
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
2 Kasım 2017 Perşembe
Egyptair İstanbul Kahire Arasında 2. Kargo Uçağını Koydu

IATA’nın ismi kullanılarak gerçekleştirilen dolandırıcılık olayları Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği IATA tarafından yapılan açıklamada IATA’nın ismi kullanılarak gerçekleştirilen dolandırıcılık olaylarına karşı dikkatli olunması istendi. IATA açıklaması aşağıda üyelerimizin dikkatine sunulmuştur: ————————————————————————————————————— Sayın Yetkili, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) olarak hava taşımacılığı sektörü katılımcılarına dolandırıcılık eylemleri konusunda tetikte olmalarını hatırlatmak istiyoruz. Bildiğiniz üzere, hava taşımacılığı sektörü dolandırıcıların hedefi konumundadır. Dolandırıcıların kendilerini IATA personeli olarak tanıttıkları veya IATA logosu ve adını kullandıkları bilinmektedir. Bu bağlamda IATA, dolandırıcılık girişimlerini tespit etmenize yardımcı olacak bazı değerli bilgileri sizlerle paylaşmayı uygun görmektedir. “Dolandırıcılık Amaçlı E-posta Uyarısı” adlı gözden geçirilmiş kılavuza http://ift.tt/2hxXEbc adresinden ulaşabilirsiniz. Bu kılavuzda, dolandırıcıların kullandığı farklı tekniklere örnekler ve şirketinizi dolandırıcılığa karşı daha iyi korumak için öneriler yer almaktadır. Bu belgeye ulaşmak için lütfen aşağıdaki adımları takip edin: 1. IATA web sitesini ziyaret edin: www.iata.org 2. Sayfanın üst bölümünden “Contact & Support” (İletişim ve Destek) üzerine tıklayın. 3. “Report a fraudulent e-mail or check the validity of an e-mail” (Dolandırıcılık amaçlı bir e-posta bildir veya bir e-postanın geçerliliğini kontrol et) bağlantısına tıklayın. Bu bağlantısı sizi Email & Website Fraud Protection (E-posta ve Web Sitesi Dolandırıcılığından Korunma) web sayfasına (“Web Sayfası”) yönlendirecektir. 4. Web sayfasının sağ tarafında bulunan “Related Links” (İlgili Bağlantılar) bölümünden Fraudulent e-mails warning (Dolandırıcılık amaçlı e-posta uyarısı) bağlantısına tıklayın. Önemli noktalar Dolandırıcılar sahte adlar kullanarak (bazen gerçek IATA çalışanlarının adlarını kullanarak) IATA ürün ve hizmetlerinin kullanıcıları ile e-posta veya telefon yoluyla iletişime geçmekte ve ürün veya hizmetler için ve/veya ödenmemiş borçlar için ödeme talep etmektedir. Dolandırıcılar bir IATA e-posta adresine benzer e-posta adresleri kullanmakta, ancak “@gmail.com” veya “@iattafinance.org” gibi farklı alan adları dikkat çekmektedir. Çoğu zaman e-posta hesapları maskelenmekte, böylece yanıt alan adı farklı olsa da e-postalar “@iata.org” alan adlı gerçek bir IATA adresinden gönderilmiş gibi görünmektedir. Örneğin, “iata@iata.org” adresine gönderilen yanıtlar aslında “revenue@iata-payments.org” adresine gitmektedir. Sahte belgelerde bazen IATA logosu bulunmakta veya sahte bir web sitesine bağlantılar yer almaktadır. IATA ürün ve hizmetlerini kullananlar, banka hesabı bilgilerini güncelleme taleplerine karşı her zaman dikkatli olmalıdır. IATA’dan gelmiş görünen iletişimlerin gerçek olup olmadığı konusunda şüpheniz varsa, bu iletişimlerde ödeme talep edilsin ya da edilmesin, lütfen yanıt vermeyin ve derhal şu adresten IATA’ya bildirin: information.security@iata.org Dolandırıcılık amaçlı en güncel e-posta hesapları hakkında bilgi almak için lütfen Web Sayfamızı ziyaret edin. Şirketinizi istenmeyen posta, kimlik sahtekarlığı ve kimlik avı gibi risklerden korumak için “DMARC” (Alan Adına Dayalı Mesaj Doğrulama, Raporlama ve Uygunluk) adlı kimlik doğrulama protokolünü kullanmanızı tavsiye ederiz.. DMARC, içerdiği iki kimlik doğrulama mekanizması olan Alan Anahtarı Doğrulamalı Posta (DKIM) ve Gönderen Politika Çerçevesi (SPF) sayesinde e-posta kullanıcılarının İnternet alan adlarının yasal olup olmadığını izlemesini sağlar. DMARC hakkında daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://dmarc.org/ İnternet’in dolandırıcılık amacıyla kullanılması bir suçtur ve IATA kimliğinin kötü amaçlarla kullanılmasını ciddiye almaktadır. Lütfen bu bilgileri dikkatli bir biçimde inceleyin ve bunları başta tedarikçi faturalarını ödemekten sorumlu çalışanlar olmak üzere tüm meslektaşlarınızla paylaşın. Lütfen bu mesaja yanıt vermeyin. Herhangi bir sorunuz varsa, lütfen aşağıdaki iletişim bilgilerini kullanın: Sorgu türü İletişim bilgileri E-posta dolandırıcılığı Dolandırıcılık İhbarı web sayfası: http://ift.tt/2hxXFvM E-posta: information.security@iata.org Dolandırıcılıkla ilgili diğer konular Sektör Dolandırıcılığı Önleme web sayfası: http://ift.tt/2A2W2Nk E-posta: cardservices@iata.org Diğer sorular IATA web sitesi: http://www.iata.org. Sorularınızı Müşteri Portalı üzerinden gönderin: www.iata.org/cs
Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği IATA tarafından yapılan açıklamada IATA’nın ismi kullanılarak gerçekleştirilen dolandırıcılık olaylarına karşı dikkatli olunması istendi. IATA açıklaması aşağıda üyelerimizin dikkatine sunulmuştur:
—————————————————————————————————————
Sayın Yetkili,
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) olarak hava taşımacılığı sektörü katılımcılarına dolandırıcılık eylemleri konusunda tetikte olmalarını hatırlatmak istiyoruz. Bildiğiniz üzere, hava taşımacılığı sektörü dolandırıcıların hedefi konumundadır. Dolandırıcıların kendilerini IATA personeli olarak tanıttıkları veya IATA logosu ve adını kullandıkları bilinmektedir. Bu bağlamda IATA, dolandırıcılık girişimlerini tespit etmenize yardımcı olacak bazı değerli bilgileri sizlerle paylaşmayı uygun görmektedir.
“Dolandırıcılık Amaçlı E-posta Uyarısı” adlı gözden geçirilmiş kılavuza http://ift.tt/2hxXEbc adresinden ulaşabilirsiniz. Bu kılavuzda, dolandırıcıların kullandığı farklı tekniklere örnekler ve şirketinizi dolandırıcılığa karşı daha iyi korumak için öneriler yer almaktadır.
Bu belgeye ulaşmak için lütfen aşağıdaki adımları takip edin:
1. IATA web sitesini ziyaret edin: www.iata.org
2. Sayfanın üst bölümünden “Contact & Support” (İletişim ve Destek) üzerine tıklayın.
3. “Report a fraudulent e-mail or check the validity of an e-mail” (Dolandırıcılık amaçlı bir e-posta bildir veya bir e-postanın geçerliliğini kontrol et) bağlantısına tıklayın. Bu bağlantısı sizi Email & Website Fraud Protection (E-posta ve Web Sitesi Dolandırıcılığından Korunma) web sayfasına (“Web Sayfası”) yönlendirecektir.
4. Web sayfasının sağ tarafında bulunan “Related Links” (İlgili Bağlantılar) bölümünden Fraudulent e-mails warning (Dolandırıcılık amaçlı e-posta uyarısı) bağlantısına tıklayın.
Önemli noktalar
- Dolandırıcılar sahte adlar kullanarak (bazen gerçek IATA çalışanlarının adlarını kullanarak) IATA ürün ve hizmetlerinin kullanıcıları ile e-posta veya telefon yoluyla iletişime geçmekte ve ürün veya hizmetler için ve/veya ödenmemiş borçlar için ödeme talep etmektedir.
- Dolandırıcılar bir IATA e-posta adresine benzer e-posta adresleri kullanmakta, ancak “@gmail.com” veya “@iattafinance.org” gibi farklı alan adları dikkat çekmektedir.
- Çoğu zaman e-posta hesapları maskelenmekte, böylece yanıt alan adı farklı olsa da e-postalar “@iata.org” alan adlı gerçek bir IATA adresinden gönderilmiş gibi görünmektedir. Örneğin, “iata@iata.org” adresine gönderilen yanıtlar aslında “revenue@iata-payments.org” adresine gitmektedir.
- Sahte belgelerde bazen IATA logosu bulunmakta veya sahte bir web sitesine bağlantılar yer almaktadır.
- IATA ürün ve hizmetlerini kullananlar, banka hesabı bilgilerini güncelleme taleplerine karşı her zaman dikkatli olmalıdır.
- IATA’dan gelmiş görünen iletişimlerin gerçek olup olmadığı konusunda şüpheniz varsa, bu iletişimlerde ödeme talep edilsin ya da edilmesin, lütfen yanıt vermeyin ve derhal şu adresten IATA’ya bildirin: information.security@iata.org
- Dolandırıcılık amaçlı en güncel e-posta hesapları hakkında bilgi almak için lütfen Web Sayfamızı ziyaret edin.
- Şirketinizi istenmeyen posta, kimlik sahtekarlığı ve kimlik avı gibi risklerden korumak için “DMARC” (Alan Adına Dayalı Mesaj Doğrulama, Raporlama ve Uygunluk) adlı kimlik doğrulama protokolünü kullanmanızı tavsiye ederiz.. DMARC, içerdiği iki kimlik doğrulama mekanizması olan Alan Anahtarı Doğrulamalı Posta (DKIM) ve Gönderen Politika Çerçevesi (SPF) sayesinde e-posta kullanıcılarının İnternet alan adlarının yasal olup olmadığını izlemesini sağlar. DMARC hakkında daha fazla bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin: https://dmarc.org/
İnternet’in dolandırıcılık amacıyla kullanılması bir suçtur ve IATA kimliğinin kötü amaçlarla kullanılmasını ciddiye almaktadır.
Lütfen bu bilgileri dikkatli bir biçimde inceleyin ve bunları başta tedarikçi faturalarını ödemekten sorumlu çalışanlar olmak üzere tüm meslektaşlarınızla paylaşın.
Lütfen bu mesaja yanıt vermeyin. Herhangi bir sorunuz varsa, lütfen aşağıdaki iletişim bilgilerini kullanın:
|
Sorgu türü |
İletişim bilgileri |
| E-posta dolandırıcılığı | Dolandırıcılık İhbarı web sayfası: http://ift.tt/2hxXFvM
E-posta: information.security@iata.org |
| Dolandırıcılıkla ilgili diğer konular | Sektör Dolandırıcılığı Önleme web sayfası: http://ift.tt/2A2W2Nk
E-posta: cardservices@iata.org |
| Diğer sorular | IATA web sitesi: http://www.iata.org.
Sorularınızı Müşteri Portalı üzerinden gönderin: www.iata.org/cs |
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2Acpp0z
via IFTTT
IATA’nın ismi kullanılarak gerçekleştirilen dolandırıcılık olayları

KİLOYA GÖRE BİLET FİYATI Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de Finnair havayolu şirketi, uçağa aldığı yolcularından tartıya adım atmalarını rica ediyor. Son birkaç gündür, Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de Finnair havayolu şirketi, uçağa geçecek yolcularından tartıya adım atmalarını rica ediyor. Son yıllarda havayollarının yolculukların ağırlıklarına göre bilet fiyatı talep etmek yönünde aldığı bazı kararlar büyük tartışma yaratmıştı. KİLOYA GÖRE BİLET FİYATI 2013 yılında Samoa Havayolu, yolcuların bilet fiyatlarını ağırlıklarına göre ayarlamaya karar veren ilk havayolu oldu. Geçen yıl Hawaii Havayolları da obezitenin çok yüksek olduğu Samoa’ya giden uçuşlarında ağırlığı ölçebilmek için yolcularını tartmaya başladı. FİNNAİR “HAYIR” DEDİ Finnair’ın da yolcuları tartmak istemesi, bilet fiyatlarında benzer bir uygulamaya mı gidecekleri konusunda çok sayıda soruyla karşılaşmalarına yol açıyor ancak havayolu çalışanları bu soruya “Hayır” yanıtını veriyor. Bu uygulamayı yapmalarının sebebi, daha sağlam verilere ulaşmak. Finnair’in iletişim direktörü Päivyt Tallqvist, “Havayolları uçağın ve bagajların kaç kilo olduğunu biliyor, ancak yolculara dair bir fikri yok” diyor. Şirketin bu uygulamayla amacı yakıt ve güvenlik açılarından yolcuların toplam ağırlığına dair bir veri edinebilmek. Şimdiye kadar 180 gönüllü tartılmış ancak toplam 2 bin gönüllüye ihtiyaç var. EKONOMİDE UÇAN ERKEK DAHA ZAYIF Finnair’in şu an için kullandığı veriler Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansının (EASA) anketinden geliyor. EASA’ya göre ortalama bir erkek yolcunun ağırlığı 84.6 kg, kadın yolcunun ağırlığı ise 66.5 kg. EASA aynı zamanda birinci sınıfta uçan erkeklerin ekonomi sınıfında uçanlardan daha ağır olduğunu, kadın yolcularda ise tam tersinin söz konusu olduğunu aktarıyor. KIŞLIK MONTLAR BEKLENİYOR Finnair kendine özgü yolcuların ayrıcalıklı özelliklerini merak ediyor. Asya ve Avrupa’ya uçan Finnair, uzun Fin erkeklerin kışlık montlarının ve Doğu Asya’dan uzun süreli uçuşlara gelen yolcuların fark yaratacağına inanıyor. Şirket özellikle kış aylarında kalın montlarıyla gelecek gönüllüleri sabırsızlıkla bekliyor. Baharda ise daha hafif giysili yolcuları tartmak için uygulamaya yeniden başlayacaklar. SADECE GÖNÜLLÜLER TARTILIYOR Herkesin çok sık dile getirdiği sorulardan biri sadece gönüllü olanların tartılmasının sonuçları etkileyip etkilemeyeceği. Ancak Tallqvist, Fin ve Asyalı çok sayıda değişik yolcunun şimdiye kadar tartılmayı kabul ettiğini vurguluyor. A350 ‘ye sahip Avrupalı İlk Operatör Finair
İstanbul’un Yeni Havalimanı’na Birinci Sınıf Teknoloji Çözümleri Hayat Verecek SITA, 2018’de dünyanın en büyük havalimanı açıldığı zaman en üst düzey havalimanı deneyimini yaşatacak Dünyanın en iddialı havalimanı projelerinden biri olan İstanbul’un Yeni Havalimanı, bölgenin en modern havalimanını hayata geçirmek için küresel bilgi teknolojileri servis sağlayıcısı olan SITA’yı görevlendirdi. SITA, birinci sınıf bir deneyim yaşatmak için geniş bir yelpazede havalimanı, yolcu işleme ve bagaj yönetimi çözümleri sunacak ve böylece uçak seyahatinin geleceğini vitrine çıkaracaktır. Yeni havalimanının yüklenicisi ve işletmecisi olan IGA, inişten kalkışa kadar ve ayrıca check-in ile uçağa biniş arasındaki yolcu işleme süreci ve bagaj yönetim sistemlerine kadar tüm hizmetleri yönetecek olan bilgi teknolojileri çözümlerini tasarlamak ve sunmak üzere SITA’yı görevlendirmiştir. SITA’nın sistemleri, saatte 75 kalkışı, günde 3500 uçuş operasyonunu ve uçuş başına ortalama 1000 bagajı destekleyecektir. Projenin tüm aşamaları tamamlandıktan sonra kapasite yıllık 200 milyon yolcunun üzerine çıkacak ve İstanbul’un Yeni Havalimanı dünyanın en büyük havalimanı olacaktır. SITA’nın Ortadoğu, Hindistan ve Afrika’dan sorumlu Başkanı Hani El-Assaad, “Havalimanları hiç şüphesiz en bütünleşik kamusal alanlardan biridir. SITA’nın rolü, sorunsuz bir havalimanı yönetimi için tüm bu sistemleri sağlamak ve entegre etmek, bir yandan da yolcu deneyimini ve memnuniyetini yükseltmektir. Bu karmaşık yapıyı ortadan kaldırdığımız için IGA da gerçekten önemli olan “yolcu” faktörüne odaklanabilir. ” demiştir. Altyapı geliştirmenin ilk aşamasında SITA, yolculara sorunsuz ve verimli bir havaalanı deneyimi sağlamak için, birçok havayolunun ortak kullanımlı check-in ve boarding altyapısına bağlanmasını ve onu kullanmasını sağlayan ortak kullanım platformunu kapsayan sistemler kuracaktır. SITA aynı zamanda, güvenlik, check-in ve boarding gibi ana temas noktalarındaki seyahat belgelerine karşılık gelen her türlü biniş kartının geçerliliğini denetleyecek otomatik yolcu bilgisine erişim ile bilgi eşleştirmeyi sağlayacaktır. SITA toplam olarak, yolcuların check-in ve boading yapabilecekleri 1041 istasyon ve biniş kartlarının geçerliliklerini dogrulatabilecekleri 90 temas noktası sağlayacaktır. SITA’nın, en gelişmiş teknoloji olan bagaj yönetim teknolojisi, havalimanını kullanan havayollarının, yolculuğun her aşamasında bagajlarını izleyebilmelerini sağlayacak ve böylece ilk günden itibaren havayollarının, IATA’nın 753 Numaralı Kararının gerekliliklerini karşılamalarına olanak verecektir. Bunlara paralel olarak SITA, IGA’nın havalimanı operasyonunun her bir aşamasında gerekli önlemleri önceden alarak yönetmesine ve izlemesine olanak sağlayacak stratejik havalimanı yönetimi çözümlerini uygulayacaktır. SITA’nın Havalimanı Yönetimi Çözümü, IGA’nın, havalimanındaki tüm sistemlerden toplanan uçuş veri bilgilerini bir merkezde toplamasını ve havalimanının kaynaklarını yönetirken gerekli önlemleri önceden alarak akıllıca kararlar vermesini sağlayacaktır. SITA, IGA’nın, havalimanının ortak operasyonel hedeflerinin havayolları, yer hizmetleri şirketleri ve devlet birimleri gibi tüm kilit kullanıcılarla paylaşmak yoluyla işbirliğini bir adım daha ileriye götürmesine yardımcı olacaktır. İGA Havalimanı İnşaatı İşletmesinin CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “Doğru teknolojiye sahip olmanın, yeni havalimanının başarılı şekilde işletilmesinde çok önemli olduğunun ve önümüzdeki yıllarda gelişmeler ne olursa olsun önemini yitirmeyeceğinin tam olarak bilincindeyiz. Doğru teknolojiye sahip olmak aynı zamanda, yolcularımızın yeni havalimanından yapacakları yolculukları keyifli ve sorunsuz hale getiren yenilikçi sistemleri onların hizmetine sunarak, yolcularımızın ileri teknoloji ile donatılmış tesislerimizden her anlamda fayda sağlaması için de önemlidir. Bu işbirliğini başarılı bir şekilde sonuçlandıracağımız konusunda kendimizden eminiz” şeklinde konuşmuştur. İGA Havalimanı İnşaatı İşletmesinin Bilgi İşlem Direktörü Ersin İnankul, “Yeni bir tesis inşa ederken, ileri teknolojilere ev sahipliği yapacak sistemleri veya kapasiteyi uygulama şansına sahibiz, böylece zaman içindeki değişim gerekliliklerine uyum sağlamaya da tam olarak hazırlıklı olduğumuzdan emin olabiliyoruz. SITA ile çalışarak, gün geçtikçe genişleyen talepleri destekleyen yolcu ve operasyonel sistemleri uyguladık ve böylelikle İstanbul’un Yeni Havalimanının sadece bugününü değil aynı zamanda geleceğini de garanti altına aldık” demiştir. Yeni havalimanının inşaatı dört aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşama, üç pistin ve yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli ana terminal binasının açılmasıyla Ekim 2018’de tamamlanacaktır. 100’e yakın havayolu şirketi, operasyonlarına başladıktan sonra havalimanını kullanacağını taahhüt etmiştir. Photo 1: http://APO.af/aa4S2h (Istanbul New Airport). Photo 2: http://APO.af/bZAYHV (Istanbul Airport Exterior). Daha fazla Bilgi için SITA technology to deliver a world-class #PaxEx at one of the world’s most advanced airports @igairport https://t.co/m2ln9sTdwq http://pic.twitter.com/eqiQUapHNr — SITA (@SITAonline) November 1, 2017
SITA, 2018’de dünyanın en büyük havalimanı açıldığı zaman en üst düzey havalimanı deneyimini yaşatacak
Dünyanın en iddialı havalimanı projelerinden biri olan İstanbul’un Yeni Havalimanı, bölgenin en modern havalimanını hayata geçirmek için küresel bilgi teknolojileri servis sağlayıcısı olan SITA’yı görevlendirdi. SITA, birinci sınıf bir deneyim yaşatmak için geniş bir yelpazede havalimanı, yolcu işleme ve bagaj yönetimi çözümleri sunacak ve böylece uçak seyahatinin geleceğini vitrine çıkaracaktır.
Yeni havalimanının yüklenicisi ve işletmecisi olan IGA, inişten kalkışa kadar ve ayrıca check-in ile uçağa biniş arasındaki yolcu işleme süreci ve bagaj yönetim sistemlerine kadar tüm hizmetleri yönetecek olan bilgi teknolojileri çözümlerini tasarlamak ve sunmak üzere SITA’yı görevlendirmiştir. SITA’nın sistemleri, saatte 75 kalkışı, günde 3500 uçuş operasyonunu ve uçuş başına ortalama 1000 bagajı destekleyecektir. Projenin tüm aşamaları tamamlandıktan sonra kapasite yıllık 200 milyon yolcunun üzerine çıkacak ve İstanbul’un Yeni Havalimanı dünyanın en büyük havalimanı olacaktır.
SITA’nın Ortadoğu, Hindistan ve Afrika’dan sorumlu Başkanı Hani El-Assaad, “Havalimanları hiç şüphesiz en bütünleşik kamusal alanlardan biridir. SITA’nın rolü, sorunsuz bir havalimanı yönetimi için tüm bu sistemleri sağlamak ve entegre etmek, bir yandan da yolcu deneyimini ve memnuniyetini yükseltmektir. Bu karmaşık yapıyı ortadan kaldırdığımız için IGA da gerçekten önemli olan “yolcu” faktörüne odaklanabilir. ” demiştir.
Altyapı geliştirmenin ilk aşamasında SITA, yolculara sorunsuz ve verimli bir havaalanı deneyimi sağlamak için, birçok havayolunun ortak kullanımlı check-in ve boarding altyapısına bağlanmasını ve onu kullanmasını sağlayan ortak kullanım platformunu kapsayan sistemler kuracaktır. SITA aynı zamanda, güvenlik, check-in ve boarding gibi ana temas noktalarındaki seyahat belgelerine karşılık gelen her türlü biniş kartının geçerliliğini denetleyecek otomatik yolcu bilgisine erişim ile bilgi eşleştirmeyi sağlayacaktır. SITA toplam olarak, yolcuların check-in ve boading yapabilecekleri 1041 istasyon ve biniş kartlarının geçerliliklerini dogrulatabilecekleri 90 temas noktası sağlayacaktır.
SITA’nın, en gelişmiş teknoloji olan bagaj yönetim teknolojisi, havalimanını kullanan havayollarının, yolculuğun her aşamasında bagajlarını izleyebilmelerini sağlayacak ve böylece ilk günden itibaren havayollarının, IATA’nın 753 Numaralı Kararının gerekliliklerini karşılamalarına olanak verecektir.
Bunlara paralel olarak SITA, IGA’nın havalimanı operasyonunun her bir aşamasında gerekli önlemleri önceden alarak yönetmesine ve izlemesine olanak sağlayacak stratejik havalimanı yönetimi çözümlerini uygulayacaktır. SITA’nın Havalimanı Yönetimi Çözümü, IGA’nın, havalimanındaki tüm sistemlerden toplanan uçuş veri bilgilerini bir merkezde toplamasını ve havalimanının kaynaklarını yönetirken gerekli önlemleri önceden alarak akıllıca kararlar vermesini sağlayacaktır. SITA, IGA’nın, havalimanının ortak operasyonel hedeflerinin havayolları, yer hizmetleri şirketleri ve devlet birimleri gibi tüm kilit kullanıcılarla paylaşmak yoluyla işbirliğini bir adım daha ileriye götürmesine yardımcı olacaktır.
İGA Havalimanı İnşaatı İşletmesinin CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “Doğru teknolojiye sahip olmanın, yeni havalimanının başarılı şekilde işletilmesinde çok önemli olduğunun ve önümüzdeki yıllarda gelişmeler ne olursa olsun önemini yitirmeyeceğinin tam olarak bilincindeyiz. Doğru teknolojiye sahip olmak aynı zamanda, yolcularımızın yeni havalimanından yapacakları yolculukları keyifli ve sorunsuz hale getiren yenilikçi sistemleri onların hizmetine sunarak, yolcularımızın ileri teknoloji ile donatılmış tesislerimizden her anlamda fayda sağlaması için de önemlidir. Bu işbirliğini başarılı bir şekilde sonuçlandıracağımız konusunda kendimizden eminiz” şeklinde konuşmuştur.
İGA Havalimanı İnşaatı İşletmesinin Bilgi İşlem Direktörü Ersin İnankul, “Yeni bir tesis inşa ederken, ileri teknolojilere ev sahipliği yapacak sistemleri veya kapasiteyi uygulama şansına sahibiz, böylece zaman içindeki değişim gerekliliklerine uyum sağlamaya da tam olarak hazırlıklı olduğumuzdan emin olabiliyoruz. SITA ile çalışarak, gün geçtikçe genişleyen talepleri destekleyen yolcu ve operasyonel sistemleri uyguladık ve böylelikle İstanbul’un Yeni Havalimanının sadece bugününü değil aynı zamanda geleceğini de garanti altına aldık” demiştir.
Yeni havalimanının inşaatı dört aşamada gerçekleştirilecektir. İlk aşama, üç pistin ve yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli ana terminal binasının açılmasıyla Ekim 2018’de tamamlanacaktır. 100’e yakın havayolu şirketi, operasyonlarına başladıktan sonra havalimanını kullanacağını taahhüt etmiştir.
Photo 1: http://APO.af/aa4S2h (Istanbul New Airport).
Photo 2: http://APO.af/bZAYHV (Istanbul Airport Exterior).
Daha fazla Bilgi için
SITA technology to deliver a world-class #PaxEx at one of the world’s most advanced airports @igairport https://t.co/m2ln9sTdwq http://pic.twitter.com/eqiQUapHNr
— SITA (@SITAonline) November 1, 2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2iodKny
via IFTTT
İstanbul’un Yeni Havalimanı’na Birinci Sınıf Teknoloji Çözümleri Hayat Verecek

