2 Kasım 2017 Perşembe

FUNDA OCAK ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak ;‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ile çalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı Yazılım Geliştirme ekibince geliştirilen önemli bir sistem hakkında bilgi vermek istiyorum. Programcılarımızca hazırlanan ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ 2017 yılının Ekim ayında 16 adet Havalimanımızda kullanılmaya başlandı. Uçuş Bilgi Sitemi; yolcu, karşılayıcı, uğurlayıcıları, yer hizmet birimlerine uçuş bilgilerini gerçek zamanlı görsel olarak sunan bir sistem Sistem, kurumsal mobil uygulamalarımıza, web sitemize, Bakanlığımız Ulaştırma Portaline ve E-devlet kapsına da uyumlu şekilde hizmet sunuyor Benzerlerinden daha üstün özelliklere sahip sistemin kurulduğu her bir havalimanımızda, yıllık 100.000 TL civarında tasarruf sağlandı. Geliştirilen uygulama teknolojisiyle sergilendiği uluslararası fuarlarda ilgi gören ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ yurt içi ve yurt dışına pazarlanacak Ayrıca kurumsal verilerin yorumlanabilir bilgiye dönüştürülmesi ve analizi amacıyla Veri Madenciliği ve İş Zekâsı Platformu yazılımıyapıldı Yöneticilere karar alma sürecinde yardımcı olması planlanan platformda İş Zekâsı, Tahminleme, Ön Görü ve Analitik raporlar hazırlanacak Küresel marka DHMİ’yi, yolcularımıza tüm teknolojik imkânları sunarak hizmet verecek ileri düzeye taşıyan bütün arkadaşlarımı kutluyorum. ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ileçalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar — Funda Ocak (@fundaocakdhmi) November 2, 2017

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak ;‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’ prensibi ile çalışan birimlerimiz, faaliyet alanlarıyla ilgili proje ve uygulamalara imza atıyorlar. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı Yazılım Geliştirme ekibince geliştirilen önemli bir sistem hakkında bilgi vermek istiyorum.

Programcılarımızca hazırlanan ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ 2017 yılının Ekim ayında 16 adet Havalimanımızda kullanılmaya başlandı.

Uçuş Bilgi Sitemi; yolcu, karşılayıcı, uğurlayıcıları, yer hizmet birimlerine uçuş bilgilerini gerçek zamanlı görsel olarak sunan bir sistem

Sistem, kurumsal mobil uygulamalarımıza, web sitemize, Bakanlığımız Ulaştırma Portaline ve E-devlet kapsına da uyumlu şekilde hizmet sunuyor

Benzerlerinden daha üstün özelliklere sahip sistemin kurulduğu her bir havalimanımızda, yıllık 100.000 TL civarında tasarruf sağlandı.

Geliştirilen uygulama teknolojisiyle sergilendiği uluslararası fuarlarda ilgi gören ‘Uçuş Bilgi Sistemi’ yurt içi ve yurt dışına pazarlanacak

Ayrıca kurumsal verilerin yorumlanabilir bilgiye dönüştürülmesi ve analizi amacıyla Veri Madenciliği ve İş Zekâsı Platformu yazılımıyapıldı

Yöneticilere karar alma sürecinde yardımcı olması planlanan platformda İş Zekâsı, Tahminleme, Ön Görü ve Analitik raporlar hazırlanacak

Küresel marka DHMİ’yi, yolcularımıza tüm teknolojik imkânları sunarak hizmet verecek ileri düzeye taşıyan bütün arkadaşlarımı kutluyorum.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zd0AUv
via IFTTT

FUNDA OCAK ‘Teknoloji çok şeydir, bilgi her şeydir’


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zd0AUv

1 Kasım 2017 Çarşamba

Hava kargo talebi yavaşlamasına rağmen Eylül ayında% 9,2 arttı Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre, küresel hava kargo talebinin yavaşlamasıyla birlikte döngüsel büyüme tavanının sona ermesine rağmen, tüm büyük bölgeler Eylül 2017’de hacim artışı yaşadı. Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) tarafından yayınlanan son verilere göre, Eylül 2017‘deki global hava kargo piyasaları, 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 9,2 arttı. Hava Kargo Türkiye ‘de Eylül artışı yüzde 21 oldu. Sıralamada büyük bir değişiklik yok. ASAV‘ın yarattığı fark listede görünüyor. DSV – DGF – CEVA -ATILIM sıralanmış. Pazarda çıta yükseldi. ilk 10 acenta pazarın yarısına sahip. Talep artışı büyüklerden yana. İlk 10 acenta arasına girebilmeniz için ayda 600 ton kargo taşımanız gerekiyor artık. IATA figürlerine göre bu büyüme son beş ayda görülen en düşük artış olmasına rağmen yıllık ortalama büyüme oranının yüzde 4,4’ten daha yüksek oldu. Kargo kapasitesi, geçen yılın eylül ayına kıyasla yüzde 3,9 oranında, talep büyümesinin yarısından da az oranda gerçekleşti. Bu, sektörün doluluk oranları , getiriler ve mali performansı için olumlu. Sektörün  yüzde 7,5’lik büyüme tahminleri önemli bir yukarı yönlü potansiyele işaret ediyor. Hava kargo talebi Eylül ayında yüzde 9,2 oranında artarken, önceki aylara göre daha yavaş, ancak talebin arttığına dair işaretler var. Bölgesel olarak, hava kargo büyümesinde yavaşlamaların görülmesine rağmen yıl bazında artışlar kaydedildi: • Asya-Pasifik havayolları, bölgedeki kapasite Eylül ayında yüzde 5,3 artarken kargo talebi yüzde 9,3 arttı. • Kuzey Amerikalı taşıyıcılar, ay boyunca kargo hacimlerinde % 7,4’lük bir artış kaydetti; kapasite artışı yüzde 1,4 oranında arttı. • Avrupa havayolları, Eylül 2017’de navlun talebinde yüzde 10,3 oranında bir artış ve yüzde 5,6 kapasite artışı kaydedildi. • Orta Doğu taşıyıcılarının navlun hacmi yıllık bazda% 8,9 artarken, kapasite% 2,6 arttı. Eylül ayı rakamlar bir önceki aya göre yavaşladı. • Latin Amerika havayollarının% 7,6’lık talep artışı ve 2016 yılının aynı dönemine göre kapasitesi % 5,9 arttı. Uluslararası yük miktarları% 8,6 artarak beş yıllık ortalama% 0,1’in oldukça üzerine çıktı ve ekonomik bir toparlanma sinyali verdi. • Afrika‘daki taşıyıcılar en büyük talep artışı yüzde 17,7 ile yakaladı. IATA, yavaşlamanın yanı sıra, yüzde 8,9’luk beş yıllık ortalama büyüme hızının iki katından fazla.  Yılın ilk sekiz ayında% 67 oranında artan Asya’ya olan ticaret hattında çok güçlü bir büyüme talebi Afrika pazarına güç katıyor.  

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre, küresel hava kargo talebinin yavaşlamasıyla birlikte döngüsel büyüme tavanının sona ermesine rağmen, tüm büyük bölgeler Eylül 2017’de hacim artışı yaşadı.

Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) tarafından yayınlanan son verilere göre, Eylül 2017‘deki global hava kargo piyasaları, 2016 yılının aynı dönemine göre yüzde 9,2 arttı.

Hava Kargo Türkiye ‘de Eylül artışı yüzde 21 oldu. Sıralamada büyük bir değişiklik yok. ASAV‘ın yarattığı fark listede görünüyor. DSV – DGF – CEVA -ATILIM sıralanmış. Pazarda çıta yükseldi. ilk 10 acenta pazarın yarısına sahip. Talep artışı büyüklerden yana. İlk 10 acenta arasına girebilmeniz için ayda 600 ton kargo taşımanız gerekiyor artık.

IATA figürlerine göre bu büyüme son beş ayda görülen en düşük artış olmasına rağmen yıllık ortalama büyüme oranının yüzde 4,4’ten daha yüksek oldu.

Kargo kapasitesi, geçen yılın eylül ayına kıyasla yüzde 3,9 oranında, talep büyümesinin yarısından da az oranda gerçekleşti. Bu, sektörün doluluk oranları , getiriler ve mali performansı için olumlu.

Sektörün  yüzde 7,5’lik büyüme tahminleri önemli bir yukarı yönlü potansiyele işaret ediyor.

Hava kargo talebi Eylül ayında yüzde 9,2 oranında artarken, önceki aylara göre daha yavaş, ancak talebin arttığına dair işaretler var.

Bölgesel olarak, hava kargo büyümesinde yavaşlamaların görülmesine rağmen yıl bazında artışlar kaydedildi:
Asya-Pasifik havayolları, bölgedeki kapasite Eylül ayında yüzde 5,3 artarken kargo talebi yüzde 9,3 arttı.
Kuzey Amerikalı taşıyıcılar, ay boyunca kargo hacimlerinde % 7,4’lük bir artış kaydetti; kapasite artışı yüzde 1,4 oranında arttı.
Avrupa havayolları, Eylül 2017’de navlun talebinde yüzde 10,3 oranında bir artış ve yüzde 5,6 kapasite artışı kaydedildi.
Orta Doğu taşıyıcılarının navlun hacmi yıllık bazda% 8,9 artarken, kapasite% 2,6 arttı. Eylül ayı rakamlar bir önceki aya göre yavaşladı.
Latin Amerika havayollarının% 7,6’lık talep artışı ve 2016 yılının aynı dönemine göre kapasitesi % 5,9 arttı. Uluslararası yük miktarları% 8,6 artarak beş yıllık ortalama% 0,1’in oldukça üzerine çıktı ve ekonomik bir toparlanma sinyali verdi.
Afrika‘daki taşıyıcılar en büyük talep artışı yüzde 17,7 ile yakaladı. IATA, yavaşlamanın yanı sıra, yüzde 8,9’luk beş yıllık ortalama büyüme hızının iki katından fazla.  Yılın ilk sekiz ayında% 67 oranında artan Asya’ya olan ticaret hattında çok güçlü bir büyüme talebi Afrika pazarına güç katıyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lEo4N1
via IFTTT

Hava kargo talebi yavaşlamasına rağmen Eylül ayında% 9,2 arttı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lEo4N1

SMS – İNSAN FAKTÖRLERİ – Aviation Maintenance Technican – 23


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2z4AqRI

SMS – İNSAN FAKTÖRLERİ – Aviation Maintenance Technican – 23 İNSAN FAKTÖRLERİ (AMT- Aviation Maintenance Technician-1)   Havacılıkta emniyet ve güvenlik yerde başlar darken,  önemli oranda ‘bakım’ın katkısı bulunmaktadır. Uçak kazaların incelediğinizde bazı bakım hata örnekleriyle karşılaşırsınız. Yanlış takılmış parçalar, eksik veya belli periyotlarda kontrol edilmemiş. Çoğu zaman bu hatalar var ama bunların bir de görünmeyenleri var.   Günümüzde  hava  bakım yönetiminde bir dizi insan faktörleriyle karşı karşıyadır. Kapalı mekanlarda sabahın erken saatlerde, yüksek platform altında kapalı mekanlarda ve çoğu zamana akşam saatlerinde çalışıyorlar. Bu da insan üzerinde olumsuzluk yaratmaktadır. Zaten iş fiziksel olarak yorucu aynı zamanda detaylar konusunda dikkat gerektiriyor. Bunları yerine getirirkende diğer önemli bir unsurda çalışma dokümantasyon unsurudur. Yani (Aviation Maintenance Technician) ATM güncellemeleri mevcut. Bugün insan faktörlerinin farkında olma özelliği; kalitenin arttırılmasına, çalışma esnasında sorumluluk sahibi iş gücü.   İnsan faktörleri dediğimizde  psikoloji, mühendislik, endüstriyel tasarım, istatistik, operasyon araştırmaları ve antropometri(insan vücudunun boyutlerı ile ilgilen özel bir bilim dalıdır) olmalı. İnsan özelliklerini anlama bilimini kapsar. Aslında tasarıma uygulanması, sistemlerin, hizmetlerin geliştirilmesi, yaygınlaştırılmasıyla insan faktörünün başarılı bir şekilde prensipler dahilinde yani kuralları ile bakım çalışma ortamına dahil etmektir. Hava bakımını etkileyebilecek insan faktörlerin listesi geniş bir yelpazeyi kapsar. İnsan faktörlerini incelediğinizde ve uygulamaya kalktığınızda bir karmaşıkla karşılaşırsınız. Bunları düzeltmek için basit bir  cevapda yok.     İnsan Faktörlerinin Elemanları   Klinik Psikoloji Bireyin zihinsel refahına odaklanır. Bireylerin stresle baş etmeye, başa çıkmaya yardımcı olabilir. Olumsuz durumlar için mekanizmalar, yoksul benlik imgesi ve çevresinden gelen eleştirileride kabul etmek.   Deneysel Psikoloji Temel davranışsal süreçler; öğrenme, sansasyon, algılama, insan performansı, motivasyon, bellek, dil, düşünce ve iletişim. Ayrıca fizyolojik olarak yeme, okuma gibi temel davranışları işler ve problem çözmedir. İş verimliliğini test etmek için politikalar , prosedürler yardımıyla deneysel çalışmaların ölçümü ile performansı  tayin etmek.   Antropometri İnsan vücudunun boyutları ile ilgilen özel bir bilim dalıdır. AMT ile çalışılması gereken bir durumdur. Bir uçağın onarımı için örnek; boyut-ekipman-alet ağırlığı. Erkekler ve kadınlar genellikle yükseklik ve ağırlıkta   farklılık göstermektedir.   Bilgisayar AMT, yaptıkları onarımları belgelemek için  oldukça zamanda harcadıklarından bilgisayarın önemi büyüktür. Çünkü konforlu ve güvenilir bir  iş mahalli sağladığınızda yazılım programları ve bilgisayar tabanlı test ekipmanları kolay olmalıdır.   Bilişsel Bilim Bir bilimsel çalışma, araştırma içerir. Algı, dil, muhakeme ve duygu. Düşük seviyeli analiz ve karar mekanizmalarından yüksek seviyeli mantığa kadar pek çok analiz düzeyini kapsar. Hava bakımda problem çözme becerisine sahip olmalıdırlar yani hızlı ve verimli bir şekilde. Sürekli olarak sorunlarını çözmek zorundalar. Bu durumda bir vizkoz döngü olabilir. Muazzam bir stress yaratır. Yüksek stress seviyelerinde, zihinsel süreçlerin kesintiye uğramaması için çalışma yeteneği geliştirtilmelidir.   Emniyet Mühendisliği İdeal olarak tasarımın alır, analiz eder. Hangi hata ve arızaların oluşabileceği ve ardından emniyet gerekliliklerini önermek. Değişikliklerle daha emniyetli- güvenli hale getirmesi. Emniyet vurgulanamaz. Hava bakım konusunda yeterince herkes güvenli bir ortamda çalışmalı. Emniyet mühendisliği havacılık bakımı tasarımında büyük rol oynamaktadır.   Tıbbi Tıp, hepimizin bildiği gibi iyileşme  bilimidir. Sağlık uygulamalarında hastalığın önlenmesi ve tedavi ile sağlığı yeniden kazanmak. Burada alışkanlık ve fiziksel refah çok önemlidir.   Örgüt Psikolojisi Burada ilişkileri ilgilendirmektedir(insan-iş). *Ödüller-tazminatlar-emniyet kayıtları *Çalışanalrı motive etme *Takım çalışması *Tüm çalışanlara adaletli davranış   Eğitimsel Psikoloji Eğitim süreci içinde insanların nasıl gelişimsel süreçler geçirdiğini ve nasıl öğrendiğini, eğitsel müdahalelerin etkinliğini, öğretim psikolojiyi araştıran ve konu edinen pskoloji içerisinde bir alandır. İnsanların öğrenme biçimini ve insanları eğitmek için kullanılan yöntem(her yaş için). Herkes farklı olup ve farklı bir tempoda öğrenir.   Endüstri mühendisliği Çalışmanın organize yaklaşımıdır. Gerçekçi olmayan çalışma standartları hatalara neden olarak gereksiz stress yaratır. Dolasıyla etkin bir tesis düzene sahip olmak faydalıdır. Temiz ve düzenli ortamlar iş perfromasını artırır. Endüstriyel bir yönüde insan faktörlerinin anlaşılmasına  yardımcı olan mühendislik iş performansının istatiksel analizidir. Somut verilerle iyi ve kötü iş performansını ortaya koymaktadır. Şunu unutmamalı ki hava bakımda araştırmaları takip etmeli ve belirtilen  hedeflere göre uygulayın       MEHMET ALİ ATAMAN 1.Kasım.2017    

İNSAN FAKTÖRLERİ (AMT- Aviation Maintenance Technician-1)

 

Havacılıkta emniyet ve güvenlik yerde başlar darken,  önemli oranda ‘bakım’ın katkısı bulunmaktadır. Uçak kazaların incelediğinizde bazı bakım hata örnekleriyle karşılaşırsınız. Yanlış takılmış parçalar, eksik veya belli periyotlarda kontrol edilmemiş. Çoğu zaman bu hatalar var ama bunların bir de görünmeyenleri var.

 

Günümüzde  hava  bakım yönetiminde bir dizi insan faktörleriyle karşı karşıyadır. Kapalı mekanlarda sabahın erken saatlerde, yüksek platform altında kapalı mekanlarda ve çoğu zamana akşam saatlerinde çalışıyorlar. Bu da insan üzerinde olumsuzluk yaratmaktadır. Zaten iş fiziksel olarak yorucu aynı zamanda detaylar konusunda dikkat gerektiriyor. Bunları yerine getirirkende diğer önemli bir unsurda çalışma dokümantasyon unsurudur. Yani (Aviation Maintenance Technician) ATM güncellemeleri mevcut.

Bugün insan faktörlerinin farkında olma özelliği; kalitenin arttırılmasına, çalışma esnasında sorumluluk sahibi iş gücü.

 

İnsan faktörleri dediğimizde  psikoloji, mühendislik, endüstriyel tasarım, istatistik, operasyon araştırmaları ve antropometri(insan vücudunun boyutlerı ile ilgilen özel bir bilim dalıdır) olmalı. İnsan özelliklerini anlama bilimini kapsar. Aslında tasarıma uygulanması, sistemlerin, hizmetlerin geliştirilmesi, yaygınlaştırılmasıyla insan faktörünün başarılı bir şekilde prensipler dahilinde yani kuralları ile bakım çalışma ortamına dahil etmektir.

Hava bakımını etkileyebilecek insan faktörlerin listesi geniş bir yelpazeyi kapsar.

İnsan faktörlerini incelediğinizde ve uygulamaya kalktığınızda bir karmaşıkla karşılaşırsınız. Bunları düzeltmek için basit bir  cevapda yok.

 

 

İnsan Faktörlerinin Elemanları

 

Klinik Psikoloji

Bireyin zihinsel refahına odaklanır. Bireylerin stresle baş etmeye, başa çıkmaya yardımcı olabilir. Olumsuz durumlar için mekanizmalar, yoksul benlik imgesi ve çevresinden gelen eleştirileride kabul etmek.

 

Deneysel Psikoloji

Temel davranışsal süreçler; öğrenme, sansasyon, algılama, insan performansı, motivasyon, bellek, dil, düşünce ve iletişim. Ayrıca fizyolojik olarak yeme, okuma gibi temel davranışları işler ve problem çözmedir. İş verimliliğini test etmek için politikalar , prosedürler yardımıyla deneysel çalışmaların ölçümü ile performansı  tayin etmek.

 

Antropometri

İnsan vücudunun boyutları ile ilgilen özel bir bilim dalıdır. AMT ile çalışılması gereken bir durumdur. Bir uçağın onarımı için örnek; boyut-ekipman-alet ağırlığı. Erkekler ve kadınlar genellikle yükseklik ve ağırlıkta   farklılık göstermektedir.

 

Bilgisayar

AMT, yaptıkları onarımları belgelemek için  oldukça zamanda harcadıklarından bilgisayarın önemi büyüktür. Çünkü konforlu ve güvenilir bir  iş mahalli sağladığınızda yazılım programları ve bilgisayar tabanlı test ekipmanları kolay olmalıdır.

 

Bilişsel Bilim

Bir bilimsel çalışma, araştırma içerir. Algı, dil, muhakeme ve duygu. Düşük seviyeli analiz ve karar mekanizmalarından yüksek seviyeli mantığa kadar pek çok analiz düzeyini kapsar. Hava bakımda problem çözme becerisine sahip olmalıdırlar yani hızlı ve verimli bir şekilde. Sürekli olarak sorunlarını çözmek zorundalar. Bu durumda bir vizkoz döngü olabilir. Muazzam bir stress yaratır.

Yüksek stress seviyelerinde, zihinsel süreçlerin kesintiye uğramaması için çalışma yeteneği geliştirtilmelidir.

 

Emniyet Mühendisliği

İdeal olarak tasarımın alır, analiz eder. Hangi hata ve arızaların oluşabileceği ve ardından emniyet gerekliliklerini önermek. Değişikliklerle daha emniyetli- güvenli hale getirmesi. Emniyet vurgulanamaz. Hava bakım konusunda yeterince herkes güvenli bir ortamda çalışmalı. Emniyet mühendisliği havacılık bakımı tasarımında büyük rol oynamaktadır.

 

Tıbbi

Tıp, hepimizin bildiği gibi iyileşme  bilimidir. Sağlık uygulamalarında hastalığın önlenmesi ve tedavi ile sağlığı yeniden kazanmak. Burada alışkanlık ve fiziksel refah çok önemlidir.

 

Örgüt Psikolojisi

Burada ilişkileri ilgilendirmektedir(insan-iş).

*Ödüller-tazminatlar-emniyet kayıtları

*Çalışanalrı motive etme

*Takım çalışması

*Tüm çalışanlara adaletli davranış

 

Eğitimsel Psikoloji

Eğitim süreci içinde insanların nasıl gelişimsel süreçler geçirdiğini ve nasıl öğrendiğini, eğitsel müdahalelerin etkinliğini, öğretim psikolojiyi araştıran ve konu edinen pskoloji içerisinde bir alandır. İnsanların öğrenme biçimini ve insanları eğitmek için kullanılan yöntem(her yaş için). Herkes farklı olup ve farklı bir tempoda öğrenir.

 

Endüstri mühendisliği

Çalışmanın organize yaklaşımıdır. Gerçekçi olmayan çalışma standartları hatalara neden olarak gereksiz stress yaratır. Dolasıyla etkin bir tesis düzene sahip olmak faydalıdır. Temiz ve düzenli ortamlar iş perfromasını artırır. Endüstriyel bir yönüde insan faktörlerinin anlaşılmasına  yardımcı olan mühendislik iş performansının istatiksel analizidir. Somut verilerle iyi ve kötü iş performansını ortaya koymaktadır.

Şunu unutmamalı ki hava bakımda araştırmaları takip etmeli ve belirtilen  hedeflere göre uygulayın

 

 

 

MEHMET ALİ ATAMAN

1.Kasım.2017

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2z4AqRI
via IFTTT

AtlasGlobal İstanbul Atatürk – Tel Aviv Seferleri Başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2zq6fHq