2 Ocak 2018 Salı

Uçak Balona Çarparsa Ne Olur?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Cfm5lW

Türkiye’nin hizmet ihracatına havacılık sektörü damga vurdu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CubCql

Uçak Balona Çarparsa Ne Olur? Türk Hava Yolları‘na ait A321 (TC-JRT) TK1555 sefer sayılı uçak , İstanbul’dan kalkıştan hemen sonra (IST, LTBA) helyum balonları  ile karşılaştı. Balonlar A321’in kanatlarına  çarptı. A321 İstanbul – Hannover uçuşuna devam etti. Turkish Airlines A321 (TC-JRT) apparently flew through a flock of helium balloons shortly after take-off from Istanbul (IST, LTBA). The A321 continued to its destination. Flight #TK1555 Istanbul – Hannover https://t.co/BKiPn7DlXw http://pic.twitter.com/GAH9S2SAOU — JACDEC (@JacdecNew) January 2, 2018 @alpakbostanci The right wing of aircraft hit the ballons after this shot  

Türkiye’nin hizmet ihracatına havacılık sektörü damga vurdu Türk sivil havacılığı, Türkiye’nin ilk 10 hizmet ihracatçısı içinde yer alan 5 havacılık kuruluşu ile yeni bir rekora imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) tarafından açıklanan rapora göre, havacılık işletmeleri hizmet ihracatında ilk sıraya yükseldi. TİM’nin 2016 rakamlarına göre yaptığı sıralamaya göre THY birinci olurken, Pegasus, SunExpress, TAV Havalimanları ve Atlasglobal da en fazla hizmet ihracatı yapan ilk 10 şirket içinde yer aldı. Pegasus’un üçüncü, SunExpress’in beşinci, TAV Havalimanları’nın yedinci ve Atlasglobal’in dokuzuncu sırada yer aldığı listede, sivil havacılık sektöründe faaliyet gösteren 5 kuruluşun yer alması sivil havacılıkta yaşanan gelişmeyi bir kez daha göz önüne serdi. Havacılık sektöründe hizmet ihracatında 2016 yılında Türkiye, 10.002 milyon dolar ile ABD ve Birleşik Arap Emirliklerinden sonra dünya genelinde 3. sırada yer alıyor. Bu hava taşımacılığında hizmet ihracatında Türkiye’den sonra Rusya, Japonya, Güney Kore ve Hindistan geliyor. Hizmet ihracatının 2016’da 37,3 milyar dolarken bu yılın ilk 10 ayında geçen yılın rakamını geçerek yüzde 16 artışla 37,5 milyar dolara ulaştığını söyleyen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi,  2023’te 150 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak istediklerini belirtti. TİM’in “Türkiye’nin En Büyük 500 İhracatçısı” Araştırma Raporu’nda;  ilk 10 içinde yer alan havacılık kuruluşlarının yöneticilerinin görüşlerine yer verilmiştir. Buna göre; 2016’daki 37,3 milyar dolarlık hizmet ihracatının 7 milyar dolarını gerçekleştiren THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, 2016 yılında ise zor bir süreçten geçen Türkiye’nin 38 milyar dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştirdiğini ve  2023 yılı hizmet ihracatı hedeflerinin de 150 milyar dolar olduğunu açıkladı. Raporda, en büyük amaçlarının verimliliğimizi artırmak olduğunu ve teşviklerin sektöre olumlu yansıdığını ifade eden Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane,  asıl büyümenin 2018 ve sonrasında gerçekleşeğini beklediklerini kaydetti. Teşvik ve desteklerin sektöre önemli katkı sağladığını belirten SunExpress Genel Müdür Yardımcısı  Ahmet Çalışkan da, yeni pazarlarda ciddi başarı elde ettiklerini ve Avrupa pazarında büyümeye devam edeklerini ifade etti. Listede 7. sırada yer alan TAV’ın CFO’su Burcu Geriş,  ülke olarak en büyük şansımızın eğitimli genç nüfus olduğunu ve  tüm dünyada iş yapabilecek güce sahip olduğumuzu vurgularken, AtlasGlobal Genel Müdür Yardımcısı Semra Erener Özyalçın ise sürdürülebilir koşullar için desteklerin devam etmesi gerektiğini ve  rakiplerden ayrışmak için yeni pazarlarda iş birliklerinin önemli olduğunun altını çizdi. Havayolu Taşımacılık Hizmetleri Yolcu Taşımacılığı Hizmetleri Kaynak:http://web.shgm.gov.tr/

Türk sivil havacılığı, Türkiye’nin ilk 10 hizmet ihracatçısı içinde yer alan 5 havacılık kuruluşu ile yeni bir rekora imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) tarafından açıklanan rapora göre, havacılık işletmeleri hizmet ihracatında ilk sıraya yükseldi.

TİM’nin 2016 rakamlarına göre yaptığı sıralamaya göre THY birinci olurken, Pegasus, SunExpress, TAV Havalimanları ve Atlasglobal da en fazla hizmet ihracatı yapan ilk 10 şirket içinde yer aldı. Pegasus’un üçüncü, SunExpress’in beşinci, TAV Havalimanları’nın yedinci ve Atlasglobal’in dokuzuncu sırada yer aldığı listede, sivil havacılık sektöründe faaliyet gösteren 5 kuruluşun yer alması sivil havacılıkta yaşanan gelişmeyi bir kez daha göz önüne serdi.
Havacılık sektöründe hizmet ihracatında 2016 yılında Türkiye, 10.002 milyon dolar ile ABD ve Birleşik Arap Emirliklerinden sonra dünya genelinde 3. sırada yer alıyor. Bu hava taşımacılığında hizmet ihracatında Türkiye’den sonra Rusya, Japonya, Güney Kore ve Hindistan geliyor.
Hizmet ihracatının 2016’da 37,3 milyar dolarken bu yılın ilk 10 ayında geçen yılın rakamını geçerek yüzde 16 artışla 37,5 milyar dolara ulaştığını söyleyen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi,  2023’te 150 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak istediklerini belirtti.
TİM’in “Türkiye’nin En Büyük 500 İhracatçısı” Araştırma Raporu’nda;  ilk 10 içinde yer alan havacılık kuruluşlarının yöneticilerinin görüşlerine yer verilmiştir. Buna göre; 2016’daki 37,3 milyar dolarlık hizmet ihracatının 7 milyar dolarını gerçekleştiren THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, 2016 yılında ise zor bir süreçten geçen Türkiye’nin 38 milyar dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştirdiğini ve  2023 yılı hizmet ihracatı hedeflerinin de 150 milyar dolar olduğunu açıkladı.
Raporda, en büyük amaçlarının verimliliğimizi artırmak olduğunu ve teşviklerin sektöre olumlu yansıdığını ifade eden Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane,  asıl büyümenin 2018 ve sonrasında gerçekleşeğini beklediklerini kaydetti. Teşvik ve desteklerin sektöre önemli katkı sağladığını belirten SunExpress Genel Müdür Yardımcısı  Ahmet Çalışkan da, yeni pazarlarda ciddi başarı elde ettiklerini ve Avrupa pazarında büyümeye devam edeklerini ifade etti.
Listede 7. sırada yer alan TAV’ın CFO’su Burcu Geriş,  ülke olarak en büyük şansımızın eğitimli genç nüfus olduğunu ve  tüm dünyada iş yapabilecek güce sahip olduğumuzu vurgularken, AtlasGlobal Genel Müdür Yardımcısı Semra Erener Özyalçın ise sürdürülebilir koşullar için desteklerin devam etmesi gerektiğini ve  rakiplerden ayrışmak için yeni pazarlarda iş birliklerinin önemli olduğunun altını çizdi.

Havayolu Taşımacılık Hizmetleri

Yolcu Taşımacılığı Hizmetleri

Kaynak:http://web.shgm.gov.tr/


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2CubCql
via IFTTT

Reflüsü olan yumuşak fırça kullanmalı “Reflü hastalarının ağız içindeki diş çürüklerinin oranı, reflü hastalığı olmayanlardan daha yüksek” diyen diş hekimi Pertev Kökdemir uyarıyor: “Asit nedeniyle yumuşamış olan diş minesine daha fazla zarar vermemek için yumuşak diş fırçası kullanın!” ERKEN DÖNEMDE FARK EDİLMEYEBİLİR! Diş Hekimi Pertev Kökdemir, reflü hastalığının ağız ve diş sağlığını olumsuz yönde etkilediğini belirterek uyarılarda bulundu: “Ağız sağlığı; diş, diş eti ve çevre dokuların sağlığının bir bütünüdür. Bu bütünün bir parçasında bozulma olursa diğer tüm parçaları etkiler. Diş eti sağlığının bozulması; diş etinde kızarıklık, diş eti kanaması ve ağız kokusu olarak belirti verebilir. Diş sağlığının bozulması ise; diş renginde sararma, kararma, soğuk-sıcak hassasiyeti ve ağrı olarak belirti verir. Toplumda sık görülmeye başlayan reflü hastalığı da ağız ve diş eti sağlığını olumsuz etkiler. Reflü sonucu ağız ortamına kadar gelen mide asidi, diş ve diş etleri için çok kuvvetli asit içerir. Bu, tükürüğün tolere edemeyeceği kadar kuvvetli bir asittir. Eğer ağzınızı bol su ile çalkalamıyor, dişlerinizi yeterince fırçalamıyorsanız; hem dişlerde, hem de diş etlerinde geri dönüşümü olmayan hasarlar oluşabilir. Ağız içinde asidin yaptığı tahrişe bağlı olarak, diş eti iltihaplanmaları (gingivit) ve diş minesi kaybına bağlı diş çürükleri gelişebilir. Diş çürükleri yıllar içerisinde yavaş geliştiği için hastalar tarafından erken dönemde fark edilemeyebilir. Bu nedenle reflü belirtileri olup ağız içi yakınmaları da olan hastaların erken dönemde diş hekimi tarafından muayene edilmeleri çok önemlidir.” AMAÇ TAMİR EDİLMESİNİ SAĞLAMAK “Reflüsü olan kişiler mutlaka yumuşak fırça kullanmalı” diyerek uyaran Diş Hekimi Pertev Kökdemir, bunu şöyle açıklıyor: “Bunun sebebi mide asidi sonucu yumuşamaya başlamış olan diş minesinin; aşındırmadan, diş macunu ve tükürüğün yardımı ile tamir edilmesinin sağlanmasıdır.” DİŞ ETİ ÇEKİLMESİ OLUR “Reflü aynı zamanda diş etlerinde de geri dönüşü olmayan hasarlara yol açabilir” diyen Kökdemir, “Bunlar diş eti çekilmesi ve diş eti iltihabı olarak kendini gösterebilir. Diş etlerinizi bu zararlardan korumak için bol su içmeli, ağzınızı bol su ile çalkalamalı ve gece yatarken diş ve diş etlerinizi iyi bir şekilde fırçalamalısınız. Aynı zamanda altı ayda bir veya daha sık diş hekimi kontrolüne gitmek, kişilerin gözünden kaçabilen ufak hasarların kalıcı hasarlara dönüşmeden tedavi edilmesini sağlayacaktır” diyor. Close-up of female with open mouth during oral checkup at the dentist’s

Reflüsü olan yumuşak fırça kullanmalı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2A5JZih

UTİKAD ULUSLARARASI E-TİCARET KONFERANSINDAYDI Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile PTT’nin 20-22 Kasım 2017 tarihleri arasında düzenlediği Uluslararası E-Ticaret Konferansı‘na UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve UTİKAD bünyesinde oluşturulan ‘E-ticaret Odak Grubu’nun başkanlığını yürüten Nil Tunaşar katıldı. UTİKAD Başkan Yardımcısı Nil Tunaşar, Doğan Online’ın Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ve Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aslı Sencer’in anahtar konuşmacı olduğu ve moderatörlüğünü Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Türkay’ın üstlendiği “E-ticarette Kargo ve Lojistik” konulu panelde konuşma yaptı. Tunaşar konuşmasında; Fiziksel İnternet Kavramı, Endüstri 4.0’ın lojistikteki küresel etki alanları ve e-ticarette lojistik maliyet kontrolünün önemine değindi. Türk Hava Yolları Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Aslan Kut, UPU Danışma Komitesi Başkanı Walter Trezek, PAL A.Ş. Direktörü Hakan Bulat, Posta İnovasyon Platformu Başkanı Bernhard Bukovc, UPS Türkiye Genel Müdürü Utku Akaltan, European&Legal Affairs Kurucu Ortağı ve Başkan Yardımcısı Nicholas Zylberglajt’ın da panelist olarak katıldığı panelde e-ticaret girişim platformlarının önemi, e-ticaretin havayolu kargo sektöründen beklentileri, e-ticaretin gelişiminin lojistiği nasıl değiştirdiği, “akıllı lojistik” kavramı gibi konular üzerine konuşuldu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile PTT’nin 20-22 Kasım 2017 tarihleri arasında düzenlediği Uluslararası E-Ticaret Konferansı‘na UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve UTİKAD bünyesinde oluşturulan ‘E-ticaret Odak Grubu’nun başkanlığını yürüten Nil Tunaşar katıldı.

UTİKAD Başkan Yardımcısı Nil Tunaşar, Doğan Online’ın Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ve Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aslı Sencer’in anahtar konuşmacı olduğu ve moderatörlüğünü Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Türkay’ın üstlendiği “E-ticarette Kargo ve Lojistik” konulu panelde konuşma yaptı. Tunaşar konuşmasında; Fiziksel İnternet Kavramı, Endüstri 4.0’ın lojistikteki küresel etki alanları ve e-ticarette lojistik maliyet kontrolünün önemine değindi.

Türk Hava Yolları Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Aslan Kut, UPU Danışma Komitesi Başkanı Walter Trezek, PAL A.Ş. Direktörü Hakan Bulat, Posta İnovasyon Platformu Başkanı Bernhard Bukovc, UPS Türkiye Genel Müdürü Utku Akaltan, European&Legal Affairs Kurucu Ortağı ve Başkan Yardımcısı Nicholas Zylberglajt’ın da panelist olarak katıldığı panelde e-ticaret girişim platformlarının önemi, e-ticaretin havayolu kargo sektöründen beklentileri, e-ticaretin gelişiminin lojistiği nasıl değiştirdiği, “akıllı lojistik” kavramı gibi konular üzerine konuşuldu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DS0Mav
via IFTTT