’dan Z’ye pek çok detayı bulabilecekleri MalezyaTatilCenneti.com websitesini de hayata geçirdi. Malezya’nın haritası, genel bilgiler, önemli şehirleri hakkında bilgiler, öne çıkan adalar, seyahat tavsiyeleri ve daha birçok detayı keşfetmek için “Malezya Tatil Cenneti” sitesi önemli bir kaynak…

Ayrıca, websitesinde Mart ayı sonuna kadar geçerli olan, çok özel promosyonel fiyatlarla Malezya’yı keşfetmek için fırsatlar da sunuluyor. Detaylı bilgi için; http://ift.tt/2mcjC5c



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FiokHe
via IFTTT

Corendon Airlines’tan Ek Seferler Corendon Airlines, Gazipaşa Havalimanı’na Ek Seferler Düzenliyor! Avrupa’dan Türkiye’ye en fazla yolcu taşıyan havayollarından biri olan Corendon Airlines, Gazipaşa Havalimanı’na 2018 sezonunda düzenleyeceği uçuş sayısını arttırdığını açıkladı. Hollanda, Belçika, Almanya ve İskandinav ülkelerinden Alanya’ya uçuşlar düzenleyen Corendon Airlines, 2018 yazında programına eklediği ilave seferler ile Köln, Stuttgart ve Hannover’den de Gazipaşa’ya uçuşlar düzenlemeye başlayacağını açıkladı. Corendon Airlines, Mayıs 2018 itibariyla Gazipaşa Havalimanına her Çarşamba ve Cuma Köln’den; her Cuma Stuttgart ve Hannover’den seferler düzenleyecek.   Corendon Airlines Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, ek seferler ile ilgili olarak “Gazipaşa Havalimanı, hem Alanya için hem de tur operatörleri için çok önemli bir konumda. Biz de bu sebeple 4 Nisan 2012’de ilk kez Gazipaşa Havalimanı’na uçmuş ve bu uçuş ile Gazipaşa Havalimanı’na ilk yolcu uçağını indiren firma olmuştuk. Sayın Dışişleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu’nun arzusu ile 2018 turizm sezonunda Gazipaşa Havalimanı’na düzenlediğimiz uçuş sayısını arttırmaya karar verdik. Bu ek seferler ile Alanya’ya daha fazla Alman turist getirmeyi hedefliyoruz. Fakat bizim gibi havayollarının düzenleyeceği ek seferler tek başına yeterli olmayacaktır. Bizlere yerel otoriteler ve Gazipaşa Havalimanı İşletmesinin yanı sıra tüm Alanyalı acente ve otel işletmecilerinin ve sivil toplum kuruluşlarının da reklam ve tanıtım çalışmalarında destek olması; bu uçuşları hem Alanya’da hem Avrupa’da duyurması gerekir.” şeklinde konuştu. Corendon Airlines, geçtiğimiz günlerde Mayıs 2018’de filosuna katacağını açıkladığı ve Türkiye’de ilk kez uçacak olan Boeing’in yeni gözdesi 737 Max 8’in de Gazipaşa Havalimanı için planlandığını açıkladı. Sky Interior kabin dizaynına sahip Boeing 737 MAX 8, LED ışıklandırmaları ve ferah kabin tasarımıyla yolculara benzersiz bir uçuş deneyimi yaşatırken %20 daha az yakıt tüketiyor. 3.515 mil (5.656 km) menzil özelliği sayesinde MAX 8, Boeing 737 Next Generation serisine oranla daha uzun mesafelere ulaşabiliyor. Üstün yakıt tasarrufu özelliği ile karbon emisyonunu da azaltan yeni seri, rakiplerine oranla hem daha çevreci hem de günümüz tek koridorlu uçak modellerine göre % 40 daha sessiz. MAX serisi ayrıca yeni aerodinamik tasarımıyla dikkat çekerken yüksek teknoloji ürünü “wingletler” sayesinde % 1,5 ekstra yakıt tasarrufu sağlıyor. Updated to Q6 version from Q5 Dec. 2014

UTİKAD, “ordino belgesi” ni Sayın Akdağ’a ayrıntılı olarak anlattı Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, Türk lojistik sektörünün sorunlarını, çözüm önerilerini ve yatırım ortamını iyileştirmeye yönelik görüşlerini Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’a aktardı. 5 Ocak 2018 Cuma günü gerçekleşen ve 3 saat süren ziyaret esnasında UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, geçtiğimiz aylarda gündeme gelen ‘ordino belgesi’ni Sayın Akdağ’a ayrıntılı olarak anlattı. Ordino belgesine getirilen tavan ücretin gerekliliğini belirten Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, “Serbest rekabet ortamının tam olarak oluştuğuna inanırsak ordino tavan ücretini kaldırırız” dedi. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve Genel Müdür Cavit Uğur, kapsamlı ziyarette hazırlıkları süren Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yönetmeliği ile ilgili olarak sektörün beklentilerini de Başbakan Yardımcısı Akdağ’a sundu. Ziyarette aynı zamanda Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ’ın sorumluluğunda bulunan Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu çalışmaları kapsamında Türkiye’nin Dünya Bankası 2018 İş Yapılabilirlik Raporu’ndaki yerinin yükseltilmesi konusunda lojistik sektörü ile ilgili atılması gereken adımlar da görüşüldü. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, 5 Ocak 2018 Cuma günü Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’ı makamında ziyaret etti. 3 saat süren görüşmede ithalat taşıma süreci, ordino belgesinin işlevi ve önemi ile yatırım ortamını iyileştirmeye yönelik öneriler detaylı olarak görüşüldü. Dünya Bankası’nın 2018 İş Yapılabilirlik Raporu’nda taşımacılık ve lojistik iş süreleriyle maliyetlerinin OECD ülkeleri ortalamalarından yüksek çıkması üzerine Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu (YOİKK) çalışmalarından sorumlu Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ Türkiye ülke puanının bu rapor sıralamasında daha yukarı seviyelere çıkması için ithalat ve ihracatta gümrüklerde geçen sürelerle dış ticaret firmalarının karşılaştığı maliyetleri iyileştirme çalışmalarına geçtiğimiz aylarda başlamıştı. SERBEST REKABET ORTAMI OLUŞURSA TAVAN FİYAT UYGULAMASI KALKABİLİR UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener bahse konu Dünya Bankası raporunun sonuçlarının, ilgili anket senaryolarına hakim olmayan ve piyasa gerçeklerini bilmeyen birkaç firmanın yanıtlaması nedeniyle yanlış çıktığını belirterek, rapordaki ücretlerin gerçeklerle bağdaşmadığını Sayın Başbakan Yardımcısına aktardı. Eldener, “Özellikle eksik ve art niyetli bilgilerle yanlış yönlendirilen bazı oda ve birliklerle sivil toplum kuruluşları, konuyu sadece taşımacılıkta alınan ordino bedeline indirgemişti. Gümrük kanununda yer almadığı için hukuksuz olduğu iddia edilen ordino belgesinin işlevini, hukuki dayanaklarını ve uluslararası önemini sayın Başbakan Yardımcımıza detaylı olarak aktardık. İthalat sürecini adım adım izah ettik, süreçte tıkanan noktaları, maliyeti arttıran ve özellikle kamudan kaynaklanan unsurları ifade ettik” dedi. Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ‘ın ordino belgesinin ne olduğunu, işlevini ve gerekliliğini gayet iyi anladığının altını çizen Eldener, “Sayın Akdağ maliyetlerin indirilmesi çalışmalarına bir yerden başlamak gerektiğini, bu nedenle ordino belgesi için bir tavan ücreti getirildiğini belirtti. Ancak serbest rekabet ortamının tam olarak oluştuğuna inanılırsa ordino tavan ücretinin kaldırılabileceğini de söyledi” diye konuştu. YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRECEK ÖNLEMLER GEREKİYOR UTİKAD olarak ticaret kanunlarına tabi olan ve Türkiye’nin en önemli hizmet ihracatçısı sektörlerinden birisini oluşturan taşımacılık ve lojistik mesleğinin hizmet kalemlerine, serbest rekabeti önleyecek şekilde taban veya tavan ücret sınırlaması getirilmesine karşı olduklarını Sayın Başbakan Yardımcısı Akdağ’a da aktardıklarını ifade eden Eldener, “Yatırım ortamı bazı münferit olaylarda karşılaşılan yüksek ordino ücretinin veya diğer hizmet kalemlerinin tavan ücretlerle baskılanmasıyla değil, gerçekten yatırım ortamını iyileştirecek önlemlerle, kamudan kaynaklanan maliyetlerin azaltılmasıyla, yüksek kira bedelleriyle özel sektöre kiralanan havalimanı, deniz limanı veya gümrüklü sahaların makul ve ekonomik düzeylerde kullanıma sunulmasıyla sağlanabilecektir” dedi. ELDENER: “TİO YÖNETMELİĞİ İLE YENİ BİR MALİ YÜK GETİRİLMEMELİ” Eldener, özellikle geçen haftalarda taslağı yayınlanan Taşıma İşleri Organizatörleri Yönetmeliği ile zaten ciddi bir rekabet ortamında faaliyetlerini sürdüren taşıma işleri organizatörlerine yönelik olarak yeniden yüksek bir belge ücreti çıkartılmasının planlandığını aktardıklarını belirterek, devletten zaten kanunlar gereği ticari faaliyetlerini yasal bir çerçevede ve kayıt altında yürüten, mevcut piyasa rekabetinden dolayı karlılık oranları çok düşmüş olan taşıma işleri organizatörlerine yeni bir mali yük getirilmemesini istediklerini belirtti. Sektörün eğitim ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi yönündeki her çalışmaya katkıda bulunduklarını ve bunun Derneğin en önemli amaçlarından birisi olduğunu belirten Eldener “Yönetmelik, devlete yeni bir gelir kapısı yaratmayı amaçlayan ama sektörü yok edecek veya kayıt dışına itecek şekilde dünyanın hiçbir ülkesinde olmayan yüksek belge ücreti getirmemeli. Ama sektörün iş yapma kalitesini artıracak her adıma biz de destek olacağız” dedi. ANADOLU LOJİSTİK TARİHİ KİTABI ARMAĞAN EDİLDİ Ziyaretin sonunda Emre Eldener ve Cavit Uğur, UTİKAD’ın bugüne dek yayınladığı tüm kitaplara ek olarak son yayınlanan “Anadolu Lojistik Tarihi” kitabını Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’a takdim ederek, sektöre yönelik ilgisi ve yatırım ortamını iyileştirecek destekleri için teşekkür etti.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, Türk lojistik sektörünün sorunlarını, çözüm önerilerini ve yatırım ortamını iyileştirmeye yönelik görüşlerini Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’a aktardı. 5 Ocak 2018 Cuma günü gerçekleşen ve 3 saat süren ziyaret esnasında UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, geçtiğimiz aylarda gündeme gelen ‘ordino belgesi’ni Sayın Akdağ’a ayrıntılı olarak anlattı.

Ordino belgesine getirilen tavan ücretin gerekliliğini belirten Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, “Serbest rekabet ortamının tam olarak oluştuğuna inanırsak ordino tavan ücretini kaldırırız” dedi.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve Genel Müdür Cavit Uğur, kapsamlı ziyarette hazırlıkları süren Taşıma İşleri Organizatörlüğü Yönetmeliği ile ilgili olarak sektörün beklentilerini de Başbakan Yardımcısı Akdağ’a sundu.

Ziyarette aynı zamanda Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ’ın sorumluluğunda bulunan Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu çalışmaları kapsamında Türkiye’nin Dünya Bankası 2018 İş Yapılabilirlik Raporu’ndaki yerinin yükseltilmesi konusunda lojistik sektörü ile ilgili atılması gereken adımlar da görüşüldü.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, 5 Ocak 2018 Cuma günü Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’ı makamında ziyaret etti. 3 saat süren görüşmede ithalat taşıma süreci, ordino belgesinin işlevi ve önemi ile yatırım ortamını iyileştirmeye yönelik öneriler detaylı olarak görüşüldü.

Dünya Bankası’nın 2018 İş Yapılabilirlik Raporu’nda taşımacılık ve lojistik iş süreleriyle maliyetlerinin OECD ülkeleri ortalamalarından yüksek çıkması üzerine Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu (YOİKK) çalışmalarından sorumlu Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ Türkiye ülke puanının bu rapor sıralamasında daha yukarı seviyelere çıkması için ithalat ve ihracatta gümrüklerde geçen sürelerle dış ticaret firmalarının karşılaştığı maliyetleri iyileştirme çalışmalarına geçtiğimiz aylarda başlamıştı.

SERBEST REKABET ORTAMI OLUŞURSA TAVAN FİYAT UYGULAMASI KALKABİLİR

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener bahse konu Dünya Bankası raporunun sonuçlarının, ilgili anket senaryolarına hakim olmayan ve piyasa gerçeklerini bilmeyen birkaç firmanın yanıtlaması nedeniyle yanlış çıktığını belirterek, rapordaki ücretlerin gerçeklerle bağdaşmadığını Sayın Başbakan Yardımcısına aktardı. Eldener, “Özellikle eksik ve art niyetli bilgilerle yanlış yönlendirilen bazı oda ve birliklerle sivil toplum kuruluşları, konuyu sadece taşımacılıkta alınan ordino bedeline indirgemişti. Gümrük kanununda yer almadığı için hukuksuz olduğu iddia edilen ordino belgesinin işlevini, hukuki dayanaklarını ve uluslararası önemini sayın Başbakan Yardımcımıza detaylı olarak aktardık. İthalat sürecini adım adım izah ettik, süreçte tıkanan noktaları, maliyeti arttıran ve özellikle kamudan kaynaklanan unsurları ifade ettik” dedi. Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ‘ın ordino belgesinin ne olduğunu, işlevini ve gerekliliğini gayet iyi anladığının altını çizen Eldener, “Sayın Akdağ maliyetlerin indirilmesi çalışmalarına bir yerden başlamak gerektiğini, bu nedenle ordino belgesi için bir tavan ücreti getirildiğini belirtti. Ancak serbest rekabet ortamının tam olarak oluştuğuna inanılırsa ordino tavan ücretinin kaldırılabileceğini de söyledi” diye konuştu.

YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRECEK ÖNLEMLER GEREKİYOR

UTİKAD olarak ticaret kanunlarına tabi olan ve Türkiye’nin en önemli hizmet ihracatçısı sektörlerinden birisini oluşturan taşımacılık ve lojistik mesleğinin hizmet kalemlerine, serbest rekabeti önleyecek şekilde taban veya tavan ücret sınırlaması getirilmesine karşı olduklarını Sayın Başbakan Yardımcısı Akdağ’a da aktardıklarını ifade eden Eldener, “Yatırım ortamı bazı münferit olaylarda karşılaşılan yüksek ordino ücretinin veya diğer hizmet kalemlerinin tavan ücretlerle baskılanmasıyla değil, gerçekten yatırım ortamını iyileştirecek önlemlerle, kamudan kaynaklanan maliyetlerin azaltılmasıyla, yüksek kira bedelleriyle özel sektöre kiralanan havalimanı, deniz limanı veya gümrüklü sahaların makul ve ekonomik düzeylerde kullanıma sunulmasıyla sağlanabilecektir” dedi.

ELDENER: “TİO YÖNETMELİĞİ İLE YENİ BİR MALİ YÜK GETİRİLMEMELİ”

Eldener, özellikle geçen haftalarda taslağı yayınlanan Taşıma İşleri Organizatörleri Yönetmeliği ile zaten ciddi bir rekabet ortamında faaliyetlerini sürdüren taşıma işleri organizatörlerine yönelik olarak yeniden yüksek bir belge ücreti çıkartılmasının planlandığını aktardıklarını belirterek, devletten zaten kanunlar gereği ticari faaliyetlerini yasal bir çerçevede ve kayıt altında yürüten, mevcut piyasa rekabetinden dolayı karlılık oranları çok düşmüş olan taşıma işleri organizatörlerine yeni bir mali yük getirilmemesini istediklerini belirtti. Sektörün eğitim ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi yönündeki her çalışmaya katkıda bulunduklarını ve bunun Derneğin en önemli amaçlarından birisi olduğunu belirten Eldener “Yönetmelik, devlete yeni bir gelir kapısı yaratmayı amaçlayan ama sektörü yok edecek veya kayıt dışına itecek şekilde dünyanın hiçbir ülkesinde olmayan yüksek belge ücreti getirmemeli. Ama sektörün iş yapma kalitesini artıracak her adıma biz de destek olacağız” dedi.

ANADOLU LOJİSTİK TARİHİ KİTABI ARMAĞAN EDİLDİ

Ziyaretin sonunda Emre Eldener ve Cavit Uğur, UTİKAD’ın bugüne dek yayınladığı tüm kitaplara ek olarak son yayınlanan “Anadolu Lojistik Tarihi” kitabını Başbakan Yardımcısı Sayın Recep Akdağ’a takdim ederek, sektöre yönelik ilgisi ve yatırım ortamını iyileştirecek destekleri için teşekkür etti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2m7A9Y2
via IFTTT

Corendon Airlines’tan Ek Seferler


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CXcPqB