6 Aralık 2017 Çarşamba

ABD’ye Yeni Uçuş: Eurowings Nisan 2018’den itibaren New York’a uçacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nAUQ2m

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI’NA TEST İÇİN AHL’DEN TRAKTÖR GÖTÜRÜLDÜ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nAUMQa

Turkish Cargo Hedef Büyüttü Turkish Cargo büyüyor , dünyanın yükünü taşıyor. Turkish Cargo yarın filosuna eklediği ilk B777 Kargo uçağını iş ortaklarına tanıtacak. 102 Tonluk TC-LJL 1 Aralık günü Amerika’dan İstanbul Atatürk Havalimanı‘na ilk uçuşunu yaptı. Bu doğrultuda Turkish Cargo haberimizi detaylandıralım istedik. Hava kargo sektöründeki dramatik artışlarla birlikte, Turkish Cargo, dünya çapında ününü geliştirmeye devam ettiğini görüyoruz. Turkish Cargo durdurulamaz gibi görünüyor Hava kargo sektöründeki tüm işaretler taşıyıcılara büyük fırsatlar getirdiğini açıkça ortaya koydu. Bu süreçte en karlı çıkan taşıyıcıların başında Turkish Cargo geliyor. Her yıl çift haneli rakamlarla büyüyen Turkish Cargo’nun %30 lara varan büyümeyi yakalaması ve filosunu daha da genişletmesi  bekleniyor. Filosunda kiralık olarak bulundurduğu 3 adet B747F‘ler vasıtasıyla, uzun mesafeli ve ağır kargolar için  İstanbul ve ötesine büyük bir esneklik ve gelişmiş fırsatlar sunmakta. Turkish Cargo yarattığı ilave kapasite avantajı ile iş ortaklarına her türlü kargonun taşınması için önemli bir avantaj sağladı. İlk teslim alınan B777F kargo uçağının ardından 2018 yılının Ocak ayında 2. B777F filoya katılacak. Filoda ayrıca  dokuz adet A330, bir adet A310 bulunuyor. Şu anda Turkish Cargo Ortadoğu , Kuzey ve Güney Amerika Kargo taşımalarının en önemli oyuncusu. Turkish Cargo IATA CEIV tarafından onaylanmış sertifikaları ve soğuk zincir ürünleri ile en kaliteli kargo ve ilaç hizmetlerini sunmak üzere yeni hedefler belirlediğini görüyoruz. Turkish Cargo, bozulabilir ve farmasötik operasyonlar da dahil olmak üzere her türlü kargo için en iyi hizmeti sunabilmektedir. Türkiye dünyanın yükünü taşıyor. Turkish Cargo büyüyor. Filomuza ilave ettiğimiz ilk 777 Kargo uçağımız ile daha da büyüyeceğiz. http://pic.twitter.com/XDKx3zhYrz — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) December 6, 2017 Thanks for her special contribution with her Photos / credit @calla_darling

Gastronomi Turisti Normal Turiste Göre Daha Fazla Para Harcıyor Türkiye’nin Gastronomi Turizmi Raporu Açıklandı GASTRONOMİ TURİSTİ NORMAL TURİSTE GÖRE DAHA FAZLA PARA HARCIYOR Tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal coğrafi zenginliklerinin yanı sıra dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip olan Türkiye’ye gelen gastronomi turistleri, normal turistlere oranla daha çok döviz getiriyor. Gastronomi Turizmi Derneği ve Xsights Araştırma’nın 6 aylık çalışmasıyla ortaya çıkarılan “Gastronomi Turistlerine Yönelik Araştırma Sonuçları” düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Gastronomi turistleri ile normal turistler arasındaki farklılıkları ortaya koyan araştırmaya göre, gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Öte yandan turistler en çok harcamayı en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olan ABD’de yapıyor. Tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal coğrafi zenginliklerinin yanı sıra dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip olan Türkiye’de gastronomi turistleri, normal turistlere oranla daha fazla para harcıyor. Türkiye’de bugüne kadar yapılan ilk ve en geniş kapsamlı araştırma olan “Gastronomi Turistlerine Yönelik Araştırma Sonuçları” gerçekleştirilen basın toplantısı ile açıklanan sonuçlara göre; gastronomi turistleri, normal turistlere göre yüzde 50 daha fazla para harcıyor. Gastronomi turistleri, listenin gerisinde yer alan Türkiye’de ortalama 7 gün kalırken, normal turistler ise 9 gün tatil yapıyor. Gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Ayrıca, turistler en çok harcamayı en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olan ABD’de yapıyor. Gastronomi alanına daha fazla yatırım yapılması gerektiğini vurgulayan Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, “Türk mutfağını daha fazla tanıtabilmek ve daha çok turist çekebilmeyi amaçlıyoruz. Araştırmamızın temel nedeni Türkiye’de son zamanlarda daha çok ön plana çıkan gastronomi turizminin ülke ekonomisine katkısını ortaya koymak. Hedefimiz, araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerin gastronomi turizminin gelişimine ve bu sektörün hızla büyümesine katkı sağlaması. Ankara’da yapılan son Turizm Şurası’nda gastronomi turizmini turizm çeşidi olarak kabul ettirmeyi başardık” dedi. Artık Turistler Yeme İçme Amacıyla Geliyor Boztepe, “Eskiden deniz, kum, güneş için gelen turistler, artık yeme içme amacıyla geliyor. Bu turizm çeşidinin mevcut durumunu görmek ve iyileştirebilmek için yeni politikalar üretmek istiyoruz.” diye konuştu. Turizm Endüstrisinde Lider ABD Turist başına harcanan paranın artırılması için gastronomi turizminin iyi bir alternatif olduğunu belirten Xsights Araştırma Kurucusu Çiğdem Penn, “Turistlerin en fazla harcama yaptığı ilk 5 ülke Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İspanya, Fransa ve Birleşik Krallık geliyor. Araştırmamızın sonucunda, ABD, en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olduğunu görüyoruz. ABD, 488 milyar dolar ile birinci sırada yer alırken onu sırasıyla Çin, Almanya, Japonya ve İngiltere takip ediyor. ABD’nin gastronomi turizmi istihdamında toplamda 77 milyon 510 bin 292 ile öne çıktığını görüyoruz. Türkiye’de ise, geçen yıla göre yüzde 14 artış oldu ancak yapabileceğimizin çok gerisindeyiz. Türk Mutfağı Birçok Ülkenin Mutfağından Zengin Türkiye’nin turizm konusunda gastronomi kültürü ile farklılaşabileceğinin altını çizen Penn,“Dünya Ekonomik Formunun Seyahat ve Turizm Endeksi araştırmasında dünya sıralamasında 44’üncü sırada yer alıyoruz. Puanlarımızın çoğunu çevre, emniyet, güvenlik gibi konulardan kaybettik. Rekabet endeksinde bizim önümüzde ilk beşte İspanya, Fransa, Almanya, Japonya ve İngiltere yer alırken bizden sonra Bulgaristan, Polonya, Katar, Şili, Macaristan geliyor. Burada bir şekilde farklılaşmak gerekiyor. Bu nedenle gastronominin önemli olduğunu düşünüyoruz. Pek çok ülkeden Türk mutfağımız zengin. Bunu kullanabilmek çok önemli” dedi. Gastronomi Turisti Yeme İçmeye Daha Fazla Para Harcıyor Gastronomi turistinin yeme içme konusunda daha fazla para harcadığını vurgulayan Penn, “Gastronomi turistleri Türkiye’de ortalama 7 gün kalırken normal turistler ise 9 gün tatil yapıyor. Gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Hedefi daha da yükseltmeliyiz. Bu yüzden gelen turistlerin harcamasını nasıl yükseltiriz diye araştırmalar yapıyoruz. Gastronomi turistlerine daha fazla imkan sunmalı ve çeşitliliğimizi arttırmalıyız” dedi. “Gastronomi Turistlerinin Harcamalarını Artırmalıyız” Türkiye’deki 5 ilde yüz yüze görüşme yaptıklarını söyleyen Penn, “Örneklem yapımızı Türkiye’ye gelen turist profilinden oluşturduk. Araştırma illerimizi ise Antalya, İstanbul, Muğla, Gaziantep ve İzmir olarak belirledik. Sonuçlarda turistlerin tarihsel ve kültürel zenginliklerimiz, mutfak kültürü, doğal coğrafi zenginlikler, denizler ve sahil olanakları, uygun fiyatlı tatil olanakları, eğlence olanakları için geldiklerini gördük. İl bazında bakıldığında gelen turistlerin yüzde 37’si Gaziantep’in bir gastronomi şehri olduğunun farkında. Bu nedenle gastronomi turizmi alanında çok çalışıp gastronomi turistinin harcamalarını arttırmalıyız.” diye konuştu.

Türkiye’nin Gastronomi Turizmi Raporu Açıklandı

GASTRONOMİ TURİSTİ NORMAL TURİSTE GÖRE DAHA FAZLA PARA HARCIYOR

Tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal coğrafi zenginliklerinin yanı sıra dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip olan Türkiye’ye gelen gastronomi turistleri, normal turistlere oranla daha çok döviz getiriyor. Gastronomi Turizmi Derneği ve Xsights Araştırma’nın 6 aylık çalışmasıyla ortaya çıkarılan “Gastronomi Turistlerine Yönelik Araştırma Sonuçları” düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Gastronomi turistleri ile normal turistler arasındaki farklılıkları ortaya koyan araştırmaya göre, gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Öte yandan turistler en çok harcamayı en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olan ABD’de yapıyor.

Tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal coğrafi zenginliklerinin yanı sıra dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip olan Türkiye’de gastronomi turistleri, normal turistlere oranla daha fazla para harcıyor. Türkiye’de bugüne kadar yapılan ilk ve en geniş kapsamlı araştırma olan “Gastronomi Turistlerine Yönelik Araştırma Sonuçları” gerçekleştirilen basın toplantısı ile açıklanan sonuçlara göre; gastronomi turistleri, normal turistlere göre yüzde 50 daha fazla para harcıyor. Gastronomi turistleri, listenin gerisinde yer alan Türkiye’de ortalama 7 gün kalırken, normal turistler ise 9 gün tatil yapıyor. Gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Ayrıca, turistler en çok harcamayı en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olan ABD’de yapıyor.

Gastronomi alanına daha fazla yatırım yapılması gerektiğini vurgulayan Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, “Türk mutfağını daha fazla tanıtabilmek ve daha çok turist çekebilmeyi amaçlıyoruz.

Araştırmamızın temel nedeni Türkiye’de son zamanlarda daha çok ön plana çıkan gastronomi turizminin ülke ekonomisine katkısını ortaya koymak. Hedefimiz, araştırma sonucunda ortaya çıkan verilerin gastronomi turizminin gelişimine ve bu sektörün hızla büyümesine katkı sağlaması. Ankara’da yapılan son Turizm Şurası’nda gastronomi turizmini turizm çeşidi olarak kabul ettirmeyi başardık” dedi.

Artık Turistler Yeme İçme Amacıyla Geliyor

Boztepe, “Eskiden deniz, kum, güneş için gelen turistler, artık yeme içme amacıyla geliyor. Bu turizm çeşidinin mevcut durumunu görmek ve iyileştirebilmek için yeni politikalar üretmek istiyoruz.” diye konuştu.

Turizm Endüstrisinde Lider ABD

Turist başına harcanan paranın artırılması için gastronomi turizminin iyi bir alternatif olduğunu belirten Xsights Araştırma Kurucusu Çiğdem Penn, “Turistlerin en fazla harcama yaptığı ilk 5 ülke Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İspanya, Fransa ve Birleşik Krallık geliyor. Araştırmamızın sonucunda, ABD, en büyük turizm endüstrisine sahip ülke konumunda olduğunu görüyoruz. ABD, 488 milyar dolar ile birinci sırada yer alırken onu sırasıyla Çin, Almanya, Japonya ve İngiltere takip ediyor. ABD’nin gastronomi turizmi istihdamında toplamda 77 milyon 510 bin 292 ile öne çıktığını görüyoruz. Türkiye’de ise, geçen yıla göre yüzde 14 artış oldu ancak yapabileceğimizin çok gerisindeyiz.

Türk Mutfağı Birçok Ülkenin Mutfağından Zengin

Türkiye’nin turizm konusunda gastronomi kültürü ile farklılaşabileceğinin altını çizen Penn,“Dünya Ekonomik Formunun Seyahat ve Turizm Endeksi araştırmasında dünya sıralamasında 44’üncü sırada yer alıyoruz. Puanlarımızın çoğunu çevre, emniyet, güvenlik gibi konulardan kaybettik. Rekabet endeksinde bizim önümüzde ilk beşte İspanya, Fransa, Almanya, Japonya ve İngiltere yer alırken bizden sonra Bulgaristan, Polonya, Katar, Şili, Macaristan geliyor. Burada bir şekilde farklılaşmak gerekiyor. Bu nedenle gastronominin önemli olduğunu düşünüyoruz. Pek çok ülkeden Türk mutfağımız zengin. Bunu kullanabilmek çok önemli” dedi.

Gastronomi Turisti Yeme İçmeye Daha Fazla Para Harcıyor

Gastronomi turistinin yeme içme konusunda daha fazla para harcadığını vurgulayan Penn, “Gastronomi turistleri Türkiye’de ortalama 7 gün kalırken normal turistler ise 9 gün tatil yapıyor. Gastronomi turistleri ortalama 945 doların 259 dolarını yeme içmeye harcıyor. Normal turistlerin ise 837 doların 171 dolarını harcıyor. Hedefi daha da yükseltmeliyiz. Bu yüzden gelen turistlerin harcamasını nasıl yükseltiriz diye araştırmalar yapıyoruz. Gastronomi turistlerine daha fazla imkan sunmalı ve çeşitliliğimizi arttırmalıyız” dedi.

“Gastronomi Turistlerinin Harcamalarını Artırmalıyız”

Türkiye’deki 5 ilde yüz yüze görüşme yaptıklarını söyleyen Penn, “Örneklem yapımızı Türkiye’ye gelen turist profilinden oluşturduk. Araştırma illerimizi ise Antalya, İstanbul, Muğla, Gaziantep ve İzmir olarak belirledik. Sonuçlarda turistlerin tarihsel ve kültürel zenginliklerimiz, mutfak kültürü, doğal coğrafi zenginlikler, denizler ve sahil olanakları, uygun fiyatlı tatil olanakları, eğlence olanakları için geldiklerini gördük. İl bazında bakıldığında gelen turistlerin yüzde 37’si Gaziantep’in bir gastronomi şehri olduğunun farkında. Bu nedenle gastronomi turizmi alanında çok çalışıp gastronomi turistinin harcamalarını arttırmalıyız.” diye konuştu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2j0cICj
via IFTTT

Turkish Cargo Hedef Büyüttü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jZkFEB

Gastronomi Turisti Normal Turiste Göre Daha Fazla Para Harcıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2j0cICj

Setur, Skalite Ödülleri’nde Yılın Seyahat Acentesi Ödülü’nü kazandı Bu yıl 20. kez düzenlenen ve “Her Şeye Rağmen” konseptiyle gerçekleştirilen 2017 Skalite Ödülleri’nde “Yılın Seyahat Acentesi” Setur oldu. Turizm sektörünün en prestijli ödüllerinden olan Skal International İstanbul Kulübü Skalite Ödülleri sahiplerini buldu. Bugüne kadar farklı kategorilerde pek çok kez Skalite ödülü kazanarak kalitesini kanıtlamış olan Setur, Skalite 2017’de “Yılın Seyahat Acentesi” ödülünü aldı. Wyndham Grand İstanbul Levent Hotel’de yapılan ödül töreninde Setur adına ödülü, Skal İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Fatma Bahar Birinci ve Sayman Üyesi Sn. Yusuf Can Arınel’in elinden Setur Turizm Müdürü Sn. Oktay Temeller aldı. Dünya turizm profesyonellerinin küresel turizmi ve arkadaşlığı yaymaya çalıştığı uluslararası en yaygın ve en eski turizm sivil toplum örgütü olan Skal, bugün yaklaşık 89 ülkede, 500 kulüp ve 17.000 üye ile temsil edilmektedir. Skal International’ın yapılanması içinde en büyük kulübü olan Skal International İstanbul Kulübü’nün düzenlediği ödül töreninin bu yılki konsepti ‘Her Şeye Rağmen’ olarak belirlendi. Kriterlere uygun olan kurum ve kişiler kendilerini aday gösterdikleri gibi, Skal üyelerinin de bu kriterlere uygun aday belirlemeleri istendi. İstanbul Skal Kulübü Yönetim Kurulu ve Skal İstanbul Kulübü geçmiş dönem başkanlarından oluşan jüri tarafından gerçekleşen ön elemeden sonra, finale kalan adayların oylaması Skal üyeleri tarafından Skalite 2017 gecesinde canlı olarak yapıldı. SETUR HAKKINDA 1965 yılında Koç Holding şirketlerinden biri olarak kurulan Setur’un turizm alanında verdiği hizmetler; yurt içi ve yurt dışına dönük tur operatörlüğü ile otel satışı, IATA uçak bileti satışı, kongre ve seminer organizasyonları, outgoing ve yurt dışı eğitim alanları çatısı altında toplanmıştır. 2001 yılında Türkiye’nin en büyük online kurumsal seyahat portalı BookinTurkey.com’u da bünyesine alan Setur, 2017 yılında portalı Seturbiz.com ismiyle yenileyerek bir adım öteye taşımıştır. Setur Duty Free tüm yurda yayılan havalimanları, kara sınır kapıları ve deniz limanlarında yaklaşık 15 bin metrekarelik alanda, 19 bölgede, 44 mağazasıyla gümrüksüz satış mağazaları işletmeciliği yapmakta ve bu faaliyetler Setur yıllık cirosunun önemli bir payını oluşturmaktadır. 1990 yılında kurulan Setair ise özel havacılık faaliyetlerini sürdürmektedir. Setair filosunda 14 yolcu kapasiteli 1 adet Falcon 7X tipi jet, 9 yolcu kapasiteli 2 adet Agusta Westland 139 tipi helikopter ve 8 yolcu kapasiteli Cessna Grand Caravan tipi deniz uçağı bulunmaktadır.

Bu yıl 20. kez düzenlenen ve “Her Şeye Rağmen” konseptiyle gerçekleştirilen 2017 Skalite Ödülleri’nde “Yılın Seyahat Acentesi” Setur oldu.

Turizm sektörünün en prestijli ödüllerinden olan Skal International İstanbul Kulübü Skalite Ödülleri sahiplerini buldu. Bugüne kadar farklı kategorilerde pek çok kez Skalite ödülü kazanarak kalitesini kanıtlamış olan Setur, Skalite 2017’de “Yılın Seyahat Acentesi” ödülünü aldı.

Wyndham Grand İstanbul Levent Hotel’de yapılan ödül töreninde Setur adına ödülü, Skal İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Fatma Bahar Birinci ve Sayman Üyesi Sn. Yusuf Can Arınel’in elinden Setur Turizm Müdürü Sn. Oktay Temeller aldı.

Dünya turizm profesyonellerinin küresel turizmi ve arkadaşlığı yaymaya çalıştığı uluslararası en yaygın ve en eski turizm sivil toplum örgütü olan Skal, bugün yaklaşık 89 ülkede, 500 kulüp ve 17.000 üye ile temsil edilmektedir.

Skal International’ın yapılanması içinde en büyük kulübü olan Skal International İstanbul Kulübü’nün düzenlediği ödül töreninin bu yılki konsepti ‘Her Şeye Rağmen’ olarak belirlendi. Kriterlere uygun olan kurum ve kişiler kendilerini aday gösterdikleri gibi, Skal üyelerinin de bu kriterlere uygun aday belirlemeleri istendi. İstanbul Skal Kulübü Yönetim Kurulu ve Skal İstanbul Kulübü geçmiş dönem başkanlarından oluşan jüri tarafından gerçekleşen ön elemeden sonra, finale kalan adayların oylaması Skal üyeleri tarafından Skalite 2017 gecesinde canlı olarak yapıldı.

SETUR HAKKINDA

1965 yılında Koç Holding şirketlerinden biri olarak kurulan Setur’un turizm alanında verdiği hizmetler; yurt içi ve yurt dışına dönük tur operatörlüğü ile otel satışı, IATA uçak bileti satışı, kongre ve seminer organizasyonları, outgoing ve yurt dışı eğitim alanları çatısı altında toplanmıştır.

2001 yılında Türkiye’nin en büyük online kurumsal seyahat portalı BookinTurkey.com’u da bünyesine alan Setur, 2017 yılında portalı Seturbiz.com ismiyle yenileyerek bir adım öteye taşımıştır.

Setur Duty Free tüm yurda yayılan havalimanları, kara sınır kapıları ve deniz limanlarında yaklaşık 15 bin metrekarelik alanda, 19 bölgede, 44 mağazasıyla gümrüksüz satış mağazaları işletmeciliği yapmakta ve bu faaliyetler Setur yıllık cirosunun önemli bir payını oluşturmaktadır.

1990 yılında kurulan Setair ise özel havacılık faaliyetlerini sürdürmektedir. Setair filosunda 14 yolcu kapasiteli 1 adet Falcon 7X tipi jet, 9 yolcu kapasiteli 2 adet Agusta Westland 139 tipi helikopter ve 8 yolcu kapasiteli Cessna Grand Caravan tipi deniz uçağı bulunmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jkTxjO
via IFTTT