2 Aralık 2017 Cumartesi

ÇARE ( Çok Amaçlı Radar Ekranı ) sistemi 10 ilde kullanılmaya başlandı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2noO0gv

Artık Havayolu Personeli Vücut Kamerası Kullanıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nrnnYu

ÇARE ( Çok Amaçlı Radar Ekranı ) sistemi 10 ilde kullanılmaya başlandı DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, yerli ve milli Ar-Ge projeleri arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinin 10 ilde kullanılmaya başlandığını açıkladı. Yerli yazılımla büyük tasarruf sağlayan proje toplam 35 havalimanında hayata geçirilecek. Funda Ocak, yerli ve milli imkânlarla üretilerek bir süre önce Anadolu’daki bazı havalimanlarında kurulumuna başlanan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinde gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Ocak, sistemin hali hazırda kurulumu tamamlanan 10 havalimanında faal olarak çalıştığını kaydetti.   Radar verisini yerli yazılımla ekrana aktarıyor Sosyal medya hesabı Twitter’dan yaptığı açıklamada ÇARE sistemimin işlevine ilişkin bilgileri aktaran Funda Ocak, “Yerli ve Milli Ar-Ge projelerimiz arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE)’nin havalimanlarına kurulumu hızlı bir şekilde devam ediyor. ÇARE Sistemi, Mevcut radarlardan gelen uçuş verilerinin ATC Sistemlerinde işlenmesi sonucunda ortaya çıkan nihai radar verisini tamamen yerli bir yazılım ile ekran üzerine iz bilgisi şeklinde aktaran bir sistem” ifadelerini kullandı.   Milli imkânlarla üretilerek tasarruf sağlandı Çok Amaçlı Radar Ekranı projesinin hayata geçirilmesiyle yurt dışı kaynaklı olarak alınan sistemlerden tasarruf sağlandığına dikkat çeken Ocak, “Ekran üzerine aktarılan trafik verisi üzerinden kule kontrolörleri uçakların son yaklaşmalarını güvenli şekilde gerçekleştiriyor. Dış alımlarla yüksek meblağlar ödenerek temin edilen benzer sistemlerin yerine devreye alınan bu yerli yazılımla çok büyük miktarda tasarruf sağlandı” vurgusunu yaptı.   25 havalimanına daha ÇARE sistemi kurulacak Toplamda 35 havalimanına kurulumu öngörülen proje kapsamında yapımı tamamlanan 10 havalimanında ÇARE sistemi çalışmaya başladı. Sistemin devreye alındığı illeri de sıralayan Funda Ocak, “Antalya Gazipaşa, Diyarbakır, Isparta Süleyman Demirel, Kahramanmaraş, Kastamonu, Nevşehir Kapadokya, Sinop, Sivas Nuri Demirağ, Şanlıurfa GAP ve Uşak Havalimanı’na kurulan sistem faal olarak çalışıyor. Kısa bir süre içinde 25 Havalimanımıza daha ÇARE’nin kurulumu tamamlanacak” değerlendirmesinde bulundu.  

DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, yerli ve milli Ar-Ge projeleri arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinin 10 ilde kullanılmaya başlandığını açıkladı. Yerli yazılımla büyük tasarruf sağlayan proje toplam 35 havalimanında hayata geçirilecek.

Funda Ocak, yerli ve milli imkânlarla üretilerek bir süre önce Anadolu’daki bazı havalimanlarında kurulumuna başlanan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE) projesinde gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Ocak, sistemin hali hazırda kurulumu tamamlanan 10 havalimanında faal olarak çalıştığını kaydetti.

 

Radar verisini yerli yazılımla ekrana aktarıyor

Sosyal medya hesabı Twitter’dan yaptığı açıklamada ÇARE sistemimin işlevine ilişkin bilgileri aktaran Funda Ocak, “Yerli ve Milli Ar-Ge projelerimiz arasında yer alan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE)’nin havalimanlarına kurulumu hızlı bir şekilde devam ediyor. ÇARE Sistemi, Mevcut radarlardan gelen uçuş verilerinin ATC Sistemlerinde işlenmesi sonucunda ortaya çıkan nihai radar verisini tamamen yerli bir yazılım ile ekran üzerine iz bilgisi şeklinde aktaran bir sistem” ifadelerini kullandı.

 

Milli imkânlarla üretilerek tasarruf sağlandı

Çok Amaçlı Radar Ekranı projesinin hayata geçirilmesiyle yurt dışı kaynaklı olarak alınan sistemlerden tasarruf sağlandığına dikkat çeken Ocak, “Ekran üzerine aktarılan trafik verisi üzerinden kule kontrolörleri uçakların son yaklaşmalarını güvenli şekilde gerçekleştiriyor. Dış alımlarla yüksek meblağlar ödenerek temin edilen benzer sistemlerin yerine devreye alınan bu yerli yazılımla çok büyük miktarda tasarruf sağlandı” vurgusunu yaptı.

 

25 havalimanına daha ÇARE sistemi kurulacak

Toplamda 35 havalimanına kurulumu öngörülen proje kapsamında yapımı tamamlanan 10 havalimanında ÇARE sistemi çalışmaya başladı. Sistemin devreye alındığı illeri de sıralayan Funda Ocak, “Antalya Gazipaşa, Diyarbakır, Isparta Süleyman Demirel, Kahramanmaraş, Kastamonu, Nevşehir Kapadokya, Sinop, Sivas Nuri Demirağ, Şanlıurfa GAP ve Uşak Havalimanı’na kurulan sistem faal olarak çalışıyor. Kısa bir süre içinde 25 Havalimanımıza daha ÇARE’nin kurulumu tamamlanacak” değerlendirmesinde bulundu.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2noO0gv
via IFTTT

Artık Havayolu Personeli Vücut Kamerası Kullanıyor Havayolu personeli vücut kameraları kullanıyor Channel Adalarına İngiltere ve Fransa’dan hizmet veren küçük havayolu Aurigny‘nin yer personeli, korunmak için küçük, giyilebilir vücut kameraları satın aldı. Edesix Ltd tarafından üretilen yakaya monte edilen kameralar, Avrupa çapında demiryolu, sağlık ve perakende sektörü personeli tarafından zaten kullanılıyor; Aurigny ise çalışanları için kamera sipariş eden ilk havayolu şirketi. Aurigny‘nin yer operasyon müdürü Dave Cox The New York Times’a “Küçük bir topluluğa hizmet veren bir havayolu şirketi olarak, yolcularımızın büyük bir çoğunluğu çok samimi, kibar, saygılı ve personelimizi kişisel olarak tanıyor”  “Ancak, tüm taşıyıcılarda olduğu gibi, bazen kaba, agresif ve görevlilere kötü davranabilecek kişilerle de karşılaşabiliyorlar.”dedi. Bir müşteri ile etkileşim kötüye gidiyor gibi görünüyorsa, kamera çalışanın yöneticileri tarafından başlatılabilir. Edesix Ltd’nin CEO’su Richie McBride’a göre son bir yıldaki pek çok videoya kaydedilen skandalların da ışığında, vücut kameralarının kullanılması gelecekte havayolu çalışanları için sıradan olacak gibi görünüyor. Kaydedilen görüntünün şifrelendiği, buluta yüklendiği ve çalışanın bu veriyi düzenleyip değiştiremediğini söyledi. American Airlines’tan bir sözcüye göre; United uçuşundan sürüklenerek çıkarıldıktan sonra özel bir anlaşma imzalanan David Dao olayı gibi yüksek profilli vakalar, yolcuların olaylar istedikleri şekilde gitmediğinde görevlileri kaydetmekle tehdit etmesine neden oldu. Bununla birlikte, American Airlines’ın vücut kameralarını kullanmaya yönelik bir planları yok. Havayolu, bebek arabasıyla ilgili tartışan bir anne ve uçuş görevlisini gösteren bir video yüklendikten sonra Nisan ayında topa tutulmuştu. Havayolu olayı takiben, böyle durumlarda tansiyonu düşürmeleri gerektiğini vurgulayan bir uyarı yazısını çalışanlarına göndermişti. İçerik:aviationwithstyle

Havayolu personeli vücut kameraları kullanıyor

Channel Adalarına İngiltere ve Fransa’dan hizmet veren küçük havayolu Aurigny‘nin yer personeli, korunmak için küçük, giyilebilir vücut kameraları satın aldı. Edesix Ltd tarafından üretilen yakaya monte edilen kameralar, Avrupa çapında demiryolu, sağlık ve perakende sektörü personeli tarafından zaten kullanılıyor; Aurigny ise çalışanları için kamera sipariş eden ilk havayolu şirketi.

Aurigny‘nin yer operasyon müdürü Dave Cox The New York Times’a “Küçük bir topluluğa hizmet veren bir havayolu şirketi olarak, yolcularımızın büyük bir çoğunluğu çok samimi, kibar, saygılı ve personelimizi kişisel olarak tanıyor”  “Ancak, tüm taşıyıcılarda olduğu gibi, bazen kaba, agresif ve görevlilere kötü davranabilecek kişilerle de karşılaşabiliyorlar.”dedi.
Bir müşteri ile etkileşim kötüye gidiyor gibi görünüyorsa, kamera çalışanın yöneticileri tarafından başlatılabilir.
Edesix Ltd’nin CEO’su Richie McBride’a göre son bir yıldaki pek çok videoya kaydedilen skandalların da ışığında, vücut kameralarının kullanılması gelecekte havayolu çalışanları için sıradan olacak gibi görünüyor. Kaydedilen görüntünün şifrelendiği, buluta yüklendiği ve çalışanın bu veriyi düzenleyip değiştiremediğini söyledi.

American Airlines’tan bir sözcüye göre; United uçuşundan sürüklenerek çıkarıldıktan sonra özel bir anlaşma imzalanan David Dao olayı gibi yüksek profilli vakalar, yolcuların olaylar istedikleri şekilde gitmediğinde görevlileri kaydetmekle tehdit etmesine neden oldu. Bununla birlikte, American Airlines’ın vücut kameralarını kullanmaya yönelik bir planları yok. Havayolu, bebek arabasıyla ilgili tartışan bir anne ve uçuş görevlisini gösteren bir video yüklendikten sonra Nisan ayında topa tutulmuştu. Havayolu olayı takiben, böyle durumlarda tansiyonu düşürmeleri gerektiğini vurgulayan bir uyarı yazısını çalışanlarına göndermişti.

İçerik:aviationwithstyle



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2nrnnYu
via IFTTT

Kozmik bir pizzaya ne dersiniz?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ADigcP

Kozmik bir pizzaya ne dersiniz? Uzay aracında  gerçek malzemesi pizza ile pizza yapıldı   How about a cosmic #pizza? The Cygnus spacecraft brought all the ingredients for real pizza. We wish you a delicious weekend! http://pic.twitter.com/3bx0pe6ptd — Сергей Рязанский (@SergeyISS) December 2, 2017  

Uzay aracında  gerçek malzemesi pizza ile pizza yapıldı

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ADigcP
via IFTTT

Ceyda Akbal ve Ayşe Akcan’ı tebrik ediyoruz


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2AOzapE