7 Kasım 2017 Salı

Karadeniz’de Geleneksel Arıcılık Tükenmek Üzere AB Erasmus + Programı kapsamında gerçekleştirdiğimiz Arıları Yaşatalım projesi için Karadeniz Bölgesi’nde saha araştırması yaptık. Bölgede kaybolmakta olan geleneksel arıcılık yöntemlerimizin izini sürdük, nesillerdir süregelen yöntemlerdeki değişimleri gözlemledik ve belgeledik: Atalarımızdan kalan arıcılık yöntemleri ve uygulamaları tarihe karışmak üzere. Ağaç kovanlarda artık bal üretilmiyor Kaybolmakta olan geleneksel arıcılık yöntemlerinin izini sürmek üzere son olarak Karadeniz bölgesinde, Kabaca Köyü (Murgul/Artvin), Esenkıyı (Hopa/Artvin), Dereüstü Köyü (Kemalpaşa/Artvin) ve Kamilet Vadisi’nde yapmış olduğumuz ziyaretlerde, bölgede çoğunlukla fenni (modern) kovanlara geçilmiş olduğunu, az da olsa ağaç ve kayalara monte edilmiş kara kovan bulunduğunu tespit ettik. Bu az sayıdaki geleneksel kovanlar, artık bal yapımı yerine, oğul zamanı kılavuz takibi ve oğul yakalamak için kullanılıyor. Bölgedeki arıcılık yöntemleri ve arıcılığa dair bilgiler aile üzerinden aktarılıyor ancak yeni nesil, arıcılıkla çok ilgilenmiyor. Kadim bilgi, yeni nesillere aktarılamadan kayboluyor. Her arıcının ortalama 200 kovanı var ve bal üretimini fenni kovanlarda yapıyorlar. Aslında kütük kovanların (kara kovan) varroa gibi hastalıkları barındırmayacağını düşünüyorlar, ancak kontrol ve kullanım kolaylığı nedeniyle tamamı fenni kovanlara geçmiş durumda. Hastalıklarla mücadelede kadim bilgi yerini kimyasal ilaçlara bırakıyor Bölgedeki arıcıların yaşadıkları en önemli sorunlar varroa paraziti ve Amerikan yavru çürüklüğü hastalıkları. Varroa ile mücadelede oldukça etkin olan kendir bitkisi daha önce kullanılsa da, kendir yetiştiriciliği yasaklandığı için, arıcılar artık ticari ilaçları kullanmayı tercih ediyor. Kendir, sadece varroa hastalığına karşı değil, ona benzer virütik ve bakteriyel hastalıklara karşı da kullanılıyordu; hem kovanların etrafına ekiliyor, hem de dumanı kovana verilerek arılar dezenfekte ediliyor ve arıların direnci yükseltiliyordu. Amerikan yavru çürüklüğü hastalığı da, varroa kadar olmasa da, sıklıkla görülüyor ve çözüm olarak antibiyotik tercih ediliyor. Arıcıların en büyük problemlerinden biri de ayılar. Balı çok seven ayılar, ciddi şekilde kovanlara ve arılara zarar veriyor. Arıcılar ayıları uzak tutmak için korkuluk yerleştiriyor, su ile çalışan ve periyodik sesler çıkaran aletler kullanıyorlar. Bununla birlikte kovanlarını yüksek dallara yerleştiriyor ve ayıların tırmanmasını engellemek için ağaçların gövdelerini varillerle kaplıyorlar. Bazı Arı Dostu Uygulamalar Hala Devam Ediyor! Balı Arılarla Paylaşıyor ve Kovanlarını Gezdirmiyorlar Bölgedeki arıcıların tamamı, ülkemizdeki yaygın ve yanlış uygulamanın aksine, balın hepsini almak yerine arıların payını onlara bırakıyorlar. Böylece arılar doğal yöntemlerle, kendi ürettikleri balla besleniyorlar. Az da olsa, yetmediği durumlarda besleme de yapılıyor. Arıcılar, kolonilerinin oğul vermesini çok önemsiyor. Bu şekilde koloninin gençleşeceğine inanıyorlar. Oğullarını sıkı şekilde takip ediyor ve bunun için kütük kovanları kullanıyorlar. Arıcılar, hastalıklara karşı önlem olarak bölgeye dışarıdan arı sokmamayı ve kendi arılarını gezdirmemeyi tercih ediyorlar. Bu yöntemle bölgeye hastalıkların girmesini engellemeye çalışıyorlar. Arı dostu yöntemler yaşatılmalı ve yaygınlaştırılmalı Arıları bal üreten işçiler olarak görmek yerine, arı odaklı, arılara ve çevreye zarar vermeyen geleneksel ve ekolojik arıcılık yöntemlerini yaşatmalı ve yaygınlaştırmalıyız. Arıları Yaşatalım projemizin en önemli hedeflerinden biri ülkemizdeki arı dostu, geleneksel ve ekolojik arıcılığa dair bilgi eksikliğini ortadan kaldırmak. Türkiye içinde ve yurt dışında yapmış olduğumuz gezi/araştırmaların neticesinde bu bilgi eksikliğini ortadan kaldıracak kapsamlı bir web sitesi ve eğitim programı hazırlığı içerisindeyiz. Eğitim videoya çekilerek daha sonra online olarak web sitesinden paylaşılacak. Uluslararası Ekolojik Arıcılık Konferansı, 9 Aralık’ta Proje ortaklarımızla birlikte düzenlediğimiz 9 Aralık’ta Bornova Belediyesi Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek. Konferansta, Türkiye’de ilk defa arı odaklı, arılar ve ekosistem için bütüncül arıcılık ve ekolojik arıcılığın temelleri tartışılacak, Türkiye ve dünyadan ilham veren örnekler aktarılacak.

AB Erasmus + Programı kapsamında gerçekleştirdiğimiz Arıları Yaşatalım projesi için Karadeniz Bölgesi’nde saha araştırması yaptık. Bölgede kaybolmakta olan geleneksel arıcılık yöntemlerimizin izini sürdük, nesillerdir süregelen yöntemlerdeki değişimleri gözlemledik ve belgeledik: Atalarımızdan kalan arıcılık yöntemleri ve uygulamaları tarihe karışmak üzere.

Ağaç kovanlarda artık bal üretilmiyor

Kaybolmakta olan geleneksel arıcılık yöntemlerinin izini sürmek üzere son olarak Karadeniz bölgesinde, Kabaca Köyü (Murgul/Artvin), Esenkıyı (Hopa/Artvin), Dereüstü Köyü (Kemalpaşa/Artvin) ve Kamilet Vadisi’nde yapmış olduğumuz ziyaretlerde, bölgede çoğunlukla fenni (modern) kovanlara geçilmiş olduğunu, az da olsa ağaç ve kayalara monte edilmiş kara kovan bulunduğunu tespit ettik. Bu az sayıdaki geleneksel kovanlar, artık bal yapımı yerine, oğul zamanı kılavuz takibi ve oğul yakalamak için kullanılıyor.

Bölgedeki arıcılık yöntemleri ve arıcılığa dair bilgiler aile üzerinden aktarılıyor ancak yeni nesil, arıcılıkla çok ilgilenmiyor. Kadim bilgi, yeni nesillere aktarılamadan kayboluyor. Her arıcının ortalama 200 kovanı var ve bal üretimini fenni kovanlarda yapıyorlar. Aslında kütük kovanların (kara kovan) varroa gibi hastalıkları barındırmayacağını düşünüyorlar, ancak kontrol ve kullanım kolaylığı nedeniyle tamamı fenni kovanlara geçmiş durumda.

Hastalıklarla mücadelede kadim bilgi yerini kimyasal ilaçlara bırakıyor

Bölgedeki arıcıların yaşadıkları en önemli sorunlar varroa paraziti ve Amerikan yavru çürüklüğü hastalıkları. Varroa ile mücadelede oldukça etkin olan kendir bitkisi daha önce kullanılsa da, kendir yetiştiriciliği yasaklandığı için, arıcılar artık ticari ilaçları kullanmayı tercih ediyor. Kendir, sadece varroa hastalığına karşı değil, ona benzer virütik ve bakteriyel hastalıklara karşı da kullanılıyordu; hem kovanların etrafına ekiliyor, hem de dumanı kovana verilerek arılar dezenfekte ediliyor ve arıların direnci yükseltiliyordu. Amerikan yavru çürüklüğü hastalığı da, varroa kadar olmasa da, sıklıkla görülüyor ve çözüm olarak antibiyotik tercih ediliyor.

Arıcıların en büyük problemlerinden biri de ayılar. Balı çok seven ayılar, ciddi şekilde kovanlara ve arılara zarar veriyor. Arıcılar ayıları uzak tutmak için korkuluk yerleştiriyor, su ile çalışan ve periyodik sesler çıkaran aletler kullanıyorlar. Bununla birlikte kovanlarını yüksek dallara yerleştiriyor ve ayıların tırmanmasını engellemek için ağaçların gövdelerini varillerle kaplıyorlar.

Bazı Arı Dostu Uygulamalar Hala Devam Ediyor!

Balı Arılarla Paylaşıyor ve Kovanlarını Gezdirmiyorlar

Bölgedeki arıcıların tamamı, ülkemizdeki yaygın ve yanlış uygulamanın aksine, balın hepsini almak yerine arıların payını onlara bırakıyorlar. Böylece arılar doğal yöntemlerle, kendi ürettikleri balla besleniyorlar. Az da olsa, yetmediği durumlarda besleme de yapılıyor.

Arıcılar, kolonilerinin oğul vermesini çok önemsiyor. Bu şekilde koloninin gençleşeceğine inanıyorlar. Oğullarını sıkı şekilde takip ediyor ve bunun için kütük kovanları kullanıyorlar.

Arıcılar, hastalıklara karşı önlem olarak bölgeye dışarıdan arı sokmamayı ve kendi arılarını gezdirmemeyi tercih ediyorlar. Bu yöntemle bölgeye hastalıkların girmesini engellemeye çalışıyorlar.

Arı dostu yöntemler yaşatılmalı ve yaygınlaştırılmalı

Arıları bal üreten işçiler olarak görmek yerine, arı odaklı, arılara ve çevreye zarar vermeyen geleneksel ve ekolojik arıcılık yöntemlerini yaşatmalı ve yaygınlaştırmalıyız. Arıları Yaşatalım projemizin en önemli hedeflerinden biri ülkemizdeki arı dostu, geleneksel ve ekolojik arıcılığa dair bilgi eksikliğini ortadan kaldırmak. Türkiye içinde ve yurt dışında yapmış olduğumuz gezi/araştırmaların neticesinde bu bilgi eksikliğini ortadan kaldıracak kapsamlı bir web sitesi ve eğitim programı hazırlığı içerisindeyiz. Eğitim videoya çekilerek daha sonra online olarak web sitesinden paylaşılacak.

Uluslararası Ekolojik Arıcılık Konferansı, 9 Aralık’ta

Proje ortaklarımızla birlikte düzenlediğimiz 9 Aralık’ta Bornova Belediyesi Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek. Konferansta, Türkiye’de ilk defa arı odaklı, arılar ve ekosistem için bütüncül arıcılık ve ekolojik arıcılığın temelleri tartışılacak, Türkiye ve dünyadan ilham veren örnekler aktarılacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2AhtlMQ
via IFTTT

Karadeniz’de Geleneksel Arıcılık Tükenmek Üzere


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2AhtlMQ

Atlasglobal’den “kıpkırmızı” bir gece Atlasglobal’den “kıpkırmızı” bir gece Büyümesini hız kesmeden sürdüren Atlasglobal’in, ev sahipliğinde düzenlenen Red Night partinin bu yılki adresi Ortaköy Ruby Club oldu. Sektörün önemli isimlerinin yer aldığı partiye katılanlar geç saatlere kadar gecenin tadını çıkardı. Global havayolu şirketi olma vizyonuyla büyümesi sürdüren Atlasglobal, kurumsal rengi kırmızıdan yola çıkarak yarattığı konsept olan Red Night partisinin bu yıl beşincisini gerçekleştirdi. 05 Kasım Pazar gecesi İstanbul Ortaköy’de yer alan Ruby Club’ta düzenlenen davet, Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy ve eşi Elexus Otel Yönetim Kurulu Başkanı Nisa Ersoy’un ev sahipliğinde gerçekleşti. Turizm ve havacılık dünyasının önde gelen isimleri, seyahat acenteleri temsilcileri, Atlasglobal’in iş ortakları ve basın mensuplarının katıldığı gecede misafirler, eğlencenin ve Boğaz’ın tadını çıkardı.   Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, gecede yaptığı konuşmada, yurt dışındaki planlamalarına ve büyüme hedeflerine dikkat çekti. Ersoy, Atlasglobal’in uluslararası standartta rekabet eden global bir havayolu şirketi haline geldiğine vurgu yaparak şöyle devam etti: “2014’te 7 adet dış hat uçuşumuz varken, 2017’yi 35 ülkede 50’den fazla noktaya uçuş gerçekleştirerek kapatıyoruz. Bu yıl Rusya’da 5 destinasyonu uçuş ağımıza kattık, yaz sezonunda Antalya ve Dalaman’dan Rusya’daki birçok noktaya uçuş gerçekleştirdik. 2018’de de Rusya uçuşlarımız devam edecek, yaz döneminde Antalya’dan 14, Dalaman’dan 6 noktaya uçuş gerçekleştireceğiz. Rusya’ya yönelik uçuş ağımıza İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan da 3 yeni nokta daha ekleyeceğiz. Atlasglobal olarak 2016 yılında 3,6 milyon yolcu taşıdık, 2017’yi 4,5 milyon yolcu ile kapatmayı planlıyoruz. 2018’de ise 6,5 milyon yolcu taşımayı planlıyoruz.”   “Her ay bir işbirliği anlaşması duyuracağız”   Atlasglobal kalitesi ve hizmet standartlarının üst düzey bir seviyeye geldiğini aktaran Ersoy sözlerine şöyle devam etti: “Öyle bir seviyeye geldik ki artık dünyanın en büyük havayolları bizimle iş birliği yapmak için masaya oturmaya başladı. Dünyanın en büyük hava yollarından Air France ve KLM ile ortak uçuş anlaşması yaptık. Air France ile yaklaşık 8 aydır uçuyoruz. KLM ile ortak uçuşlarımıza bu ay başladık. Air Serbia Belgrad hattından çıktı, trafik haklarını bize devretti ve bizimle codeshare anlaşması yaptı. Kazakistan’da da Scat hava yollarıyla anlaşmamız var. Bu işbirliklerimiz 4 hava yoluyla sınırlı kalmayacak. 10’un üzerinde milli hava yoluyla codeshare görüşmelerimiz devam ediyor. Yakında yeni işbirliklerimizi duyuracağız. Bu sayının 4’ten 14’lü 24’lü rakamlara çıktığını göreceğiz. Biz sadece 4 havayoluyla codeshare anlaşması yapmıyoruz. Yaklaşık 44 havayoluyla da interline anlaşması yapıyoruz. Bunların her biri dünyanın en önemli hava yolları arasında yer alıyor.”

Atlasglobal’den “kıpkırmızı” bir gece

Büyümesini hız kesmeden sürdüren Atlasglobal’in, ev sahipliğinde düzenlenen Red Night partinin bu yılki adresi Ortaköy Ruby Club oldu. Sektörün önemli isimlerinin yer aldığı partiye katılanlar geç saatlere kadar gecenin tadını çıkardı.

Global havayolu şirketi olma vizyonuyla büyümesi sürdüren Atlasglobal, kurumsal rengi kırmızıdan yola çıkarak yarattığı konsept olan Red Night partisinin bu yıl beşincisini gerçekleştirdi.

05 Kasım Pazar gecesi İstanbul Ortaköy’de yer alan Ruby Club’ta düzenlenen davet, Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy ve eşi Elexus Otel Yönetim Kurulu Başkanı Nisa Ersoy’un ev sahipliğinde gerçekleşti. Turizm ve havacılık dünyasının önde gelen isimleri, seyahat acenteleri temsilcileri, Atlasglobal’in iş ortakları ve basın mensuplarının katıldığı gecede misafirler, eğlencenin ve Boğaz’ın tadını çıkardı.

 

Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, gecede yaptığı konuşmada, yurt dışındaki planlamalarına ve büyüme hedeflerine dikkat çekti. Ersoy, Atlasglobal’in uluslararası standartta rekabet eden global bir havayolu şirketi haline geldiğine vurgu yaparak şöyle devam etti: “2014’te 7 adet dış hat uçuşumuz varken, 2017’yi 35 ülkede 50’den fazla noktaya uçuş gerçekleştirerek kapatıyoruz. Bu yıl Rusya’da 5 destinasyonu uçuş ağımıza kattık, yaz sezonunda Antalya ve Dalaman’dan Rusya’daki birçok noktaya uçuş gerçekleştirdik. 2018’de de Rusya uçuşlarımız devam edecek, yaz döneminde Antalya’dan 14, Dalaman’dan 6 noktaya uçuş gerçekleştireceğiz. Rusya’ya yönelik uçuş ağımıza İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan da 3 yeni nokta daha ekleyeceğiz. Atlasglobal olarak 2016 yılında 3,6 milyon yolcu taşıdık, 2017’yi 4,5 milyon yolcu ile kapatmayı planlıyoruz. 2018’de ise 6,5 milyon yolcu taşımayı planlıyoruz.”

 

“Her ay bir işbirliği anlaşması duyuracağız”

 

Atlasglobal kalitesi ve hizmet standartlarının üst düzey bir seviyeye geldiğini aktaran Ersoy sözlerine şöyle devam etti: “Öyle bir seviyeye geldik ki artık dünyanın en büyük havayolları bizimle iş birliği yapmak için masaya oturmaya başladı. Dünyanın en büyük hava yollarından Air France ve KLM ile ortak uçuş anlaşması yaptık. Air France ile yaklaşık 8 aydır uçuyoruz. KLM ile ortak uçuşlarımıza bu ay başladık. Air Serbia Belgrad hattından çıktı, trafik haklarını bize devretti ve bizimle codeshare anlaşması yaptı. Kazakistan’da da Scat hava yollarıyla anlaşmamız var. Bu işbirliklerimiz 4 hava yoluyla sınırlı kalmayacak. 10’un üzerinde milli hava yoluyla codeshare görüşmelerimiz devam ediyor. Yakında yeni işbirliklerimizi duyuracağız. Bu sayının 4’ten 14’lü 24’lü rakamlara çıktığını göreceğiz. Biz sadece 4 havayoluyla codeshare anlaşması yapmıyoruz. Yaklaşık 44 havayoluyla da interline anlaşması yapıyoruz. Bunların her biri dünyanın en önemli hava yolları arasında yer alıyor.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iE0SJZ
via IFTTT

Atlasglobal’den “kıpkırmızı” bir gece


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iE0SJZ

Atlasglobal Rusya’daki Büyümesine Hız Kesmeden Devam Ediyor Global bir havayolu şirketi olma vizyonuyla büyümesini sürdüren Atlasglobal, Moskova – Antalya ve Ekaterinburg – Antalya arasında tarifeli taşıyıcı olarak atandı.   Son yıllarda Rusya’ya yaptığı sezonluk ve yıllık uçuşlar ile 2017 yılında ülkemize 1 milyonun üzerinde Rus yolcu taşıyan Atlasglobal, Moskova – Antalya ve Ekaterinburg – Antalya arasında tarifeli taşıyıcı olarak atandı.   Her iki destinasyonda haftada karşılıklı 7 sefer gerçekleştirecek olan Atlasglobal, Moskova’da Sheremetyevo, Ekaterinburg’da Koltsovo havalimanlarından 2018 yılı yaz sezonunda tarifeli seferlere başlayacak.   35 ülkede 50’den fazla noktaya uçuş gerçekleştiren Atlasglobal, bu yıl Rusya’da 5 destinasyonu uçuş ağına kattı, yaz sezonunda Antalya ve Dalaman’dan Rusya’daki birçok noktaya uçuş gerçekleştirdi. 2018 yılında Rusya uçuşlarını artırarak devam edecek olan Atlasglobal, yaz döneminde Antalya’dan 14, Dalaman’dan 6 noktaya uçuş gerçekleştirecek. Aynı zamanda Rusya’ya yönelik uçuş ağına İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan da 3 yeni nokta daha ekleyecek.  

Global bir havayolu şirketi olma vizyonuyla büyümesini sürdüren Atlasglobal, Moskova – Antalya ve Ekaterinburg – Antalya arasında tarifeli taşıyıcı olarak atandı.

 

Son yıllarda Rusya’ya yaptığı sezonluk ve yıllık uçuşlar ile 2017 yılında ülkemize 1 milyonun üzerinde Rus yolcu taşıyan Atlasglobal, Moskova – Antalya ve Ekaterinburg – Antalya arasında tarifeli taşıyıcı olarak atandı.

 

Her iki destinasyonda haftada karşılıklı 7 sefer gerçekleştirecek olan Atlasglobal, Moskova’da Sheremetyevo, Ekaterinburg’da Koltsovo havalimanlarından 2018 yılı yaz sezonunda tarifeli seferlere başlayacak.

 

35 ülkede 50’den fazla noktaya uçuş gerçekleştiren Atlasglobal, bu yıl Rusya’da 5 destinasyonu uçuş ağına kattı, yaz sezonunda Antalya ve Dalaman’dan Rusya’daki birçok noktaya uçuş gerçekleştirdi. 2018 yılında Rusya uçuşlarını artırarak devam edecek olan Atlasglobal, yaz döneminde Antalya’dan 14, Dalaman’dan 6 noktaya uçuş gerçekleştirecek. Aynı zamanda Rusya’ya yönelik uçuş ağına İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan da 3 yeni nokta daha ekleyecek.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iBRHd9
via IFTTT

Atlasglobal Rusya’daki Büyümesine Hız Kesmeden Devam Ediyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iBRHd9

Emirates’in 100. A380 Uçağı Filoya Katıldı Emirates, 100. Airbus A380 uçağının filoya katılışını Airbus’un Hamburg’daki üretim merkezinde özel bir teslim alma töreniyle kutladı.   Törene Emirates Yönetim Kurulu ve İcra Başkanı Ekselansları Şeyh Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Emirates Havayolu Başkanı Tim Clark, Airbus İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Tom Enders, Rolls-Royce Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Dominic Horwood, BAE Almanya Büyükelçisi Ekselansları Ali Al Ahmad, Özgür ve Hansa Şehir Hamburg Ekonomi, Ulaşım ve İnovasyon Senato Üyesi Frank Horch katıldı.   Şeyh Ahmed konu ile ilgili olarak: “Emirates, Airbus ve A380 programına dahil olan birçok iş ortağımız için bu çok önemli bir an. A380’in hiç şüphesiz ki; binlerce iş imkânını destekleyerek ve yer hizmetleri, yemek servisi, havalimanı olanakları, kabin ürünleri gibi ilgili birçok alandaki yeniliği ve ürün gelişimini tetikleyerek hava-uzay endüstrisi üretimine ve havacılık endüstrisine çok büyük katkısı oluyor.   “Daha da önemlisi A380, yolcularımız için uçuş deneyimini bir üst seviyeye taşıyor. Mühendislik açısından da uçağın kendisi görülmeye değer. Dünyadaki en büyük ticari yolcu uçağı fakat çok sessiz ve etkili… Emirates olarak uçakta kullandığımız ürünler ile bu alandaki anlayışı ve deneyimi yeniden tanımlıyoruz. Ekibimiz bu uçağı uçurmayı ve yolcularımız bu uçakta uçmayı seviyor.   “Emirates için A380 bir başarı hikâyesi oldu. Yerleri kısıtlı ve yolcu talebini artırdığımız bölgesel ve ‘ikincil’ havalimanlarında A380’i kullanmayı başardık. A380, dahil edildiği her rotada, yolcuların ilgisini çektiği için daha fazla trafiğe ve talebe yol açtı. Programa sadık kalmaya devam ederken Airbus ve iş ortaklarımız ile yakın temasta çalışarak siparişteki 42 uçağı teslim almayı heyecanla bekliyoruz”.   Tom Enders: “Emirates ile A380 programının ayrılmaz parçası olan uzun süreli ilişkimizden büyük gurur duyuyoruz. Böyle öngörülü bir havayolunun en başından beri A380’e güvenmiş olması ve bu uçağı amiral gemisi ve hizmetlerinin belkemiği olarak seçmesi Airbus’taki herkes için büyük bir tatmin kaynağı. Ve tabii ki müşterilerimizden ve yolcularımızdan uçak ile ilgili her zaman olumlu geri bildirimler alırken bunu dünyanın en dinamik hava transfer bölgesi Dubai’nin başarısı ile ilişkilendirmek de çok heyecan verici”.   Dominic Horwood: “Emirates’i bu çok önemli anın bir parçası olduğu için kutluyoruz. 100. Airbus A380’lerine destek olmaktan dolayı gurur duyuyoruz ve güçlü iş birliğimizi gelecek yıllarda da sürdürmeyi diliyoruz”. Rolls-Royce motorlarına sahip Emirates’in 100’üncü A380’i; First Class’taki 14 özel suiti, Business Class’taki 76 ve Economy Class’taki 426 koltuğu ile 3 kabin sınıfına ve aynı zamanda havayolunun yenilenen Uçak İçi Dinlenme Salonuna sahip. 100. A380, önümüzdeki hafta düzenlenecek olan Dubai Air Show’da görücüye çıkacak ve sonrasında filoda hizmete girecek.   Zayed’i Anma Yılı Kutlamalara ek olarak Emirates, Birleşik Arap Emirlikleri kurucusu son Şeyhi HH Zayed bin Sultan Al Nahyan için 100’üncü A380’indeki özel üniformalar ile özel bir anma seramonisi gerçekleştirdi.   Şeyh Ahmed: “Ülkemizin kurucusunun doğumunun 100’üncü yılını ve mirasını kutladığımız 2018, ‘Zayed Yılı’… Emirates, BAE’nin değişimine ve gelişimine araç olan bu kişiye, kilometre taşı 100’üncü A380’in teslim alınmasında saygılarını sunmaktan dolayı gurur duyuyor. Aynı A380’in birçok alanda açtığı yenilikler gibi Şeyh Zayed de gerçek bir öncü ve öngörü sahibi biriydi. A380 ile onun ilham, cesaret ve kararlılık mesajını tüm dünyaya ulaştırmak, mirasını kutlamak için çok yerinde bir yol”.   Hava-uzay endüstrisi ve havacılığa pozitif etki Emirates’in A380 programı, küresel uçak üretimi tedarik zincirine iş imkânları yaratıyor. Airbus’ın tahminine göre Emirates’in sadece A380 siparişleri, Almanya’da 14.500 adet iş gücü yaratmanın yanı sıra Avrupa’da direkt, dolaylı ve teşvik edilmiş 41.000 iş alanı yaratıyor. Bu işlerin tümü yüksek vasıflı ve yüksek-değerli bir tedarik zincirini etkiliyor ve Airbus’un uçak üretim tesislerinin olduğu ülkelerde önemli bir çarpan etkiye sahip. Emirates’in A380 yatırımının tahmini Avrupa etkisi 2013/14 yıllarında 3,4 milyar GSMH’ya eşit. Almanya ve Fransa’da her bir ülke için GSMH; 1,2 milyar.*   Nisan 2015’te Emirates, Rolls-Royce ile Trent 900 motorları ve uzun vadeli bakım paketi için 8,7 milyar avroluk tarihi bir anlaşmaya imza attı. Motorlar, 2016 yılında hizmete giren 50 Airbus A380’de kullanılacak. Rolls-Royce tarihindeki ve İngiliz bir firma için ithal siparişteki bu en büyük anlaşma; Emirates’in İngiltere ve Avrupa’da devam eden yatırımının bir parçası.   Uçuş deneyiminde yeni standartlar Emirates’in 2008 yılında ilk A380’i hizmete sunması, yolcu deneyimine yeni standartlar getirirken Uçak İçi Dinlenme Salonu, Duş Spa, ücretsiz wi-fi, tüm sınıflarda gelişmiş uçak içi eğlence sistemi ve daha birçok yenilik, sektörde ilkleri başlattı.   Emirates, A380’i geliştirmek için düzenli olarak yatırım yapmaya devam ediyor ve yolcularının mümkün olan en iyi deneyimi yaşadıklarından emin oluyor. Bugüne kadar 85 milyonun üzerinde yolcu, Emirates A380 ile uçtu.   Havayolu 2008 yılından bugüne A380 filosuna; koltuk USB girişleri, elektrikli pencere perdesi, daha geniş bir kabin için baş üstü bagaj yerlerinin değiştirilmesi, daha iyi uçak içi eğlence sistemi ve Uçak İçi Dinlenme Alanı gibi sayısız yenilikler getirdi.   Emirates’in A380 hizmetleri Emirates, programlı hizmetleri ile 6 kıtada 48 şehre uçtuğu ikonik çift katlı uçağı ile dünyanın en büyük A380 operatörü konumunda. Tek seferlik, test ve özel uçuşlar ve diğer hizmetler de dâhil olmak üzere bugüne kadar 70’in üzerinde havaalanı, Emirates A380’e ev sahipliği yaptı.   Havayolu, Ağustos 2008’deki uçağından günümüze yılda ortalama 11 adet A380 teslim alıyor. 2016/17 mali yılında Emirates bir rekora imza atarak 19 adet A380 teslim aldı.   Emirates Dubai’de, tamamıyla A380 hizmetlerine özel olarak inşa edilmiş, dünyanın en büyük A380 merkezini yönetiyor. 3,3 milyar dolarlık yatırım ile bu tesis, yolculara eşi benzeri olmayan bir rahatlık ve First ve Business Class Dinlenme Salonlarından direkt uçağa geçiş ve duty free, spa, yemek hizmetleri ve çok daha fazla imkân sunuyor.   Emirates’in A380 filosu için özel olarak eğitim alan 1,500 uçuş ekibi ve 23,000’in üzerinde kabin ekibi bulunuyor.   * 2015 yılında yapılan Frontier Economics analizine göre.   Airbus hakkında Airbus; havacılık, uzay ve ilgili hizmetlerde bir dünya lideri… 2016 yılında 67 milyar Euro gelir elde etti ve 134,000 civarında iş gücüne sahip oldu. 100’den 600’e kadar olan koltuk ile en geniş yolcu havayolu seçeneğine sahip. Airbus aynı zamanda tanker, savunma sanayii, ulaşım ve uçak tedarikinde dünya lideri ve dünyanın önde gelen uzay şirketlerinden biri. Helikopterlerde Airbus, dünya çapında en etkili sivil ve askeri döner kanatlı uçak çözümleri sunuyor.   Dünyanın en büyük ve geniş uçağı A380 yolculara en rahat, sessiz ve konforlu uçuşu vadediyor. İki geniş gövdeli kat, geniş koltuklar ve koridorlar ve daha geniş zemin ile A380 gelir yaratmada, trafiği artırmada ve yolcuların ilgisini çekmede eşsiz bir yeteneğe sahip. Yolcular şimdi iflyA380.com web sitesinden uçak biletlerini alırken özel olarak A380’i seçebiliyorlar. Bugün 13 havayolu firması tarafından 60 güzergahta 218 A380 hizmet veriyor ve tüm dünyada 240 havayolu A380’e ev sahipliği yapabiliyor.   Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 156 destinasyona taşıyor. 263 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 104 milyar doların üzerinde 209 uçak siparişi bulunuyor.  

Emirates, 100. Airbus A380 uçağının filoya katılışını Airbus’un Hamburg’daki üretim merkezinde özel bir teslim alma töreniyle kutladı.

 

Törene Emirates Yönetim Kurulu ve İcra Başkanı Ekselansları Şeyh Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Emirates Havayolu Başkanı Tim Clark, Airbus İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Tom Enders, Rolls-Royce Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Dominic Horwood, BAE Almanya Büyükelçisi Ekselansları Ali Al Ahmad, Özgür ve Hansa Şehir Hamburg Ekonomi, Ulaşım ve İnovasyon Senato Üyesi Frank Horch katıldı.

 

Şeyh Ahmed konu ile ilgili olarak: “Emirates, Airbus ve A380 programına dahil olan birçok iş ortağımız için bu çok önemli bir an. A380’in hiç şüphesiz ki; binlerce iş imkânını destekleyerek ve yer hizmetleri, yemek servisi, havalimanı olanakları, kabin ürünleri gibi ilgili birçok alandaki yeniliği ve ürün gelişimini tetikleyerek hava-uzay endüstrisi üretimine ve havacılık endüstrisine çok büyük katkısı oluyor.

 

“Daha da önemlisi A380, yolcularımız için uçuş deneyimini bir üst seviyeye taşıyor. Mühendislik açısından da uçağın kendisi görülmeye değer. Dünyadaki en büyük ticari yolcu uçağı fakat çok sessiz ve etkili… Emirates olarak uçakta kullandığımız ürünler ile bu alandaki anlayışı ve deneyimi yeniden tanımlıyoruz. Ekibimiz bu uçağı uçurmayı ve yolcularımız bu uçakta uçmayı seviyor.

 

Emirates için A380 bir başarı hikâyesi oldu. Yerleri kısıtlı ve yolcu talebini artırdığımız bölgesel ve ‘ikincil’ havalimanlarında A380’i kullanmayı başardık. A380, dahil edildiği her rotada, yolcuların ilgisini çektiği için daha fazla trafiğe ve talebe yol açtı. Programa sadık kalmaya devam ederken Airbus ve iş ortaklarımız ile yakın temasta çalışarak siparişteki 42 uçağı teslim almayı heyecanla bekliyoruz”.

 

Tom Enders: “Emirates ile A380 programının ayrılmaz parçası olan uzun süreli ilişkimizden büyük gurur duyuyoruz. Böyle öngörülü bir havayolunun en başından beri A380’e güvenmiş olması ve bu uçağı amiral gemisi ve hizmetlerinin belkemiği olarak seçmesi Airbus’taki herkes için büyük bir tatmin kaynağı. Ve tabii ki müşterilerimizden ve yolcularımızdan uçak ile ilgili her zaman olumlu geri bildirimler alırken bunu dünyanın en dinamik hava transfer bölgesi Dubai’nin başarısı ile ilişkilendirmek de çok heyecan verici”.

 

Dominic Horwood: “Emirates’i bu çok önemli anın bir parçası olduğu için kutluyoruz. 100. Airbus A380’lerine destek olmaktan dolayı gurur duyuyoruz ve güçlü iş birliğimizi gelecek yıllarda da sürdürmeyi diliyoruz”.

Rolls-Royce motorlarına sahip Emirates’in 100’üncü A380’i; First Class’taki 14 özel suiti, Business Class’taki 76 ve Economy Class’taki 426 koltuğu ile 3 kabin sınıfına ve aynı zamanda havayolunun yenilenen Uçak İçi Dinlenme Salonuna sahip. 100. A380, önümüzdeki hafta düzenlenecek olan Dubai Air Show’da görücüye çıkacak ve sonrasında filoda hizmete girecek.

 

Zayed’i Anma Yılı

Kutlamalara ek olarak Emirates, Birleşik Arap Emirlikleri kurucusu son Şeyhi HH Zayed bin Sultan Al Nahyan için 100’üncü A380’indeki özel üniformalar ile özel bir anma seramonisi gerçekleştirdi.

 

Şeyh Ahmed: “Ülkemizin kurucusunun doğumunun 100’üncü yılını ve mirasını kutladığımız 2018, ‘Zayed Yılı’… Emirates, BAE’nin değişimine ve gelişimine araç olan bu kişiye, kilometre taşı 100’üncü A380’in teslim alınmasında saygılarını sunmaktan dolayı gurur duyuyor. Aynı A380’in birçok alanda açtığı yenilikler gibi Şeyh Zayed de gerçek bir öncü ve öngörü sahibi biriydi. A380 ile onun ilham, cesaret ve kararlılık mesajını tüm dünyaya ulaştırmak, mirasını kutlamak için çok yerinde bir yol”.

 

Hava-uzay endüstrisi ve havacılığa pozitif etki

Emirates’in A380 programı, küresel uçak üretimi tedarik zincirine iş imkânları yaratıyor. Airbus’ın tahminine göre Emirates’in sadece A380 siparişleri, Almanya’da 14.500 adet iş gücü yaratmanın yanı sıra Avrupa’da direkt, dolaylı ve teşvik edilmiş 41.000 iş alanı yaratıyor. Bu işlerin tümü yüksek vasıflı ve yüksek-değerli bir tedarik zincirini etkiliyor ve Airbus’un uçak üretim tesislerinin olduğu ülkelerde önemli bir çarpan etkiye sahip. Emirates’in A380 yatırımının tahmini Avrupa etkisi 2013/14 yıllarında 3,4 milyar GSMH’ya eşit. Almanya ve Fransa’da her bir ülke için GSMH; 1,2 milyar.*

 

Nisan 2015’te Emirates, Rolls-Royce ile Trent 900 motorları ve uzun vadeli bakım paketi için 8,7 milyar avroluk tarihi bir anlaşmaya imza attı. Motorlar, 2016 yılında hizmete giren 50 Airbus A380’de kullanılacak. Rolls-Royce tarihindeki ve İngiliz bir firma için ithal siparişteki bu en büyük anlaşma; Emirates’in İngiltere ve Avrupa’da devam eden yatırımının bir parçası.

 

Uçuş deneyiminde yeni standartlar

Emirates’in 2008 yılında ilk A380’i hizmete sunması, yolcu deneyimine yeni standartlar getirirken Uçak İçi Dinlenme Salonu, Duş Spa, ücretsiz wi-fi, tüm sınıflarda gelişmiş uçak içi eğlence sistemi ve daha birçok yenilik, sektörde ilkleri başlattı.

 

Emirates, A380’i geliştirmek için düzenli olarak yatırım yapmaya devam ediyor ve yolcularının mümkün olan en iyi deneyimi yaşadıklarından emin oluyor. Bugüne kadar 85 milyonun üzerinde yolcu, Emirates A380 ile uçtu.

 

Havayolu 2008 yılından bugüne A380 filosuna; koltuk USB girişleri, elektrikli pencere perdesi, daha geniş bir kabin için baş üstü bagaj yerlerinin değiştirilmesi, daha iyi uçak içi eğlence sistemi ve Uçak İçi Dinlenme Alanı gibi sayısız yenilikler getirdi.

 

Emirates’in A380 hizmetleri

Emirates, programlı hizmetleri ile 6 kıtada 48 şehre uçtuğu ikonik çift katlı uçağı ile dünyanın en büyük A380 operatörü konumunda. Tek seferlik, test ve özel uçuşlar ve diğer hizmetler de dâhil olmak üzere bugüne kadar 70’in üzerinde havaalanı, Emirates A380’e ev sahipliği yaptı.

 

Havayolu, Ağustos 2008’deki uçağından günümüze yılda ortalama 11 adet A380 teslim alıyor. 2016/17 mali yılında Emirates bir rekora imza atarak 19 adet A380 teslim aldı.

 

Emirates Dubai’de, tamamıyla A380 hizmetlerine özel olarak inşa edilmiş, dünyanın en büyük A380 merkezini yönetiyor. 3,3 milyar dolarlık yatırım ile bu tesis, yolculara eşi benzeri olmayan bir rahatlık ve First ve Business Class Dinlenme Salonlarından direkt uçağa geçiş ve duty free, spa, yemek hizmetleri ve çok daha fazla imkân sunuyor.

 

Emirates’in A380 filosu için özel olarak eğitim alan 1,500 uçuş ekibi ve 23,000’in üzerinde kabin ekibi bulunuyor.

 

* 2015 yılında yapılan Frontier Economics analizine göre.

 

Airbus hakkında

Airbus; havacılık, uzay ve ilgili hizmetlerde bir dünya lideri… 2016 yılında 67 milyar Euro gelir elde etti ve 134,000 civarında iş gücüne sahip oldu. 100’den 600’e kadar olan koltuk ile en geniş yolcu havayolu seçeneğine sahip. Airbus aynı zamanda tanker, savunma sanayii, ulaşım ve uçak tedarikinde dünya lideri ve dünyanın önde gelen uzay şirketlerinden biri. Helikopterlerde Airbus, dünya çapında en etkili sivil ve askeri döner kanatlı uçak çözümleri sunuyor.

 

Dünyanın en büyük ve geniş uçağı A380 yolculara en rahat, sessiz ve konforlu uçuşu vadediyor. İki geniş gövdeli kat, geniş koltuklar ve koridorlar ve daha geniş zemin ile A380 gelir yaratmada, trafiği artırmada ve yolcuların ilgisini çekmede eşsiz bir yeteneğe sahip. Yolcular şimdi iflyA380.com web sitesinden uçak biletlerini alırken özel olarak A380’i seçebiliyorlar. Bugün 13 havayolu firması tarafından 60 güzergahta 218 A380 hizmet veriyor ve tüm dünyada 240 havayolu A380’e ev sahipliği yapabiliyor.

 

Emirates hakkında:

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 84 ülkede 156 destinasyona taşıyor. 263 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 104 milyar doların üzerinde 209 uçak siparişi bulunuyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zCY5vL
via IFTTT