
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Ocak 2018 Çarşamba
THKÜ ve THK Teknik İşbirliğiyle Uygulamalı Havacılık Eğitimi Modeli

THKÜ ve THK Teknik İşbirliğiyle Uygulamalı Havacılık Eğitimi Modeli Türk Hava Kurumu Üniversitesi THK Teknik A.Ş. İşbirliğiyle Uygulamalı Havacılık Eğitimi Modelini Daha da Geliştiriyor! Türkiye’de havacılığın öncü kuruluşu Türk Hava Kurumu’nun Üniversitesi, kurum çatısı altında faaliyet gösteren paydaşların kabiliyet ve imkanlarından da yararlanarak Türkiye’de uygulamalı havacılık eğitimi alanında iddiasını büyütüyor. Üniversite ile THK Teknik Uçak Bakım Hizmetleri A.Ş. arasındaki işbirliği, kapsamlı bir protokolle yenilendi. Rektör Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT ile THK Teknik Uçak Bakım Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Rahmi ÖTÜKEN tarafından imzalanan protokol doğrultusunda özellikle THK Üniversitesi Ankara Havacılık Meslek Yüksek Okulu’ndaki havacılık uygulama eğitimleri daha da güçlenecek. THK Teknik A.Ş.’nin uzmanlığı ve sahip olduğu tüm imkanlar Üniversiteli gençlerin daha donanımlı mezun olmaları için seferber edilecek. Bu kapsamda imzalanan protokol şu başlıkları içeriyor: THK Teknik A.Ş. ile THKÜ arasında karşılıklı olarak eğitmen desteği sağlanması, THK Teknik A.Ş. bünyesindeki hangarların öğrencilerin teknik eğitimleri kapsamında kullanılması, THKÜ Uçak Teknolojisi Programı’nın SHGM tarafından yetkilendirilmesi sürecinde THK Teknik A.Ş’nin danışmanlık ve denetim desteği sağlaması, THKÜ Uçak Teknolojisi Programı’nın teknik atölyelerinin kuruluş aşamasında THK Teknik A.Ş. tarafından uzmanlık desteği sağlanması, THKÜ ile THK Teknik A.Ş. personellerinin eğitimleri ya da sertifikasyonları için karşılıklı destek sağlanması, THKÜ ve THK Teknik A.Ş. işbirliği ile yeni projeler geliştirilmesi, İlgili “Task”ların oluşturulmasında THKÜ-THK Teknik A.Ş. işbirliğinin arttırılması, THK Teknik A.Ş.’de görevli eğitmenler tarafından THKÜ öğrencilerine haftada 9 saat uygulama eğitimi verilmesi.
Türk Hava Kurumu Üniversitesi THK Teknik A.Ş. İşbirliğiyle Uygulamalı Havacılık Eğitimi Modelini Daha da Geliştiriyor!
Türkiye’de havacılığın öncü kuruluşu Türk Hava Kurumu’nun Üniversitesi, kurum çatısı altında faaliyet gösteren paydaşların kabiliyet ve imkanlarından da yararlanarak Türkiye’de uygulamalı havacılık eğitimi alanında iddiasını büyütüyor.
Üniversite ile THK Teknik Uçak Bakım Hizmetleri A.Ş. arasındaki işbirliği, kapsamlı bir protokolle yenilendi. Rektör Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT ile THK Teknik Uçak Bakım Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Rahmi ÖTÜKEN tarafından imzalanan protokol doğrultusunda özellikle THK Üniversitesi Ankara Havacılık Meslek Yüksek Okulu’ndaki havacılık uygulama eğitimleri daha da güçlenecek. THK Teknik A.Ş.’nin uzmanlığı ve sahip olduğu tüm imkanlar Üniversiteli gençlerin daha donanımlı mezun olmaları için seferber edilecek.
Bu kapsamda imzalanan protokol şu başlıkları içeriyor:
- THK Teknik A.Ş. ile THKÜ arasında karşılıklı olarak eğitmen desteği sağlanması,
- THK Teknik A.Ş. bünyesindeki hangarların öğrencilerin teknik eğitimleri kapsamında kullanılması,
- THKÜ Uçak Teknolojisi Programı’nın SHGM tarafından yetkilendirilmesi sürecinde THK Teknik A.Ş’nin danışmanlık ve denetim desteği sağlaması,
- THKÜ Uçak Teknolojisi Programı’nın teknik atölyelerinin kuruluş aşamasında THK Teknik A.Ş. tarafından uzmanlık desteği sağlanması,
- THKÜ ile THK Teknik A.Ş. personellerinin eğitimleri ya da sertifikasyonları için karşılıklı destek sağlanması,
- THKÜ ve THK Teknik A.Ş. işbirliği ile yeni projeler geliştirilmesi,
- İlgili “Task”ların oluşturulmasında THKÜ-THK Teknik A.Ş. işbirliğinin arttırılması,
- THK Teknik A.Ş.’de görevli eğitmenler tarafından THKÜ öğrencilerine haftada 9 saat uygulama eğitimi verilmesi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2AhOQwR
via IFTTT
Qatar Airways Başarı Dolu 2017 Qatar Airways Başarıyla Dolu 2017 Yılını Hız Verdiği Büyümesiyle ve Kazandığı 50’den Fazla Ödülle Kutluyor Katar Devleti’nin Ulusal Taşıyıcısı 2017 yılında beklentileri bir kez daha aşarak yeni rotalarını hızla açmaya başladı, uçuş sıklıklarını arttırdı ve ödüllü yeni Birinci Sınıf koltuğu Qsuite’i takdim etti. Havayolları, Skytrax’in ‘Yılın Havayolu Şirketi’ dahil olmak üzere birden fazla kategoride kazandığı 50’den fazla ödülle rekor kırdıkları bir yılın tadını çıkardı. Qatar Airways ayrıca 2017 yılı boyunca 20’inci yıldönümünü gururla kutladı. Qatar Airways, 20 yıllık çalışma dönemini muazzam bir büyüme, ağ açılımı ve rekor sayıda ödüllerle kutluyor.. Bölgesel çevresinin zorluğuna rağmen, Qatar Airways 2017 yılı boyunca yeni rotalar açmayı hızlandırarak, seferlerini iki katına çıkartarak ve ödüllü yeni Birinci Sınıf koltuğu Qsuite’i lanse ederek beklentilerin üzerinde işler yapmaya devam etti. Pek çok havayolu şirketinin kısıntılara gittiği böyle bir dönemde, Qatar Airwaysı dünyaya ödüllü, sınıfında en iyi kabinleri, ikram servisi, uçuş eğlenceleri, salonları ve daha fazlası ile zenginleşmeye devam etti. Qatar Airwaysı Grup CEO’su, Ekselansları Sn. Akbar Al Baker “Bir havayolu şirketi olarak, 20’inci yıldönümümüzü kutladığımız bu yıl bizler için ayrı bir özellik taşıyor. Başarılarımızın yansımalarına baktığımızda, yolcularımızın tatil veya turistik gezilerinin uçağımıza ayak bastıkları anda başladığını hissetmeleri ile göklerde mükemmellik sağlamaya duyduğumuz bağlılığımızı yineliyoruz. Küresel ağımızı genişletme ve yolcularımızı dünyada arzu ettikleri her yere götürme vaadimizi sürdürüyoruz.” “Yirmi yıllık çalışmamız sonucunda, başarılarımızla yetinmeyeceğimize, daha fazla yeniliğe doğru devam edeceğimize ve yolcularımızın her birine, hangi sınıfta seyahat ederlerse etsinler, beş yıldızlı bir tecrübe sunacağımıza söz veriyoruz. Katar Devletine karşı başlatılmış olan yasa dışı ablukaya karşı, herkesi uçağımızda ağırlamaya ve istedikleri yere götürmeye her zamankinden daha fazla istekliyiz.” Rota Genişletme Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketi Qatar Airways, heyecan veren 11 yeni varış noktasını; dünyanın en uzun ticari uçuşu olan Auckland, Yeni Zelanda – Nice, Fransa arası dahil olmak üzere; Dublin, İrlanda Cumhuriyeti; Üsküp; Sohar, Umman; Kiev, Ukrayna; Prag, Çek Cumhuriyeti; Saraybosna, Bosna-Hersek; Adana, Türkiye; Chiang Mai, Thailand ve St. Petersburg, Rusya’yı 2017’de lanse etti. Ek olarak Tayland’da dördüncü varış noktası olan Chiang Mai uçuşlarını lanse eden havayolu, ayrıca Bankok’a her gün beş ve Krabi’ye ise haftanın her günü uçuşmaya başlayarak hem iş hem de turistik gezginlere daha fazla kolaylık ve esneklik sağladı. Ocak 2018’de, havayolunun beşinci Tayland varış noktası olan Pattaya uçuşları da başlayacaktır. Qatar Airways, ayrıca, 1 Ocak 2018’den başlamak üzere, Hanoi’ye günlük direk uçuşlar ekleyecek, ayrıca Ho Chi Minh City’e de uçuşlarını haftada 3’ten 10’a çıkartacaktır. Havayolu şirketi, süperjumbo A380 uçağını Melbourne’de tanıttı ve yakında da Avustralya’daki kapasitesini genişleterek 2018’de Canberra’ya uçuşlarını lanse edecek. Havayolları ayrıca son teknoloji Airbus A350 ile günde iki kez Maldivler’e sefer yapan ilk havayolu şirketi olmaktan gurur duyuyor. Qatar Airways, Varşova, Helsinki ve Moskova’da yolcularındaki artıştan dolayı, Doğu Avrupa, İskandinavya ve Rusya’da çok sayıdaki varış noktalarına yaptığı seferleri iki katına çıkardı, Prag ve Kiev de kısa sürede, yolcu artışı sonucu rotalarına eklendi. Qsuite Qatar Airways yeni Birinci Sınıf koltuğu, Qsuite’i, Mart 2017 ITB Berlin’de küresel çapta bir beğeni ile gururla lanse etti ve Birinci Sınıf deneyimi Busıness kabine getirdi. Qsuite ile tam donanımlı uçak, yaz mevsiminde Doha-Londra uçuşunda tanıtıldı, bunu Paris ve en son New York takip etti, Washington’da yakında eklenecek uçuşlar arasında. Patentli Qatar Airways ürünü olan Qsuite, bu endüstride Business Sınıf’ta ilk kez çift kişilik yatak sunarak şimdiden oldukça fazla ödüle layık görüldü. Ayarlanabilir paneller ve portatif TV monitorları, beraber seyahat eden iş arkadaşlarına, dostlara veya ailelere seyahat ettikleri alanı özel bir süite çevirerek birlikte çalışma, yemek yeme ve sosyalleşme fırsatı veriyor. Kazanılan Ödüller Qatar Airways, 20’inci yılında, her zamankinden daha fazla küresel ödüle layık görülerek, 2017’de rekor kırdığı bir yılın tadını çıkardı. Katar’ın ulusal taşıyıcısı Qatar Airways Ocak’tan beri birden fazla kategoride, 50’den fazla ödül ile, yolcularının beklentilerini fazlasıyla karşılamaya devam ettiğini, ürün geliştirmekteki yenilikçi yaklaşımını ve müşterisine olan bağlılığını kanıtladı. Havayolunun kazandığı, 2017 yılının en prestijli ödülü ‘Yılın Havayolu’, uluslararası hava taşımacılığı kredi derecelendirme organizasyonu Skytrax tarafından verildi. Qatar Airways, ‘Dünyanın En İyi Birinci Sınıfı’, ‘Orta Doğu’nun En İyi Havayolu‘ ve ‘Dünyanın En İyi Birinci Sınıf Havayolu Salonu’ ödüllerini Haziran’da Paris’te yapılan Skytrax ödül töreninde aldı. ‘Yılın Havacılık Yöneticisi‘ ödülü endüstri kurulu CAPA tarafından geçen ay Qatar Airways Grup CEO’su, Ekselansları Sn. Akbar Al Baker’e, liderliği ve yenilikçi yönetimi ile havayolunun ve havacılık endüstrisinin bir bütün olarak gelişmesine yaptığı önderlik için takdim edildi. Ekselansları Sn. Al Baker, ayrıca Haziran 2018’den itibaren başlayacağı, Küresel Havacılık Endüstrisi Kurulu -International Air Transport Association (IATA)- Valiler Kurulu’na Başkan olarak seçildi. Dönüşümlü olarak bir yıllık dönem, Sidney’de yapılacak IATA’nın 2018 Yıllık Genel Toplantısı (AGM) sonrası başlayacak ve 2019 AGM sonuna kadar devam edecek. Filo Genişletme/Yatırımlar Qatar Airways, 2017’de 19 yeni uçak alarak toplam filosunu 212’ye çıkarmıştır. Havayolları ayrıca daha önceki 50 Airbus A320neo siparişini, bu ay başlarında Katar Devleti Emiri Ekselansları Şeyh Tamim bin Hamad Al Thani ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile birlikte, daha büyük olan 50 A321neo ACF (Airbus Esnek Kabin)’i ile arttırmıştır. Qatar Airwaysı tüm dünyada güçlü ortaklıklar kurmaya devam ederek, küresel ortaklarda kalıcı ilişkiler oluşturduğunu ispatlamıştır. Kasım’da Cathay Pacific’e yaptığı yatırım ile toplam sermaye hisselerinin yüzde 9,61’ini satın aldığını ilan etmiştir. Havayolu İtalya’yla olan ilişkilerini daha da güçlendirerek, Meridiana’nın yeni şirketi olan AQA Holding’in yüzde 49’unu almıştır, daha önceki tek hissedar Alisarda yüzde 51’i muhafaza etmektedir. Haziran ayında Qatar Airways 2017 mali yılı için yıllık sonuçlarını açıkladı ve yıllık bazda %21.7’lik net kâr artışı sağladı. Sonuçlar ayrıca yıllık gelir artışının %10,4 olduğunu gösterdi. Kargo Qatar Airways iki yeni Boeing 747-800 ve onüçüncü Boeing 777 yük uçağını teslim alarak, hızlı gelişme ve genişleme yoluna devam etmiştir. Ekim ayında, Qatar Airways Kargo Pittsburgh, Pennsylvania’yı ABD’deki en son yük uçağı varış noktası olarak ilan ederek Pittsburgh’e yük servisi veren ilk havayolu olmuştur. 2017 yılında Buenos Aires, Sao Paolo, Quito, Miami, Phnom Penh ve Yangon’u da özel kargo ağına eklemiş, küresel hava ticareti ve sanayi zincir endüstrisine verdiği desteği göstermiştir. Qatar Airways Kargo’nun altyapısındaki süregelen yatırımı, Katar Devleti’ne Haziran’da başlatılan diplomatik ablukadan sonra artan arzı düzenlemekteki yeteneğini ve kapasitesini ispatlamıştır. Kargo taşıyıcısı Özel Klimatize Kontrol Merkezi ve Kargo Fazlası olmak üzere iki yeni tesis açarak, Katar’a gelen gıda ithalleri için 10,000 metre kare daha fazla ısı-kontrollü idare bölgesi sağlamıştır. Qatar Airways Kargo, 2017’de yüksek hacim, gelir, getiriler ve borsa hisseleri kaydetmiştir ve kilometrede yük tonunda farkedilir artış kaydeden tek küresel kargo taşıyıcı olmuştur Toplum/Sponsorluk Firmanın Sosyal Sorumluluk anlayışı, 2017’de de Qatar Airways’in değerlerindeki önemli yerini devam ettirdi. Havayolu, Official Airline Partner to Orbis UK’deki sponsorluğunu üç yıllığına yeniledi. Qatar Airways 2012’den beri, Orbis ve onun körlüğü önleme programlarının sponsorudur. Havayolu ayrıca, milyonlarca okul dışı çocuğa küresel düzeyde kaliteli ilkokul eğitimi veren Educate-A-Child programının destekçisi olmaya devam etti. Qatar Airways, 2022’ye kadar FIFA’nın Resmi Ortağı ve Resmi Havayolu Şirketi olduğunu ilan etti. Havayolları’nın sponsorluğunu yaptığı etkinliklere Rusya’daki 2018 FIFA Dünya Kupası, FIFA Klübü Dünya Kupası, FIFA Kadınlar Dünya Kupası ve 2022 Qatar’daki FIFA Dünya Kupası da dahil. FIFA’nın Resmi Ortağı olarak, gelecek iki FIFA Dünya Kupasının her birinde iki milyarın üstünde izleyici beklentileri ile Qatar Airways geniş pazarlama ve marka haklarına sahiptir. Havayolu şirketi ayrıca FIFA U-20 Dünya Kupası, FIFA Futsal Dünya Kupası ve FIFA Interactive Dünya Kupası olan dünyanın en büyük online oyun turnuvası gibi müsabakalarda kendini gösterecektir. Qatar Airways, evcil hayvanlarını dünyanın farklı yerlerine götürebilme arayışında olan yolcuların taleplerine yanıt vererek Doha çıkış ve girişli olarak fiyatlarını en düşük oranlara indirmiştir. Evcil hayvanları fazla bagaj olarak Katar’a ve dışına taşıyan yegane havayolu olarak, evcil hayvan ile seyahatin maliyetini dikkate değer şekilde azaltmıştır. Gelecek Qatar Airways, Penang, Malezya; Canberra, Avustralya; Selanik, Yunanistan ve Cardiff, Galler’in de aralarında olduğu heyecan verici yeni varış noktalarını başlatacağı 2018’e coşku ile bakmaktadır. Havayolu şirketi 2018’de ayrıca Airbus A350-1000’i hem müşteri hem de işletmeci olarak lanse edecektir. Qatar Havayolları en yüksek mükemmellik standartları, azim ve yenilikçiliğe olan bağlılığı ile 2017’de ‘Dünyanın En İyi Havayolu’ adıyla anıldı ve bunu 2018’e de taşıyacaktır. HAKKINDA: Çok ödüllü bir havayolu olan Qatar Airways uluslararası hava taşımacılığı derecelendirme şirketi Skytrax tarafından verilen prestijli 2016 Dünya Havayolu Ödüllerinde Orta Doğu’nun En İyi Business Class’ı, En İyi Business Class Yolcu Salonu ve En İyi Havayolu Personeli ödülünü almıştır. Qatar Airways oneworld küresel birliğinin bir üyesidir. Ödüllü birlik üçüncü yılında Skytrax tarafından Dünyanın En İyi Havayolu Birliği olarak adlandırılmıştır. Qatar Airways, 14250 günlük uçuş ile, 150’den fazla ülkede 1000’den fazla havayolundan yolcularının yararlanmasını sağlayarak, küresel havayolu birliği, oneworld’e katılan ilk Körfez nakliye şirketidir. Qatar Airways’in uçak eğlence sistemi Oryx One yolculara en son gişe filmleri, TV setleri, müzik, oyun dahil 3000’den fazla eğlence seçeneği sunmaktadır. B787, A350, A380, A319 hizmeti alan, A320 ve A330 uçaklarını seçerek Qatar Airways’le uçan yolcular Wi-Fi ve GSM hizmetlerini kullanarak dünya çapındaki arkadaşları ve aileleri ile her zaman iletişimde kalabiliyorlar. Qatar Airways FC Barcelona ve Al-Ahli Saudi Arabia FC stratejik takip sponsorluğu dahil küresel spor aktivitelerinde dünyanın liderlerinden biridir. Qatar Airways’in stratejisi insanları bir araya getirme açısından, sporun değerini yansıtmaktadır, havayolunun marka imajının merkezinde bu fikir yer almaktadır.
Qatar Airways Başarıyla Dolu 2017 Yılını Hız Verdiği Büyümesiyle ve Kazandığı 50’den Fazla Ödülle Kutluyor
Katar Devleti’nin Ulusal Taşıyıcısı 2017 yılında beklentileri bir kez daha aşarak yeni rotalarını hızla açmaya başladı, uçuş sıklıklarını arttırdı ve ödüllü yeni Birinci Sınıf koltuğu Qsuite’i takdim etti.
Havayolları, Skytrax’in ‘Yılın Havayolu Şirketi’ dahil olmak üzere birden fazla kategoride kazandığı 50’den fazla ödülle rekor kırdıkları bir yılın tadını çıkardı.
Qatar Airways ayrıca 2017 yılı boyunca 20’inci yıldönümünü gururla kutladı.
Qatar Airways, 20 yıllık çalışma dönemini muazzam bir büyüme, ağ açılımı ve rekor sayıda ödüllerle kutluyor..
Bölgesel çevresinin zorluğuna rağmen, Qatar Airways 2017 yılı boyunca yeni rotalar açmayı hızlandırarak, seferlerini iki katına çıkartarak ve ödüllü yeni Birinci Sınıf koltuğu Qsuite’i lanse ederek beklentilerin üzerinde işler yapmaya devam etti. Pek çok havayolu şirketinin kısıntılara gittiği böyle bir dönemde, Qatar Airwaysı dünyaya ödüllü, sınıfında en iyi kabinleri, ikram servisi, uçuş eğlenceleri, salonları ve daha fazlası ile zenginleşmeye devam etti.
Qatar Airwaysı Grup CEO’su, Ekselansları Sn. Akbar Al Baker “Bir havayolu şirketi olarak, 20’inci yıldönümümüzü kutladığımız bu yıl bizler için ayrı bir özellik taşıyor. Başarılarımızın yansımalarına baktığımızda, yolcularımızın tatil veya turistik gezilerinin uçağımıza ayak bastıkları anda başladığını hissetmeleri ile göklerde mükemmellik sağlamaya duyduğumuz bağlılığımızı yineliyoruz. Küresel ağımızı genişletme ve yolcularımızı dünyada arzu ettikleri her yere götürme vaadimizi sürdürüyoruz.”
“Yirmi yıllık çalışmamız sonucunda, başarılarımızla yetinmeyeceğimize, daha fazla yeniliğe doğru devam edeceğimize ve yolcularımızın her birine, hangi sınıfta seyahat ederlerse etsinler, beş yıldızlı bir tecrübe sunacağımıza söz veriyoruz. Katar Devletine karşı başlatılmış olan yasa dışı ablukaya karşı, herkesi uçağımızda ağırlamaya ve istedikleri yere götürmeye her zamankinden daha fazla istekliyiz.”
Rota Genişletme
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketi Qatar Airways, heyecan veren 11 yeni varış noktasını; dünyanın en uzun ticari uçuşu olan Auckland, Yeni Zelanda – Nice, Fransa arası dahil olmak üzere; Dublin, İrlanda Cumhuriyeti; Üsküp; Sohar, Umman; Kiev, Ukrayna; Prag, Çek Cumhuriyeti; Saraybosna, Bosna-Hersek; Adana, Türkiye; Chiang Mai, Thailand ve St. Petersburg, Rusya’yı 2017’de lanse etti.
Ek olarak Tayland’da dördüncü varış noktası olan Chiang Mai uçuşlarını lanse eden havayolu, ayrıca Bankok’a her gün beş ve Krabi’ye ise haftanın her günü uçuşmaya başlayarak hem iş hem de turistik gezginlere daha fazla kolaylık ve esneklik sağladı. Ocak 2018’de, havayolunun beşinci Tayland varış noktası olan Pattaya uçuşları da başlayacaktır.
Qatar Airways, ayrıca, 1 Ocak 2018’den başlamak üzere, Hanoi’ye günlük direk uçuşlar ekleyecek, ayrıca Ho Chi Minh City’e de uçuşlarını haftada 3’ten 10’a çıkartacaktır.
Havayolu şirketi, süperjumbo A380 uçağını Melbourne’de tanıttı ve yakında da Avustralya’daki kapasitesini genişleterek 2018’de Canberra’ya uçuşlarını lanse edecek. Havayolları ayrıca son teknoloji Airbus A350 ile günde iki kez Maldivler’e sefer yapan ilk havayolu şirketi olmaktan gurur duyuyor.
Qatar Airways, Varşova, Helsinki ve Moskova’da yolcularındaki artıştan dolayı, Doğu Avrupa, İskandinavya ve Rusya’da çok sayıdaki varış noktalarına yaptığı seferleri iki katına çıkardı, Prag ve Kiev de kısa sürede, yolcu artışı sonucu rotalarına eklendi.
Qsuite
Qatar Airways yeni Birinci Sınıf koltuğu, Qsuite’i, Mart 2017 ITB Berlin’de küresel çapta bir beğeni ile gururla lanse etti ve Birinci Sınıf deneyimi Busıness kabine getirdi. Qsuite ile tam donanımlı uçak, yaz mevsiminde Doha-Londra uçuşunda tanıtıldı, bunu Paris ve en son New York takip etti, Washington’da yakında eklenecek uçuşlar arasında. Patentli Qatar Airways ürünü olan Qsuite, bu endüstride Business Sınıf’ta ilk kez çift kişilik yatak sunarak şimdiden oldukça fazla ödüle layık görüldü. Ayarlanabilir paneller ve portatif TV monitorları, beraber seyahat eden iş arkadaşlarına, dostlara veya ailelere seyahat ettikleri alanı özel bir süite çevirerek birlikte çalışma, yemek yeme ve sosyalleşme fırsatı veriyor.
Kazanılan Ödüller
Qatar Airways, 20’inci yılında, her zamankinden daha fazla küresel ödüle layık görülerek, 2017’de rekor kırdığı bir yılın tadını çıkardı. Katar’ın ulusal taşıyıcısı Qatar Airways Ocak’tan beri birden fazla kategoride, 50’den fazla ödül ile, yolcularının beklentilerini fazlasıyla karşılamaya devam ettiğini, ürün geliştirmekteki yenilikçi yaklaşımını ve müşterisine olan bağlılığını kanıtladı.
Havayolunun kazandığı, 2017 yılının en prestijli ödülü ‘Yılın Havayolu’, uluslararası hava taşımacılığı kredi derecelendirme organizasyonu Skytrax tarafından verildi. Qatar Airways, ‘Dünyanın En İyi Birinci Sınıfı’, ‘Orta Doğu’nun En İyi Havayolu‘ ve ‘Dünyanın En İyi Birinci Sınıf Havayolu Salonu’ ödüllerini Haziran’da Paris’te yapılan Skytrax ödül töreninde aldı.
‘Yılın Havacılık Yöneticisi‘ ödülü endüstri kurulu CAPA tarafından geçen ay Qatar Airways Grup CEO’su, Ekselansları Sn. Akbar Al Baker’e, liderliği ve yenilikçi yönetimi ile havayolunun ve havacılık endüstrisinin bir bütün olarak gelişmesine yaptığı önderlik için takdim edildi.
Ekselansları Sn. Al Baker, ayrıca Haziran 2018’den itibaren başlayacağı, Küresel Havacılık Endüstrisi Kurulu -International Air Transport Association (IATA)- Valiler Kurulu’na Başkan olarak seçildi. Dönüşümlü olarak bir yıllık dönem, Sidney’de yapılacak IATA’nın 2018 Yıllık Genel Toplantısı (AGM) sonrası başlayacak ve 2019 AGM sonuna kadar devam edecek.
Filo Genişletme/Yatırımlar
Qatar Airways, 2017’de 19 yeni uçak alarak toplam filosunu 212’ye çıkarmıştır. Havayolları ayrıca daha önceki 50 Airbus A320neo siparişini, bu ay başlarında Katar Devleti Emiri Ekselansları Şeyh Tamim bin Hamad Al Thani ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile birlikte, daha büyük olan 50 A321neo ACF (Airbus Esnek Kabin)’i ile arttırmıştır.
Qatar Airwaysı tüm dünyada güçlü ortaklıklar kurmaya devam ederek, küresel ortaklarda kalıcı ilişkiler oluşturduğunu ispatlamıştır. Kasım’da Cathay Pacific’e yaptığı yatırım ile toplam sermaye hisselerinin yüzde 9,61’ini satın aldığını ilan etmiştir.
Havayolu İtalya’yla olan ilişkilerini daha da güçlendirerek, Meridiana’nın yeni şirketi olan AQA Holding’in yüzde 49’unu almıştır, daha önceki tek hissedar Alisarda yüzde 51’i muhafaza etmektedir.
Haziran ayında Qatar Airways 2017 mali yılı için yıllık sonuçlarını açıkladı ve yıllık bazda %21.7’lik net kâr artışı sağladı. Sonuçlar ayrıca yıllık gelir artışının %10,4 olduğunu gösterdi.
Kargo
Qatar Airways iki yeni Boeing 747-800 ve onüçüncü Boeing 777 yük uçağını teslim alarak, hızlı gelişme ve genişleme yoluna devam etmiştir. Ekim ayında, Qatar Airways Kargo Pittsburgh, Pennsylvania’yı ABD’deki en son yük uçağı varış noktası olarak ilan ederek Pittsburgh’e yük servisi veren ilk havayolu olmuştur. 2017 yılında Buenos Aires, Sao Paolo, Quito, Miami, Phnom Penh ve Yangon’u da özel kargo ağına eklemiş, küresel hava ticareti ve sanayi zincir endüstrisine verdiği desteği göstermiştir.
Qatar Airways Kargo’nun altyapısındaki süregelen yatırımı, Katar Devleti’ne Haziran’da başlatılan diplomatik ablukadan sonra artan arzı düzenlemekteki yeteneğini ve kapasitesini ispatlamıştır. Kargo taşıyıcısı Özel Klimatize Kontrol Merkezi ve Kargo Fazlası olmak üzere iki yeni tesis açarak, Katar’a gelen gıda ithalleri için 10,000 metre kare daha fazla ısı-kontrollü idare bölgesi sağlamıştır.
Qatar Airways Kargo, 2017’de yüksek hacim, gelir, getiriler ve borsa hisseleri kaydetmiştir ve kilometrede yük tonunda farkedilir artış kaydeden tek küresel kargo taşıyıcı olmuştur
Toplum/Sponsorluk
Firmanın Sosyal Sorumluluk anlayışı, 2017’de de Qatar Airways’in değerlerindeki önemli yerini devam ettirdi. Havayolu, Official Airline Partner to Orbis UK’deki sponsorluğunu üç yıllığına yeniledi. Qatar Airways 2012’den beri, Orbis ve onun körlüğü önleme programlarının sponsorudur. Havayolu ayrıca, milyonlarca okul dışı çocuğa küresel düzeyde kaliteli ilkokul eğitimi veren Educate-A-Child programının destekçisi olmaya devam etti.
Qatar Airways, 2022’ye kadar FIFA’nın Resmi Ortağı ve Resmi Havayolu Şirketi olduğunu ilan etti. Havayolları’nın sponsorluğunu yaptığı etkinliklere Rusya’daki 2018 FIFA Dünya Kupası, FIFA Klübü Dünya Kupası, FIFA Kadınlar Dünya Kupası ve 2022 Qatar’daki FIFA Dünya Kupası da dahil. FIFA’nın Resmi Ortağı olarak, gelecek iki FIFA Dünya Kupasının her birinde iki milyarın üstünde izleyici beklentileri ile Qatar Airways geniş pazarlama ve marka haklarına sahiptir. Havayolu şirketi ayrıca FIFA U-20 Dünya Kupası, FIFA Futsal Dünya Kupası ve FIFA Interactive Dünya Kupası olan dünyanın en büyük online oyun turnuvası gibi müsabakalarda kendini gösterecektir.
Qatar Airways, evcil hayvanlarını dünyanın farklı yerlerine götürebilme arayışında olan yolcuların taleplerine yanıt vererek Doha çıkış ve girişli olarak fiyatlarını en düşük oranlara indirmiştir. Evcil hayvanları fazla bagaj olarak Katar’a ve dışına taşıyan yegane havayolu olarak, evcil hayvan ile seyahatin maliyetini dikkate değer şekilde azaltmıştır.
Gelecek
Qatar Airways, Penang, Malezya; Canberra, Avustralya; Selanik, Yunanistan ve Cardiff, Galler’in de aralarında olduğu heyecan verici yeni varış noktalarını başlatacağı 2018’e coşku ile bakmaktadır. Havayolu şirketi 2018’de ayrıca Airbus A350-1000’i hem müşteri hem de işletmeci olarak lanse edecektir.
Qatar Havayolları en yüksek mükemmellik standartları, azim ve yenilikçiliğe olan bağlılığı ile 2017’de ‘Dünyanın En İyi Havayolu’ adıyla anıldı ve bunu 2018’e de taşıyacaktır.
HAKKINDA: Çok ödüllü bir havayolu olan Qatar Airways uluslararası hava taşımacılığı derecelendirme şirketi Skytrax tarafından verilen prestijli 2016 Dünya Havayolu Ödüllerinde Orta Doğu’nun En İyi Business Class’ı, En İyi Business Class Yolcu Salonu ve En İyi Havayolu Personeli ödülünü almıştır. Qatar Airways oneworld küresel birliğinin bir üyesidir. Ödüllü birlik üçüncü yılında Skytrax tarafından Dünyanın En İyi Havayolu Birliği olarak adlandırılmıştır. Qatar Airways, 14250 günlük uçuş ile, 150’den fazla ülkede 1000’den fazla havayolundan yolcularının yararlanmasını sağlayarak, küresel havayolu birliği, oneworld’e katılan ilk Körfez nakliye şirketidir. Qatar Airways’in uçak eğlence sistemi Oryx One yolculara en son gişe filmleri, TV setleri, müzik, oyun dahil 3000’den fazla eğlence seçeneği sunmaktadır. B787, A350, A380, A319 hizmeti alan, A320 ve A330 uçaklarını seçerek Qatar Airways’le uçan yolcular Wi-Fi ve GSM hizmetlerini kullanarak dünya çapındaki arkadaşları ve aileleri ile her zaman iletişimde kalabiliyorlar. Qatar Airways FC Barcelona ve Al-Ahli Saudi Arabia FC stratejik takip sponsorluğu dahil küresel spor aktivitelerinde dünyanın liderlerinden biridir. Qatar Airways’in stratejisi insanları bir araya getirme açısından, sporun değerini yansıtmaktadır, havayolunun marka imajının merkezinde bu fikir yer almaktadır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CLzuDy
via IFTTT
Emirates, filo ve ürün kalitesiyle 2017’yi zirvede tamamladı!

Emirates, filo ve ürün kalitesiyle 2017’yi zirvede tamamladı! Dünyanın en büyük uluslararası havayolu olan Emirates, büyüme ve yenileşimde yaptığı atılımlarla filo, destinasyon ağı ve ürün yenileme konularında pazar lideri ve endüstrideki eğilimlerin belirleyicisi olarak yılı güçlü kapattı İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, 2017 yılındaki istikrarlı büyüme politikasıyla yılı güçlü bitirerek pazar lideri konumunu korudu. Ocak 2017 tarihinden itibaren 59 milyondan fazla yolcu taşıyan Emirates, Dubai çıkışlı uçuşları için 63 milyondan fazla yemek servisi yaptı* ve Dubai’den, 156 destinasyondan oluşan ağında 35 milyon parçadan fazla bagaj taşıdı. Emirates, 2017 yılında haftalık olarak ortalama 3,600, yıl içerisinde ise 191,000’den fazla uçuş gerçekleştirerek dünya etrafında 886 milyon kilometreden fazla yol kat etti, ki bu Mars’a yapılacak 16,000 seyahate eş değer bir rakam. Emirates Airline Başkanı Sir Tim Clark, yaptığı açıklamada: “2017’deki iniş ve çıkışlara rağmen, Emirates olarak istikrarlı bir şekilde büyüdük ve daha güçlü hatta daha dayanıklı hale geldik. Yıl boyunca, geleneksel uygulamalara meydan okuduk, zorlukları azaltmak ve fırsatları arttırmak için hızlı hareket ettik. Gelirleri arttırmak ve maliyetleri azaltmak üzere girişimlerde bulunduk işimizi ve operasyonlarımızı daha faal hale getirmek için ortaya çıkan teknolojileri kullandık ve bunu yaparken kalite ya da hizmetimizden ödün vermedik. 2018’e iyimserlikle aynı zamanda müşteri deneyimi ve iş performansı konusunda çıtayı yükseltmeye yönelik bitmek tükenmez bir motivasyonla başlıyoruz” dedi. Emirates, 2017’de, filosunu 21 yeni uçak ile büyüttü. 9 adet A380 ve 12 adet Boeing 777-300ER teslimatı ile yılı 269 uçak ve teslimat bekleyen 243 uçak ile kapattı. Havayolu şirketi ayrıca, yıl içerisinde 11 uçağını emekliye ayırdı. Emirates, 9 yıldır A380 operasyonlarını yürütüyor. Kasım ayında 100. A380 teslimatını kutlayan Emirates, dünyanın en büyük, ikonik çift katlı uçağının işletmecisi olma pozisyonunu güçlendirmiş oldu. Emirates A380, 2008 yılında lanse edilmesinden beri, 90 milyondan fazla yolcu taşıdı. Filo genişlemesi ve geleceğe yönelik büyümesini arttıran Emirates, Dubai Airshow’da, 40 Boeing 787 Dreamliner için 15,1 milyar dolar ayırarak, dünyada manşetlere taşındı. Tamamlanacak siparişler ile genç ve etkili bir filoya sahip olacak Emirates, yolcularına yeni destinasyonlara hizmet verme konusunda daha fazla seçenek ve esneklik sunacak. 2017 yılında ayrıca, dünyadaki en gelişmiş, teknoloji harikası havacılık eğitimi tesislerinden birisi olan Emirates Uçuş Eğitim Akademisi’nin açıldığı yıl oldu. Emirates akademiye yaptığı yatırım ile kendi operasyonlarının yanısıra küresel havacılık endüstrisinin pilotlar için olan ihtiyacını karşılamak üzere verdiği desteği de ortaya koyuyor. Artan Bağlantılar Emirates 2017’de, Atina üzerinden ABD’de Newark, Hırvatistan’da Zagreb Kamboçya’da Phnom Penh noktaları ile destinasyon sayısını 156’ya yükseltti. Ayrıca Emirates, çeşitli uçuş noktalarında yapmış olduğu kapasite artışları ile müşterilerine daha fazla seçenek ve bağlantı sunma kararlılığını bir kez daha ortaya koydu. 2017’de Emirates, filosunun amiral gemisi A380 uçuş ağına Tokyo-Narita, Kazablanka, São Paulo, Nice ve Johannesburg’u da ekleyerek A380 uçuş noktalarını 48’e çıkardı. Aynı zamanda mevcut A380 ucuş ağındaki şehirlere daha fazla kapasite takviyesinde bulunarak ve Boston, Colombo, Varşova ve Bahreyn’e özel A380 hizmeti gerçekleştirerek müşterilerine daha fazla seçenek ve bağlantı şansı sundu. Temmuz ayında Emirates, FlyDubai ile önemli bir ortaklığına imza attı. Bu ortalık ile genişletilmiş kod paylaşımı ve ortak uçuş güzergâhları ile iki havayolu da uçuş ağlarını en uygun hale getirilip 200’den fazla uçuş noktası için bağlantı sağlayacak. Ekim ayında ise, Emirates ve Qantas başarılı ortaklıklarını, Avustralya ve Yeni Zelanda’ya daha fazla servis imkânı sağlayacak şekilde 2023 yılına kadar uzattıklarını duyurdular. Emirates SkyCargo da havayolu şirketinin genişleme faaliyetlerinde önemli bir rol oynamaya devam ediyor. 2017 itibarı ile, 2,5 milyon ton yük taşıyan Emirates SkyCargo, endüstri ve kişiye özel çözümleri ile, kargo endüstrisinde yeni kriterler belirlemiş oldu. Emirates Pharma’nın lanse edilmesi ile birlikte, kargo firması, ilaç taşıma konusunda %38’lik bir hacim büyümesini görmüş oldu. Mayıs ayında, Emirates SkyCargo ve Cargolux Airlines stratejik bir faaliyet ortaklığına başladı. Kargo endüstrisinde benzeri olmayan bu ortaklık, her iki kargo firmasının, önemli pazarlardaki kapasitelerinin arttırılması, uçuş ağlarının en uygun hale getirilip bağlantı olanaklarının güçlendirilmesini sağladı. Ekim ayında, iki kargo şirketi, ortaklıklarını kod paylaşımı anlaşması ile uzattılar. Trend Belirleyici Müşteri Memnuniyetini Arttıracak Girişimler Emirates, 2017’de, güçlü müşteri memnuniyeti sağlamaya yönelik kararlılığı ile ürün ve hizmetlere yönelik hedeflerinin peşinde olmaya devam etti. ABD uçuşlarında kısa bir sürede yürürlüğe giren elektronik ürün yasağı ve arttırılmış güvenlik önlemleri nedeniyle 2017 yılı çeşitli zorluklarla başladı. Bu zorluklara karşı Emirates yanıt olarak ABD uçuşlarındaki yolcularına ücretsiz olarak diz üstü bilgisayar ve tablet taşıma hizmeti ve premium yolcularına da uçuşları sırasında kullanabilecekleri tablet hizmeti uygulamaya başladı Havayolu şirketi Mart ayında, daha iyi hale getirilmiş, yeni koltuk düzeni, özel yatlardan esinlenmiş dekoru, aydınlatma ve surround ses sistemi de dahil, yeni yüksek teknoloji dokunuşları olan A380 Onboard Lounge’ı lanse etti. Emirates, Kasım ayında, tüm kabin sınıflarında birçok yeni özellik bulunan, milyonlarca dolarlık ürün geliştirilmesinin bir parçası olan, tamamen kapalı Boeing 777-300ER First Class özel süitlerini duyurdu. İlhamını Mercedes Benz S-Class’tan alan süitler, 40 metrekareye kadar özel alan ile birlikte kişiye özel aydınlatma ve iklimlendirme özellikleri sunuyor. Dünyada bir ilk olan bu uygulamalar, NASA’dan ilham alınan ‘sıfır-yerçekimi’ oturma pozisyonu ve orta koridorda gerçek zamanlı kamera teknolojisine sahip olan, dışarının görüntüsünü veren sanal pencereleri de içeriyor. First Class yolcuları, ayrıca, kişisel video-arama fonksiyonu sayesinde kabin personeli ile kolaylıkla iletişim kurmanın lüksüne de sahip. 2017 yılında, Emirates uçuşlarında, 10 milyondan fazla yolcu uçakta wi-fi bağlantısı yapmış, ki bu da havadaki bağlantının önemini destekliyor. Emirates’in endüstriye öncülük eden, uçuş eğlence sistemi olan ice, yılı, 3,000’den fazla eğlence kanalı ile kapattı ve Skytrax Dünya Havacılık Ödülleri 2017’de, 13. kez Dünyanın En İyi Uçuş Eğlence Sistemi Ödülünü aldı. Economy Class’ta, Emirates, %100 geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılmış yeni battaniyelerini tanıttı ve bu da havayolu endüstrisindeki, uçuşta kullanılan en geniş çaplı sürdürülebilir battaniye programı haline geldi. Yumuşak ve sıcak battaniyeler ecoTHREAD patentli teknoloji kullanılarak imal ediliyor ve her bir battaniye 28 geri dönüştürülmüş plastik şişeden yapılıyor. Mevsimsel ve bölgesel lezzetlere odaklanan Emirates, Ramazan, Paskalya, Çin Yeni Yılı, Oktoberfest, Diwali ve Yılbaşı gibi belirli günlere yönelik özel menüler ve tabaklar uygulamaya başladı. Yerde ise Emirates, “lounge” ağını, Boston Logan Uluslararası Havaalanı’nda açtığı yeni dinlenme salonu ile, küresel olarak 41’e çıkararak genişletmiş oldu. Ayrıca, Singapur ve Bangkok’taki mevcut salonlarını da yenileyerek yolcularının hizmetine sundu. Ek olarak, Emirates, seyahat edilen sınıfa bakılmaksızın, Skywards üyeleri ve onların konuklarına, Dubai Uluslararası Havaalanı salonlarına, ziyaret başına ödeme yapılan giriş imkânı başlattı. Bunun sonucunda, geçtiğimiz yıl, 4 milyondan fazla yolcu, Emirates’in Dubai’deki yedi salonunu tecrübe etmiş oldu. Emirates ayrıca, BAE’deki Business Class yolcuları için, özel şoförlü lüks otomobilleri temin etmek üzere, BMW Grubu ile ortaklık kurdu. Müşterilerin yerdeki deneyimini daha da arttıran Emirates ve ortakları, Dubai Uluslararası Havaalanı’ndaki biyometrik teknoloji ve yeni otomatik sınır kontrol kapıları ile modernleştirilmiş bir havaalanı deneyimine yönelik olan ‘Together’ (Birlikte) inisiyatifini duyurdu. Havayolu Şirketinin gözde sadakat programı olan Emirates Skywards, 2017’nin ortalarında 19 milyon üye sayısına ulaştı ve bir üst kabin sınıfına yükseltme , ödül bileti, kültür ve spor etkinliklerinin yanı sıra program ortaklarının sağladığı fayda ve imtiyazlar için kullanılmak üzere toplamda 40 milyar Mil nakde dönüştürüldü. Müşterilerinin uçuş bilgilerine erişimini ve seyahatlerini yönetmelerini kolaylaştıran Emirates, daha basitleştirilmiş bir rezervasyon süreci, check-in deneyimi, Canlı Sohbet seçeneklerinin yanı sıra, Skywards üyeleri için anında nakde çevirme seçeneklerini de içeren, tamamen yeniden tasarlanmış mobil uygulama ve web deneyimini de lanse etti. Emirates’in, mümkün olan en iyi müşteri deneyimi sağlamaya yönelik gösterdiği sürekli çaba, havayollarına yönelik TripAdvisor Travelers’ Choice® (Seyahat Edenlerin Tercihi) Ödüllerinin açılışında, Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi olarak tanınması ile ödüllendirilmiş oldu. Marka başarısı sürüyor Emirates, markasına yatırım yapmaya devam etti. Ağustos ayında, Emirates, prestijli FA Cup ile olan unvan ortaklığını, 2021 yılına kadar uzattı. Aynı ayda, havayolu şirketi, European Tour Sözleşmesini, dört yıl için yeniledi. Yeni anlaşma, Emirates’in, Avrupa ve ABD’deki en iyi golf oyuncularının 24’ünü bir araya getiren bir etkinlik olan 2018 Ryder Cup’ın Resmi Ortağı oldu. Ekim ayında, Emirates, seyahati özendirmek ve havayolu şirketinin, ait olduğu Dubai de dahil, küresel destinasyon ağını yaygınlaştırmak üzere 15 milyon dolar değerindeki kampanyasını başlattı. Reklam kampanyasında, İngiliz rock grubu Queen’in “Don’t stop me now” adlı klasik şarkısı, Emirates’in başlıca önemli destinasyonları ve uçak-içi deneyimlerinin değişen görüntüleri kullanıldı. Kasım ayında, havayolu şirketi, yeni küresel reklam kampanyası için, TV’nin ünlü yıldızı Jeremy Clarkson ile çalıştı ve ilhamını Mercedes Benz’den alan, yeni, tamamen kapalı First Class süitlerinin lansmanı için Clarkson’un mizah ve sürücülük yeteneklerinden yararlandı. Emirates, Dubai Airshow’daki ziyaretçilere Boeing 777-300ER ve A380 gösteri uçakları ile BAE Al Fursan hava gösteri ekibinin özel uçuş şovunu sundu. Emirates 777-300ER ve A380 gösteri hava taşıtlarının ikisi de BAE’nin kurucu merhum babasının anısına, HH Sheikh Zayed çıkartması ile süslenmişti. *Uçuş rakamları, 2017 takvim yılı içindir *İaşe rakamları, sadece Dubai Uluslararası Havaalanı’nda yüklenen yemekleri kapsamaktadır. Başka destinasyonlarda yüklenen yemekleri kapsamamaktadır. *Bagaj rakamları, sadece Dubai Uluslararası Havaalanı’nı kapsamaktadır. Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 156 destinasyona taşıyor. 268 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 95 milyar doların üzerinde 244 uçak siparişi bulunuyor.
Dünyanın en büyük uluslararası havayolu olan Emirates, büyüme ve yenileşimde yaptığı atılımlarla filo, destinasyon ağı ve ürün yenileme konularında pazar lideri ve endüstrideki eğilimlerin belirleyicisi olarak yılı güçlü kapattı
İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, 2017 yılındaki istikrarlı büyüme politikasıyla yılı güçlü bitirerek pazar lideri konumunu korudu.
Ocak 2017 tarihinden itibaren 59 milyondan fazla yolcu taşıyan Emirates, Dubai çıkışlı uçuşları için 63 milyondan fazla yemek servisi yaptı* ve Dubai’den, 156 destinasyondan oluşan ağında 35 milyon parçadan fazla bagaj taşıdı.
Emirates, 2017 yılında haftalık olarak ortalama 3,600, yıl içerisinde ise 191,000’den fazla uçuş gerçekleştirerek dünya etrafında 886 milyon kilometreden fazla yol kat etti, ki bu Mars’a yapılacak 16,000 seyahate eş değer bir rakam.
Emirates Airline Başkanı Sir Tim Clark, yaptığı açıklamada: “2017’deki iniş ve çıkışlara rağmen, Emirates olarak istikrarlı bir şekilde büyüdük ve daha güçlü hatta daha dayanıklı hale geldik. Yıl boyunca, geleneksel uygulamalara meydan okuduk, zorlukları azaltmak ve fırsatları arttırmak için hızlı hareket ettik. Gelirleri arttırmak ve maliyetleri azaltmak üzere girişimlerde bulunduk işimizi ve operasyonlarımızı daha faal hale getirmek için ortaya çıkan teknolojileri kullandık ve bunu yaparken kalite ya da hizmetimizden ödün vermedik. 2018’e iyimserlikle aynı zamanda müşteri deneyimi ve iş performansı konusunda çıtayı yükseltmeye yönelik bitmek tükenmez bir motivasyonla başlıyoruz” dedi.
Emirates, 2017’de, filosunu 21 yeni uçak ile büyüttü. 9 adet A380 ve 12 adet Boeing 777-300ER teslimatı ile yılı 269 uçak ve teslimat bekleyen 243 uçak ile kapattı. Havayolu şirketi ayrıca, yıl içerisinde 11 uçağını emekliye ayırdı.
Emirates, 9 yıldır A380 operasyonlarını yürütüyor. Kasım ayında 100. A380 teslimatını kutlayan Emirates, dünyanın en büyük, ikonik çift katlı uçağının işletmecisi olma pozisyonunu güçlendirmiş oldu. Emirates A380, 2008 yılında lanse edilmesinden beri, 90 milyondan fazla yolcu taşıdı.
Filo genişlemesi ve geleceğe yönelik büyümesini arttıran Emirates, Dubai Airshow’da, 40 Boeing 787 Dreamliner için 15,1 milyar dolar ayırarak, dünyada manşetlere taşındı. Tamamlanacak siparişler ile genç ve etkili bir filoya sahip olacak Emirates, yolcularına yeni destinasyonlara hizmet verme konusunda daha fazla seçenek ve esneklik sunacak.
2017 yılında ayrıca, dünyadaki en gelişmiş, teknoloji harikası havacılık eğitimi tesislerinden birisi olan Emirates Uçuş Eğitim Akademisi’nin açıldığı yıl oldu. Emirates akademiye yaptığı yatırım ile kendi operasyonlarının yanısıra küresel havacılık endüstrisinin pilotlar için olan ihtiyacını karşılamak üzere verdiği desteği de ortaya koyuyor.
Artan Bağlantılar
Emirates 2017’de, Atina üzerinden ABD’de Newark, Hırvatistan’da Zagreb Kamboçya’da Phnom Penh noktaları ile destinasyon sayısını 156’ya yükseltti.
Ayrıca Emirates, çeşitli uçuş noktalarında yapmış olduğu kapasite artışları ile müşterilerine daha fazla seçenek ve bağlantı sunma kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.
2017’de Emirates, filosunun amiral gemisi A380 uçuş ağına Tokyo-Narita, Kazablanka, São Paulo, Nice ve Johannesburg’u da ekleyerek A380 uçuş noktalarını 48’e çıkardı. Aynı zamanda mevcut A380 ucuş ağındaki şehirlere daha fazla kapasite takviyesinde bulunarak ve Boston, Colombo, Varşova ve Bahreyn’e özel A380 hizmeti gerçekleştirerek müşterilerine daha fazla seçenek ve bağlantı şansı sundu.
Temmuz ayında Emirates, FlyDubai ile önemli bir ortaklığına imza attı. Bu ortalık ile genişletilmiş kod paylaşımı ve ortak uçuş güzergâhları ile iki havayolu da uçuş ağlarını en uygun hale getirilip 200’den fazla uçuş noktası için bağlantı sağlayacak. Ekim ayında ise, Emirates ve Qantas başarılı ortaklıklarını, Avustralya ve Yeni Zelanda’ya daha fazla servis imkânı sağlayacak şekilde 2023 yılına kadar uzattıklarını duyurdular.
Emirates SkyCargo da havayolu şirketinin genişleme faaliyetlerinde önemli bir rol oynamaya devam ediyor. 2017 itibarı ile, 2,5 milyon ton yük taşıyan Emirates SkyCargo, endüstri ve kişiye özel çözümleri ile, kargo endüstrisinde yeni kriterler belirlemiş oldu. Emirates Pharma’nın lanse edilmesi ile birlikte, kargo firması, ilaç taşıma konusunda %38’lik bir hacim büyümesini görmüş oldu. Mayıs ayında, Emirates SkyCargo ve Cargolux Airlines stratejik bir faaliyet ortaklığına başladı. Kargo endüstrisinde benzeri olmayan bu ortaklık, her iki kargo firmasının, önemli pazarlardaki kapasitelerinin arttırılması, uçuş ağlarının en uygun hale getirilip bağlantı olanaklarının güçlendirilmesini sağladı. Ekim ayında, iki kargo şirketi, ortaklıklarını kod paylaşımı anlaşması ile uzattılar.
Trend Belirleyici Müşteri Memnuniyetini Arttıracak Girişimler
Emirates, 2017’de, güçlü müşteri memnuniyeti sağlamaya yönelik kararlılığı ile ürün ve hizmetlere yönelik hedeflerinin peşinde olmaya devam etti.
ABD uçuşlarında kısa bir sürede yürürlüğe giren elektronik ürün yasağı ve arttırılmış güvenlik önlemleri nedeniyle 2017 yılı çeşitli zorluklarla başladı. Bu zorluklara karşı Emirates yanıt olarak ABD uçuşlarındaki yolcularına ücretsiz olarak diz üstü bilgisayar ve tablet taşıma hizmeti ve premium yolcularına da uçuşları sırasında kullanabilecekleri tablet hizmeti uygulamaya başladı
Havayolu şirketi Mart ayında, daha iyi hale getirilmiş, yeni koltuk düzeni, özel yatlardan esinlenmiş dekoru, aydınlatma ve surround ses sistemi de dahil, yeni yüksek teknoloji dokunuşları olan A380 Onboard Lounge’ı lanse etti.
Emirates, Kasım ayında, tüm kabin sınıflarında birçok yeni özellik bulunan, milyonlarca dolarlık ürün geliştirilmesinin bir parçası olan, tamamen kapalı Boeing 777-300ER First Class özel süitlerini duyurdu. İlhamını Mercedes Benz S-Class’tan alan süitler, 40 metrekareye kadar özel alan ile birlikte kişiye özel aydınlatma ve iklimlendirme özellikleri sunuyor. Dünyada bir ilk olan bu uygulamalar, NASA’dan ilham alınan ‘sıfır-yerçekimi’ oturma pozisyonu ve orta koridorda gerçek zamanlı kamera teknolojisine sahip olan, dışarının görüntüsünü veren sanal pencereleri de içeriyor. First Class yolcuları, ayrıca, kişisel video-arama fonksiyonu sayesinde kabin personeli ile kolaylıkla iletişim kurmanın lüksüne de sahip.
2017 yılında, Emirates uçuşlarında, 10 milyondan fazla yolcu uçakta wi-fi bağlantısı yapmış, ki bu da havadaki bağlantının önemini destekliyor. Emirates’in endüstriye öncülük eden, uçuş eğlence sistemi olan ice, yılı, 3,000’den fazla eğlence kanalı ile kapattı ve Skytrax Dünya Havacılık Ödülleri 2017’de, 13. kez Dünyanın En İyi Uçuş Eğlence Sistemi Ödülünü aldı.
Economy Class’ta, Emirates, %100 geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılmış yeni battaniyelerini tanıttı ve bu da havayolu endüstrisindeki, uçuşta kullanılan en geniş çaplı sürdürülebilir battaniye programı haline geldi. Yumuşak ve sıcak battaniyeler ecoTHREAD patentli teknoloji kullanılarak imal ediliyor ve her bir battaniye 28 geri dönüştürülmüş plastik şişeden yapılıyor.
Mevsimsel ve bölgesel lezzetlere odaklanan Emirates, Ramazan, Paskalya, Çin Yeni Yılı, Oktoberfest, Diwali ve Yılbaşı gibi belirli günlere yönelik özel menüler ve tabaklar uygulamaya başladı.
Yerde ise Emirates, “lounge” ağını, Boston Logan Uluslararası Havaalanı’nda açtığı yeni dinlenme salonu ile, küresel olarak 41’e çıkararak genişletmiş oldu. Ayrıca, Singapur ve Bangkok’taki mevcut salonlarını da yenileyerek yolcularının hizmetine sundu. Ek olarak, Emirates, seyahat edilen sınıfa bakılmaksızın, Skywards üyeleri ve onların konuklarına, Dubai Uluslararası Havaalanı salonlarına, ziyaret başına ödeme yapılan giriş imkânı başlattı. Bunun sonucunda, geçtiğimiz yıl, 4 milyondan fazla yolcu, Emirates’in Dubai’deki yedi salonunu tecrübe etmiş oldu. Emirates ayrıca, BAE’deki Business Class yolcuları için, özel şoförlü lüks otomobilleri temin etmek üzere, BMW Grubu ile ortaklık kurdu.
Müşterilerin yerdeki deneyimini daha da arttıran Emirates ve ortakları, Dubai Uluslararası Havaalanı’ndaki biyometrik teknoloji ve yeni otomatik sınır kontrol kapıları ile modernleştirilmiş bir havaalanı deneyimine yönelik olan ‘Together’ (Birlikte) inisiyatifini duyurdu.
Havayolu Şirketinin gözde sadakat programı olan Emirates Skywards, 2017’nin ortalarında 19 milyon üye sayısına ulaştı ve bir üst kabin sınıfına yükseltme , ödül bileti, kültür ve spor etkinliklerinin yanı sıra program ortaklarının sağladığı fayda ve imtiyazlar için kullanılmak üzere toplamda 40 milyar Mil nakde dönüştürüldü.
Müşterilerinin uçuş bilgilerine erişimini ve seyahatlerini yönetmelerini kolaylaştıran Emirates, daha basitleştirilmiş bir rezervasyon süreci, check-in deneyimi, Canlı Sohbet seçeneklerinin yanı sıra, Skywards üyeleri için anında nakde çevirme seçeneklerini de içeren, tamamen yeniden tasarlanmış mobil uygulama ve web deneyimini de lanse etti.
Emirates’in, mümkün olan en iyi müşteri deneyimi sağlamaya yönelik gösterdiği sürekli çaba, havayollarına yönelik TripAdvisor Travelers’ Choice® (Seyahat Edenlerin Tercihi) Ödüllerinin açılışında, Dünyanın En İyi Havayolu Şirketi olarak tanınması ile ödüllendirilmiş oldu.
Marka başarısı sürüyor
Emirates, markasına yatırım yapmaya devam etti. Ağustos ayında, Emirates, prestijli FA Cup ile olan unvan ortaklığını, 2021 yılına kadar uzattı. Aynı ayda, havayolu şirketi, European Tour Sözleşmesini, dört yıl için yeniledi. Yeni anlaşma, Emirates’in, Avrupa ve ABD’deki en iyi golf oyuncularının 24’ünü bir araya getiren bir etkinlik olan 2018 Ryder Cup’ın Resmi Ortağı oldu.
Ekim ayında, Emirates, seyahati özendirmek ve havayolu şirketinin, ait olduğu Dubai de dahil, küresel destinasyon ağını yaygınlaştırmak üzere 15 milyon dolar değerindeki kampanyasını başlattı. Reklam kampanyasında, İngiliz rock grubu Queen’in “Don’t stop me now” adlı klasik şarkısı, Emirates’in başlıca önemli destinasyonları ve uçak-içi deneyimlerinin değişen görüntüleri kullanıldı.
Kasım ayında, havayolu şirketi, yeni küresel reklam kampanyası için, TV’nin ünlü yıldızı Jeremy Clarkson ile çalıştı ve ilhamını Mercedes Benz’den alan, yeni, tamamen kapalı First Class süitlerinin lansmanı için Clarkson’un mizah ve sürücülük yeteneklerinden yararlandı.
Emirates, Dubai Airshow’daki ziyaretçilere Boeing 777-300ER ve A380 gösteri uçakları ile BAE Al Fursan hava gösteri ekibinin özel uçuş şovunu sundu. Emirates 777-300ER ve A380 gösteri hava taşıtlarının ikisi de BAE’nin kurucu merhum babasının anısına, HH Sheikh Zayed çıkartması ile süslenmişti.
*Uçuş rakamları, 2017 takvim yılı içindir
*İaşe rakamları, sadece Dubai Uluslararası Havaalanı’nda yüklenen yemekleri kapsamaktadır. Başka destinasyonlarda yüklenen yemekleri kapsamamaktadır.
*Bagaj rakamları, sadece Dubai Uluslararası Havaalanı’nı kapsamaktadır.
Emirates hakkında:
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 156 destinasyona taşıyor. 268 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 95 milyar doların üzerinde 244 uçak siparişi bulunuyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2EJpafV
via IFTTT
Katmandu’da Müzeye Dönüşen THY Uçağının ve Kaptan Upreti’nin Hikayesi Kaptan Bed Upreti, Tribhuwan Uluslararası Havalimanı’na her inişinde, Nepal’in tek uluslararası havalimanının kalabalık asfaltında, havalimanının bir parçası haline gelen Airbus 330’u fark ediyor. Mart 2015’te pistten çıkan ve dört gün boyunca ülkedeki tüm uluslararası uçuşları durduran jet. Türk Hava Yolları’na ait olan uçak, kaza anında 224 yolcu taşıyordu. Olayda hiç kimse yaralanmadı, ancak uçak havaalanı otoriteleri için bir baş ağrısı haline geldi ve havaalanı otoriteleri, sonrasında ne yapacağını dahi bilmeden, uçağı bir köşeye çekti. Atasözü gerçek oldu : Birinin çöpleri başkasının hazinesidir ve o uçak Katmandu’da bir havacılık müzesi kurmak isteyen Upreti için ömründe bir kez karşısına çıkacak fırsat oldu; yıllar boyunca hayal ettiği bir şey gerçekleşmek üzereydi. Bir havacılık müzesi kurmak için beceri, özveri, uzmanlık, ve paraya ihtiyaç duyuluyordu ve bu zorlu görev için belki de Bed Upreti’den daha uygun bir kişi yoktu. Upreti‘nin uçuş ve uçaklar için ömür boyu süren tutkusu, 12 yaşındayken başlamıştı. Mahendranagar’dan Dhangadi’ye olan ilk uçuşu ancak 10 dakika sürmüştü, ancak Upreti’ye göre, bu genç bir oğlanın hayal gücünü canlandıracak kadar uzun bir süreydi . “Şimdi, binlerce saat uçuşum var, “Fakat o ilk 10 dakikanın her anını fotoğraf hassasiyeti ile hatırlayabiliyorum, asla solmaz” diyor. Genç Upreti, orduya katılıp pilot olmadan önce mühendislik diplomasını da almıştı. Bugün, 53 yaşındaki kaptan Nepal, Hindistan, Endonezya, Malezya ve diğer ülkelerdeki taşıyıcılar için binlerce uçuş saatini doldurduğu muhteşem bir 30 yıllık kariyere sahip. Halen Endonezya’daki Lion Air için ATR 72-600 eğitici pilotu ve simülatör eğitmenidir. “Yıllar boyunca ABD, Fransa ve Londra olmak üzere dünyanın çeşitli havacılık müzelerini ziyaret ettim. Bu müzeler, havacılık endüstrisinin evrimini tasvir etmekten çok daha fazlasını yapıyor. Gençleri sektöre yöneltmek için de çok şey yapıyorlar “diyor Upreti:” Nepal’de bir müze kurmayı düşünmemin ana sebeplerden biri de küçük çocuklara ilham vermek istemem ; İlk uçuşun bana gökyüzüne çıkmam için ilham vermesi gibi. ” Bu hayal, nihayet memleketi Dhangadi’de küçük bir havacılık müzesi kurmasıyla 2014’te gerçekleşecekti. Katmandu’dan hizmet dışı kalmış bir Fokker 100 jetini satın alarak, 500 kilometre öteye taşımaya başlamadan önce, taşınabilir parçalara bölünmesi gibi zor bir görev gerçekleştirdi Upreti. Ancak, kurulduktan sonra, müzenin çektiği kalabalık, projeyi daha da genişletme isteğini harekete geçirdi. “Başlangıçta zordu, ancak başarısı çok cesaret vericiydi ve şu anki mega projenin katalizörü haline geldi” diyor. Bu yıl, Nepal Sivil Havacılık Otoritesi (CAAN) ile ortaklık kuran Upreti, Başkent’te müzeye dönüştürmek için Katmandu’da kalan uçağı satın aldı. “Bırakılan uçak Sinamangal’daki hava limanından yolun ortasında sökülüp yeniden monte edildi. Taşıyabilmemiz için uçağın daha küçük parçalara bölünmesi dört aydan fazla sürdü. Ayrıca, havaalanının günlük operasyonlarını engellememek için işçiler, sadece atıl sabah saatleri olan saat 1 ile 3 arasında çalıştı . Ardından, uçağın planlanan müzeye nasıl taşınacağını da düşünmek zorundaydık. ” Upreti, Dhangadi projesi için ülkenin öte yanından daha küçük bir uçak olan Fokker 100’ü taşınmasının, havaalanından sadece yarım kilometre öteye bir Airbus’u taşımaktan çok daha kolay olduğunu hatırlatıyor. “Fokker 100 sadece 36 metre uzunluğunda iken Airbus 63 metre uzunluğunda ve çok daha ağır. Upreti, uçağın müzenin bulunduğu yerde tekrar monte edilmesi yaklaşık dokuz ay sürdü “dedi.” Uçağın tamamen sökülüp yeniden kurulması için sadece 10 milyon Rs harcanmıştı. Upreti’ye göre projenin toplam maliyeti Rs 70 milyon. Bugün müze günde yaklaşık 1.000 ziyaretçi alıyor. Turistler Rs 600 bir tur satın alabilirken Nepalliler Rs 300 ödüyor. Müzede ayrıca Rs 150 ücretle engelliler için özel konaklama bölümü var. Upreti’ye göre müzenin amacı, havacılık tarihi hakkındaki bilgiyi arttırmak ve havacılık sektöründeki zorluklar ve fırsatlar hakkında farkındalık yaratmak. Wright Kardeşler tarafından geliştirilen ilk modelden Birinci Dünya Savaşı ve II. Savaş uçaklarına kadar, 20. Yüzyılda evrimleşmiş tüm uçak modellerini sunan 350’den fazla minyatür uçak modelini barındırıyor. Bunun yanı sıra Nepal’in dört bir tarafının havadan fotoğrafının bulunduğu bir sergi de bulunuyor. Ancak Upreti’nin asıl hedefi, kuşkusuz, gençlere havacılık sektörüne girme konusunda ilham vermek olmuştur. Buna paralel olarak, müzenin eğitim değerini arttırmak için, lise öğrencileri (9-12. Sınıflar), okul ziyareti onayladığı takdirde, müzeye ücretsiz olarak girebiliyorlar. Yine de, gençlerin havacılığa olan ilgisini zirveye taşımaktan çok, bu müze çöplerin nasıl hazine haline getirilebileceğinin de canlı bir ifadesi oluyor. Upreti, müzeler ve restoranlar haricinde de, eski uçakların mühendislik öğrencileri için araştırma merkezleri veya çocuklar için güvenli oyun alanları olabileceğini söylüyor. Birçok yönden, havacılık müzesi halihazırda 2017 yılının başarılı girişimlerinden biridir, ancak Upreti, girişiminin gerçek başarısının, Nepaliler’in havacılık endüstrisinde küresel öncüler haline gelmesi durumunda gerçekleşeceğini söylüyor. İçerik:http://ift.tt/1PrDB6X
Kaptan Bed Upreti, Tribhuwan Uluslararası Havalimanı’na her inişinde, Nepal’in tek uluslararası havalimanının kalabalık asfaltında, havalimanının bir parçası haline gelen Airbus 330’u fark ediyor.
Mart 2015’te pistten çıkan ve dört gün boyunca ülkedeki tüm uluslararası uçuşları durduran jet. Türk Hava Yolları’na ait olan uçak, kaza anında 224 yolcu taşıyordu. Olayda hiç kimse yaralanmadı, ancak uçak havaalanı otoriteleri için bir baş ağrısı haline geldi ve havaalanı otoriteleri, sonrasında ne yapacağını dahi bilmeden, uçağı bir köşeye çekti. Atasözü gerçek oldu : Birinin çöpleri başkasının hazinesidir ve o uçak Katmandu’da bir havacılık müzesi kurmak isteyen Upreti için ömründe bir kez karşısına çıkacak fırsat oldu; yıllar boyunca hayal ettiği bir şey gerçekleşmek üzereydi.
Bir havacılık müzesi kurmak için beceri, özveri, uzmanlık, ve paraya ihtiyaç duyuluyordu ve bu zorlu görev için belki de Bed Upreti’den daha uygun bir kişi yoktu. Upreti‘nin uçuş ve uçaklar için ömür boyu süren tutkusu, 12 yaşındayken başlamıştı. Mahendranagar’dan Dhangadi’ye olan ilk uçuşu ancak 10 dakika sürmüştü, ancak Upreti’ye göre, bu genç bir oğlanın hayal gücünü canlandıracak kadar uzun bir süreydi . “Şimdi, binlerce saat uçuşum var, “Fakat o ilk 10 dakikanın her anını fotoğraf hassasiyeti ile hatırlayabiliyorum, asla solmaz” diyor.
Genç Upreti, orduya katılıp pilot olmadan önce mühendislik diplomasını da almıştı. Bugün, 53 yaşındaki kaptan Nepal, Hindistan, Endonezya, Malezya ve diğer ülkelerdeki taşıyıcılar için binlerce uçuş saatini doldurduğu muhteşem bir 30 yıllık kariyere sahip. Halen Endonezya’daki Lion Air için ATR 72-600 eğitici pilotu ve simülatör eğitmenidir.
“Yıllar boyunca ABD, Fransa ve Londra olmak üzere dünyanın çeşitli havacılık müzelerini ziyaret ettim. Bu müzeler, havacılık endüstrisinin evrimini tasvir etmekten çok daha fazlasını yapıyor. Gençleri sektöre yöneltmek için de çok şey yapıyorlar “diyor Upreti:” Nepal’de bir müze kurmayı düşünmemin ana sebeplerden biri de küçük çocuklara ilham vermek istemem ; İlk uçuşun bana gökyüzüne çıkmam için ilham vermesi gibi. ”
Bu hayal, nihayet memleketi Dhangadi’de küçük bir havacılık müzesi kurmasıyla 2014’te gerçekleşecekti. Katmandu’dan hizmet dışı kalmış bir Fokker 100 jetini satın alarak, 500 kilometre öteye taşımaya başlamadan önce, taşınabilir parçalara bölünmesi gibi zor bir görev gerçekleştirdi Upreti. Ancak, kurulduktan sonra, müzenin çektiği kalabalık, projeyi daha da genişletme isteğini harekete geçirdi. “Başlangıçta zordu, ancak başarısı çok cesaret vericiydi ve şu anki mega projenin katalizörü haline geldi” diyor.
Bu yıl, Nepal Sivil Havacılık Otoritesi (CAAN) ile ortaklık kuran Upreti, Başkent’te müzeye dönüştürmek için Katmandu’da kalan uçağı satın aldı. “Bırakılan uçak Sinamangal’daki hava limanından yolun ortasında sökülüp yeniden monte edildi. Taşıyabilmemiz için uçağın daha küçük parçalara bölünmesi dört aydan fazla sürdü. Ayrıca, havaalanının günlük operasyonlarını engellememek için işçiler, sadece atıl sabah saatleri olan saat 1 ile 3 arasında çalıştı . Ardından, uçağın planlanan müzeye nasıl taşınacağını da düşünmek zorundaydık. ”
Upreti, Dhangadi projesi için ülkenin öte yanından daha küçük bir uçak olan Fokker 100’ü taşınmasının, havaalanından sadece yarım kilometre öteye bir Airbus’u taşımaktan çok daha kolay olduğunu hatırlatıyor. “Fokker 100 sadece 36 metre uzunluğunda iken Airbus 63 metre uzunluğunda ve çok daha ağır. Upreti, uçağın müzenin bulunduğu yerde tekrar monte edilmesi yaklaşık dokuz ay sürdü “dedi.” Uçağın tamamen sökülüp yeniden kurulması için sadece 10 milyon Rs harcanmıştı. Upreti’ye göre projenin toplam maliyeti Rs 70 milyon.
Bugün müze günde yaklaşık 1.000 ziyaretçi alıyor. Turistler Rs 600 bir tur satın alabilirken Nepalliler Rs 300 ödüyor. Müzede ayrıca Rs 150 ücretle engelliler için özel konaklama bölümü var.
Upreti’ye göre müzenin amacı, havacılık tarihi hakkındaki bilgiyi arttırmak ve havacılık sektöründeki zorluklar ve fırsatlar hakkında farkındalık yaratmak. Wright Kardeşler tarafından geliştirilen ilk modelden Birinci Dünya Savaşı ve II. Savaş uçaklarına kadar, 20. Yüzyılda evrimleşmiş tüm uçak modellerini sunan 350’den fazla minyatür uçak modelini barındırıyor. Bunun yanı sıra Nepal’in dört bir tarafının havadan fotoğrafının bulunduğu bir sergi de bulunuyor.
Ancak Upreti’nin asıl hedefi, kuşkusuz, gençlere havacılık sektörüne girme konusunda ilham vermek olmuştur. Buna paralel olarak, müzenin eğitim değerini arttırmak için, lise öğrencileri (9-12. Sınıflar), okul ziyareti onayladığı takdirde, müzeye ücretsiz olarak girebiliyorlar.
Yine de, gençlerin havacılığa olan ilgisini zirveye taşımaktan çok, bu müze çöplerin nasıl hazine haline getirilebileceğinin de canlı bir ifadesi oluyor. Upreti, müzeler ve restoranlar haricinde de, eski uçakların mühendislik öğrencileri için araştırma merkezleri veya çocuklar için güvenli oyun alanları olabileceğini söylüyor.
Birçok yönden, havacılık müzesi halihazırda 2017 yılının başarılı girişimlerinden biridir, ancak Upreti, girişiminin gerçek başarısının, Nepaliler’in havacılık endüstrisinde küresel öncüler haline gelmesi durumunda gerçekleşeceğini söylüyor.
İçerik:http://ift.tt/1PrDB6X
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qcGyq6
via IFTTT
