2 Ocak 2018 Salı

Son dakika… Dev metro ihalesi iptal edildi Alsim Alarko’nun kazandığı Kaynarca-Pendik-Tuzla metrosu ihalesi iptal edildi. Alarko Holding bağlı ortaklığı Alsim Alarko’nun yer aldığı ortak girişimin 1.6 milyar lira bedelle sözleşme imzaladığı Kaynarca-Pendik-Tuzla metrosu inşaat ve elektromekanik sistemleri ihalesinin iptal edildiğini duyurdu. Alsim Alarko’nun yüzde 50 hisseye sahip olduğu ortak girişim 2017 Nisan ayında imzaladığı sözleşme ile “Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” projesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi Anadolu Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü’ne karşı taahhüt etmiş; sözleşme bedeli KDV hariç 1.6 milyar lira olarak duyurulmuştu. Alarko Holding’den KAP’a yapılan açıklamada, söz konusu ihalenin iptal edildiğinin işveren idare tarafından bildirildiği belirtildi. HAVARAY DA İPTAL EDİLMİŞTİ Daha önce yine Alarko’nun kazandığı, Başakşehir-Sefaköy-Halkalı Havaray Hattı projesi de iptal edilmişti. CHP’DEN SORU ÖNERGESİ CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, İstanbul’da inşaat halindeki 6 metro projesinin kamuyu zarara uğratıp uğratmadığına ilişkin soru önergesi verdi.  İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya yöneltilen soru önergesine, hükümet kanadından verilecek cevap ise merak konusu oldu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin istifa ettirilen eski belediye başkanı Kadir Topbaş’ın “Borçsuz belediye devrettik” sözünü hatırlatan Tekin, ” İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplam ihale bedeli 12 milyar 859 milyon 636 bin TL olan inşaat halindeki 6 metro projesinin aksatılmadan devam ettirilmesi için geçtiğimiz aylarda 925 milyon Euro dış borçlanma yetkisi aldı. Ancak metro projeleri durma noktasına gelmiş durumda. Mali destek alamayan yüklenici ve taşeron firmalar işçi çıkarıyor. Topbaş’ın ‘sözde borçsuz’ devrettiği İstanbul Büyükşehir Belediyesi ihale ettiği projeleri hayata geçiremez hale geldi. Kamu zarara uğratılıyor” ifadeleriyle tepki gösterdi. 34 AY ÖNCE BELİRLENDİ Kaynarca-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Hatları olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşan hat, toplam 12 kilometre uzunluğunda olacak. Hizmete giren Kartal-Tavşantepe Metro Hattı ve yapımı devam eden Kaynarca- Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın ardından Pendik’e yeni metro hatları geliyor. Daha önce ertelenen Kaynarca–Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hatlarının ihalesi 3 Mart’ta yapılmıştı. İşin bitiş süresi işyeri teslim tarihinden itibaren 34 ay olarak belirlendi. Metro hatları, Kaynarca (Tavşantepe)-Çamçeşme-Tuzla Hattı ve Pendik Merkez-Kaynarca Hattı olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşuyor. Bunlardan birincisi Tavşantepe Metro Hattı kuyruk tüneli sonundan başlayarak sırasıyla Kaynarca Merkez, Çamçeşme, Kavakpınar, Esenyalı, Aydıntepe ve Tuzla Tersane İstasyonlarından geçerek Tuzla Belediyesi mevkiinde kuyruk hatları bitiminde son bulacak. Bu hattın toplam uzunluğu yaklaşık olarak 7,9 km olacak.Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hattı ise mevcut Marmaray ve Hızlı Tren İstasyonları olarak işletilen Pendik İstasyonu yanında teşkil edilecek. Pendik Merkez İstasyonundan başlayarak Kaynarca Merkez İstasyonuna ulaşacak ve buradan da yapımı devam eden Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı’na ait Hastane İstasyonu öncesinde bağlanarak entegre olacak. Hat 4,1 km toplam uzunluğa erişecek. Kaynak:http://ift.tt/1IsqaQn

Alsim Alarko’nun kazandığı Kaynarca-Pendik-Tuzla metrosu ihalesi iptal edildi.

Alarko Holding bağlı ortaklığı Alsim Alarko’nun yer aldığı ortak girişimin 1.6 milyar lira bedelle sözleşme imzaladığı Kaynarca-Pendik-Tuzla metrosu inşaat ve elektromekanik sistemleri ihalesinin iptal edildiğini duyurdu.

Alsim Alarko’nun yüzde 50 hisseye sahip olduğu ortak girişim 2017 Nisan ayında imzaladığı sözleşme ile “Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” projesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi Anadolu Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü’ne karşı taahhüt etmiş; sözleşme bedeli KDV hariç 1.6 milyar lira olarak duyurulmuştu.

Alarko Holding’den KAP’a yapılan açıklamada, söz konusu ihalenin iptal edildiğinin işveren idare tarafından bildirildiği belirtildi.

HAVARAY DA İPTAL EDİLMİŞTİ

Daha önce yine Alarko’nun kazandığı, Başakşehir-Sefaköy-Halkalı Havaray Hattı projesi de iptal edilmişti.

CHP’DEN SORU ÖNERGESİ

CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, İstanbul’da inşaat halindeki 6 metro projesinin kamuyu zarara uğratıp uğratmadığına ilişkin soru önergesi verdi.  İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya yöneltilen soru önergesine, hükümet kanadından verilecek cevap ise merak konusu oldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin istifa ettirilen eski belediye başkanı Kadir Topbaş’ın “Borçsuz belediye devrettik” sözünü hatırlatan Tekin, ” İstanbul Büyükşehir Belediyesi, toplam ihale bedeli 12 milyar 859 milyon 636 bin TL olan inşaat halindeki 6 metro projesinin aksatılmadan devam ettirilmesi için geçtiğimiz aylarda 925 milyon Euro dış borçlanma yetkisi aldı. Ancak metro projeleri durma noktasına gelmiş durumda. Mali destek alamayan yüklenici ve taşeron firmalar işçi çıkarıyor. Topbaş’ın ‘sözde borçsuz’ devrettiği İstanbul Büyükşehir Belediyesi ihale ettiği projeleri hayata geçiremez hale geldi. Kamu zarara uğratılıyor” ifadeleriyle tepki gösterdi.

34 AY ÖNCE BELİRLENDİ

Kaynarca-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Hatları olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşan hat, toplam 12 kilometre uzunluğunda olacak. Hizmete giren Kartal-Tavşantepe Metro Hattı ve yapımı devam eden Kaynarca- Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın ardından Pendik’e yeni metro hatları geliyor. Daha önce ertelenen Kaynarca–Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hatlarının ihalesi 3 Mart’ta yapılmıştı. İşin bitiş süresi işyeri teslim tarihinden itibaren 34 ay olarak belirlendi. Metro hatları, Kaynarca (Tavşantepe)-Çamçeşme-Tuzla Hattı ve Pendik Merkez-Kaynarca Hattı olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşuyor.

Bunlardan birincisi Tavşantepe Metro Hattı kuyruk tüneli sonundan başlayarak sırasıyla Kaynarca Merkez, Çamçeşme, Kavakpınar, Esenyalı, Aydıntepe ve Tuzla Tersane İstasyonlarından geçerek Tuzla Belediyesi mevkiinde kuyruk hatları bitiminde son bulacak.

Bu hattın toplam uzunluğu yaklaşık olarak 7,9 km olacak.Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hattı ise mevcut Marmaray ve Hızlı Tren İstasyonları olarak işletilen Pendik İstasyonu yanında teşkil edilecek. Pendik Merkez İstasyonundan başlayarak Kaynarca Merkez İstasyonuna ulaşacak ve buradan da yapımı devam eden Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı’na ait Hastane İstasyonu öncesinde bağlanarak entegre olacak. Hat 4,1 km toplam uzunluğa erişecek.

Kaynak:http://ift.tt/1IsqaQn



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qc6hiD
via IFTTT

Son dakika… Dev metro ihalesi iptal edildi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qc6hiD

İflas eden Niki Air için British Airways devrede British Airways’i de bünyesinde barındıran International Airline Group iflas eden Niki Air’in bazı bölümlerini satın alıyor. İngiltere’nin bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi British Airways‘i de bünyesinde barındıran International Airline Group (IAG), iflas eden Niki Air‘in bazı bölümlerini satın alıyor. 20+16 MİLYON EURO IAG’nin ilk etapta Niki için 20 milyon euro ödeme yapacağı, ilerleyen dönemde ise 16.5 milyon euro daha takviye yapacağı kaydedildi. Niki Air’e ait 15 adet Airbus A320 uçak ile, bu şirkete ait Viyana, Dusseldorf, Zürih, Münih ve Palma  havalimanlarındaki slot haklarını içeren anlaşmanın, IAG’nin İspanya merkezli ucuz hava hayolu şirketi Vuling üzerinden yapılacağı belirtildi. AVRUPA KOMİSYONUNUN ONAYI BEKLENİYOR Anlaşmanın Avrupa Komisyonu tarafından onaylanması halinde, 740 Niki çalışanı da Vuling’de çalışmaya başlayacak. IAG’nin, Vuling’in yeni operasyon planlaması hakkında yakın zamanda bir açıklama yapması bekleniyor. Kaynak: http://ift.tt/1SiRUei

British Airways’i de bünyesinde barındıran International Airline Group iflas eden Niki Air’in bazı bölümlerini satın alıyor.

İngiltere’nin bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi British Airways‘i de bünyesinde barındıran International Airline Group (IAG), iflas eden Niki Air‘in bazı bölümlerini satın alıyor.

20+16 MİLYON EURO

IAG’nin ilk etapta Niki için 20 milyon euro ödeme yapacağı, ilerleyen dönemde ise 16.5 milyon euro daha takviye yapacağı kaydedildi. Niki Air’e ait 15 adet Airbus A320 uçak ile, bu şirkete ait Viyana, Dusseldorf, Zürih, Münih ve Palma  havalimanlarındaki slot haklarını içeren anlaşmanın, IAG’nin İspanya merkezli ucuz hava hayolu şirketi Vuling üzerinden yapılacağı belirtildi.

AVRUPA KOMİSYONUNUN ONAYI BEKLENİYOR

Anlaşmanın Avrupa Komisyonu tarafından onaylanması halinde, 740 Niki çalışanı da Vuling’de çalışmaya başlayacak. IAG’nin, Vuling’in yeni operasyon planlaması hakkında yakın zamanda bir açıklama yapması bekleniyor.

Kaynak: http://ift.tt/1SiRUei


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2A7D8EZ
via IFTTT

Babek Zencani’nin kasasına icra takibi Onur Air’in patronu Hamit Cankut Bağana, İran’da Babek Zencani’nin yargılandığı davada idam cezasına çarptırılan Mehdi Shams’a yönelik icra takibi başlattı. Zencani’nin kasası olarak gösterilen Mehdi Shams’ın, Bağana’ya ödemesi gereken 21.7 milyon dolarlık bir senet bulunuyor. ONUR Air’in sahibi Hamit Cankut Bağana’nın, İran’da Babek Zencani ile yargılandığı davada idam cezası alan Mehdi Shams’a karşı 21.7 milyon dolarlık icra takibi başlattığı ortaya çıktı. İran asıllı İngiliz vatandaşı Shams, Zencani’nin ‘kasası’ olarak görülen isimler arasında yer alıyor. Onur Air Genel Müdürü Teoman Tosun ise, icra takibine konu paranın Bağana’nın kişisel parası olduğunu söyleyerek “Şirket ile ilgisi yok” dedi. Mehdi Shams ismi, İran devletini 2.8 milyar dolar dolandırmakla suçlanan Babek Zencani adına Onur Air’i satın alan Kudret Tuncel ile birlikte gündeme gelmişti. Zencani’nin İran’da tutuklanması ile birlikte ortaya çıkan ilişkiler ağında yer alan Mehdi Shams’in halen daha Onur Air de hissesi bulunuyor. 2013’TE DÜZENLENDİ Hamit Cankut Bağana adına Mehdi Shams’a yönelik icra takibi ise 21.7 milyon dolarlık ödenmeye bir senede dayanıyor. İstanbul İcra Müdürlüğü dosyasına göre Bağana ile Shams arasındaki senedin düzenleme tarihi 9 Nisan 2013. Anılan senedin ödeme tarihi ise 9 Mayıs 2013 olarak belirlendi. Shams’ın, Bağana’dan aldığı paraya karşılık söz konusu senedi verdiği belirtiliyor. 21.7 milyon dolarlık senet ödenmeyince işleme konuldu. İcra takibine geçilmesine karşın, Shams İran’da tutuklu olduğu için muhatap bulunamadı. Dosyada yer alan bilgilere göre Shams’ın Onur Air’deki hissesine haciz konuldu. İstanbul İcra Müdürlüğü geçen 18 Ağustos’ta Bakırköy İcra Müdürlüğü’ne gönderdiği yazıda Shams’a ait hisse için kıymet takdiri yapılması talep edildi. İcra müdürlüğü söz konusu hisse için kıymet takdiri yaparak dosyayı yeniden İstanbul İcra Müdürlüğüne gönderdi. TEBLİGATLAR GERİ DÖNDÜ Hazırlanan rapora göre Mehdi Shams’ın Onur Air’deki hissesinin değeri 1 milyon 985 bin 241 TL, Onur Air’in yüzde 92.8 hissesine sahip Ten Tour Turizm Endüstri A.Ş’de ise 9 milyon 456 bin 679 TL olarak hesaplandı. İcra Müdürlüğü, Mehdi Shams’ın İstanbul Beşiktaş’taki adresine gönderdiği tebligatların geri dönmesi nedeni ile geçen ay ilanen tebligat yoluna gitti. BİZ DE BU İSİMDEN KURTULMAK İSTİYORUZ ONUR Air Genel Müdürü Teoman Tosun, konuya ilişkin Hürriyet’e yaptığı açıklamada, “Mehdi Shams’a yönelik icra takibine konu para Cankut Beyin şahsi parası… Şirket ile doğrudan ilgili bir para değil. Ortakların kendi aralarındaki ilişkiden kaynaklanıyor” dedi. Tosun, Shams’in halen İran’da tutuklu olduğunu hatırlatarak, “Mehdi Shams’in halen Onur Air’de yüzde 18 hissesi bulunuyor. Biz de bu isimden bir an önce kurtulmak istiyoruz; bize de ciddi sıkıntı veriyor. 600 milyon dolar cirosu olan, bin 600 kişinin çalıştığı Onur Air’in artık bu isimle gündeme gelmemesi için çaba içindeyiz” dedi. İRAN DAVA AÇMIŞTI ÖTE yandan, İran Petrol Bakanlığı, Onur Air’in İran devletine ait olduğu iddiasıyla Türkiye’de dava açmıştı. İki yıl önce açılan davada İran Petrol Bakanlığı, Onur Air için ödenen paraların İran’a ait olduğu iddiasında. Bakırköy Ticaret Mahkemesi’ndeki dava ile ilgili yargılamanın sürdüğü öğrenildi. Kaynak:http://ift.tt/eIvIxB

Onur Air’in patronu Hamit Cankut Bağana, İran’da Babek Zencani’nin yargılandığı davada idam cezasına çarptırılan Mehdi Shams’a yönelik icra takibi başlattı. Zencani’nin kasası olarak gösterilen Mehdi Shams’ın, Bağana’ya ödemesi gereken 21.7 milyon dolarlık bir senet bulunuyor.

ONUR Air’in sahibi Hamit Cankut Bağana’nın, İran’da Babek Zencani ile yargılandığı davada idam cezası alan Mehdi Shams’a karşı 21.7 milyon dolarlık icra takibi başlattığı ortaya çıktı. İran asıllı İngiliz vatandaşı Shams, Zencani’nin ‘kasası’ olarak görülen isimler arasında yer alıyor. Onur Air Genel Müdürü Teoman Tosun ise, icra takibine konu paranın Bağana’nın kişisel parası olduğunu söyleyerek “Şirket ile ilgisi yok” dedi.

Mehdi Shams ismi, İran devletini 2.8 milyar dolar dolandırmakla suçlanan Babek Zencani adına Onur Air’i satın alan Kudret Tuncel ile birlikte gündeme gelmişti. Zencani’nin İran’da tutuklanması ile birlikte ortaya çıkan ilişkiler ağında yer alan Mehdi Shams’in halen daha Onur Air de hissesi bulunuyor.

2013’TE DÜZENLENDİ
Hamit Cankut Bağana adına Mehdi Shams’a yönelik icra takibi ise 21.7 milyon dolarlık ödenmeye bir senede dayanıyor. İstanbul İcra Müdürlüğü dosyasına göre Bağana ile Shams arasındaki senedin düzenleme tarihi 9 Nisan 2013. Anılan senedin ödeme tarihi ise 9 Mayıs 2013 olarak belirlendi. Shams’ın, Bağana’dan aldığı paraya karşılık söz konusu senedi verdiği belirtiliyor.

21.7 milyon dolarlık senet ödenmeyince işleme konuldu. İcra takibine geçilmesine karşın, Shams İran’da tutuklu olduğu için muhatap bulunamadı. Dosyada yer alan bilgilere göre Shams’ın Onur Air’deki hissesine haciz konuldu. İstanbul İcra Müdürlüğü geçen 18 Ağustos’ta Bakırköy İcra Müdürlüğü’ne gönderdiği yazıda Shams’a ait hisse için kıymet takdiri yapılması talep edildi. İcra müdürlüğü söz konusu hisse için kıymet takdiri yaparak dosyayı yeniden İstanbul İcra Müdürlüğüne gönderdi.

TEBLİGATLAR GERİ DÖNDÜ

Hazırlanan rapora göre Mehdi Shams’ın Onur Air’deki hissesinin değeri 1 milyon 985 bin 241 TL, Onur Air’in yüzde 92.8 hissesine sahip Ten Tour Turizm Endüstri A.Ş’de ise 9 milyon 456 bin 679 TL olarak hesaplandı. İcra Müdürlüğü, Mehdi Shams’ın İstanbul Beşiktaş’taki adresine gönderdiği tebligatların geri dönmesi nedeni ile geçen ay ilanen tebligat yoluna gitti.

BİZ DE BU İSİMDEN KURTULMAK İSTİYORUZ

ONUR Air Genel Müdürü Teoman Tosun, konuya ilişkin Hürriyet’e yaptığı açıklamada, “Mehdi Shams’a yönelik icra takibine konu para Cankut Beyin şahsi parası… Şirket ile doğrudan ilgili bir para değil. Ortakların kendi aralarındaki ilişkiden kaynaklanıyor” dedi. Tosun, Shams’in halen İran’da tutuklu olduğunu hatırlatarak, “Mehdi Shams’in halen Onur Air’de yüzde 18 hissesi bulunuyor. Biz de bu isimden bir an önce kurtulmak istiyoruz; bize de ciddi sıkıntı veriyor. 600 milyon dolar cirosu olan, bin 600 kişinin çalıştığı Onur Air’in artık bu isimle gündeme gelmemesi için çaba içindeyiz” dedi.

İRAN DAVA AÇMIŞTI

ÖTE yandan, İran Petrol Bakanlığı, Onur Air’in İran devletine ait olduğu iddiasıyla Türkiye’de dava açmıştı. İki yıl önce açılan davada İran Petrol Bakanlığı, Onur Air için ödenen paraların İran’a ait olduğu iddiasında. Bakırköy Ticaret Mahkemesi’ndeki dava ile ilgili yargılamanın sürdüğü öğrenildi.

Kaynak:http://ift.tt/eIvIxB



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CwaiDg
via IFTTT

İflas eden Niki Air için British Airways devrede


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2A7D8EZ

Babek Zencani’nin kasasına icra takibi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CwaiDg

via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2qgOVAS