4 Ocak 2018 Perşembe

Türk Hava Yolları 2018 yılı hedeflerini açıkladı Türk Hava Yolları rekor üstüne rekor kırdığı 2017 yılının ardından 2018 yılı için de hedeflerini belirledi. Bayrak taşıyıcı havayolu üçüncü havalimanına geçişin de gerçekleşeceği 2018 yılında, Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı başkanlığında toplanan Yönetim Kurulu’nda şirketin (konsolide olmayan bütçe çerçevesinde) 2018 yılı hedeflerini belirledi. Buna göre; Trafik Gelişimi;   2018 yılında iç hatlarda 33 milyon; dış hatlarda 41 milyon olmak üzere toplam 74 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir Türkiye’de %10, Orta Doğu’da %9, Avrupa’da %6, Uzak Doğu’da %6, Amerika’da %4, Afrika’da %3 kapasite artışı gerçekleştirerek toplamda %5-%6 artışla yaklaşık 183 Milyar AKK seviyelerine ulaşılması planlanırken, yolcu doluluk oranının %79-%80 aralığında olması beklenmektedir. 2018 yılında %21 artış ile 1.3 milyon ton kargo taşınması hedeflenmektedir. Finansal Gelişim (Solo);   2018 yılında toplam akaryakıt tüketiminde %9 artış öngörülmektedir. 2018 yılı hedge dahil ortalama jet yakıtı maliyetinin ton başına 633 USD olması beklenmektedir. Yaklaşık 11,8 Milyar USD tutarında satış geliri elde edilmesi hedeflenmektedir. Yakıt hariç birim giderlerde  %3-%5 arasında artış beklenmektedir. Solo EBITDAR marjının %21-%22 arasında, konsolide EBITDAR marjının ise %23-%24 arasında olması hedeflenmektedir. ​ Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 329 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiyehttp://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya  Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

Türk Hava Yolları rekor üstüne rekor kırdığı 2017 yılının ardından 2018 yılı için de hedeflerini belirledi. Bayrak taşıyıcı havayolu üçüncü havalimanına geçişin de gerçekleşeceği 2018 yılında, Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı başkanlığında toplanan Yönetim Kurulu’nda şirketin (konsolide olmayan bütçe çerçevesinde) 2018 yılı hedeflerini belirledi. Buna göre;

Trafik Gelişimi;

 

  • 2018 yılında iç hatlarda 33 milyon; dış hatlarda 41 milyon olmak üzere toplam 74 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir
  • Türkiye’de %10, Orta Doğu’da %9, Avrupa’da %6, Uzak Doğu’da %6, Amerika’da %4, Afrika’da %3 kapasite artışı gerçekleştirerek toplamda %5-%6 artışla yaklaşık 183 Milyar AKK seviyelerine ulaşılması planlanırken, yolcu doluluk oranının %79-%80 aralığında olması beklenmektedir.
  • 2018 yılında %21 artış ile 1.3 milyon ton kargo taşınması hedeflenmektedir.

Finansal Gelişim (Solo);

 

  • 2018 yılında toplam akaryakıt tüketiminde %9 artış öngörülmektedir.
  • 2018 yılı hedge dahil ortalama jet yakıtı maliyetinin ton başına 633 USD olması beklenmektedir.
  • Yaklaşık 11,8 Milyar USD tutarında satış geliri elde edilmesi hedeflenmektedir.
  • Yakıt hariç birim giderlerde  %3-%5 arasında artış beklenmektedir.
  • Solo EBITDAR marjının %21-%22 arasında, konsolide EBITDAR marjının ise %23-%24 arasında olması hedeflenmektedir.

Türk Hava Yolları Hakkında:

1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 329 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 251 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 300 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiyehttp://ift.tt/TpSd7u web adresinden veya

 FacebookTwitterYoutubeLinkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

Star İttifakı Hakkında:

Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CDhcXC
via IFTTT

Türk Hava Yolları 2018 yılı hedeflerini açıkladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CDhcXC

3 Ocak 2018 Çarşamba

DAMMAM’A KARGO


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye http://ift.tt/2AiDBnK

CİDDE’YE KARGO


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye http://ift.tt/2CyHY3f

Riyad’a Kargo


via Uçak Kargo | Hava Kargo | Kargo Taşımacılığı | Hava Kargo Türkiye http://ift.tt/2Cxwwop

Türkiye’de havayolu ile yolculuk yapan yolcuların Wi-Fi’a olan talebi gittikçe yükseliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CAKuG2

Türkiye’de havayolu ile yolculuk yapan yolcuların Wi-Fi’a olan talebi gittikçe yükseliyor Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçları açıklandı. Türkiye’de havayolu ile yolculuk yapan yolcuların Wi-Fi’a olan talebi gittikçe yükseliyor   Dünya genelinde yolcuların %60’ı uçak içerisinde Wi-Fi kullanımının lüks bir araç olmaktan çıkıp zorunlu bir kullanım haline geldiğine inanıyor. Yolcuların %61’i uçuş sırasında yüksek kaliteli Wi-Fi kullanımını, uçuş anında sunulan eğlence paketlerine tercih ediyor. Uçuş sırasında iyi bir bağlantı deneyimi yaşayan yolcuların %45’i, ücretsiz uçuş anı eğlencelerini kullanmaktansa Wi-Fi için para ödemeyi tercih ediyor. Çocuklarıyla seyahat eden ebevynlerin %66’sı uçuş sırasında internet bağlantısının “hayat kurtarıcı ” olduğunu söylüyor. Dünyanın önde gelen mobil uydu iletişimi sağlayıcısı Inmarsat’ın(LSE: ISAT.L) pazar araştırması şirketi GfK iş birliğiyle üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçlarına göre uçaklarda sunulan genişbant hizmeti havayolu endüstrisini değiştiriyor ve yolcuların uçuş deneyimine ilişkin beklentilerinde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaratıyor. Yolcuların büyük bir çoğunluğu artık 30.000 fit yükseklikte uçarken de aynı karada sahip oldukları gibi yüksek seviyede bağlanabilirlik ve çevrimiçi hizmetlere erişim hizmetinden yararlanmak istiyor. Hal böyleyken, yolcuların %60’ı Wi-Fi kullanımının bir lüks olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğini savunuyor. Tüm dünyada uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların çoğunluğu (%61), havayolu seçimi yaparken belirledikleri önceliklerde Wi-Fi’yı uçuş sırasında sunulan eğlencelere göre daha üst sıralara yerleştiriyor. Havayolu şirketlerinin tüm pazarlarda Wi-Fi hizmetleri sunmak ya da mevcut Wi-Fi hizmetlerini bir üst seviyeye taşımak için rekabet içinde bulunduğu günümüzde, yolcuların yüksek kaliteli genişbant sunan havayolunu tercih etme şansı bulunuyor ve yakın zamanda bu hizmeti sunmayan şirketlere sırtını dönmesi bekleniyor. Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (%44), internette kesintisiz gezinti yapmalarını sağlayacak bağlanabilirlik hizmetini sunmaması durumunda önümüzdeki bir yıl içerisinde tercih ettikleri havayolu ile uçmaktan vazgeçeceğini söylüyor. Akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi kişisel cihazlarla bağlanabilme özelliği, uçuş esnasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşamış yolcular için %40 ile havayolu seçiminde ilk üç değerlendirme kriteri arasına girmiş durumda. Bunun öncesinde %53 ile bilet fiyatı ve %44 ile uçuş slotu (koltuk) bulabilmek yer alıyor. Ayrıca daha önce uçuş sırasında Wi-Fi kullanmış olup iş seyahati yapan kesim %56 oranıyla çevrimiçi kalmanın ve uçuş sırasında da çalışabilmenin müşteri deneyimini büyük ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor. Bu alanda yapılmış en büyük küresel yolcu araştırması olan araştırma, Avrupa, Ortadoğu, Asya Pasifik ve Kuzey ve Latin Amerika’da 18 ülkeden 9.000 havayolu yolcusunun yanıtlarını yansıtıyor. Inmarsat Avrupa Satış, Gelir ve Uçuş Esnası Hizmetlerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mario Franci sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, “Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi hizmeti, insanların uçuş hakkındaki düşüncelerini ve havada geçirdikleri zamanın niteliğini değiştiriyor. Bu süreyi ister çalışmak ister aile ve arkadaşlarla bağlantı kurmak ya da alışveriş ve eğlenceli içeriklere göz atmakla geçiriyor olsunlar, uçuş esnasında genişbant hizmetinin bulunup bulunmaması bir havayolunun tercih edilmesinde önemli bir faktör haline geldi. Her yıl gerçekleştirdiğimiz Uçun Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması, yolcuların düşüncelerini öğrenmek için iyi bir barometre haline geldi. Bu yılki anket, yolcuların %60’ının uçak içerisinde Wi-Fi kullanımını artık lüks değil bir zorunluluk olarak gördüğünü gösteriyor. Daha fazla insan uçuş esnasında bağlanabilirlik deneyimi yaşadıkça bu oran daha da artacak. Bağlanabilirliğin havayollarına sunduğu fırsatların göz ardı edilemeyeceği çok açık“ diye konuştu. Türkiye anketinden öne çıkan notlar Türkiye’de yolcuların %55’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir. Türkiye’de uçuş sırasında Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların %38’i Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor. Türkiye’de yolcuların %84’ü uzun mesafe uçuşlarında, %77’si orta mesafe uçuklarında, %68’i ise kısa mesafe uçuşlarında uçuş içi bağlanabilirliği için para ödeyebileceklerini söylüyor. Avrupa anketinden öne çıkan notlar Avrupalı yolcuların %35’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir. Uçuş sırasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşayan Avrupalı yolcuların %39’u, Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor. Avrupalı iş insanları Wi-Fi’ı hem iş hem iş dışı amaçlarla kullanıyor: %34 e-postalarına bakıyor, %33 web‘de dolaşıyor, %28 sosyal paylaşım ağlarında geziniyor ve 12%’si iş amaçlı araçları kullanıyor. Avrupa’da eğlence amaçlı uçuş yapanlar cihazlarını diledikleri şekilde kullanma özgürlüğünü seviyor: %49 birden fazla cihazla bağlanırken, çocuklarla seyahat edenlerde bu oran %65’e çıkıyor. Uçuş esnasında Wi-Fi kullanımından tatmin olan Avrupalıların %40’ı Wi-Fi bulunmasının eğlence amaçlı uçuşlarını önemli ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor. Bu oran iş amaçlı uçuşlarda %49’a çıkıyor. Uçuş sırasında iyi kalitede bağlanabilir deneyimi yaşayan Avrupalı uçak yolcularının neredeyse yarısı (%46), aynı deneyimi arkadaşlarına da tavsiye edeceğini söylüyor. Bağlantı sağlandığında Avrupalı yolcular uçuş sürelerinin üçte birinden fazlasını (%36) Wi-Fi kullanarak geçirirken, uykuda geçirdikleri süre yalnızca %11. Avrupalı yolcuların %46’sı uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor. Avrupalı katılımcılarının %30’u uçuş sırasında gerçekleştirdiği satın alımların teslimatının evinde olmasını tercih ediyor. Küresel Araştırma anketinden çıkan önemli notlar şunlardır: Çocuklarıyla birlikte seyahat eden ailelerin üçte ikisi (%66), çocukların uçuş esnasında meşgul olmasına yardımcı olan Wi-Fi’un “hayat kurtarıcı” olduğunu söylüyor. Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi’dan yararlanan yolcuların %61’i Wi-Fi’ın uçuş sırasında sunulan eğlence hizmetlerinden daha önemli olduğunu söylüyor; %45’i ise ücretsiz eğlence hizmetlerinden yararlanmak yerine Wi-Fi için para ödemeyi tercih edeceğini belirtiyor. Yolcuların %56’sı yetersiz Wi-Fi hizmetinin uçak yolcuları arasında önemli bir hayal kırıklığı sebebi olduğuna inanıyor. Yolcuların %61’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir. Eğlence amaçlı kısa mesafe uçuşlarda uçuş esnasında bağlanabilirlik için ödeme yapmaya hazır yolcuların oranı %77. Bu, 2016 yılındaki %64’lük orana göre ciddi bir artış anlamına geliyor. Ödeme yapmaya en yatkın kesimler arasında 25-34 yaş grubu, çocuklarıyla yolculuk eden aileler, Asya Pasifik ve ABD’de yolculuk yapanlar yer alıyor. Yolcuların %89’u eğlence amaçlı uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi kullanmak için ödeme yapma konusunda istekli. Yolcuların bağlanabilirlik konusundaki beklentileri en çok Asya Pasifik bölgesinde artıyor. Burada yolcuların %91’i uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi için ödeme yapmaya istekli görünüyor. Yolcuların %52’si uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor. Bu da uçuş esnasında e-ticaret konusunda büyük fırsatlar olduğunu gösteriyor. Dünyada her uçağa ve uçuş rotasına eksiksiz bağlanabilirlik getiren Inmarsat, küresel havacılık sektöründe dönüşüm yaratıyor. Inmarsat, dünyada yeni nesil kapsamlı Yüksek Verimli Uydu (HTS) ağı genişletme hizmeti olan ilk ve tek tedarikçidir. Aynı zamanda kabinden kokpite kadar tüm uçak içerisinde bağlantı kurmayı sağlayan tek havayolu genişbant tedarikçisidir. Inmarsat’ın dünya lideri yolcu çözümleri, endüstri standart sertifikalı güvenlik ve operasyon hizmetleri ile tamamlanmaktadır. Yolcular karada sahip oldukları genişbant hizmetleriyle eşit derecede bir kabin içi bağlanabilirlik deneyimi yaşayarak internette gezinebilir, videolar izleyebilir, sosyal medya hesaplarını kontrol edebilir ve çok daha fazlasını yapabilir. Avrupa Havacılık Ağı (EAN), Inmarsat tarafından işletilen bir uydu aracılığıyla bağlanabilirliği ve Deutsche Telekom’un işlettiği tamamlayıcı bir LTE tabanlı karasal ağı entegre eden dünyadaki ilk çözümdür. Bu çözüm, Avrupalı yolculara, kişisel cihazlarını internet tarama, video izleme, oyun oynama ve diğer çevrimiçi servisleri eşsiz yüksek kapasite ve düşük gecikme performansıyla kullanma imkanı sunuyor.

Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçları açıklandı.

Türkiye’de havayolu ile yolculuk yapan yolcuların Wi-Fi’a olan talebi gittikçe yükseliyor

 

Dünya genelinde yolcuların %60’ı uçak içerisinde Wi-Fi kullanımının lüks bir araç olmaktan çıkıp zorunlu bir kullanım haline geldiğine inanıyor.

Yolcuların %61’i uçuş sırasında yüksek kaliteli Wi-Fi kullanımını, uçuş anında sunulan eğlence paketlerine tercih ediyor.

Uçuş sırasında iyi bir bağlantı deneyimi yaşayan yolcuların %45’i, ücretsiz uçuş anı eğlencelerini kullanmaktansa Wi-Fi için para ödemeyi tercih ediyor.

Çocuklarıyla seyahat eden ebevynlerin %66’sı uçuş sırasında internet bağlantısının “hayat kurtarıcı ” olduğunu söylüyor.

Dünyanın önde gelen mobil uydu iletişimi sağlayıcısı Inmarsat’ın(LSE: ISAT.L) pazar araştırması şirketi GfK iş birliğiyle üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçlarına göre uçaklarda sunulan genişbant hizmeti havayolu endüstrisini değiştiriyor ve yolcuların uçuş deneyimine ilişkin beklentilerinde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaratıyor.

Yolcuların büyük bir çoğunluğu artık 30.000 fit yükseklikte uçarken de aynı karada sahip oldukları gibi yüksek seviyede bağlanabilirlik ve çevrimiçi hizmetlere erişim hizmetinden yararlanmak istiyor. Hal böyleyken, yolcuların %60’ı Wi-Fi kullanımının bir lüks olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğini savunuyor. Tüm dünyada uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların çoğunluğu (%61), havayolu seçimi yaparken belirledikleri önceliklerde Wi-Fi’yı uçuş sırasında sunulan eğlencelere göre daha üst sıralara yerleştiriyor.

Havayolu şirketlerinin tüm pazarlarda Wi-Fi hizmetleri sunmak ya da mevcut Wi-Fi hizmetlerini bir üst seviyeye taşımak için rekabet içinde bulunduğu günümüzde, yolcuların yüksek kaliteli genişbant sunan havayolunu tercih etme şansı bulunuyor ve yakın zamanda bu hizmeti sunmayan şirketlere sırtını dönmesi bekleniyor. Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (%44), internette kesintisiz gezinti yapmalarını sağlayacak bağlanabilirlik hizmetini sunmaması durumunda önümüzdeki bir yıl içerisinde tercih ettikleri havayolu ile uçmaktan vazgeçeceğini söylüyor.

Akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi kişisel cihazlarla bağlanabilme özelliği, uçuş esnasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşamış yolcular için %40 ile havayolu seçiminde ilk üç değerlendirme kriteri arasına girmiş durumda. Bunun öncesinde %53 ile bilet fiyatı ve %44 ile uçuş slotu (koltuk) bulabilmek yer alıyor. Ayrıca daha önce uçuş sırasında Wi-Fi kullanmış olup iş seyahati yapan kesim %56 oranıyla çevrimiçi kalmanın ve uçuş sırasında da çalışabilmenin müşteri deneyimini büyük ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor.

Bu alanda yapılmış en büyük küresel yolcu araştırması olan araştırma, Avrupa, Ortadoğu, Asya Pasifik ve Kuzey ve Latin Amerika’da 18 ülkeden 9.000 havayolu yolcusunun yanıtlarını yansıtıyor.

Inmarsat Avrupa Satış, Gelir ve Uçuş Esnası Hizmetlerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mario Franci sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, “Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi hizmeti, insanların uçuş hakkındaki düşüncelerini ve havada geçirdikleri zamanın niteliğini değiştiriyor. Bu süreyi ister çalışmak ister aile ve arkadaşlarla bağlantı kurmak ya da alışveriş ve eğlenceli içeriklere göz atmakla geçiriyor olsunlar, uçuş esnasında genişbant hizmetinin bulunup bulunmaması bir havayolunun tercih edilmesinde önemli bir faktör haline geldi. Her yıl gerçekleştirdiğimiz Uçun Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması, yolcuların düşüncelerini öğrenmek için iyi bir barometre haline geldi. Bu yılki anket, yolcuların %60’ının uçak içerisinde Wi-Fi kullanımını artık lüks değil bir zorunluluk olarak gördüğünü gösteriyor. Daha fazla insan uçuş esnasında bağlanabilirlik deneyimi yaşadıkça bu oran daha da artacak. Bağlanabilirliğin havayollarına sunduğu fırsatların göz ardı edilemeyeceği çok açık“ diye konuştu.

Türkiye anketinden öne çıkan notlar

  • Türkiye’de yolcuların %55’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
  • Türkiye’de uçuş sırasında Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların %38’i Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor.
  • Türkiye’de yolcuların %84’ü uzun mesafe uçuşlarında, %77’si orta mesafe uçuklarında, %68’i ise kısa mesafe uçuşlarında uçuş içi bağlanabilirliği için para ödeyebileceklerini söylüyor.

Avrupa anketinden öne çıkan notlar

  • Avrupalı yolcuların %35’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
  • Uçuş sırasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşayan Avrupalı yolcuların %39’u, Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor.
  • Avrupalı iş insanları Wi-Fi’ı hem iş hem iş dışı amaçlarla kullanıyor: %34 e-postalarına bakıyor, %33 web‘de dolaşıyor, %28 sosyal paylaşım ağlarında geziniyor ve 12%’si iş amaçlı araçları kullanıyor.
  • Avrupa’da eğlence amaçlı uçuş yapanlar cihazlarını diledikleri şekilde kullanma özgürlüğünü seviyor: %49 birden fazla cihazla bağlanırken, çocuklarla seyahat edenlerde bu oran %65’e çıkıyor.
  • Uçuş esnasında Wi-Fi kullanımından tatmin olan Avrupalıların %40’ı Wi-Fi bulunmasının eğlence amaçlı uçuşlarını önemli ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor. Bu oran iş amaçlı uçuşlarda %49’a çıkıyor.
  • Uçuş sırasında iyi kalitede bağlanabilir deneyimi yaşayan Avrupalı uçak yolcularının neredeyse yarısı (%46), aynı deneyimi arkadaşlarına da tavsiye edeceğini söylüyor.

Bağlantı sağlandığında Avrupalı yolcular uçuş sürelerinin üçte birinden fazlasını (%36) Wi-Fi kullanarak geçirirken, uykuda geçirdikleri süre yalnızca %11.

  • Avrupalı yolcuların %46’sı uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor.
  • Avrupalı katılımcılarının %30’u uçuş sırasında gerçekleştirdiği satın alımların teslimatının evinde olmasını tercih ediyor.

Küresel Araştırma anketinden çıkan önemli notlar şunlardır:

  • Çocuklarıyla birlikte seyahat eden ailelerin üçte ikisi (%66), çocukların uçuş esnasında meşgul olmasına yardımcı olan Wi-Fi’un “hayat kurtarıcı” olduğunu söylüyor.
  • Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi’dan yararlanan yolcuların %61’i Wi-Fi’ın uçuş sırasında sunulan eğlence hizmetlerinden daha önemli olduğunu söylüyor; %45’i ise ücretsiz eğlence hizmetlerinden yararlanmak yerine Wi-Fi için para ödemeyi tercih edeceğini belirtiyor.
  • Yolcuların %56’sı yetersiz Wi-Fi hizmetinin uçak yolcuları arasında önemli bir hayal kırıklığı sebebi olduğuna inanıyor.
  • Yolcuların %61’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
  • Eğlence amaçlı kısa mesafe uçuşlarda uçuş esnasında bağlanabilirlik için ödeme yapmaya hazır yolcuların oranı %77. Bu, 2016 yılındaki %64’lük orana göre ciddi bir artış anlamına geliyor. Ödeme yapmaya en yatkın kesimler arasında 25-34 yaş grubu, çocuklarıyla yolculuk eden aileler, Asya Pasifik ve ABD’de yolculuk yapanlar yer alıyor.
  • Yolcuların %89’u eğlence amaçlı uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi kullanmak için ödeme yapma konusunda istekli.
  • Yolcuların bağlanabilirlik konusundaki beklentileri en çok Asya Pasifik bölgesinde artıyor. Burada yolcuların %91’i uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi için ödeme yapmaya istekli görünüyor.
  • Yolcuların %52’si uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor. Bu da uçuş esnasında e-ticaret konusunda büyük fırsatlar olduğunu gösteriyor.
  • Dünyada her uçağa ve uçuş rotasına eksiksiz bağlanabilirlik getiren Inmarsat, küresel havacılık sektöründe dönüşüm yaratıyor. Inmarsat, dünyada yeni nesil kapsamlı Yüksek Verimli Uydu (HTS) ağı genişletme hizmeti olan ilk ve tek tedarikçidir. Aynı zamanda kabinden kokpite kadar tüm uçak içerisinde bağlantı kurmayı sağlayan tek havayolu genişbant tedarikçisidir. Inmarsat’ın dünya lideri yolcu çözümleri, endüstri standart sertifikalı güvenlik ve operasyon hizmetleri ile tamamlanmaktadır. Yolcular karada sahip oldukları genişbant hizmetleriyle eşit derecede bir kabin içi bağlanabilirlik deneyimi yaşayarak internette gezinebilir, videolar izleyebilir, sosyal medya hesaplarını kontrol edebilir ve çok daha fazlasını yapabilir. Avrupa Havacılık Ağı (EAN), Inmarsat tarafından işletilen bir uydu aracılığıyla bağlanabilirliği ve Deutsche Telekom’un işlettiği tamamlayıcı bir LTE tabanlı karasal ağı entegre eden dünyadaki ilk çözümdür. Bu çözüm, Avrupalı yolculara, kişisel cihazlarını internet tarama, video izleme, oyun oynama ve diğer çevrimiçi servisleri eşsiz yüksek kapasite ve düşük gecikme performansıyla kullanma imkanı sunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CAKuG2
via IFTTT