
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Aralık 2017 Pazar
3 Havayolu daha Sabiha Gökçen Havalimanı’nı Tercih edecek

ADEM CEYLAN THY’YE VEDA ETTİ! Türk Hava Yolları’nın Ortadoğu-Kıbrıs Bölgesi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, 11 yıl görev yaptığı kuruma düzenlenen törenle veda etti. Türk Hava Yolları’nın Ortadoğu-Kıbrıs Bölgesi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, 11 yıl görev yaptığı kuruma düzenlenen törenle veda etti. Özellikle Kudüs ve helal turizme yönelik projeleriyle kamuoyunun gündeminde yer eden Adem Ceylan, sorumlu olduğu bölgeyi görev yaptığı 3 yıl boyunca üst üste Türk Hava Yolları’nın en çok kar eden bölgesi haline getirerek dikkatleri üzerine çekmişti. THY bünyesinde ortaya koyduğu çalışmalarla, özellikle Karadeniz ve Akdeniz bölgelerine direkt seferler başlatarak, Ortadoğu’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının artmasına öncü olan Ceylan, ülke turizmine büyük katkı sağlamıştı. THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ve Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mecit Eş, programa katılarak birer teşekkür konuşması yaptı. Törende konuşan Türk Hava Yolları Ortadoğu & Kıbrıs Bölge Sorumlusu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, da iş değişikikliği sebebiyle 11 yıldır gururla çalıştığı kurumdan ayrıldığını belirterek ”Her ne kadar fiilen aranızdan ayrılıyor olsam da bundan sonra da her zaman olduğu gibi bir THY gönüllüsü olarak bulunduğum her ortamda bu bayrağın daha yükseklerde dalgalanması için elimden geleni yapacağım”dedi.
Türk Hava Yolları’nın Ortadoğu-Kıbrıs Bölgesi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, 11 yıl görev yaptığı kuruma düzenlenen törenle veda etti.
Türk Hava Yolları’nın Ortadoğu-Kıbrıs Bölgesi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, 11 yıl görev yaptığı kuruma düzenlenen törenle veda etti.
Özellikle Kudüs ve helal turizme yönelik projeleriyle kamuoyunun gündeminde yer eden Adem Ceylan, sorumlu olduğu bölgeyi görev yaptığı 3 yıl boyunca üst üste Türk Hava Yolları’nın en çok kar eden bölgesi haline getirerek dikkatleri üzerine çekmişti. THY bünyesinde ortaya koyduğu çalışmalarla, özellikle Karadeniz ve Akdeniz bölgelerine direkt seferler başlatarak, Ortadoğu’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının artmasına öncü olan Ceylan, ülke turizmine büyük katkı sağlamıştı.
THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ve Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mecit Eş, programa katılarak birer teşekkür konuşması yaptı.
Törende konuşan Türk Hava Yolları Ortadoğu & Kıbrıs Bölge Sorumlusu Başkan Yardımcısı Adem Ceylan, da iş değişikikliği sebebiyle 11 yıldır gururla çalıştığı kurumdan ayrıldığını belirterek ”Her ne kadar fiilen aranızdan ayrılıyor olsam da bundan sonra da her zaman olduğu gibi bir THY gönüllüsü olarak bulunduğum her ortamda bu bayrağın daha yükseklerde dalgalanması için elimden geleni yapacağım”dedi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2jaAjx7
via IFTTT
2 Aralık 2017 Cumartesi
ÇARE ( Çok Amaçlı Radar Ekranı ) sistemi 10 ilde kullanılmaya başlandı

Artık Havayolu Personeli Vücut Kamerası Kullanıyor

ÇARE ( Çok Amaçlı Radar Ekranı ) sistemi 10 ilde kullanılmaya başlandı DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, yerli ve milli Ar-Ge projeleri arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinin 10 ilde kullanılmaya başlandığını açıkladı. Yerli yazılımla büyük tasarruf sağlayan proje toplam 35 havalimanında hayata geçirilecek. Funda Ocak, yerli ve milli imkânlarla üretilerek bir süre önce Anadolu’daki bazı havalimanlarında kurulumuna başlanan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinde gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Ocak, sistemin hali hazırda kurulumu tamamlanan 10 havalimanında faal olarak çalıştığını kaydetti. Radar verisini yerli yazılımla ekrana aktarıyor Sosyal medya hesabı Twitter’dan yaptığı açıklamada ÇARE sistemimin işlevine ilişkin bilgileri aktaran Funda Ocak, “Yerli ve Milli Ar-Ge projelerimiz arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE)’nin havalimanlarına kurulumu hızlı bir şekilde devam ediyor. ÇARE Sistemi, Mevcut radarlardan gelen uçuş verilerinin ATC Sistemlerinde işlenmesi sonucunda ortaya çıkan nihai radar verisini tamamen yerli bir yazılım ile ekran üzerine iz bilgisi şeklinde aktaran bir sistem” ifadelerini kullandı. Milli imkânlarla üretilerek tasarruf sağlandı Çok Amaçlı Radar Ekranı projesinin hayata geçirilmesiyle yurt dışı kaynaklı olarak alınan sistemlerden tasarruf sağlandığına dikkat çeken Ocak, “Ekran üzerine aktarılan trafik verisi üzerinden kule kontrolörleri uçakların son yaklaşmalarını güvenli şekilde gerçekleştiriyor. Dış alımlarla yüksek meblağlar ödenerek temin edilen benzer sistemlerin yerine devreye alınan bu yerli yazılımla çok büyük miktarda tasarruf sağlandı” vurgusunu yaptı. 25 havalimanına daha ÇARE sistemi kurulacak Toplamda 35 havalimanına kurulumu öngörülen proje kapsamında yapımı tamamlanan 10 havalimanında ÇARE sistemi çalışmaya başladı. Sistemin devreye alındığı illeri de sıralayan Funda Ocak, “Antalya Gazipaşa, Diyarbakır, Isparta Süleyman Demirel, Kahramanmaraş, Kastamonu, Nevşehir Kapadokya, Sinop, Sivas Nuri Demirağ, Şanlıurfa GAP ve Uşak Havalimanı’na kurulan sistem faal olarak çalışıyor. Kısa bir süre içinde 25 Havalimanımıza daha ÇARE’nin kurulumu tamamlanacak” değerlendirmesinde bulundu.
DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, yerli ve milli Ar-Ge projeleri arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinin 10 ilde kullanılmaya başlandığını açıkladı. Yerli yazılımla büyük tasarruf sağlayan proje toplam 35 havalimanında hayata geçirilecek.
Funda Ocak, yerli ve milli imkânlarla üretilerek bir süre önce Anadolu’daki bazı havalimanlarında kurulumuna başlanan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinde gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Ocak, sistemin hali hazırda kurulumu tamamlanan 10 havalimanında faal olarak çalıştığını kaydetti.
Radar verisini yerli yazılımla ekrana aktarıyor
Sosyal medya hesabı Twitter’dan yaptığı açıklamada ÇARE sistemimin işlevine ilişkin bilgileri aktaran Funda Ocak, “Yerli ve Milli Ar-Ge projelerimiz arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE)’nin havalimanlarına kurulumu hızlı bir şekilde devam ediyor. ÇARE Sistemi, Mevcut radarlardan gelen uçuş verilerinin ATC Sistemlerinde işlenmesi sonucunda ortaya çıkan nihai radar verisini tamamen yerli bir yazılım ile ekran üzerine iz bilgisi şeklinde aktaran bir sistem” ifadelerini kullandı.
Milli imkânlarla üretilerek tasarruf sağlandı
Çok Amaçlı Radar Ekranı projesinin hayata geçirilmesiyle yurt dışı kaynaklı olarak alınan sistemlerden tasarruf sağlandığına dikkat çeken Ocak, “Ekran üzerine aktarılan trafik verisi üzerinden kule kontrolörleri uçakların son yaklaşmalarını güvenli şekilde gerçekleştiriyor. Dış alımlarla yüksek meblağlar ödenerek temin edilen benzer sistemlerin yerine devreye alınan bu yerli yazılımla çok büyük miktarda tasarruf sağlandı” vurgusunu yaptı.
25 havalimanına daha ÇARE sistemi kurulacak
Toplamda 35 havalimanına kurulumu öngörülen proje kapsamında yapımı tamamlanan 10 havalimanında ÇARE sistemi çalışmaya başladı. Sistemin devreye alındığı illeri de sıralayan Funda Ocak, “Antalya Gazipaşa, Diyarbakır, Isparta Süleyman Demirel, Kahramanmaraş, Kastamonu, Nevşehir Kapadokya, Sinop, Sivas Nuri Demirağ, Şanlıurfa GAP ve Uşak Havalimanı’na kurulan sistem faal olarak çalışıyor. Kısa bir süre içinde 25 Havalimanımıza daha ÇARE’nin kurulumu tamamlanacak” değerlendirmesinde bulundu.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2noO0gv
via IFTTT
Artık Havayolu Personeli Vücut Kamerası Kullanıyor Havayolu personeli vücut kameraları kullanıyor Channel Adalarına İngiltere ve Fransa’dan hizmet veren küçük havayolu Aurigny‘nin yer personeli, korunmak için küçük, giyilebilir vücut kameraları satın aldı. Edesix Ltd tarafından üretilen yakaya monte edilen kameralar, Avrupa çapında demiryolu, sağlık ve perakende sektörü personeli tarafından zaten kullanılıyor; Aurigny ise çalışanları için kamera sipariş eden ilk havayolu şirketi. Aurigny‘nin yer operasyon müdürü Dave Cox The New York Times’a “Küçük bir topluluğa hizmet veren bir havayolu şirketi olarak, yolcularımızın büyük bir çoğunluğu çok samimi, kibar, saygılı ve personelimizi kişisel olarak tanıyor” “Ancak, tüm taşıyıcılarda olduğu gibi, bazen kaba, agresif ve görevlilere kötü davranabilecek kişilerle de karşılaşabiliyorlar.”dedi. Bir müşteri ile etkileşim kötüye gidiyor gibi görünüyorsa, kamera çalışanın yöneticileri tarafından başlatılabilir. Edesix Ltd’nin CEO’su Richie McBride’a göre son bir yıldaki pek çok videoya kaydedilen skandalların da ışığında, vücut kameralarının kullanılması gelecekte havayolu çalışanları için sıradan olacak gibi görünüyor. Kaydedilen görüntünün şifrelendiği, buluta yüklendiği ve çalışanın bu veriyi düzenleyip değiştiremediğini söyledi. American Airlines’tan bir sözcüye göre; United uçuşundan sürüklenerek çıkarıldıktan sonra özel bir anlaşma imzalanan David Dao olayı gibi yüksek profilli vakalar, yolcuların olaylar istedikleri şekilde gitmediğinde görevlileri kaydetmekle tehdit etmesine neden oldu. Bununla birlikte, American Airlines’ın vücut kameralarını kullanmaya yönelik bir planları yok. Havayolu, bebek arabasıyla ilgili tartışan bir anne ve uçuş görevlisini gösteren bir video yüklendikten sonra Nisan ayında topa tutulmuştu. Havayolu olayı takiben, böyle durumlarda tansiyonu düşürmeleri gerektiğini vurgulayan bir uyarı yazısını çalışanlarına göndermişti. İçerik:aviationwithstyle
Havayolu personeli vücut kameraları kullanıyor
Channel Adalarına İngiltere ve Fransa’dan hizmet veren küçük havayolu Aurigny‘nin yer personeli, korunmak için küçük, giyilebilir vücut kameraları satın aldı. Edesix Ltd tarafından üretilen yakaya monte edilen kameralar, Avrupa çapında demiryolu, sağlık ve perakende sektörü personeli tarafından zaten kullanılıyor; Aurigny ise çalışanları için kamera sipariş eden ilk havayolu şirketi.
Aurigny‘nin yer operasyon müdürü Dave Cox The New York Times’a “Küçük bir topluluğa hizmet veren bir havayolu şirketi olarak, yolcularımızın büyük bir çoğunluğu çok samimi, kibar, saygılı ve personelimizi kişisel olarak tanıyor” “Ancak, tüm taşıyıcılarda olduğu gibi, bazen kaba, agresif ve görevlilere kötü davranabilecek kişilerle de karşılaşabiliyorlar.”dedi.
Bir müşteri ile etkileşim kötüye gidiyor gibi görünüyorsa, kamera çalışanın yöneticileri tarafından başlatılabilir.
Edesix Ltd’nin CEO’su Richie McBride’a göre son bir yıldaki pek çok videoya kaydedilen skandalların da ışığında, vücut kameralarının kullanılması gelecekte havayolu çalışanları için sıradan olacak gibi görünüyor. Kaydedilen görüntünün şifrelendiği, buluta yüklendiği ve çalışanın bu veriyi düzenleyip değiştiremediğini söyledi.
American Airlines’tan bir sözcüye göre; United uçuşundan sürüklenerek çıkarıldıktan sonra özel bir anlaşma imzalanan David Dao olayı gibi yüksek profilli vakalar, yolcuların olaylar istedikleri şekilde gitmediğinde görevlileri kaydetmekle tehdit etmesine neden oldu. Bununla birlikte, American Airlines’ın vücut kameralarını kullanmaya yönelik bir planları yok. Havayolu, bebek arabasıyla ilgili tartışan bir anne ve uçuş görevlisini gösteren bir video yüklendikten sonra Nisan ayında topa tutulmuştu. Havayolu olayı takiben, böyle durumlarda tansiyonu düşürmeleri gerektiğini vurgulayan bir uyarı yazısını çalışanlarına göndermişti.
İçerik:aviationwithstyle
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nrnnYu
via IFTTT
