2 Kasım 2017 Perşembe

UZAKROTA TRAVEL SUMMIT 17 KASIM 2017 TARİHİNDE SİZLERİ BEKLİYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2yn7SFS

UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2z91eQV

UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Yönetim Kurulu Eski başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panele konuşmacı olarak katıldı. UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik’te gerçekleşen panelde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın açılış saatine denk gelen dakikalarda “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” hakkında tecrübe ve öngörülerini öğrencilerle paylaştı. UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panelde, 100 aşkın katılımcı ile buluştu. Sandalcı, öğrencilerin yanı sıra Asım Kocabıyık MYO akademisyenlerinin ve sektör temsilcilerinin de hazır bulunduğu panelde; “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” konulu bir sunum yaptı. Türkiye’de lojistik sektörüyle ilgili tecrübelerinin ve sektörün geleceğine yönelik öngörülerini paylaşan Kosta Sandalcı, “Ülkemizde lojistik büyüklük 100 milyar TL’nin üzerindedir. Bu gelişimin tabii ki belli dinamikleri var. Son yıllarda yapılan fiziksel alt yapı yatırımlarının yanı sıra mevzuat değişiklikleri de lojistiğin gelişimine katkı sağlıyor. Türkiye’nin hava kargo kapasitesinde son 10 yılda 4 kat büyüdüğünü biliyoruz, Türk bayraklı deniz filosunda 10 yıl içerisinde %60 artış beklendiğini ve demiryolunda serbestleşme sonrası lokomotif ve vagon kapasitesinin artacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu. Ülkemizin taşımacılık koridorlarının merkezinde yer aldığını belirten Sandalcı, “1,5 milyar insana ve 26,3 trilyon dolarlık pazara ulaşım imkânlarına sahip olan Türkiye; karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu alanlarındaki kritik yatırımlarla küresel ulaşımdaki kavşak noktası olma rolünü güçlendiriyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının verilerine göre, Türkiye bir yandan uluslararası demiryolu ağını geliştirirken, diğer yandan da küresel taşıma koridorlarındaki vazgeçilmez konumunu güçlendiriyor. Demiryolu yatırımları üzerinde hassasiyetle duran Türkiye, uluslararası demiryolu taşıma koridorlarının geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi üzerine politikalar üretiyor” dedi. “BTK’NIN AÇILIŞINDA LOJİSTİK KONUŞUYORUZ” Avrupa ile Asya kıtaları arasındaki payını artırma hedefindeki ülkemizin 6 farklı güzergâhta uluslararası demiryolu koridoru projesi bulunduğuna da dikkat çeken Kosta Sandalcı, “Ne güzel bir tesadüftür ki; Türkiye’de lojistiği ve dolayısıyla demiryolu taşımacılığını konuştuğumuz şu anlarda ülkemizin diğer ucunda çok önemli bir olay gerçekleşiyor. Uzun süredir hayata geçmesini beklediğimiz Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu hattı, bugün açılıyor” dedi. Modern ipek yolu olarak da anılan girişimin kara ayağını oluşturan İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ile Çin’den, Kazakistan ve Moğolistan’dan başlayarak Rusya ve İran üzerinden Avrupa’ya ulaşacak şekilde demiryolu bağlantıları oluşturulması ve bölge ülkeleri ile ticareti artırıcı ve kolaylaştırıcı önlemlerin hayata geçirilmesinin planlandığını belirten Sandalcı, “BTK’nın tamamlanması ile Avrupa’dan Çin’e demiryolu ile yük taşımacılığı kesintisiz hale gelecek. Asya’daki ürünlerin Avrupa’ya ulaştırılması 15 gün gibi kısa bir süreye inebilecek. İlk aşamada yılda 6,5 milyon ton yük taşınması beklenen bu güzergah sayesinde bölgenin kalkınacağını ve ihracat için büyük fayda sağlayacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu. Demiryolu taşımacılığının ardından Türkiye’nin denizyolu taşımacılığındaki gelişimine de değinen UTİKAD Eski Başkanı Kosta Sandalcı, “Dış ticaret ve lojistiği birbirinden ayrı düşünmek imkansız. Dünyada taşıma modları geneline baktığımızda 2016 yılında taşımaların yüzde 61’nin denizyolu ile yapıldığını görüyoruz. Bu noktada ülkemizdeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda ortaya umut veren bir tablo çıkıyor. Son yıllarda artan özel yatırımlar sayesinde önemli limanlara sahip oluyoruz. Bu noktada limanlarımızın işlevselliğinin artması amacıyla iltisak hatlarının tamamlanması da büyük önem taşıyor. UTİKAD olarak çalışmalarına katkıda bulunduğumuz Lojistik Master Planı sayesinde daha verimli koşullara da sahip olacağımızı düşünüyoruz” dedi. İnteraktif bir şekilde gerçekleşen panelde katılımcıların sorularını da yanıtlayan Sandalcı, iki saatlik sunumunda endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerine ve e-ticaretin gelişimine dair önemli bilgiler de verdi. Kaynak:http://ift.tt/2gVtzBP  

UTİKAD ESKİ BAŞKANI KOSTA SANDALCI GEMLİK’TE LOJİSTİĞİN GELECEĞİNİ ANLATTI

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Yönetim Kurulu Eski başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panele konuşmacı olarak katıldı.

UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik’te gerçekleşen panelde Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın açılış saatine denk gelen dakikalarda “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” hakkında tecrübe ve öngörülerini öğrencilerle paylaştı.

UTİKAD Yönetim Kurulu Eski Başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panelde, 100 aşkın katılımcı ile buluştu. Sandalcı, öğrencilerin yanı sıra Asım Kocabıyık MYO akademisyenlerinin ve sektör temsilcilerinin de hazır bulunduğu panelde; “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” konulu bir sunum yaptı.

Türkiye’de lojistik sektörüyle ilgili tecrübelerinin ve sektörün geleceğine yönelik öngörülerini paylaşan Kosta Sandalcı, “Ülkemizde lojistik büyüklük 100 milyar TL’nin üzerindedir. Bu gelişimin tabii ki belli dinamikleri var. Son yıllarda yapılan fiziksel alt yapı yatırımlarının yanı sıra mevzuat değişiklikleri de lojistiğin gelişimine katkı sağlıyor. Türkiye’nin hava kargo kapasitesinde son 10 yılda 4 kat büyüdüğünü biliyoruz, Türk bayraklı deniz filosunda 10 yıl içerisinde %60 artış beklendiğini ve demiryolunda serbestleşme sonrası lokomotif ve vagon kapasitesinin artacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu.

Ülkemizin taşımacılık koridorlarının merkezinde yer aldığını belirten Sandalcı, “1,5 milyar insana ve 26,3 trilyon dolarlık pazara ulaşım imkânlarına sahip olan Türkiye; karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu alanlarındaki kritik yatırımlarla küresel ulaşımdaki kavşak noktası olma rolünü güçlendiriyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının verilerine göre, Türkiye bir yandan uluslararası demiryolu ağını geliştirirken, diğer yandan da küresel taşıma koridorlarındaki vazgeçilmez konumunu güçlendiriyor. Demiryolu yatırımları üzerinde hassasiyetle duran Türkiye, uluslararası demiryolu taşıma koridorlarının geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi üzerine politikalar üretiyor” dedi.

“BTK’NIN AÇILIŞINDA LOJİSTİK KONUŞUYORUZ”

Avrupa ile Asya kıtaları arasındaki payını artırma hedefindeki ülkemizin 6 farklı güzergâhta uluslararası demiryolu koridoru projesi bulunduğuna da dikkat çeken Kosta Sandalcı, “Ne güzel bir tesadüftür ki; Türkiye’de lojistiği ve dolayısıyla demiryolu taşımacılığını konuştuğumuz şu anlarda ülkemizin diğer ucunda çok önemli bir olay gerçekleşiyor. Uzun süredir hayata geçmesini beklediğimiz Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu hattı, bugün açılıyor” dedi.

Modern ipek yolu olarak da anılan girişimin kara ayağını oluşturan İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ile Çin’den, Kazakistan ve Moğolistan’dan başlayarak Rusya ve İran üzerinden Avrupa’ya ulaşacak şekilde demiryolu bağlantıları oluşturulması ve bölge ülkeleri ile ticareti artırıcı ve kolaylaştırıcı önlemlerin hayata geçirilmesinin planlandığını belirten Sandalcı, “BTK’nın tamamlanması ile Avrupa’dan Çin’e demiryolu ile yük taşımacılığı kesintisiz hale gelecek. Asya’daki ürünlerin Avrupa’ya ulaştırılması 15 gün gibi kısa bir süreye inebilecek. İlk aşamada yılda 6,5 milyon ton yük taşınması beklenen bu güzergah sayesinde bölgenin kalkınacağını ve ihracat için büyük fayda sağlayacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu.

Demiryolu taşımacılığının ardından Türkiye’nin denizyolu taşımacılığındaki gelişimine de değinen UTİKAD Eski Başkanı Kosta Sandalcı, “Dış ticaret ve lojistiği birbirinden ayrı düşünmek imkansız. Dünyada taşıma modları geneline baktığımızda 2016 yılında taşımaların yüzde 61’nin denizyolu ile yapıldığını görüyoruz. Bu noktada ülkemizdeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda ortaya umut veren bir tablo çıkıyor. Son yıllarda artan özel yatırımlar sayesinde önemli limanlara sahip oluyoruz. Bu noktada limanlarımızın işlevselliğinin artması amacıyla iltisak hatlarının tamamlanması da büyük önem taşıyor. UTİKAD olarak çalışmalarına katkıda bulunduğumuz Lojistik Master Planı sayesinde daha verimli koşullara da sahip olacağımızı düşünüyoruz” dedi.

İnteraktif bir şekilde gerçekleşen panelde katılımcıların sorularını da yanıtlayan Sandalcı, iki saatlik sunumunda endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerine ve e-ticaretin gelişimine dair önemli bilgiler de verdi.

Kaynak:http://ift.tt/2gVtzBP

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2z91eQV
via IFTTT

FUNDA OCAK ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak ;‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ile çalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı Yazılım Geliştirme ekibince geliştirilen önemli bir sistem hakkında bilgi vermek istiyorum. Programcılarımızca hazırlanan ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ 2017 yılının Ekim ayında 16 adet Havalimanımızda kullanılmaya başlandı. Uçuş Bilgi Sitemi; yolcu, karşılayıcı, uğurlayıcıları, yer hizmet birimlerine uçuş bilgilerini gerçek zamanlı görsel olarak sunan bir sistem Sistem, kurumsal mobil uygulamalarımıza, web sitemize, Bakanlığımız Ulaştırma Portaline ve E-devlet kapsına da uyumlu şekilde hizmet sunuyor Benzerlerinden daha üstün özelliklere sahip sistemin kurulduğu her bir havalimanımızda, yıllık 100.000 TL civarında tasarruf sağlandı. Geliştirilen uygulama teknolojisiyle sergilendiği uluslararası fuarlarda ilgi gören ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ yurt içi ve yurt dışına pazarlanacak Ayrıca kurumsal verilerin yorumlanabilir bilgiye dönüştürülmesi ve analizi amacıyla Veri Madenciliği ve İş Zekâsı Platformu yazılımıyapıldı Yöneticilere karar alma sürecinde yardımcı olması planlanan platformda İş Zekâsı, Tahminleme, Ön Görü ve Analitik raporlar hazırlanacak Küresel marka DHMİ’yi, yolcularımıza tüm teknolojik imkânları sunarak hizmet verecek ileri düzeye taşıyan bütün arkadaşlarımı kutluyorum. ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ileçalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar — Funda Ocak (@fundaocakdhmi) November 2, 2017

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak ;‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ile çalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı Yazılım Geliştirme ekibince geliştirilen önemli bir sistem hakkında bilgi vermek istiyorum.

Programcılarımızca hazırlanan ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ 2017 yılının Ekim ayında 16 adet Havalimanımızda kullanılmaya başlandı.

Uçuş Bilgi Sitemi; yolcu, karşılayıcı, uğurlayıcıları, yer hizmet birimlerine uçuş bilgilerini gerçek zamanlı görsel olarak sunan bir sistem

Sistem, kurumsal mobil uygulamalarımıza, web sitemize, Bakanlığımız Ulaştırma Portaline ve E-devlet kapsına da uyumlu şekilde hizmet sunuyor

Benzerlerinden daha üstün özelliklere sahip sistemin kurulduğu her bir havalimanımızda, yıllık 100.000 TL civarında tasarruf sağlandı.

Geliştirilen uygulama teknolojisiyle sergilendiği uluslararası fuarlarda ilgi gören ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ yurt içi ve yurt dışına pazarlanacak

Ayrıca kurumsal verilerin yorumlanabilir bilgiye dönüştürülmesi ve analizi amacıyla Veri Madenciliği ve İş Zekâsı Platformu yazılımıyapıldı

Yöneticilere karar alma sürecinde yardımcı olması planlanan platformda İş Zekâsı, Tahminleme, Ön Görü ve Analitik raporlar hazırlanacak

Küresel marka DHMİ’yi, yolcularımıza tüm teknolojik imkânları sunarak hizmet verecek ileri düzeye taşıyan bütün arkadaşlarımı kutluyorum.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zd0AUv
via IFTTT

FUNDA OCAK ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zd0AUv

1 Kasım 2017 Çarşamba

Hava kargo talebi yavaşlamasına rağmen Eylül ayında% 9,2 arttı Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre, küresel hava kargo talebinin yavaşlamasıyla birlikte döngüsel büyüme tavanının sona ermesine rağmen, tüm büyük bölgeler Eylül 2017’de hacim artışı yaşadı. Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) tarafından yayınlanan son verilere göre, Eylül 2017‘deki global hava kargo piyasaları, 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 9,2 arttı. Hava Kargo Türkiye ‘de Eylül artışı yüzde 21 oldu. Sıralamada büyük bir değişiklik yok. ASAV‘ın yarattığı fark listede görünüyor. DSV – DGF – CEVA -ATILIM sıralanmış. Pazarda çıta yükseldi. ilk 10 acenta pazarın yarısına sahip. Talep artışı büyüklerden yana. İlk 10 acenta arasına girebilmeniz için ayda 600 ton kargo taşımanız gerekiyor artık. IATA figürlerine göre bu büyüme son beş ayda görülen en düşük artış olmasına rağmen yıllık ortalama büyüme oranının yüzde 4,4’ten daha yüksek oldu. Kargo kapasitesi, geçen yılın eylül ayına kıyasla yüzde 3,9 oranında, talep büyümesinin yarısından da az oranda gerçekleşti. Bu, sektörün doluluk oranları , getiriler ve mali performansı için olumlu. Sektörün  yüzde 7,5’lik büyüme tahminleri önemli bir yukarı yönlü potansiyele işaret ediyor. Hava kargo talebi Eylül ayında yüzde 9,2 oranında artarken, önceki aylara göre daha yavaş, ancak talebin arttığına dair işaretler var. Bölgesel olarak, hava kargo büyümesinde yavaşlamaların görülmesine rağmen yıl bazında artışlar kaydedildi: • Asya-Pasifik havayolları, bölgedeki kapasite Eylül ayında yüzde 5,3 artarken kargo talebi yüzde 9,3 arttı. • Kuzey Amerikalı taşıyıcılar, ay boyunca kargo hacimlerinde % 7,4’lük bir artış kaydetti; kapasite artışı yüzde 1,4 oranında arttı. • Avrupa havayolları, Eylül 2017’de navlun talebinde yüzde 10,3 oranında bir artış ve yüzde 5,6 kapasite artışı kaydedildi. • Orta Doğu taşıyıcılarının navlun hacmi yıllık bazda% 8,9 artarken, kapasite% 2,6 arttı. Eylül ayı rakamlar bir önceki aya göre yavaşladı. • Latin Amerika havayollarının% 7,6’lık talep artışı ve 2016 yılının aynı dönemine göre kapasitesi % 5,9 arttı. Uluslararası yük miktarları% 8,6 artarak beş yıllık ortalama% 0,1’in oldukça üzerine çıktı ve ekonomik bir toparlanma sinyali verdi. • Afrika‘daki taşıyıcılar en büyük talep artışı yüzde 17,7 ile yakaladı. IATA, yavaşlamanın yanı sıra, yüzde 8,9’luk beş yıllık ortalama büyüme hızının iki katından fazla.  Yılın ilk sekiz ayında% 67 oranında artan Asya’ya olan ticaret hattında çok güçlü bir büyüme talebi Afrika pazarına güç katıyor.  

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre, küresel hava kargo talebinin yavaşlamasıyla birlikte döngüsel büyüme tavanının sona ermesine rağmen, tüm büyük bölgeler Eylül 2017’de hacim artışı yaşadı.

Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) tarafından yayınlanan son verilere göre, Eylül 2017‘deki global hava kargo piyasaları, 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 9,2 arttı.

Hava Kargo Türkiye ‘de Eylül artışı yüzde 21 oldu. Sıralamada büyük bir değişiklik yok. ASAV‘ın yarattığı fark listede görünüyor. DSV – DGF – CEVA -ATILIM sıralanmış. Pazarda çıta yükseldi. ilk 10 acenta pazarın yarısına sahip. Talep artışı büyüklerden yana. İlk 10 acenta arasına girebilmeniz için ayda 600 ton kargo taşımanız gerekiyor artık.

IATA figürlerine göre bu büyüme son beş ayda görülen en düşük artış olmasına rağmen yıllık ortalama büyüme oranının yüzde 4,4’ten daha yüksek oldu.

Kargo kapasitesi, geçen yılın eylül ayına kıyasla yüzde 3,9 oranında, talep büyümesinin yarısından da az oranda gerçekleşti. Bu, sektörün doluluk oranları , getiriler ve mali performansı için olumlu.

Sektörün  yüzde 7,5’lik büyüme tahminleri önemli bir yukarı yönlü potansiyele işaret ediyor.

Hava kargo talebi Eylül ayında yüzde 9,2 oranında artarken, önceki aylara göre daha yavaş, ancak talebin arttığına dair işaretler var.

Bölgesel olarak, hava kargo büyümesinde yavaşlamaların görülmesine rağmen yıl bazında artışlar kaydedildi:
Asya-Pasifik havayolları, bölgedeki kapasite Eylül ayında yüzde 5,3 artarken kargo talebi yüzde 9,3 arttı.
Kuzey Amerikalı taşıyıcılar, ay boyunca kargo hacimlerinde % 7,4’lük bir artış kaydetti; kapasite artışı yüzde 1,4 oranında arttı.
Avrupa havayolları, Eylül 2017’de navlun talebinde yüzde 10,3 oranında bir artış ve yüzde 5,6 kapasite artışı kaydedildi.
Orta Doğu taşıyıcılarının navlun hacmi yıllık bazda% 8,9 artarken, kapasite% 2,6 arttı. Eylül ayı rakamlar bir önceki aya göre yavaşladı.
Latin Amerika havayollarının% 7,6’lık talep artışı ve 2016 yılının aynı dönemine göre kapasitesi % 5,9 arttı. Uluslararası yük miktarları% 8,6 artarak beş yıllık ortalama% 0,1’in oldukça üzerine çıktı ve ekonomik bir toparlanma sinyali verdi.
Afrika‘daki taşıyıcılar en büyük talep artışı yüzde 17,7 ile yakaladı. IATA, yavaşlamanın yanı sıra, yüzde 8,9’luk beş yıllık ortalama büyüme hızının iki katından fazla.  Yılın ilk sekiz ayında% 67 oranında artan Asya’ya olan ticaret hattında çok güçlü bir büyüme talebi Afrika pazarına güç katıyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lEo4N1
via IFTTT

Hava kargo talebi yavaşlamasına rağmen Eylül ayında% 9,2 arttı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lEo4N1